abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68826401
Iemand ervaring mee ?

Of info over ?
  Trouwste user 2022 vrijdag 8 mei 2009 @ 22:34:35 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_68826454
Had wel een Haagse collega.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 8 mei 2009 @ 22:35:21 #3
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_68826475
Die bestaan al een tijdje, vroeger kon je bij ze aankloppen als je onder je dienstplicht uit wilde komen.
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
pi_68826481
Wat wil je weten?
Heb je geld weg te sluisen? grapje.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_68827367
Ik weet alleen dat ze een mega irritante radio reclame hebben. De rechtzaak hebben ze helaas gewonnen waar ze de regering uitmaakten voor dieven mbt tot belasting betalen.

Maar die eikels lopen wel te zeiken dat er meer asvalt moet komen, maar vinden belasting betalen diefstal. Echt hoog iq hebben ze in ieder geval niet.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_68828489
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 22:35 schreef huhggh het volgende:
Wat wil je weten?
Heb je geld weg te sluisen? grapje.
Hehe,nee was het maar zo
pi_68828969
hoi, ik ken ze wel het HJC , jaren geleden daar een LTD laten oprichten alles keurig en snel geregeld
pi_68829113
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 22:59 schreef Sakura het volgende:
Ik weet alleen dat ze een mega irritante radio reclame hebben. De rechtzaak hebben ze helaas gewonnen waar ze de regering uitmaakten voor dieven mbt tot belasting betalen.

Maar die eikels lopen wel te zeiken dat er meer asvalt moet komen, maar vinden belasting betalen diefstal. Echt hoog iq hebben ze in ieder geval niet.
Asfalt kan ook particulier geexploiteerd worden, denk b.v. aan de route du soleil. Dat gaat prima.

Belasting betalen is inderdaad diefstal. Ik moet het verplicht afstaan over het geld dat ik verdien met mijn inspanningen. Ik wil helemaal niet meebetalen aan allerlei ambtenaren en andere klaplopers. Als je daar dus legaal onderuit kunt komen moet je dat zeker niet nalaten.
De NL regering faciliteert e.e.a. ook. Obama had nl. wel degelijk gelijk toen hij NL een belasting paradijs noemde. Dat is het ook, alleen niet voor eerzame belasting betalende NL burgers,
Goud kan je niet bijdrukken
pi_68829617
oeuuhaaa ga door ga door ja ja jaaaaaa
pi_68830046
Ik ken ze wel, ik ben wel eens op een seminar van hen geweest.

Ze kunnen je helpen bij het opzetten van constructies om minder belasting te hoeven betalen, taxplanning, belastingontwijking. Nadrukkelijk geen belastingontduiking, want dat zou illegaal zijn.

Dit alles doen ze vanuit een libertarische filosofie, waarbij interacties tussen individuen altijd vrijwillig behoren te zijn, en dwang, zoals bij het betalen van belasting, als immoreel wordt beschouwd.
pi_68831554
Oke ! klinkt interesting !
pi_68831781
Wat wil je precies weten?
  zaterdag 9 mei 2009 @ 01:16:01 #13
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_68831961
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 23:41 schreef rebell07 het volgende:
hoi, ik ken ze wel het HJC , jaren geleden daar een LTD laten oprichten alles keurig en snel geregeld
Inspire Art Ltd.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_68832142
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 23:45 schreef Poekieman het volgende:

[..]

Asfalt kan ook particulier geexploiteerd worden, denk b.v. aan de route du soleil. Dat gaat prima.

Belasting betalen is inderdaad diefstal. Ik moet het verplicht afstaan over het geld dat ik verdien met mijn inspanningen. Ik wil helemaal niet meebetalen aan allerlei ambtenaren en andere klaplopers. Als je daar dus legaal onderuit kunt komen moet je dat zeker niet nalaten.
De NL regering faciliteert e.e.a. ook. Obama had nl. wel degelijk gelijk toen hij NL een belasting paradijs noemde. Dat is het ook, alleen niet voor eerzame belasting betalende NL burgers,
Vet debiel gelul.
Als jij een keer ziek bent, of een been breekt, wil je ook graag verzorgt worden en in het ziekenhuis geholpen worden, ook dat gaat van je belasting geld.
Het zijn echt een stel tering hypocrieten, wel de hand op houden en van belasting geld leven als ze een studie doen, en daarna plots belasting als diefstal behandelen.
Dat ze maar snel eens een flinke tijd in de ziektewet komen, dan lullen ze wel anders dat soort klootzakken en profiteurs.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_68835680
Kan alleen eerlijk zijn heb meerdere LTD. daar opgezet.

Weet je wat oneerlijk is. Dat een klein bedrijf de volle poet betaald wat betreft belasting en de grote het simpel afkopen.
Gelijke monnikken gelijke kappen.
En voor al die linkse Aso`s doe eens wat aan je verstand en besef dat je van links niet beter word alleen maar slechter.
Ik betaal ook zo min mogelijk belasting. En wil ook zo veel mogelijk terug krijgen. En geloof me dat geld voor 99% van de mensheid!
pi_68835803
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 09:42 schreef luijn het volgende:

Weet je wat oneerlijk is. Dat een klein bedrijf de volle poet betaald wat betreft belasting en de grote het simpel afkopen.
En voor al die linkse Aso`s doe eens wat aan je verstand en besef dat je van links niet beter word alleen maar slechter.
Ik betaal ook zo min mogelijk belasting. En wil ook zo veel mogelijk terug krijgen. En geloof me dat geld voor 99% van de mensheid!
En hoe precies kopen de grote bedrijven hun belastingschuld af?

@ TS: Is dit stap twee in de internationalisering van het bedrijf van je moeder?
pi_68836387
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 09:55 schreef Maharbal het volgende:
@ TS: Is dit stap twee in de internationalisering van het bedrijf van je moeder?
Nee joh, het is al een groot bedrijf wat internationale taxvoordelen gaat halen. Alleen mams weet het nog niet

Zie ook:
deloite of kpmg ?
Groot kantoor duurder ?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_68837139
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 09:42 schreef luijn het volgende:

Ja idd,alles gladjes verlopen bij hjc ?
pi_68837172
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 01:07 schreef Weazer het volgende:
Wat wil je precies weten?
Zo veel mogelijk !
pi_68837269
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 01:16 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Inspire Art Ltd.

Heb ik ook al een en ander over gelezen,geweldig he
pi_68837295
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 11:19 schreef s3wage het volgende:

[..]

Zo veel mogelijk !
Heb je al telefonisch contact gehad met ze?
Quadvlieg is trouwens ook zo'n bedrijf.
Reputatie van beide bedrijven is mij onbekend?
Faal van de eeuw.
pi_68837351
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 22:35 schreef IJsblock het volgende:
Die bestaan al een tijdje, vroeger kon je bij ze aankloppen als je onder je dienstplicht uit wilde komen.
hehe,ja wist ik ja
pi_68837380
ok thanks hughe
  zaterdag 9 mei 2009 @ 11:32:29 #24
115025 IbeBen
Yuck Foo!
pi_68837478
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 11:24 schreef huhggh het volgende:

[..]

Heb je al telefonisch contact gehad met ze?
Quadvlieg is trouwens ook zo'n bedrijf.
Reputatie van beide bedrijven is mij onbekend?
Quadvlieg en het HJC hebben beiden een nogal bedenkelijke reputatie op het gebied van tax-planning. Laten we zeggen dat de meeste gevestigde accountantskantoren er geen zaken mee doen.
pi_68837996
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 11:32 schreef IbeBen het volgende:

[..]

Quadvlieg en het HJC hebben beiden een nogal bedenkelijke reputatie op het gebied van tax-planning. Laten we zeggen dat de meeste gevestigde accountantskantoren er geen zaken mee doen.
Kun je iets specifieker zijn?
Wat is bedenkelijk?
Ik doe ook geen zaken met bepaalde bedrijven, maar dat is voornamelijk omdat ze niet goed zijn in hetgene waar ze daarentegen wel mee te koop lopen.
Als zij adverteren met constructies voor belastingonwijking (wat legaal is in tegenstelling tot belastingontduiking), en ze zijn daar goed in, waar zit dan het bedenkelijke?
Je weet immers wat je krijgt, toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door huhggh op 09-05-2009 12:04:23 ]
Faal van de eeuw.
pi_68838056
Pcies en is het wel zo dat grote acauntants geen zaken doen met Haagsjuristencollege ?(bewijs?)
pi_68838203
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 11:59 schreef s3wage het volgende:
Pcies en is het wel zo dat grote acauntants geen zaken doen met Haagsjuristencollege ?(bewijs?)
Het gaat natuurlijk om de kennis en expertise, en het zou mij niet meer dan logisch zijn, al was het maar statistisch bekeken, dat de echte grote multinationals binnen hun accountancy-afdeling daar experts binnenshuis al hebben en daar geen externe bedrijven voor nodig hebben.
Faal van de eeuw.
pi_68838476
zou kunne idd,maar hjc heeft wel heel veel expertise en is ook al heel oud.
pi_68838604
quote:

[..]

Het is voor internationaal opererende bedrijven vrij eenvoudig om hun winst daar te laten neerslaan waar ze het minste belasting betalen.
Door deze mogelijkheden ook te bieden voor kleinere, nationaal opererende, bedrijven creëer je een meer gelijk speelveld.

Daarnaast is het voor buitenlandse bedrijven mogelijk om afspraken te maken met de fiscus over de hoeveelheid belasting die ze gaan betalen als ze hier hun hoofdkantoor vestigen.
pi_68838689
quote:

[..]

Zou dit er niet mee te maken hebben dat de grotere accountantskantoren een eigen afdeling taxplanning hebben, en liever hun eigen adviezen verkopen dan dit over te laten aan een externe club?
  zaterdag 9 mei 2009 @ 12:32:38 #31
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_68838740
quote:

[..]

Deal maken met de belastingdienst. En anders tegen de ministers zeggen 'wij willen minder belasting betalen, anders nemen we 2000 banen mee naar het buitenland.'

Grote bedrijven betalen inderdaad minder belasting, over het algemeen. Daar is inderdaad geen sprake van gelijke monniken gelijke kappen.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_68839343
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:26 schreef Weazer het volgende:

[..]

Het is voor internationaal opererende bedrijven vrij eenvoudig om hun winst daar te laten neerslaan waar ze het minste belasting betalen.
Door deze mogelijkheden ook te bieden voor kleinere, nationaal opererende, bedrijven creëer je een meer gelijk speelveld.

Daarnaast is het voor buitenlandse bedrijven mogelijk om afspraken te maken met de fiscus over de hoeveelheid belasting die ze gaan betalen als ze hier hun hoofdkantoor vestigen.
Ik ben op de hoogte van deze manieren. Het is nog steeds geen antwoord op mijn vraag. De methodes die jij schetst kunnen worden gebruikt door iedereen, groot of klein. Het feit dat de kleinere bedrijven minder geld hebben om zich bezig te houden met buitenlandse belastingstelsels, tarieven en tax-planning e.d. doet hieraan niet af.
Hij had het over afkopen, niet fiscaal-plannen.

Overigens zijn met die afspraken met de fiscus doorgaans vele malen grotere bedragen gemoeid dan dat kleinere bedrijven moeten afstaan.
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:32 schreef Bowlingbal het volgende:

Grote bedrijven betalen inderdaad minder belasting, over het algemeen. Daar is inderdaad geen sprake van gelijke monniken gelijke kappen.
En heb je het hier over relatieve of absolute bedragen?

Ik zie grotendeels niet-onderbouwde uitspraken voorbijkomen. Misschien dat jullie het wel kunnen onderbouwen?

[ Bericht 3% gewijzigd door Maharbal op 09-05-2009 13:06:36 ]
pi_68841749
Ach ze hebben koningklukke goedkeuring dus het zal wel goed zijn
  zaterdag 9 mei 2009 @ 14:34:31 #34
115025 IbeBen
Yuck Foo!
pi_68841768
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 11:56 schreef huhggh het volgende:

[..]

Kun je iets specifieker zijn?
Wat is bedenkelijk?
Ik doe ook geen zaken met bepaalde bedrijven, maar dat is voornamelijk omdat ze niet goed zijn in hetgene waar ze daarentegen wel mee te koop lopen.
Als zij adverteren met constructies voor belastingonwijking (wat legaal is in tegenstelling tot belastingontduiking), en ze zijn daar goed in, waar zit dan het bedenkelijke?
Je weet immers wat je krijgt, toch?
Het HJC biedt contructies aan (waarmee ze soms ook in de krant verschijnen) die opzich inderdaad wel kunnen en ook legaal zijn, maar gewoon een enorme downside aanzit. Voorbeeldje:

Ik heb weles een constructie van HJC gezien die door middel van enkele tussenhoudster uiteindelijk in Panamese trust terechtkwam. Idee is om zo tax-free je vermogenswinsten/bedrijfswinsten in de trust kon parkeren. Hiermee zou je de dividendbelasting en de vermogenswinstbelasting (box 3 heffing) voorkomen. Dit zou je wellicht nog kunnen lukken, maar dan?

Je geld staat in Panama geparkeerd bij een trustmaatschappij. Als je de centen wil uitgeven moet je ze eerst terugkrijgen in Nederland. Vooral daar zit het probleem. Als je het geld rechtsstreeks uitkeert aan jouzelf als prive persoon zit je nog steeds vast aan aanmerkelijk belangheffing in Nederland (Box 2). Om dit te voorkomen zou je dus moeten kwalificeren als NIET uiteindelijk gerechtigde van de trust. Oftewel: Je bent dan niet meer de baas van de trust en dus ook niet over je eigen geld. Om het geld in Nederland te krijgen doet de trust uitkeringen die (en nu komt het) niet toekomen aan de uiteindelijk gerechtigde, maar aan een willekeurig persoon op aard. Laat deze willekeurige persoon nu altijd jijzelf zijn.

Als de fiscus deze structuur door gaat kijken zal dus uiteindelijk blijken dat de link tussen het geld en de trust uitkomt en je vervolgens gewoon volledig belast gaat worden in Nederland. Bedrijfswinsten tax-free Nederland uit krijgen is echt zo moeilijk niet maar om er vervolgens als Nederlander wel weer de beschikking over te krijgen en het daadwerkelijk uit te kunnen geven is lastiger.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 14:41:38 #35
115025 IbeBen
Yuck Foo!
pi_68841934
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:26 schreef Weazer het volgende:

[..]

Het is inderdaad wel vrij eenvoudig om winsten neer te laten slaan waar je wil als groot bedrijf, maar dan ben je er nog niet. Vele landen hebben tegenwoordig zogenaamde transfer pricing regels waarbij (kort gezegd) bepaald wordt dat bedrijven zakelijk dienen te handelen en zakelijke belongingen voor transacties moeten krijgen. Bijvoorbeeld:

Moederbedrijf A in Nederland verkoopt product X. De verkoop verloopt voornamelijk via dochterbedrijfje B, waarvan A 100% van de aandelen bezit. Bedrijf B zit echter gevestigd op de Cayman eilanden en dat heeft een tarief voor de vennootschapsbelasting van 0%. De producten worden echter verkocht voor een lage (minder dan marktwaarde) prijs aan B. Gevolg: A heeft een lage winst (en dus lage te betalen VPB). Docther B heeft waardevolle producten gekocht voor een lage prijs en verkoopt deze door (aan een derde) voor de werkelijke marktprijs. Gevolg: B heeft een hoge winst maar wordt effectief niet belast, want er is immers een 0%-tarief van toepassing.

Dit soort contructies zijn binnen een heel aantal landen echt wel afgedekt en dichtgetimmerd.
pi_68842004
Dat is een leuk voorbeeld wat je noemt,maar ik denk dat ze daar wel wat op kunnen verzinnen die jongens zijn integenstelling tot het personeel bij de fiscus allemaal acedemisch opgeleid.

Neem het inspire art arrest dat hebben ze zelf bij de europees hof uitgelokt en gewonnen,hiermee wil ik alleen maar zeggen dat ze goed weten waar ze mee bezig zijn.

Mijn ouwe baas liep ook bij hjc en was er zeer over te spreken,zelf geen ervaring mee overgens.
pi_68842320
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 14:41 schreef IbeBen het volgende:

[..]

Dit soort contructies zijn binnen een heel aantal landen echt wel afgedekt en dichtgetimmerd.
Zo ook in Nederland inderdaad. Ons VPB-recht e.d. kent vele anti-misbruik/drainagebepalingen om dit soort dingen tegen te gaan.
Het is tegenwoordig volgens mij heel erg hip om maar te roepen dat iedereen in Nederland het zo slecht heeft en dat alle grote commerciële bedrijven wel allemaal collectief vpb-mazen gebruiken (die in 99% van de tijd al ruim zijn gedicht).
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 14:44 schreef bloedhondje het volgende:
Dat is een leuk voorbeeld wat je noemt,maar ik denk dat ze daar wel wat op kunnen verzinnen die jongens zijn integenstelling tot het personeel bij de fiscus allemaal acedemisch opgeleid.

Neem het inspire art arrest dat hebben ze zelf bij de europees hof uitgelokt en gewonnen,hiermee wil ik alleen maar zeggen dat ze goed weten waar ze mee bezig zijn.

Mijn ouwe baas liep ook bij hjc en was er zeer over te spreken,zelf geen ervaring mee overgens.
Nee inderdaad, stel je eens voor dat er ook (fiscale) juristen rond zouden lopen bij de belastingdienst. Wereldschokkend.
Overigens was het Inspire-Art arrest weinig fiscaal van aard, maar was het gewoon in strijd met de beginselen van de Europese Unie e.d.

[ Bericht 20% gewijzigd door Maharbal op 09-05-2009 15:06:23 ]
  zaterdag 9 mei 2009 @ 15:12:52 #38
115025 IbeBen
Yuck Foo!
pi_68842571
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 15:00 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Zo ook in Nederland inderdaad. Ons VPB-recht e.d. kent vele anti-misbruik/drainagebepalingen om dit soort dingen tegen te gaan.
Het is tegenwoordig volgens mij heel erg hip om maar te roepen dat iedereen in Nederland het zo slecht heeft en dat alle grote commerciële bedrijven wel allemaal collectief vpb-mazen gebruiken (die in 99% van de tijd al ruim zijn gedicht).
Eens.

Vergeet ook niet dat er soms in het kader van commerciele overwegingen (hoe maken wij Nederland aantrekkelijk als vestigingsland etc.) mogelijkheden geboden of gecreerd worden om bepaalde constructies mogelijk te maken. Dan heb ik het alleen niet over het soort constructies die het HJC noemt en verkoopt.
pi_68843074
O ? Wat voor constructies heb je het dan wel over ?
pi_68845535
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 15:00 schreef Maharbal het volgende:

[..]

[..]

Nee inderdaad, stel je eens voor dat er ook (fiscale) juristen rond zouden lopen bij de belastingdienst. Wereldschokkend.
Overigens was het Inspire-Art arrest weinig fiscaal van aard, maar was het gewoon in strijd met de beginselen van de Europese Unie e.d.
Ja idd straks gaat de josti band nog als herintreder bij de belasting werken
pi_68847848
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:29 schreef Weazer het volgende:

[..]

Zou dit er niet mee te maken hebben dat de grotere accountantskantoren een eigen afdeling taxplanning hebben, en liever hun eigen adviezen verkopen dan dit over te laten aan een externe club?
Dat is niet zo. Ik zie genoeg jaarrekeningen langskomen van big-4 kantoren, terwijl mijn kantoor het advieswerk doet.
pi_68848069
Wat het haags juristen college doet is wel legaal want het is zelfs koningkluk goedgekeurd.
Dus waarom grote kantoren niet met hjc samen zoude willen werken ?
pi_68848126
quote:

[..]

Kuch ** handelen in schuldvennootschappen ** kuch
pi_68848234
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 18:45 schreef bloedhondje het volgende:
Wat het haags juristen college doet is wel legaal
Iets wat legaal is is nog niet meteen ook goed.
quote:
want het is zelfs koningkluk goedgekeurd.
Is dat zo? Ik zie het nergens op hun site staan. Verder zegt dat natuurlijk bijzonder weinig.
quote:
Dus waarom grote kantoren niet met hjc samen zoude willen werken ?
Oh, I don't know.. Omdat ze niet zo goed zijn als ze zelf bewerken misschien?
pi_68848454
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 18:50 schreef DonJames het volgende:

[..]

Iets wat legaal is is nog niet meteen ook goed.
[..]

Is dat zo? Ik zie het nergens op hun site staan. Verder zegt dat natuurlijk bijzonder weinig.
[..]

Oh, I don't know.. Omdat ze niet zo goed zijn als ze zelf bewerken misschien?
Dat laatste weten we niet natuurlijk.
Faal van de eeuw.
pi_68848633
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 18:59 schreef huhggh het volgende:

[..]

Dat laatste weten we niet natuurlijk.
Nee, daar heb je gelijk in. Misschien zijn ze wel heel goed, maar bedienen ze gewoon een ander soort cliënten. Het zou kunnen maar erg veel vertrouwen heb ik er niet in
pi_68849619
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 01:23 schreef Sakura het volgende:

[..]

Vet debiel gelul.
Is dat tokkie taal?
quote:
Als jij een keer ziek bent, of een been breekt, wil je ook graag verzorgt worden en in het ziekenhuis geholpen worden, ook dat gaat van je belasting geld.
Nee, dat wordt betaald door de ziektekosten verzekeraar. Daar betaal je premie voor, geen belasting.
En als je klaploper bent betalen anderen dat voor je. Wat een mooi socialistisch land is dit toch.
Goud kan je niet bijdrukken
pi_68850077
even over belasting ontwijking. Het principe wat HJC hanteert klopt en is voor grote bedrijven minder interessant.
Die openen zelf vestigingen etc in bepaalde landen. Curacao vaart daar wel bij.
Heelveel patenten bv zijn daar ondergebracht. Mooi tax klimaat(2%).
Ik zelf gebruik de dividenten route waar mijn geld heel kortstondig in Dubai terecht komt en jawel belasting vrij uitgekeerd word wanneer ik wil. Mijn geld kan alleeen door mij opgenomen worden na mijn overlijden vervalt het aan mijn vrouw en dochter en zij kunnen dan belasting vrij gebruik van het geld maken.
De dividenten komen uiteindelijk in een foundation en niet in een TRUST en ik kan opdracht geven om geld uit te keren. Hier zitten wel haken en ogen aan. Je kan bv niet iedere maand geld over maken naar prive maar wel ong 1x per jaar.

HJC is er voor de kleine of middelkleine ondernemer.

De overheid is bezig om trust aan te pakken maar de constructie van HJC blijft ongewijzigt.
pi_68855371
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:53 schreef luijn het volgende:
Mijn geld kan alleeen door mij opgenomen worden na mijn overlijden vervalt het aan mijn vrouw en dochter en zij kunnen dan belasting vrij gebruik van het geld maken.

Niet dat het heel relevant is voor dit topic, maar er moeten gewoon successierechten betaald over de gelden die vrijkomen bij het openvallen van jouw nalatenschap.
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 15:12 schreef IbeBen het volgende:

[..]

Eens.

Vergeet ook niet dat er soms in het kader van commerciele overwegingen (hoe maken wij Nederland aantrekkelijk als vestigingsland etc.) mogelijkheden geboden of gecreerd worden om bepaalde constructies mogelijk te maken. Dan heb ik het alleen niet over het soort constructies die het HJC noemt en verkoopt.
Juist. Denk hierbij dan ook bijvoorbeeld aan de invoering van de Flex-BV, welke het Inspirte-Art arrest "overbodig" maakt.

Hierbij vergeten mensen alleen dat de kleine (relatieve) belastingvoordelen die de grote bedrijven krijgen vaak ruimschoots gecompenseerd worden door de absolute hoogte van de belasting waarmee die bedrijven de staatskas spekken. Het is met andere woorden aantrekkelijk voor de Nederlandse staatskas om bedrijven kleine belastingvoordelen te verlenen, zodat er absoluut meer binnenkomt.

[ Bericht 24% gewijzigd door Maharbal op 09-05-2009 22:22:10 ]
pi_68863856
De HJC constructie ontwijkt de successierechten aan gezien het geen TRUST is. Dus mijn vrouw en kinderen betalen 100% zeker geen successie rechten nu niet en met het nieuwe stelsel mits die er door komt ook niet.
Geld is en blijft belasting vrij.
Dat is nu net het verschil wat HJC maakt.
van werkmaatschappij gaat dividend naar personal holding(LTD) nederland
van personal holding(ltd) gaat het via divident naar Cyprus(LTD) gaat naar (offshore) investment holdingDubai(SEY. LLC).
van investment holdingDubai(SEY. LLC). naar(ofshore Unit Foundation) Nexus Foundation Dubai(bahamas FND)
van Nexus Foundation Dubai(bahamas FND) als schenking naar begunstigde( welke de adviseur bepaalt in dit geval ik later mijn vrouw/dochter

Wie denkt dat iemand zomaar geld op kan nemen heeft het fout aangezien jezelf een accoord via handtekening moet geven!
Wie en hoe het geld uitgkeerd word bepaal je zelf omdat je de enigste adviseur bent en blijft welke vervangen word door mijn erfgenamen.
pi_68865094
quote:
Op zondag 10 mei 2009 06:25 schreef luijn het volgende:
De HJC constructie ontwijkt de successierechten aan gezien het geen TRUST is. Dus mijn vrouw en kinderen betalen 100% zeker geen successie rechten nu niet en met het nieuwe stelsel mits die er door komt ook niet.
Geld is en blijft belasting vrij.
Dat is nu net het verschil wat HJC maakt.
van werkmaatschappij gaat dividend naar personal holding(LTD) nederland
van personal holding(ltd) gaat het via divident naar Cyprus(LTD) gaat naar (offshore) investment holdingDubai(SEY. LLC).
van investment holdingDubai(SEY. LLC). naar(ofshore Unit Foundation) Nexus Foundation Dubai(bahamas FND)
van Nexus Foundation Dubai(bahamas FND) als schenking naar begunstigde( welke de adviseur bepaalt in dit geval ik later mijn vrouw/dochter

Wie denkt dat iemand zomaar geld op kan nemen heeft het fout aangezien jezelf een accoord via handtekening moet geven!
Wie en hoe het geld uitgkeerd word bepaal je zelf omdat je de enigste adviseur bent en blijft welke vervangen word door mijn erfgenamen.
En op het moment dat jouw vrouw en kinderen in Nederland wonen en een erfenis krijgen toebedeeld, wordt deze belast met successierechten. Of die erfenis nou wordt uitgekeerd via een trust, een BV, een ltd of wat dan ook maakt in dit geval niks het. Het belastbare feit is de ontvangen (of nog te ontvangen) erfenis.

art. 1 Sw:
1. Krachtens deze wet worden de volgende belastingen geheven:
Recht van successie van de waarde van al wat krachtens erfrecht wordt verkregen door het overlijden van iemand, die ten tijde van dat overlijden binnen het Rijk woonde;

Art. 5 Sw:
Het recht van successie wordt geheven van hetgeen ieder verkrijgt, eventueel na aftrek van zijn aandeel in de volgens deze wet voor aftrek in aanmerking komende schulden, legaten en lasten.
pi_68865309
Nee want wat er niet is kan geen belasting over geheven worden wat uitgekeerd word is een schenking vanuit het buitenland. Daar zit nu net de knoop.
Je kan met artikelen aankomen maar die moeten wel op feiten slaan en in dit geval heb je niet met die artikelen te maken.
Daar is HJC nu juist zo goed in.
pi_68865440
www.freemontgroup.com neem dit door dan is het wat makkelijker te begrijpen.

freemont group en HJC is 1
pi_68866395
Dan geloof ik je bij deze, want zo bedreven ben ik ook (nog) niet in het successierecht.
Ik ga uit nieuwsgierigheid nog eens navraag doen!
pi_68876981
Sommige hier kunne zo bij hjc gaan werken volgens mij !
  zondag 10 mei 2009 @ 17:47:05 #56
115025 IbeBen
Yuck Foo!
pi_68878007
quote:
Op zondag 10 mei 2009 10:37 schreef luijn het volgende:
Nee want wat er niet is kan geen belasting over geheven worden wat uitgekeerd word is een schenking vanuit het buitenland. Daar zit nu net de knoop.
Je kan met artikelen aankomen maar die moeten wel op feiten slaan en in dit geval heb je niet met die artikelen te maken.
Daar is HJC nu juist zo goed in.
En over een schenking zou je geen schenkingsrecht verschuldigd zijn?
pi_68893673
een schenking vanuit het buitenland niet
pi_68898452
So ! Lekker veel goede reacties van mensen met kennis van zaken zeg !

Maar klant is koning toch ?dus als een klant wil dat een groot acauntans kantoor samenwerkt met hjc dan hebbe ze dat toch gewoon te doen ?
pi_68931814
Beste s3wage,ik denk dat alle grootere kantoren precies hetzelfde kunnen en doen als het haags juristen college maar dan voor de grotere bedrijven tegen een grotere prijs.

En anders bel je ze toch even ?
pi_68940834
Nou heb gebeld maar hun zegge met elk accauntants kantoor ?

Kan iemand me er dan een aanraden ?
pi_68943392
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:02 schreef s3wage het volgende:

Elke willekeurige, Ik zou gewoon de duurste nemen, kun je lekker mee pimpen (waar het je waarschijnlijk ook allemaal om te doen is).

Verder betwijfel ik ten zeerste of TS wel mag handelen namens de onderneming van z'n mama
pi_68980128
Tja s3wage,je vraag er wel een beetje om he ?

Maar goed,ik raad je aan om een kantoor als mazars of bdo te consulteren,die zijn niet te duur en hebben een groot internationaal netwerk.
pi_69065206
Bedankt bloedhondje !

Nou DonJames je weet toch niet eens wie ik ben dus wat valt er dan te pimpen ?

En trouwens bloedhondje ik vind het gewoon een leuk onderwerp om over te discusieren,en ik zit echt niet te wachten op die jaloerse reacties van bijvoorbeeld donjames !
pi_69065806
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 19:02 schreef s3wage het volgende:
Bedankt bloedhondje !

Nou DonJames je weet toch niet eens wie ik ben dus wat valt er dan te pimpen ?

En trouwens bloedhondje ik vind het gewoon een leuk onderwerp om over te discusieren,en ik zit echt niet te wachten op die jaloerse reacties van bijvoorbeeld donjames !
S3wage, dat zijn we inmiddels hier wel wel van DonJames gewend, die is mogal pro-belastingen en belastingdienst.
Ondanks alle leuke constructies terzijde, denk ik dat voor de gemiddelde nederlander/ondernemer het makkelijker is om het geld gewoon in contante vorm te krijgen/houden en daarna weer uit te geven.
Dat is in ieder geval iets wat je het makkelijkst kan bewerkstelligen.
Voor die constructie heb je toch altijd weer een minimumbedrag aan kapitaal nodig, al was het maar omdat de constructie zelf ook geld kost.
Faal van de eeuw.
pi_69066132
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:02 schreef s3wage het volgende:

Konden hun dat niet?
pi_69067084
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 19:18 schreef huhggh het volgende:

[..]

S3wage, dat zijn we inmiddels hier wel wel van DonJames gewend, die is mogal pro-belastingen en belastingdienst.
Ondanks alle leuke constructies terzijde, denk ik dat voor de gemiddelde nederlander/ondernemer het makkelijker is om het geld gewoon in contante vorm te krijgen/houden en daarna weer uit te geven.
Dat is in ieder geval iets wat je het makkelijkst kan bewerkstelligen.
Voor die constructie heb je toch altijd weer een minimumbedrag aan kapitaal nodig, al was het maar omdat de constructie zelf ook geld kost.
Heb je S3wage z'n vorige topic gezien?
pi_69067342
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 19:51 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Heb je S3wage z'n vorige topic gezien?
Duidelijk niet, en de laatste opmerkingen van DonJames zijn mijns inziens zeer valide.
pi_69067650
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 19:59 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Duidelijk niet, en de laatste opmerkingen van DonJames zijn mijns inziens zeer valide.
Nee ik heb ook nog zoiets als een leven en volg niet elk topic hier, maar wat had hij daar bij het verkeerde eind?
En donjames is pro-belastingdienst, en die ken ik namelijk wel van meerdere topics.
Faal van de eeuw.
pi_69068004
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:07 schreef huhggh het volgende:

[..]

Nee ik heb ook nog zoiets als een leven en volg niet elk topic hier, maar wat had hij daar bij het verkeerde eind?
En donjames is pro-belastingdienst, en die ken ik namelijk wel van meerdere topics.
En wat bedoel je precies met pro-belastingdienst? (En s3wage luistert niet naar nuttige info die hij niet wil horen, of het is een troll)
pi_69068206
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:07 schreef huhggh het volgende:

[..]

Ja, ik kom DonJames ook wel eens tegen in andere WGR-topics.
Maar het al dan niet pro-belastingdienst zijn is hier helemaal niet aan de orde.

De mama van TS heeft een klein zorgbedrijfje en mogelijk een bedrijfspand op de balans, en hij denkt via grote internationaal opererende accountantskantoren een belastingvriendelijke constructie te kunnen opzetten in het buitenland. Het betreffende bedrijf is waarschijnlijk een MKB-bedrijf, voor zover dat is op te maken uit eerdere topics. En gezien het feit dat dit niet wordt verduidelijkt door TS, zal dit dan ook wel zo zijn. En zowel DJ als ikzelf zijn van mening dat internationale tax-constructies niet rendabel zijn voor een MKB-bedrijf.
Daarnaast wekt TS door zijn vraagstelling de indruk dat hij graag zaken zou willen doen met de big-4 omwille van de naam, terwijl hij feitelijk geen eigen bedrijf heeft en mama waarschijnlijk niet eens op de hoogte is van zijn gedachtes.

Zo, ben je weer bijgepraat. Mocht ik er naast zitten, dan zal TS me wel informeren over de correcte gegevens, denk ik.
pi_69068223
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:16 schreef Maharbal het volgende:

[..]

En wat bedoel je precies met pro-belastingdienst? (En s3wage luistert niet naar nuttige info die hij niet wil horen, of het is een troll)
Ooh, het stuk dat ik volgde zag er redelijk uit.
En donjames heeft in meerdere topics gedachtes en initiatieven neergeslagen die niet in het belang waren van belastingvergaring. De belastingdienst lijkt voor hem iets onfeilbaars.
Faal van de eeuw.
pi_69068384
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:22 schreef huhggh het volgende:

[..]

En donjames heeft in meerdere topics gedachtes en initiatieven neergeslagen die niet in het belang waren van belastingvergaring. De belastingdienst lijkt voor hem iets onfeilbaars.
Ik zie niet in hoe dat nuttig kan zijn voor dit topic. Verder snap ik nog steeds niet helemaal wat je bedoelt met pro-belastingdienst. Ben jij dan "contra-belastingdienst"?
pi_69070894
Nou ik wil gewoon een intressante discussie voeren,maar types als donjames gunnen je dat niet dus negeren lijkt mij de remedie
pi_69080952
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:22 schreef huhggh het volgende:

[..]

Je moest eens weten!

Even een korte toelichting dan, hoewel off-topic. Ik ben niet pro- of contra-belastingdienst, en de belastingdienst is zéker niet onfeilbaar. Het punt is, dat de meeste "constructies" die bedacht worden door Fok!kers gewoon niet werken, omdat dit allang door de fiscus is ondervangen in de wet. Wellicht komt het zo op jou over dat ik pro-heffing ben als ik zeg dat iets niet gaat werken, maar dit volgt dus gewoon uit de wet. En van die wetten weet ik gewoon net iets meer dan de gemiddelde Fok!ker (mag ook wel, het is m'n werk!)
Verder heb ik toch ook heel wat belastingbesparende tips gegeven in de diverse belastingaangifte-topics?
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 21:37 schreef s3wage het volgende:
Nou ik wil gewoon een intressante discussie voeren,maar types als donjames gunnen je dat niet dus negeren lijkt mij de remedie
Wat is de discussie dan? Of het HJC wel goed is of niet?
  zaterdag 16 mei 2009 @ 10:48:15 #75
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_69081355
quote:
Op zondag 10 mei 2009 10:46 schreef luijn het volgende:
www.freemontgroup.com neem dit door dan is het wat makkelijker te begrijpen.

freemont group en HJC is 1
Freemont Group en HJC waren één. Zijn begin vorig jaar gesplitst.
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 10:25 schreef DonJames het volgende:

[..]

Het punt is, dat de meeste "constructies" die bedacht worden door Fok!kers gewoon niet werken, omdat dit allang door de fiscus is ondervangen in de wet.
Tot op heden heeft luijn gelijk echter, met het invoeren van de nieuwe successie wetgeving waarbij de percentages wat dalen is het zo dat er op dit moment geruchten zijn dat eenmalige schenkingen vanuit het buitenland ook aangepakt gaan worden. Als dat gebeurt moet er opnieuw gekeken worden naar de wetgeving om te kijken wat mogelijk is om zodoende te belastingen te beperken dan wel te elimineren. En dat principe is niet nieuw en ook niet illegaal.
quote:
Verder heb ik toch ook heel wat belastingbesparende tips gegeven in de diverse belastingaangifte-topics?
Belasting besparende tips zijn voor eenieder welkom denk ik Naar mijn mening is het wel van belang om te weten of er internationaal gedacht wordt of nationaal. Bedoel nationaal is er niet zo gek veel te besparen buiten de bekende wegen om. Ik doel dan op bijvoorbeeld op "1 BV (ltd) is geen BV (ltd)".
Neerkomen wel!
pi_69132203
Maar hjc en freemont group werken nog wel samen zeker dan ?
  maandag 18 mei 2009 @ 08:00:02 #77
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_69140429
quote:
Op zondag 17 mei 2009 21:39 schreef s3wage het volgende:
Maar hjc en freemont group werken nog wel samen zeker dan ?
Nee..

HJC heeft nu een andere onderneming waar zij zaken mee doen.
Neerkomen wel!
pi_69167587
O vertel ?
  maandag 18 mei 2009 @ 22:31:40 #79
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_69169998
Voordat Freemont Freemont werd heette het HJC Cyprus. Om meerdere redenen, hebben met name te maken met de overheid, is er voor gekozen om HJC Cyprus te veranderen naar Freemont Group.

Dit duurde tot 31-12-2007. Vanaf 1 januari 2008 waren het 2 zelfstandige ondernemingen die nog wel zaken met elkaar deden, noem Freemont een preferred partner van HJC. Deze samenwerking is eind vorig jaar, ik dacht zo rond oktober, beeindigd. HJC doet nu zaken met een andere partner t.a.v. de belasting ontwijking structuren. Ik weet niet of HJC er blij van wordt wanneer ik op internet zet wie de partner is. Mocht je daadwerkelijk geinteresseerd zijn in een oplossing dan kom je er wel achter wanneer je met ze in gesprek gaat.

Freemont Group is volledig los van HJC en maakt gebruik van een eigen netwerk van partners in Nederland. Zie op hun website voor meer info.

Beide partijen hebben voor en nadelen. Verdiep je er goed in alvorens een beslissing te nemen oftewel ga nooit over 1 nacht ijs. .
Neerkomen wel!
pi_69173810
Nee idd niet over 1 nacht ijs,heb jij verder nog advies ?

Iemand negatieve ervaringen met 1vd2 ?
  dinsdag 19 mei 2009 @ 09:04:13 #81
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_69178673
Alles valt of staat met wat je wil.

Advies kan ik wel geven daarover alleen moet ik dan alles weten, daar is dit forum niet geschikt voor.
Verder is het mijn werk en wordt ik voor dit soort adviezen betaald...

En negatieve ervaringen vind je overal he of het nu bij de één of de ander is of wellicht bij een derde partij. .
Neerkomen wel!
pi_69183701
Thx verder nog reacties ?(fraus legis ?)
pi_69207165
Mja ik geloof dat als je een goede register accauntant hjc,s werk laat controleren dat je dan wel safe zit hoor..
pi_69207769
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 22:31 schreef bloedhondje het volgende:
Mja ik geloof dat als je een goede register accauntant hjc,s werk laat controleren dat je dan wel safe zit hoor..
De accountant controleert niet op fraus legis, dat is z'n werk niet (en daar heeft 'ie waarschijnlijk ook helemaal geen verstand van).
pi_69208226
Een acauntant weet niet wat fraud legis is ?

Lijkt me sterk hoor,maar ik ben benieuwd?
pi_69208516
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 22:53 schreef bloedhondje het volgende:
Een acauntant weet niet wat fraud legis is ?

Lijkt me sterk hoor,maar ik ben benieuwd?
Waarom zou 'ie dat moeten weten? Hij hoeft alleen de jaarrekening op te stellen en/of te controleren. Wat daarna met de cijfertjes gebeurd heeft 'ie niet per definitie invloed op, aangezien ik aanneem dat HJC zelf de aangiften vpb doet (of in elk geval door een andere afdeling binnen het accountantskantoor, dus niet door de accountant). De accountant heeft ook geen invloed op het opzetten van een hele structuur, en hij zal zeker niet controleren op substance.
pi_69208841
Hmja,en als er geprocedeerd moet worden kan de klant van hjc en de acauntant betalen zeker ?
pi_69209091
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 23:08 schreef bloedhondje het volgende:
Hmja,en als er geprocedeerd moet worden kan de klant van hjc en de acauntant betalen zeker ?
Ja, en dat vind ik ook logisch. Niemand dwingt die klant tenslotte om aggressieve structuren te gebruiken. Overigens, mocht het tot een veroordeling komen, blijft de belastingadviseur tegenwoordig ook niet buiten schot.
pi_69209745
Dus reden voor hjc om enkel onfeilbare structuren te maken ?
pi_69210901
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 23:30 schreef bloedhondje het volgende:
Dus reden voor hjc om enkel onfeilbare structuren te maken ?
Nee, natuurlijk niet! HJC zal het maximale resultaat willen behalen, en dan krijg je nou eenmaal af en toe discussies met de fiscus. Maar dat is niet alleen bij HJC zo, rechtszaken met de fiscus komen voor bij alle (grotere) adviespraktijken.
pi_69232167
Sowieso ben je met dit soort constructies altijd multidisciplinair bezig, en daar betaal je ook voor (dus voor je advocaten, notarissen, accountants, belastingadviseurs etc).

Verder bestaat er niet zoiets als onfeilbare constructies. De belastingdienst/ministers komen constant met nieuwe regelingen, uitvoeringsbesluiten, besluiten etc. om bepaalde constructies te dwarsbomen (of toe te staan). Daarom zul je, zoals DJ aangeeft, altijd moeten procederen om te kijken of iets (op dit moment) wel of niet kan.
pi_69235960
Tja en vanaf waneer levert het meer op als het kost he ?
  woensdag 20 mei 2009 @ 19:30:53 #93
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_69236241
Niet een moeilijke vraag als je de websites van het HJC en de Freemont Group nakijkt. Vanaf 20000 euro werd er altijd genoemd.

Neerkomen wel!
pi_69240009
Ja das ex proces kosten advocaat fiscaal recht bij procedures he..
  woensdag 20 mei 2009 @ 21:47:01 #95
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_69241627
Ja leuk, welke procedures? Het zit waterdicht in elkaar met de huidige wetgeving.
Neerkomen wel!
pi_69242141
Je loopt sowiso risico proceskosten te moeten betalen als de regelgeving word aangescherpt,en wat wil het toeval ? per 1 januari gaan ze de boel dicht timmeren hoorde ik gister..
pi_69242321
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 21:47 schreef Freeflyer het volgende:
Ja leuk, welke procedures? Het zit waterdicht in elkaar met de huidige wetgeving.
Maar dat wil nog niet zeggen dat de kans dat de fiscus een proces aanspant nihil is, zeker met de wat aggresievere structuren.
pi_69243090
En als je moet gaan rechten ben je de sigaar of betaalt hjc dan
pi_69243266
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 22:24 schreef bloedhondje het volgende:
En als je moet gaan rechten ben je de sigaar
Alleen als de inspecteur gelijk krijgt.
quote:
of betaalt hjc dan
Dat vroeg je gister ook al..
pi_69243638
o sorry
pi_69243737
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 23:14 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ja, en dat vind ik ook logisch. Niemand dwingt die klant tenslotte om aggressieve structuren te gebruiken. Overigens, mocht het tot een veroordeling komen, blijft de belastingadviseur tegenwoordig ook niet buiten schot.

Niet buiten schot betekend concreet ?(zit ook te twijfelen naar hjc te gaan)
pi_69245558
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 22:41 schreef bloedhondje het volgende:

[..]

Niet buiten schot betekend concreet ?(zit ook te twijfelen naar hjc te gaan)
Dat de adivseur ook kan worden vervolgd.
pi_69246945
HMmfff waarom niet enkel de adviseur
pi_69259290
Nou het lijkt mij het logischt dat wie de structuren opzet en goedkeurt en naar de fiscus stuurt dat die er verantwoordelijk voor zijn..en niet de klant..maar of dat ook zo is weet ik ook niet.(soms is recht krom)
pi_69259512
Zijn er trouwens ook mensen met negatieve ervaringen met hjc ?

Of weet iemand een forum waar die te vinden zouden kunne zijn ?
  donderdag 21 mei 2009 @ 14:34:42 #106
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_69260461
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 22:01 schreef bloedhondje het volgende:
Je loopt sowiso risico proceskosten te moeten betalen als de regelgeving word aangescherpt,en wat wil het toeval ? per 1 januari gaan ze de boel dicht timmeren hoorde ik gister..
Met het invoeren van de nieuwe wetgeving omtrent successierechten gaat er het gerucht dat ze ook wat aan de structuren willen doen om het even populair uit te drukken.

1. de structuren an sich kan weinig aan gedaan worden, dat is waterdicht waarbij er gebruik gemaakt wordt van allerlei verdragen en richtlijnen van de EU.

2. het deel wat aangepakt kan worden is de uitkering aan het einde zoals dat eerder in dit topic beschreven is. De eenmalige uitkering vanuit het buitenland die vrijgesteld is van belasting gaat naar alle waarschijnlijkheid dan ook aangepakt worden.

Met die wetenschap in het achterhoofd wordt er nu al gezocht naar de nieuwe loophole, onthoud 1 ding, daar waar overheden jaren nodig hebben om een gat dicht te timmeren is het een kwestie van uren in het ergste geval weken voordat er een nieuwe loophole gevonden is waar gebruik van gemaakt wordt.

en dan tot slot. wat wel kan gebeuren t.a.v. de structuren zoals HJC ze opzet voor clienten is dat de belastingdienst vervelend gaat worden en fictief aanslagen gaat versturen. De persoon zelf zal er niet wakker van liggen maar moeders de vrouw wel wanneer er onaangekondigd de FIOD voor de deur staat.

Het zegt nog steeds niets over het wel of niet legitiem zijn, het gaat puur en alleen om frustreren en daardoor zullen er ongetwijfeld mensen zijn die niet langer van dat soort structuren gebruik willen maken. Is dat legitiem dan wat de belastingdienst etc. doet. Het is op het randje zullen we maar zeggen.

En oplossingen blijven er altijd
Neerkomen wel!
pi_69260791
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 14:34 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Met het invoeren van de nieuwe wetgeving omtrent successierechten gaat er het gerucht dat ze ook wat aan de structuren willen doen om het even populair uit te drukken.

1. de structuren an sich kan weinig aan gedaan worden, dat is waterdicht waarbij er gebruik gemaakt wordt van allerlei verdragen en richtlijnen van de EU.

2. het deel wat aangepakt kan worden is de uitkering aan het einde zoals dat eerder in dit topic beschreven is. De eenmalige uitkering vanuit het buitenland die vrijgesteld is van belasting gaat naar alle waarschijnlijkheid dan ook aangepakt worden.

Met die wetenschap in het achterhoofd wordt er nu al gezocht naar de nieuwe loophole, onthoud 1 ding, daar waar overheden jaren nodig hebben om een gat dicht te timmeren is het een kwestie van uren in het ergste geval weken voordat er een nieuwe loophole gevonden is waar gebruik van gemaakt wordt.
Tot zover akkoorde.
quote:
en dan tot slot. wat wel kan gebeuren t.a.v. de structuren zoals HJC ze opzet voor clienten is dat de belastingdienst vervelend gaat worden en fictief aanslagen gaat versturen. De persoon zelf zal er niet wakker van liggen maar moeders de vrouw wel wanneer er onaangekondigd de FIOD voor de deur staat.
Dat is gewoon onzin. De belastingdienst stuurt niet 'zomaar' aanslagen die ze zelf hebben verzonnen. Ze sturen aanslagen n.a.v. de aangifte. Ze kunnen van de aangifte afwijken, maar dan krijg je toch eerst een brief van de inspecteur. Ook staat de FIOD niet zómaar voor de deur.
quote:
Het zegt nog steeds niets over het wel of niet legitiem zijn, het gaat puur en alleen om frustreren en daardoor zullen er ongetwijfeld mensen zijn die niet langer van dat soort structuren gebruik willen maken. Is dat legitiem dan wat de belastingdienst etc. doet. Het is op het randje zullen we maar zeggen.
Dit is ook gewoon borrelpraat
  donderdag 21 mei 2009 @ 14:56:26 #108
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_69261078
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 14:46 schreef DonJames het volgende:

Dat is gewoon onzin. De belastingdienst stuurt niet 'zomaar' aanslagen die ze zelf hebben verzonnen. Ze sturen aanslagen n.a.v. de aangifte. Ze kunnen van de aangifte afwijken, maar dan krijg je toch eerst een brief van de inspecteur. Ook staat de FIOD niet zómaar voor de deur.
fictief aanslaan moet je lezen als zijnde dat ze de aanslag versturen omdat ze de persoon aanmerken als de UBO (Ultimate Beneficial Owner) van zo'n structuur. in die gevallen gelooft de belastingdienst de structuur an sich niet. Kan voorkomen wanneer de waarde van de Nederlandse onderneming te hoog door dat die al langer bestond en pas later in een structuur geplaatst is.

Mijn eerste reactie was idd even iets te kort door de bocht.
quote:
Dit is ook gewoon borrelpraat
Goh, waarom ken ik dan meerdere voorbeelden van mensen die bij mij aangeklopt hebben vanuit de praktijk
Neerkomen wel!
pi_69261439
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 14:56 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

fictief aanslaan moet je lezen als zijnde dat ze de aanslag versturen omdat ze de persoon aanmerken als de UBO (Ultimate Beneficial Owner) van zo'n structuur. in die gevallen gelooft de belastingdienst de structuur an sich niet. Kan voorkomen wanneer de waarde van de Nederlandse onderneming te hoog door dat die al langer bestond en pas later in een structuur geplaatst is.

Mijn eerste reactie was idd even iets te kort door de bocht.
[..]

Goh, waarom ken ik dan meerdere voorbeelden van mensen die bij mij aangeklopt hebben vanuit de praktijk
Ook ik genoeg gevallen uit de praktijk waarbij de fiscus behoorlijk op de belastingplichtige zit. Maar mij zal je niet zo'n uitspraak horen doen als "dat doen ze alleen om je te pesten". Dat is namelijk niet zo, dat zijn uitzonderingen.
pi_69265598
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 14:02 schreef s3wage het volgende:

Kwaliteit van de discussie is top !

Weet iemand ook antwoord op bovestaande ?
  donderdag 21 mei 2009 @ 17:29:03 #111
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_69265798
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 15:08 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ook ik genoeg gevallen uit de praktijk waarbij de fiscus behoorlijk op de belastingplichtige zit. Maar mij zal je niet zo'n uitspraak horen doen als "dat doen ze alleen om je te pesten". Dat is namelijk niet zo, dat zijn uitzonderingen.
Mijn ervaring is anders. Komt misschien ook wel omdat ik alleen maar werk met mensen die gebruik maken van internationale structuren.
Neerkomen wel!
  donderdag 21 mei 2009 @ 17:32:53 #112
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_69265917
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 23:45 schreef Poekieman het volgende:

[..]

Mongool. Maar ondertussen wel naar je werk tijden over de snelweg die wij (de eerlijke belasting betaler) voor je gefinancierd hebben en je auto parkeren op de parkeerplek voor je huis die wij eveneens voor je gefinancierd hebben. En ik durf te wedden dat als je morgen van de trap dondert, je rug breekt en nooit meer kunt werken ook maar al te graag aanspraak wilt maken op een uitkering op grond van de ziektewet.

Ga toch lekker een tijdje in Botswana wonen. Daar betaal je geen drol belasting en zul je snel genoeg zien waar dat geld ook allemaal voor gebruikt wordt behalve raamabtenaren financieren.
pi_69266063
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 17:29 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Mijn ervaring is anders. Komt misschien ook wel omdat ik alleen maar werk met mensen die gebruik maken van internationale structuren.
Ik werk ook (nagenoeg) alleen met internationale structuren.

Verder hou ik het er maar op dat het jouw perceptie is dat het (vaak) om pesterijen gaat, tenzij je daarvoor onomstotelijk bewijs voor hebt.
  donderdag 21 mei 2009 @ 17:55:08 #114
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_69266645
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 17:37 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik werk ook (nagenoeg) alleen met internationale structuren.

Verder hou ik het er maar op dat het jouw perceptie is dat het (vaak) om pesterijen gaat, tenzij je daarvoor onomstotelijk bewijs voor hebt.
Het bewijs heb ik met eigen ogen mogen zien. Bleef trouwens ook niets van over toen het voor het gerecht kwam. Alleen was het kwaad al geschied..

Voor de rest ben ik het wel met je eens dat het vaker wel dan niet perceptie is vandaar dat ik de eerste keren (ja, meervoud) ook zo schrok van de handelswijze van de belastingdienst.
Neerkomen wel!
pi_69269761
Er bleef niks over van de argumenten van de belasting bedoel je ?
  donderdag 21 mei 2009 @ 22:15:38 #116
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_69274518
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 19:40 schreef s3wage het volgende:
Er bleef niks over van de argumenten van de belasting bedoel je ?
Neerkomen wel!
pi_69274914
Intresant FF ! Maar is de belasting niet verplicht de onkosten te vergoeden als je gelijk krijgt ?
pi_69275157
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 22:27 schreef bloedhondje het volgende:
Intresant FF ! Maar is de belasting niet verplicht de onkosten te vergoeden als je gelijk krijgt ?
De proceskostenvergoeding bestaat uit forfaitaire bedragen, die eigenlijk nooit voldoende zijn om de volledige kosten te dekken. In een heel enkel geval worden alle kosten vergoed (integrale proceskostenvergoeding), maar dan heeft de inspecteur écht een bijzonder kansloos standpunt. Reken er maar niet op, dus.
pi_69275631
Volgens mij heb jij er echt verstand van zeg DJ !
Wel raar dat je niet volledige onkosten vergoeding krijgt !

Maar wat zou jij zo,n s3wage dan adviseren ?
pi_69277379
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 22:45 schreef bloedhondje het volgende:
Volgens mij heb jij er echt verstand van zeg DJ !
Wel raar dat je niet volledige onkosten vergoeding krijgt !
Dat is inderdaad raar, de forfaitaire bedragen zijn ook om te huilen
quote:
Maar wat zou jij zo,n s3wage dan adviseren ?
Dat kan ik niet zeggen zonder veel meer informatie.
pi_69278254
Nou s3,tje dan weet je wat je te doen staat !
pi_69280506
Ben ik nou de enige die denkt dat bloedhondje tegen zichzelf praat (s3wage)?
  vrijdag 22 mei 2009 @ 02:36:41 #123
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_69280893
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 01:23 schreef Sakura het volgende:

[..]

Vet debiel gelul.
Nee daar betalen we ziektekostenpremie voor.
quote:
Het zijn echt een stel tering hypocrieten, wel de hand op houden en van belasting geld leven als ze een studie doen, en daarna plots belasting als diefstal behandelen.
Niet om het een of ander, maar de rijken der aarde doen niet anders. En dan zou de gewone man niet ook van de mazen in de wet mogen profiteren?
quote:
Dat ze maar snel eens een flinke tijd in de ziektewet komen, dan lullen ze wel anders dat soort klootzakken en profiteurs.
Ik denk dat zij ook wel hun ziektekostenpremie betalen hoor.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_69283731
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 01:59 schreef Maharbal het volgende:
Hahaha nee hoor,er zijn blijkbaar meer mensen geintreseerd in hjc !

Wat weet jij trouwens van hjc vogeltjesdans ?
pi_69304644
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 01:59 schreef Maharbal het volgende:

Let op je woorde he !
pi_69334337
Hey Don James,kun je geen afspraak maken met een accauntant of hjc dat hun de kosten van de procedure betalen als de fiscus moeilijk gaat doen over de door hun verzonnen constructies ?
  zondag 24 mei 2009 @ 00:10:04 #127
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_69339731
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 21:01 schreef bloedhondje het volgende:
Hey Don James,kun je geen afspraak maken met een accauntant of hjc dat hun de kosten van de procedure betalen als de fiscus moeilijk gaat doen over de door hun verzonnen constructies ?
Waarom zouden ze dat doen?
Ze zijn niet verantwoordelijk voor jouw handelen nadat de structuur voor je opgezet is. Als jij je niet zou houden aan de voorwaarden is het toch belachelijk om zoiets vast te leggen.
Neerkomen wel!
pi_69349069
Welke voorwaarden ? (van hjc ?)en als je je daar wel aan houd ?
pi_69350496
Nee ik denk dat ie bedoelt als jij die structuur gebruikt op een manier die strafbaar is,maar goed daar heb je ook een accauntant/adviseur voor he.

Maar wie verantwoordelijk is voor proceskosten is mij ook een raadsel..hun hebbe er tenslotte voor geleerd en de klant niet !
pi_69397736
Hmm zou kunne ja,weet ik ook niet..
pi_69415632
Verder nog reacties ?
pi_69416267
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 14:02 schreef s3wage het volgende:

Ik ken voldoende negatieve ervaringen, zoals reeds eerder in dit topic aangegeven doen ze ook in de handel van 'schuldvennootschappen'. Voor de totale leek, ze verkopen een BV waar een schuld in zit. De volgende eigenaar gaat ook spullen bestellen en niet betalen en de BV wordt vervolgens failliet verklaard. Mooie constructies voor de echte ondernemer die hierdoor benadeeld wordt.
pi_69423595
En als naive klant van hjc word er zo een schuld in je schoenen geschoven ?(zou toch slechte reclame zijn ?)
pi_69423731
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:21 schreef bloedhondje het volgende:
En als naive klant van hjc word er zo een schuld in je schoenen geschoven ?(zou toch slechte reclame zijn ?)
Nee uiteraard zijn de kopers ook niet schoon, die weten wat en waarvoor ze zo'n bv (meestal Ltd trouwens) kopen.
pi_69427942
Nou lekker dan !

Zit de belasting bovenop dan zeker ?
  woensdag 27 mei 2009 @ 09:19:33 #136
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_69444731
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:23 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Nee uiteraard zijn de kopers ook niet schoon, die weten wat en waarvoor ze zo'n bv (meestal Ltd trouwens) kopen.
Ik vind het een vrij sterk verhaal gezien het feit dat een nieuwe ltd binnen een dag staat. Zonder HJC vrij te willen pleiten overigens vraag ik mij wel af of je niet in de war bent met andere aanbieders van bv's en ltd's in Nederland?
Neerkomen wel!
pi_69454582
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:19 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Ik vind het een vrij sterk verhaal gezien het feit dat een nieuwe ltd binnen een dag staat. Zonder HJC vrij te willen pleiten overigens vraag ik mij wel af of je niet in de war bent met andere aanbieders van bv's en ltd's in Nederland?
Nee dat niet, is ook niet voor niets dat hun acitviteiten al diverse malen binnen een andere ltd, cv is ondergebracht. Is ook dezelfde groep als Quaedvlieg Juristen. Afijn, ik heb verder niets met ze maar als er om negatieve zaken gevraagd wordt wil ik daar best op reageren .
Daarnaast moet een ieder natuurlijk zelf weten of men zaken met hun doet, daar is een ieder vrij in uiteraard.
  woensdag 27 mei 2009 @ 15:49:11 #138
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_69457079
Zeg je nu dat HJC en Quaedvlieg (schrijf je dat zo) dezelfden zijn?

Dan moet ik je even uit je droom helpen want dat is niet zo.

Verder eens
Neerkomen wel!
pi_69458699
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 15:49 schreef Freeflyer het volgende:
Zeg je nu dat HJC en Quaedvlieg (schrijf je dat zo) dezelfden zijn?

Dan moet ik je even uit je droom helpen want dat is niet zo.

Verder eens
Nou niet juridisch, maar wel qua (voormalig) bestuuders, (voormalig) adressen etc. Volgens mij is Quaedvlieg van een voormalig bestuurder van HJC (ene heer S).
pi_69464444
En verbied de afm dat soort advies bedrijven dan niet ?
pi_69465697
Nee afm gaat alleen over concurentie bij grotere bedrijven..
pi_69472193
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 17:32 schreef aaipod het volgende:

[..]

Mongool. Maar ondertussen wel naar je werk tijden over de snelweg die wij (de eerlijke belasting betaler) voor je gefinancierd hebben en je auto parkeren op de parkeerplek voor je huis die wij eveneens voor je gefinancierd hebben. En ik durf te wedden dat als je morgen van de trap dondert, je rug breekt en nooit meer kunt werken ook maar al te graag aanspraak wilt maken op een uitkering op grond van de ziektewet.

Ga toch lekker een tijdje in Botswana wonen. Daar betaal je geen drol belasting en zul je snel genoeg zien waar dat geld ook allemaal voor gebruikt wordt behalve raamabtenaren financieren.
Proficiat voor de meest idiote en minst bijdragende post (wow 2 nomineringen in 1 topic). Wie de mogool hier is, lijkt me wel duidelijk, dat ben jij...
  donderdag 28 mei 2009 @ 00:04:28 #143
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_69475943
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 16:33 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Nou niet juridisch, maar wel qua (voormalig) bestuuders, (voormalig) adressen etc. Volgens mij is Quaedvlieg van een voormalig bestuurder van HJC (ene heer S).
Ja leuk, zo lust ik er nog wel een. Er zijn zoveel situaties waarin oud werknemers van bedrijven zelfstandig verder gaan. Dat linkt ze niet automatisch aan elkaar anders dan dat er ooit sprake was van een arbeidsrelatie en wellicht een gezagsverhouding. Je uitspraak was dus overdreven en gaat zelfs richting laster
Neerkomen wel!
pi_69483014
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 00:04 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Ja leuk, zo lust ik er nog wel een. Er zijn zoveel situaties waarin oud werknemers van bedrijven zelfstandig verder gaan. Dat linkt ze niet automatisch aan elkaar anders dan dat er ooit sprake was van een arbeidsrelatie en wellicht een gezagsverhouding. Je uitspraak was dus overdreven en gaat zelfs richting laster
Ik zie niet in hoe iemand bestempelen als een oud-bestuurder ergens van als laster kan worden gezien (of zelfs die kant op gaat).
  donderdag 28 mei 2009 @ 10:56:43 #145
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_69483656
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 10:40 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe iemand bestempelen als een oud-bestuurder ergens van als laster kan worden gezien (of zelfs die kant op gaat).
Er wordt gevraagd om negatieve ervaringen met HJC. Dan komt er een verhaal over lege BV's etc. met schulden wat dan Quaedvlieg blijkt te zijn. Dat is wel degelijk wijzen met een beschuldigend vingertje richting HJC. Ook wordt er tot twee keer toe voormalig gezegd en ook nog eens tussen haakjes geplaatst. Er zijn genoeg advocaten die dat soort uitspraken durven bestempelen als smaad.

Maar hee, daar gaat het hier niet om. Het ging om negatieve ervaringen met HJC, de ervaring die aangedragen werd was er dus geen.
Neerkomen wel!
pi_69490342
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 10:56 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Er wordt gevraagd om negatieve ervaringen met HJC. Dan komt er een verhaal over lege BV's etc. met schulden wat dan Quaedvlieg blijkt te zijn. Dat is wel degelijk wijzen met een beschuldigend vingertje richting HJC. Ook wordt er tot twee keer toe voormalig gezegd en ook nog eens tussen haakjes geplaatst. Er zijn genoeg advocaten die dat soort uitspraken durven bestempelen als smaad.

Maar hee, daar gaat het hier niet om. Het ging om negatieve ervaringen met HJC, de ervaring die aangedragen werd was er dus geen.
Ho ho, ik heb niet gezegd dat de verkoop van schuldBV's uitsluitend door Quaedvlieg gebeurd, OOK door HJC, dat was ook mijn eerste antwoord in dit topic. Later is door iemand Quaedvlieg genoemd en dat is eenzelfde soort kantoor, met voormalig bestuurder, voormalig adressen EN dezelfde activiteiten. Inderdaad voor de 'boze buitenwereld' zou je zeggen dat dit twee verschillende bedrijven zijn. Maar wedden dat ze erg goed samenwerken en overal van op de hoogte zijn? Daarnaast , nogmaals, dat hele Quaedvlieg kan me gestolen worden, er werd gevraagd om negatieve zaken, dus die noem ik dan.

Trouwens van de website van HJC:

Een Truststructuur kan ook misbruikt worden: paulianeus handelen, belastingontduiking. Wie zo'n wederrechtelijk oogmerk heeft kan zich de reis naar Den Haag alvast besparen: met hem doen wij geen zaken. Onze structuren bedoelen te beschermen tegen misbruik van anderen en willen wettige wegen wijzen tot belastingontwijking.

Ze weten dus waarvoor men zo'n constructie willen gebruiken en zetten dan , om van het juridische gezeik af te zijn, dat ze daar niet aan meewerken.
Net alsof zo'n 'foute bestuurder' aan gaat geven dat hij van plan is minder bonafide handelingen te verrichten. Ondertussen weten ze bij HJC echt wel wat zijn echte plannen zijn met zo'n trust, ltd of cv constructie.
  donderdag 28 mei 2009 @ 15:11:00 #147
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_69492626
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:05 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Ho ho, ik heb niet gezegd dat de verkoop van schuldBV's uitsluitend door Quaedvlieg gebeurd, OOK door HJC, dat was ook mijn eerste antwoord in dit topic. Later is door iemand Quaedvlieg genoemd en dat is eenzelfde soort kantoor, met voormalig bestuurder, voormalig adressen EN dezelfde activiteiten. Inderdaad voor de 'boze buitenwereld' zou je zeggen dat dit twee verschillende bedrijven zijn. Maar wedden dat ze erg goed samenwerken en overal van op de hoogte zijn? Daarnaast , nogmaals, dat hele Quaedvlieg kan me gestolen worden, er werd gevraagd om negatieve zaken, dus die noem ik dan.
Het zijn redelijk harde beschuldigen die je uit. Kun je ze waar maken? Als je ze niet waar kunt maken begint het verdacht veel op laster te lijken...

