Nope.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 19:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Oke. Het christendom heeft erge bekeringsdrang. Christenen houden ervan om hun godsdienst te verspreiden, omdat dit een opdracht van God of Jezus is. Er staat in de Bijbel dat het christendom verspreid moet worden. Jij houdt het christendom ook niet verantwoordelijk voor de (gewelddadige) verspreiding van het christendom over de wereld?
Het zijn de individuen die het christendom gingen verspreiden over de wereld en zij werden daarbij geinspireerd door het christendom. Het christendom dat een ideologie is met een heilig boek waarin het woord van God geschreven staat.quote:
Een soort islam a'la carte. En het is dus maar de vraag of dat 'de' islam is.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 19:12 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Dat hangt er natuurlijk maar precies van af met welke daden het toegepast wordt. Iemand kan prima vanuit communistisch oogpunt een politieke partij starten, die persoon heeft daar alle vrijheid toe. Ik ben echter van mening dat persoonlijke eigendom en vrijheid van gedachten belangrijk zijn voor mij en voor de samenleving, wat de reden zal zijn dat ik er niet op zal stemmen.
Het is verder ook niet dat een communistische politieke partij in het jaar 2009 verantwoordelijk kan zijn voor daden van een totaal andere tijd in een totaal ander land.
Hoquote:Wederom, je kunt de Islam een slecht idee vinden, maar ik zou het een nog slechter idee vinden om het hebben van dat idee, of welk idee dan ook, te beperken.
Mee eens, iedereen mag, kan en zal zich door van alles laten inspireren. Dat maakt de inspiratiebron echter, even als disclaimer, niet verantwoordelijk.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 19:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het zijn de individuen die het christendom gingen verspreiden over de wereld en zij werden daarbij geinspireerd door het christendom. Het christendom dat een ideologie is met een heilig boek waarin het woord van God geschreven staat.
Mee eens of niet?
Ja, je kan er natuurlijk omheen blijven draaien, maar het is het eindresultaat dat telt.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 19:27 schreef Bowlingbal het volgende:
In de tijd van Reagan was het geweld tegen alles en iedereen die communistisch was allang losgebarsten, zoals de oorlog in Vietnam. Ik zou zoiets nou niet als voorbeeld willen nemen.
Die christenen die het christendom over de wereld gingen verspreiden die dachten dat het een opdracht van God was, omdat het in de Bijbel staat. Die christenen volgden alleen maar de Bijbel op, het woord van God, het heilige boek binnen het christendom.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 19:28 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Mee eens, iedereen mag, kan en zal zich door van alles laten inspireren. Dat maakt de inspiratiebron echter, even als disclaimer, niet verantwoordelijk.
Eindconclusie is hetzelfde:quote:Op zaterdag 9 mei 2009 19:28 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Mee eens, iedereen mag, kan en zal zich door van alles laten inspireren. Dat maakt de inspiratiebron echter, even als disclaimer, niet verantwoordelijk.
quote:Paus Benedictus XVI heeft zich de woede op de hals gehaald van verontwaardigde moslims. Tijdens een bezoek aan een moskee in Jordanië trok de geestelijk leider zijn schoenen niet uit. Reden? Niemand vroeg de Paus zijn stappers uit te trekken.
Dat verklaarde een woordvoerder van het Vaticaan zaterdag. Volgens de zegsman wilde de Paus zich 'absoluut niet' neerbuigend opstellen toen hij de Al-Hussein moskee binnen wandelde. Hij kreeg simpelweg de tijd niet.
Loopbrug
"Benedictus XVI stond juist op het punt zijn schoenen uit te trekken, toen zijn begeleiders hem via een loopbrug wegleidden", aldus de woordvoerder.
Bij een bezoek van de Paus aan een Turkse moskee in december 2006, vergat de heilige zijn schoenen níet. Dat kwam hem op een hoop kritiek te staan van de Christelijke aanhang. Dit meldde het Franse persbureau AFP
quote:
BTW, moest jij toen je veiligheidsschoenen uitdoen??quote:Op zaterdag 9 mei 2009 20:10 schreef turnpoint76 het volgende:
Paus houdt schoenen aan
[..]
Ik trek mijjn schoenen toch ook niet uit als ik weet dat ik zweetvoeten heb. Ben een keer voor reparatiewerkzaamheden in zo 'n haathuis geweest net na het vrijdaggebed en begon gelijk weer te verlangen naar de varkensstallen van mijn oom.
Als je het bekijkt vanuit het perspectief van een complete buitenstaander, een alien wmb,quote:Op zaterdag 9 mei 2009 20:29 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Waarom zou de paus als opvolger van Sint petrus en gods vertegenwoordiger op aarde dezelfde soort nederigheid moeten tonen als een normale Islamiet of Christen. Ik zie het probleem niet.
Jij een buitenstaander? Geloof je het zelf, met je o zo objectieve postsquote:Op zaterdag 9 mei 2009 20:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
En nee, ik ben echt niet gelovig. Ik ben die buitenstaander.
Dat kan iedereen toch zeker wel zelf beslissen?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 19:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eindconclusie is hetzelfde:
OF die inspiratiebron wordt anders gehanteerd (geinterpreteerd), OF die mensen moeten ophouden met zich laten inspireren door.
Ik bedoel; je vind die bron slecht. Je bent neem ik aan wel genoeg humanistisch ingesteld dat je anderen niet toewenst in slechte ideeen te geloven?
Iets met correlatie en causaliteit. Ik kan hetzelfde zeggen over de aanwezigheid van grondstoffen.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 20:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als je het bekijkt vanuit het perspectief van een complete buitenstaander, een alien wmb,
Dan zie je de aanhangers van de Christelijke god, die hebben een leider, genaamd de Paus, die komt met allerhande zalvende dingen, en de aanhangers van de Christelijke god, hebben het goed.
Ze leven in vrije maatschappijen, hoogwaardig ontwikkeld.
Die zie je de aanhangers van de Islamitische god.
Grofweg 180 graden gedraaid, 1 dikke bak narigheid.
Dus ja, vanuit dat perspectief,.. hoeft de Paus zich zeker niet nederig op te stellen.
En dat'ie dat vaak wel doet, diepe respect. Zoveel nederigheid heb ik niet in me![]()
En nee, ik ben echt niet gelovig. Ik ben die buitenstaander.
quote:Paus mag schoenen aan in moskee
AMMAN - Paus Benedictus XVI heeft zaterdag zijn schoenen aan mogen houden toen hij in de Jordaanse hoofdstad Amman de Hussein-moskee bezocht.
De paus (l) met schoenen aan in de Hussein-moskee in Amman. Rechts prins Ghazi. FOTO AP
Begeleiders in het gebedshuis vonden het niet nodig dat de leider van de Rooms-Katholieke Kerk zijn schoenen uittrok.
Dat de paus zijn schoenen aanhield heeft dus niets te maken met een gebrek aan respect voor de islam, haastte een woordvoerder van het Vaticaan te verklaren.
Benedictus zou van plan zijn geweest zijn schoenen uit te trekken, overeenkomstig islamitisch gebruik.
Ook zijn begeleider prins Ghazi Bin Talal, de hoogste religieuze adviseur van de Jordaanse koning, hield zijn sandalen aan. Er was een speciale mat door de Koning Hussein Bin Talal-moskee gelegd om de geschoeide pauselijke route mogelijk te maken.
De stappen van de paus in de islamitische wereld worden nauwlettend in de gaten gehouden, omdat hij heel wat moslims tegen zich in het harnas heeft gejaagd. Tijdens een toespraak enkele jaren geleden citeerde hij een Middeleeuwse keizer, die opvattingen van de islam als kwaadaardig en onmenselijk had bestempeld.
(ANP)
http://www.ad.nl/buitenla(...)n_aan_in_moskee.html
Je denkt toch niet dat moslimterrorisme alleen het terrorisme in het Midden-Oosten inhoudt he?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 23:06 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Dat kan iedereen toch zeker wel zelf beslissen?
Hoe iemand een inspiratiebron interpreteert moet hijzelf weten, en mensen stoppen zich te laten inspireren door iets lijkt me onmogelijk tenzij je de emotie uit de mens weet te halen.
[..]
Iets met correlatie en causaliteit. Ik kan hetzelfde zeggen over de aanwezigheid van grondstoffen.
Tja, dat is een heel lastige vraag. Maar hij vergt ook wat introspectie geloof ik. Want ik ben het - bijna verbazingwekkend - met je eens, maar ik hoor toch wel heel erg vaak moslims zeggen dat moslims met iets andere ideeën 'geen echte moslims' zijn.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sure, ik ken de voorbeelden, waarschijnlijk nog intenser en meer life meegemaakt dan jij daar niet van.
Maar de vraag die mij altijd fascineert hé, wanneer je een niet moslim bent is het volgende. Voor alle duidelijkheid ik ga niet mee doen aan die 'zij zijn geen echte moslims want...' onzin gedoe, want dat slaat nergens op.
Maar wat ik me wel afvraag, oprecht afvraag en wat me fascineert is de eenzijdige en selectieve blik. De radicale moslims die doen zich voor als de enige ware interpretatie van de Islam en de niet-moslims helpen mee aan die beeldvorming door wanneer ze over 'de islam' spreken die groepen als voorbeeld te nemen, maar goed wat ik me dan nu afvraag. Het kwade wat Al-Qaida doet wordt gekoppeld door niet-moslims aan de islam, omdat Al-Qaida dat meent, daarom doen ook de niet-moslims dat.
Maar wanneer soefis tolerantie, vrijheid en liefde prediken doen ze dat ook in de naam van Allah, islam, koran en whatever, maar dat nemen we dan niet als niet-moslim om de absolute interpretatie van Al-Qaida te nuanceren tot iets wat maar een groep aangaat, waarom wordt de daden van de soefis niet wijdverspreid over heel de islam en de moslims net zoals dat met Al-Qaida gaat?
Hij had het erover dat bepaalde gebieden meer welvaart kennen en over het algemeen een gezondere staat hebben dan andere gebieden. Extec probeerde dat te koppelen aan religie. Ik aan geld.quote:Op zondag 10 mei 2009 00:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat moslimterrorisme alleen het terrorisme in het Midden-Oosten inhoudt he?
Wat dat aangaat hoef je idd alleen maar te kijken naar het overwegend katholieke Zuid-Amerika waar (staats)terreur in veel landen schering en inslag isquote:Op zondag 10 mei 2009 15:22 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Hij had het erover dat bepaalde gebieden meer welvaart kennen en over het algemeen een gezondere staat hebben dan andere gebieden. Extec probeerde dat te koppelen aan religie. Ik aan geld.
Ah zo oke...quote:Op zondag 10 mei 2009 15:22 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Hij had het erover dat bepaalde gebieden meer welvaart kennen en over het algemeen een gezondere staat hebben dan andere gebieden. Extec probeerde dat te koppelen aan religie. Ik aan geld.
We hadden het erover, dat als jij ideeen slecht vind, dat ik me sterk maak, dat jij dat de mensen met slechte ideeen dat ook wel mee wil geven?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 23:06 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Dat kan iedereen toch zeker wel zelf beslissen?
Hoe iemand een inspiratiebron interpreteert moet hijzelf weten, en mensen stoppen zich te laten inspireren door iets lijkt me onmogelijk tenzij je de emotie uit de mens weet te halen.
En ietsjes verderop:quote:Iets met correlatie en causaliteit. Ik kan hetzelfde zeggen over de aanwezigheid van grondstoffen.
.quote:geld
Dat was in de jaren 80, mevrouw de sok.quote:Op zondag 10 mei 2009 15:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat dat aangaat hoef je idd alleen maar te kijken naar het overwegend katholieke Zuid-Amerika waar (staats)terreur in veel landen schering en inslag is
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |