TS is stoer.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 23:08 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
Dan rij ik daar met een bescheiden 140 km per uur op de linker rijbaan,
Inderdaad, het verschil is vaak echt verwaarloosbaar.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 23:09 schreef sinadO het volgende:
Heeft te maken met de begrenzing. De ene zit bijvoorbeeld op 89, de andere op 91. En dan gaat die achterste nét wat harder he...
Omdat dongel.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 23:10 schreef Meddo het volgende:
huh, waarom staat er vrachtwaggel in de titel?
Als ik onder de 160 kom ontploft mijn auto.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 23:14 schreef Mr.Talisker het volgende:
Verkapt "kijk mij 140 durven rijden"- topic.
Laat die jongen toch! Die heeft net z'n rijbewijs en de auto van pappa. Hij begint nu pas net de klachten te begrijpen die tijdens Wegmisbruikers worden uitgezonden! Gun die jongen z'n lol!quote:Op zaterdag 9 mei 2009 23:14 schreef Mr.Talisker het volgende:
Verkapt "kijk mij 140 durven rijden"- topic.
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 23:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Want? Je wilt een halve minuut eerder thuis zijn voor je magnetronvoer?
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 23:15 schreef sinadO het volgende:
[..]
Als ik onder de 160 kom ontploft mijn auto.
Dat is dus nog maar de vraag. Want vaak zitten die gasten dus gewoon elkaar in te halen op plaatsen waar dat niet mag.quote:
Was ik maar zo stoer.quote:Op zondag 10 mei 2009 01:18 schreef HocBarr het volgende:
TS is stoer. Hij rijdt nou eenmaal 140 op de snelweg.
ga jy dan lekker in het weekend een half uur achter een en dezelfde auto hangen.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 23:44 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ik zeg: vrachtwagenchauffeurs verbieden in te halen op een tweebaans snelweg.
Dat je nog op die faalhazen reageert.quote:Op zondag 10 mei 2009 01:22 schreef Redbaron het volgende:
[..]
ga jy dan lekker in het weekend een half uur achter een en dezelfde auto hangen.
Jullie zouden zelf eens in de vrachtwagen moeten kruipen om eens in de praktijk mee te maken wat voor randdebielen jullie zijn in het verkeer!
Vrachtwagenchauffeurs weten heel goed dat hun snelheid begrenst wordt en dat ze nooit sneller kunnen rijden, achter een andere slome transport hangen hoort nu eenmaal bij hun werk. Voor honderden meters lange rijen achter hen zorgen hoort niet bij hun werk, het belemmert een goede doorstroming, ouwe. Hoe andere automobilisten zich gedragen is weer een ander verhaal.quote:Op zondag 10 mei 2009 01:22 schreef Redbaron het volgende:
[..]
ga jy dan lekker in het weekend een half uur achter een en dezelfde auto hangen.
Jullie zouden zelf eens in de vrachtwagen moeten kruipen om eens in de praktijk mee te maken wat voor randdebielen jullie zijn in het verkeer!
Vooral een heel lang verhaal.quote:Op zondag 10 mei 2009 01:40 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Vrachtwagenchauffeurs weten heel goed dat hun snelheid begrenst wordt en dat ze nooit sneller kunnen rijden, achter een andere slome transport hangen hoort nu eenmaal bij hun werk. Voor honderden meters lange rijen achter hen zorgen hoort niet bij hun werk, het belemmert een goede doorstroming, ouwe. Hoe andere automobilisten zich gedragen is weer een ander verhaal.
De tachograaf zou ook gekoppeld moeten zijn aan de snelheid, zodat 10% te hard rijden zorgt voor een 10% afname van de toegestane rijtijd.quote:Op zondag 10 mei 2009 01:39 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat je nog op die faalhazen reageert.Er is toch elke maand een vrachtwagens-zijn-kuttopic? Ze weten niet beter. Zij denken dat je in dat halve uurtje dat zij naar huis moeten tijdwinst boeken door 140 te rijden. Terwijl het wel degelijk uitmaakt of je 4,5 uur 85 of 90 rijdt. Het kan een kwestie zijn van: haal ik die klant wel/ niet, binnen de rijtijden.
Maar zij hebben geen tachograaf, dus daar hebben zij geen last van.
Dat dus, gewoon dat vierde broodje bal mayo laten staan en hup met je vetklep je vrachtwaggel in.quote:Op zondag 10 mei 2009 08:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De tachograaf zou ook gekoppeld moeten zijn aan de snelheid, zodat 10% te hard rijden zorgt voor een 10% afname van de toegestane rijtijd.
Want te hard rijden omdat je anders "die klant niet haalt" is een excuus van likmevestje!
En het feit, dat teveel vrachtwagen chauffeurs vergeten, dat hun werk op proffesioneel niveau gebeurt in tegenstelling tot de meeste andere chauffeurs. Ook komt daarbij, dat een gemiddelde vrachtwagen 10 keer zoveel weegt als de gemiddelde auto. Daar heeft een vrachtwagenchauffeur rekening mee te houden en dat doen er teveel niet gezien de kunstjes die ze hier in de buurt flikken. Ze rijden tig keer door rood terwijl het echt niet hoeft.quote:Op zondag 10 mei 2009 08:32 schreef RemcoDelft het volgende:
Want te hard rijden omdat je anders "die klant niet haalt" is een excuus van likmevestje!
Ja, want wij zijn immers niet onderweg naar ons werkquote:Op zondag 10 mei 2009 09:02 schreef randy_joosten het volgende:
Hey Losers,
Ik ben vrachtwaggel chauffeur en het interesseerd me geen fuck dat jullie zo af en toe op de rem moeten voor mijn vrachtwaggel. Jullie hebben immers toch tijd zat.
Laters,,,,,,,
Hoe kan je een afslag missen door inhalende vrachtwagens? Omdat je PERSE net voor de afslag eerst zelf nog een vrachtwagen wou inhalen? Da's je eigen stommiteit.quote:Op zondag 10 mei 2009 09:38 schreef Djeez het volgende:
Heb het ook wel eens meegemaakt, dat vrachtwagens elkaar inhaalden. Hierdoor miste ik bijna de afslag
Zeau hard gaat jou scootertje niet hè!quote:
Overduidelijk een vrachtwagenchauffeurquote:Op zondag 10 mei 2009 01:22 schreef Redbaron het volgende:
[..]
ga jy dan lekker in het weekend een half uur achter een en dezelfde auto hangen.
Jullie zouden zelf eens in de vrachtwagen moeten kruipen om eens in de praktijk mee te maken wat voor randdebielen jullie zijn in het verkeer!
Dat niet alleen, het "jullie zouden het zelf eens moeten doen"-gehalte is typisch voor deze hele branche! Een hersenchirurg hoor je nooit klagen dat z'n werk zo moeilijk is en dat je het zelf maar eens moet proberen, gek genoeg komt dat alleen bij de beroepen waar nauwelijks opleiding voor ndoig is...quote:Op zondag 10 mei 2009 09:49 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Overduidelijk een vrachtwagenchauffeur
Lekker asociaal van je, jouw mentaliteit is gewoon kut voor de (privé)chauffeurs. Heb je enig idee hoe irritant het is om volledig in de blokken te gaan terwijl je wordt ingehuurd om zo subtiel mogelijk te rijden?quote:Op zondag 10 mei 2009 09:02 schreef randy_joosten het volgende:
Hey Losers,
Ik ben vrachtwaggel chauffeur en het interesseerd me geen fuck dat jullie zo af en toe op de rem moeten voor mijn vrachtwaggel. Jullie hebben immers toch tijd zat.
Laters,,,,,,,
Waarom heb je voor dat beroep gekozen?quote:Op zondag 10 mei 2009 09:02 schreef randy_joosten het volgende:
Hey Losers,
Ik ben vrachtwaggel chauffeur en het interesseerd me geen fuck dat jullie zo af en toe op de rem moeten voor mijn vrachtwaggel. Jullie hebben immers toch tijd zat.
Laters,,,,,,,
Niet zo lang als de files die vrachtwagens veroorzaken.quote:
Ach man, lul toch niet. Zullen we dat ook doorvoeren voor personenauto's en dan met vermogen ipv rijtijd? Dan hebben al die lui binnen de kortste keren geen pk meer onder de motorkapquote:Op zondag 10 mei 2009 08:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De tachograaf zou ook gekoppeld moeten zijn aan de snelheid, zodat 10% te hard rijden zorgt voor een 10% afname van de toegestane rijtijd.
Want te hard rijden omdat je anders "die klant niet haalt" is een excuus van likmevestje!
Ik ken een verkeerslicht wat zo dom staat afgesteld dat als ik groen krijg en ik trek op, ik op de kruising het verkeer op me af zie komen.quote:Op zondag 10 mei 2009 08:58 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ze rijden tig keer door rood terwijl het echt niet hoeft.
Klopt, alsof "gewone" automobilisten alleen maar op de weg zitten omdat ze het leuk vinden ofzo. 95% van het automobilistenverkeer is woon-werkverkeer of anderszins gerelateerd aan werk, vrachtwaggelprutsers.quote:Op zondag 10 mei 2009 11:56 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Lekker asociaal van je, jouw mentaliteit is gewoon kut voor de (privé)chauffeurs. Heb je enig idee hoe irritant het is om volledig in de blokken te gaan terwijl je wordt ingehuurd om zo subtiel mogelijk te rijden?
En alsof ik ook alleen maar plezierritjes doe in de auto....
Je weet toch dat die afslag komt? Blijf er dan achter. Echt, al die triangeljosti's die nog wel even denken dat ze die vrachtwagen in kunnen halen en dan op het laatste moment naar rechts moetenquote:Op zondag 10 mei 2009 09:38 schreef Djeez het volgende:
Heb het ook wel eens meegemaakt, dat vrachtwagens elkaar inhaalden. Hierdoor miste ik bijna de afslag, maar kon deze nog net bereiken. Hierdoor sneed ik dus wel de kloothommel die die zijn collega inhaalde. Moest hij alsnog hard op de rem, met veel getoeter tot gevolg.
Dus dan mag het?quote:Op zondag 10 mei 2009 13:47 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik ken een verkeerslicht wat zo dom staat afgesteld dat als ik groen krijg en ik trek op, ik op de kruising het verkeer op me af zie komen.
Ja, en? Als Jan Modaal daardoor onder jouw wielen terecht komt is dat dus de schuld van het stoplicht?quote:Ik ken de situatie waar jij het over hebt niet, evenmin als de snelhied van de vrachtwagen die door rood rijdt, maar er zijn dus ook zat verkeerslichten die totaal geen rekening houden met een vrachtwagen waardoor Jan Modaal denkt:"Die lul rijdt door rood."
Een hersenchirurg heeft ook geen last van randdebielen op zijn werkplek. En doe nou niet zo heilig want ik kan ook wel even een boekje open doen over personenauto's.quote:Op zondag 10 mei 2009 09:55 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat niet alleen, het "jullie zouden het zelf eens moeten doen"-gehalte is typisch voor deze hele branche! Een hersenchirurg hoor je nooit klagen dat z'n werk zo moeilijk is en dat je het zelf maar eens moet proberen, gek genoeg komt dat alleen bij de beroepen waar nauwelijks opleiding voor ndoig is...
Wat meestal veroorzaakt wordt door zo'n domme actie van een kutforens. Jullie hebben geen idee hoevaak wij jullie fouten goed lopen te maken.quote:Op zondag 10 mei 2009 13:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En dan heb ik het niet eens over de impact van de ongelukken die vrachtwaggels dagelijks veroorzaken.
Je snapt het niet, hè?quote:Op zondag 10 mei 2009 13:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dus dan mag het?![]()
[..]
Ja, en? Als Jan Modaal daardoor onder jouw wielen terecht komt is dat dus de schuld van het stoplicht?
vrachtwagenchauffeurs maken al evenveel zware fouten die door "kutforensen" opgevangen dienen te worden hoorquote:Op zondag 10 mei 2009 13:54 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Wat meestal veroorzaakt wordt door zo'n domme actie van een kutforens. Jullie hebben geen idee hoevaak wij jullie fouten goed lopen te maken.
Wat ben jij dan een slechte chauffeur.quote:Op zondag 10 mei 2009 14:04 schreef Athmozz het volgende:
[..]
vrachtwagenchauffeurs maken al evenveel zware fouten die door "kutforensen" opgevangen dienen te worden hoor. Maandje geleden reed ik het stuk tussen hamburg & flensburg af (onbegrensde snelheid, 2vaksbaan) en mocht ik ineens een noodstop maken vanaf 200/u naar 90/u omdat er zo'n idioot zijn vrachtwagen naar links gooide om even in te halen. In Duitsland kan je verwachten dat er snel doorgereden wordt op die stukken, ga dan niet naar links als er juist iemand komt aanrijden. Als ik met een iets minder goed remmende wagen of van die goedkope bandjes gereden had was ik er gegarandeerd in gevlogen, had nu hoogstens 10 meter over...
Maar goed, ik heb respect voor die mensen die 8u per dag op de baan moeten zitten, ik rij zelf ook geregeld lange stukken en ik weet hoe dodelijk saai het is om een hele tijd op de snelweg te rijden zonder iets nuttigs te doen te hebben. Alleen begrijp ik niet waarom vrachtwagens niet verplicht uitgerust zijn met adaptive cruise control (die dus vanzelf remt als er een auto voor staat); een systeem dat het onmogelijk maakt om een file aan te rijden. Wat maakt het op de nieuwprijs van een vrachtwagen uit of daar nog eens 500¤ boven op komt of niet, die dingen zijn toch al tering duur (en aan de daling in kosten & ongevallen gaat die 500¤ waarschijnlijk snel uitgespaart worden aan verzekeringskosten)
Dat is ook niet fijn iddquote:Op zondag 10 mei 2009 14:04 schreef Athmozz het volgende:
[..]
vrachtwagenchauffeurs maken al evenveel zware fouten die door "kutforensen" opgevangen dienen te worden hoor. Maandje geleden reed ik het stuk tussen hamburg & flensburg af (onbegrensde snelheid, 2vaksbaan) en mocht ik ineens een noodstop maken vanaf 200/u naar 90/u omdat er zo'n idioot zijn vrachtwagen naar links gooide om even in te halen. In Duitsland kan je verwachten dat er snel doorgereden wordt op die stukken, ga dan niet naar links als er juist iemand komt aanrijden. Als ik met een iets minder goed remmende wagen of van die goedkope bandjes gereden had was ik er gegarandeerd in gevlogen, had nu hoogstens 10 meter over...
8 uur? Welke baas is dat? 9 uur en twee per keer week 10 uur.quote:Maar goed, ik heb respect voor die mensen die 8u per dag op de baan moeten zitten, ik rij zelf ook geregeld lange stukken en ik weet hoe dodelijk saai het is om een hele tijd op de snelweg te rijden zonder iets nuttigs te doen te hebben. Alleen begrijp ik niet waarom vrachtwagens niet verplicht uitgerust zijn met adaptive cruise control (die dus vanzelf remt als er een auto voor staat); een systeem dat het onmogelijk maakt om een file aan te rijden. Wat maakt het op de nieuwprijs van een vrachtwagen uit of daar nog eens 500¤ boven op komt of niet, die dingen zijn toch al tering duur (en aan de daling in kosten & ongevallen gaat die 500¤ waarschijnlijk snel uitgespaart worden aan verzekeringskosten)
Nou, als je dat verschil niet ziet mag je ook wel naar de opticien. Ik zie echt wel of iemand langzaam dichtbij komt of snel.quote:Op zondag 10 mei 2009 14:13 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Alsof die vrachtwaggelchauffeur kan zien of je 100 rijdt of 200, als hij in zijn spiegel kijkt, en je nog mijlenver weg bent.
Ze zouden je rijbewijs moeten afnemen
met zulke gevaarlijk hoge snelheid zo onoplettend zijn.
detail. Hij maakt het maneuver, ik niet. Dat hij mijn snelheid niet kan inschatten is zijn probleem, in Duitsland ben je een idioot als je niet 2x met minstens een paar seconden tussen kijkt waar iemand zit alvorens je opschuift... Als je 1x kijkt kan je inderdaad geen snelheid inschatten, als je 2x kijkt kan je dat wel, of je nu 90 of 250 rijdt.quote:Op zondag 10 mei 2009 14:13 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Wat ben jij dan een slechte chauffeur.
Met die snelheid moet je vooruit kijken, en bedacht zijn of andere weggebruikers.
Alsof die vrachtwaggelchauffeur kan zien of je 100 rijdt of 200, als hij in zijn spiegel kijkt, en je nog mijlenver weg bent.
Ze zouden je rijbewijs moeten afnemen
met zulke gevaarlijk hoge snelheid zo onoplettend zijn.
Misschien omdat er gewoon meer van zijn? Procentueel is de schade die een vrachtwagen veroorzaakt, al is het maar oponthoud door in te halen, veel groter dan bij een automobilist.quote:Op zondag 10 mei 2009 13:53 schreef RealZeus het volgende:
Maar per saldo zie ik personenauto's toch vaker over de schreef gaan.
Soms, maar vaak ook niet. Ik wil die gasten die met een magnetron, koffiezetapparaat of een porno DVD in de vrachtwagen zitten te kutten niet de kost geven.quote:Op zondag 10 mei 2009 13:54 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Wat meestal veroorzaakt wordt door zo'n domme actie van een kutforens. Jullie hebben geen idee hoevaak wij jullie fouten goed lopen te maken.
En in Nederland mag je ook gewoon over de parkeerplaats rijden om de file in te halen, al zal iedereen je zeggen dat dat asociaal is. Maar dat wil nog niet zeggen dat je het moet doen.quote:Op zondag 10 mei 2009 14:17 schreef RealZeus het volgende:
En dat mag in Duitsland gewoon, dus je reactie is overtrokken.
Dan wordt het tijd dat ze dat verbieden. Ik vind het heel asociaal.quote:Op zondag 10 mei 2009 14:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En in Nederland mag je ook gewoon over de parkeerplaats rijden om de file in te halen, al zal iedereen je zeggen dat dat asociaal is. Maar dat wil nog niet zeggen dat je het moet doen.
dan kan je evengoed zeggen dat een omweg rijden langs andere wegen om de file te ontwijken asociaal is, of gelijk de middagspits in hamburg (enige stad waar ik weet dat het zo vreemd is dat het centrum vlotter gaat dan de snelweg erover) ontwijken door van de snelweg af te gaan & dwars door de stad te rijden eveneens (terwijl dat alletwee sneller is)... Overigens is een parkeerplaats nemen om file in te halen vrij nutteloos, je wint er misschien 200 meter mee. Dat zal het verschil echt niet maken.quote:Op zondag 10 mei 2009 14:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En in Nederland mag je ook gewoon over de parkeerplaats rijden om de file in te halen, al zal iedereen je zeggen dat dat asociaal is. Maar dat wil nog niet zeggen dat je het moet doen.
Sterker nog. Tot voor 1 mei was het zelfs gewoon toegestaan om over een uitvoegstrook de file rechts te passeren om even later weer in te voegen.quote:Op zondag 10 mei 2009 14:40 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dan wordt het tijd dat ze dat verbieden. Ik vind het heel asociaal.
Je kunt ook 1 x lang kijken, in plaats van 2 x kortquote:Op zondag 10 mei 2009 14:19 schreef Athmozz het volgende:
[..]
detail. Hij maakt het maneuver, ik niet. Dat hij mijn snelheid niet kan inschatten is zijn probleem, in Duitsland ben je een idioot als je niet 2x met minstens een paar seconden tussen kijkt waar iemand zit alvorens je opschuift... Als je 1x kijkt kan je inderdaad geen snelheid inschatten, als je 2x kijkt kan je dat wel, of je nu 90 of 250 rijdt.
Ze moeten er een foefje inbouwen dat ze 1x per uur, een minuut +10 km/u extra kunnen rijden, speciaal om snel te kunnen inhalen.quote:Op zondag 10 mei 2009 15:32 schreef LoggedIn het volgende:
Maar waarom moeten die vrachtwagens zo nodig laag begrenst worden? Het zou een stuk schelen als ze elkaar gwn met 5-10km/h verschil in konden halen. Er is in dit land geen enkele zinvolle route die je kan afleggen zonder de bermtaliban tegen te komen, dus het handhaven van het snelheidslimiet zou niet zo'n probleem moeten zijn..
Het lijkt me als vrachtwagenchauffeur ook verschrikkelijk irritant om een collega met 1km/h verschil in te moeten halen, om vervolgens in de bocht met gedraaide wind toch weer 0,5km/h langzamer te zijn
Nee, ze rijden te hard.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 23:10 schreef Meddo het volgende:
Nou en, hij houdt zich wel aan de regels.
Automobilistenquote:
Vrachtwagenchauffeurs hebben in het verleden zelf aangetoond dat dit nodig is...quote:Op zondag 10 mei 2009 15:32 schreef LoggedIn het volgende:
Maar waarom moeten die vrachtwagens zo nodig laag begrenst worden?
Hetzelfde doen vrachtwagens ook bij elkaar! Sterker nog, ze knipperen (illegaal!) met de lichten om aan te geven dat de inhalende vrachtwagen een halve meter voor de ander zit, en dus naar rechts kan. Terwijl invoegen helemaal niet zo dicht op een ander mag, m.a.w.: veel langer links blijven!quote:Op zondag 10 mei 2009 17:07 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Automobilisten![]()
net doen alsof ze zo goed rijden maar geen haar beter zjn dan een pool zonder rijbewijs. Hoe vaak wij als beroepschauffeur niet in de ankers moeten omdat een auto zo nodig in die 5meter die vrij is voor de vrachtwagen te kruipen.
Hou eens rekening dat wij met onze cmbinatie wel eens 50x zo zwaar kunnen zijn!!
Als ik in wil halen gaat de knipper aan en tel ik netjes 3 autos af, daarna ga ik naar recht en of die auto dan goed in de ankers moet zal mij worst wezen, moet ie maar eerder ruimte geven.
Automobilisten
Als je de begrenzer hoger afstelt heb je het zelfde probleem maar dan met die snelheid. Onze begrenzers zijn trouwens naar beneden afgesteld.quote:Op zondag 10 mei 2009 15:32 schreef LoggedIn het volgende:
Maar waarom moeten die vrachtwagens zo nodig laag begrenst worden? Het zou een stuk schelen als ze elkaar gwn met 5-10km/h verschil in konden halen. Er is in dit land geen enkele zinvolle route die je kan afleggen zonder de bermtaliban tegen te komen, dus het handhaven van het snelheidslimiet zou niet zo'n probleem moeten zijn..
Het lijkt me als vrachtwagenchauffeur ook verschrikkelijk irritant om een collega met 1km/h verschil in te moeten halen, om vervolgens in de bocht met gedraaide wind toch weer 0,5km/h langzamer te zijn
Vind ik ook niet netjes.quote:Op zondag 10 mei 2009 17:07 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Automobilisten![]()
net doen alsof ze zo goed rijden maar geen haar beter zjn dan een pool zonder rijbewijs. Hoe vaak wij als beroepschauffeur niet in de ankers moeten omdat een auto zo nodig in die 5meter die vrij is voor de vrachtwagen te kruipen.
Hou eens rekening dat wij met onze cmbinatie wel eens 50x zo zwaar kunnen zijn!!
Als ik in wil halen gaat de knipper aan en tel ik netjes 3 autos af, daarna ga ik naar recht en of die auto dan goed in de ankers moet zal mij worst wezen, moet ie maar eerder ruimte geven.
Automobilisten
Nou , prima, dan doen we dat toch in het vervolg.quote:Op zondag 10 mei 2009 17:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hetzelfde doen vrachtwagens ook bij elkaar! Sterker nog, ze knipperen (illegaal!) met de lichten om aan te geven dat de inhalende vrachtwagen een halve meter voor de ander zit, en dus naar rechts kan. Terwijl invoegen helemaal niet zo dicht op een ander mag, m.a.w.: veel langer links blijven!
En dat is niet veilig, want?? Op een tweebaansweg is die regel logisch, maar op een snelweg??quote:Daarbij is er een regel als "inhalen dient met dusdanige snelheid ... veilig en snel ... kan gebeuren". M.a.w.: voor een halve km/h verschil in de begrenzing is inhalen niet eens toegestaan.
Klopt en dat is heel vervelend maar het is niet anders. Hoe hard ik dan ook zit te schelden, ik ga de ruimte niet afdwingen.quote:Op zondag 10 mei 2009 17:56 schreef Redbaron het volgende:
Het is inderdaad niet altijd netjes maar als je wacht todat er ruimte is kom je er nooit langs. Er zijn collegas die verdorie net 81 rijden en dan qua snelehid nog schommelen.
Laat ze eerst maar eens rekening met elkaar gaan houden en niet alleen maar overal de eerste willen zijn, dat scheelt al de helft aan filequote:T mooiste zou zijn als ze massaal gaan carpoolen ipv al die leasebakken te zien waar alleen de bestuurder in zit. dan zou de files oplossen en het gestress van die kippen die liggen te kankeren op ons vrachtwagens ook verminderen.
Ja, maar dat realiseren ze zich niet.Wij rijden alleen maar in de weg op de weg. (en die weg is er ook door vrachtwagens gekomen, hun auto en brandstof ook trouwens)quote:Wij zorgen er tenslotte wel voor dat alles waar ze gebruik van maken in huis/op tafel staat.[
Heb je enig idee hoe ENORM asociaal je nu klinkt?! Je negeert een inhaalverbod als het je 5 km/h kan schelen? Dan ga je fijn je eigen regels maken?quote:Op zondag 10 mei 2009 17:35 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En ik haal niet in als er een inhaalverbod is, tenzij iemand echt 75 rijdt. En niet iedereen heeft meegekregen dat je met een aanhanger sinds 1 mei 90 mag rijden.
Nee sukkel, dat scheelt 11 kilometer. En ik doe het niet als er een rij auto's aankomt. Of leef jij in de veronderstelling dat vrachtwagens allemaal 80 rijden.quote:Op zondag 10 mei 2009 18:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoe ENORM asociaal je nu klinkt?! Je negeert een inhaalverbod als het je 5 km/h kan schelen? Dan ga je fijn je eigen regels maken?
Ah, dan ben jij vast ook zo'n Tokkie die met z'n veertigtonner op m'n bumper gaat rijden als ik me bij wegwerkzaamheden aan de maximumsnelheid houdt...quote:Op zondag 10 mei 2009 18:22 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee sukkel, dat scheelt 11 kilometer. En ik doe het niet als er een rij auto's aankomt. Of leef jij in de veronderstelling dat vrachtwagens allemaal 80 rijden.Personenauto's houden zich zeker ook allemaal aan de snelheid.
als ik zie hoevaak een vrachtwagen een file creeert door in te halen ...quote:Op zondag 10 mei 2009 17:07 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Automobilisten![]()
net doen alsof ze zo goed rijden maar geen haar beter zjn dan een pool zonder rijbewijs. Hoe vaak wij als beroepschauffeur niet in de ankers moeten omdat een auto zo nodig in die 5meter die vrij is voor de vrachtwagen te kruipen.
Hou eens rekening dat wij met onze cmbinatie wel eens 50x zo zwaar kunnen zijn!!
Als ik in wil halen gaat de knipper aan en tel ik netjes 3 autos af, daarna ga ik naar recht en of die auto dan goed in de ankers moet zal mij worst wezen, moet ie maar eerder ruimte geven.
Automobilisten
Dan mogen ze inhalende vrachtwagens op tweebaanswegen ook verbieden, dat vind ik heel asociaal.quote:Op zondag 10 mei 2009 14:40 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dan wordt het tijd dat ze dat verbieden. Ik vind het heel asociaal.
Ik zie liever een landelijk inhaalverbod voor vrachtwagens gedurende de spits. Prima als vrachtwagens elkaar inhalen maar niet zodra het retedruk is op de weg. Enerzijds wordt het overige verkeer enorm vertraagd, anderzijds gebeuren er vaak genoeg ongelukken doordat achter de inhalende vrachtwagens helemaal stil valt.quote:Op zondag 10 mei 2009 19:59 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Dan mogen ze inhalende vrachtwagens op tweebaanswegen ook verbieden, dat vind ik heel asociaal.
Dan moet jy je eens gaan realiseren dat jou teller afwijkt, pas als jij netjes 85 rijd staat er bij ons 80 op onze geijkte teller.quote:Op zondag 10 mei 2009 19:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ah, dan ben jij vast ook zo'n Tokkie die met z'n veertigtonner op m'n bumper gaat rijden als ik me bij wegwerkzaamheden aan de maximumsnelheid houdt...
Dat is heel wat anders dan ijken.quote:Op zondag 10 mei 2009 21:39 schreef Redbaron het volgende:
de teller werd bij ons iig 1x per jaar gecheckt
Tegenwoordig is het op veel stukken de hele dag vrij druk (met uitzonderingen vanzelfsprekend), waardoor een inhaalverbod eigenlijk in jou scenario altijd van toepassing blijkt. Maarja, dit zal niet gebeuren omdat deze bestuurders schijnbaar ook het recht hebben om een ander in te halen waar dit "mogelijk" isquote:Op zondag 10 mei 2009 20:10 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ik zie liever een landelijk inhaalverbod voor vrachtwagens gedurende de spits. Prima als vrachtwagens elkaar inhalen maar niet zodra het retedruk is op de weg. Enerzijds wordt het overige verkeer enorm vertraagd, anderzijds gebeuren er vaak genoeg ongelukken doordat achter de inhalende vrachtwagens helemaal stil valt.
of je nou op 20 meter of op 1 meter van die mens voor je rijdt; hij gaat er niet sneller door gaan rijden & je rijdt dus maar dezelfde snelheid. Maar neen, op 1 meter ervan gaan rijden is leuker, dan heb je het gedacht dat je hem opjaagtquote:Op zondag 10 mei 2009 21:20 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Dan moet jy je eens gaan realiseren dat jou teller afwijkt, pas als jij netjes 85 rijd staat er bij ons 80 op onze geijkte teller.
Dat is dus ook 1 vd redenen waarom auto's met caravan/aanhangwagen nu 90 mogen op de autosnelweg.
Maar daar denkt half nederland niet bij na, die chauffeur zijn toch altijd fout, totdat iedereen er zo de pest in heeft en niets meer doet gedurende 2/3 dagen. Dan klagen jullie steen en been omdat de supermarkten leeg raken! Of dat je geen benzine meer kunt kopen.
ja, want daar komen dan geen ongelukken vanquote:Op zondag 10 mei 2009 21:43 schreef the_legend_killer het volgende:
Die vrachtwaggel hoort jou met je 140 van de weg af te rijden.
Gekke malloot
Klopt ook wel enigzins, maar ik rij op een rustige snelweg i.v.m. mijn werk.quote:Op zondag 10 mei 2009 23:57 schreef DrDarwin het volgende:
Gedraag je gewoon, de winst op een ritje Rotterdam - Nijmegen is met het huidige verkeer een fractie van een paar minuten als je met alle geweld 140 wil rijden.
Een paar minuten en een hartkwaal..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |