Is dat zo, zeg dan eens welke partij Turkije in de EU wil of niet in de EU wil?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:07 schreef Hexagon het volgende:
De debatleiding was gewoon beroerd. Dan krijg je dat met zulke uiteenlopende meningen.
Verder was wat Madlener inhoudelijk te melden had gewoon dikke poep.
Niet:quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:09 schreef Colnago het volgende:
[..]
Is dat zo, zeg dan eens welke partij Turkije in de EU wil of niet in de EU wil?
Ik heb betere debatten gezien maar die worden ook anders georganiseerd. Bij zoveel verschillende meningen bij elkaar werkt deze vrije debatstijl gewoon niet.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:10 schreef n00000b het volgende:
Heel irritant dat iedereen maar door elkaar heen bleef lullen. Mijn advies: doe die stemwijzer en ga daar lekker vanuit. Die debatten zijn zo chaotisch als wat.
Is dat nou echt het belangrijkste? Maar lees de partijprogramma's zou ik zeggen. Daar staat vast wat in over uitbreiding van de EU. Verder is de PVV natuurlijk zinloos omdat ze niet met anderen willen samenwerken, en dus straks met 2 of 3 zetels in een parlement van 750 zitten. Nou, veel succesquote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:09 schreef Colnago het volgende:
[..]
Dat inderdaadquote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:07 schreef Hexagon het volgende:
De debatleiding was gewoon beroerd. Dan krijg je dat met zulke uiteenlopende meningen.
Verder was wat Madlener inhoudelijk te melden had gewoon dikke poep.
= duidelijk.quote:
Die stemwijzer is ook lang niet altijd even handig. Lees de partijprogramma's, alleen dan kan je een goede keuze maken.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:10 schreef n00000b het volgende:
Heel irritant dat iedereen maar door elkaar heen bleef lullen. Mijn advies: doe die stemwijzer en ga daar lekker vanuit. Die debatten zijn zo chaotisch als wat.
We hebben het hier over dat debat en daar zitten de kandidaten om de kiezers hun mening te geven.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:13 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Is dat nou echt het belangrijkste? Maar lees de partijprogramma's zou ik zeggen. Daar staat vast wat in over uitbreiding van de EU. Verder is de PVV natuurlijk zinloos omdat ze niet met anderen willen samenwerken, en dus straks met 2 of 3 zetels in een parlement van 750 zitten. Nou, veel succes
Nee hoor. De eisen zijn heel duidelijk. De 2 belangrijkste zijn economische stabiliteit en mensenrechten.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:14 schreef Colnago het volgende:
[..]
= duidelijk.
Wel als voldaan is aan eisen (wat een onbepaalde tijd zal duren)
De rest
= is onduidelijk of aan het liegen.
= is onduidelijk of aan het liegen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:14 schreef Colnago het volgende:
[..]
= duidelijk.
Wel als voldaan is aan eisen (wat een onbepaalde tijd zal duren)
De rest
Maar wanneer Turkije dan kan toetreden is niet duidelijk zoals je vanavond kon zien.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:16 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Nee hoor. De eisen zijn heel duidelijk. De 2 belangrijkste zijn economische stabiliteit en mensenrechten.
Ik vind het heel belangrijk om te weten wat hun mening is. Daarom lees ik de partijprogramma's. Daar staat alles ook duidelijk en volledig in. In zo'n de bebat is nooit genoeg tijd voor iedereen om overal goed op in te gaan. Zo'n bebatje is vermakelijk hoor, maar meer ook niet.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:15 schreef Colnago het volgende:
[..]
We hebben het hier over dat debat en daar zitten de kandidaten om de kiezers hun mening te geven.
Vindt jij het dan niet belangrijk om te weten wat die mening is?
Veel succes.
In feite vinden ze toetreding allemaal goed. Maar alleen als Turkije aan eisen voldoet. Doet Turkije dat niet dan worden ze ook geen lid. Het is dus geheel aan Turkije of het dan ooit zal gebeuren.quote:
Duhh.. dat komt omdat ze moeilijk kunnen weten op welk moment Turkije aan de eisen voldoet hequote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:17 schreef Colnago het volgende:
[..]
Maar wanneer Turkije dan kan toetreden is niet duidelijk zoals je vanavond kon zien.
In het partijprogramma van het CDA voor de landelijke verkiezingen staat dat ze niet aan de AOW komen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:18 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik vind het heel belangrijk om te weten wat hun mening is. Daarom lees ik de partijprogramma's. Daar staat alles ook duidelijk en volledig in. In zo'n de bebat is nooit genoeg tijd voor iedereen om overal goed op in te gaan. Zo'n bebatje is vermakelijk hoor, maar meer ook niet.
Nee, dat is helemaal Turkije zelf. Zolang ze niet voldoen worden ze geen lid. En als ze over 10 jaa rnog niet voldoen worden ze ook geen lid. En als ze over over 30 jaar niet voldoen ook niet.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:17 schreef Colnago het volgende:
[..]
Maar wanneer Turkije dan kan toetreden is niet duidelijk zoals je vanavond kon zien.
Kennelijk weten ze nu al dat dat de eerste 5 tot 10 jaar niet het geval is dus waarom zouden ze dan nog over toetreding van Turkije praten?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:19 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Duhh.. dat komt omdat ze moeilijk kunnen weten op welk moment Turkije aan de eisen voldoet he
Omdat er nog steeds een verschil tussen nooit en ooit isquote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:22 schreef Colnago het volgende:
[..]
Kennelijk weten ze nu al dat dat de eerste 5 tot 10 jaar niet het geval is dus waarom zouden ze dan nog over toetreding van Turkije praten?
Zeg dan gewoon dat je zo'n land niet wilt zoals de PVV doet of die SGP/CU.
Als Turkije morgen aan de voorwaarden voldoet duurt het nog minstens 5 tot 10 jaar zeiden ze vanavond dus zouden die voorwaarden nou echt het struikelblok zijn denk je of worden de kiezers in de maling genomen?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, dat is helemaal Turkije zelf. Zolang ze niet voldoen worden ze geen lid. En als ze over 10 jaa rnog niet voldoen worden ze ook geen lid. En als ze over over 30 jaar niet voldoen ook niet.
We kunnen vanuit Europa niet bepalen hoe Turkije zich ontwikkelt. Alleen toelatingseisen stellen.
Als je zelf vind dat we er nu niet over zouden moeten praten, wat zaag je er dan over door.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:22 schreef Colnago het volgende:
[..]
Kennelijk weten ze nu al dat dat de eerste 5 tot 10 jaar niet het geval is dus waarom zouden ze dan nog over toetreding van Turkije praten?
Zeg dan gewoon dat je zo'n land niet wilt zoals de PVV doet of die SGP/CU.
Nee, zo'n debat zegt veel meer. Een partijprogramma zegt wat de partijen onder de omstandigheden van het moment, met de kennis van dat moment, willen. Echter is een partij nooit alleen aan de macht, en kunnen de omstandigheden en beschikbare informatie veranderen. En dus ook hun mening. Op iemand die nooit van mening zal veranderen zal ik nooit stemmen. Die kijkt niet naar omstandigheden, en dat is heel onverstandig.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:20 schreef Colnago het volgende:
[..]
In het partijprogramma van het CDA voor de landelijke verkiezingen staat dat ze niet aan de AOW komen.
Waar is Donner nu mee bezig?
Wat zegt zo'n programma dan eigenlijk?
Nee, omdat die partijen niet eerlijk zijn.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat er nog steeds een verschil tussen nooit en ooit is
Ik heb dat nergens gezegd hoor dus aju paraplu.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:23 schreef Fip het volgende:
[..]
Als je zelf vind dat we er nu niet over zouden moeten praten, wat zaag je er dan over door.Alle partijen hebben aangegeven dat toetreding van Turkije iets voor de lange termijn is en leggen hun focus ergens anders; alleen de PVV blijft er maar op hameren.
Die voorwaarden zijn door de hele unie gesteld dus zullen ook worden toegepast. Hoelang Turkije erover gaat doen om aan de voorwaarden te voldoen is niet duidelijk zonder glazen bol.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:23 schreef Colnago het volgende:
[..]
Als Turkije morgen aan de voorwaarden voldoet duurt het nog minstens 5 tot 10 jaar zeiden ze vanavond dus zouden die voorwaarden nou echt het struikelblok zijn denk je of worden de kiezers in de maling genomen?
toetreden gebeurt nou eenmaal niet in 30 seconde he. Dus ja, dat duurt een aantal jaren. Bij Polen heeft het bijvoorbeeld ook heel lang geduurd.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:23 schreef Colnago het volgende:
[..]
Als Turkije morgen aan de voorwaarden voldoet duurt het nog minstens 5 tot 10 jaar zeiden ze vanavond dus zouden die voorwaarden nou echt het struikelblok zijn denk je of worden de kiezers in de maling genomen?
Waarom zou je dan nog gaan stemmen?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:24 schreef Tja..1986 het volgende:
Nee, zo'n debat zegt veel meer. Een partijprogramma zegt wat de partijen onder de omstandigheden van het moment, met de kennis van dat moment, willen. Echter is een partij nooit alleen aan de macht, en kunnen de omstandigheden en beschikbare informatie veranderen. En dus ook hun mening. Op iemand die nooit van mening zal veranderen zal ik nooit stemmen. Die kijkt niet naar omstandigheden, en dat is heel onverstandig.
Juist wel. Turkije mag toetreden als ze aan de eisen voldoen. Hoe duidelijk en eerlijk wil je het hebben?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:24 schreef Colnago het volgende:
[..]
Nee, omdat die partijen niet eerlijk zijn.
Vreemd, ik dacht toch echt dat het in die quote staat.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:25 schreef Colnago het volgende:
[..]
Ik heb dat nergens gezegd hoor dus aju paraplu.
Wanneer mag Turkije dan toetreden?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:27 schreef Tja..1986 het volgende:
Juist wel. Turkije mag toetreden als ze aan de eisen voldoen. Hoe duidelijk en eerlijk wil je het hebben?
Hoezo, leg eens uit?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:24 schreef Colnago het volgende:
[..]
Nee, omdat die partijen niet eerlijk zijn.
Omdat je stemt op de ideologie van een partij. Plus op een persoon die jij vertouwt, dat hij verstandige beslissingen neemt. Ik weet dat bij sommige partijen (zoals de PVV) de ideologie compleet ontbreekt, daarom zou ik daar ook nooit op kunnen stemmen. Je kan nu eenmaal niet nu zeggen wat er allemaal precies over 3 jaar gebeurt.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:27 schreef Colnago het volgende:
[..]
Waarom zou je dan nog gaan stemmen?
Als je niet weet wat de echte mening van een partij is heeft stemmen toch geen enkel nut?
Ik vind dat een partij zich hard moet maken voor zijn standpunten en als die mening veranderd dan moetejn ze dat doen bij de volgende verkiezingen.
Beter lezen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:28 schreef Fip het volgende:
[..]
Vreemd, ik dacht toch echt dat het in die quote staat.
Maar even terug naar de hoofdzaak, de PVV (daar ging het je toch om?), heeft het mijns inziens behoorlijk verprutst dit debat.
Zeg maar wanneer?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoezo, leg eens uit?
Die partijen zeggen toch waar ze voor staan? Dus voor Turkije erbij als het land netjes aan de eisen voldoet. Doen ze dat dan worden ze als hen aan hen ligt lid.
Doei.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:30 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ben je blind ofzo? ALS ZE AAN DE EISEN VOLDOEN.
Je lult je heerlijk Madlener-stijl een slag in de rondte. Eerst zeg je "partijen die niet nu onmiddelijk een termijn geven waarin Turkije lid kan worden, zijn oneerlijk." Vervolgens wordt je erop gewezen dat die partijen vinden dat Turkije eerst aan bepaalde eisen moet voldoen. Dan zeg je "waarom praten ze er dan nu nog over"? Wat wil je nu eigenlijk precies?quote:
Jezus, wil je er een datum en een tijdstip bij ofzo? Zo simpel zijn dit soort dingen nu eenmaal niet. En het is heel jammer dat ze bij de PVV denken dat dat wel zo is, en dat verspreiden onder de burgers. Zaken liggen veel ingewikkelder dan de PVV doet denken.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:31 schreef Colnago het volgende:
[..]
Zeg maar wanneer?
Buiten die eisen begonnen ze later ook over het eerst op orde krijgen van de huidige 27 lidstaten.
Dus zeg jij maar wanneer Turkije lid kan worden als ze voldoen aan de eisen.
Ik zei,quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:33 schreef Fip het volgende:
[..]
Je lult je heerlijk Madlener-stijl een slag in de rondte. Eerst zeg je "partijen die niet nu onmiddelijk een termijn geven waarin Turkije lid kan worden, zijn oneerlijk." Vervolgens wordt je erop gewezen dat die partijen vinden dat Turkije eerst aan bepaalde eisen moet voldoen. Dan zeg je "waarom praten ze er dan nu nog over"? Wat wil je nu eigenlijk precies?
O ben ik toch niet blind?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:33 schreef Tja..1986 het volgende:
Jezus, wil je er een datum en een tijdstip bij ofzo? Zo simpel zijn dit soort dingen nu eenmaal niet. En het is heel jammer dat ze bij de PVV denken dat dat wel zo is, en dat verspreiden onder de burgers. Zaken liggen veel ingewikkelder dan de PVV doet denken.
Het lijkt er wel op. Er is hier namelijk al 10x gezegd:'als ze aan de eisen voldoen.' Maar dat schijnt niet bij je binnen te komen. En natuurlijk is het ook belangrijk dat je intern stabiel bent, dat lijkt mij nogal voor de hand liggend.quote:
Ja? Dan heb ik je toch correct geciteerd of niet dan?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:36 schreef Colnago het volgende:
[..]
Ik zei,
Verder word ik altijd een beetje pissig van mensen (en partijen) die niet naar anderen luisteren (of ze niet begrijpen), en vervolgens gaan roepen dat ze liegen of draaien, en beweren dat ze iets anders gezegd hebben dan ze gezegd hebben.quote:
Even ter verduidelijking:quote:
Bij fatsoenlijke mensen werkt het prima, alleen ontbreekt het daar dus aan bij de heren en dames politici. Stel dat er 9 Van der Vliesen in debat waren dan zou het een keurig debat worden waarbij men elkaar zou laten uit spreken en daadwerkelijk op elkaar zou reageren.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb betere debatten gezien maar die worden ook anders georganiseerd. Bij zoveel verschillende meningen bij elkaar werkt deze vrije debatstijl gewoon niet.
Op dit moment wil geen partij Turkije in de EU. Verder sluit op termijn, als Turkije aan alle voorwaarden voldoet, eigenlijk niemand een lidmaatschap van hen uit. Behalve misschien CU/SGP omdat die zich blindstaren op de Bosporus.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:09 schreef Colnago het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |