abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68845981
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:29 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gezegd. Ik wilde alleen een nuance maken op jouw post.
Door vingertje wijzen en precies te doen wat ik daarvoor al zei.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 17:32:22 #52
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_68846024
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:03 schreef ExTec het volgende:

Want waar zou ik zo'n waardeoordeel op moeten baseren?

Op wensdromen, als ik van te voren al de insteek heb: "De islam valt wel mee, dus is die imam niet pluis?".
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:08 schreef Triggershot het volgende:
Voor alle duidelijkheid ik ga niet mee doen aan die 'zij zijn geen echte moslims want...' onzin gedoe, want dat slaat nergens op.
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:24 schreef Triggershot het volgende:

is het niet jij die de islam als slecht afschildert omdat je een slechte imam als representatief neemt? Daarnaast is er een verschil tussen 'echte / neppe moslim' of goede / slechte imam.
Ik snap het ff niet meer. Wat is het nou?

Hoe bepaald wie dan ook of een imam goed of slecht is?
quote:
Wat is dominanter in beeld? Kom nou.. je weet zelf ook wel dat 1000 benefietconcerten van moslims niet evenveel waard is als één aanslag in Arnhem waar er misschien 1 gewonde zou vallen. Het is niet dat Al-Qaida dominant is in de islamitische landen, het zijn letterlijk outlaws. er was maar een land die banden onderhield met Al-Qaida en dat was de Taliban naast de VS die nu is verdreven. Buiten dat vervolgt Pakistan, Marokko, Turkije, Irak, Syrie en Saudie- Arabie Al-Qaida tot zo ver dat ze zelf hun nationaliteit wordt ontnomen, dus dominant zijn ze zeker niet.
Wie heeft het over al-qaida.
quote:
Daarnaast heb je mijn vraag niet beantwoord, wat voor tegengeluid zou je willen horen van de moslimkant, je nuanceert het niet eens en stelt dat het '0' is, dus nogmaals vraag ik je, wat voor geluid en ik produceer er zo een aantal bij elkaar.
Nou, bv die knakker die nu internationaal gezocht wordt vanwege genocide in darfur, hoe heet die gast, dat'ie niet gewoon met open armen ontvangen wordt door een top conferentie van 'islamitische broeders'.

Voor de vorm is een keertje zeggen dat ook de Pallestijnen zich wel mogen gedragen?

Voorbeelden te over, natuurlijk.
pi_68846053
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Door vingertje wijzen en precies te doen wat ik daarvoor al zei.
Hallo ik weet dat er verschillende stromingen zijn. Het is echter niet alleen aan niet-moslims besteed om constant te zeggen: "dat is niet de islam". Moslims zelf doen er ook veelvuldig aan mee. Kijk maar hoe het soeffisme, shi'isme, ahmadiyya door sommige moslims als niet-islam wordt beschouwd.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 17:35:53 #54
6484 ExTec
pi_68846118
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:26 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

In welk verleden, in welke wereld en in welke dimensie zijn ideeën dan wel aansprakelijk voor daden van individuen? Bestaat er ergens een dimensie waar ideeën mensen fysiek kunnen aansturen en via telekinese individuen beïnvloeden? Ik heb er in ieder geval nooit van gehoord.
Welis van de "Koude Oorlog" gehoord?

Weer ens wat anders dan Nazisme , en eigenliik veel relevanter. Want dat was ook een clash die over een verschil in levenswijzen ging. En die ook niet geweldadig gewonnen is, door simpelweg de tegenstander in de ogen aan te kijken, en er niet omheen draaien, en verklaren dat hun ideeen gewoon ronduit slecht zijn.
pi_68846145
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:32 schreef ExTec het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik snap het ff niet meer. Wat is het nou?

Hoe bepaald wie dan ook of een imam goed of slecht is?
Op grond van intrinsieke humanistische waarden lijkt me, kan me niet voorstellen dat je die niet deelt. Wanneer ik het heb over 'die X is geen ware moslim' dat ik daar niet aan mee doe is de al bekende no truescotsman theorie niet aanhalen dat is wat ik bedoelde.
quote:
Wie heeft het over al-qaida.
[..]
Welke Islamcriticus tegenwoordig niet?
quote:
Nou, bv die knakker die nu internationaal gezocht wordt vanwege genocide in darfur, hoe heet die gast, dat'ie niet gewoon met open armen ontvangen wordt door een top conferentie van 'islamitische broeders'.
Was dat de bedoeling dan?
quote:
Voor de vorm is een keertje zeggen dat ook de Pallestijnen zich wel mogen gedragen?

Voorbeelden te over, natuurlijk.
Egypte sloot de grens met Gaza en zei dat de Palestijnen de oorlog in December over zichzelf hadden geroepen. Een meisje wiens huis plat was gebombardeerd en in een ziekenhuis een interview gaf onder het bloed zei dat het door Hamas kwam, genoeg voorbeelden?
pi_68846191
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:33 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hallo ik weet dat er verschillende stromingen zijn. Het is echter niet alleen aan niet-moslims besteed om constant te zeggen: "dat is niet de islam". Moslims zelf doen er ook veelvuldig aan mee. Kijk maar hoe het soeffisme, shi'isme, ahmadiyya door sommige moslims als niet-islam wordt beschouwd.
Ja dat gaf ik al aan ja en dan probeer jij nuance te werpen op mijn post door op een manier te reageren wat ik daarvoor al benoem en onderkots?
quote:
De radicale moslims die doen zich voor als de enige ware interpretatie van de Islam en de niet-moslims helpen mee aan die beeldvorming door wanneer ze over 'de islam' spreken die groepen als voorbeeld te nemen,
Pas je zienswijze aan zou ik zeggen.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 17:43:57 #57
6484 ExTec
pi_68846292
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Op grond van intrinsieke humanistische waarden lijkt me, kan me niet voorstellen dat je die niet deelt. Wanneer ik het heb over 'die X is geen ware moslim' dat ik daar niet aan mee doe is de al bekende no truescotsman theorie niet aanhalen dat is wat ik bedoelde.

Dat is geen antwoord op wat ik vraag.
quote:
Welke Islamcriticus tegenwoordig niet?
Van de root cause, anti-westersheid, is dat clubje natuurlijk maar een afgeleid probleem, niet de root cause zelf.
quote:
Was dat de bedoeling dan?
Het verzoek van interpol om hem aan te houden voor genocide pleging/facilitatie honoreren?
quote:
Egypte sloot de grens met Gaza en zei dat de Palestijnen de oorlog in December over zichzelf hadden geroepen. Een meisje wiens huis plat was gebombardeerd en in een ziekenhuis een interview gaf onder het bloed zei dat het door Hamas kwam, genoeg voorbeelden?
Komt'ie met egypte. En ja, je hebt gelijk, maar je kan die seculiere dicatuur nou niet echt representatief voor de regio houden.

Egypte heeft z'n eigen probleempje, die ze zo af en toe ook bloedig oplossen.

Ik heb het natuurlijk gewoon veel breder over de teneur dat we graag kritiek hebben op het westen, maar minder op onszelf.
pi_68846355
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja dat gaf ik al aan ja en dan probeer jij nuance te werpen op mijn post door op een manier te reageren wat ik daarvoor al benoem en onderkots?
[..]

Pas je zienswijze aan zou ik zeggen.
Man, ik wilde alleen een nuance geven. Sommige moslims vliegen elkaar in de haren omdat de andere moslim niet "de juiste islam" volgt. Vervolging, verdrukking van moslims door andere moslims omdat zij niet "de juiste islam" aanhangen. Het is idd zo dat sommige niet-moslims de vredelievende stromingen niet als de echte islam zien, echter doen sommige moslims precies hetzelfde: andere stromingen niet als de echte islam zien.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 17:46:53 #59
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_68846380
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:35 schreef ExTec het volgende:

[..]

Welis van de "Koude Oorlog" gehoord?

Weer ens wat anders dan Nazisme , en eigenliik veel relevanter. Want dat was ook een clash die over een verschil in levenswijzen ging. En die ook niet geweldadig gewonnen is, door simpelweg de tegenstander in de ogen aan te kijken, en er niet omheen draaien, en verklaren dat hun ideeen gewoon ronduit slecht zijn.
Je bedoelt die tijd waar individuen elkaar bedreigden met nucleaire wapens? Je bedoelt die tijd waar een individu als McCarthy een doorgedraaide 'communistenjager' was?

Nee, ik heb in geen enkel geschiedenisboek gelezen dat een idee een gedaante of iets aannam, en andere individuen met telekinese aanstuurde tot daden. Wil je nu verkapt beweren dat er een 'idee' de wereld uitgewerkt is of iets?

De grootste fout die in die tijd gemaakt is, is allerlei landen onder één noemer gooien, onder één idee (communisme). Op die manier werd het alleen maar lastiger.

Je kunt wel lachen, smileys inzetten, Godwin inzetten, irrelevante geschiedenis inzetten waarvan je elke keer hoopt dat je er meer details van weet dan ik, maar het toont stuk voor stuk aan dat je argument zeer zwak is. Ideeën zijn niet verantwoordelijk voor daden van individuen, en ik heb het je nog niet zien weerleggen.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  zaterdag 9 mei 2009 @ 17:50:30 #60
6484 ExTec
pi_68846463
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:46 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Wil je nu verkapt beweren dat er een 'idee' de wereld uitgewerkt is of iets?
Zijn er nog veel communistische landen over, zou je zeggen?

pi_68846483
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:43 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op wat ik vraag.
Misschien moet ik je vraag maar nog een x concreet begrijpen dan.
quote:
Van de root cause, anti-westersheid, is dat clubje natuurlijk maar een afgeleid probleem, niet de root cause zelf.
En wat is de root cause dan volgens jou, alleenstaand de islam zelf?
quote:
Het verzoek van interpol om hem aan te houden voor genocide pleging/facilitatie honoreren?
[..]
En welke instituut zou dat dan volgens jou moeten doen?
quote:
Komt'ie met egypte. En ja, je hebt gelijk, maar je kan die seculiere dicatuur nou niet echt representatief voor de regio houden.
Natuurlijk kom ik met voorbeelden die nuances weten te leggen wat anders? Je kunt seculiere dictaturen niet representatief nemen? Prima, maar dan vallen ALLE islamitische landen af omdat er wel sprake is van een dictatuur of iets onislamitisch.
quote:
Egypte heeft z'n eigen probleempje, die ze zo af en toe ook bloedig oplossen.
Zo ook tig voorbeelden van landen in Europa en het westen.
quote:
Ik heb het natuurlijk gewoon veel breder over de teneur dat we graag kritiek hebben op het westen, maar minder op onszelf.
Ik ben het echt helemaal met je eens dat iedereen naar zich zelf moet kijken en daar moet beginnen streven ze naar verandering, maar dat moet van twee kanten komen lijkt me, niet kankeren op de Islam en dat er sprake is van Islamisering, dat NL over wordt genomen door de Islam en islamitische regels-normen terwijl wij troepen hebben in Afghanistan en Irak en daar icm economische belangen even een modelstaat naar eigen idealen gaan opzetten.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 17:51:53 #62
6484 ExTec
pi_68846502
quote:

De grootste fout die in die tijd gemaakt is, is allerlei landen onder één noemer gooien, onder één idee (communisme). Op die manier werd het alleen maar lastiger.
Bowlingbal's poging tot second guessing history

De pretentie "Nee, dat hadden we niet zo moeten doen ".

Lachwekkend.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 17:52:07 #63
248844 Bowlingbal
pi_68846508
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:50 schreef ExTec het volgende:

[..]

Zijn er nog veel communistische landen over, zou je zeggen?

Herhaling van de vraag:
Is het idee 'communisme' de wereld uitgewerkt dan?
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:51 schreef ExTec het volgende:

[..]

Bowlingbal's poging tot second guessing history

De pretentie "Nee, dat hadden we niet zo moeten doen ".

Lachwekkend.
Wederom: ideeën zijn niet verantwoordelijk voor daden van individuen. Wederom: ik heb het je niet zien weerleggen.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_68846511
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:46 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Man, ik wilde alleen een nuance geven. Sommige moslims vliegen elkaar in de haren omdat de andere moslim niet "de juiste islam" volgt. Vervolging, verdrukking van moslims door andere moslims omdat zij niet "de juiste islam" aanhangen. Het is idd zo dat sommige niet-moslims de vredelievende stromingen niet als de echte islam zien, echter doen sommige moslims precies hetzelfde: andere stromingen niet als de echte islam zien.
Bedankt met je voorbeeld aan het bijdragen van de beeldvorming die de extremisten schetsen. Gegeven voorbeeld wordt tig maal herhaald. Goeie nuance ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2009 17:52:31 ]
  zaterdag 9 mei 2009 @ 17:53:48 #65
6484 ExTec
pi_68846551
quote:

Ideeën zijn niet verantwoordelijk voor daden van individuen, en ik heb het je nog niet zien weerleggen.
Nee, al die joden die in WO2 om het leven gekomen waren, dat kwam door die individuen. Daar zat geen leidende ideologie achter

zaterdag 9 mei 2009 @ 17:56:01 #66
6484 ExTec
pi_68846612
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:52 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Herhaling van de vraag:
Is het idee 'communisme' de wereld uitgewerkt dan?
Je gaat nu ineens doen alsof dat een vereiste is, ofzo? Wat?

Het antwoord luid: nee, maar het probleem dat er was, is onschadelijk gemaakt. Dat telt.
quote:
Wederom: ik heb het je niet zien weerleggen.
Nee, je hebt een nogal 'unieke visie' op het probleem.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 17:56:45 #67
248844 Bowlingbal
pi_68846628
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:53 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, al die joden die in WO2 om het leven gekomen waren, dat kwam door die individuen. Daar zat geen leidende ideologie achter

Klopt, wel een leidende groep, te weten Hitler en zijn vriendjes, die wellicht allemaal een bepaald enigszins gelijkwaardig idee hadden, maar het was niet het idee wat het deed inderdaad. Hoeveel keer wil je nog een Godwin inzetten om je argument van kracht te voorzien?

p.s. ik weet niet wat je hebt met WO2, maar je hebt het onderhand wel een keer of 10 aangehaald. Waarom werk je alleen maar met stukjes geschiedenis in een poging om eenvoudige logica te weerleggen?
- Donald Love
pi_68846684
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Bedankt met je voorbeeld aan het bijdragen van de beeldvorming die de extremisten schetsen. Gegeven voorbeeld wordt tig maal herhaald. Goeie nuance ook.
Alsjeblieft.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 18:00:16 #69
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_68846728
Ik denk dat "respect hebben voor ...." een term is die volledig onbruik is.

En wel om het volgende:
Net zomin als "de nederlander" niet bestaat zo bestaat ook "de moslim" niet.
Het is dus in mijn ogen onmogelijk om "respect te hebben voor ..groep xx" omdat het altijd goede mensen tussen zitten waar je wel respect voor hebt als dat er klootviolen tussen zitten waar ik op geen enkel respect voor heb.

Uit mijn mond zullen dus ook noot de woorden komen dat "ik respect hebt voor"... gevolgd door een groep mensen.

[ Bericht 0% gewijzigd door zomaareennaam op 09-05-2009 18:05:25 ]
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
  zaterdag 9 mei 2009 @ 18:01:20 #70
6484 ExTec
pi_68846763
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:56 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Klopt, wel een leidende groep, te weten Hitler en zijn collega's, die wellicht allemaal een bepaald enigszins gelijkwaardig idee hadden, maar het was niet het idee wat het deed inderdaad.
Ja, en alle mensen die dat natuurlijk uit moesten voeren, dat waren een soort robot's, die zelf 0,0 gedachten hadden over wat ze moeten doen. En dat allemaal ook gewoon klakkeloos deden.

Het was niet zo of die gelijkwaardige 'ideeen' ook onder het volk leefde, die 'ideeen' leefde alleen onder de leidende groep, toch?

Steeds erger met jou.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 18:02:39 #71
248844 Bowlingbal
pi_68846789
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 18:01 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, en alle mensen die dat natuurlijk uit moesten voeren, dat waren een soort robot's, die zelf 0,0 gedachten hadden over wat ze moeten doen. En dat allemaal ook gewoon klakkeloos deden.

Het was niet zo of die gelijkwaardige 'ideeen' ook onder het volk leefde, die 'ideeen' leefde alleen onder de leidende groep, toch?

Steeds erger met jou.
Wat probeer je nu wel te zeggen, dat het idee 'nazisme' zo krachtig was dat het wel individuen als robots wist te besturen?

En dat je nu ook nog eens een persoonlijke aanval gebruikt geeft alleen maar wederom, voor de zoveelste keer, de zwakte van jouw argumenten aan.
- Donald Love
pi_68846811
Bowlingbal het komt niet in je op dat mensen geinspireerd kunnen worden door ideologieen om andere mensen te vervolgen en te vermoorden he? En dat je dan misschien kritisch naar die ideologieen kan kijken?
  zaterdag 9 mei 2009 @ 18:04:48 #73
6484 ExTec
pi_68846847
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 18:02 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Wat probeer je nu wel te zeggen, dat het idee 'nazisme' zo krachtig was dat het wel individuen als robots wist te besturen?
En dat fenomeen, dat was uniek voor het nazisme, hebben voor de rest nergens in de geschiedenis gezien?
  zaterdag 9 mei 2009 @ 18:05:30 #74
248844 Bowlingbal
pi_68846873
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 18:03 schreef Zienswijze het volgende:
Bowlingbal het komt niet in je op dat mensen geinspireerd kunnen worden door ideologieen om andere mensen te vervolgen en te vermoorden he?
Een idee welke een ander individu inspireert tot een daad is heel wat anders. Maar dat maakt het idee nog niet verantwoordelijk voor de daad van dat individu.
quote:
En dat je dan misschien kritisch naar die ideologieen kan kijken?
Mij lijkt juist dat gedachten absoluut vrij zijn, en dat je juist kritisch zou moeten kijken naar het handelen van individuen die misdaden begaan.

Ik denk dat als je een 'idee' verantwoordelijk maakt voor daden van individuen, je die individuen de verantwoordelijk ontneemt van hun daden. En dat lijkt me onwenselijk.
- Donald Love
  zaterdag 9 mei 2009 @ 18:07:02 #75
248844 Bowlingbal
pi_68846915
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 18:04 schreef ExTec het volgende:

[..]

En dat fenomeen, dat was uniek voor het nazisme, hebben voor de rest nergens in de geschiedenis gezien?
Ik ga er niet meer op in. Als jij alleen maar met fragmenten historie, Godwins, persoonlijke aanvallen, idiote smileys en zonder enige logica meent te moeten of kunnen winnen, dan doe je dat maar. Ik ga liever in discussie met een user als Zienswijze.
- Donald Love
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')