Daarnaast leg ik al eerder uit dat wanneer een oud werknemer van een onderneming weg gaat en zelfstandig wat opzet dat niet automatisch betekent dat er samengewerkt wordt. Je betoog staat vol met aannames en daarmee begeef je je op glad ijs.
quote:

Een Truststructuur kan ook misbruikt worden: paulianeus handelen, belastingontduiking. Wie zo'n wederrechtelijk oogmerk heeft kan zich de reis naar Den Haag alvast besparen: met hem doen wij geen zaken. Onze structuren bedoelen te beschermen tegen misbruik van anderen en willen wettige wegen wijzen tot belastingontwijking.

Ze weten dus waarvoor men zo'n constructie willen gebruiken en zetten dan , om van het juridische gezeik af te zijn, dat ze daar niet aan meewerken.
Net alsof zo'n 'foute bestuurder' aan gaat geven dat hij van plan is minder bonafide handelingen te verrichten. Ondertussen weten ze bij HJC echt wel wat zijn echte plannen zijn met zo'n trust, ltd of cv constructie.
Natuurlijk werken ze niet mee aan belastingontduiking Dat is strafbaar (volgens het strafrecht) en maak je geen zorgen, daar hoef je echt niet mee aan te komen als je daar zit, dan ga je alsnog zonder iets naar huis. Zij kunnen zich dat niet veroorloven. Dus dat het alleen maar is bedoeld om juridisch in te dekken dat is bullshit.
Neerkomen wel!
pi_69492902
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:11 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Het zijn redelijk harde beschuldigen die je uit. Kun je ze waar maken? Als je ze niet waar kunt maken begint het verdacht veel op laster te lijken.

Nogmaals, als iemand in een topic op internet om negatieve ervaringen vraagt (daar waar er veel positieve ervaringen zijn) mag ik daar toch op antwoorden? En ja ik kan ze hardmaken en nee ik ga hier geen voorbeelden van geven want dan is het namelijk wel laster.
pi_69494247
Als er rechtzaken lopen tegen hjc zou ik die toch kunnen vinden op rechtspraak.nl of niet ?

Verder lijkt het me dan toch stug dat ze faciliteren voor illegale dingen want dan zou het toch al lang opgedoekt zijn ?(zijn er al vanaf 1984..)

Maar aan de andere kant zijn er maar weinig accauntants van naam die er mee wille samewerken ?

En de wetgeving die 1 januari komt wat zal dat betekennen voor hjc ?
pi_69495863
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:53 schreef s3wage het volgende:
Als er rechtzaken lopen tegen hjc zou ik die toch kunnen vinden op rechtspraak.nl of niet ?

Verder lijkt het me dan toch stug dat ze faciliteren voor illegale dingen want dan zou het toch al lang opgedoekt zijn ?(zijn er al vanaf 1984..)

Maar aan de andere kant zijn er maar weinig accauntants van naam die er mee wille samewerken ?

En de wetgeving die 1 januari komt wat zal dat betekennen voor hjc ?
Feitelijk doet HJC niets fouts dus komen er uiteraard ook geen aanklachten. Diegene die gebruik maken van sommige constructies om bewust te frauderen dát zijn diegene die wel fout bezig zijn. HJC is hoogstens aan te spreken op hun 'moraal' meer niet.
pi_69516805
Oke thanks,en weet iemand iets over die nieuwe wetgeving per 1 januari ?
pi_69535555
Ja dan word de cyprus route verboden (in nl in iedergeval)
pi_69537484
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 09:33 schreef s3wage het volgende:
Oke thanks,en weet iemand iets over die nieuwe wetgeving per 1 januari ?
Je weet dat wetgeving meestal wordt ingevoerd op 1 januari en het dus lastig is om te zeggen over welke wetgeving je het hebt, toch? Er komen namelijk wel meer nieuwe wetswijzigingen.
pi_69547205
Ik heb het over de wetgeving die ontwijken via cyprus enzo via holdings trusts en stichtingen moet gaan dichttimmeren.

(ik hoor het hem nog zegge)
  zaterdag 30 mei 2009 @ 10:24:35 #155
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_69548201
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 19:50 schreef bloedhondje het volgende:
Ja dan word de cyprus route verboden (in nl in iedergeval)
Dat kan niet wat je hier zegt...
Europese moeder dochter richtlijn kan niet door Nederland verboden worden. Ook kan Nederland niet bepalen wat er daarna gebeurt tussen Cyprus en wat er boven hangt.

Nederland kan alleen de uiteindelijke schenking belasten waarmee het geld terugkomt

Nu zit de wetgeving zo in elkaar dat je eenmalig een schenking vanuit het buitenland mag ontvangen zonder er belasting over te betalen. Dat deel van de Nederlandse wetgeving wordt waarschijnlijk aangepakt.
Neerkomen wel!
  zaterdag 30 mei 2009 @ 11:26:48 #156
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_69549105
Tsja, ik had ook wel eens advies van een accountant gehad (big four) die een hele kerstboom adviseerde. JAaaa dan stop je je intellectuele eigendomsrechten in een Curacao bv, en een aantal werkmaatschappijen die leasen de kennis weer van je andere shit om de winsten af te romen, het resultaat laat je doorsluizen naar weer een andere bv...

Ik geloof het allemaal wel. Ik heb nu gewoon een standaard holdings/werkmaatschappijen constructie in Nederland, ik investeer gratis (deelnemingsvrijstelling), ik betaal zelden Vpb (carry back regeling), ik betaal aan loonheffingen alleen wisselgeld (WBSO afdrachtvermindering), mijn accountant kost niks omdat we de hele boekhouding, structuur en aangiftes zelf begrijpen en zij alleen checken/tips hoeven te geven, en ik hoef niet wakker te liggen om wat de fiscus er van vindt.

Ik zie niet in hoe zo'n kerstboom daar nog veel aan kan toevoegen voor een doorsnee bedrijf. Alleen maar leuk voor de kantoren, die je afhankelijk maken van moeilijk te regelen constructies, imho. Natuurlijk als je groter wordt, worden de voordelen ook groter, maar is dat nou echt het geval? Hoeveel belaating per jaar gaat het nou schelen? Duizend euro? Een paar duizend? En daarover zo moeilijk doen? Ik keer uit wat ik gebruik, m'n BV leent aan mezelf wat ik wil, wat is het probleem?

Tja, successie is nog niet geregeld, maar mijn (eventuele toekomstige) kinderen gaan zelf maar werken voor hun geld, dat moet ik ook doen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_69550192
quote:
[b]Op zaterdag 30 mei 2009 11:26 schreef

Tja, successie is nog niet geregeld, maar mijn (eventuele toekomstige) kinderen gaan zelf maar werken voor hun geld, dat moet ik ook doen.
Wat betreft je hele verhaal is inderdaad ook wel zo. In dit topic gaat het voornamelijk om iemand die ooit iets heeft opgevangen ( en wat absoluut niet relevant of nuttig is voor die persoon ) maar er graag mee wil "opvallen".

Wat betreft je successie; als je het zo wilt hebben zoals je het schetst dan zul je het toch echt wel moeten regelen, anders krijgen je kinderen alsnog alles .
  zaterdag 30 mei 2009 @ 13:41:09 #158
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_69551732
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 11:26 schreef eleusis het volgende:
Tsja, ik had ook wel eens advies van een accountant gehad (big four) die een hele kerstboom adviseerde. JAaaa dan stop je je intellectuele eigendomsrechten in een Curacao bv, en een aantal werkmaatschappijen die leasen de kennis weer van je andere shit om de winsten af te romen, het resultaat laat je doorsluizen naar weer een andere bv...

Ik geloof het allemaal wel. Ik heb nu gewoon een standaard holdings/werkmaatschappijen constructie in Nederland, ik investeer gratis (deelnemingsvrijstelling), ik betaal zelden Vpb (carry back regeling), ik betaal aan loonheffingen alleen wisselgeld (WBSO afdrachtvermindering), mijn accountant kost niks omdat we de hele boekhouding, structuur en aangiftes zelf begrijpen en zij alleen checken/tips hoeven te geven, en ik hoef niet wakker te liggen om wat de fiscus er van vindt.

Ik zie niet in hoe zo'n kerstboom daar nog veel aan kan toevoegen voor een doorsnee bedrijf. Alleen maar leuk voor de kantoren, die je afhankelijk maken van moeilijk te regelen constructies, imho. Natuurlijk als je groter wordt, worden de voordelen ook groter, maar is dat nou echt het geval? Hoeveel belaating per jaar gaat het nou schelen? Duizend euro? Een paar duizend? En daarover zo moeilijk doen? Ik keer uit wat ik gebruik, m'n BV leent aan mezelf wat ik wil, wat is het probleem?

Je hebt ook wel gelijk. In veel gevallen hoef je ook geen gebruik te maken van een kerstboom. Het kan alleen voordelen opleveren zonder dat het moeilijker is dan wat je nu hebt.

Successie is wel iets om over na te denken en zou je ook op tijd moeten regelen. Overigens hoef je daarvoor ook niet beslist naar het buitenland toe. In alle gevallen is het zo dat er meer wegen zijn die naar Rome leiden. Het verschil zit em in dat sommige mensen niets tot weinig willen betalen aan belasting en anderen geen problemen hebben om weinig tot een substantieel bedrag te moeten betalen.
Neerkomen wel!
pi_69552422
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 13:41 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Je hebt ook wel gelijk. In veel gevallen hoef je ook geen gebruik te maken van een kerstboom. Het kan alleen voordelen opleveren zonder dat het moeilijker is dan wat je nu hebt.

Successie is wel iets om over na te denken en zou je ook op tijd moeten regelen. Overigens hoef je daarvoor ook niet beslist naar het buitenland toe. In alle gevallen is het zo dat er meer wegen zijn die naar Rome leiden. Het verschil zit em in dat sommige mensen niets tot weinig willen betalen aan belasting en anderen geen problemen hebben om weinig tot een substantieel bedrag te moeten betalen.
Ik zeg altijd maar dat ik zo veel mogelijk belasting wil betalen. Hoe meer belasting ik betaal hoe meer ik verdien .
  zaterdag 30 mei 2009 @ 16:04:28 #160
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_69554554
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 14:16 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik zeg altijd maar dat ik zo veel mogelijk belasting wil betalen. Hoe meer belasting ik betaal hoe meer ik verdien .
Dat is een waarheid als een koe

Ik heb persoonlijk ook geen moeite met een vorm van belasting, ik heb alleen moeite met de absurde vormen van belasting zoals de vermogensrendementsheffing en successie rechten. In beide gevallen wordt er meerdere keren belasting geheven over iets waar al eerder belasting over betaald is.

En dan haak ik af
Neerkomen wel!
pi_69555506
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 16:04 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Ik heb persoonlijk ook geen moeite met een vorm van belasting, ik heb alleen moeite met de absurde vormen van belasting zoals de vermogensrendementsheffing en successie rechten. In beide gevallen wordt er meerdere keren belasting geheven over iets waar al eerder belasting over betaald is.

En dan haak ik af
Heb je ook gelijk in. Elk voordeel heeft z'n nadeel.
Zolang de nederlandse verzorgingsstaat nog steeds één van de beste van de wereld is, zal ik natuurlijk niet snel (te veel) klagen. Ik heb ergens ooit de theorie achter de successierechten gelezen, maar ik kan 't even niet meer vinden.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 17:20:14 #162
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_69555978
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 16:04 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

En dan haak ik af
Heb je er weer één.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_69556110
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 17:20 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Heb je er weer één.
Hij heeft toch ook gewoon gelijk, of niet soms?
  zaterdag 30 mei 2009 @ 17:27:53 #164
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_69556129
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 17:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hij heeft toch ook gewoon gelijk, of niet soms?
Nope.
Zie daarvoor de tig-topics waarin o.a. DJ met argumenten eenduidig deze stelling heeft weerlegd.
pi_69569354
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:05 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Als hjc dit zelf al aangeeft,dan zullen ze toch ook hun verantwoordelijkheid moeten nemen bij een rechtzaak met de fiscus ?
  zondag 31 mei 2009 @ 10:27:14 #166
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_69569543
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 17:27 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Nope.
Zie daarvoor de tig-topics waarin o.a. DJ met argumenten eenduidig deze stelling heeft weerlegd.
Enlighten me zou ik zo zeggen
Linkjes zijn voldoende. Hier is het offtopic.
Neerkomen wel!
  zondag 31 mei 2009 @ 10:36:16 #167
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_69569650
Ik kopieer de PM maar even die ik naar Maharbal heb gestuurd.

Geld krijgen van ouders voor een woning.
Belastingdienst en Spaargeld

Heb verder niet veel zin om alle topics nog even door te gaan.
Waar het in het kort op neer komt is dat dezelfde inkomstenbron niet dubbel belast wordt. Je betaalt inkomstenbelasting omdat je werkt. Je betaalt succiessierecht omdat je iets erft.

Als je de uitgebreide toelichting wilt van DJ, zou je hem nog even kunnen vragen. Ik zit even in de Pinkstermodus.

Even terzijde: als je al 'enlightend' moet worden, heb ik het idee dat je ergens een klok hebt horen luiden of met de meute meepraat.
  zondag 31 mei 2009 @ 10:47:14 #168
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_69569795
quote:
Op zondag 31 mei 2009 10:11 schreef s3wage het volgende:

[..]

Als hjc dit zelf al aangeeft,dan zullen ze toch ook hun verantwoordelijkheid moeten nemen bij een rechtzaak met de fiscus ?
Nooit. De accountant of adviseur is simpelweg geen partij in een zaak tussen de fiscus en jouw vennootschap.

Onwetendheid en slecht advies kan je wel als verzachtende omstandigheid aanvoeren, en dan maar hopen dat de rechter je lief behandelt. Dit is wel eens geslaagd meen ik, al kan ik de zaak niet vinden. Eigenlijk vreemd want je vult de aangiftes "stellig en zonder voorbehoud" in. Als je de wet niet kent had je dus eerder aan de bel moeten trekken.

Als je meent dat je adviseur onrechtmatig heeft gehandeld, dan staat niets je in de weg om hem zelf in rechte te betrekken. Lijkt me alleen een lastige zaak. Iedereen moet belasting betalen, dat kun je moeilijk je fiscalist kwalijk nemen, ook niet als het onverwacht is.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_69570424
quote:
Op zondag 31 mei 2009 10:11 schreef s3wage het volgende:

[..]

Als jij een koeievanger onder je s3 laat monteren en jij rijd daar iemand mee dood,dan is de monteur van die koeienvanger daar toch ook niet verantwoordelijk voor
  zondag 31 mei 2009 @ 13:01:58 #170
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_69572511
quote:
Op zondag 31 mei 2009 10:36 schreef ManAtWork het volgende:
Ik kopieer de PM maar even die ik naar Maharbal heb gestuurd.

Geld krijgen van ouders voor een woning.
Belastingdienst en Spaargeld

Heb verder niet veel zin om alle topics nog even door te gaan.
Waar het in het kort op neer komt is dat dezelfde inkomstenbron niet dubbel belast wordt. Je betaalt inkomstenbelasting omdat je werkt. Je betaalt succiessierecht omdat je iets erft.

Als je de uitgebreide toelichting wilt van DJ, zou je hem nog even kunnen vragen. Ik zit even in de Pinkstermodus.

Even terzijde: als je al 'enlightend' moet worden, heb ik het idee dat je ergens een klok hebt horen luiden of met de meute meepraat.
Het enlighten me sloeg niet op het met de meute meepraten. Ik had hier nog nooit iets voorbij zien komen waarin de stelling dubbel belasting betalen ontkracht werd. Met je uitleg hierboven overigens ook niet. Er is nog steeds sprake van meerdere malen belasting betalen over hetzelfde geld alleen noemen we die belasting anders

De huidige opzet van het belastingstelsel is en blijft diefstal. Einde off topic van mijn kant en bedankt voor de linkjes
Neerkomen wel!
pi_69574789
quote:
Op zondag 31 mei 2009 13:01 schreef Freeflyer het volgende:

De huidige opzet van het belastingstelsel is en blijft diefstal. Einde off topic van mijn kant en bedankt voor de linkjes
De huidige opzet van ons belastingstelsel is eigenlijk best redelijk onderbouwd. Het gaat eigenlijk terug op oude staatsrechtelijke theorien en rechtvaardigingen.

Lees voor de gein maar eens dingen zoals:

Zodra mensen in groepsverband samenwonen ontstaat de behoefte de onderlinge verhoudingen te regelen en de gestelde regelen, zo nodig door dwang, te handhaven.
Het orgaan dat zich, als onmisbaar instituut tot handhaving van recht en orde, daarmede belast is de Staat.
Onvermijdelijkheid dus van de Staat als zodanig, maar direct daarop aansluitend tevens onvermijdelijkheid van de belasting.
In een maatschappij waar de economische verhoudingen op geld berusten heeft ook de Staat geld nodig om zijn uitgaven te kunnen dekken.
Met het toenemen van de overheidsuitgaven is echter vooral de toestand gegroeid dat het overgrote deel van de overheidsuitgaven in de vorm van belasting moet worden opgebracht.
De betekenis van de belastingheffing ligt in de eerste plaats hierin dat, zonder haar een ordelijke samenleving niet mogelijk is.

Bron: Inleiding tot het Nederlands belastingrecht
Door Hofstra, H.J.

Er is genoeg informatie over te vinden eigenlijk.

/einde offtopic
  zondag 31 mei 2009 @ 15:18:41 #172
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_69575685
quote:
Op zondag 31 mei 2009 13:01 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Het enlighten me sloeg niet op het met de meute meepraten. Ik had hier nog nooit iets voorbij zien komen waarin de stelling dubbel belasting betalen ontkracht werd. Met je uitleg hierboven overigens ook niet. Er is nog steeds sprake van meerdere malen belasting betalen over hetzelfde geld alleen noemen we die belasting anders
Je hebt duidelijk niet goed gelezen. Mensen die hun gevoel in dit soort zaken de boventoon laten voeren in plaats van hun verstand, geef ik weinig kant om het systeem te laten begrijpen.
quote:
De huidige opzet van het belastingstelsel is en blijft diefstal.
Ik zou zeggen: doe aangifte wegens diefstal. Blijkbaar heb jij voldoende punten en feiten om dit te onderbouwen.
quote:
Einde off topic van mijn kant en bedankt voor de linkjes
Graag gedaan.
pi_69575851
Tsss waar moek anders zo,n vette patserbak van betale
  zondag 31 mei 2009 @ 15:47:29 #174
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_69576312
quote:
Op zondag 31 mei 2009 14:42 schreef Maharbal het volgende:

[..]

De huidige opzet van ons belastingstelsel is eigenlijk best redelijk onderbouwd. Het gaat eigenlijk terug op oude staatsrechtelijke theorien en rechtvaardigingen.

Lees voor de gein maar eens dingen zoals:

Zodra mensen in groepsverband samenwonen ontstaat de behoefte de onderlinge verhoudingen te regelen en de gestelde regelen, zo nodig door dwang, te handhaven.
Het orgaan dat zich, als onmisbaar instituut tot handhaving van recht en orde, daarmede belast is de Staat.
Onvermijdelijkheid dus van de Staat als zodanig, maar direct daarop aansluitend tevens onvermijdelijkheid van de belasting.
In een maatschappij waar de economische verhoudingen op geld berusten heeft ook de Staat geld nodig om zijn uitgaven te kunnen dekken.
Met het toenemen van de overheidsuitgaven is echter vooral de toestand gegroeid dat het overgrote deel van de overheidsuitgaven in de vorm van belasting moet worden opgebracht.
De betekenis van de belastingheffing ligt in de eerste plaats hierin dat, zonder haar een ordelijke samenleving niet mogelijk is.

Bron: Inleiding tot het Nederlands belastingrecht
Door Hofstra, H.J.

Er is genoeg informatie over te vinden eigenlijk.

/einde offtopic
Alsjeblieft zeg, dit ga ik niet eens serieus nemen. "Never bite the hand that feeds you" weet je nog.
quote:
Op zondag 31 mei 2009 15:18 schreef ManAtWork het volgende:

Je hebt duidelijk niet goed gelezen. Mensen die hun gevoel in dit soort zaken de boventoon laten voeren in plaats van hun verstand, geef ik weinig kant om het systeem te laten begrijpen.
Goh Ik heb een andere mening en dan lees ik niet goed, leuk dat jij zo snel weet hoe ik in elkaar zit.
quote:
Ik zou zeggen: doe aangifte wegens diefstal. Blijkbaar heb jij voldoende punten en feiten om dit te onderbouwen.
Ik neem de moeite niet eens. Ik betaal gelukkig geen belasting meer in Nederland
Neerkomen wel!
pi_69576434
quote:
Op zondag 31 mei 2009 15:47 schreef Freeflyer het volgende:

Alsjeblieft zeg, dit ga ik niet eens serieus nemen. "Never bite the hand that feeds you" weet je nog.

Het was slechts een illustratie van de achterliggende gedachte. Dit stuk was eigenlijk het eerste de beste stuk dat ik kon vinden.

Het heeft niks te maken met "never bite the hand that feeds you". Soortgelijke literatuur bestaat al honderden jaren, denk hierbij aan Machiavelli, Hobbes met zijn Leviathan, Rousseau e.d. Het is dan ook vooral op die leest geschoeid.

Dit wordt een beetje een eindeloze discussie waarbij rationele gedachtes worden aangedragen waar sommige mensen, overspoeld door emoties, keihard tegenin gaan. Het lijkt wel een beetje op puberse rebelsheid. Ook al is het offtopic, ik moet zeggen dat ik toch benieuwd ben naar jouw steekhoudende argumenten over de diefstal van onze overheid.
  zondag 31 mei 2009 @ 16:02:08 #176
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_69576616
quote:
Op zondag 31 mei 2009 15:47 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Goh Ik heb een andere mening en dan lees ik niet goed, leuk dat jij zo snel weet hoe ik in elkaar zit.
Het gaat er niet om dat je een andere mening hebt. Het gaat erom dat je zegt dat je weer geen argumenten hebt gezien dat er geen sprake is van dubbele belasting. Wat dat betreft heb je niet goed (of volledig) gelezen. (Of je wilt het niet zien, maar daar kan ik moeilijk beoordelen.)
quote:
[..]

Ik neem de moeite niet eens. Ik betaal gelukkig geen belasting meer in Nederland
Maar ondertussen schreeuw je wel van de daken dat er sprake is van diefstal zonder dit deugdelijk te onderbouwen.
  zondag 31 mei 2009 @ 16:08:18 #177
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_69576739
quote:
Op zondag 31 mei 2009 15:54 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Het was slechts een illustratie van de achterliggende gedachte. Dit stuk was eigenlijk het eerste de beste stuk dat ik kon vinden.

Het heeft niks te maken met "never bite the hand that feeds you". Soortgelijke literatuur bestaat al honderden jaren, denk hierbij aan Machiavelli, Hobbes met zijn Leviathan, Rousseau e.d. Het is dan ook vooral op die leest geschoeid.

Dit wordt een beetje een eindeloze discussie waarbij rationele gedachtes worden aangedragen waar sommige mensen, overspoeld door emoties, keihard tegenin gaan. Het lijkt wel een beetje op puberse rebelsheid. Ook al is het offtopic, ik moet zeggen dat ik toch benieuwd ben naar jouw steekhoudende argumenten over de diefstal van onze overheid.
"Never bite the hand that feeds you" slaat in eerste instantie op de scholing die zwaar gesubsidieerd door de overheid wel degelijk op een bepaalde leest geschoeid is/was. Ik doel nu niet op dat gedoe van de VVD van afgelopen week met een examenvraagstuk maar bijvoorbeeld op de Oostenrijkse school m.b.t. economie. Verder ga ik daar niet op door, dat wordt in andere topics al besproken hier op Fok!.

En dan ga je daarna weer verder in aannames, emoties, keihard er tegenin gaan, rebelse puberheid Hou toch op, hoe verzin je het Eerder geef ik aan dat ik met een bepaalde vorm van belasting wel kan leven. Ik kan echter niet leven met het Nederlandse stelsel omdat het simpelweg niet werkt op de lange termijn. Verder was ik ook niet van plan om dit topic te kapen en laat ik het hier ook bij. Overigens is er in andere topics ook al meerdere malen uitgelegd waarom belasting diefstal is. HenriOsewoudt is volgens mij de naam van de user die daar o.a. al verschillende malen in verschillende vormen over geschreven heeft.
Neerkomen wel!
  zondag 31 mei 2009 @ 16:13:30 #178
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_69576839
quote:
Op zondag 31 mei 2009 16:02 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat je een andere mening hebt. Het gaat erom dat je zegt dat je weer geen argumenten hebt gezien dat er geen sprake is van dubbele belasting. Wat dat betreft heb je niet goed (of volledig) gelezen. (Of je wilt het niet zien, maar daar kan ik moeilijk beoordelen.)
aannames, je neemt weer aan dat ik niet goed of volledig heb gelezen. hoe kom je daarbij? er is nl wel degelijk sprake van dubbele belasting. er is al een keer een vorm van belasting over dat geld betaald en bij successierechten wordt hetzelfde geld voor de tweede keer belast. dat is dubbele een belasting. als je gaat mierenneuken over het woord dubbel en daarmee wilt zeggen dat er niet twee keer dezelfde belasting wordt geheven dan zeg ik akkoord. alleen snapt iedereen wat er bedoelt wordt met dubbele belasting.

voor jou wil ik het ook wel anders omschrijven feit blijft echter dat er twee keer een belasting wordt geheven over hetzelfde geld.
quote:
Maar ondertussen schreeuw je wel van de daken dat er sprake is van diefstal zonder dit deugdelijk te onderbouwen.
Zie mijn post hierboven waar ik een soortgelijke opmerking/vraag van Maharbal beantwoord. Verder zeg ik het ook hier nog een keer, ik was niet van plan om dit topic te kapen en stop dus vanaf nu ook met deze offtopic reacties. Er zijn andere topics op Fok daarvoor
Neerkomen wel!
  zondag 31 mei 2009 @ 16:39:16 #179
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_69577376
quote:
Op zondag 31 mei 2009 16:13 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

aannames, je neemt weer aan dat ik niet goed of volledig heb gelezen. hoe kom je daarbij? er is nl wel degelijk sprake van dubbele belasting. er is al een keer een vorm van belasting over dat geld betaald en bij successierechten wordt hetzelfde geld voor de tweede keer belast. dat is dubbele een belasting. als je gaat mierenneuken over het woord dubbel en daarmee wilt zeggen dat er niet twee keer dezelfde belasting wordt geheven dan zeg ik akkoord. alleen snapt iedereen wat er bedoelt wordt met dubbele belasting.

voor jou wil ik het ook wel anders omschrijven feit blijft echter dat er twee keer een belasting wordt geheven over hetzelfde geld.
Korte reactie: dus omdat het in de spreektaal beter gesnapt wordt, passen we de definitie aan? Verder, zie hieronder.
quote:
[..]

Zie mijn post hierboven waar ik een soortgelijke opmerking/vraag van Maharbal beantwoord. Verder zeg ik het ook hier nog een keer, ik was niet van plan om dit topic te kapen en stop dus vanaf nu ook met deze offtopic reacties. Er zijn andere topics op Fok daarvoor
Link even dan kan ik daar reageren.
pi_69579880
Volgens mij snap jij het allemaal niet ManAtWork

Je zou een goede zijn voor de Sp.
Zolang je je aan de Eisen houdt van de belastingdienst doe je niks illegaals!
Dus belasting ontwijking omdat ik nu eenmaal zo min mogelijk wil betalen wat de belastingdienst toe laat.
Hier is moreel niks bezwaarlijks aan. Dat jij graag de belasting sponsort met geld is jouw keuze. Jou keuze is niet de mijne! Grote bedrijven sluiten deals met de belasting bv. Individuen laten hun belasting papieren in vullen om geld terug te krijgen. Dus om uiteindelijk minder te betalen. Nederland loopt voorop met onzin belastingen. En niet alleeen de belastingdienst. Gemeentes kunnen er ook wat van. Een voorbeeld: Utrecht daar betaald men DIJKBELASTING in nieuwegein,houten,maarssen etc kennen ze het niet.

PS al doe ik aan ontwijking betaal ik nog genoeg aan de belasting. Dit ter info voor de azijnpissers.
pi_69579890
@Freeflyer: als je mijn mening samenvat met "we noemen het alleen anders dus het is geen dubbele belasting", heb je overduidelijk mijn punt gemist. Verder wou ik dat onderwerp hier laten rusten.
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 11:26 schreef eleusis het volgende:
...
Ik zie niet in hoe zo'n kerstboom daar nog veel aan kan toevoegen voor een doorsnee bedrijf. Alleen maar leuk voor de kantoren, die je afhankelijk maken van moeilijk te regelen constructies, imho. Natuurlijk als je groter wordt, worden de voordelen ook groter, maar is dat nou echt het geval? Hoeveel belaating per jaar gaat het nou schelen? Duizend euro? Een paar duizend?
...
Een paar duizend euro? Voor MKB-ers misschien, maar voor het soort cliënten waar ik mee werk (voornamelijk private equity-fondsen) is dat wel "wat" meer dan dat.
  zondag 31 mei 2009 @ 18:20:14 #182
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_69580207
quote:
Op zondag 31 mei 2009 18:08 schreef luijn het volgende:
Volgens mij snap jij het allemaal niet ManAtWork
Volgens mij snap jij niet helemaal waar de discussie over gaat.
quote:
Je zou een goede zijn voor de Sp.
Zolang je je aan de Eisen houdt van de belastingdienst doe je niks illegaals!
Dus belasting ontwijking omdat ik nu eenmaal zo min mogelijk wil betalen wat de belastingdienst toe laat.
Hier is moreel niks bezwaarlijks aan. Dat jij graag de belasting sponsort met geld is jouw keuze. Jou keuze is niet de mijne! Grote bedrijven sluiten deals met de belasting bv. Individuen laten hun belasting papieren in vullen om geld terug te krijgen. Dus om uiteindelijk minder te betalen. Nederland loopt voorop met onzin belastingen. En niet alleeen de belastingdienst. Gemeentes kunnen er ook wat van. Een voorbeeld: Utrecht daar betaald men DIJKBELASTING in nieuwegein,houten,maarssen etc kennen ze het niet.

PS al doe ik aan ontwijking betaal ik nog genoeg aan de belasting. Dit ter info voor de azijnpissers.
Ook ik probeer zo weinig mogelijk belasting te betalen. Daar heb ik ook geen moeite mee.
Samengevat: als je niet weet waar de discussie over gaat, kun je beter geen reactie posten.
  zondag 31 mei 2009 @ 18:33:25 #183
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_69580507
quote:
Op zondag 31 mei 2009 18:08 schreef DonJames het volgende:
Een paar duizend euro? Voor MKB-ers misschien, maar voor het soort cliënten waar ik mee werk (voornamelijk private equity-fondsen) is dat wel "wat" meer dan dat.
Ik had het dan ook evident niet over jou maar over de situatie van TS, wat gewoon een werkbedrijfje zal zijn dat lekker gebruik moet maken van de regelingen die hier bestaan en geen "vestiging" in Cyprus, Seychellen, Panama, etc. moet openen voor die paar duizend die het hem per jaar misschien oplevert (als het meezit).
pi_69618711
Toch schijnt het al boven de 20.000 euro per jaar intressant te zijn volgens hjc..
pi_69619342
quote:
Op maandag 1 juni 2009 22:37 schreef s3wage het volgende:
Toch schijnt het al boven de 20.000 euro per jaar intressant te zijn volgens hjc..
Ik had begrepen dat je vanaf ~ dat bedrag ook al wat kon doen met Panama.
Daar waar bijvoorbeeld bij Liechtenstein die drempel weer vele malen hoger ligt, wil het interessant zijn.
Ik ben hier geen expert in, maar dat is wat ik geregeld verneem van verschillende bronnen hierover.
Faal van de eeuw.
  maandag 1 juni 2009 @ 23:23:58 #186
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_69620674
quote:
Op maandag 1 juni 2009 22:52 schreef huhggh het volgende:

[..]

Ik had begrepen dat je vanaf ~ dat bedrag ook al wat kon doen met Panama.
Daar waar bijvoorbeeld bij Liechtenstein die drempel weer vele malen hoger ligt, wil het interessant zijn.
Ik ben hier geen expert in, maar dat is wat ik geregeld verneem van verschillende bronnen hierover.
De route die HJC voor ogen heeft maakt gebruik van Panama. Ik heb het dan over de huidige opzet, ik weet niet wat er gaat gebeuren nadat de wetgeving aangepast is/wordt.
Neerkomen wel!
pi_69623127
De huidige route blijft na invoering van de zogenaamde maatregelen intakt.
De cyprusroute blijft voor de belastingdienst onaantastbaar.
Wat mij betreft mogen die maatregelen dan ook per direkt ingaan.
voordat er weer een volgende verandering komt zijn we minstens 10 a 15 jaar verder.
Dan hoop ik klaar te zijn met werken etc.....
pi_69623810
Ja als de fiscus 1 gat dicht hebben de top fiscalisten er volgens mij altijd alweer 3 gevonden
  dinsdag 2 juni 2009 @ 08:31:28 #189
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_69625557
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 01:31 schreef bloedhondje het volgende:
Ja als de fiscus 1 gat dicht hebben de top fiscalisten er volgens mij altijd alweer 3 gevonden
gemiddelde tijd voor het vinden van een nieuwe oplossing na het dichtstoppen van een gat duurt ongeveer 1 week
Neerkomen wel!
pi_69645194
Maar er zijn ook veel fiscalisten die van de belastingdienst het bedrijfsleven in gaan toch ?
pi_69647149
Ja marktwerking he ? De beste bij de fiscus worden gewoon opgespoord en weggekocht door een headhunter
pi_69677147
Nou dat geloof ik niet hoor.

Bij dat soort organisaties krijg je meestal gratis opleiding maar dan mag je niet weg..
pi_69689378
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 20:12 schreef bloedhondje het volgende:
Nou dat geloof ik niet hoor.

Bij dat soort organisaties krijg je meestal gratis opleiding maar dan mag je niet weg..
Gratis opleidingen bestaan niet. Inhoudingen(al dan niet direct)/Scholingsbudgetten daarentegen wel.
pi_69713239
Nouja in iedergeval een regeling waardoor je een x aantal jaren moet blijven.
pi_69780220
Nooit van gehoord,ontopic please
pi_70046614
Topic valt dood geloof ik?
pi_75209801
FF een topic Bump !

Weet iemand al wat de activiteiten van de Jager gaan betekenen voor het belasting onwijken van hjc en collega bedrijven ?

Hij is nu toch wel behoorlijk doortastend bezig heb ik het idee ?
pi_75211289
quote:
Op woensdag 2 december 2009 13:26 schreef s3wage het volgende:
FF een topic Bump !

Weet iemand al wat de activiteiten van de Jager gaan betekenen voor het belasting onwijken van hjc en collega bedrijven ?

Hij is nu toch wel behoorlijk doortastend bezig heb ik het idee ?
Welke activiteiten doel je concreet op?
pi_75213739
Wetsvoorstel van hem om het vermogen uit trusts toe te kennen aan de inbrenger bijvoorbeeld,en 200 specialisten team opzetten om geld binne te halen...

En alle andere maatregelen die tie bedenkt om het de financieel liberaal moeilijk te maken.
pi_75214439
quote:
Op woensdag 2 december 2009 15:34 schreef s3wage het volgende:
Wetsvoorstel van hem om het vermogen uit trusts toe te kennen aan de inbrenger bijvoorbeeld,
Vertel eens in jouw eigen woorden waarom (en voor wie) dit nou zo'n verslechtering is t.o.v. de huidige situatie.
quote:
en 200 specialisten team opzetten om geld binne te halen...
Zwart geld, ja.
quote:
En alle andere maatregelen die tie bedenkt om het de financieel liberaal moeilijk te maken.
"Financieel lilberaal" Dat zijn gewoon belastingontduikers, en die mogen wat mij betreft keihard aangepakt worden.
pi_75215234
Voor mensen die niet hun zuur verdiende centen willen zien opgaan in onzin ideen zoals daar zijn;

criminele hangjongeren 2 weken op vakantie naar Newyork voor 25.000 pp.

Verslaafden naar Suriname om aftekicken..voor 52.000 pp.

Betuwelijn projecten.

immigratie van goudzoekers uit allerlij landen(oorlogs vluchtelingen uitgezonderd)

korpschefkes die het er vooral lekker van nemen.

Bankdirecteuren die via vriendjes id politiek ff miljarden belastinggeld vangen om zichzelf een lekkere bonus toe te kennen.

Corrupte vriendjes politiek steunen op de antillen met miljarden

Dictators in Afrika steunen een mooi vermogen op te bouwen voor wapens en andere zeer kwalijke doelen.

enz enz.(vol zelf maar in)
pi_75215754
quote:
Op woensdag 2 december 2009 16:17 schreef s3wage het volgende:
Voor mensen die niet hun zuur verdiende centen willen zien opgaan in onzin ideen zoals daar zijn;

Betuwelijn projecten.

immigratie van goudzoekers uit allerlij landen(oorlogs vluchtelingen uitgezonderd)

Bankdirecteuren die via vriendjes id politiek ff miljarden belastinggeld vangen om zichzelf een lekkere bonus toe te kennen.

Dictators in Afrika steunen een mooi vermogen op te bouwen voor wapens en andere zeer kwalijke doelen.

Tegen zulke onzin-argumenten is maar één onzin-argument opgewassen:

Als het je niet bevalt dan tief je toch lekker op!! (optioneel: naar je eigen land)

wat een geblaat
pi_75215854
quote:

Betuwelijn projecten.

Is dit nou het antwoord op de vraag:
quote:
Op woensdag 2 december 2009 15:56 schreef DonJames het volgende:
Vertel eens in jouw eigen woorden waarom (en voor wie) dit nou zo'n verslechtering is t.o.v. de huidige situatie.
pi_75217018
Lastig altijd he als je geen goed tegen argument heb ?
pi_75218235
quote:
Op woensdag 2 december 2009 17:02 schreef s3wage het volgende:
Dat heb jij inderdaad nogal eens, ja
pi_75224408
quote:
Op woensdag 2 december 2009 17:02 schreef s3wage het volgende:
Het is inderdaad lastig om argumenten te verzinnen tegen iemand die geen idee heeft waar 'ie het over heeft, die geen antwoord op de vraag geeft, en die dus maar met totaal irrelevante (en in sommige gevallen onjuiste) argumenten stellingen komt. Het zijn niet eens argumenten. Dus, lees je eerst even in, beantwoord daarna de vraag, en kom dan pas weer terug
pi_75255797
Oke ik leg in mijn eigen woorden uit voor wie het een verslechtering van de huidige situatie is;
quote:

Betuwelijn projecten.

pi_75272140
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:53 schreef s3wage het volgende:
Oke ik leg in mijn eigen woorden uit voor wie het een verslechtering van de huidige situatie is;
[..]

Hangjongeren en verslaafden hebben doorgaans niet zo heel veel geld staan in trusts of op hun offshore bankrekeningen
pi_75289199
Nee maar die hebben doorgaans ook niet keihard moeten studeren of hun centen zuur moeten verdienen,en dan laat ik alle andere belastinggeld verslindende kafka projecten nog buiten beschouwing !
pi_75309878
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 17:16 schreef s3wage het volgende:
Nee maar die hebben doorgaans ook niet keihard moeten studeren of hun centen zuur moeten verdienen,en dan laat ik alle andere belastinggeld verslindende kafka projecten nog buiten beschouwing !
Waarom krijg ik het idee dat dat bij jou ook niet het geval is?

Overigens staan er een hoop fouten in je "voorbeeld". Zo kostte bijvoorbeeld het reisje van de hangjongeren naar New York totaal ¤25.000, en niet per persoon. Doet weinig ter zake, maar je voorbeelden slaan m.b.t. deze "discussie" over het Haags Juristen college en belastingheffing kant noch wal.

En nu ben ik weer genoeg getrolled. Dit heeft geen zin zo.
pi_75339610
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')