De KvK doet echt geen fiscale advisering hoorquote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:43 schreef AlphaOmega het volgende:
Lullig antwoord, maar vraag het eens bij de Kamer van Koophandel? Daar staat het bedrijfje waarschijnlijk ingeschreven, dus die kunnen wellicht adviezen geven.
Ik zou ook niet weten waarom TS per sé bij een groot internationaal kantoor wil als het gewoon een Nederlands bedrijfje is.quote:
Oh, en de big 4 wil misschien best gaan werken voor dat bedrijfje, maar ik denk dat er een hoop kleinere kantoren zijn die veel geschikter zijn voor kleine bedrijfjes. Het klinkt wel heel stoer hoor, de big 4, maar wat voor bedrijfje hebben we het over?
Je hebt het wel over 2 verschillende zaken. Enerzijds de accountant die de cijfertjes op een rijtje moet krijgen, daarvoor is de locale accountant waarschijnlijk de beste oplossing.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:27 schreef s3wage het volgende:
Wat bedoel je met spannend ?
We zitten nu bij alfa accountans,dat is een AA register accountant,maar wel een nationale.
Omdat we het belangrijk vinden voordeel te genieten van de fiscale voordelen die een international zoals kpmg(tax advisory) kan bieden willen we opzoen naar de voor ons meest geschikte van de big 4.
Qua prijs zal dat denk ik niet veel verschillen.
En als ik hiervoor het antwoord niet op FOK zal gaan vinden waar kan ik dan het beste vragen ?
De kamer van koophandel kan wel degelijk advies geven over hoe om te gaan met de boekhouding. Inhoudelijk fiscaal geven ze geen advies, maar wat te doen in welke bedrijfsvorm, daar hebben ze echt wel informatie over. En zeker meer dan de gemiddelde Fok!ker...quote:Op vrijdag 20 maart 2009 13:21 schreef DonJames het volgende:
[..]
De KvK doet echt geen fiscale advisering hoor
[..]
Ik zou ook niet weten waarom TS per sé bij een groot internationaal kantoor wil als het gewoon een Nederlands bedrijfje is.
Natuurlijk, maar dat is meer voor startende bedrijfjes. Voor lopende ondernemingen kunnen ze niet veel betekenen, behalve je doorsturen.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 13:48 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
De kamer van koophandel kan wel degelijk advies geven over hoe om te gaan met de boekhouding. Inhoudelijk fiscaal geven ze geen advies, maar wat te doen in welke bedrijfsvorm, daar hebben ze echt wel informatie over.
Ik ben geen gemiddelde Fok!kerquote:En zeker meer dan de gemiddelde Fok!ker...
Dat laatste had ik al begrepen, maar interesseert me eigenlijk weinig. Ik snap best dat er uitzonderingen zijn, dat is precies de reden waarom ik het had over de gemiddelde Fok!ker.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 13:53 schreef DonJames het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar dat is meer voor startende bedrijfjes. Voor lopende ondernemingen kunnen ze niet veel betekenen, behalve je doorsturen.
[..]
Ik ben geen gemiddelde Fok!ker![]()
ik ben belastingadviseur
ik krijg hier een beetje een wrange smaak van in mijn mond. volgens mij ben je een ordinaire attention whore.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:31 schreef s3wage het volgende:
hehe jullie snappen het !
Meiburg had ik al bij de favorieten staan![]()
Wat zou jij me dan adviseren jumpingjacky (ofzo) ?
Ik denk persoonlijk dat Meiburg en het haags juristen college te samen een optimale oplossing kunne bieden![]()
Die lokale kantoortjes bieden veel minder mofgelijkheden door hun lokale karakter kunnen ze je niet laten profiteren van internationale belasting wetgeving
Wat een onzin. Deloitte heeft een heel leger aan juristen en fiscalisten rond lopen. Daar kan de gemiddelde belastingadviseur echt niet tegen op.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 18:50 schreef DIJK het volgende:
De accountant niet je belastingadvies laten doen. Dat scheiden. Accountants denken daar vaak ook verstand van te hebben. Gewoon een aparte fiscalist en accountant nemen. Hoeft echt niet van een van die grote kantoren.
Onzin. Het mooiste van zulke bedrijven is dat wanneer ze iets niet weten, elkaar binnen een mum van tijd via het intranet kunnen contacten, bijv. iemand van Tax.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 18:50 schreef DIJK het volgende:
De accountant niet je belastingadvies laten doen. Dat scheiden. Accountants denken daar vaak ook verstand van te hebben. Gewoon een aparte fiscalist en accountant nemen. Hoeft echt niet van een van die grote kantoren.
Tsja duur, elke accountant is duur. Stel accountants gaan stunten met prijzen, hoe kunnen ze dan nog met enige mate van zekerheid zeggen dat iets klopt cq. goed gecontroleerd is.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 20:08 schreef ShaoliN het volgende:
Heb met mijn bedrijf wat problematiek gehad met transferpricing e.d. ( Lees, die vuige bloedzuigers van de belastingdienst probeerden een greep in de kas te doen) en daar is Deloitte een geschikte partner in geweest. Maar ze zijn inderdaad duur. KPMG geen ervaring mee.
Ik ben belastingadviseur, ik werk in een grote internationale praktijk. En nee, ik heb geen één MKB-bedrijf als klant.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 18:25 schreef s3wage het volgende:
Zijn er hier ook mensen die hier wel verstand van hebben ?
* DonJames eens is met Fortitudoquote:Op vrijdag 20 maart 2009 20:03 schreef Fortitudo het volgende:
[..]
ik krijg hier een beetje een wrange smaak van in mijn mond. volgens mij ben je een ordinaire attention whore.
als het zo'n verschil maakt met de nederlandse wetgeving betekent het dat het een redelijk bedrijfje is en dan ga je hier geen advies inwinnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |