Bron: Het Vaticaanquote:My visit to Jordan gives me a welcome opportunity to speak of my deep respect for the Muslim community, and to pay tribute to the leadership shown by His Majesty the King in promoting a better understanding of the virtues proclaimed by Islam. Now that some years have passed since the publication of the Amman Message and the Amman Interfaith Message, we can say that these worthy initiatives have achieved much good in furthering an alliance of civilizations between the West and the Muslim world, confounding the predictions of those who consider violence and conflict inevitable.
Ik ben ook geen katholiek maar die man vertegenwoordigt ongeveer 1 miljard katholieken, hij moet dus wel serieus genomen worden.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 12:10 schreef kriele het volgende:
Men zou die man helemaal niet meer serieus moeten nemen. Wat een griezel zeg....
Die vraag had ik al verwacht. De moslims worden m.i. misleid door de Islam, daarom beschouw ik mensen die die misleiding ondergaan als "ongelukkigen" die helaas nog niet beter weten. Ongelukkig omdat men door een samenloop van omstandigheden moet lijden onder de gesel van de Islam. Zeer zeker staat dat respect voor de moslimmedemens niet in de weg!quote:Op zaterdag 9 mei 2009 12:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je mag me dan toch uitleggen hoe je dat doet. Respect hebben voor mensen die een bepaald geloof aanhangen (en derhalve de personen zijn zoals ze die zijn), maar het geloof (wat hen deels maakt tot wat ze zijn) "door de plee spoelen".
Alleen bij de paus?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 12:11 schreef DrWolffenstein het volgende:
Natuurlijk worden de woorden van de Paus verdraait. Dat gebeurt zo vaak dat ik er niet eens meer van op kijk.
Ah, the circle.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 12:27 schreef buachaille het volgende:
[..]
Die vraag had ik al verwacht. De moslims worden m.i. misleid door de Islam, daarom beschouw ik mensen die die misleiding ondergaan als "ongelukkigen" die helaas nog niet beter weten. Ongelukkig omdat men door een samenloop van omstandigheden moet lijden onder de gesel van de Islam. Zeer zeker staat dat respect voor de moslimmedemens niet in de weg!
Juist en daar is niks mis mee en iedereen heeft het recht om daar zijn mening over te ventileren.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 12:29 schreef Triggershot het volgende:
Ah, the circle.
Zo kijkt de jood naar de christen en de moslim naar de christen.
Is dat een cirkel? Als iedereen naar de christen kijkt?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 12:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ah, the circle.
Zo kijkt de jood naar de christen en de moslim naar de christen.
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 12:27 schreef buachaille het volgende:
[..]
Die vraag had ik al verwacht. De moslims worden m.i. misleid door de Islam, daarom beschouw ik mensen die die misleiding ondergaan als "ongelukkigen" die helaas nog niet beter weten. Ongelukkig omdat men door een samenloop van omstandigheden moet lijden onder de gesel van de Islam. Zeer zeker staat dat respect voor de moslimmedemens niet in de weg!
En de mensen die zelf de keuze hebben gemaakt om het moslimgeloof te belijden kiezen (jouw redenatie volgende) er dus voor om bedonderd te worden?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 12:27 schreef buachaille het volgende:
[..]
Omdat een paar mensen de islam op een extremistische wijze interpreteren moet dat boek door de pot worden gespoeld. Nou, dan kun je de bijbel erachteraan smijten, want er zijn zat christenen die een steekje los hebben wanneer het aankomt op de interpretatie van hun heilige boek.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 12:01 schreef buachaille het volgende:
Daar staat toch echt dat hij respect heeft voor de moslimgemeenschap, en wordt niet gesproken over respect voor de islam. Hier wordt m.i. dus weer verwarring gezaaid in de media. Ik ben het met de Paus eens, ik heb diep respect voor de moslim medemensen, maar ik wil er aan toe voegen dat ik de islam door de plee spoel!
Het zijn niet 'een paar mensen'.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 13:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is de Wilders-aanhanger ook weer. Wat ben je toch een simpele ziel. Omdat een paar mensen de islam op een extremistische wijze interpreteren moet dat boek door de pot worden gespoeld.
Herhaling van zetten.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 16:00 schreef Bowlingbal het volgende:
Daar hebben we weer iemand die 'religie' tot een persoon probeert te maken welke handelingen uitvoert, zoals het leiden tot wantoestanden.
Ach, zo slecht is'ie toch niet bezig?quote:
De Paus die oproept om geen condooms meer te gebruiken? Helpt niet echt om het aids probleem in Afrika op te lossen. Het Vaticaan dat geld geeft voor missionarisactiviteiten in Zuid-Amerika, Afrika en Azie om het christendom te verspreiden? Wat daardoor spannningen veroorzaakt met de lokale bevolking.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 16:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ach, zo slecht is'ie toch niet bezig?
De gemiddelde imam kan een puntje zuigen, aan de gematigdheid waarmee de paus de wereld tegemoed treed.
Tuurlijk, dat is wmb valide kritiekquote:Op zaterdag 9 mei 2009 16:44 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De Paus die oproept om geen condooms meer te gebruiken? Helpt niet echt om het aids probleem in Afrika op te lossen. Het Vaticaan dat geld geeft voor missionarisactiviteiten in Zuid-Amerika, Afrika en Azie om het christendom te verspreiden? Wat daardoor spannningen veroorzaakt met de lokale bevolking.
Het christendom is bijna net zo intolerante, opdringerige religie als de Islam.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |