quote:- correct angle and force of a swing are important
- you can enter an options menu that allows you to change the force necessary to perform powerful swings
- flick Wiimote to pull out sword
- quick on-the-fly weapon switching, no inventory
- quick-time event for enemy parry, when the situation comes up
- once you fire a shot, enemies will charge you
- yellow indicator is always present on screen
- there are different weapons, such as a shotgun
- seems that weapons will be upgradeable somehow
- block bullets with your sword
- if you start the game without the MotionPlus accessory, the screen will stay black and the game won’t progress
- Setting: eastern influences mixed with wild-west america set in the near-future
- other areas in the game will also show Asian influence
- art direct flew to Japan and took about 6,000 pics in order to get a good feel for the design approach
- main character is the only one able to accomplish the task of saving the world
- a warlord is the main villain
- more that 15 different enemy types
- no one from the first game returns
- some enemies will have heavier armor and bulletproof vests
- at least 5 bosses
- story development came last, gameplay was first
- 30% linear, 70% free-roaming within massive levels
- 70% huge free-roaming levels in which you receive new missions via radio
- choose the missions you want
- destroy barriers with Katana moves you learn later
- 6 enemies maximum at once
- as of right now, the game has 10+ hours of content
En meer belangrijke infoquote:Op vrijdag 8 mei 2009 23:28 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Tijden persconferenties:
01 juni 19.30: Microsoft
02 juni 18.00: Nintendo
02 juni 20.00: Sony
Ik hoop dat ze ook aan de fans denken,.. en niet alleen aan de 'acute new gadget ik moet afvallen new kid on the block gehypte' gamers. Een Super Mario World (SNES versie) in 3D,.... of een echte Wii Zelda en geen Cube port.quote:
Ik wil een 2D metroid voor de DS.quote:Op zondag 10 mei 2009 11:12 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze ook aan de fans denken,.. en niet alleen aan de 'acute new gadget ik moet afvallen new kid on the block gehypte' gamers. Een Super Mario World (SNES versie) in 3D,.... of een echte Wii Zelda en geen Cube port.
Jammer dat je de beste Metroid gemist heb,.... dat is deel 3 in mijn ogen!quote:
Laten ze aub van de klassiekers afblijven, straks maken ze die ook "interessant voor de casual gamer". Zoals al met Mario Kart en Zelda is gebeurd...quote:Op zondag 10 mei 2009 11:12 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze ook aan de fans denken,.. en niet alleen aan de 'acute new gadget ik moet afvallen new kid on the block gehypte' gamers. Een Super Mario World (SNES versie) in 3D,.... of een echte Wii Zelda en geen Cube port.
Waar heb je het over.quote:Op zondag 10 mei 2009 12:43 schreef Athlon_2o0o het volgende:
straks maken ze die ook "interessant voor de casual gamer". Zoals al met Mario Kart en Zelda is gebeurd...
Ik doel meer op de sfeer en stijl. Geef een Mario waarin je 3D door bossen en moerassen kan lopen,... avonturen meemaakt,.... een gaaf verhaal,... Geen aan elkaar geplakte puzzel levels in de ruimte met een black hole!quote:Op zondag 10 mei 2009 12:43 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Laten ze aub van de klassiekers afblijven, straks maken ze die ook "interessant voor de casual gamer". Zoals al met Mario Kart en Zelda is gebeurd...
Dat Mario Kart sinds het op de Wii is gewoon nergens meer over gaat. Terwijl het altijd een leuke game was. Je kan zo vier rondjes op 1 rijden, de laatste ronde worden er toch wel 2 blauwe schilden met punten op je gegooid. Het speed winnen in rondjes is ook übersimpel gemaakt. En dat stuur gaat ook nergens over verder.quote:
Ik snap wat je bedoeld ja. Je bedoelt een 3D mario, maar dan in de stijl van de vroegere Mario's. In plaats van de koers die ze ingeslagen zijn sinds Mario 64 (sterren verzamelen). Dit zou heel leuk uit kunnen pakken ja, we zullen zienquote:Op zondag 10 mei 2009 12:49 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Ik doel meer op de sfeer en stijl. Geef een Mario waarin je 3D door bossen en moerassen kan lopen,... avonturen meemaakt,.... een gaaf verhaal,... Geen aan elkaar geplakte puzzel levels in de ruimte met een black hole!
Mario Kart is altijd een game geweest voor iedereen. Hetzelfde voor Mario Galaxy. Te simpel gemaakt? Dat slaat dus nergens op. Het is bijna hetzelfde als Super Mario 64.quote:Op zondag 10 mei 2009 13:07 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Dat Mario Kart sinds het op de Wii is gewoon nergens meer over gaat. Terwijl het altijd een leuke game was. Je kan zo vier rondjes op 1 rijden, de laatste ronde worden er toch wel 2 blauwe schilden met punten op je gegooid. Het speed winnen in rondjes is ook übersimpel gemaakt. En dat stuur gaat ook nergens over verder.
Mario Galaxy is een topgame, maar ook veel te simpel gemaakt.
en dan?quote:
Wat was het toch verleidelijk om hier een cryptisch antwoord op te geven.quote:
weet ik ook wel, kijk uit naar god of war 3quote:Op zondag 10 mei 2009 17:59 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Wat was het toch verleidelijk om hier een cryptisch antwoord op te geven.
Dan heb je de E3, pipo. Lees het topic.
QFT!quote:Op zondag 10 mei 2009 19:25 schreef Wii-Style het volgende:
Nintendo moet Blizzard een Pokémon MMO laten maken.
Kan een Wii een fatsoenlijke MMO aan? (Serieuze vraag)quote:Op zondag 10 mei 2009 19:25 schreef Wii-Style het volgende:
Nintendo moet Blizzard een Pokémon MMO laten maken.
Ik denk dat consoles sowieso geen MMO aankunnen. Grafisch zou het wel kunnen, zelfs op de Wii, maar dan niet op WoW-niveau (wat als standaard gezien wordt). Ik bedoel dat je een keyboard nodig hebt en zo. Communicatie met medespelers is het belangrijkst en dat gaat moeilijk zonder keyboard.quote:Op maandag 11 mei 2009 00:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Kan een Wii een fatsoenlijke MMO aan? (Serieuze vraag)
Ik zou zelfs op de PC een goede Pokemon MMO gaan spelen. Windowed. Tijdens het FOK!kenquote:Op maandag 11 mei 2009 00:48 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Ik denk dat consoles sowieso geen MMO aankunnen. Grafisch zou het wel kunnen, maar dan niet op WoW-niveau (wat als standaard gezien wordt).
Maar het kan mij niet schelen. Doe maar op de PC. Dan zal het absoluut populairder zijn dan WoW.
Lastig, want het heeft geen harddrive. Op de PS2 moet je een harddrive add-on kopen om FF XI te kunnen spelen. Op de 360 kan je het zonder add-ons (en zelfs zonder Live Gold) spelen. En dit: http://www.joystiq.com/20(...)es-for-lack-of-ffxi/quote:Op maandag 11 mei 2009 00:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Onzin, je hebt het topic aangemaakt. Zo, dit is mijn tvpquote:Op zondag 10 mei 2009 23:23 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
weet ik ook welmaar moest toch een tvp plaatsen
Nintendo heeft last van parental gecrap, dus ik vrees van niet. Ze willen alles kunnen controleren, dus ook wat er getypt of gezegd wordt tijdens het spelen.quote:Op maandag 11 mei 2009 00:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Een link naar een website met een gelekt filmje eropquote:Op maandag 11 mei 2009 13:27 schreef Oksel het volgende:
wat is dit?
http://www.gamert.nl/video/dump_beyond_good_evil_2.html
BG&E 2 komt vast wel naar de wiiquote:Op maandag 11 mei 2009 13:28 schreef disjfa het volgende:
[..]
Een link naar een website met een gelekt filmje eropWat dacht je dan. En die komt vast niet op de wii
Wii versie uitsluiten zou erg dom zijn en men heeft ook nog niet aangegeven dat ze de wii links laten liggen. Dus die komt er echt welquote:Op maandag 11 mei 2009 13:50 schreef seventhseagulll het volgende:
BG&E2 is tot nu toe alleen maar aangekondigd voor X360 en PS3.
Waarom zouden ze. Kijk naar 3th party sales op de wiiquote:Op maandag 11 mei 2009 15:38 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Wii versie uitsluiten zou erg dom zijn en men heeft ook nog niet aangegeven dat ze de wii links laten liggen. Dus die komt er echt wel
BG&E was ook een ramp qua sales, verkocht ook voor geen meter op alle consoles, en toch komt er een deel 2. De Wii heeft gewoon op dit moment de grootste userbase, dus die links laten liggen zou dom zijn.quote:Op maandag 11 mei 2009 15:40 schreef disjfa het volgende:
[..]
Waarom zouden ze. Kijk naar 3th party sales op de wiiDat zou alleen zonde voor de development tijd zijn. En een spinnoff van de serie op de wii plempen hebben we ook weinig aan.
Nee, die game moeten ze niet op de wii laten komen.
Grote userbase en 0 sales als je 3th party bentquote:Op maandag 11 mei 2009 15:59 schreef Slein83 het volgende:
[..]
BG&E was ook een ramp qua sales, verkocht ook voor geen meter op alle consoles, en toch komt er een deel 2. De Wii heeft gewoon op dit moment de grootste userbase, dus die links laten liggen zou dom zijn.
Alle 3 de consoles hebben dezelfde problemen helaas qua 3th party, het ligt gewoon volledig hoe je de game op de markt zet. Goede marketing zorgt ervoor dat je zelfs de meest crappy game verkoopt, helaas voor Madworld en zack&wiki is er nauwelijks aandacht aanbesteed om de game echt bij het grote publiek te brengen.quote:Op maandag 11 mei 2009 16:02 schreef disjfa het volgende:
[..]
Grote userbase en 0 sales als je 3th party bentNoem een madworld, zack&wiki, etc etc. Nouwelijks verkocht. En de warme broodjes games zijn alleen de mario games. Vorig jaar was ik het 100% met je eens, de gamers hebben alleen laten zien dat het niet boeit
Dan dan heeft marketing toch maar weinig nut, als na de marketing toch iedereen weer instinctief de games gaat kopenquote:Op maandag 11 mei 2009 16:08 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Mario kent iedereen, mensen kopen het vaak dan direct instinctief. Zelfde geld voor Sonic, Halo etc.
Het gaat erom dat mensen 1 x een prettige evaring hebben gehad en dus de volgende keer sneller (insinctief) het kopen. Mensen die b.v. een Opel rijden zullen als volgende auto ook sneller een Opel terug kopen,mits de ervaring natuurlijk goed is. Zo geld dat voor alle merken/dingen/games/etc. Die mensen hebben dan totaal geen of nauwelijks marketing nodigquote:Op maandag 11 mei 2009 16:12 schreef disjfa het volgende:
[..]
Dan dan heeft marketing toch maar weinig nut, als na de marketing toch iedereen weer instinctief de games gaat kopenTuurlijk zal een marketingcampagne als die van een killzone of halo3 helpen, maar dan maak je nog steeds verlies
Dus wat je zegt is dat de enige spellen die op de wii zullen verkopen games waarin mario zitquote:Op maandag 11 mei 2009 16:23 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat mensen 1 x een prettige evaring hebben gehad en dus de volgende keer sneller (insinctief) het kopen. Mensen die b.v. een Opel rijden zullen als volgende auto ook sneller een Opel terug kopen,mits de ervaring natuurlijk goed is. Zo geld dat voor alle merken/dingen/games/etc. Die mensen hebben dan totaal geen of nauwelijks marketing nodig
Dat is haar talent. Dat ze dan dingen eet, en haar stofwisseling het veranderd in een magische roze vis & het uit schijt.quote:
quote:Nintendo: We Can't Satisfy You And You Enjoy It
Nintendo can't win, can it? Put out games to expand their audience, and the core gamers are upset. Put out core games, and core gamers want more.
According to Nintendo's Denise Kaigler, the moment that core gamers are satisfied, players will become disinterested in the company. So Nintendo cannot satisfy gamers, and gamers should enjoy not getting what they want. It's a "fun" relationship.
"I will give you that hardcore gamers have an insatiable appetite for everything Nintendo," she said, "and we love that! We love that. When we get to a point where core gamers say, "OK, Nintendo, enough! We don't need any more games from you guys...." None of us wants to be put in that position, right?
"We don't want your appetite to ever be satisfied, because when we satisfy you, it's time for us to go [dusts off hands], "OK! Let's go on home now!" And none of us wants to go home. So there's this sort of fun...relationship, I think, that's happening between Nintendo and the hardcore gamer — which we enjoy and hope that the core gamer enjoys it."
http://kotaku.com/5251409(...)you-and-you-enjoy-it
Daar zit wel een kern van waarheid in natuurlijk, het wordt alleen onwijs opgeblazen. Enige dat ze niet beseffen is dat ik al heb gezegd 'OK Nintendo, enough', maar dat is niet om de reden die ze bedoelenquote:
Wat een onzin kunnen ze toch melden hequote:
Ik kijk toch erg uit naar Overlord voor de Wii en die zou volgende maand moeten komen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:45 schreef Pheno het volgende:
[..]
Maar voor de Wii zelf is het wel erg stil op dit moment, niets om naar uit te kijken (zelda is een lichtpuntje, zo'n 5 lichtjaren van ons verwijderd).
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:03 schreef Strolie75 het volgende:
[..]Nee,... nog nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien ooit,.. heb geen zin in zo'n RPG! Is niet mijn soort stijl.
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:14 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Nee,... nog nietMisschien ooit,.. heb geen zin in zo'n RPG! Is niet mijn soort stijl.
quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:15 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dat staat een paar posts hierboven ook al, en ze hebben gewoon gelijk. Kijk naar de PS3 gamers, die roepen elke maand om een andere game die nog beter moet worden dan de rest. LBP, Killzone, inFamous, MGS4, Uncharted, etc. Je mag nooit tevreden zijn als bedrijf, zorg ervoor dat je fans meer willen en meer krijgen.
Natuurlijk voldoet de Wii niet aan iedereens eisen, maar wat Nintendo zegt en bedoelt is wel zeker waar.
Ze zeggen ook niet dat je er tevreden mee moet zijn. Ze zeggen juist dat ze hopen dat je nooit tevreden bent omdat ze zo bezig kunnen blijven met games maken.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:25 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]![]()
Ja, maar de PS3 heeft talloze goede games. Op de Wii zijn ze op 1 hand te tellen. Dan moet je als bedrijf zeggen dat het in de toekomst beter moet worden, niet dat je maar tevreden moet zijn met de casual shovelware die we nu voorgeschoteld krijgen... Iedereen die ik ken heeft z'n Wii al verkocht. Ikzelf heb hem nog, maar heb er het laatste jaar alleen MadWorld voor gekocht.
Persoonlijk voor mij gaat dat niet op. De multiconsole game haal ik overigens voor de 360.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:25 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]![]()
Ja, maar de PS3 heeft talloze goede games. Op de Wii zijn ze op 1 hand te tellen. Dan moet je als bedrijf zeggen dat het in de toekomst beter moet worden, niet dat je maar tevreden moet zijn met de casual shovelware die we nu voorgeschoteld krijgen... Iedereen die ik ken heeft z'n Wii al verkocht. Ikzelf heb hem nog, maar heb er het laatste jaar alleen MadWorld voor gekocht.
Ik doe een poging:quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:32 schreef Pheno het volgende:
Nou, ik denk dat je je vergist qua aantal titels
Dat zijn veel titels die ik niet leuk vind, overigens voor de ps3 ook niet. Ik vind het aanbod nu wat mager worden, ook als je naar je titels kijkt was het merendeel van het eerste jaar wii.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik doe een poging:
Wii
Mario Galaxy
Zelda
Metroid Prime
Smash Bros
Madworld
Paper Mario
Mario Kart
PS3
Singstar
Buzz
De Wii wint dus zelfs dik
Ik heb de drie main consoles thuis en alleen de Wii en 360 staan aan.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik doe een poging:
Wii
Mario Galaxy
Zelda
Metroid Prime
Smash Bros
Madworld
Paper Mario
Mario Kart
PS3
Singstar
Buzz
Singstar en Buzzquote:Op woensdag 13 mei 2009 17:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik doe een poging:
Wii
Mario Galaxy
Zelda
Metroid Prime
Smash Bros
Madworld
Paper Mario
Mario Kart
PS3
Singstar
Buzz
Ben het voor een groot gedeelte met je eens. Maar ja,... je kent het 2008 beleid wat Nintendo op de E3 show liet zien. Corky's voor gamers,........ jammer! Maar ik hoop nog steeds op een echte Zelda Wii aankondiging deze E3,... en nu niet weer die stink speeltrein van Zelda op de DS promoten Nintendo,... Nee, geef ons nou eens een heftige Mario of Zelda game of hey,... verzin een nieuwe franchise!! Nog beterquote:Op woensdag 13 mei 2009 18:37 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Singstar en BuzzDat is PS3-casualrommel. Er zijn alleen al 10 goede PS3-exclusives te noemen, denk aan Uncharted, Metal Gear Solid 4, Killzone 2, LittleBigPlanet, Resistance 2, Motorstorm 2, Valkyria Chronicles, Wipeout, Ratchet & Clank, Warhawk, Heavenly Sword. En dan heb je de non-exclusives nog, Call of Duty 4, Fallout 3, Oblivion, Bioshock, GTA4, Street Fighter 4, Devil May Cry 4 etc. Ook is er nog genoeg in het vooruitzicht, denk aan inFAMOUS, God of War III, Uncharted II en FF XIII.
Ook de 360 heeft een prima lijst aan games.
Smash Bros Brawl, Paper Mario en Mario Kart Wii waren wat mij betreft dikke tegenvallers. Vooral Mario Kart is een megaluckgame geworden, en Brawl is geen verbetering is van SSB Melee. Ook MadWorld is geen topper. Eigenlijk zijn alleen Metroid Prime 3 en Mario Galaxy echte toppers, want Zelda is eigenlijk een verlate Cube-game (maakt slecht gebruik van de Wii-controls). Verder vind ik Boom Blox erg vermakelijk. Maar echt, het is op 1 hand te tellen helaas....
Ik vind het echt een nepuitspraak. Het is een soort semi-excuus om nog meer goedkope shovelware uit te brengen. Zeg dan gewoon eerlijk dat echte games duur zijn om te maken, terwijl rotzooi als Wii Music toch wel verkoopt. Ik snap het financieel ook wel, maar ben er dan eerlijk over. Helaas verkopen goede games op de Wii gewoon slecht, met name third party-titels..
Ik moest lachenquote:Op woensdag 13 mei 2009 18:48 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik klink misschien als een zeikerd, en ben het ookBen gewoon teleurgesteld in Nintendo deze generatie. Hopelijk komt het goed met E3!
Wacht tot de E3.quote:Op woensdag 13 mei 2009 18:52 schreef Pheno het volgende:
Castlevania for the Wii, en maar die zweep nadoen. Waar blijft Megaman? En dan niet de WiiWare versie?Kid Icarus, het is al gemaakt voor Brawl, waar blijft zijn game? Donkey Kong (nee, weer niet die junglebeat, in Japan even op demo gespeeld)?
Waar zijn dan die typische N franchises? Alleen Mario en zelda hebben we gezien?
Dat wordt elk jaar gezegd. Wat krijg je? Wii music als toppuntquote:
Ja maar dit keer is het for real!quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:10 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat wordt elk jaar gezegd. Wat krijg je? Wii music als toppunt
Hebbuhquote:Op woensdag 13 mei 2009 19:14 schreef Chocobo het volgende:
26 juni,... deze ga ik wel halen. Mijn RE collectie compleet maken!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lijkt me heftig met Wii controlsquote:
Ik heb op de Gamecube al 3 x uitgespeeld ofzo.quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:14 schreef Chocobo het volgende:
26 juni,... deze ga ik wel halen. Mijn RE collectie compleet maken!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er gaan geruchten van een RE2 met RE4 design!quote:Op donderdag 14 mei 2009 09:32 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik heb op de Gamecube al 3 x uitgespeeld ofzo.
Als ze nu eens met de remake van deel 2 zouden komen, dan haal ik weer een Wii.
Mja, het lijkt alsof de gamedesigners geen zin hebben in de wii. Is doom al geport naar de wii?quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:43 schreef Oksel het volgende:
REmake, REmake, REmake. Word ik ook beetje moe van.
http://gonintendo.com/?p=82443quote:Yo, @craigign here. Try this trick on your Wii: Go to Mii Channel, and press A, B, 1, and hold 2 for five seconds. What’s this?? Hmm…
This is the ‘DS Wireless Communication’ feature that we’ve known of for awhile, but will Nintendo give us some other function that’s not pedometer related? We’ll have to keep tabs on this Twitter! Thanks to FORALEC for the heads up!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |