abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:33:48 #151
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_68811812
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:29 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja die discussie heb ik al vele malen gevoerd. Wat ga je anders roepen als je kind je later vraagt waarom je niets gedaan hebt? Dat is niet traumatisch? Als 'vader niet in gezin' zo'n enorm trauma is mogen we wel met bloedspoed scheidingen gaan verbieden.

En ik kan me niet voorstellen dat het gemiddelde pedofilie slachtoffer het niet vertelt omdat papa dan boos wordt op de pedofiel. Maar omdat die kinderen vaak heel nadrukkelijk wordt verteld dat de dader papa of slachtoffer wat aandoet als het kind het vertelt.

Anyway, redelijk offtopic.
Opzich wel een interessante discussie, maar inderdaad iets te offtopic.
Krekker is de bom!
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:34:46 #152
262 Re
Kiss & Swallow
pi_68811844
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:04 schreef Chandler het volgende:
Maar goed, blijf jij maar heerlijk je bekrompen gedachten houden, maar trust me, als een pedo aan jou kind zou zitten zou je wel anders denken!
zie mijn signature voor drogargumentatie
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_68811901
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:32 schreef Py het volgende:

[..]

Onschuldig is ook: net te weinig bewijs om te veroordelen, dus vrijspraak.
Heb jij die site opgericht door haar eigen mensen gelezen of niet?
Slachtoffers zélf die eerst met Yv samenwerkten en daar op terug kwamen aan het woord.
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:37:24 #154
188345 Py
op zich
pi_68811939
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:33 schreef The_End het volgende:

[..]

Van H. heeft acties ondernomen. Martijn heeft ideeen. Snap je het verschil tussen 'handelen' en 'ideeen'???
Ja dat snap ik.
Baal soms behoorlijk van de technocratie als je voelt dat het niet klopt, maar de wet kan er niets mee. Op zulke momenten mis ik een moreel gezag in Nederland.
pi_68812094
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:37 schreef Py het volgende:
Ja dat snap ik.
Baal soms behoorlijk van de technocratie als je voelt dat het niet klopt, maar de wet kan er niets mee. Op zulke momenten mis ik een moreel gezag in Nederland.
Een moreel gezag? De gedachtepolitie? Hebben ze wel in een aantal landen hoor; waarom ga je daar niet even een kijkje nemen hoe goed het wel niet is gesteld met de kinderen daar?
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:43:11 #156
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_68812126
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:37 schreef Py het volgende:

[..]

Ja dat snap ik.
Jij wil voortaan meningen puur op basis van morele gronden strafbaar stellen?
Krekker is de bom!
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:43:24 #157
188345 Py
op zich
pi_68812132
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:36 schreef Exoteria het volgende:

[..]

Heb jij die site opgericht door haar eigen mensen gelezen of niet?
Slachtoffers zélf die eerst met Yv samenwerkten en daar op terug kwamen aan het woord.
Nee. Maar ze is te ver gegaan, te fanatiek geworden. Gelukkig is ze van de straat en is Nederland gered.
pi_68812166
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:42 schreef The_End het volgende:

[..]

Een moreel gezag? De gedachtepolitie? Hebben ze wel in een aantal landen hoor; waarom ga je daar niet even een kijkje nemen hoe goed het wel niet is gesteld met de kinderen daar?
Idd.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:44:44 #159
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_68812189
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:43 schreef Py het volgende:

[..]

Nee.
Ga dat eens doen dan
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:45:45 #160
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_68812221
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:43 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Jij wil voortaan meningen puur op basis van morele gronden strafbaar stellen?
Voor sommige mensen....

Heil Hitler! klap!
Ecosia
pi_68812318
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:28 schreef Py het volgende:

[..]

Ik maak een onderscheid in wat ze probeert te doen en de manier waarop ze dat doet.
Ik denk dat je beter onderscheid kunt maken tussen het vermeende doel, haar eigenlijke doel, het middel en het effect. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat eigenlijk alleen het vermeende doel nobel is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:50:23 #162
188345 Py
op zich
pi_68812407
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:42 schreef The_End het volgende:

[..]

Vroegâh ( ) had je de kerk, die dreigde met hel en verdoemenis. de invloed van de kerk is gedecimeerd en nu zie je allerlei moreel verwerpelijke dingen onstaat, waarvan we met zn allen niets beters weten te zeggen dan: 'Tsja, het is moreel verwerpelijk, maar we kunnen er niets tegen doen'.
Niet dat ik pleit voor terugkeer van dogmatische instituten.
Maar met de terugtrekking van de kerk uit het publieke domein is er een vacuüm ontstaat in de samenleving wat ik benoem als 'het morele gezag'.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:52:50 #163
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_68812500
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:50 schreef Py het volgende:

[..]

Vroegâh ( ) had je de kerk, die dreigde met hel en verdoemenis. de invloed van de kerk is gedecimeerd en nu zie je allerlei moreel verwerpelijke dingen onstaat, waarvan we met zn allen niets beters weten te zeggen dan: 'Tsja, het is moreel verwerpelijk, maar we kunnen er niets tegen doen'.
Maar met de terugtrekking van de kerk uit het publieke domein is er een vacuüm ontstaat in de samenleving wat ik benoem als 'het morele gezag'.
welke dingen worden nu dan allemaal gedaan die VROEGER niet gebeurde?
Noem 1 andere naast pedofilie

(ik durf te beweren dat VROEGER er ook kinderen werden verkracht hoor, maar dat terzijde )
Ecosia
pi_68812545
quote:
hahaha, omg

Denk je dat die dingen niet gebeurde toen de kerk nog veel invloed had!?

Serieus:
pi_68812616
Kerk en pedofilie. Gouden combinatie, door de tijden heen! .

Slecht voorbeeld dus.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_68812642
quote:

[..]

Volgens mij zijn er nu juist in religieuze kringen nogal wat probleempjes met kindermisbruik. Het idee van het seksuele roofdier dat de krochten van het internet afstruint op zoek naar slachtoffers is natuurlijk erg aansprekend, maar in de realiteit is in het gros van de zedendelicten de dader een goede bekende (familie, kennis, etc) van het slachtoffer.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:57:18 #167
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_68812692
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:55 schreef Jarno het volgende:
Kerk en pedofilie. Gouden combinatie, door de tijden heen! .

Slecht voorbeeld dus.
ALS JE MIJ NIET JE PIEMELTJE GEEFT DAN MAAKT GOD JE FAMILIE DOOD

werkt altijd
Ecosia
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:58:19 #168
188345 Py
op zich
pi_68812734
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:52 schreef Jumparound het volgende:

[..]

welke dingen worden nu dan allemaal gedaan die VROEGER niet gebeurde?
Noem 1 andere naast pedofilie

(ik durf te beweren dat VROEGER er ook kinderen werden verkracht hoor, maar dat terzijde )
Dus volgens jou zijn we alleen maar vromer en zedelijker geworden de laatste paar decennia? Please.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:59:40 #169
188345 Py
op zich
pi_68812801
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er nu juist in religieuze kringen nogal wat probleempjes met kindermisbruik. Het idee van het seksuele roofdier dat de krochten van het internet afstruint op zoek naar slachtoffers is natuurlijk erg aansprekend, maar in de realiteit is in het gros van de zedendelicten de dader een goede bekende (familie, kennis, etc) van het slachtoffer.
Ja en die moet je vooral met sites als martijn het idee geven dat het heel normaal is wat ze denken en doen.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 16:00:24 #170
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_68812826
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:58 schreef Py het volgende:

[..]

Dus volgens jou zijn we alleen maar vromer en zedelijker geworden de laatste paar decennia? Please.
O.
M.
F.
G.

:') :') :') :') :') :') :')
Ecosia
  vrijdag 8 mei 2009 @ 16:00:50 #171
188345 Py
op zich
pi_68812842
Ja over kerk en pedofilie die had ik moeten zien aankomen
  vrijdag 8 mei 2009 @ 16:02:07 #172
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_68812879
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 16:00 schreef Py het volgende:
Ja over kerk en pedofilie die had ik moeten zien aankomen
Ecosia
pi_68812905
quote:

[..]

Lieve schat.... dat er niet over gesproken werd, omdat er een taboe op rustte, betekend niet dat het niet gebeurde. Enig idee hoeveel er júist toen gebeurde, maar waar zowel slachtoffer als idioot nergens met zijn of haar veraal naartoe kon?

Ik denk dat oprecht dat enige vrijheid van meningsuiting, en het dus kunnen bespreken van dit soort gevoelens naar kinderen toe, júist bijdragen aan betere transparantheid (en ons dus de mogelijkheid geeft beter signalen te lezen etc etc).
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 16:04:08 #174
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_68812957
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:59 schreef Py het volgende:

[..]

Ja en die moet je vooral met sites als martijn het idee geven dat het heel normaal is wat ze denken en doen.
Ja want in de hedendaagse maatschappij wordt zo'n site uiteraard niet belachelijk gemaakt... De pedopartij had uiteraard ook zeeeer veel aanzien. En doordat deze stakkers hun mening uiten gaat de gemiddelde niet pedo nu uiteraard meteen denken "hmm, ja inderdaad, laat ik me ook maar eens gaan vergrijpen aan een kind" .
Krekker is de bom!
  vrijdag 8 mei 2009 @ 16:05:43 #175
188345 Py
op zich
pi_68813016
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 16:02 schreef Jumparound het volgende:

[..]

het motto van de kerk was ook: Do as I say, don't do as I do

Het instituut kerk heb ik niet zo'n moeite mee. Priester die merkten wat voor macht ze hadden als vertegenwoordiger van god, zijn ook maar zwakke mensen die hun eigen behoeftes gingen dienen, ipv de heer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Py op 08-05-2009 16:13:32 (see --> say) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')