Ook gewoon echt helemaal té kjoetquote:
Hartverscheurend idd.. ik heb ze zelf uit de brandnetels gehaald en had echt zoiets van geef maar meequote:Op zaterdag 9 mei 2009 21:28 schreef CartWOman het volgende:
Hartverscheurend, zóoo klein en dan zonder warmte en liefde van een moeder![]()
Heel lief van je Logi, knuffel ze maar veel.
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 21:51 schreef leukerdje het volgende:
Wat een schatjes!
Goed dat jij ze opvangt en verzorgt.
Via welk asiel vang je op?
Ik ben namelijk voor mijn buurvrouw op zoek naar een kitten
In ieder geval veel sterkte en succes ermee.
Ontzettend, ze kan ook heerlijk helemaal spastisch doen als ze de fles niet goed in dr mond heeft of het niet snel genoeg gaat, begint ze helemaal om zich heen te slaan *wapper wapper* stiekem een heel geinig gezichtquote:Op zaterdag 9 mei 2009 23:04 schreef maok het volgende:
Wat lief. Volgens mij is Teuntje lekker ondeugend
Awwwwwwwwwwwwquote:Op zaterdag 9 mei 2009 22:00 schreef Oksel het volgende:
Mijn pa heeft ook kittens!![]()
Zijn nu 2,5 week oud.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik EIS een wapperwapper filmpje!quote:
Jammer, dat is niet in de buurt.quote:
quote:
Hahaha Ik ga mijn best doenquote:Op zondag 10 mei 2009 10:01 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik EIS een wapperwapper filmpje!
Schattig hoor en wat goed dat je dit werk doet.Elke nacht je bed uit is niet makkelijk, maar je weet waar je het voor doet natuurlijk.
quote:Op zondag 10 mei 2009 00:15 schreef ElisaB het volgende:
Zeg Logician, je snapt natuurlijk wel dat de waarde van dit topic met elke geposte foto toeneemt
Het is idd. erg intensief, gelukkig is mijn vriend ook helemaal weg van ze en neemt die het over als ik moet werken, op dagen dat hij niet kan is het gelukkig mogelijk om met de ambu om de 2uur even langs huis te rijden, dus dat is wel fijn. De eerste dagen was ik wel heeel moe overdag maar dat is wel logisch omdat je aan een nieuw ritme moet wennen.quote:Op zondag 10 mei 2009 10:27 schreef leukerdje het volgende:
[..]
Jammer, dat is niet in de buurt.
Maar ik ga ervan uit dat het asiel hier binnen enkele weken ook vol zal stromen met kittens.
Zelf vang ik ook kittens op, alleen de wat oudere, vanaf 4 weken, als ze zelfstandig kunnen eten en ontlasten. Voor flessenkittens heb ik geen tijd jammer genoeg.
En ik denk ook dat ik moeilijk of geen afscheid van ze zou kunnen nemen.
Je bent zo intensief met ze bezig, dat ik het lastig zou vinden om ze aan een ander te geven.
Petje af voor je, ik doe het je niet na.
Je hebt ze dan ook in/om Enschede gevonden denk ik? Als ik dit soort verhalen hoor baal ik altijd stiekem een beetje dat ik nooit een lieve snoezige pluizige kitten vind als ik (ook in Enschede) met de hond aan het wandelen benquote:
Ze lagen in een strook brandnetels achter een school .. in Enschede idd..quote:Op zondag 10 mei 2009 13:00 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Je hebt ze dan ook in/om Enschede gevonden denk ik? Als ik dit soort verhalen hoor baal ik altijd stiekem een beetje dat ik nooit een lieve snoezige pluizige kitten vind als ik (ook in Enschede) met de hond aan het wandelen ben
Arme beestjes... Ik vraag me altijd af wat iemand bezielt om zijn dieren zomaar langs de kant van de weg te dumpen.. Breng ze dan naar een asiel ofzo. Ze zijn trouwens echt super schattigquote:Op zondag 10 mei 2009 13:15 schreef Logician het volgende:
[..]
Ze lagen in een strook brandnetels achter een school .. in Enschede idd..
De moeder was doodgereden. Ik had niet begrepen dat ze door mensen gedumpt warenquote:Op zondag 10 mei 2009 14:26 schreef Miss_Isis het volgende:
Arme beestjes... Ik vraag me altijd af wat iemand bezielt om zijn dieren zomaar langs de kant van de weg te dumpen.. Breng ze dan naar een asiel ofzo. Ze zijn trouwens echt super schattig
Ja daar ben ik ook wel bang voor, maar ik kan ze niet houden. Ik heb 1 fretje en die wil ik straks zijn vrijheid wel weer terug geven. Gelukkig is het wel zo geregeld dat de mensen die via het asiel zich melden eerst via mij gaan en dus hier komen kijken naar de kittensquote:Op maandag 11 mei 2009 09:08 schreef DarkElf het volgende:
wat een enorme schatjes
lijkt me wel moeilijk om ze dan na een paar weken weer mee te geven met andere mensen als jij ze zo hebt helpen groeien enzo
Als iemand van Fok! ze adopteert kan je nog updates en foto's krijgenquote:Op maandag 11 mei 2009 12:44 schreef Logician het volgende:
[..]
Ja daar ben ik ook wel bang voor, maar ik kan ze niet houden. Ik heb 1 fretje en die wil ik straks zijn vrijheid wel weer terug geven. Gelukkig is het wel zo geregeld dat de mensen die via het asiel zich melden eerst via mij gaan en dus hier komen kijken naar de kittens
Preciesquote:Op maandag 11 mei 2009 13:14 schreef Cat22 het volgende:
En Fok! users zijn goed in het adopteren van kittens.
Dat zou best wel geweldig zijn idd!quote:Op maandag 11 mei 2009 13:03 schreef innepin het volgende:
[..]
Als iemand van Fok! ze adopteert kan je nog updates en foto's krijgen![]()
Je zou eens kunnen komen kijken?quote:Op maandag 11 mei 2009 13:32 schreef innepin het volgende:
[..]
Wij hebben nog wel een plekje in huis over
Had ik ook gelezen, maar kan me haast niet voorstellen dat een drachtige poes haar kleintjes in de brandnetels achter een school wil opvoeden... En als ze ze aan het verplaatsen was denk ik niet dat ze allemaal bij elkaar op een niet-overdekte plek gevonden zouden worden. Ik hoorde laatst van een buurman dat waar ik woon ook regelmatig jonge katten worden gedumpt, dus vandaar dat ik daar meteen aan dacht...quote:Op zondag 10 mei 2009 16:36 schreef ElisaB het volgende:
[..]
De moeder was doodgereden. Ik had niet begrepen dat ze door mensen gedumpt waren
Wat zij zegt! Zo lief!!quote:
OP wat kleine incidentjes na he..... Is je trui alweer schoon?quote:
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:10 schreef DrMarten het volgende:
[..]
OP wat kleine incidentjes na he..... Is je trui alweer schoon?
Dibs op Joep!quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:54 schreef Logician het volgende:
[..]
Ja ze moeten Crazy-p wel hebben qua ongelukjes
Ik heb nagevraagd bij het asiel en vanaf 6wk kunnen ze besproken worden.![]()
De kosten voor een kitten zijn 70 euro, dat is inclusief ontwormen, ontvlooien, inenting, chip en castratie of sterilisatie.
De vrouw van de kittenbemiddeling gaf trouwens aan dat ze een site heeft waar alle andere kittens opstaan..
Deze is www.kittenpaleis.nl
ja die is inmiddels weer schoon jaquote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:10 schreef DrMarten het volgende:
[..]
OP wat kleine incidentjes na he..... Is je trui alweer schoon?
ja nou is wel gemeen hoor..quote:Op dinsdag 12 mei 2009 12:54 schreef Logician het volgende:
[..]
Ja ze moeten Crazy-p wel hebben qua ongelukjes
Ik heb nagevraagd bij het asiel en vanaf 6wk kunnen ze besproken worden.![]()
De kosten voor een kitten zijn 70 euro, dat is inclusief ontwormen, ontvlooien, inenting, chip en castratie of sterilisatie.
De vrouw van de kittenbemiddeling gaf trouwens aan dat ze een site heeft waar alle andere kittens opstaan..
Deze is www.kittenpaleis.nl
Teuntjequote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:08 schreef MissBliss het volgende:
Wat een toffe ogen heeft de zwart-witte!![]()
Ik was te lui om te kijken welke welke wasquote:Op dinsdag 12 mei 2009 @ 23:12 schreef Logician het volgende:
[..]
Teuntjeontzettend ongeduldig schatje
Wel grappig trouwens ze durven niet van het dekentje af, ze blijven dan echt aan de rand staan, heel apart
wat een schatjes zijn het ook..quote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:42 schreef Logician het volgende:
*wapper filmpje*
Foto's van vanmiddag![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En speciaal voor Innepin:
[ afbeelding ]
Ja en ik was eigenlijk op zoek naar een vriendje/speelmaatje voor Spider (katertje van ongeveer 11 maanden) maar er zitten nog zoveel haken en ogen aan dat ik het echt nog niet weetquote:Op dinsdag 12 mei 2009 @ 23:20 schreef Logician het volgende:
Teuntje is nog op zoek naar een lief baasje
In die situatie kan ik me dat voorstellen, maaruh ze zijn v.a 6wk pas officieel reserveerbaarquote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:33 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ja en ik was eigenlijk op zoek naar een vriendje/speelmaatje voor Spider (katertje van ongeveer 11 maanden) maar er zitten nog zoveel haken en ogen aan dat ik het echt nog niet weetHebben we wel genoeg ruimte? Wat vindt Ziggy ervan? (oude dame van 17,5) Is Spider niet al te groot om te spelen met zo'n klein ding? Slaat ie een kitten niet bont en blauw?
![]()
Maar mijn god wat een schattig ding!!!![]()
![]()
*maalt verder*
Volgende keer niet in je trui stoppen en gewoon het lakentje gebruikenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:29 schreef Crazy-p het volgende:
wat een schatjes zijn het ook..
ja dat blijf ik toch vinden.. ondanks dat ze of over me heen plassen of poepen
vooral dat filmpje
Ik heb nog even bedenktijd dusquote:Op dinsdag 12 mei 2009 @ 23:41 schreef Logician het volgende:
[..]
In die situatie kan ik me dat voorstellen, maaruh ze zijn v.a 6wk pas officieel reserveerbaar
Ze zijn echt te cute idd![]()
![]()
Ik denk dat afscheid nemen ook wel heel moeilijk gaat worden
Teuntje is inderdaad een vrouwtje.... en Joep is overduidelijk een mannetje of hij moet wel een enorme clitoris hebben, maar dat lijkt me niet.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:47 schreef Meddo het volgende:
Ja mensen, nu zijn ze nog lief en schattig. Maar over een jaar....
Dat blijken Joep en Teuntje opeens vrouwtjes te zijn.. en hoe je dat weet? Nou, omdat de zwerfkat van de buren ze bezwangerd heeft. En wat moet je dan?
Dan gaat het opeens tijd en geld kosten en krijg je het er druk mee... vervolgens heb je nog maar één oplossing: het hele zooitje wordt een wijk verderop in de brandnetels gedumpt.. en waarom?
Omdat er altijd weer mensen zijn die ze vinden en meenemen omdat ze zo lief en schattig zijn.
ja maar dat deed ik ook.. hij zat niet in mn trui dit keer..quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:42 schreef Logician het volgende:
[..]
Volgende keer niet in je trui stoppen en gewoon het lakentje gebruiken![]()
... zijn ze nog steeds leuk!quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:47 schreef Meddo het volgende:
Ja mensen, nu zijn ze nog lief en schattig. Maar over een jaar....
Ze doen het qua gewicht ook echt goed komen dagelijks rond de 40gram aan nu, wat best veel is volgens mij, ze drinken gewoon heel goed, en geven ook duidelijk aan wanneer ze vol zitten.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:45 schreef Cat22 het volgende:
Ik had het wapper filmpje gemist!![]()
*smelt*
Wat kan dat meidje zich druk maken zeg.En wijntje erbij voor de blikopener poedermelkaanlengster zie ik?
![]()
Wat doen ze het goed, ze gaan al lekker op avontuur zie ik.![]()
Mja, Spider verveelt zich dood heb ik soms het ideequote:Op donderdag 14 mei 2009 @ 16:45 schreef Cat22 het volgende:
Ik had het wapper filmpje gemist!![]()
*smelt*
Wat kan dat meidje zich druk maken zeg.En wijntje erbij voor de blikopener poedermelkaanlengster zie ik?
![]()
Wat doen ze het goed, ze gaan al lekker op avontuur zie ik.![]()
@missbliss: moeilijke afweging. Ik heb voor Siets (toen 9 jaar) na het overlijden van haar broer een kitten speelkameraadje in huis gehaald. Kan ze lekker spelen. Dacht ik.
Er is geblazen en genegeerd, nu tolereren ze elkaar gelukkig en kan er ook geneusd worden. Maar samen spelen, da's er nooit van gekomen. En zoals Siets nu in elkaar steekt met haar ziekte doe ik haar geen nieuwe kat meer aan. Die taart raakt al van haar voer af als ik een weekje weg ben en zij in haar eigen huis wordt verzorgd door mijn cat sitters. Hier komen - zolang zij leeft- geen andere katten meer binnen, zelfs geen opvangkatjes van Redcat, jammer maar helaas.
Bij jou zou het anders kunnen gaan natuurlijk, je hebt ook nog Spider als bliksemafleider. Maar het is wel een gok, zeker met zo'n kwetsbare oude kat als Ziggy.
Dat is misschien wel een idee jaquote:Op donderdag 14 mei 2009 @ 18:38 schreef Cat22 het volgende:
Dat is het verschil, jij hebt twee katten om aan te denken. En als Spider Ziggy gaat lastig vallen dan is een kitten misschien wel een idee. Die kleintjes kunnen zichzelf vaak prima verdedigen en na verloop van tijd groeit dat wel naar elkaar denk ik. Of ze gaan elkaar lastig vallen en niet Ziggy.
Of misschien is een iets oudere kat van Spiders leeftijd een optie? Probeer je het een paar weken (iom asiel) en als het echt niet gaat zou je alsnog naar een kitten kunnen kijken.
Naartjie hier heeft gelukkig geen speelkameraad nodig, die vermaakt zichzelf wel (met mij). Dus ik houd het voorlopig bij 2.
En ik was helemaal vergeten te zeggen dat ik die foto van dat vreemde zwart-rode beest in het tunneltje hilarisch vind!
Tof!quote:Op donderdag 14 mei 2009 19:10 schreef innepin het volgende:
Als het mag van het asiel en Logician en dergelijke, dan in principe wel. Onder voorbehoud gereserveerd dus![]()
En ach, dat er een kind komt, maakt wat poes betreft niets uit. Het betekent wél dat ik de eerste tijd in elk geval de hele dag thuis ben om alles in de gaten te houden.
Joep hing er net idd al inquote:Op donderdag 14 mei 2009 18:17 schreef Cat22 het volgende:
Wat lekker dat ze elkaar hebben op hun nieuwe plek. Let je wel op de combi kleine kattevoetjes en horizantale tralies? Niet dat ze blijven hangen! Want kittens gaan klimmen![]()
[ afbeelding ]
Ik heb ook een leuke Excel sheet waarop je de gewichtjes van de kittens kunt invullen. Kun je zien of ze in de buurt van de ideaal lijn blijven. PM me je mail maar bij belangstelling.
Edit: klimmen geldt voor kittens van alle nesten.![]()
[ afbeelding ]
Ik had het al nagevraagd bij het asiel en in principe kunnen ze v.a 6wk via mij gereserveerd worden.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |