abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68826401
Iemand ervaring mee ?

Of info over ?
  Trouwste user 2022 vrijdag 8 mei 2009 @ 22:34:35 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_68826454
Had wel een Haagse collega.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 8 mei 2009 @ 22:35:21 #3
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_68826475
Die bestaan al een tijdje, vroeger kon je bij ze aankloppen als je onder je dienstplicht uit wilde komen.
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
pi_68826481
Wat wil je weten?
Heb je geld weg te sluisen? grapje.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_68827367
Ik weet alleen dat ze een mega irritante radio reclame hebben. De rechtzaak hebben ze helaas gewonnen waar ze de regering uitmaakten voor dieven mbt tot belasting betalen.

Maar die eikels lopen wel te zeiken dat er meer asvalt moet komen, maar vinden belasting betalen diefstal. Echt hoog iq hebben ze in ieder geval niet.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_68828489
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 22:35 schreef huhggh het volgende:
Wat wil je weten?
Heb je geld weg te sluisen? grapje.
Hehe,nee was het maar zo
pi_68828969
hoi, ik ken ze wel het HJC , jaren geleden daar een LTD laten oprichten alles keurig en snel geregeld
pi_68829113
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 22:59 schreef Sakura het volgende:
Ik weet alleen dat ze een mega irritante radio reclame hebben. De rechtzaak hebben ze helaas gewonnen waar ze de regering uitmaakten voor dieven mbt tot belasting betalen.

Maar die eikels lopen wel te zeiken dat er meer asvalt moet komen, maar vinden belasting betalen diefstal. Echt hoog iq hebben ze in ieder geval niet.
Asfalt kan ook particulier geexploiteerd worden, denk b.v. aan de route du soleil. Dat gaat prima.

Belasting betalen is inderdaad diefstal. Ik moet het verplicht afstaan over het geld dat ik verdien met mijn inspanningen. Ik wil helemaal niet meebetalen aan allerlei ambtenaren en andere klaplopers. Als je daar dus legaal onderuit kunt komen moet je dat zeker niet nalaten.
De NL regering faciliteert e.e.a. ook. Obama had nl. wel degelijk gelijk toen hij NL een belasting paradijs noemde. Dat is het ook, alleen niet voor eerzame belasting betalende NL burgers,
Goud kan je niet bijdrukken
pi_68829617
oeuuhaaa ga door ga door ja ja jaaaaaa
pi_68830046
Ik ken ze wel, ik ben wel eens op een seminar van hen geweest.

Ze kunnen je helpen bij het opzetten van constructies om minder belasting te hoeven betalen, taxplanning, belastingontwijking. Nadrukkelijk geen belastingontduiking, want dat zou illegaal zijn.

Dit alles doen ze vanuit een libertarische filosofie, waarbij interacties tussen individuen altijd vrijwillig behoren te zijn, en dwang, zoals bij het betalen van belasting, als immoreel wordt beschouwd.
pi_68831554
Oke ! klinkt interesting !
pi_68831781
Wat wil je precies weten?
  zaterdag 9 mei 2009 @ 01:16:01 #13
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_68831961
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 23:41 schreef rebell07 het volgende:
hoi, ik ken ze wel het HJC , jaren geleden daar een LTD laten oprichten alles keurig en snel geregeld
Inspire Art Ltd.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_68832142
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 23:45 schreef Poekieman het volgende:

[..]

Asfalt kan ook particulier geexploiteerd worden, denk b.v. aan de route du soleil. Dat gaat prima.

Belasting betalen is inderdaad diefstal. Ik moet het verplicht afstaan over het geld dat ik verdien met mijn inspanningen. Ik wil helemaal niet meebetalen aan allerlei ambtenaren en andere klaplopers. Als je daar dus legaal onderuit kunt komen moet je dat zeker niet nalaten.
De NL regering faciliteert e.e.a. ook. Obama had nl. wel degelijk gelijk toen hij NL een belasting paradijs noemde. Dat is het ook, alleen niet voor eerzame belasting betalende NL burgers,
Vet debiel gelul.
Als jij een keer ziek bent, of een been breekt, wil je ook graag verzorgt worden en in het ziekenhuis geholpen worden, ook dat gaat van je belasting geld.
Het zijn echt een stel tering hypocrieten, wel de hand op houden en van belasting geld leven als ze een studie doen, en daarna plots belasting als diefstal behandelen.
Dat ze maar snel eens een flinke tijd in de ziektewet komen, dan lullen ze wel anders dat soort klootzakken en profiteurs.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_68835680
Kan alleen eerlijk zijn heb meerdere LTD. daar opgezet.

Weet je wat oneerlijk is. Dat een klein bedrijf de volle poet betaald wat betreft belasting en de grote het simpel afkopen.
Gelijke monnikken gelijke kappen.
En voor al die linkse Aso`s doe eens wat aan je verstand en besef dat je van links niet beter word alleen maar slechter.
Ik betaal ook zo min mogelijk belasting. En wil ook zo veel mogelijk terug krijgen. En geloof me dat geld voor 99% van de mensheid!
pi_68835803
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 09:42 schreef luijn het volgende:

Weet je wat oneerlijk is. Dat een klein bedrijf de volle poet betaald wat betreft belasting en de grote het simpel afkopen.
En voor al die linkse Aso`s doe eens wat aan je verstand en besef dat je van links niet beter word alleen maar slechter.
Ik betaal ook zo min mogelijk belasting. En wil ook zo veel mogelijk terug krijgen. En geloof me dat geld voor 99% van de mensheid!
En hoe precies kopen de grote bedrijven hun belastingschuld af?

@ TS: Is dit stap twee in de internationalisering van het bedrijf van je moeder?
pi_68836387
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 09:55 schreef Maharbal het volgende:
@ TS: Is dit stap twee in de internationalisering van het bedrijf van je moeder?
Nee joh, het is al een groot bedrijf wat internationale taxvoordelen gaat halen. Alleen mams weet het nog niet

Zie ook:
deloite of kpmg ?
Groot kantoor duurder ?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_68837139
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 09:42 schreef luijn het volgende:

Ja idd,alles gladjes verlopen bij hjc ?
pi_68837172
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 01:07 schreef Weazer het volgende:
Wat wil je precies weten?
Zo veel mogelijk !
pi_68837269
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 01:16 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Inspire Art Ltd.

Heb ik ook al een en ander over gelezen,geweldig he
pi_68837295
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 11:19 schreef s3wage het volgende:

[..]

Zo veel mogelijk !
Heb je al telefonisch contact gehad met ze?
Quadvlieg is trouwens ook zo'n bedrijf.
Reputatie van beide bedrijven is mij onbekend?
Faal van de eeuw.
pi_68837351
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 22:35 schreef IJsblock het volgende:
Die bestaan al een tijdje, vroeger kon je bij ze aankloppen als je onder je dienstplicht uit wilde komen.
hehe,ja wist ik ja
pi_68837380
ok thanks hughe
  zaterdag 9 mei 2009 @ 11:32:29 #24
115025 IbeBen
Yuck Foo!
pi_68837478
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 11:24 schreef huhggh het volgende:

[..]

Heb je al telefonisch contact gehad met ze?
Quadvlieg is trouwens ook zo'n bedrijf.
Reputatie van beide bedrijven is mij onbekend?
Quadvlieg en het HJC hebben beiden een nogal bedenkelijke reputatie op het gebied van tax-planning. Laten we zeggen dat de meeste gevestigde accountantskantoren er geen zaken mee doen.
pi_68837996
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 11:32 schreef IbeBen het volgende:

[..]

Quadvlieg en het HJC hebben beiden een nogal bedenkelijke reputatie op het gebied van tax-planning. Laten we zeggen dat de meeste gevestigde accountantskantoren er geen zaken mee doen.
Kun je iets specifieker zijn?
Wat is bedenkelijk?
Ik doe ook geen zaken met bepaalde bedrijven, maar dat is voornamelijk omdat ze niet goed zijn in hetgene waar ze daarentegen wel mee te koop lopen.
Als zij adverteren met constructies voor belastingonwijking (wat legaal is in tegenstelling tot belastingontduiking), en ze zijn daar goed in, waar zit dan het bedenkelijke?
Je weet immers wat je krijgt, toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door huhggh op 09-05-2009 12:04:23 ]
Faal van de eeuw.
pi_68838056
Pcies en is het wel zo dat grote acauntants geen zaken doen met Haagsjuristencollege ?(bewijs?)
pi_68838203
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 11:59 schreef s3wage het volgende:
Pcies en is het wel zo dat grote acauntants geen zaken doen met Haagsjuristencollege ?(bewijs?)
Het gaat natuurlijk om de kennis en expertise, en het zou mij niet meer dan logisch zijn, al was het maar statistisch bekeken, dat de echte grote multinationals binnen hun accountancy-afdeling daar experts binnenshuis al hebben en daar geen externe bedrijven voor nodig hebben.
Faal van de eeuw.
pi_68838476
zou kunne idd,maar hjc heeft wel heel veel expertise en is ook al heel oud.
pi_68838604
quote:

[..]

Het is voor internationaal opererende bedrijven vrij eenvoudig om hun winst daar te laten neerslaan waar ze het minste belasting betalen.
Door deze mogelijkheden ook te bieden voor kleinere, nationaal opererende, bedrijven creëer je een meer gelijk speelveld.

Daarnaast is het voor buitenlandse bedrijven mogelijk om afspraken te maken met de fiscus over de hoeveelheid belasting die ze gaan betalen als ze hier hun hoofdkantoor vestigen.
pi_68838689
quote:

[..]

Zou dit er niet mee te maken hebben dat de grotere accountantskantoren een eigen afdeling taxplanning hebben, en liever hun eigen adviezen verkopen dan dit over te laten aan een externe club?
  zaterdag 9 mei 2009 @ 12:32:38 #31
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_68838740
quote:

[..]

Deal maken met de belastingdienst. En anders tegen de ministers zeggen 'wij willen minder belasting betalen, anders nemen we 2000 banen mee naar het buitenland.'

Grote bedrijven betalen inderdaad minder belasting, over het algemeen. Daar is inderdaad geen sprake van gelijke monniken gelijke kappen.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_68839343
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:26 schreef Weazer het volgende:

[..]

Het is voor internationaal opererende bedrijven vrij eenvoudig om hun winst daar te laten neerslaan waar ze het minste belasting betalen.
Door deze mogelijkheden ook te bieden voor kleinere, nationaal opererende, bedrijven creëer je een meer gelijk speelveld.

Daarnaast is het voor buitenlandse bedrijven mogelijk om afspraken te maken met de fiscus over de hoeveelheid belasting die ze gaan betalen als ze hier hun hoofdkantoor vestigen.
Ik ben op de hoogte van deze manieren. Het is nog steeds geen antwoord op mijn vraag. De methodes die jij schetst kunnen worden gebruikt door iedereen, groot of klein. Het feit dat de kleinere bedrijven minder geld hebben om zich bezig te houden met buitenlandse belastingstelsels, tarieven en tax-planning e.d. doet hieraan niet af.
Hij had het over afkopen, niet fiscaal-plannen.

Overigens zijn met die afspraken met de fiscus doorgaans vele malen grotere bedragen gemoeid dan dat kleinere bedrijven moeten afstaan.
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:32 schreef Bowlingbal het volgende:

Grote bedrijven betalen inderdaad minder belasting, over het algemeen. Daar is inderdaad geen sprake van gelijke monniken gelijke kappen.
En heb je het hier over relatieve of absolute bedragen?

Ik zie grotendeels niet-onderbouwde uitspraken voorbijkomen. Misschien dat jullie het wel kunnen onderbouwen?

[ Bericht 3% gewijzigd door Maharbal op 09-05-2009 13:06:36 ]
pi_68841749
Ach ze hebben koningklukke goedkeuring dus het zal wel goed zijn
  zaterdag 9 mei 2009 @ 14:34:31 #34
115025 IbeBen
Yuck Foo!
pi_68841768
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 11:56 schreef huhggh het volgende:

[..]

Kun je iets specifieker zijn?
Wat is bedenkelijk?
Ik doe ook geen zaken met bepaalde bedrijven, maar dat is voornamelijk omdat ze niet goed zijn in hetgene waar ze daarentegen wel mee te koop lopen.
Als zij adverteren met constructies voor belastingonwijking (wat legaal is in tegenstelling tot belastingontduiking), en ze zijn daar goed in, waar zit dan het bedenkelijke?
Je weet immers wat je krijgt, toch?
Het HJC biedt contructies aan (waarmee ze soms ook in de krant verschijnen) die opzich inderdaad wel kunnen en ook legaal zijn, maar gewoon een enorme downside aanzit. Voorbeeldje:

Ik heb weles een constructie van HJC gezien die door middel van enkele tussenhoudster uiteindelijk in Panamese trust terechtkwam. Idee is om zo tax-free je vermogenswinsten/bedrijfswinsten in de trust kon parkeren. Hiermee zou je de dividendbelasting en de vermogenswinstbelasting (box 3 heffing) voorkomen. Dit zou je wellicht nog kunnen lukken, maar dan?

Je geld staat in Panama geparkeerd bij een trustmaatschappij. Als je de centen wil uitgeven moet je ze eerst terugkrijgen in Nederland. Vooral daar zit het probleem. Als je het geld rechtsstreeks uitkeert aan jouzelf als prive persoon zit je nog steeds vast aan aanmerkelijk belangheffing in Nederland (Box 2). Om dit te voorkomen zou je dus moeten kwalificeren als NIET uiteindelijk gerechtigde van de trust. Oftewel: Je bent dan niet meer de baas van de trust en dus ook niet over je eigen geld. Om het geld in Nederland te krijgen doet de trust uitkeringen die (en nu komt het) niet toekomen aan de uiteindelijk gerechtigde, maar aan een willekeurig persoon op aard. Laat deze willekeurige persoon nu altijd jijzelf zijn.

Als de fiscus deze structuur door gaat kijken zal dus uiteindelijk blijken dat de link tussen het geld en de trust uitkomt en je vervolgens gewoon volledig belast gaat worden in Nederland. Bedrijfswinsten tax-free Nederland uit krijgen is echt zo moeilijk niet maar om er vervolgens als Nederlander wel weer de beschikking over te krijgen en het daadwerkelijk uit te kunnen geven is lastiger.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 14:41:38 #35
115025 IbeBen
Yuck Foo!
pi_68841934
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:26 schreef Weazer het volgende:

[..]

Het is inderdaad wel vrij eenvoudig om winsten neer te laten slaan waar je wil als groot bedrijf, maar dan ben je er nog niet. Vele landen hebben tegenwoordig zogenaamde transfer pricing regels waarbij (kort gezegd) bepaald wordt dat bedrijven zakelijk dienen te handelen en zakelijke belongingen voor transacties moeten krijgen. Bijvoorbeeld:

Moederbedrijf A in Nederland verkoopt product X. De verkoop verloopt voornamelijk via dochterbedrijfje B, waarvan A 100% van de aandelen bezit. Bedrijf B zit echter gevestigd op de Cayman eilanden en dat heeft een tarief voor de vennootschapsbelasting van 0%. De producten worden echter verkocht voor een lage (minder dan marktwaarde) prijs aan B. Gevolg: A heeft een lage winst (en dus lage te betalen VPB). Docther B heeft waardevolle producten gekocht voor een lage prijs en verkoopt deze door (aan een derde) voor de werkelijke marktprijs. Gevolg: B heeft een hoge winst maar wordt effectief niet belast, want er is immers een 0%-tarief van toepassing.

Dit soort contructies zijn binnen een heel aantal landen echt wel afgedekt en dichtgetimmerd.
pi_68842004
Dat is een leuk voorbeeld wat je noemt,maar ik denk dat ze daar wel wat op kunnen verzinnen die jongens zijn integenstelling tot het personeel bij de fiscus allemaal acedemisch opgeleid.

Neem het inspire art arrest dat hebben ze zelf bij de europees hof uitgelokt en gewonnen,hiermee wil ik alleen maar zeggen dat ze goed weten waar ze mee bezig zijn.

Mijn ouwe baas liep ook bij hjc en was er zeer over te spreken,zelf geen ervaring mee overgens.
pi_68842320
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 14:41 schreef IbeBen het volgende:

[..]

Dit soort contructies zijn binnen een heel aantal landen echt wel afgedekt en dichtgetimmerd.
Zo ook in Nederland inderdaad. Ons VPB-recht e.d. kent vele anti-misbruik/drainagebepalingen om dit soort dingen tegen te gaan.
Het is tegenwoordig volgens mij heel erg hip om maar te roepen dat iedereen in Nederland het zo slecht heeft en dat alle grote commerciële bedrijven wel allemaal collectief vpb-mazen gebruiken (die in 99% van de tijd al ruim zijn gedicht).
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 14:44 schreef bloedhondje het volgende:
Dat is een leuk voorbeeld wat je noemt,maar ik denk dat ze daar wel wat op kunnen verzinnen die jongens zijn integenstelling tot het personeel bij de fiscus allemaal acedemisch opgeleid.

Neem het inspire art arrest dat hebben ze zelf bij de europees hof uitgelokt en gewonnen,hiermee wil ik alleen maar zeggen dat ze goed weten waar ze mee bezig zijn.

Mijn ouwe baas liep ook bij hjc en was er zeer over te spreken,zelf geen ervaring mee overgens.
Nee inderdaad, stel je eens voor dat er ook (fiscale) juristen rond zouden lopen bij de belastingdienst. Wereldschokkend.
Overigens was het Inspire-Art arrest weinig fiscaal van aard, maar was het gewoon in strijd met de beginselen van de Europese Unie e.d.

[ Bericht 20% gewijzigd door Maharbal op 09-05-2009 15:06:23 ]
  zaterdag 9 mei 2009 @ 15:12:52 #38
115025 IbeBen
Yuck Foo!
pi_68842571
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 15:00 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Zo ook in Nederland inderdaad. Ons VPB-recht e.d. kent vele anti-misbruik/drainagebepalingen om dit soort dingen tegen te gaan.
Het is tegenwoordig volgens mij heel erg hip om maar te roepen dat iedereen in Nederland het zo slecht heeft en dat alle grote commerciële bedrijven wel allemaal collectief vpb-mazen gebruiken (die in 99% van de tijd al ruim zijn gedicht).
Eens.

Vergeet ook niet dat er soms in het kader van commerciele overwegingen (hoe maken wij Nederland aantrekkelijk als vestigingsland etc.) mogelijkheden geboden of gecreerd worden om bepaalde constructies mogelijk te maken. Dan heb ik het alleen niet over het soort constructies die het HJC noemt en verkoopt.
pi_68843074
O ? Wat voor constructies heb je het dan wel over ?
pi_68845535
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 15:00 schreef Maharbal het volgende:

[..]

[..]

Nee inderdaad, stel je eens voor dat er ook (fiscale) juristen rond zouden lopen bij de belastingdienst. Wereldschokkend.
Overigens was het Inspire-Art arrest weinig fiscaal van aard, maar was het gewoon in strijd met de beginselen van de Europese Unie e.d.
Ja idd straks gaat de josti band nog als herintreder bij de belasting werken
pi_68847848
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:29 schreef Weazer het volgende:

[..]

Zou dit er niet mee te maken hebben dat de grotere accountantskantoren een eigen afdeling taxplanning hebben, en liever hun eigen adviezen verkopen dan dit over te laten aan een externe club?
Dat is niet zo. Ik zie genoeg jaarrekeningen langskomen van big-4 kantoren, terwijl mijn kantoor het advieswerk doet.
pi_68848069
Wat het haags juristen college doet is wel legaal want het is zelfs koningkluk goedgekeurd.
Dus waarom grote kantoren niet met hjc samen zoude willen werken ?
pi_68848126
quote:

[..]

Kuch ** handelen in schuldvennootschappen ** kuch
pi_68848234
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 18:45 schreef bloedhondje het volgende:
Wat het haags juristen college doet is wel legaal
Iets wat legaal is is nog niet meteen ook goed.
quote:
want het is zelfs koningkluk goedgekeurd.
Is dat zo? Ik zie het nergens op hun site staan. Verder zegt dat natuurlijk bijzonder weinig.
quote:
Dus waarom grote kantoren niet met hjc samen zoude willen werken ?
Oh, I don't know.. Omdat ze niet zo goed zijn als ze zelf bewerken misschien?
pi_68848454
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 18:50 schreef DonJames het volgende:

[..]

Iets wat legaal is is nog niet meteen ook goed.
[..]

Is dat zo? Ik zie het nergens op hun site staan. Verder zegt dat natuurlijk bijzonder weinig.
[..]

Oh, I don't know.. Omdat ze niet zo goed zijn als ze zelf bewerken misschien?
Dat laatste weten we niet natuurlijk.
Faal van de eeuw.
pi_68848633
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 18:59 schreef huhggh het volgende:

[..]

Dat laatste weten we niet natuurlijk.
Nee, daar heb je gelijk in. Misschien zijn ze wel heel goed, maar bedienen ze gewoon een ander soort cliënten. Het zou kunnen maar erg veel vertrouwen heb ik er niet in
pi_68849619
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 01:23 schreef Sakura het volgende:

[..]

Vet debiel gelul.
Is dat tokkie taal?
quote:
Als jij een keer ziek bent, of een been breekt, wil je ook graag verzorgt worden en in het ziekenhuis geholpen worden, ook dat gaat van je belasting geld.
Nee, dat wordt betaald door de ziektekosten verzekeraar. Daar betaal je premie voor, geen belasting.
En als je klaploper bent betalen anderen dat voor je. Wat een mooi socialistisch land is dit toch.
Goud kan je niet bijdrukken
pi_68850077
even over belasting ontwijking. Het principe wat HJC hanteert klopt en is voor grote bedrijven minder interessant.
Die openen zelf vestigingen etc in bepaalde landen. Curacao vaart daar wel bij.
Heelveel patenten bv zijn daar ondergebracht. Mooi tax klimaat(2%).
Ik zelf gebruik de dividenten route waar mijn geld heel kortstondig in Dubai terecht komt en jawel belasting vrij uitgekeerd word wanneer ik wil. Mijn geld kan alleeen door mij opgenomen worden na mijn overlijden vervalt het aan mijn vrouw en dochter en zij kunnen dan belasting vrij gebruik van het geld maken.
De dividenten komen uiteindelijk in een foundation en niet in een TRUST en ik kan opdracht geven om geld uit te keren. Hier zitten wel haken en ogen aan. Je kan bv niet iedere maand geld over maken naar prive maar wel ong 1x per jaar.

HJC is er voor de kleine of middelkleine ondernemer.

De overheid is bezig om trust aan te pakken maar de constructie van HJC blijft ongewijzigt.
pi_68855371
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:53 schreef luijn het volgende:
Mijn geld kan alleeen door mij opgenomen worden na mijn overlijden vervalt het aan mijn vrouw en dochter en zij kunnen dan belasting vrij gebruik van het geld maken.

Niet dat het heel relevant is voor dit topic, maar er moeten gewoon successierechten betaald over de gelden die vrijkomen bij het openvallen van jouw nalatenschap.
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 15:12 schreef IbeBen het volgende:

[..]

Eens.

Vergeet ook niet dat er soms in het kader van commerciele overwegingen (hoe maken wij Nederland aantrekkelijk als vestigingsland etc.) mogelijkheden geboden of gecreerd worden om bepaalde constructies mogelijk te maken. Dan heb ik het alleen niet over het soort constructies die het HJC noemt en verkoopt.
Juist. Denk hierbij dan ook bijvoorbeeld aan de invoering van de Flex-BV, welke het Inspirte-Art arrest "overbodig" maakt.

Hierbij vergeten mensen alleen dat de kleine (relatieve) belastingvoordelen die de grote bedrijven krijgen vaak ruimschoots gecompenseerd worden door de absolute hoogte van de belasting waarmee die bedrijven de staatskas spekken. Het is met andere woorden aantrekkelijk voor de Nederlandse staatskas om bedrijven kleine belastingvoordelen te verlenen, zodat er absoluut meer binnenkomt.

[ Bericht 24% gewijzigd door Maharbal op 09-05-2009 22:22:10 ]
pi_68863856
De HJC constructie ontwijkt de successierechten aan gezien het geen TRUST is. Dus mijn vrouw en kinderen betalen 100% zeker geen successie rechten nu niet en met het nieuwe stelsel mits die er door komt ook niet.
Geld is en blijft belasting vrij.
Dat is nu net het verschil wat HJC maakt.
van werkmaatschappij gaat dividend naar personal holding(LTD) nederland
van personal holding(ltd) gaat het via divident naar Cyprus(LTD) gaat naar (offshore) investment holdingDubai(SEY. LLC).
van investment holdingDubai(SEY. LLC). naar(ofshore Unit Foundation) Nexus Foundation Dubai(bahamas FND)
van Nexus Foundation Dubai(bahamas FND) als schenking naar begunstigde( welke de adviseur bepaalt in dit geval ik later mijn vrouw/dochter

Wie denkt dat iemand zomaar geld op kan nemen heeft het fout aangezien jezelf een accoord via handtekening moet geven!
Wie en hoe het geld uitgkeerd word bepaal je zelf omdat je de enigste adviseur bent en blijft welke vervangen word door mijn erfgenamen.
pi_68865094
quote:
Op zondag 10 mei 2009 06:25 schreef luijn het volgende:
De HJC constructie ontwijkt de successierechten aan gezien het geen TRUST is. Dus mijn vrouw en kinderen betalen 100% zeker geen successie rechten nu niet en met het nieuwe stelsel mits die er door komt ook niet.
Geld is en blijft belasting vrij.
Dat is nu net het verschil wat HJC maakt.
van werkmaatschappij gaat dividend naar personal holding(LTD) nederland
van personal holding(ltd) gaat het via divident naar Cyprus(LTD) gaat naar (offshore) investment holdingDubai(SEY. LLC).
van investment holdingDubai(SEY. LLC). naar(ofshore Unit Foundation) Nexus Foundation Dubai(bahamas FND)
van Nexus Foundation Dubai(bahamas FND) als schenking naar begunstigde( welke de adviseur bepaalt in dit geval ik later mijn vrouw/dochter

Wie denkt dat iemand zomaar geld op kan nemen heeft het fout aangezien jezelf een accoord via handtekening moet geven!
Wie en hoe het geld uitgkeerd word bepaal je zelf omdat je de enigste adviseur bent en blijft welke vervangen word door mijn erfgenamen.
En op het moment dat jouw vrouw en kinderen in Nederland wonen en een erfenis krijgen toebedeeld, wordt deze belast met successierechten. Of die erfenis nou wordt uitgekeerd via een trust, een BV, een ltd of wat dan ook maakt in dit geval niks het. Het belastbare feit is de ontvangen (of nog te ontvangen) erfenis.

art. 1 Sw:
1. Krachtens deze wet worden de volgende belastingen geheven:
Recht van successie van de waarde van al wat krachtens erfrecht wordt verkregen door het overlijden van iemand, die ten tijde van dat overlijden binnen het Rijk woonde;

Art. 5 Sw:
Het recht van successie wordt geheven van hetgeen ieder verkrijgt, eventueel na aftrek van zijn aandeel in de volgens deze wet voor aftrek in aanmerking komende schulden, legaten en lasten.
pi_68865309
Nee want wat er niet is kan geen belasting over geheven worden wat uitgekeerd word is een schenking vanuit het buitenland. Daar zit nu net de knoop.
Je kan met artikelen aankomen maar die moeten wel op feiten slaan en in dit geval heb je niet met die artikelen te maken.
Daar is HJC nu juist zo goed in.
pi_68865440
www.freemontgroup.com neem dit door dan is het wat makkelijker te begrijpen.

freemont group en HJC is 1
pi_68866395
Dan geloof ik je bij deze, want zo bedreven ben ik ook (nog) niet in het successierecht.
Ik ga uit nieuwsgierigheid nog eens navraag doen!
pi_68876981
Sommige hier kunne zo bij hjc gaan werken volgens mij !
  zondag 10 mei 2009 @ 17:47:05 #56
115025 IbeBen
Yuck Foo!
pi_68878007
quote:
Op zondag 10 mei 2009 10:37 schreef luijn het volgende:
Nee want wat er niet is kan geen belasting over geheven worden wat uitgekeerd word is een schenking vanuit het buitenland. Daar zit nu net de knoop.
Je kan met artikelen aankomen maar die moeten wel op feiten slaan en in dit geval heb je niet met die artikelen te maken.
Daar is HJC nu juist zo goed in.
En over een schenking zou je geen schenkingsrecht verschuldigd zijn?
pi_68893673
een schenking vanuit het buitenland niet
pi_68898452
So ! Lekker veel goede reacties van mensen met kennis van zaken zeg !

Maar klant is koning toch ?dus als een klant wil dat een groot acauntans kantoor samenwerkt met hjc dan hebbe ze dat toch gewoon te doen ?
pi_68931814
Beste s3wage,ik denk dat alle grootere kantoren precies hetzelfde kunnen en doen als het haags juristen college maar dan voor de grotere bedrijven tegen een grotere prijs.

En anders bel je ze toch even ?
pi_68940834
Nou heb gebeld maar hun zegge met elk accauntants kantoor ?

Kan iemand me er dan een aanraden ?
pi_68943392
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:02 schreef s3wage het volgende:

Elke willekeurige, Ik zou gewoon de duurste nemen, kun je lekker mee pimpen (waar het je waarschijnlijk ook allemaal om te doen is).

Verder betwijfel ik ten zeerste of TS wel mag handelen namens de onderneming van z'n mama
pi_68980128
Tja s3wage,je vraag er wel een beetje om he ?

Maar goed,ik raad je aan om een kantoor als mazars of bdo te consulteren,die zijn niet te duur en hebben een groot internationaal netwerk.
pi_69065206
Bedankt bloedhondje !

Nou DonJames je weet toch niet eens wie ik ben dus wat valt er dan te pimpen ?

En trouwens bloedhondje ik vind het gewoon een leuk onderwerp om over te discusieren,en ik zit echt niet te wachten op die jaloerse reacties van bijvoorbeeld donjames !
pi_69065806
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 19:02 schreef s3wage het volgende:
Bedankt bloedhondje !

Nou DonJames je weet toch niet eens wie ik ben dus wat valt er dan te pimpen ?

En trouwens bloedhondje ik vind het gewoon een leuk onderwerp om over te discusieren,en ik zit echt niet te wachten op die jaloerse reacties van bijvoorbeeld donjames !
S3wage, dat zijn we inmiddels hier wel wel van DonJames gewend, die is mogal pro-belastingen en belastingdienst.
Ondanks alle leuke constructies terzijde, denk ik dat voor de gemiddelde nederlander/ondernemer het makkelijker is om het geld gewoon in contante vorm te krijgen/houden en daarna weer uit te geven.
Dat is in ieder geval iets wat je het makkelijkst kan bewerkstelligen.
Voor die constructie heb je toch altijd weer een minimumbedrag aan kapitaal nodig, al was het maar omdat de constructie zelf ook geld kost.
Faal van de eeuw.
pi_69066132
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:02 schreef s3wage het volgende:

Konden hun dat niet?
pi_69067084
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 19:18 schreef huhggh het volgende:

[..]

S3wage, dat zijn we inmiddels hier wel wel van DonJames gewend, die is mogal pro-belastingen en belastingdienst.
Ondanks alle leuke constructies terzijde, denk ik dat voor de gemiddelde nederlander/ondernemer het makkelijker is om het geld gewoon in contante vorm te krijgen/houden en daarna weer uit te geven.
Dat is in ieder geval iets wat je het makkelijkst kan bewerkstelligen.
Voor die constructie heb je toch altijd weer een minimumbedrag aan kapitaal nodig, al was het maar omdat de constructie zelf ook geld kost.
Heb je S3wage z'n vorige topic gezien?
pi_69067342
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 19:51 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Heb je S3wage z'n vorige topic gezien?
Duidelijk niet, en de laatste opmerkingen van DonJames zijn mijns inziens zeer valide.
pi_69067650
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 19:59 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Duidelijk niet, en de laatste opmerkingen van DonJames zijn mijns inziens zeer valide.
Nee ik heb ook nog zoiets als een leven en volg niet elk topic hier, maar wat had hij daar bij het verkeerde eind?
En donjames is pro-belastingdienst, en die ken ik namelijk wel van meerdere topics.
Faal van de eeuw.
pi_69068004
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:07 schreef huhggh het volgende:

[..]

Nee ik heb ook nog zoiets als een leven en volg niet elk topic hier, maar wat had hij daar bij het verkeerde eind?
En donjames is pro-belastingdienst, en die ken ik namelijk wel van meerdere topics.
En wat bedoel je precies met pro-belastingdienst? (En s3wage luistert niet naar nuttige info die hij niet wil horen, of het is een troll)
pi_69068206
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:07 schreef huhggh het volgende:

[..]

Ja, ik kom DonJames ook wel eens tegen in andere WGR-topics.
Maar het al dan niet pro-belastingdienst zijn is hier helemaal niet aan de orde.

De mama van TS heeft een klein zorgbedrijfje en mogelijk een bedrijfspand op de balans, en hij denkt via grote internationaal opererende accountantskantoren een belastingvriendelijke constructie te kunnen opzetten in het buitenland. Het betreffende bedrijf is waarschijnlijk een MKB-bedrijf, voor zover dat is op te maken uit eerdere topics. En gezien het feit dat dit niet wordt verduidelijkt door TS, zal dit dan ook wel zo zijn. En zowel DJ als ikzelf zijn van mening dat internationale tax-constructies niet rendabel zijn voor een MKB-bedrijf.
Daarnaast wekt TS door zijn vraagstelling de indruk dat hij graag zaken zou willen doen met de big-4 omwille van de naam, terwijl hij feitelijk geen eigen bedrijf heeft en mama waarschijnlijk niet eens op de hoogte is van zijn gedachtes.

Zo, ben je weer bijgepraat. Mocht ik er naast zitten, dan zal TS me wel informeren over de correcte gegevens, denk ik.
pi_69068223
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:16 schreef Maharbal het volgende:

[..]

En wat bedoel je precies met pro-belastingdienst? (En s3wage luistert niet naar nuttige info die hij niet wil horen, of het is een troll)
Ooh, het stuk dat ik volgde zag er redelijk uit.
En donjames heeft in meerdere topics gedachtes en initiatieven neergeslagen die niet in het belang waren van belastingvergaring. De belastingdienst lijkt voor hem iets onfeilbaars.
Faal van de eeuw.
pi_69068384
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:22 schreef huhggh het volgende:

[..]

En donjames heeft in meerdere topics gedachtes en initiatieven neergeslagen die niet in het belang waren van belastingvergaring. De belastingdienst lijkt voor hem iets onfeilbaars.
Ik zie niet in hoe dat nuttig kan zijn voor dit topic. Verder snap ik nog steeds niet helemaal wat je bedoelt met pro-belastingdienst. Ben jij dan "contra-belastingdienst"?
pi_69070894
Nou ik wil gewoon een intressante discussie voeren,maar types als donjames gunnen je dat niet dus negeren lijkt mij de remedie
pi_69080952
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 20:22 schreef huhggh het volgende:

[..]

Je moest eens weten!

Even een korte toelichting dan, hoewel off-topic. Ik ben niet pro- of contra-belastingdienst, en de belastingdienst is zéker niet onfeilbaar. Het punt is, dat de meeste "constructies" die bedacht worden door Fok!kers gewoon niet werken, omdat dit allang door de fiscus is ondervangen in de wet. Wellicht komt het zo op jou over dat ik pro-heffing ben als ik zeg dat iets niet gaat werken, maar dit volgt dus gewoon uit de wet. En van die wetten weet ik gewoon net iets meer dan de gemiddelde Fok!ker (mag ook wel, het is m'n werk!)
Verder heb ik toch ook heel wat belastingbesparende tips gegeven in de diverse belastingaangifte-topics?
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 21:37 schreef s3wage het volgende:
Nou ik wil gewoon een intressante discussie voeren,maar types als donjames gunnen je dat niet dus negeren lijkt mij de remedie
Wat is de discussie dan? Of het HJC wel goed is of niet?
  zaterdag 16 mei 2009 @ 10:48:15 #75
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_69081355
quote:
Op zondag 10 mei 2009 10:46 schreef luijn het volgende:
www.freemontgroup.com neem dit door dan is het wat makkelijker te begrijpen.

freemont group en HJC is 1
Freemont Group en HJC waren één. Zijn begin vorig jaar gesplitst.
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 10:25 schreef DonJames het volgende:

[..]

Het punt is, dat de meeste "constructies" die bedacht worden door Fok!kers gewoon niet werken, omdat dit allang door de fiscus is ondervangen in de wet.
Tot op heden heeft luijn gelijk echter, met het invoeren van de nieuwe successie wetgeving waarbij de percentages wat dalen is het zo dat er op dit moment geruchten zijn dat eenmalige schenkingen vanuit het buitenland ook aangepakt gaan worden. Als dat gebeurt moet er opnieuw gekeken worden naar de wetgeving om te kijken wat mogelijk is om zodoende te belastingen te beperken dan wel te elimineren. En dat principe is niet nieuw en ook niet illegaal.
quote:
Verder heb ik toch ook heel wat belastingbesparende tips gegeven in de diverse belastingaangifte-topics?
Belasting besparende tips zijn voor eenieder welkom denk ik Naar mijn mening is het wel van belang om te weten of er internationaal gedacht wordt of nationaal. Bedoel nationaal is er niet zo gek veel te besparen buiten de bekende wegen om. Ik doel dan op bijvoorbeeld op "1 BV (ltd) is geen BV (ltd)".
Neerkomen wel!
pi_69132203
Maar hjc en freemont group werken nog wel samen zeker dan ?
  maandag 18 mei 2009 @ 08:00:02 #77
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_69140429
quote:
Op zondag 17 mei 2009 21:39 schreef s3wage het volgende:
Maar hjc en freemont group werken nog wel samen zeker dan ?
Nee..

HJC heeft nu een andere onderneming waar zij zaken mee doen.
Neerkomen wel!
pi_69167587
O vertel ?
  maandag 18 mei 2009 @ 22:31:40 #79
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_69169998
Voordat Freemont Freemont werd heette het HJC Cyprus. Om meerdere redenen, hebben met name te maken met de overheid, is er voor gekozen om HJC Cyprus te veranderen naar Freemont Group.

Dit duurde tot 31-12-2007. Vanaf 1 januari 2008 waren het 2 zelfstandige ondernemingen die nog wel zaken met elkaar deden, noem Freemont een preferred partner van HJC. Deze samenwerking is eind vorig jaar, ik dacht zo rond oktober, beeindigd. HJC doet nu zaken met een andere partner t.a.v. de belasting ontwijking structuren. Ik weet niet of HJC er blij van wordt wanneer ik op internet zet wie de partner is. Mocht je daadwerkelijk geinteresseerd zijn in een oplossing dan kom je er wel achter wanneer je met ze in gesprek gaat.

Freemont Group is volledig los van HJC en maakt gebruik van een eigen netwerk van partners in Nederland. Zie op hun website voor meer info.

Beide partijen hebben voor en nadelen. Verdiep je er goed in alvorens een beslissing te nemen oftewel ga nooit over 1 nacht ijs. .
Neerkomen wel!
pi_69173810
Nee idd niet over 1 nacht ijs,heb jij verder nog advies ?

Iemand negatieve ervaringen met 1vd2 ?
  dinsdag 19 mei 2009 @ 09:04:13 #81
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_69178673
Alles valt of staat met wat je wil.

Advies kan ik wel geven daarover alleen moet ik dan alles weten, daar is dit forum niet geschikt voor.
Verder is het mijn werk en wordt ik voor dit soort adviezen betaald...

En negatieve ervaringen vind je overal he of het nu bij de één of de ander is of wellicht bij een derde partij. .
Neerkomen wel!
pi_69183701
Thx verder nog reacties ?(fraus legis ?)
pi_69207165
Mja ik geloof dat als je een goede register accauntant hjc,s werk laat controleren dat je dan wel safe zit hoor..
pi_69207769
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 22:31 schreef bloedhondje het volgende:
Mja ik geloof dat als je een goede register accauntant hjc,s werk laat controleren dat je dan wel safe zit hoor..
De accountant controleert niet op fraus legis, dat is z'n werk niet (en daar heeft 'ie waarschijnlijk ook helemaal geen verstand van).
pi_69208226
Een acauntant weet niet wat fraud legis is ?

Lijkt me sterk hoor,maar ik ben benieuwd?
pi_69208516
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 22:53 schreef bloedhondje het volgende:
Een acauntant weet niet wat fraud legis is ?

Lijkt me sterk hoor,maar ik ben benieuwd?
Waarom zou 'ie dat moeten weten? Hij hoeft alleen de jaarrekening op te stellen en/of te controleren. Wat daarna met de cijfertjes gebeurd heeft 'ie niet per definitie invloed op, aangezien ik aanneem dat HJC zelf de aangiften vpb doet (of in elk geval door een andere afdeling binnen het accountantskantoor, dus niet door de accountant). De accountant heeft ook geen invloed op het opzetten van een hele structuur, en hij zal zeker niet controleren op substance.
pi_69208841
Hmja,en als er geprocedeerd moet worden kan de klant van hjc en de acauntant betalen zeker ?
pi_69209091
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 23:08 schreef bloedhondje het volgende:
Hmja,en als er geprocedeerd moet worden kan de klant van hjc en de acauntant betalen zeker ?
Ja, en dat vind ik ook logisch. Niemand dwingt die klant tenslotte om aggressieve structuren te gebruiken. Overigens, mocht het tot een veroordeling komen, blijft de belastingadviseur tegenwoordig ook niet buiten schot.
pi_69209745
Dus reden voor hjc om enkel onfeilbare structuren te maken ?
pi_69210901
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 23:30 schreef bloedhondje het volgende:
Dus reden voor hjc om enkel onfeilbare structuren te maken ?
Nee, natuurlijk niet! HJC zal het maximale resultaat willen behalen, en dan krijg je nou eenmaal af en toe discussies met de fiscus. Maar dat is niet alleen bij HJC zo, rechtszaken met de fiscus komen voor bij alle (grotere) adviespraktijken.
pi_69232167
Sowieso ben je met dit soort constructies altijd multidisciplinair bezig, en daar betaal je ook voor (dus voor je advocaten, notarissen, accountants, belastingadviseurs etc).

Verder bestaat er niet zoiets als onfeilbare constructies. De belastingdienst/ministers komen constant met nieuwe regelingen, uitvoeringsbesluiten, besluiten etc. om bepaalde constructies te dwarsbomen (of toe te staan). Daarom zul je, zoals DJ aangeeft, altijd moeten procederen om te kijken of iets (op dit moment) wel of niet kan.
pi_69235960
Tja en vanaf waneer levert het meer op als het kost he ?
  woensdag 20 mei 2009 @ 19:30:53 #93
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_69236241
Niet een moeilijke vraag als je de websites van het HJC en de Freemont Group nakijkt. Vanaf 20000 euro werd er altijd genoemd.

Neerkomen wel!
pi_69240009
Ja das ex proces kosten advocaat fiscaal recht bij procedures he..
  woensdag 20 mei 2009 @ 21:47:01 #95
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_69241627
Ja leuk, welke procedures? Het zit waterdicht in elkaar met de huidige wetgeving.
Neerkomen wel!
pi_69242141
Je loopt sowiso risico proceskosten te moeten betalen als de regelgeving word aangescherpt,en wat wil het toeval ? per 1 januari gaan ze de boel dicht timmeren hoorde ik gister..
pi_69242321
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 21:47 schreef Freeflyer het volgende:
Ja leuk, welke procedures? Het zit waterdicht in elkaar met de huidige wetgeving.
Maar dat wil nog niet zeggen dat de kans dat de fiscus een proces aanspant nihil is, zeker met de wat aggresievere structuren.
pi_69243090
En als je moet gaan rechten ben je de sigaar of betaalt hjc dan
pi_69243266
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 22:24 schreef bloedhondje het volgende:
En als je moet gaan rechten ben je de sigaar
Alleen als de inspecteur gelijk krijgt.
quote:
of betaalt hjc dan
Dat vroeg je gister ook al..
pi_69243638
o sorry