abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 mei 2009 @ 19:18:51 #101
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_68848984
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:17 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Oke. Het christendom heeft erge bekeringsdrang. Christenen houden ervan om hun godsdienst te verspreiden, omdat dit een opdracht van God of Jezus is. Er staat in de Bijbel dat het christendom verspreid moet worden. Jij houdt het christendom ook niet verantwoordelijk voor de (gewelddadige) verspreiding van het christendom over de wereld?
Nope.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_68849048
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:18 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Nope.
Het zijn de individuen die het christendom gingen verspreiden over de wereld en zij werden daarbij geinspireerd door het christendom. Het christendom dat een ideologie is met een heilig boek waarin het woord van God geschreven staat.

Mee eens of niet?
  zaterdag 9 mei 2009 @ 19:22:04 #103
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_68849073
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:12 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Dat hangt er natuurlijk maar precies van af met welke daden het toegepast wordt. Iemand kan prima vanuit communistisch oogpunt een politieke partij starten, die persoon heeft daar alle vrijheid toe. Ik ben echter van mening dat persoonlijke eigendom en vrijheid van gedachten belangrijk zijn voor mij en voor de samenleving, wat de reden zal zijn dat ik er niet op zal stemmen.

Het is verder ook niet dat een communistische politieke partij in het jaar 2009 verantwoordelijk kan zijn voor daden van een totaal andere tijd in een totaal ander land.
Een soort islam a'la carte. En het is dus maar de vraag of dat 'de' islam is.

Beetje de mekka islam. Wachtend op tot we naar medina kunnen?
quote:
Wederom, je kunt de Islam een slecht idee vinden, maar ik zou het een nog slechter idee vinden om het hebben van dat idee, of welk idee dan ook, te beperken.
Ho

Daar heeft helemaal niemand het over. Ideeen verbieden is waanzin, kan uberhaupt niet. All i'm saying is dat ik gewoon een heldere lijn wil. "Ja, wij vinden onszelf beter, en jullie manier van leven niet. We gaan jullie manier van leven niet beperken, maar we tolereren anderzijds ook 0,0 pogingen tot beperkingen in onze manier van leven".

Die lijn wordt nu niet getrokken.

Hoe Reagan uiteindelijk gewoon met een 'mentaliteit' en een 'perceptie' het communisme van binnenuit moreel heeft uitgehold, dat is het voorbeeld over hoe wij (effectief de radicalet) islam aan moeten pakken.

En die raderen draaien al, as we speak.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 19:27:02 #104
248844 Bowlingbal
pi_68849213
In de tijd van Reagan was het geweld tegen alles en iedereen die communistisch was allang losgebarsten, zoals de oorlog in Vietnam. Ik zou zoiets nou niet als voorbeeld willen nemen.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  zaterdag 9 mei 2009 @ 19:28:13 #105
248844 Bowlingbal
pi_68849247
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:21 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het zijn de individuen die het christendom gingen verspreiden over de wereld en zij werden daarbij geinspireerd door het christendom. Het christendom dat een ideologie is met een heilig boek waarin het woord van God geschreven staat.

Mee eens of niet?
Mee eens, iedereen mag, kan en zal zich door van alles laten inspireren. Dat maakt de inspiratiebron echter, even als disclaimer, niet verantwoordelijk.
- Donald Love
  zaterdag 9 mei 2009 @ 19:35:32 #106
6484 ExTec
pi_68849482
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:27 schreef Bowlingbal het volgende:
In de tijd van Reagan was het geweld tegen alles en iedereen die communistisch was allang losgebarsten, zoals de oorlog in Vietnam. Ik zou zoiets nou niet als voorbeeld willen nemen.
Ja, je kan er natuurlijk omheen blijven draaien, maar het is het eindresultaat dat telt.

Communisme als the No.1 threat is over.

Ik heb niet de pretentie om alwetend achter mijn putertje en adsl verbinding wel ff te verkondigen: "Ja, maar dat we dat zo en zo gedaan hebben in het verleden, man, dat had veel beter gekund! ". Ik heb de wat realistischere insteek: "Hey, allicht had het anders gekund, maar ik ben blij met de uiteindelijke uitkomst, dus ga niet (teveel) zeiken over hoe het precies tot stand in gekomen is."

Dat soort elementaire bescheidenheid siert elk mens, denk ik.
pi_68849511
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:28 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Mee eens, iedereen mag, kan en zal zich door van alles laten inspireren. Dat maakt de inspiratiebron echter, even als disclaimer, niet verantwoordelijk.
Die christenen die het christendom over de wereld gingen verspreiden die dachten dat het een opdracht van God was, omdat het in de Bijbel staat. Die christenen volgden alleen maar de Bijbel op, het woord van God, het heilige boek binnen het christendom.

Als ze niet in het heilige boek van het christendom geloofden, dan hadden hun godsdienst niet verspreid. Maar zij geloofden wél in het heilige boek van het christendom, en dáárom gingen ze het christendom over de wereld verspreiden. Zij kozen niet ervoor om in die inspiratiebron te geloven, maar ze die inspiratiebron werd ze meteen al bij de geboorte gegeven.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 19:43:10 #108
6484 ExTec
pi_68849750
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:28 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Eindconclusie is hetzelfde:

OF die inspiratiebron wordt anders gehanteerd (geinterpreteerd), OF die mensen moeten ophouden met zich laten inspireren door.

Ik bedoel; je vind die bron slecht. Je bent neem ik aan wel genoeg humanistisch ingesteld dat je anderen niet toewenst in slechte ideeen te geloven?
pi_68850709
Paus houdt schoenen aan
quote:
Paus Benedictus XVI heeft zich de woede op de hals gehaald van verontwaardigde moslims. Tijdens een bezoek aan een moskee in Jordanië trok de geestelijk leider zijn schoenen niet uit. Reden? Niemand vroeg de Paus zijn stappers uit te trekken.

Dat verklaarde een woordvoerder van het Vaticaan zaterdag. Volgens de zegsman wilde de Paus zich 'absoluut niet' neerbuigend opstellen toen hij de Al-Hussein moskee binnen wandelde. Hij kreeg simpelweg de tijd niet.

Loopbrug

"Benedictus XVI stond juist op het punt zijn schoenen uit te trekken, toen zijn begeleiders hem via een loopbrug wegleidden", aldus de woordvoerder.

Bij een bezoek van de Paus aan een Turkse moskee in december 2006, vergat de heilige zijn schoenen níet. Dat kwam hem op een hoop kritiek te staan van de Christelijke aanhang. Dit meldde het Franse persbureau AFP
Ik trek mijjn schoenen toch ook niet uit als ik weet dat ik zweetvoeten heb. Ben een keer voor reparatiewerkzaamheden in zo 'n haathuis geweest net na het vrijdaggebed en begon gelijk weer te verlangen naar de varkensstallen van mijn oom. En na een toiletbezoek werd dat verlangen nog groter.

Well done Benedictus.
to the point!
  zaterdag 9 mei 2009 @ 20:15:23 #110
6484 ExTec
pi_68850946
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 20:10 schreef turnpoint76 het volgende:

[..]

Pikant.

Goeie post

Flauw van Der Paus. Kijk; ik vind het huis Islam niet bijzonder. Meer the opposite. Maar als je daar toch te gast bent, houd je aan de regels. Fatsoen.

De politieke twist dat het tactisch goed uitkwam (Ghristenen boosch toen die de vorige keer wel z'n slipper uitdeed) is wel voer voor speculatie
  zaterdag 9 mei 2009 @ 20:24:56 #111
6484 ExTec
pi_68851335
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 20:10 schreef turnpoint76 het volgende:
Paus houdt schoenen aan
[..]

Ik trek mijjn schoenen toch ook niet uit als ik weet dat ik zweetvoeten heb. Ben een keer voor reparatiewerkzaamheden in zo 'n haathuis geweest net na het vrijdaggebed en begon gelijk weer te verlangen naar de varkensstallen van mijn oom.
BTW, moest jij toen je veiligheidsschoenen uitdoen??

Dat mag arbotechnische helemaal niet??

Ik heb jaren bij een bedrijf gewerkt waar de veiligheidslat zo bizar hoog lag, dat het z'n sporen achter heeft gelaten Heb er wel leuke certificaten aan overgehouden.
pi_68851488
Waarom zou de paus als opvolger van Sint petrus en gods vertegenwoordiger op aarde dezelfde soort nederigheid moeten tonen als een normale Islamiet of Christen. Ik zie het probleem niet.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  zaterdag 9 mei 2009 @ 20:49:09 #113
6484 ExTec
pi_68852266
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 20:29 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Waarom zou de paus als opvolger van Sint petrus en gods vertegenwoordiger op aarde dezelfde soort nederigheid moeten tonen als een normale Islamiet of Christen. Ik zie het probleem niet.
Als je het bekijkt vanuit het perspectief van een complete buitenstaander, een alien wmb,

Dan zie je de aanhangers van de Christelijke god, die hebben een leider, genaamd de Paus, die komt met allerhande zalvende dingen, en de aanhangers van de Christelijke god, hebben het goed.

Ze leven in vrije maatschappijen, hoogwaardig ontwikkeld.

Die zie je de aanhangers van de Islamitische god.

Grofweg 180 graden gedraaid, 1 dikke bak narigheid.

Dus ja, vanuit dat perspectief,.. hoeft de Paus zich zeker niet nederig op te stellen.

En dat'ie dat vaak wel doet, diepe respect. Zoveel nederigheid heb ik niet in me

En nee, ik ben echt niet gelovig. Ik ben die buitenstaander.
pi_68854308
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 20:49 schreef ExTec het volgende:

[..]

Jij een buitenstaander? Geloof je het zelf, met je o zo objectieve posts

Wat een blunder van de paus. De ex-hitlerjugend-bejaarde begint dement te worden.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 23:06:27 #115
248844 Bowlingbal
pi_68857802
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:43 schreef ExTec het volgende:

[..]

Eindconclusie is hetzelfde:

OF die inspiratiebron wordt anders gehanteerd (geinterpreteerd), OF die mensen moeten ophouden met zich laten inspireren door.

Ik bedoel; je vind die bron slecht. Je bent neem ik aan wel genoeg humanistisch ingesteld dat je anderen niet toewenst in slechte ideeen te geloven?
Dat kan iedereen toch zeker wel zelf beslissen?

Hoe iemand een inspiratiebron interpreteert moet hijzelf weten, en mensen stoppen zich te laten inspireren door iets lijkt me onmogelijk tenzij je de emotie uit de mens weet te halen.
quote:

[..]

Als je het bekijkt vanuit het perspectief van een complete buitenstaander, een alien wmb,

Dan zie je de aanhangers van de Christelijke god, die hebben een leider, genaamd de Paus, die komt met allerhande zalvende dingen, en de aanhangers van de Christelijke god, hebben het goed.

Ze leven in vrije maatschappijen, hoogwaardig ontwikkeld.

Die zie je de aanhangers van de Islamitische god.

Grofweg 180 graden gedraaid, 1 dikke bak narigheid.

Dus ja, vanuit dat perspectief,.. hoeft de Paus zich zeker niet nederig op te stellen.

En dat'ie dat vaak wel doet, diepe respect. Zoveel nederigheid heb ik niet in me

Iets met correlatie en causaliteit. Ik kan hetzelfde zeggen over de aanwezigheid van grondstoffen.
- Donald Love
pi_68860732
quote:
Paus mag schoenen aan in moskee
AMMAN - Paus Benedictus XVI heeft zaterdag zijn schoenen aan mogen houden toen hij in de Jordaanse hoofdstad Amman de Hussein-moskee bezocht.

De paus (l) met schoenen aan in de Hussein-moskee in Amman. Rechts prins Ghazi. FOTO AP
Begeleiders in het gebedshuis vonden het niet nodig dat de leider van de Rooms-Katholieke Kerk zijn schoenen uittrok.

Dat de paus zijn schoenen aanhield heeft dus niets te maken met een gebrek aan respect voor de islam, haastte een woordvoerder van het Vaticaan te verklaren.

Benedictus zou van plan zijn geweest zijn schoenen uit te trekken, overeenkomstig islamitisch gebruik.

Ook zijn begeleider prins Ghazi Bin Talal, de hoogste religieuze adviseur van de Jordaanse koning, hield zijn sandalen aan. Er was een speciale mat door de Koning Hussein Bin Talal-moskee gelegd om de geschoeide pauselijke route mogelijk te maken.

De stappen van de paus in de islamitische wereld worden nauwlettend in de gaten gehouden, omdat hij heel wat moslims tegen zich in het harnas heeft gejaagd. Tijdens een toespraak enkele jaren geleden citeerde hij een Middeleeuwse keizer, die opvattingen van de islam als kwaadaardig en onmenselijk had bestempeld.

(ANP)
http://www.ad.nl/buitenla(...)n_aan_in_moskee.html
pi_68860786
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 23:06 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Hoe iemand een inspiratiebron interpreteert moet hijzelf weten, en mensen stoppen zich te laten inspireren door iets lijkt me onmogelijk tenzij je de emotie uit de mens weet te halen.
[..]

Iets met correlatie en causaliteit. Ik kan hetzelfde zeggen over de aanwezigheid van grondstoffen.
Je denkt toch niet dat moslimterrorisme alleen het terrorisme in het Midden-Oosten inhoudt he?
pi_68863603
Leuk voor de Paus dat zijn woorden uit z'n verband worden gerukt. Is het niet zo dat gelovigen zich massaal baseren op teksten uit een boek, waarbij ook die teksten naar eigen willekeur uit hun verband worden gerukt? Nog los van de dubieuze vertalingen, die tegenwoordig gangbaar zijn...
pi_68863789
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Sure, ik ken de voorbeelden, waarschijnlijk nog intenser en meer life meegemaakt dan jij daar niet van.
Maar de vraag die mij altijd fascineert hé, wanneer je een niet moslim bent is het volgende. Voor alle duidelijkheid ik ga niet mee doen aan die 'zij zijn geen echte moslims want...' onzin gedoe, want dat slaat nergens op.

Maar wat ik me wel afvraag, oprecht afvraag en wat me fascineert is de eenzijdige en selectieve blik. De radicale moslims die doen zich voor als de enige ware interpretatie van de Islam en de niet-moslims helpen mee aan die beeldvorming door wanneer ze over 'de islam' spreken die groepen als voorbeeld te nemen, maar goed wat ik me dan nu afvraag. Het kwade wat Al-Qaida doet wordt gekoppeld door niet-moslims aan de islam, omdat Al-Qaida dat meent, daarom doen ook de niet-moslims dat.

Maar wanneer soefis tolerantie, vrijheid en liefde prediken doen ze dat ook in de naam van Allah, islam, koran en whatever, maar dat nemen we dan niet als niet-moslim om de absolute interpretatie van Al-Qaida te nuanceren tot iets wat maar een groep aangaat, waarom wordt de daden van de soefis niet wijdverspreid over heel de islam en de moslims net zoals dat met Al-Qaida gaat?
Tja, dat is een heel lastige vraag. Maar hij vergt ook wat introspectie geloof ik. Want ik ben het - bijna verbazingwekkend - met je eens, maar ik hoor toch wel heel erg vaak moslims zeggen dat moslims met iets andere ideeën 'geen echte moslims' zijn.

Overigens; geheel on-topic, ik vind ook wel dat de woorden van de Paus wel heel erg uit hun verband zijn getrokken. Het maakt in die wereld een hele hoop uit of je zegt Islam of Islamitische gemeenschap.
  zondag 10 mei 2009 @ 15:22:01 #120
248844 Bowlingbal
pi_68872616
quote:
Op zondag 10 mei 2009 00:32 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat moslimterrorisme alleen het terrorisme in het Midden-Oosten inhoudt he?
Hij had het erover dat bepaalde gebieden meer welvaart kennen en over het algemeen een gezondere staat hebben dan andere gebieden. Extec probeerde dat te koppelen aan religie. Ik aan geld.
- Donald Love
pi_68873091
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:22 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Hij had het erover dat bepaalde gebieden meer welvaart kennen en over het algemeen een gezondere staat hebben dan andere gebieden. Extec probeerde dat te koppelen aan religie. Ik aan geld.
Wat dat aangaat hoef je idd alleen maar te kijken naar het overwegend katholieke Zuid-Amerika waar (staats)terreur in veel landen schering en inslag is
pleased to meet you
pi_68876918
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:22 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ah zo oke...
pi_68881575
De Paus is cool.
  maandag 11 mei 2009 @ 11:09:17 #124
6484 ExTec
pi_68898250
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 23:06 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

We hadden het erover, dat als jij ideeen slecht vind, dat ik me sterk maak, dat jij dat de mensen met slechte ideeen dat ook wel mee wil geven?
quote:
En ietsjes verderop:
quote:
geld
.

Ja, maar de christelijke invloedsfeer is niet puisant rijk aan grondstoffen. Zeker niet rijker dan het MO.

En geld; westerlingen zijn toch niet toevallig opgegroeid tussen geldbomen? T'is onze manier van leven die geld verdienen faciliteert.
  maandag 11 mei 2009 @ 11:10:45 #125
6484 ExTec
pi_68898304
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:36 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat dat aangaat hoef je idd alleen maar te kijken naar het overwegend katholieke Zuid-Amerika waar (staats)terreur in veel landen schering en inslag is
Dat was in de jaren 80, mevrouw de sok.
  maandag 11 mei 2009 @ 11:15:20 #126
6484 ExTec
pi_68898438
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 21:42 schreef PietjeDuck het volgende:

[..]

Jij een buitenstaander? Geloof je het zelf, met je o zo objectieve posts
Ik ben christen noch moslims.

Bij jou weten we, dat je, zoals het hoort, netjes opkomt voor alles waar een moslim randje aanzit
pi_68899995
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:10 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat was in de jaren 80, mevrouw de sok.
Oh ja ? De death-squads zijn verdwenen, er worden geen vrouwen en kinderen meer vermoord ?
Maar okay, jij je zin .. veranderen we het laatste woord in 'was' .. dus

Wat dat aangaat hoef je idd alleen maar te kijken naar het overwegend katholieke Zuid-Amerika waar (staats)terreur in veel landen schering en inslag iswas.

Ik had natuurlijk ook over Ierland kunnen beginnen, of over de christelijk getinte oorlogsretoriek van Bush waarmee de zo goed als failliete VS alsnog overgehaald wordt om zich in een oorlog te storten tegen 'het kwaad' ..
pleased to meet you
  maandag 11 mei 2009 @ 13:19:08 #128
6484 ExTec
pi_68902278
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:59 schreef moussie het volgende:

[..]

Oh ja ? De death-squads zijn verdwenen, er worden geen vrouwen en kinderen meer vermoord ?
Maar okay, jij je zin .. veranderen we het laatste woord in 'was' .. dus

Wat dat aangaat hoef je idd alleen maar te kijken naar het overwegend katholieke Zuid-Amerika waar (staats)terreur in veel landen schering en inslag iswas.

Ik had natuurlijk ook over Ierland kunnen beginnen, of over de christelijk getinte oorlogsretoriek van Bush waarmee de zo goed als failliete VS alsnog overgehaald wordt om zich in een oorlog te storten tegen 'het kwaad' ..
Wat is eigenlijk de relevantie?

De christelijke invloedsfeer heeft z' zaakjes over de gehele linie beter voor elkaar.

Dat jij weer reflexmatig naar wantoestanden moet wijzen, die alleen maar bewijzen dat onze invloedsfeer niet perfect is, alsof ik dat uberhaupt stelde ,

Maar je bent een zelfhatende cultuur relativist of niet, dan speelt de 'drang' om snel te roepen "maar wij zijn toch minimaal heus net zo erg! ", al snel, dus je moet wat,

Veranderd toch heus niet dat we het beterrrrrrrrr hebben
  maandag 11 mei 2009 @ 15:58:32 #129
248844 Bowlingbal
pi_68907800
quote:
Op maandag 11 mei 2009 13:19 schreef ExTec het volgende:

[..]

De christelijke invloedsfeer heeft z' zaakjes over de gehele linie beter voor elkaar.

Dat jij weer reflexmatig naar wantoestanden moet wijzen, die alleen maar bewijzen dat onze invloedsfeer niet perfect is, alsof ik dat uberhaupt stelde ,

Maar je bent een zelfhatende cultuur relativist of niet, dan speelt de 'drang' om snel te roepen "maar wij zijn toch minimaal heus net zo erg! ", al snel, dus je moet wat,

Nogmaals: Waar haal je in Godsnaam vandaan dat we het dankzij het Christendom beter hebben? Neem je jezelf nog wel serieus?
- Donald Love
pi_68908826
quote:
Op maandag 11 mei 2009 15:58 schreef Bowlingbal het volgende:

Nogmaals: Waar haal je in Godsnaam vandaan dat we het dankzij het Christendom beter hebben? Neem je jezelf nog wel serieus?
Op Fok! zie je vaak dat het christendom de schuld krijgt van allerlei vervelende dingen die in het verleden in Nederland gebeurd zijn. Als je dat doet dan moet je het christendom ook de credits geven van de positieve zaken.
  maandag 11 mei 2009 @ 16:42:34 #131
6484 ExTec
pi_68909576
quote:

[..]

Ik heb het toch niet over 'de christenen'?

Ik heb het over: de christelijke invloedsfeer.

Als je het verschil niet begrijpt, moet je even een woordenboek pakken
pi_68910832
quote:
Op maandag 11 mei 2009 13:19 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het was alleen maar om aan te geven dat religie niet de oorzaak is, maar net als bij elke andere ideologie de bindende factoor .. er is in principe geen verschil tussen het 'allah akbar' van een terrorist en het 'god bless this mission' van een Amerikaanse president.
quote:
De christelijke invloedssfeer is dan ook een paar eeuwen ouder, en tja, als je elke tegenstand uitroeit, vermoord of tot slaaf maakt en de respectievelijke landen plundert ipv te ontwikkelen is dat ook een stuk makkelijker.
quote:

Dat heeft weinig met zelfhaat te maken, meer met besef van de realiteit
quote:
hehe, ik denk dat er heel veel mensen op de planeet rondlopen die jouw definitie van beter maar gestoord vinden ..
pleased to meet you
  maandag 11 mei 2009 @ 17:56:53 #133
6484 ExTec
pi_68912346
quote:
Op maandag 11 mei 2009 17:15 schreef moussie het volgende:

[..]

Het was alleen maar om aan te geven dat religie niet de oorzaak is, maar net als bij elke andere ideologie de bindende factoor .. er is in principe geen verschil tussen het 'allah akbar' van een terrorist en het 'god bless this mission' van een Amerikaanse president.
Maar ik zie toch wel een verschil tussen een democratisch gekozen leider, en een 'allah akbar' roepende terrorist.

Mensen, die de kantelende tijdgeest niet willen zien, en maar blijven drammen dat the whiteman the root of al evil is, hebben daar logischerwijs meer problemen mee. Maar de jaren 90 komen niet meer terug, jammer voor jou.
quote:
De christelijke invloedssfeer is dan ook een paar eeuwen ouder, en tja, als je elke tegenstand uitroeit, vermoord of tot slaaf maakt en de respectievelijke landen plundert ipv te ontwikkelen is dat ook een stuk makkelijker.
We hebben blijkbaar een 'plicht' anderen te ontwikkelen? Waarmee je de waarheid negeert, alsin dat er aan de andere kant ook wil moet zijn om ontwikkeld te worden?

Maar de geschiedenis bekijken met een modieus jaren 60-70 linkse bril is een leuke bezigheid, dan ontdek je vast veel dingen die fout zijn gegaan, en dan kun je weer boos worden op 'the evil white man'.
quote:
Dat heeft weinig met zelfhaat te maken, meer met besef van de realiteit
Het heeft alles met zelfhaat te maken. Je nogal eenzijdige kritiek, laat daar geen misverstand over bestaan.
quote:
hehe, ik denk dat er heel veel mensen op de planeet rondlopen die jouw definitie van beter maar gestoord vinden ..
Ik denk het niet.

Migratiestromen gaan last time I checked nog steeds van alle overige werelddelen, richting het westen. Globaal lijken mensen het met mij eens te zijn. Mensen, overal ter wereld vinden de westerse manier van leven het beste.

Maar ik snap niet waarom jij je koffers niet pakt, en naar een plek gaat die jij wel het beste vind.

Als ik een betere plek wist, zou ik hier niet blijven hangen.

Maar je bent dus hypocriet, met de mond het ene, maar daden ho maar?

Verbazend
  maandag 11 mei 2009 @ 19:16:27 #134
248844 Bowlingbal
pi_68914603
quote:
Op maandag 11 mei 2009 16:42 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik heb het toch niet over 'de christenen'?

Ik heb het over: de christelijke invloedsfeer.

Als je het verschil niet begrijpt, moet je even een woordenboek pakken
En ik had het juist weer over het Christendom, en niet de Christenen. Zo kunnen we wel bezig blijven.
- Donald Love
  maandag 11 mei 2009 @ 19:52:16 #135
6484 ExTec
pi_68915886
quote:
Op maandag 11 mei 2009 19:16 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

En ik had het juist weer over het Christendom, en niet de Christenen. Zo kunnen we wel bezig blijven.
Nee, het houd zeer snel op zelfs, jij zegt:
quote:
En ik had het niet over het christendom

Zal best dat jij het daar ergens over had oid, maar in het postje waar jij op reageerde had ik het daar niet over
  maandag 11 mei 2009 @ 20:05:48 #136
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68916398
Het verbaast me dat iedereen zomaar aanneemt wat TS zegt.

Op de website van het Vaticaan staan gewoon de speeches van de paus. Wat zegt hij daar? Dat zijn niet te misverstane woorden!
quote:
My visit to Jordan gives me a welcome opportunity to speak of my deep respect for the Muslim community, and to pay tribute to the leadership shown by His Majesty the King in promoting a better understanding of the virtues proclaimed by Islam. Now that some years have passed since the publication of the Amman Message and the Amman Interfaith Message, we can say that these worthy initiatives have achieved much good in furthering an alliance of civilizations between the West and the Muslim world, confounding the predictions of those who consider violence and conflict inevitable.
http://www.vatican.va/hol(...)elcome-amman_en.html

Tadaa, dat is één.
quote:
One of the highlights of these days was my visit to the Mosque Al-Hussein Bin Talal, where I had the pleasure of meeting Muslim religious leaders together with members of the diplomatic corps and University Rectors. I would like to encourage all Jordanians, whether Christian or Muslim, to build on the firm foundations of religious tolerance that enable the members of different communities to live together in peace and mutual respect.
http://www.vatican.va/hol(...)rewell-amman_en.html

Lezen jullie het goed? Het woordje respect, RESPECT valt daar.
quote:
For this reason we cannot fail to be concerned that today, with increasing insistency, some maintain that religion fails in its claim to be, by nature, a builder of unity and harmony, an expression of communion between persons and with God. Indeed some assert that religion is necessarily a cause of division in our world; and so they argue that the less attention given to religion in the public sphere the better. Certainly, the contradiction of tensions and divisions between the followers of different religious traditions, sadly, cannot be denied. However, is it not also the case that often it is the ideological manipulation of religion, sometimes for political ends, that is the real catalyst for tension and division, and at times even violence in society?
http://www.vatican.va/hol(...)pi-musulmani_en.html

Lijkt me duidelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Klopkoek op 11-05-2009 20:15:27 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 11 mei 2009 @ 21:47:05 #137
248844 Bowlingbal
pi_68920113
quote:
Op maandag 11 mei 2009 19:52 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, het houd zeer snel op zelfs, jij zegt:
[..]

En ik had het niet over het christendom

Zal best dat jij het daar ergens over had oid, maar in het postje waar jij op reageerde had ik het daar niet over
Hoe noem je dit dan?
quote:
De paus, de aanhangers, God, dat lijkt me redelijk volledig.

Ik neem aan dat je de geschiedenis kent betreffende de functie van de Paus, over de afgelopen honderden jaren?
- Donald Love
  maandag 11 mei 2009 @ 21:59:08 #138
6484 ExTec
pi_68920583
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:47 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Hoe noem je dit dan?
[..]

De paus, de aanhangers, God, dat lijkt me redelijk volledig.

Ik neem aan dat je de geschiedenis kent betreffende de functie van de Paus, over de afgelopen honderden jaren?
Dat was natuurlijk een heel ander postje

Wel bij de les blijven.
  maandag 11 mei 2009 @ 22:15:53 #139
248844 Bowlingbal
pi_68921353
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:59 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat was natuurlijk een heel ander postje

Wel bij de les blijven.
Nee hoor, dat was precies de post waar ik op reageerde.

Maar, goed, misschien is het goed om opnieuw te beginnen, evt. in een ander topic, want ik kan me voorstellen dat het zeker voor andere users wat onoverzichtelijk wordt.
- Donald Love
pi_68934798
quote:
Op maandag 11 mei 2009 17:56 schreef ExTec het volgende:
Maar ik zie toch wel een verschil tussen een democratisch gekozen leider, en een 'allah akbar' roepende terrorist.
Tja, wel beschouwd is een democratisch gekozen leider die zijn volk verteld dat god hem verteld heeft wat die moet doen en het volk gaat daarin mee idd veel erger, een kleine groep terroristen die niet gesteund wordt door de meerderheid is een totaal ander verhaal. Neemt niet weg dat het in essentie op hetzelfde neer komt, ideologie die voor het karretje gespannen wordt.
quote:
Mensen, die de kantelende tijdgeest niet willen zien, en maar blijven drammen dat the whiteman the root of al evil is, hebben daar logischerwijs meer problemen mee. Maar de jaren 90 komen niet meer terug, jammer voor jou.
Root of all evil nog wel .. je doet dus mee aan die gelovig getinte retoriek ?
En ja, de tijdgeest is idd aan het veranderen, de gruwelijkheden van de vorige oorlog raken langzaamaan in vergetelheid, en het humanisme en de beschaving die daar het gevolg van was ook .. we zijn inmiddels al weer zo ver dat we 'de minderwaardige beschavingen' onze 'zegeningen' komen brengen, onderwijl hun grondstoffen plunderend etc
quote:
We hebben blijkbaar een 'plicht' anderen te ontwikkelen? Waarmee je de waarheid negeert, alsin dat er aan de andere kant ook wil moet zijn om ontwikkeld te worden?
Hmz, als je jezelf christelijk noemt en je plunderingen begaat onder het mom van 'zieltjes redden' en 'de beschaving komen brengen' eigenlijk wel ja .. je zou zelfs kunnen stellen dat ze het voorbeeld van hetgeen wij 'beschaving' noemen, die wij dan hebben gebracht, maar al te goed volgen
quote:
Maar de geschiedenis bekijken met een modieus jaren 60-70 linkse bril is een leuke bezigheid, dan ontdek je vast veel dingen die fout zijn gegaan, en dan kun je weer boos worden op 'the evil white man'.
Naar de geschiedenis kijken zonder welke bril dan ook, gewoon kijken naar wat er gebeurd is, de hele keten van actie/reactie neutraal benaderen en jezelf verplaatsen in de situatie .. hoe zou jij het vinden als het jou overkomen was .. kan dat ook ?
quote:
Het heeft alles met zelfhaat te maken. Je nogal eenzijdige kritiek, laat daar geen misverstand over bestaan.
Ah, dus als je de oorsprong van de haat van de 'andere kant' begrijpt en je eigen aandeel in het ontstaan daarvan niet weg bagatelliseert met 'zo was het nu eenmaal vroeger' .. dat is dan zelfhaat ?
Hun 'haat' is immers uit de lucht komen vallen, daar hadden en hebben onze handelingen helemaal niets mee te maken ?
quote:
Ik denk het niet.

Migratiestromen gaan last time I checked nog steeds van alle overige werelddelen, richting het westen. Globaal lijken mensen het met mij eens te zijn. Mensen, overal ter wereld vinden de westerse manier van leven het beste.

Maar ik snap niet waarom jij je koffers niet pakt, en naar een plek gaat die jij wel het beste vind.

Als ik een betere plek wist, zou ik hier niet blijven hangen.

Maar je bent dus hypocriet, met de mond het ene, maar daden ho maar?

Verbazend
In de migratiestromen lijkt nou juist een kentering te zitten .. steeds meer mensen die weg trekken uit het westen .. het enige wat groeit is de vluchtelingenstroom, en daarvan zijn wij zelf de oorzaak.

En btw, ik heb toen mijn koffers gepakt en ben gegaan, dat ik in Nederland ben blijven hangen heeft niets met hypocrisie te maken en alles met verantwoordelijkheidsgevoel ..
maar ja, op zich niet verbazend dat jij mensen persoonlijk zit aan te vallen terwijl je helemaal niets van hun weet ..
pleased to meet you
  dinsdag 12 mei 2009 @ 13:32:30 #141
6484 ExTec
pi_68937602
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:14 schreef moussie het volgende:

[..]

Tja, wel beschouwd is een democratisch gekozen leider die zijn volk verteld dat god hem verteld heeft wat die moet doen en het volk gaat daarin mee idd veel erger, een kleine groep terroristen die niet gesteund wordt door de meerderheid is een totaal ander verhaal. Neemt niet weg dat het in essentie op hetzelfde neer komt, ideologie die voor het karretje gespannen wordt.
Minder erg, dus.

Het volk heeft in dat scenario nog een pad om van die 'leider' af te komen, zoals ze in de VS dus ook netjes gedaan hebben. Het domme volk met z'n haatbaarden komt er niet vanaf.

Maar laat het maar aan de cultuur relativistische zelfhater over, om 'the white man' erger te vinden, arguments be damned!
quote:
Root of all evil nog wel .. je doet dus mee aan die gelovig getinte retoriek ?
Nee, dat is een zeer bondige samenvatting van jou insteek

Want de problemen komen toch uit het westen?

Dat bv. het MO gewoon aanhoudend 'middeleeuwen' uitadement, met de bijbehorende mensonterende toestanden,

Daar horen we jou *nooit* over
quote:
En ja, de tijdgeest is idd aan het veranderen, de gruwelijkheden van de vorige oorlog raken langzaamaan in vergetelheid, en het humanisme en de beschaving die daar het gevolg van was ook .. we zijn inmiddels al weer zo ver dat we 'de minderwaardige beschavingen' onze 'zegeningen' komen brengen, onderwijl hun grondstoffen plunderend etc
Lachwekkend. Dat er bv betaalt wordt voor die grondstoffen maar het meer dan eens een regime is dat ervoor kiest het in de zakken te stoppen:

[moussie-mode]
LA LA LA LA LA, DAT ZIE IK LEKKER NIET. DE BLANKE WESTERLING IS THE ROOT OF ALL EVIL!
[/moussie-mode]
quote:
Hmz, als je jezelf christelijk noemt...
Hmz, Nee.
quote:
Naar de geschiedenis kijken zonder welke bril dan ook, gewoon kijken naar wat er gebeurd is, de hele keten van actie/reactie neutraal benaderen en jezelf verplaatsen in de situatie .. hoe zou jij het vinden als het jou overkomen was .. kan dat ook ?
Dat kan idd ook. Maar dat vereist 'nuance'. Namelijk dat je niet met hedendaagse inzichten de situatie van toen kan beschouwen.

Heb jij geen boodschap aan, we herhalen het nog maar een keertje:

[moussie-mode]
LA LA LA LA LA, DAT ZIE IK LEKKER NIET. DE BLANKE WESTERLING IS THE ROOT OF ALL EVIL!
[/moussie-mode]
quote:
Ah, dus als je de oorsprong van de haat van de 'andere kant' begrijpt en je eigen aandeel in het ontstaan daarvan niet weg bagatelliseert met 'zo was het nu eenmaal vroeger' .. dat is dan zelfhaat ?
Hun 'haat' is immers uit de lucht komen vallen, daar hadden en hebben onze handelingen helemaal niets mee te maken ?
De zelfhaat, heb ik al gemeld zit hem in de zuivere eenzijdigheid van je argumenten.
quote:
In de migratiestromen lijkt nou juist een kentering te zitten .. steeds meer mensen die weg trekken uit het westen .. het enige wat groeit is de vluchtelingenstroom, en daarvan zijn wij zelf de oorzaak.
En waar gaan al die mensen die weggaan dan heen? Naar het MO, ofzo?

Nee, sorry, je praat gewoon ronduit poep

Je hebt wel veel mensen die in het westen mobiel zien. Weetjewel, dat land dat the root of all evil is, de grote Satan, de VS, heeft nog steeds veel aanvragen uit europa te verstauwen, en vrijwel niet andersom.

En je belachelijke suggestie dat mensen echt wel weg gaan uit het westen, neem ik niet eens serieus
quote:
En btw, ik heb toen mijn koffers gepakt en ben gegaan, dat ik in Nederland ben blijven hangen heeft niets met hypocrisie te maken en alles met verantwoordelijkheidsgevoel ..
Ja, want NL 'kon niet zonder je'

Hey, I absolve you, ok?

Rot je dan nu op?

Pleur lekker op naar zo'n land waar ze vrouwen stenigen en ga al het volk daar vertellen 'dat het westen the root of all evil is! '.

Hier kan je er op rekenen dat je vanwege je ruggegraatloze cultuurrelativisme de wind van voren krijgt.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 13:36:09 #142
248844 Bowlingbal
pi_68937682
Wat kun je toch geweldig discussiëren, ExTec. Mijn complimenten.
- Donald Love
  dinsdag 12 mei 2009 @ 13:38:35 #143
6484 ExTec
pi_68937757
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:36 schreef Bowlingbal het volgende:
Wat kun je toch geweldig discussiëren, ExTec. Mijn complimenten.
Why thank you

Ik pas me idd altijd goed aan, aan het niveau van mijn opponent, of bijkans het gebrek aan.
pi_68940695
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:32 schreef ExTec het volgende:
Minder erg, dus.

Het volk heeft in dat scenario nog een pad om van die 'leider' af te komen, zoals ze in de VS dus ook netjes gedaan hebben. Het domme volk met z'n haatbaarden komt er niet vanaf.
Minder erg ? Je eigen land zo goed als failliet en het andere land kapot en verscheurt noem jij minder erg ?
En 'het domme volk met zijn haatbaarden' komt er niet vanaf omdat zij een gemeenschappelijke vijand hebben ..
zo hebben we het islamitische regime in Iran te danken aan de Amerikaanse bemoeienis daar, het installeren van een dictator die het volk met harde hand ging onderdrukken ..
quote:
Maar laat het maar aan de cultuur relativistische zelfhater over, om 'the white man' erger te vinden, arguments be damned!
[..]

Nee, dat is een zeer bondige samenvatting van jou insteek

Want de problemen komen toch uit het westen?

Dat bv. het MO gewoon aanhoudend 'middeleeuwen' uitadement, met de bijbehorende mensonterende toestanden,

Daar horen we jou *nooit* over
pff .. alsof alleen het MO 'middeleeuwen' uitademt
quote:
Lachwekkend. Dat er bv betaalt wordt voor die grondstoffen maar het meer dan eens een regime is dat ervoor kiest het in de zakken te stoppen:
Tja, je eigen zakken vullen ten koste van de ander is niets nieuws, wat dat aangaat verschillen ze niets van hun voormalige koloniale heren ..
quote:
[moussie-mode]
[/moussie-mode]
Als er all een root of all evil bestaat dan is het wel de ignorantie van mensen zoals jij ..
quote:
Hmz, Nee.
Ja doe lekker dom. Of begrijp je echt niet dat ik die lui bedoel die het christendom en de beschaving kwamen brengen in al die landen, dat die volgens hun boekje idd de plicht hadden ?
quote:
Dat kan idd ook. Maar dat vereist 'nuance'. Namelijk dat je niet met hedendaagse inzichten de situatie van toen kan beschouwen.
Wat hebben hedendaagse inzichten te maken met wat rechtvaardig voelt ? Dacht je soms dat mensen van vroeger het wel rechtvaardig vonden dat hun land werd ingepikt, hun mannen en zonen werden weg gevoerd , dat ze hun eigen akkers niet meer konden bewerken omdat zij als slaaf voor de koloniale heer moesten werken etc ?
quote:
De zelfhaat, heb ik al gemeld zit hem in de zuivere eenzijdigheid van je argumenten.
mijn argumenten zijn niet eenzijdig, ze zijn onzijdig, in tegenstelling tot jou kies ik geen kant maar kijk naar de feiten
quote:
En waar gaan al die mensen die weggaan dan heen? Naar het MO, ofzo?

Nee, sorry, je praat gewoon ronduit poep

Je hebt wel veel mensen die in het westen mobiel zien. Weetjewel, dat land dat the root of all evil is, de grote Satan, de VS, heeft nog steeds veel aanvragen uit europa te verstauwen, en vrijwel niet andersom.

En je belachelijke suggestie dat mensen echt wel weg gaan uit het westen, neem ik niet eens serieus

Er is idd veel verhuizing binnen Europa, maar als je naar deze cijfers kijkt kan je niet anders dan vaststellen dat er een gestage groei is richting niet-westerse landen ..
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)ing-2006-2007-mw.htm
quote:
Ja, want NL 'kon niet zonder je'

Hey, I absolve you, ok?

Rot je dan nu op?

Pleur lekker op naar zo'n land waar ze vrouwen stenigen en ga al het volk daar vertellen 'dat het westen the root of all evil is! '.

Hier kan je er op rekenen dat je vanwege je ruggegraatloze cultuurrelativisme de wind van voren krijgt.
Hmz .. pleur lekker op naar zo'n land waar vrouwen schaars gekleed over straat mogen en ga het volk daar vertellen dat de westerse beschaving de beste is .. als iemand dát zegt is het een 'haatbaard' maar omgekeerd mag wel .. dat is dan ineens niet hatelijk of zo ?

Btw .. een hele cultuur afwijzen op basis van een extreme minderheid, is dat wel slim ?
Het willen leren van andere culturen, het goede daarvan in je eigen cultuur integreren, is mi verre van ruggengraatloos, in tegendeel, het vergt moed om toe te geven dat een andere oplossing/benadering net zo goed en soms zelfs beter is.

maar ja .. bij iemand die niet veel verder komt dan 'blabla, wij zijn nu eenmaal de beste, blabla' en dat dan denkt te bewijzen met redenaties in de trend van 'wij van WC-eend' zijn dat 'parels voor de zwijnen'
pleased to meet you
  dinsdag 12 mei 2009 @ 20:37:42 #145
6484 ExTec
pi_68952631
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:58 schreef moussie het volgende:

[..]

Minder erg ? Je eigen land zo goed als failliet en het andere land kapot en verscheurt noem jij minder erg ?
En 'het domme volk met zijn haatbaarden' komt er niet vanaf omdat zij een gemeenschappelijke vijand hebben ..
zo hebben we het islamitische regime in Iran te danken aan de Amerikaanse bemoeienis daar, het installeren van een dictator die het volk met harde hand ging onderdrukken ..
Welk gedeelte van: "Ja, zal allemaal best wel, maar Amerika heeft zijn warmonger de deur gewezen, en like I said, van de haatbaarden komen ze niet af!" snap jij niet?

Ik hoef van jou geen 'uitleg'.
quote:
pff .. alsof alleen het MO 'middeleeuwen' uitademt
quote:
Tja, je eigen zakken vullen ten koste van de ander is niets nieuws, wat dat aangaat verschillen ze niets van hun voormalige koloniale heren ..

Maar een beeld bijstelling, dat het toch niet alleen de 'evil blanke westerling' verantwoordelijk is voor allerhande armoede, maar zoals je hierboven erkent, dat ze er ook zelf hand in hebben, gaat dat nog een keertje komen?

Of volharden we liever in: "De blanke westerling is the root of all evil!!!! "
quote:
Als er all een root of all evil bestaat dan is het wel de ignorantie van mensen zoals jij ..
"Hij is het niet met mee eens, dan moet hij wel evil zijn!!!! "

Niveau, niet te geloven.

En het woord is 'kortzichtigheid', niet dat tenenkrommende anglicisme wat jij 'bedenkt'.
quote:
Ja doe lekker dom. Of begrijp je echt niet dat ik die lui bedoel die het christendom en de beschaving kwamen brengen in al die landen, dat die volgens hun boekje idd de plicht hadden ?
Begrijp jij niet dat ik mezelf geen christen noem? Daar reageerde ik op, de rest is irrelevant.
quote:
Wat hebben hedendaagse inzichten te maken met wat rechtvaardig voelt ? Dacht je soms dat mensen van vroeger het wel rechtvaardig vonden dat hun land werd ingepikt, hun mannen en zonen werden weg gevoerd , dat ze hun eigen akkers niet meer konden bewerken omdat zij als slaaf voor de koloniale heer moesten werken etc ?

Hoe klinkt: het concept of iets al dan niet rechtvaardig bevonden wordt, wil nog wel eens verschillen per tijdsframe?

Mensen die aan het korste end trekken, vinden het altijd 'onrechtvaardigd'.

Maar bekijken we de geschiedenis, blijkt gewoon dat bv de kolonisatie van de VS, rond die tijd dat het gebeurde, prima te rechtvaardigen viel voor de mensen die het deden. Ander deden ze het niet, denk ik.
quote:
mijn argumenten zijn niet eenzijdig, ze zijn onzijdig, in tegenstelling tot jou kies ik geen kant maar kijk naar de feiten
Nee, jij kiest wel kant. Overduidelijk. Tegen 'de blanke westerling'.

[moussie-mode]
LA LA LA LA LA, DE BLANKE WESTERLING IS THE ROOT OF ALL EVIL!
[/moussie-mode]
quote:
Er is idd veel verhuizing binnen Europa, maar als je naar deze cijfers kijkt kan je niet anders dan vaststellen dat er een gestage groei is richting niet-westerse landen ..
Ik 'kijk ook naar die cijfers' en constateer dat de inter-westelijke migratie ook 'gestaag groeit'

Uit een voor de rest ongeorganiseerde xls vallen nu eenmaal niet veel trends te analyseren.

Nee, mevrouw de Sok, mensen migreren niet van de 1ste wereld naar de 3de wereld, alleen de andere kant op.
quote:
Hmz .. pleur lekker op naar zo'n land waar vrouwen schaars gekleed over straat mogen en ga het volk daar vertellen dat de westerse beschaving de beste is ..
Daar woon ik al, en dat steek ik al niet onder stoelen of banken. NEXT.
quote:
Het willen leren van andere culturen, het goede daarvan in je eigen cultuur integreren, is mi verre van ruggengraatloos, in tegendeel, het vergt moed om toe te geven dat een andere oplossing/benadering net zo goed en soms zelfs beter is.
Welke cultuur heeft ons iets te bieden?? Niet die primitieve culturen in het MO.
pi_68959646
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 20:37 schreef ExTec het volgende:

[..]

Welk gedeelte van: "Ja, zal allemaal best wel, maar Amerika heeft zijn warmonger de deur gewezen, en like I said, van de haatbaarden komen ze niet af!" snap jij niet?

Ik hoef van jou geen 'uitleg'.
[..]

[..]

Maar een beeld bijstelling, dat het toch niet alleen de 'evil blanke westerling' verantwoordelijk is voor allerhande armoede, maar zoals je hierboven erkent, dat ze er ook zelf hand in hebben, gaat dat nog een keertje komen?

Of volharden we liever in: "De blanke westerling is the root of all evil!!!! "
[..]

"Hij is het niet met mee eens, dan moet hij wel evil zijn!!!! "

Niveau, niet te geloven.

En het woord is 'kortzichtigheid', niet dat tenenkrommende anglicisme wat jij 'bedenkt'.
[..]

Begrijp jij niet dat ik mezelf geen christen noem? Daar reageerde ik op, de rest is irrelevant.
[..]

Hoe klinkt: het concept of iets al dan niet rechtvaardig bevonden wordt, wil nog wel eens verschillen per tijdsframe?

Mensen die aan het korste end trekken, vinden het altijd 'onrechtvaardigd'.

Maar bekijken we de geschiedenis, blijkt gewoon dat bv de kolonisatie van de VS, rond die tijd dat het gebeurde, prima te rechtvaardigen viel voor de mensen die het deden. Ander deden ze het niet, denk ik.
[..]

Nee, jij kiest wel kant. Overduidelijk. Tegen 'de blanke westerling'.

[moussie-mode]
LA LA LA LA LA, DE BLANKE WESTERLING IS THE ROOT OF ALL EVIL!
[/moussie-mode]

[..]

Ik 'kijk ook naar die cijfers' en constateer dat de inter-westelijke migratie ook 'gestaag groeit'

Uit een voor de rest ongeorganiseerde xls vallen nu eenmaal niet veel trends te analyseren.

Nee, mevrouw de Sok, mensen migreren niet van de 1ste wereld naar de 3de wereld, alleen de andere kant op.
[..]

Daar woon ik al, en dat steek ik al niet onder stoelen of banken. NEXT.
Ja ja, wij van WC-eend, verder kom je niet, zoals ik al zei ..
quote:
Welke cultuur heeft ons iets te bieden?? Niet die primitieve culturen in het MO.
lol .. niets ? Ooit gehoord van Arabische cijfers, om maar één ding te noemen ?
En wat is eigenlijk primitief, is in harmonie met je land leven primitief ? Dan is het uitvinden van wapens waarmee je op afstand hele beschavingen kan uitroeien, hell, de hele planeet aan gruzelementen blazen, zeker beschaafd ?

Voor de rest zijn het mensen, net als wij, met dezelfde wensen en behoeften .. en net als de onze kent hun samenleving extremistische elementen, elementen waarmee wij (als in westerse wereld) niets te maken zouden hebben als we ons niet herhaaldelijk met hun binnenlandse aangelegenheden zouden hebben bemoeid. Het door het volk gekozen regeringshoofd afzetten bvb en er je eigen marionet installeren, dat heeft niet alleen in het MO voor veel onrust gezorgd maar ook in Zuid-Amerika ..

Maar ja, dat soort overeenkomsten wil/kan jij niet zien .. veel te vol met blinde haat
pleased to meet you
pi_68960173
Ik kom er even tussenbeide, tussen Extec en Moussie...
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:56 schreef moussie het volgende:

En daar gaan we weer...prestaties van andere culturen aan de moslims toeschrijven. Arabische cijfers zijn in India bedacht. Via de Arabieren is dit getallensysteem in Europa gekomen, daardoor hebben Europeanen het getallensysteen Arabische cijfers genoemd. In feit is die naam onjuist dus.
quote:
En wat is eigenlijk primitief, is in harmonie met je land leven primitief ? Dan is het uitvinden van wapens waarmee je op afstand hele beschavingen kan uitroeien, hell, de hele planeet aan gruzelementen blazen, zeker beschaafd ?
Het Midden-Oosten heeft zeker grote beschavingen gehad. Maar de meeste beschavingen daarvan dateren voor het jaar 0 v.Chr.
Maar doe niet alsof de islamitische wereld zo heilig is. Als men aan de islamitische wereld denkt, dan denken de meeste mensen meteen alleen maar aan het Midden-Oosten. Er zijn ook zat islamitische landen buiten het Midden-Oosten. En als je de islamitische wereld als geheel neemt, dan is de islamitische wereld, op z'n minst, net zo gewelddadig en moord- en oorlogszuchtig als Amerika.
quote:
Voor de rest zijn het mensen, net als wij, met dezelfde wensen en behoeften .. en net als de onze kent hun samenleving extremistische elementen, elementen waarmee wij (als in westerse wereld) niets te maken zouden hebben als we ons niet herhaaldelijk met hun binnenlandse aangelegenheden zouden hebben bemoeid. Het door het volk gekozen regeringshoofd afzetten bvb en er je eigen marionet installeren, dat heeft niet alleen in het MO voor veel onrust gezorgd maar ook in Zuid-Amerika ..
Dat is waar. Maar ook hier zeker niet alleen het Westen cq. Amerika de schuld geven. Volkeren moeten ook de hand in eigen boezem stoppen. [/quote]
  woensdag 13 mei 2009 @ 01:21:49 #148
248844 Bowlingbal
pi_68964788
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 23:07 schreef Zienswijze het volgende:
En als je de islamitische wereld als geheel neemt, dan is de islamitische wereld, op z'n minst, net zo gewelddadig en moord- en oorlogszuchtig als Amerika.
Even checken hoor. Hoeveel honderdduizenden doden zijn er dan gevallen in Amerika door 'preventief' ingrijpen door het Midden-Oosten? Hoe vaak heeft Iran een land aangevallen? En hoe vaak heeft Amerika dat gedaan in, zeg, de laatste 40 jaar?
- Donald Love
pi_68983957
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 23:07 schreef Zienswijze het volgende:
Ik kom er even tussenbeide, tussen Extec en Moussie...
[..]

En daar gaan we weer...prestaties van andere culturen aan de moslims toeschrijven. Arabische cijfers zijn in India bedacht. Via de Arabieren is dit getallensysteem in Europa gekomen, daardoor hebben Europeanen het getallensysteen Arabische cijfers genoemd. In feit is die naam onjuist dus.
mwah,okay, de Indiërs hebben het uitgevonden en de moslims hebben het aangepast en breed geïntroduceerd in de wereld, er de basis mee gelegd voor diverse wetenschappen ..
Neem anders iets anders, glasblazen bvb .. dat hebben wij ook alleen maar verfijnd.
quote:
Het Midden-Oosten heeft zeker grote beschavingen gehad. Maar de meeste beschavingen daarvan dateren voor het jaar 0 v.Chr.
Maar doe niet alsof de islamitische wereld zo heilig is. Als men aan de islamitische wereld denkt, dan denken de meeste mensen meteen alleen maar aan het Midden-Oosten. Er zijn ook zat islamitische landen buiten het Midden-Oosten. En als je de islamitische wereld als geheel neemt, dan is de islamitische wereld, op z'n minst, net zo gewelddadig en moord- en oorlogszuchtig als Amerika.
Duh, je zet nu 1,5 miljard mensen tegenover pakweg 3 miljoen. En bij de islamitische landen zijn het meestal interne conflicten, waarvan je je ook nog eens moet afvragen waar die vandaan komen. Britse verdeel-en-heers politiek tijdens de koloniale periode, de al eeuwen vreedzaam samen levende verschillende bevolkingsgroepen tegen elkaar uitspelen, is helaas vaker dan eens de oorzaak daarvan.
Ik bedoel maar, dat soort knokpartijen hebben wij toch ook gehad, en niet zo'n klein beetje ook, en ook in Amerika .. zolang is het nog niet geleden dat we daarmee 'klaar' zijn. En ipv dan echt 'klaar' te zijn gaat het gewoon verder, eerst met een oorlog tegen het communisme, goed excuus om je met de binnenlandse politiek van allerlei landen te bemoeien, en nu dat niet meer bestaat hebben we een nieuwe vijand nodig om de economie draaiende te houden .. je zou haast denken dat onze economie oorlogen nodig heeft om te blijven draaien.
quote:
Dat is waar. Maar ook hier zeker niet alleen het Westen cq. Amerika de schuld geven. Volkeren moeten ook de hand in eigen boezem stoppen.
Tuurlijk moet iedereen dat doen .. maar als de ander het niet doet (wat in het geval van de zoveelste ongewenste bemoeienis met interne aangelegenheden ergens best begrijpelijk is), is dat dan een reden om jezelf tot hetzelfde pijl te verlagen ? Hoe wil je een ander overtuigen van je gelijk als je niet met argumenten komt maar als een aap op je borst zit te kloppen a la 'ikke goed, jij slecht' en als je niet doet wat ik wil vind ik wel een excuus om je land binnen te vallen .. uiteraard om je te bevrijden en je de zegeningen van de democratie te brengen .. ?
pleased to meet you
  woensdag 13 mei 2009 @ 18:31:33 #150
6484 ExTec
pi_68986982
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:56 schreef moussie het volgende:

Nee.

Maar ik ben gedoemd om mezelf tegen jou nu eenmaal tot in het oneindige te herhalen, als je niet 'overloopt' van 'respect' voor 'primitieve culturen', en wat meer respect had gehad voor je eigen cultuur had je allicht zoiets doms niet verkondigd.

Samengevat: de arabische contributie mbt de wetenschap wordt algemeen beschouwd als 'nihil'.

Ik weet ook niet of je onderwijs genoten hebt? Echt onderwijs, dus niet 100 meter figuurzagen? Ik wel, aan de technische kant. En bv de natuurkunde is afgeladen met formules, die formules heten allemaal "de wet van <naampje van de uitvinder>".

En dat zijn alleen maar westerse namen. Alleen maar. 0,0 wetten van 'mohammed'.

Maar deze discussie is al tot in het oneindige gevoerd, met name door mohammedaantjes die het niet willen weten dat hun invloedsfeer achterloopt, en dan komt het weer langs, heb allemaal niet zo veel zin om het over te doen.

Je bent kortzichtig, dat predikaat heb je bij deze ook verdient. Wel maar wat roepen, niet echt weten waar je het over hebt. Totaal ongeinformeerd. Niveau 'wikipedia'.
quote:
En wat is eigenlijk primitief, is in harmonie met je land leven primitief ?
Nee, primitief is vrouwen stenigen en homo's ophangen, oa, niet wat jij er voor de verandering weer van wil maken.
quote:
Dan is het uitvinden van wapens waarmee je op afstand hele beschavingen kan uitroeien, hell, de hele planeet aan gruzelementen blazen, zeker beschaafd ?
Onmiskenbaar. Een atoombom maak je nu eenmaal niet van wat zand, wat stenen en wat stokken.

Beschaving is nu eenmaal niet gedefinieerd als 'lief zijn voor elkaar', sok.
quote:
Lachwekkend.

Maar dat jij niet meer 'argumenten' in de aanbieding hebt, dan de cultuur relativist die je lijkt te zijn, tja, voorspelbaar.

Maar het is dus geen gegeven dat als jou land iets overkomt, jij jezelf volhangt met explosieven, en jezelf opblaast tussen burgers Je zegt het zelf al, Zuid-Amerika??? Waarom flikken die dit soort dingen niet???

En; niet onbelangrijk: denk je dat het werkt?

De VS 11-9: zou je zeggen dat amerika z'n lesje heeft geleerd, of zijn ze alleen maar verhard?

En bij een willekeurige aanslag in Israel, zou je zeggen dat het werkt, of verharden ze alleen maar?

Wil jij bezetters oid je land uit hebben, mijn zegen heb je. Lees je mee? Mijn zegen hebben die mensen. Maar dit is niet de manier.

En zouden we dan al tot de conclusie kunnen komen dat er ook aan die mensen daar e.e.a schort? Ze lijken zichzelf te willen bevrijden op een manier die op z'n zachtst gezegd nogal contraproductief is.

Nee, jij komt niet tot die conclusie, jij weet het al:

[moussie-mode]

LALALALALALA, DE BLANKE WESTERLING IS THE ROOT OF AL EVIL!

[/moussie-mode]

En die me een plezier, kom niet met de poep dat al die zielige mensen 'er niks aan kunnen doen dat ze in dictaturen wonen '.

Dat kunnen ze wel.

'Elk volk krijgt de regering die het verdient', ken je die uitspraak?
quote:
Maar ja, dat soort overeenkomsten wil/kan jij niet zien .. veel te vol met blinde haat
Nee, haten doe jij, die veelvuldig genoemde zelfhaat.

Lezen we even mee?:

Het 'westen' leeft blijkbaar niet in harmonie met de natuur.

Dat het westen (als ook westerse bedrijven) nog wat doen aan milieu en bv Chinese ondernemingen totaal niet, daar heeft moussie het volgende antwoord op:

[moussie-mode]

DAT WIL IK LEKKER NIET WETEN, LALALALALALA, DE BLANKE WESTERLING IS THE ROOT OF AL EVIL!

[/moussie-mode]

Het 'westen' heeft wapens waarmee je op afstand uit kan roeien.

Dat er nou geen enkele andere invloedsfeer is die die wapens niet wil hebben, helemaal niet per definitie om 'de blanke westerling' buiten te houden, zie pakistan/india, en het ook echt een kwestie van ontwikkeling lijkt te zijn, en 0,0 met beschaving te maken heeft, daar heeft moussie het ondertussen bekende antwoord op:

[moussie-mode]

DAT WIL IK LEKKER NIET WETEN, LALALALALALA, DE BLANKE WESTERLING IS THE ROOT OF AL EVIL!

[/moussie-mode]

Haten, mevrouw de sok, is wat u doet.

Probeer eerst eens een postje te schrijven waar niet in elke alinea weer utdrukkelijk benadrukt wordt 'hoe slecht het westen wel niet is', kan er allicht iets veranderen.

Want ik zit hier al heel lang, en ben vaak zeker 'niet lief'. Doe ik niet moeilijk over Vaak vind ik de mensen waar ik het het meest mee oneens ben het interresants. Ik heb ook een zekere 'respect' voor mijn opponenten.

Maar jij

Elk postje doordrongen van die cultuur relativistische zelfhaat, echt ronduit walgelijk. En goeie argumenten, ho maarrrrrr.

Edit:

[ Bericht 0% gewijzigd door ExTec op 13-05-2009 20:38:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')