abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68857919
Daar heb ik toch zo'n tyfushekel aan he... Dan rij ik daar met een bescheiden 140 km per uur op de linker rijbaan, moet iedereen links volop in de ankers omdat er een vrachtwagen een andere vrachtwagen wil inhalen. En eenmaal terug op de rechterstrook gaat ie gewoon even snel als eerst

WAAROM!?!
pi_68857962
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 23:08 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
Dan rij ik daar met een bescheiden 140 km per uur op de linker rijbaan,
TS is stoer.
pi_68857969
Heeft te maken met de begrenzing. De ene zit bijvoorbeeld op 89, de andere op 91. En dan gaat die achterste nét wat harder he...
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_68857981
Nou en, hij houdt zich wel aan de regels.
You dream it, I live it.
pi_68857997
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 23:09 schreef sinadO het volgende:
Heeft te maken met de begrenzing. De ene zit bijvoorbeeld op 89, de andere op 91. En dan gaat die achterste nét wat harder he...
Inderdaad, het verschil is vaak echt verwaarloosbaar.
pi_68858011
huh, waarom staat er vrachtwaggel in de titel?
You dream it, I live it.
pi_68858039
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 23:10 schreef Meddo het volgende:
huh, waarom staat er vrachtwaggel in de titel?
Omdat dongel.
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_68858092
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 23:11 schreef sinadO het volgende:

[..]

Omdat dongel.
HA!
pi_68858135
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 23:12 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:

[..]

HA!
wha, gezokt
You dream it, I live it.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 23:14:29 #10
240066 Mr.Talisker
Care for a dram?
pi_68858166
Verkapt "kijk mij 140 durven rijden"- topic.
pi_68858195
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 23:14 schreef Mr.Talisker het volgende:
Verkapt "kijk mij 140 durven rijden"- topic.
Als ik onder de 160 kom ontploft mijn auto.
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
  zaterdag 9 mei 2009 @ 23:17:19 #12
188686 keienlegger
Hey, ik ben Sinterklaas niet!
pi_68858296
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 23:14 schreef Mr.Talisker het volgende:
Verkapt "kijk mij 140 durven rijden"- topic.
Laat die jongen toch! Die heeft net z'n rijbewijs en de auto van pappa. Hij begint nu pas net de klachten te begrijpen die tijdens Wegmisbruikers worden uitgezonden! Gun die jongen z'n lol!
  zaterdag 9 mei 2009 @ 23:21:57 #13
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_68858491
Alsof 140 een niet te verminderen snelheid is.
pi_68858745
Inderdaad.. helemaal eens..

120 kan.. 130 ook ivm tellerafwijking.. maar 140 is EGT not done... levensgevaarlijk.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 23:29:31 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_68858805
Want? Je wilt een halve minuut eerder thuis zijn voor je magnetronvoer?
censuur :O
pi_68858826
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 23:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Want? Je wilt een halve minuut eerder thuis zijn voor je magnetronvoer?
pi_68859165
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 23:30 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:

[..]


Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
  zaterdag 9 mei 2009 @ 23:44:18 #18
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_68859341
En de vrachtwagenchauffeur is net een seconde eerder bij zijn truckersvoer dan collega die hij net heeft ingehaald.

Ik zeg: vrachtwagenchauffeurs verbieden in te halen op een tweebaans snelweg.
The Internets, I needs it..
pi_68859384
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 23:15 schreef sinadO het volgende:

[..]

Als ik onder de 160 kom ontploft mijn auto.

lastig opstarten dan..
  zaterdag 9 mei 2009 @ 23:46:06 #20
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_68859406
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 23:10 schreef Meddo het volgende:
Nou en, hij houdt zich wel aan de regels.
Dat is dus nog maar de vraag. Want vaak zitten die gasten dus gewoon elkaar in te halen op plaatsen waar dat niet mag.

En dan nog de manier waarop ze inhalen. Eerst wachten ze kilometers lang, en als jij erlangs wilt halen ze in.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zondag 10 mei 2009 @ 00:40:21 #21
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_68861023
TS is een maniak, en gebruik zijn auto als potentieel moordwapen.
140 rijden, terwijl overige weggebruikers 50/60 km/u langzamer rijden.
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_68861863
TS is wegpiraat.
pi_68861934
TS dient direct het roze papiertjekaartje in te leveren.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_68861948
TS is stoer. Hij rijdt nou eenmaal 140 op de snelweg.
pi_68861963
quote:
Op zondag 10 mei 2009 01:18 schreef HocBarr het volgende:
TS is stoer. Hij rijdt nou eenmaal 140 op de snelweg.
Was ik maar zo stoer.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  zondag 10 mei 2009 @ 01:19:24 #26
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_68861964
eensch met klacht
From feudal serf to spender.
pi_68862024
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 23:44 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ik zeg: vrachtwagenchauffeurs verbieden in te halen op een tweebaans snelweg.
ga jy dan lekker in het weekend een half uur achter een en dezelfde auto hangen.
Jullie zouden zelf eens in de vrachtwagen moeten kruipen om eens in de praktijk mee te maken wat voor randdebielen jullie zijn in het verkeer!
Doet maar wat..
pi_68862291
quote:
Op zondag 10 mei 2009 01:22 schreef Redbaron het volgende:

[..]

ga jy dan lekker in het weekend een half uur achter een en dezelfde auto hangen.
Jullie zouden zelf eens in de vrachtwagen moeten kruipen om eens in de praktijk mee te maken wat voor randdebielen jullie zijn in het verkeer!
Dat je nog op die faalhazen reageert. Er is toch elke maand een vrachtwagens-zijn-kuttopic? Ze weten niet beter. Zij denken dat je in dat halve uurtje dat zij naar huis moeten tijdwinst boeken door 140 te rijden. Terwijl het wel degelijk uitmaakt of je 4,5 uur 85 of 90 rijdt. Het kan een kwestie zijn van: haal ik die klant wel/ niet, binnen de rijtijden.

Maar zij hebben geen tachograaf, dus daar hebben zij geen last van.
  zondag 10 mei 2009 @ 01:40:36 #29
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_68862306
quote:
Op zondag 10 mei 2009 01:22 schreef Redbaron het volgende:

[..]

ga jy dan lekker in het weekend een half uur achter een en dezelfde auto hangen.
Jullie zouden zelf eens in de vrachtwagen moeten kruipen om eens in de praktijk mee te maken wat voor randdebielen jullie zijn in het verkeer!
Vrachtwagenchauffeurs weten heel goed dat hun snelheid begrenst wordt en dat ze nooit sneller kunnen rijden, achter een andere slome transport hangen hoort nu eenmaal bij hun werk. Voor honderden meters lange rijen achter hen zorgen hoort niet bij hun werk, het belemmert een goede doorstroming, ouwe. Hoe andere automobilisten zich gedragen is weer een ander verhaal.
The Internets, I needs it..
pi_68862357
quote:
Op zondag 10 mei 2009 01:40 schreef Dr_Crouton het volgende:

[..]

Vrachtwagenchauffeurs weten heel goed dat hun snelheid begrenst wordt en dat ze nooit sneller kunnen rijden, achter een andere slome transport hangen hoort nu eenmaal bij hun werk. Voor honderden meters lange rijen achter hen zorgen hoort niet bij hun werk, het belemmert een goede doorstroming, ouwe. Hoe andere automobilisten zich gedragen is weer een ander verhaal.
Vooral een heel lang verhaal.
  zondag 10 mei 2009 @ 06:30:32 #31
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_68863860
  zondag 10 mei 2009 @ 08:32:25 #32
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_68864141
quote:
Op zondag 10 mei 2009 01:39 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat je nog op die faalhazen reageert. Er is toch elke maand een vrachtwagens-zijn-kuttopic? Ze weten niet beter. Zij denken dat je in dat halve uurtje dat zij naar huis moeten tijdwinst boeken door 140 te rijden. Terwijl het wel degelijk uitmaakt of je 4,5 uur 85 of 90 rijdt. Het kan een kwestie zijn van: haal ik die klant wel/ niet, binnen de rijtijden.

Maar zij hebben geen tachograaf, dus daar hebben zij geen last van.
De tachograaf zou ook gekoppeld moeten zijn aan de snelheid, zodat 10% te hard rijden zorgt voor een 10% afname van de toegestane rijtijd.
Want te hard rijden omdat je anders "die klant niet haalt" is een excuus van likmevestje!
censuur :O
  zondag 10 mei 2009 @ 08:58:22 #33
240066 Mr.Talisker
Care for a dram?
pi_68864273
quote:
Op zondag 10 mei 2009 08:32 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De tachograaf zou ook gekoppeld moeten zijn aan de snelheid, zodat 10% te hard rijden zorgt voor een 10% afname van de toegestane rijtijd.
Want te hard rijden omdat je anders "die klant niet haalt" is een excuus van likmevestje!
Dat dus, gewoon dat vierde broodje bal mayo laten staan en hup met je vetklep je vrachtwaggel in. En opletten dat je niet schaart a.u.b. anders sta ik weer in de file.
  zondag 10 mei 2009 @ 08:58:56 #34
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_68864275
quote:
Op zondag 10 mei 2009 08:32 schreef RemcoDelft het volgende:


Want te hard rijden omdat je anders "die klant niet haalt" is een excuus van likmevestje!
En het feit, dat teveel vrachtwagen chauffeurs vergeten, dat hun werk op proffesioneel niveau gebeurt in tegenstelling tot de meeste andere chauffeurs. Ook komt daarbij, dat een gemiddelde vrachtwagen 10 keer zoveel weegt als de gemiddelde auto. Daar heeft een vrachtwagenchauffeur rekening mee te houden en dat doen er teveel niet gezien de kunstjes die ze hier in de buurt flikken. Ze rijden tig keer door rood terwijl het echt niet hoeft.

Trouwens als ik dezelfde lak aan regels op mijn werk zou tonen zoals sommige vrachtwagenchauffeurs , was ik al lang en breed ontslagen.
Horrible Cunt!
pi_68864299
Hey Losers,

Ik ben vrachtwaggel chauffeur en het interesseerd me geen fuck dat jullie zo af en toe op de rem moeten voor mijn vrachtwaggel. Jullie hebben immers toch tijd zat.

Laters,,,,,,,
pi_68864305
VUILE KLOOTZAK!!!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage zondag 10 mei 2009 @ 09:38:42 #37
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_68864554
Heb het ook wel eens meegemaakt, dat vrachtwagens elkaar inhaalden. Hierdoor miste ik bijna de afslag, maar kon deze nog net bereiken. Hierdoor sneed ik dus wel de kloothommel die die zijn collega inhaalde. Moest hij alsnog hard op de rem, met veel getoeter tot gevolg.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zondag 10 mei 2009 @ 09:43:39 #38
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_68864596
quote:
Op zondag 10 mei 2009 09:02 schreef randy_joosten het volgende:
Hey Losers,

Ik ben vrachtwaggel chauffeur en het interesseerd me geen fuck dat jullie zo af en toe op de rem moeten voor mijn vrachtwaggel. Jullie hebben immers toch tijd zat.

Laters,,,,,,,
Ja, want wij zijn immers niet onderweg naar ons werk
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  zondag 10 mei 2009 @ 09:43:58 #39
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_68864602
quote:
Op zondag 10 mei 2009 09:38 schreef Djeez het volgende:
Heb het ook wel eens meegemaakt, dat vrachtwagens elkaar inhaalden. Hierdoor miste ik bijna de afslag
Hoe kan je een afslag missen door inhalende vrachtwagens? Omdat je PERSE net voor de afslag eerst zelf nog een vrachtwagen wou inhalen? Da's je eigen stommiteit.
censuur :O
pi_68864612
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 23:09 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

TS is stoer.
Zeau hard gaat jou scootertje niet hè!
Steun ons studieproject! Bezoek ons op: http://www.nextgen-navigation.com
pi_68864655
quote:
Op zondag 10 mei 2009 01:22 schreef Redbaron het volgende:

[..]

ga jy dan lekker in het weekend een half uur achter een en dezelfde auto hangen.
Jullie zouden zelf eens in de vrachtwagen moeten kruipen om eens in de praktijk mee te maken wat voor randdebielen jullie zijn in het verkeer!
Overduidelijk een vrachtwagenchauffeur
Steun ons studieproject! Bezoek ons op: http://www.nextgen-navigation.com
  zondag 10 mei 2009 @ 09:55:31 #42
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_68864729
quote:
Op zondag 10 mei 2009 09:49 schreef AlligatorNL het volgende:

[..]

Overduidelijk een vrachtwagenchauffeur
Dat niet alleen, het "jullie zouden het zelf eens moeten doen"-gehalte is typisch voor deze hele branche! Een hersenchirurg hoor je nooit klagen dat z'n werk zo moeilijk is en dat je het zelf maar eens moet proberen, gek genoeg komt dat alleen bij de beroepen waar nauwelijks opleiding voor ndoig is...
censuur :O
  zondag 10 mei 2009 @ 11:56:01 #43
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_68866688
quote:
Op zondag 10 mei 2009 09:02 schreef randy_joosten het volgende:
Hey Losers,

Ik ben vrachtwaggel chauffeur en het interesseerd me geen fuck dat jullie zo af en toe op de rem moeten voor mijn vrachtwaggel. Jullie hebben immers toch tijd zat.

Laters,,,,,,,
Lekker asociaal van je, jouw mentaliteit is gewoon kut voor de (privé)chauffeurs. Heb je enig idee hoe irritant het is om volledig in de blokken te gaan terwijl je wordt ingehuurd om zo subtiel mogelijk te rijden?
En alsof ik ook alleen maar plezierritjes doe in de auto....
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
  zondag 10 mei 2009 @ 12:12:20 #44
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_68867047
quote:
Op zondag 10 mei 2009 09:02 schreef randy_joosten het volgende:
Hey Losers,

Ik ben vrachtwaggel chauffeur en het interesseerd me geen fuck dat jullie zo af en toe op de rem moeten voor mijn vrachtwaggel. Jullie hebben immers toch tijd zat.

Laters,,,,,,,
Waarom heb je voor dat beroep gekozen?
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
  zondag 10 mei 2009 @ 12:54:42 #45
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_68868022
Verder nuttig werk wel, vracht vervoeren. Alleen is het nog steeds mensenwerk en dat zegt al genoeg.
The Internets, I needs it..
  zondag 10 mei 2009 @ 13:34:37 #46
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_68869000
quote:
Op zondag 10 mei 2009 01:44 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Vooral een heel lang verhaal.
Niet zo lang als de files die vrachtwagens veroorzaken.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_68869264
quote:
Op zondag 10 mei 2009 08:32 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De tachograaf zou ook gekoppeld moeten zijn aan de snelheid, zodat 10% te hard rijden zorgt voor een 10% afname van de toegestane rijtijd.
Want te hard rijden omdat je anders "die klant niet haalt" is een excuus van likmevestje!
Ach man, lul toch niet. Zullen we dat ook doorvoeren voor personenauto's en dan met vermogen ipv rijtijd? Dan hebben al die lui binnen de kortste keren geen pk meer onder de motorkap

En een excuss van lik-me-vestje? Want? Denk je dat je de wereld aan tijd hebt als chauffeur? Het is geen vakantieritje.
pi_68869351
quote:
Op zondag 10 mei 2009 08:58 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Ze rijden tig keer door rood terwijl het echt niet hoeft.
Ik ken een verkeerslicht wat zo dom staat afgesteld dat als ik groen krijg en ik trek op, ik op de kruising het verkeer op me af zie komen.

Ik ken de situatie waar jij het over hebt niet, evenmin als de snelhied van de vrachtwagen die door rood rijdt, maar er zijn dus ook zat verkeerslichten die totaal geen rekening houden met een vrachtwagen waardoor Jan Modaal denkt:"Die lul rijdt door rood."
  zondag 10 mei 2009 @ 13:48:19 #49
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_68869382
quote:
Op zondag 10 mei 2009 11:56 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Lekker asociaal van je, jouw mentaliteit is gewoon kut voor de (privé)chauffeurs. Heb je enig idee hoe irritant het is om volledig in de blokken te gaan terwijl je wordt ingehuurd om zo subtiel mogelijk te rijden?
En alsof ik ook alleen maar plezierritjes doe in de auto....
Klopt, alsof "gewone" automobilisten alleen maar op de weg zitten omdat ze het leuk vinden ofzo. 95% van het automobilistenverkeer is woon-werkverkeer of anderszins gerelateerd aan werk, vrachtwaggelprutsers.

En dan heb ik het niet eens over de impact van de ongelukken die vrachtwaggels dagelijks veroorzaken.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_68869402
quote:
Op zondag 10 mei 2009 09:38 schreef Djeez het volgende:
Heb het ook wel eens meegemaakt, dat vrachtwagens elkaar inhaalden. Hierdoor miste ik bijna de afslag, maar kon deze nog net bereiken. Hierdoor sneed ik dus wel de kloothommel die die zijn collega inhaalde. Moest hij alsnog hard op de rem, met veel getoeter tot gevolg.
Je weet toch dat die afslag komt? Blijf er dan achter. Echt, al die triangeljosti's die nog wel even denken dat ze die vrachtwagen in kunnen halen en dan op het laatste moment naar rechts moeten Die borden staan er 1200 meter van te voren al.
  zondag 10 mei 2009 @ 13:49:45 #51
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_68869422
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:47 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik ken een verkeerslicht wat zo dom staat afgesteld dat als ik groen krijg en ik trek op, ik op de kruising het verkeer op me af zie komen.
Dus dan mag het?
quote:
Ik ken de situatie waar jij het over hebt niet, evenmin als de snelhied van de vrachtwagen die door rood rijdt, maar er zijn dus ook zat verkeerslichten die totaal geen rekening houden met een vrachtwagen waardoor Jan Modaal denkt:"Die lul rijdt door rood."
Ja, en? Als Jan Modaal daardoor onder jouw wielen terecht komt is dat dus de schuld van het stoplicht?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_68869520
quote:
Op zondag 10 mei 2009 09:55 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat niet alleen, het "jullie zouden het zelf eens moeten doen"-gehalte is typisch voor deze hele branche! Een hersenchirurg hoor je nooit klagen dat z'n werk zo moeilijk is en dat je het zelf maar eens moet proberen, gek genoeg komt dat alleen bij de beroepen waar nauwelijks opleiding voor ndoig is...
Een hersenchirurg heeft ook geen last van randdebielen op zijn werkplek. En doe nou niet zo heilig want ik kan ook wel even een boekje open doen over personenauto's.

Rechts inhalen, over de vluchtstrook inhalen, geen afstannd houden, bellen, krant lezen, of met de laptop kutten. Inhalen over het tankstation en de auto er dan tussen prakken. Geen centimeter ruimte geven om iemand in te laten voegen.

Het nadeel is: als een vrachtwagen wat doet valt het op omdat het ding groot en traag is. Maar per saldo zie ik personenauto's toch vaker over de schreef gaan.
pi_68869568
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:48 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]


En dan heb ik het niet eens over de impact van de ongelukken die vrachtwaggels dagelijks veroorzaken.
Wat meestal veroorzaakt wordt door zo'n domme actie van een kutforens. Jullie hebben geen idee hoevaak wij jullie fouten goed lopen te maken.
pi_68869642
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:49 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dus dan mag het?
[..]

Ja, en? Als Jan Modaal daardoor onder jouw wielen terecht komt is dat dus de schuld van het stoplicht?
Je snapt het niet, hè?

Het stoplicht wordt groen. Ik ga rijden en naar mijn idee is dus het stoplicht groen. Blijkbaar gaat dat stoplicht op rood als de trekker er door is en dat betekent dus dat de achterkant van de oplegger door rood rijdt. Dat kan niet anders als het verkeer begint te rijden als ik halverwege de kruising ben.

En ja, dan ligt de fout mijns inziens bij de wegbeheerder, als die het stoplicht te snel op rood laat gaan.
pi_68869826
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:54 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Wat meestal veroorzaakt wordt door zo'n domme actie van een kutforens. Jullie hebben geen idee hoevaak wij jullie fouten goed lopen te maken.
vrachtwagenchauffeurs maken al evenveel zware fouten die door "kutforensen" opgevangen dienen te worden hoor . Maandje geleden reed ik het stuk tussen hamburg & flensburg af (onbegrensde snelheid, 2vaksbaan) en mocht ik ineens een noodstop maken vanaf 200/u naar 90/u omdat er zo'n idioot zijn vrachtwagen naar links gooide om even in te halen. In Duitsland kan je verwachten dat er snel doorgereden wordt op die stukken, ga dan niet naar links als er juist iemand komt aanrijden. Als ik met een iets minder goed remmende wagen of van die goedkope bandjes gereden had was ik er gegarandeerd in gevlogen, had nu hoogstens 10 meter over...

Maar goed, ik heb respect voor die mensen die 8u per dag op de baan moeten zitten, ik rij zelf ook geregeld lange stukken en ik weet hoe dodelijk saai het is om een hele tijd op de snelweg te rijden zonder iets nuttigs te doen te hebben. Alleen begrijp ik niet waarom vrachtwagens niet verplicht uitgerust zijn met adaptive cruise control (die dus vanzelf remt als er een auto voor staat); een systeem dat het onmogelijk maakt om een file aan te rijden. Wat maakt het op de nieuwprijs van een vrachtwagen uit of daar nog eens 500¤ boven op komt of niet, die dingen zijn toch al tering duur (en aan de daling in kosten & ongevallen gaat die 500¤ waarschijnlijk snel uitgespaart worden aan verzekeringskosten)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 10 mei 2009 @ 14:13:47 #56
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_68870104
quote:
Op zondag 10 mei 2009 14:04 schreef Athmozz het volgende:

[..]

vrachtwagenchauffeurs maken al evenveel zware fouten die door "kutforensen" opgevangen dienen te worden hoor . Maandje geleden reed ik het stuk tussen hamburg & flensburg af (onbegrensde snelheid, 2vaksbaan) en mocht ik ineens een noodstop maken vanaf 200/u naar 90/u omdat er zo'n idioot zijn vrachtwagen naar links gooide om even in te halen. In Duitsland kan je verwachten dat er snel doorgereden wordt op die stukken, ga dan niet naar links als er juist iemand komt aanrijden. Als ik met een iets minder goed remmende wagen of van die goedkope bandjes gereden had was ik er gegarandeerd in gevlogen, had nu hoogstens 10 meter over...

Maar goed, ik heb respect voor die mensen die 8u per dag op de baan moeten zitten, ik rij zelf ook geregeld lange stukken en ik weet hoe dodelijk saai het is om een hele tijd op de snelweg te rijden zonder iets nuttigs te doen te hebben. Alleen begrijp ik niet waarom vrachtwagens niet verplicht uitgerust zijn met adaptive cruise control (die dus vanzelf remt als er een auto voor staat); een systeem dat het onmogelijk maakt om een file aan te rijden. Wat maakt het op de nieuwprijs van een vrachtwagen uit of daar nog eens 500¤ boven op komt of niet, die dingen zijn toch al tering duur (en aan de daling in kosten & ongevallen gaat die 500¤ waarschijnlijk snel uitgespaart worden aan verzekeringskosten)
Wat ben jij dan een slechte chauffeur.
Met die snelheid moet je vooruit kijken, en bedacht zijn of andere weggebruikers.
Alsof die vrachtwaggelchauffeur kan zien of je 100 rijdt of 200, als hij in zijn spiegel kijkt, en je nog mijlenver weg bent.

Ze zouden je rijbewijs moeten afnemen
met zulke gevaarlijk hoge snelheid zo onoplettend zijn.
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_68870124
quote:
Op zondag 10 mei 2009 14:04 schreef Athmozz het volgende:

[..]

vrachtwagenchauffeurs maken al evenveel zware fouten die door "kutforensen" opgevangen dienen te worden hoor . Maandje geleden reed ik het stuk tussen hamburg & flensburg af (onbegrensde snelheid, 2vaksbaan) en mocht ik ineens een noodstop maken vanaf 200/u naar 90/u omdat er zo'n idioot zijn vrachtwagen naar links gooide om even in te halen. In Duitsland kan je verwachten dat er snel doorgereden wordt op die stukken, ga dan niet naar links als er juist iemand komt aanrijden. Als ik met een iets minder goed remmende wagen of van die goedkope bandjes gereden had was ik er gegarandeerd in gevlogen, had nu hoogstens 10 meter over...
Dat is ook niet fijn idd Maar goed, daar kom ik nooit.
quote:
Maar goed, ik heb respect voor die mensen die 8u per dag op de baan moeten zitten, ik rij zelf ook geregeld lange stukken en ik weet hoe dodelijk saai het is om een hele tijd op de snelweg te rijden zonder iets nuttigs te doen te hebben. Alleen begrijp ik niet waarom vrachtwagens niet verplicht uitgerust zijn met adaptive cruise control (die dus vanzelf remt als er een auto voor staat); een systeem dat het onmogelijk maakt om een file aan te rijden. Wat maakt het op de nieuwprijs van een vrachtwagen uit of daar nog eens 500¤ boven op komt of niet, die dingen zijn toch al tering duur (en aan de daling in kosten & ongevallen gaat die 500¤ waarschijnlijk snel uitgespaart worden aan verzekeringskosten)
8 uur? Welke baas is dat? 9 uur en twee per keer week 10 uur.

En ACC is iets duurder, ik geloof zo'n ¤1100,-.
En dat ze dat niet doen is simpel: de transportwereld is namelijk heel ziek. Al die transportbedrijven concurreren elkaar kapot en dus wordt elk dubbeltje omgedraaid.
Maar goed, ik heb toch het plan wat anders te gaan doen omdat het werk er niet leuker op wordt. Een woud aan regels, iedereen ziet je als lastig en irritant (terwijl je toch echt nodig bent|) en de politie heeft ook de pik op je. Daarbij heb je te maken met bazen die de regels aan hun laars lappen als het economisch slecht gaat en verdien je in verhouding met andere beroepen toch minder.

Dus ik ben er wel klaar mee.
pi_68870172
TS heeft zoiets van: kijk mij 140 km/h rijden alsof het mag, en alsof het bescheiden is.
pi_68870219
quote:
Op zondag 10 mei 2009 14:13 schreef B.E.D het volgende:

[..]


Alsof die vrachtwaggelchauffeur kan zien of je 100 rijdt of 200, als hij in zijn spiegel kijkt, en je nog mijlenver weg bent.

Ze zouden je rijbewijs moeten afnemen
met zulke gevaarlijk hoge snelheid zo onoplettend zijn.
Nou, als je dat verschil niet ziet mag je ook wel naar de opticien. Ik zie echt wel of iemand langzaam dichtbij komt of snel.

En dat mag in Duitsland gewoon, dus je reactie is overtrokken.
pi_68870291
quote:
Op zondag 10 mei 2009 14:13 schreef B.E.D het volgende:

[..]

Wat ben jij dan een slechte chauffeur.
Met die snelheid moet je vooruit kijken, en bedacht zijn of andere weggebruikers.
Alsof die vrachtwaggelchauffeur kan zien of je 100 rijdt of 200, als hij in zijn spiegel kijkt, en je nog mijlenver weg bent.

Ze zouden je rijbewijs moeten afnemen
met zulke gevaarlijk hoge snelheid zo onoplettend zijn.
detail. Hij maakt het maneuver, ik niet. Dat hij mijn snelheid niet kan inschatten is zijn probleem, in Duitsland ben je een idioot als je niet 2x met minstens een paar seconden tussen kijkt waar iemand zit alvorens je opschuift... Als je 1x kijkt kan je inderdaad geen snelheid inschatten, als je 2x kijkt kan je dat wel, of je nu 90 of 250 rijdt.

Ik rij gewoon perfect reglementair, en niet eens overdreven hard (200 op het 2de vak is daar echt wel normaal, zelfs aan de trage kant te noemen)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_68870322
Terechte klacht, al die niet-mee-eens-reacties kan ik begrijpen als je net 16 bent geworden.
Roken is lekker
  zondag 10 mei 2009 @ 14:37:35 #62
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_68870862
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:53 schreef RealZeus het volgende:
Maar per saldo zie ik personenauto's toch vaker over de schreef gaan.
Misschien omdat er gewoon meer van zijn? Procentueel is de schade die een vrachtwagen veroorzaakt, al is het maar oponthoud door in te halen, veel groter dan bij een automobilist.
quote:
Op zondag 10 mei 2009 13:54 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Wat meestal veroorzaakt wordt door zo'n domme actie van een kutforens. Jullie hebben geen idee hoevaak wij jullie fouten goed lopen te maken.
Soms, maar vaak ook niet. Ik wil die gasten die met een magnetron, koffiezetapparaat of een porno DVD in de vrachtwagen zitten te kutten niet de kost geven.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zondag 10 mei 2009 @ 14:39:22 #63
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_68870924
quote:
Op zondag 10 mei 2009 14:17 schreef RealZeus het volgende:
En dat mag in Duitsland gewoon, dus je reactie is overtrokken.
En in Nederland mag je ook gewoon over de parkeerplaats rijden om de file in te halen, al zal iedereen je zeggen dat dat asociaal is. Maar dat wil nog niet zeggen dat je het moet doen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_68870961
quote:
Op zondag 10 mei 2009 14:39 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

En in Nederland mag je ook gewoon over de parkeerplaats rijden om de file in te halen, al zal iedereen je zeggen dat dat asociaal is. Maar dat wil nog niet zeggen dat je het moet doen.
Dan wordt het tijd dat ze dat verbieden. Ik vind het heel asociaal.
pi_68871793
quote:
Op zondag 10 mei 2009 14:39 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

En in Nederland mag je ook gewoon over de parkeerplaats rijden om de file in te halen, al zal iedereen je zeggen dat dat asociaal is. Maar dat wil nog niet zeggen dat je het moet doen.
dan kan je evengoed zeggen dat een omweg rijden langs andere wegen om de file te ontwijken asociaal is, of gelijk de middagspits in hamburg (enige stad waar ik weet dat het zo vreemd is dat het centrum vlotter gaat dan de snelweg erover) ontwijken door van de snelweg af te gaan & dwars door de stad te rijden eveneens (terwijl dat alletwee sneller is)... Overigens is een parkeerplaats nemen om file in te halen vrij nutteloos, je wint er misschien 200 meter mee. Dat zal het verschil echt niet maken.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 10 mei 2009 @ 15:07:19 #66
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_68872096
quote:
Op zondag 10 mei 2009 14:40 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dan wordt het tijd dat ze dat verbieden. Ik vind het heel asociaal.
Sterker nog. Tot voor 1 mei was het zelfs gewoon toegestaan om over een uitvoegstrook de file rechts te passeren om even later weer in te voegen.

Ik vind ook een heleboel, maar je weet wat het spreekwoord zegt: wat je vindt breng je naar de politie (of je steekt het in je eigen zak, natuurlijk).
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zondag 10 mei 2009 @ 15:18:08 #67
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_68872465
quote:
Op zondag 10 mei 2009 14:19 schreef Athmozz het volgende:

[..]

detail. Hij maakt het maneuver, ik niet. Dat hij mijn snelheid niet kan inschatten is zijn probleem, in Duitsland ben je een idioot als je niet 2x met minstens een paar seconden tussen kijkt waar iemand zit alvorens je opschuift... Als je 1x kijkt kan je inderdaad geen snelheid inschatten, als je 2x kijkt kan je dat wel, of je nu 90 of 250 rijdt.
Je kunt ook 1 x lang kijken, in plaats van 2 x kort
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_68872938
Maar waarom moeten die vrachtwagens zo nodig laag begrenst worden? Het zou een stuk schelen als ze elkaar gwn met 5-10km/h verschil in konden halen. Er is in dit land geen enkele zinvolle route die je kan afleggen zonder de bermtaliban tegen te komen, dus het handhaven van het snelheidslimiet zou niet zo'n probleem moeten zijn..

Het lijkt me als vrachtwagenchauffeur ook verschrikkelijk irritant om een collega met 1km/h verschil in te moeten halen, om vervolgens in de bocht met gedraaide wind toch weer 0,5km/h langzamer te zijn
  zondag 10 mei 2009 @ 15:37:29 #69
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_68873155
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:32 schreef LoggedIn het volgende:
Maar waarom moeten die vrachtwagens zo nodig laag begrenst worden? Het zou een stuk schelen als ze elkaar gwn met 5-10km/h verschil in konden halen. Er is in dit land geen enkele zinvolle route die je kan afleggen zonder de bermtaliban tegen te komen, dus het handhaven van het snelheidslimiet zou niet zo'n probleem moeten zijn..

Het lijkt me als vrachtwagenchauffeur ook verschrikkelijk irritant om een collega met 1km/h verschil in te moeten halen, om vervolgens in de bocht met gedraaide wind toch weer 0,5km/h langzamer te zijn
Ze moeten er een foefje inbouwen dat ze 1x per uur, een minuut +10 km/u extra kunnen rijden, speciaal om snel te kunnen inhalen.
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
  zondag 10 mei 2009 @ 16:04:29 #70
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_68874440
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 23:10 schreef Meddo het volgende:
Nou en, hij houdt zich wel aan de regels.
Nee, ze rijden te hard.
pi_68876241
vrachtwaggels _!
pi_68876962
quote:
Op zondag 10 mei 2009 16:46 schreef hoerezooi het volgende:
vrachtwaggels _!
Automobilisten
net doen alsof ze zo goed rijden maar geen haar beter zjn dan een pool zonder rijbewijs. Hoe vaak wij als beroepschauffeur niet in de ankers moeten omdat een auto zo nodig in die 5meter die vrij is voor de vrachtwagen te kruipen.
Hou eens rekening dat wij met onze cmbinatie wel eens 50x zo zwaar kunnen zijn!!
Als ik in wil halen gaat de knipper aan en tel ik netjes 3 autos af, daarna ga ik naar recht en of die auto dan goed in de ankers moet zal mij worst wezen, moet ie maar eerder ruimte geven.
Automobilisten
Doet maar wat..
  zondag 10 mei 2009 @ 17:20:47 #73
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_68877373
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:32 schreef LoggedIn het volgende:
Maar waarom moeten die vrachtwagens zo nodig laag begrenst worden?
Vrachtwagenchauffeurs hebben in het verleden zelf aangetoond dat dit nodig is...
censuur :O
  zondag 10 mei 2009 @ 17:23:00 #74
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_68877441
quote:
Op zondag 10 mei 2009 17:07 schreef Redbaron het volgende:

[..]

Automobilisten
net doen alsof ze zo goed rijden maar geen haar beter zjn dan een pool zonder rijbewijs. Hoe vaak wij als beroepschauffeur niet in de ankers moeten omdat een auto zo nodig in die 5meter die vrij is voor de vrachtwagen te kruipen.
Hou eens rekening dat wij met onze cmbinatie wel eens 50x zo zwaar kunnen zijn!!
Als ik in wil halen gaat de knipper aan en tel ik netjes 3 autos af, daarna ga ik naar recht en of die auto dan goed in de ankers moet zal mij worst wezen, moet ie maar eerder ruimte geven.
Automobilisten
Hetzelfde doen vrachtwagens ook bij elkaar! Sterker nog, ze knipperen (illegaal!) met de lichten om aan te geven dat de inhalende vrachtwagen een halve meter voor de ander zit, en dus naar rechts kan. Terwijl invoegen helemaal niet zo dicht op een ander mag, m.a.w.: veel langer links blijven!
Daarbij is er een regel als "inhalen dient met dusdanige snelheid ... veilig en snel ... kan gebeuren". M.a.w.: voor een halve km/h verschil in de begrenzing is inhalen niet eens toegestaan.
censuur :O
pi_68877735
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:32 schreef LoggedIn het volgende:
Maar waarom moeten die vrachtwagens zo nodig laag begrenst worden? Het zou een stuk schelen als ze elkaar gwn met 5-10km/h verschil in konden halen. Er is in dit land geen enkele zinvolle route die je kan afleggen zonder de bermtaliban tegen te komen, dus het handhaven van het snelheidslimiet zou niet zo'n probleem moeten zijn..

Het lijkt me als vrachtwagenchauffeur ook verschrikkelijk irritant om een collega met 1km/h verschil in te moeten halen, om vervolgens in de bocht met gedraaide wind toch weer 0,5km/h langzamer te zijn
Als je de begrenzer hoger afstelt heb je het zelfde probleem maar dan met die snelheid. Onze begrenzers zijn trouwens naar beneden afgesteld.

En ik haal niet in als er een inhaalverbod is, tenzij iemand echt 75 rijdt. En niet iedereen heeft meegekregen dat je met een aanhanger sinds 1 mei 90 mag rijden.
pi_68877746
quote:
Op zondag 10 mei 2009 16:04 schreef Nobu het volgende:

[..]

Nee, ze rijden te hard.
TS ook
pi_68877785
quote:
Op zondag 10 mei 2009 17:07 schreef Redbaron het volgende:

[..]

Automobilisten
net doen alsof ze zo goed rijden maar geen haar beter zjn dan een pool zonder rijbewijs. Hoe vaak wij als beroepschauffeur niet in de ankers moeten omdat een auto zo nodig in die 5meter die vrij is voor de vrachtwagen te kruipen.
Hou eens rekening dat wij met onze cmbinatie wel eens 50x zo zwaar kunnen zijn!!
Als ik in wil halen gaat de knipper aan en tel ik netjes 3 autos af, daarna ga ik naar recht en of die auto dan goed in de ankers moet zal mij worst wezen, moet ie maar eerder ruimte geven.
Automobilisten
Vind ik ook niet netjes.
Hoe irritant het ook is: als het druk is en je hebt de ruimte niet mag je die niet maken. Je kunt hooguit hopen dat er een vriendelijke automobilist is die je er tussen laat.

Door te doen wat jij doet zorg je juist dat chauffeurs een slechte naam krijgen.
pi_68877872
quote:
Op zondag 10 mei 2009 17:23 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hetzelfde doen vrachtwagens ook bij elkaar! Sterker nog, ze knipperen (illegaal!) met de lichten om aan te geven dat de inhalende vrachtwagen een halve meter voor de ander zit, en dus naar rechts kan. Terwijl invoegen helemaal niet zo dicht op een ander mag, m.a.w.: veel langer links blijven!
Nou , prima, dan doen we dat toch in het vervolg. Willen we jullie nog een beetje tegemoet komen is het weer niet goed. Weet je wat er gebeurt als ik lang wacht? Dan gaat die personenauto achter de vrachtwagen die mij inhaalt zich er mee bemoeien.
quote:
Daarbij is er een regel als "inhalen dient met dusdanige snelheid ... veilig en snel ... kan gebeuren". M.a.w.: voor een halve km/h verschil in de begrenzing is inhalen niet eens toegestaan.
En dat is niet veilig, want?? Op een tweebaansweg is die regel logisch, maar op een snelweg??

Begrijp me goed, inhalen tijdens een inhaalverbod is not done, uitzonderingen daar gelaten. Maar wij moeten maar opbokken wanneer het de automobilisten schikt.
pi_68878206
Het is inderdaad niet altijd netjes maar als je wacht todat er ruimte is kom je er nooit langs. Er zijn collegas die verdorie net 81 rijden en dan qua snelehid nog schommelen.


T mooiste zou zijn als ze massaal gaan carpoolen ipv al die leasebakken te zien waar alleen de bestuurder in zit. dan zou de files oplossen en het gestress van die kippen die liggen te kankeren op ons vrachtwagens ook verminderen.
Wij zorgen er tenslotte wel voor dat alles waar ze gebruik van maken in huis/op tafel staat.[


quote]Op zondag 10 mei 2009 17:37 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Vind ik ook niet netjes.
Hoe irritant het ook is: als het druk is en je hebt de ruimte niet mag je die niet maken. Je kunt hooguit hopen dat er een vriendelijke automobilist is die je er tussen laat.

Door te doen wat jij doet zorg je juist dat chauffeurs een slechte naam krijgen.
[/quote]
Doet maar wat..
pi_68878419
quote:
Op zondag 10 mei 2009 17:56 schreef Redbaron het volgende:
Het is inderdaad niet altijd netjes maar als je wacht todat er ruimte is kom je er nooit langs. Er zijn collegas die verdorie net 81 rijden en dan qua snelehid nog schommelen.
Klopt en dat is heel vervelend maar het is niet anders. Hoe hard ik dan ook zit te schelden, ik ga de ruimte niet afdwingen.
quote:
T mooiste zou zijn als ze massaal gaan carpoolen ipv al die leasebakken te zien waar alleen de bestuurder in zit. dan zou de files oplossen en het gestress van die kippen die liggen te kankeren op ons vrachtwagens ook verminderen.
Laat ze eerst maar eens rekening met elkaar gaan houden en niet alleen maar overal de eerste willen zijn, dat scheelt al de helft aan file
quote:
Wij zorgen er tenslotte wel voor dat alles waar ze gebruik van maken in huis/op tafel staat.[
Ja, maar dat realiseren ze zich niet.Wij rijden alleen maar in de weg op de weg. (en die weg is er ook door vrachtwagens gekomen, hun auto en brandstof ook trouwens)
  zondag 10 mei 2009 @ 18:13:55 #81
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_68878680
quote:
Op zondag 10 mei 2009 17:35 schreef RealZeus het volgende:

[..]
En ik haal niet in als er een inhaalverbod is, tenzij iemand echt 75 rijdt. En niet iedereen heeft meegekregen dat je met een aanhanger sinds 1 mei 90 mag rijden.
Heb je enig idee hoe ENORM asociaal je nu klinkt?! Je negeert een inhaalverbod als het je 5 km/h kan schelen? Dan ga je fijn je eigen regels maken?
censuur :O
pi_68878897
quote:
Op zondag 10 mei 2009 18:13 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Heb je enig idee hoe ENORM asociaal je nu klinkt?! Je negeert een inhaalverbod als het je 5 km/h kan schelen? Dan ga je fijn je eigen regels maken?
Nee sukkel, dat scheelt 11 kilometer. En ik doe het niet als er een rij auto's aankomt. Of leef jij in de veronderstelling dat vrachtwagens allemaal 80 rijden. Personenauto's houden zich zeker ook allemaal aan de snelheid.
pi_68880750
Afgelopen vrijdag ook weer, het was kankerdruk op de A15 (tweebaansweg) en toch gaan die "beroepschauffeurs" lopen inhalen gedurende het inhaalverbod.
  zondag 10 mei 2009 @ 19:36:42 #84
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_68881030
quote:
Op zondag 10 mei 2009 18:22 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nee sukkel, dat scheelt 11 kilometer. En ik doe het niet als er een rij auto's aankomt. Of leef jij in de veronderstelling dat vrachtwagens allemaal 80 rijden. Personenauto's houden zich zeker ook allemaal aan de snelheid.
Ah, dan ben jij vast ook zo'n Tokkie die met z'n veertigtonner op m'n bumper gaat rijden als ik me bij wegwerkzaamheden aan de maximumsnelheid houdt...

Wat mij betreft mogen alle flitskasten op 80 worden afgesteld, zodat ook de vrachtwagens standaard beboet worden. Het zal een kleine moeite zijn om daarna op kenteken de personenauto's pas vanaf 100/120 te beboeten.

FACE IT: vrachtwagens misdragen zich simpelweg vanwege het "ik ben groter" principe.
censuur :O
pi_68881221
quote:
Op zondag 10 mei 2009 17:07 schreef Redbaron het volgende:

[..]

Automobilisten
net doen alsof ze zo goed rijden maar geen haar beter zjn dan een pool zonder rijbewijs. Hoe vaak wij als beroepschauffeur niet in de ankers moeten omdat een auto zo nodig in die 5meter die vrij is voor de vrachtwagen te kruipen.
Hou eens rekening dat wij met onze cmbinatie wel eens 50x zo zwaar kunnen zijn!!
Als ik in wil halen gaat de knipper aan en tel ik netjes 3 autos af, daarna ga ik naar recht en of die auto dan goed in de ankers moet zal mij worst wezen, moet ie maar eerder ruimte geven.
Automobilisten
als ik zie hoevaak een vrachtwagen een file creeert door in te halen ...
in nederland haal je als vrachtwagen toch geen tijdswinst, pas op hele lange routes...

en de arrogantie van die eikels, kom je eraan en dan nog willen inhalen.
gooien ze de richtingaanwijzer aan onder het motto...die remt wel flink af...

meer dan de helft zit te apegapen in die cabine en totaal geen verkeersinzicht.
laatst bleek nog uit onderzoek dat vrachtwagenchauffeurs relatief gezien de meeste ongelukken veroorzaken.

ik haal ze als het kan dus ook rechts of links in, en ik rij gaten dicht als ik ze een poging zie doen in te halen.
gewoon rechts blijven met die trage schuit
  zondag 10 mei 2009 @ 19:43:35 #86
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_68881223
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
  zondag 10 mei 2009 @ 19:47:28 #87
178394 afdak
tubgirl.jpg
pi_68881323
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ecocombi

Is dat eigenlijk nog een beetje een reeel concept?
Op dinsdag 6 april 2010 11:28 schreef HeatWave het volgende:
ik heb tig jaar forum-ervaring achter me
pi_68881733
quote:
Op zondag 10 mei 2009 14:40 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dan wordt het tijd dat ze dat verbieden. Ik vind het heel asociaal.
Dan mogen ze inhalende vrachtwagens op tweebaanswegen ook verbieden, dat vind ik heel asociaal.
Steun ons studieproject! Bezoek ons op: http://www.nextgen-navigation.com
pi_68882022
quote:
Op zondag 10 mei 2009 19:59 schreef AlligatorNL het volgende:

[..]

Dan mogen ze inhalende vrachtwagens op tweebaanswegen ook verbieden, dat vind ik heel asociaal.
Ik zie liever een landelijk inhaalverbod voor vrachtwagens gedurende de spits. Prima als vrachtwagens elkaar inhalen maar niet zodra het retedruk is op de weg. Enerzijds wordt het overige verkeer enorm vertraagd, anderzijds gebeuren er vaak genoeg ongelukken doordat achter de inhalende vrachtwagens helemaal stil valt.
pi_68884526
quote:
Op zondag 10 mei 2009 19:36 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ah, dan ben jij vast ook zo'n Tokkie die met z'n veertigtonner op m'n bumper gaat rijden als ik me bij wegwerkzaamheden aan de maximumsnelheid houdt...

Dan moet jy je eens gaan realiseren dat jou teller afwijkt, pas als jij netjes 85 rijd staat er bij ons 80 op onze geijkte teller.
Dat is dus ook 1 vd redenen waarom auto's met caravan/aanhangwagen nu 90 mogen op de autosnelweg.
Maar daar denkt half nederland niet bij na, die chauffeur zijn toch altijd fout, totdat iedereen er zo de pest in heeft en niets meer doet gedurende 2/3 dagen. Dan klagen jullie steen en been omdat de supermarkten leeg raken! Of dat je geen benzine meer kunt kopen.
Doet maar wat..
  zondag 10 mei 2009 @ 21:34:46 #91
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_68885107
Redbaron ==> Waar baseer je je op dat jouw teller "geijkt" zou zijn? Enig idee hoe vaak je dat zou moeten doen om de teller nauwkeurig te halen? Geef nou gewoon toe dat je niet naar je teller kijkt, maar stomweg het gaspedaal tot de bodem intrapt en de begrenzer z'n werk laat doen...

Natuurlijk hebben vrachtwagenchauffeurs een functie in de maatschappij, maar hetzelfde geldt voor heel veel andere mensen. Sterker nog: als niemand die troep in de supermarkt zou willen hebben, zou jij ook geen baan hebben, dus iedereen heeft elkaar nodig. Dus je argument is vrij zinloos...
censuur :O
pi_68885330
de teller werd bij ons iig 1x per jaar gecheckt, en waarom argument zinloos, dat gekanker dat vrachtwagens inhalen is ook zinloos, dat gebeurd ook wel. Maar zelf te beroerd om naar je eigen weggedrag te kijken.
Ik word af en toe schijtziek van de bestuurders met die dinkytoys.
Doet maar wat..
pi_68885508
Die vrachtwaggel hoort jou met je 140 van de weg af te rijden.
Gekke malloot
  zondag 10 mei 2009 @ 21:53:39 #94
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_68885919
quote:
Op zondag 10 mei 2009 21:39 schreef Redbaron het volgende:
de teller werd bij ons iig 1x per jaar gecheckt
Dat is heel wat anders dan ijken.
censuur :O
pi_68886232
ze moeten iig eens per 2 jaar geijkt worden, bij ons worden ze elk jaar gescheckt en zo nodig bijgesteld. Uiteindelijk klopt de teller in een vrachtwagen beter dan die in een personenauto
Doet maar wat..
pi_68889026
quote:
Op zondag 10 mei 2009 20:10 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ik zie liever een landelijk inhaalverbod voor vrachtwagens gedurende de spits. Prima als vrachtwagens elkaar inhalen maar niet zodra het retedruk is op de weg. Enerzijds wordt het overige verkeer enorm vertraagd, anderzijds gebeuren er vaak genoeg ongelukken doordat achter de inhalende vrachtwagens helemaal stil valt.
Tegenwoordig is het op veel stukken de hele dag vrij druk (met uitzonderingen vanzelfsprekend), waardoor een inhaalverbod eigenlijk in jou scenario altijd van toepassing blijkt. Maarja, dit zal niet gebeuren omdat deze bestuurders schijnbaar ook het recht hebben om een ander in te halen waar dit "mogelijk" is
Steun ons studieproject! Bezoek ons op: http://www.nextgen-navigation.com
pi_68889659
quote:
Op zondag 10 mei 2009 21:20 schreef Redbaron het volgende:

[..]

Dan moet jy je eens gaan realiseren dat jou teller afwijkt, pas als jij netjes 85 rijd staat er bij ons 80 op onze geijkte teller.
Dat is dus ook 1 vd redenen waarom auto's met caravan/aanhangwagen nu 90 mogen op de autosnelweg.
Maar daar denkt half nederland niet bij na, die chauffeur zijn toch altijd fout, totdat iedereen er zo de pest in heeft en niets meer doet gedurende 2/3 dagen. Dan klagen jullie steen en been omdat de supermarkten leeg raken! Of dat je geen benzine meer kunt kopen.
of je nou op 20 meter of op 1 meter van die mens voor je rijdt; hij gaat er niet sneller door gaan rijden & je rijdt dus maar dezelfde snelheid. Maar neen, op 1 meter ervan gaan rijden is leuker, dan heb je het gedacht dat je hem opjaagt . Het soort mensen dat op het rechtervak zit kijkt meestal niet/amper in zijn spiegels, dus je jaagt ze niet eens op .

Ik vind dat de controle op snelheid eens moet geminderd worden, maar dat ze moeten controleren op afstand die wagens laten. Bumperkleven is véél gevaarlijker dan 150 ipv 120 gaan. Zéker bij vrachtwagens zou het zo moeten zijn dat 3x betrapt op bumperkleven is levenslang vrachtwagenrijbewijs kwijt, dan ben je het niet waard om met zo'n ding te rijden & anderen in gevaar te brengen.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_68890329
quote:
Op zondag 10 mei 2009 21:43 schreef the_legend_killer het volgende:
Die vrachtwaggel hoort jou met je 140 van de weg af te rijden.
Gekke malloot
ja, want daar komen dan geen ongelukken van
  zondag 10 mei 2009 @ 23:57:53 #99
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_68890608
Gedraag je gewoon, de winst op een ritje Rotterdam - Nijmegen is met het huidige verkeer een fractie van een paar minuten als je met alle geweld 140 wil rijden.

Een paar minuten en een hartkwaal..
pi_68890639
quote:
Op zondag 10 mei 2009 23:57 schreef DrDarwin het volgende:
Gedraag je gewoon, de winst op een ritje Rotterdam - Nijmegen is met het huidige verkeer een fractie van een paar minuten als je met alle geweld 140 wil rijden.

Een paar minuten en een hartkwaal..
Klopt ook wel enigzins, maar ik rij op een rustige snelweg i.v.m. mijn werk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')