abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68838099
In de diverse westerse media verschijnen er berichten over de uitspraak van de Paus "dat hij diep respect zou hebben voor de Islam
Zie: het dagblad Trouw of voer een zoekopdrachtje uit op Google. Of zie de website van de BBC: http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/8039383.stm

Ik heb nog even gekeken op de website van het Vatican waar de Engelse tekst staat:
quote:
My visit to Jordan gives me a welcome opportunity to speak of my deep respect for the Muslim community, and to pay tribute to the leadership shown by His Majesty the King in promoting a better understanding of the virtues proclaimed by Islam. Now that some years have passed since the publication of the Amman Message and the Amman Interfaith Message, we can say that these worthy initiatives have achieved much good in furthering an alliance of civilizations between the West and the Muslim world, confounding the predictions of those who consider violence and conflict inevitable.
Bron: Het Vaticaan
Daar staat toch echt dat hij respect heeft voor de moslimgemeenschap, en wordt niet gesproken over respect voor de islam. Hier wordt m.i. dus weer verwarring gezaaid in de media. Ik ben het met de Paus eens, ik heb diep respect voor de moslim medemensen, maar ik wil er aan toe voegen dat ik de islam door de plee spoel!
pi_68838265
Men zou die man helemaal niet meer serieus moeten nemen. Wat een griezel zeg....
pi_68838293
Natuurlijk worden de woorden van de Paus verdraait. Dat gebeurt zo vaak dat ik er niet eens meer van op kijk.
pi_68838325
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:10 schreef kriele het volgende:
Men zou die man helemaal niet meer serieus moeten nemen. Wat een griezel zeg....
Ik ben ook geen katholiek maar die man vertegenwoordigt ongeveer 1 miljard katholieken, hij moet dus wel serieus genomen worden.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 12:13:41 #5
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_68838351
Je mag me dan toch uitleggen hoe je dat doet. Respect hebben voor mensen die een bepaald geloof aanhangen (en derhalve de personen zijn zoals ze die zijn), maar het geloof (wat hen deels maakt tot wat ze zijn) "door de plee spoelen".
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_68838632
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je mag me dan toch uitleggen hoe je dat doet. Respect hebben voor mensen die een bepaald geloof aanhangen (en derhalve de personen zijn zoals ze die zijn), maar het geloof (wat hen deels maakt tot wat ze zijn) "door de plee spoelen".
Die vraag had ik al verwacht. De moslims worden m.i. misleid door de Islam, daarom beschouw ik mensen die die misleiding ondergaan als "ongelukkigen" die helaas nog niet beter weten. Ongelukkig omdat men door een samenloop van omstandigheden moet lijden onder de gesel van de Islam. Zeer zeker staat dat respect voor de moslimmedemens niet in de weg!
  zaterdag 9 mei 2009 @ 12:28:30 #7
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_68838655
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:11 schreef DrWolffenstein het volgende:
Natuurlijk worden de woorden van de Paus verdraait. Dat gebeurt zo vaak dat ik er niet eens meer van op kijk.
Alleen bij de paus?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_68838680
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:27 schreef buachaille het volgende:

[..]

Die vraag had ik al verwacht. De moslims worden m.i. misleid door de Islam, daarom beschouw ik mensen die die misleiding ondergaan als "ongelukkigen" die helaas nog niet beter weten. Ongelukkig omdat men door een samenloop van omstandigheden moet lijden onder de gesel van de Islam. Zeer zeker staat dat respect voor de moslimmedemens niet in de weg!
Ah, the circle.

Zo kijkt de jood naar de christen en de moslim naar de christen.
pi_68838709
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:29 schreef Triggershot het volgende:

Ah, the circle.

Juist en daar is niks mis mee en iedereen heeft het recht om daar zijn mening over te ventileren.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 12:37:56 #10
3542 Gia
User under construction
pi_68838842
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ah, the circle.

Is dat een cirkel? Als iedereen naar de christen kijkt?
  zaterdag 9 mei 2009 @ 12:42:33 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_68838946
De woorden van de paus worden door de rood-gereformeerde media standaard verdraaid om hem zo veel mogelijk in discrediet te brengen.
The End Times are wild
pi_68839078
sowieso de media.

mocht je ooit de zegen (of de vloek) hebben dat je twee vrij veel verschillende landen volgt, dan weet je hoe erg dingen worden verdraaid. Of versimpelt. Hoe verder het land hoe kleiner de kans dat het gemiddelde bericht een beetje klopt.
Alleen de genuanceerde kranten als het NRC en de Volkskrant, Trouw etc maken zich hier niet vaak schuldig aan. Maar daar moet je als lezer dan ook veel meer tijd in steken dan zo' n ANP bericht.
pi_68839109
Wat me opvalt is dat de NOS tegenwoordig ook erg kort de bocht is.
pi_68839201
quote:

[..]

zaterdag 9 mei 2009 @ 12:57:54 #15
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_68839331
quote:

[..]

En de mensen die zelf de keuze hebben gemaakt om het moslimgeloof te belijden kiezen (jouw redenatie volgende) er dus voor om bedonderd te worden?

OT: er worden zovaak uitspraken van prominenten uit z'n verband getrokken. Berichtgeving gaat over zoveel schijven en wordt zovaak ge-edit dat nuances wel eens verloren willen gaan. Ik denk niet dat je in dit geval er iets achter moet zoeken, je kunt dit m.i. toeschrijven aan het 'systeem'.
pi_68839871
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:01 schreef buachaille het volgende:
Daar staat toch echt dat hij respect heeft voor de moslimgemeenschap, en wordt niet gesproken over respect voor de islam. Hier wordt m.i. dus weer verwarring gezaaid in de media. Ik ben het met de Paus eens, ik heb diep respect voor de moslim medemensen, maar ik wil er aan toe voegen dat ik de islam door de plee spoel!
Omdat een paar mensen de islam op een extremistische wijze interpreteren moet dat boek door de pot worden gespoeld. Nou, dan kun je de bijbel erachteraan smijten, want er zijn zat christenen die een steekje los hebben wanneer het aankomt op de interpretatie van hun heilige boek.

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 19-05-2009 00:29:55 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_68839911
kabouter plop
No Guts, No Glory
  zaterdag 9 mei 2009 @ 13:53:43 #18
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_68840839
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 13:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Is de Wilders-aanhanger ook weer. Wat ben je toch een simpele ziel. Omdat een paar mensen de islam op een extremistische wijze interpreteren moet dat boek door de pot worden gespoeld.
Het zijn niet 'een paar mensen'.

Het zijn toevallig ook altijd die 'paar mensen' die hele landen lijden (in geval SA, Iran).

Je kunt bijna dagelijks vernemen, hoe er weer mensen het leven laten, in naam van.

Het christendom heeft daar effectief minder last van.

Ik vind religie's over het algemeen dikke onzin, maar je bent wel erg ziende blind, en politiek-corrcect, als jij niet wil zien dat de ene religie tot beduidend meer wantoestanden lijd dan die andere.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 16:00:20 #19
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_68843739
Daar hebben we weer iemand die 'religie' tot een persoon probeert te maken welke handelingen uitvoert, zoals het leiden tot wantoestanden.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  zaterdag 9 mei 2009 @ 16:29:41 #20
6484 ExTec
pi_68844446
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 16:00 schreef Bowlingbal het volgende:
Daar hebben we weer iemand die 'religie' tot een persoon probeert te maken welke handelingen uitvoert, zoals het leiden tot wantoestanden.
Herhaling van zetten.

En last time we did: you lost.

Want je erkent ruim dat idd het nazi-regime daarmee naadloos kapot gebagataliseerd kan worden (waren ook maar personen, die handelingen uitvoerde, niet de ideologie zelf),

En je kunt jezelf weer op de borst kloppen, je bent immers "sociaal' en toch vooral "ruimdenkend" maar de geschiedenis geeft je gewoon geen gelijk.

En wil jij jezelf de mogelijk ontnemen om een waardeoordeel aan een gedachtegoed te hangen?

Be my guest. Daarmee wijk jij af van de norm, niet ik.

En ondertussen ben je natuurlijk gewoon op een tenenkrommende manier je oren aan het laten hangen, naar de islamitische apologeten, die maar wat graag alles wat rot is, snel van het islamitische stoepje vegen.

En je bent inconsequent, want er kunnen op wedden dat jij kaalkopjes, en de likes of the NVU liever gister dan vandaag weg hebt. Terwijl dat toch ook maar 'mensen zijn' en niet de niet-fysieke NVU zelf.
pi_68844525
En daar hebben we Bowlingbal weer.

Ontopic: de Paus...
  zaterdag 9 mei 2009 @ 16:38:09 #22
6484 ExTec
pi_68844654
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 16:32 schreef Zienswijze het volgende:

Ontopic: de Paus...
Ach, zo slecht is'ie toch niet bezig?

De gemiddelde imam kan een puntje zuigen, aan de gematigdheid waarmee de paus de wereld tegemoed treed.
pi_68844790
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 16:38 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ach, zo slecht is'ie toch niet bezig?

De gemiddelde imam kan een puntje zuigen, aan de gematigdheid waarmee de paus de wereld tegemoed treed.
De Paus die oproept om geen condooms meer te gebruiken? Helpt niet echt om het aids probleem in Afrika op te lossen. Het Vaticaan dat geld geeft voor missionarisactiviteiten in Zuid-Amerika, Afrika en Azie om het christendom te verspreiden? Wat daardoor spannningen veroorzaakt met de lokale bevolking.
Het christendom is bijna net zo intolerante, opdringerige religie als de Islam.
pi_68844886
De paus met een imam vergelijken.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 16:50:01 #25
6484 ExTec
pi_68844919
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 16:44 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De Paus die oproept om geen condooms meer te gebruiken? Helpt niet echt om het aids probleem in Afrika op te lossen. Het Vaticaan dat geld geeft voor missionarisactiviteiten in Zuid-Amerika, Afrika en Azie om het christendom te verspreiden? Wat daardoor spannningen veroorzaakt met de lokale bevolking.
Het christendom is bijna net zo intolerante, opdringerige religie als de Islam.
Tuurlijk, dat is wmb valide kritiek

Maar het is bv niet het vaticaan, dat vanuit een wereldvreemde arrogantie de wereld onder gaat zitten verdelen in 'huizen van oorlog" en "huizen van vrede".

Daarvoor moet je bij de religie van de haat zijn.

En als je ff niet oplet, zou je aan de hand van wat jij zegt, haast gaan denken dat de islam van nuchterder tegen voorbehoedsmiddelen aan kijkt. Niets is natuurlijk minder waar

Andersom, zelfs. Dat jij met dat hele condoom verhaal komt (wat natuurlijk terecht is), geeft aan dat er frictie is, dat er over nagedacht wordt, dat het leeft.

Hoeveel van dit soort geluiden hoor jij in de islamitische invloedsfeer?

0.

Ik maak me sterk, dat het christendom over 50 jaar hier wel uit is. De islam? Hebben eeuwen nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')