wie was dat andere persoonquote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:53 schreef Mutant01 het volgende:
Dat stuk toen de PVV ging zagen over hoe gevaarlijk moslims wel niet zijn en een ander persoon vervolgens stelde dat moslims anders ook in de NAVO zitten en derhalve moslims ons beschermen. Die reactie van Madlener toen.
Ik meen die muts van GroenLinks. Was wel een hele scherpe trouwens.quote:
Als dat zo zou zijn dan moet je dat alle partijen verwijten.quote:
Maar wel duidelijk toch?quote:Het was vooral simplistisch en kortzichtig
De PvdA er viel de PVV aan over het punt dat je nooit een bevokingsgroep mag uitsluiten op basis van hun geloof.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:53 schreef Mutant01 het volgende:
Dat stuk toen de PVV ging zagen over hoe gevaarlijk moslims wel niet zijn en een ander persoon vervolgens stelde dat moslims anders ook in de NAVO zitten en derhalve moslims ons beschermen. Die reactie van Madlener toen.
Dat maakt het nog geen deugdelijk standpunt, hoewel die denkfout per definitie door iedere PVVaanhanger wordt gemaakt.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 22:48 schreef Colnago het volgende:
Maar wel duidelijk toch?
Omdat ze Bin Laden niet wilden uitleveren aan de VS en wij zitten nu in de nasleep van operatie Enduring Freedom die daarop de sanctie was.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 22:51 schreef Colnago het volgende:
Ik vraag me dan af waarom wij in oorlog zijn met de Taliban.
Of je het er wel of niet mee eens bent is een ander verhaal maar je weet wel waar je aan toe bent.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 22:58 schreef Argento het volgende:
Dat maakt het nog geen deugdelijk standpunt, hoewel die denkfout per definitie door iedere PVVaanhanger wordt gemaakt.
Bedoel je inplaats van democratie en de rechtstaat de renetenclub niet die nu aan de macht is en er alles aan doet om dat zo te houden?quote:Iedereen die ook maar een beetje hart heeft voor de democratie en de rechtstaat, zou met alle middelen die de rechtstaat biedt, moeten knokken tegen de PVV en alles waar ze voor staat.
Tja, en dat is uiteindelijk het enige wat de PVV bereikt. Dat de echte issues onderbelicht blijven, en onze politici gedwongen worden hun tijd te verdoen aan populistisch geneuzel.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:56 schreef SCH het volgende:
Ik vind dat Turkije punt helemaal niet zo interessant, daar gaat het veel te veel over. De EU gaat over hele andere dingen die onderbelicht blijven door dat populistische geouwehoer.
O, ik hoor elke keer dat die Taliban zo'n verschrikkelijke gemene groep mensen is die je mag vermoorden.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 22:59 schreef Argento het volgende:
[..]
Omdat ze Bin Laden niet wilden uitleveren aan de VS en wij zitten nu in de nasleep van operatie Enduring Freedom die daarop de sanctie was.
Geef je de PVV nu de schuld van de vragen die men stelde aan alle partijen?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 23:01 schreef Seneca het volgende:
Tja, en dat is uiteindelijk het enige wat de PVV bereikt. Dat de echte issues onderbelicht blijven, en onze politici gedwongen worden hun tijd te verdoen aan populistisch geneuzel.
Nee, dat weet je niet. Er zijn nou eenmaal onderwerpen die zich niet laten terugbrengen tot een simpele, ongenuanceerde oneliner.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 23:01 schreef Colnago het volgende:
[..]
Of je het er wel of niet mee eens bent is een ander verhaal maar je weet wel waar je aan toe bent.
Ik snap deze zin niet, maar een partij die de grondwet wil aanpassen om een bepaalde bevolkingsgroep anders dan andere te kunnen behandelen, is een groter gevaar voor de rechtstaat, dan die bevolkingsgroep. Dus ja, de PVV moet met alle toegestane middelen tot op het bot bestreden worden.quote:Bedoel je inplaats van democratie en de rechtstaat de renetenclub niet die nu aan de macht is en er alles aan doet om dat zo te houden?
Je kunt uit de Bijbel ook hele wrede gewoontes afleiden, maar je kunt even goed in de Bijbel geloven en er een gematigde levensstijl op na houden. Zelfde geldt voor de Koran.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 23:03 schreef Colnago het volgende:
[..]
O, ik hoor elke keer dat die Taliban zo'n verschrikkelijke gemene groep mensen is die je mag vermoorden.
Het gekke is dan wel dat die Taliban hun wijsheid uit de Koran halen en daar mag je dus in sommige gevallen wel en in de meeste gevallen dus wel tegen zijn?
De PVV wil geen Turkije in de EU.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 23:04 schreef Argento het volgende:
[..]
Nee, dat weet je niet. Er zijn nou eenmaal onderwerpen die zich niet laten terugbrengen tot een simpele, ongenuanceerde oneliner.
Sorry, het moest regentenclub zijn.quote:Ik snap deze zin niet, maar een partij die de grondwet wil aanpassen om een bepaalde bevolkingsgroep anders dan andere te kunnen behandelen, is een groter gevaar voor de rechtstaat, dan die bevolkingsgroep. Dus ja, de PVV moet met alle toegestane middelen tot op het bot bestreden worden.
Dan zou je denken dat we alleen de Taliban leden oppakken die criminele dingen doen maar inplaats daarvan scheren we de gehele Taliban over 1 kam.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 23:06 schreef Argento het volgende:
Je kunt uit de Bijbel ook hele wrede gewoontes afleiden, maar je kunt even goed in de Bijbel geloven en er een gematigde levensstijl op na houden. Zelfde geldt voor de Koran.
De Taliban is dan ook organisatie met een leider in het hier en nu. Iedereen volgt de interpretatie van de leider.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 23:13 schreef Colnago het volgende:
[..]
Dan zou je denken dat we alleen de Taliban leden oppakken die criminele dingen doen maar inplaats daarvan scheren we de gehele Taliban over 1 kam.
Het is dan wel moeilijk voor een niet Moslim om daar onderscheid tussen te maken.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 23:47 schreef Dichtpiet. het volgende:
De Taliban is dan ook organisatie met een leider in het hier en nu. Iedereen volgt de interpretatie van de leider.
De islam is alles behalve een organisatie, een grote chaos zeg maar eerder, met allemaal losse groepen. Ideeen van moslims zijn gebaseerd op teksten van eeuwen geleden waaruit ieder individu of iedere groep weer een andere interpretatie uit trekt.
De Taliban zijn vooral tribale ragheads die alles op een hoop flikkeren wat hun repressieve clubje het beste uitkomt. Een mix van een hoop, waaronder de Koran.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 23:03 schreef Colnago het volgende:
[..]
O, ik hoor elke keer dat die Taliban zo'n verschrikkelijke gemene groep mensen is die je mag vermoorden.
Het gekke is dan wel dat die Taliban hun wijsheid uit de Koran halen en daar mag je dus in sommige gevallen wel en in de meeste gevallen dus wel tegen zijn?
voor een moslim zelf ook.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 00:02 schreef Colnago het volgende:
[..]
Het is dan wel moeilijk voor een niet Moslim om daar onderscheid tussen te maken.
http://www.historiasiglo20.org/europa/articulos14-12-02b.htmquote:Another point made by the convention's president is that 95% of Turkey's land mass is actually in Asia. Once geographic criteria for membership are blurred, how will the EU ever define its boundaries?
But the biggest single anxiety is over Turkey's size. On current demographic trends, by 2020 Turkey (now 67m-strong) may have more people than Germany (now 82m-strong but shrinking). That would make Turkey the largest country in a union which is already a lot more than a mere free-trade area, though it is yet to evolve into the Eurosceptics' dreaded super-state. In the Netherlands, for example, around 40% of new national laws are simply implementations of decisions made by the EU. EU laws themselves are increasingly made by majority vote; if Turkey got into the EU it would have the largest number of votes in its legislative bodiesthe Council of Ministers and the European Parliament.
Ja maar op manier dat niemand er iets aan heeft.quote:
Is het een probleem dat bijv. Duitsland nu een van de grootste is?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 02:06 schreef Alulu het volgende:
scherp opgemerkt killertje, toch wel een belangrijk detail
Dat merken we vanzelf als die nieuwe grondwet ingaat en we ons veto recht kwijt zijn.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:37 schreef Dichtpiet. het volgende:
Is het een probleem dat bijv. Duitsland nu een van de grootste is?
Het ligt voor het grootste deel in Azie dus het kijkt me dan geen Europa kandidaat.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:40 schreef Klopkoek het volgende:
Historisch gezien hebben we idd eerder wat te vrezen van de Duitsers dan de moslims.
Bovendien is Turkije geen Arabisch land. Kan dus prima bij Europa, cultureel gezien.
Grenzen zijn geen natuurwetten he. Die zijn ook maar bedacht door mensen.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:45 schreef Colnago het volgende:
[..]
Het ligt voor het grootste deel in Azie dus het kijkt me dan geen Europa kandidaat.
Noem het dan ook geen EU zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:48 schreef Dichtpiet. het volgende:
Grenzen zijn geen natuurwetten he. Die zijn ook maar bedacht door mensen.
Het is niet dat als we een land buiten Europa bij de EU voegen dat dan opeens de hele wereld in elkaar stort.
En meer. De grenzen worden opgeheven en zij krijgen directe politieke invloed over de Europese gemeenschap. Er wordt een grote stap richting samenleven genomen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het onderscheid wat hij maakte klopt anders nog steeds niet, immers Turkije bij de EU is evengoed gebaseerd op samenwerking met moslims.
Hij gaf aan een voorstander van economische samenwerking te zijn. Alleen wil hij die stap naar samenleven niet nemen, dus er zijn grenzen, letterlijk.quote:Het wel goed vinden als moslims Europa verdedigen, maar owee als ze op economisch gebied met je willen samenwerken.
Hij vindt moslims gevaarlijk, maar de staatsveiligheid en de economie wil hij er wel mede van laten afhangen.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:14 schreef Picchia het volgende:
[..]
En meer. De grenzen worden opgeheven en zij krijgen directe politieke invloed over de Europese gemeenschap. Er wordt een grote stap richting samenleven genomen.
[..]
Hij gaf aan een voorstander van economische samenwerking te zijn. Alleen wil hij die stap naar samenleven niet nemen, dus er zijn grenzen, letterlijk.
Consequent zijn is erg moeilijk.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:46 schreef Picchia het volgende:
Je hoeft niet met iedere handelspartner in bed te liggen Mutant. Vooral als zijn persoonlijkheid niet aanstaat.
Het Oostblok staat ook cultureel ver van ons af...quote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:45 schreef Colnago het volgende:
[..]
Het ligt voor het grootste deel in Azie dus het kijkt me dan geen Europa kandidaat.
En als het cultureel gezien dicht bij Europa zou horen dan zou je denken dat ze aan alle voorwaarden voldoen om lid te worden van de EU.
Het zijn valse analogieën die je gebruikt. De Navo is niet louter 'samenwerken', dat is een serieus instituut met supranationale trekken.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:14 schreef Picchia het volgende:
[..]
En meer. De grenzen worden opgeheven en zij krijgen directe politieke invloed over de Europese gemeenschap. Er wordt een grote stap richting samenleven genomen.
[..]
Hij gaf aan een voorstander van economische samenwerking te zijn. Alleen wil hij die stap naar samenleven niet nemen, dus er zijn grenzen, letterlijk.
Dus jouw definitie isquote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:17 schreef Colnago het volgende:
Maar wanneer Turkije dan kan toetreden is niet duidelijk zoals je vanavond kon zien.
Ik denk niet dat jij snapt wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 19:51 schreef Tup het volgende:
Dus jouw definitie is
standpunt gelijk aan jouw mening=duidelijk
standpunt niet gelijk aan jouw mening=niet duidelijk
PVV fanboy zeker.
Inderdaad en vandaar dat ik vandaag op de radio hoorde dat politici zich afvragen hoe het in godsnaam mogelijk is dat bepaalde landen ooit lid konden worden van de EU.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:32 schreef Klopkoek het volgende:
Het Oostblok staat ook cultureel ver van ons af...
Van Baalen is PVV-light, goed dat de NOS dat impliciet weer even helder maakt.quote:Rivalen VVD en D66 samen in EP-coalitie
De Nederlandse partijen mogen elkaar in campagnetijd dan fel bestrijden, in het Europese parlement gaan ze wel samen in dezelfde fractie zitten. Dit lijkt tegenstrijdig, maar dat is het niet, zeggen Hans van Baalen en Sophie in 't Veld, de lijsttrekkers van VVD en D66.
Als je gehoord wilt worden, dan moet je wel in een grote fractie gaan zitten. De spreektijd in het 736 zetels tellende Europarlement wordt immers verdeeld naar grootte van de fractie. Hoe groter de fractie, hoe meer spreektijd.
"Het gaat hier om aantallen", zegt Hans van Baalen. "Je kunt beter met meer Nederlanders in de liberale fractie zitten dan met minder. Dan heb je meer te vertellen, krijg je betere woordvoerderschappen. Hier regeert het getal."
De euro-kritische Van Baalen vindt het geen bezwaar om met pro-Europese D66 in één en dezelfde fractie te zitten. "Ik ga eurofielen onder de duim houden. Ik ga vooral met de Deense en Duitse liberalen samenwerken op het gebied van immigratie. D66 moet zijn eigen ding doen in de Europese fractie, maar ik ga voor een helder VVD-beleid."
Lijsttrekker Sophie in 't Veld is geenszins bang dat haar D66-stem onderspit delft. "Samenwonen met de VVD in één fractie gaat prima. De Europese liberale fractie waar D66 bij zit is een uitgesproken pro-Europese, progressieve liberale fractie, heel wat anders dan wat Van Baalen zegt."
"De huidige VVD-europarlementariërs zitten ook op de progressieve lijn, zijn pro-Europees, pro-burgerrechten, pro-uitbreiding, dus het is de vraag of meneer Van Baalen zich daar helemaal op zijn gemak voelt."
komt vanzelf wel dan heet het...the new world order dus een globale regering....quote:Op zaterdag 9 mei 2009 11:09 schreef Colnago het volgende:
[..]
Noem het dan ook geen EU zou ik zeggen.
Als dat werkelijk zo zou zijn, dan is het feit dat Turkije voor het grootste deel in Azie ligt dus een drogreden, want dan kun je het wel of niet Europees zijn niet als maatstaaf gebruiken. Voor een ieder die in het hele Oostblok en Turkije is geweest (niet Alanya) is het zo duidelijk als wat dat Turkije veel beter bij de EU past dan b.v. Bulgarije. Maar ook een land als Polen staat niet veel dichter bij ons dan Turkije. Het is voor veel pseudo-christenen vooral een aangenaam idee dat Turken meestal moslim zijn en dus niet bij de EU mogen.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 22:26 schreef Colnago het volgende:
[..]
Inderdaad en vandaar dat ik vandaag op de radio hoorde dat politici zich afvragen hoe het in godsnaam mogelijk is dat bepaalde landen ooit lid konden worden van de EU.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |