SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Taalpuristen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:47 schreef zoalshetis het volgende:
helemaal mee eens, zeker in de spreektaal verbaas en erger ik me dagelijks kapot.
"het meisje laatst op die braderie, die was echt té lekker".
De klacht is dat dat kutusers nooit dat of zij gebruiken in zij post!quote:
quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:49 schreef Druktemaker het volgende:
GEWOON OMDAT HET KAN, DAT DAT KAN IN NEDERLAND, IB4TL, Stormlooptopique, bazen topic, goed topiqueeeeeeeeeee, terug vind kanker GEWOON OMDAT HET KAN, DAT DAT KAN IN NEDERLAND, IB4TL, Stormlooptopique, bazen topic, goed topiqueeeeeeeeeee, terug vind kanker GEWOON OMDAT HET KAN, DAT DAT KAN IN NEDERLAND, IB4TL, Stormlooptopique, bazen topic, goed topiqueeeeeeeeeee, terug vind kanker GEWOON OMDAT HET KAN, DAT DAT KAN IN NEDERLAND, IB4TL, Stormlooptopique, bazen topic, goed topiqueeeeeeeeeee, terug vind kanker GEWOON OMDAT HET KAN, DAT DAT KAN IN NEDERLAND, IB4TL, Stormlooptopique, bazen topic, goed topiqueeeeeeeeeee, terug vind kanker GEWOON OMDAT HET KAN, DAT DAT KAN IN NEDERLAND, IB4TL, Stormlooptopique, bazen topic, goed topiqueeeeeeeeeee, terug vind kanker GEWOON OMDAT HET KAN, DAT DAT KAN IN NEDERLAND, IB4TL, Stormlooptopique, bazen topic, goed topiqueeeeeeeeeee, terug vind kanker GEWOON OMDAT HET KAN, DAT DAT KAN IN NEDERLAND, IB4TL, Stormlooptopique, bazen topic, goed topiqueeeeeeeeeee, terug vind kanker GEWOON OMDAT HET KAN, DAT DAT KAN IN NEDERLAND, IB4TL, Stormlooptopique, bazen topic, goed topiqueeeeeeeeeee, terug vind kanker GEWOON OMDAT HET KAN, DAT DAT KAN IN NEDERLAND, IB4TL, Stormlooptopique, bazen topic, goed topiqueeeeeeeeeee, terug vind kanker GEWOON OMDAT HET KAN, DAT DAT KAN IN NEDERLAND, IB4TL, Stormlooptopique, bazen topic, goed topiqueeeeeeeeeee, terug vind kanker GEWOON OMDAT HET KAN, DAT DAT KAN IN NEDERLAND, IB4TL, Stormlooptopique, bazen topic, goed topiqueeeeeeeeeee, terug vind kanker GEWOON OMDAT HET KAN, DAT DAT KAN IN NEDERLAND, IB4TL, Stormlooptopique, bazen topic, goed topiqueeeeeeeeeee, terug vind kanker GEWOON OMDAT HET KAN, DAT DAT KAN IN NEDERLAND, IB4TL, Stormlooptopique, bazen topic, goed topiqueeeeeeeeeee, terug vind kanker GEWOON OMDAT HET KAN, DAT DAT KAN IN NEDERLAND, IB4TL, Stormlooptopique, bazen topic, goed topiqueeeeeeeeeee, terug vind kanker GEWOON OMDAT HET KAN, DAT DAT KAN IN NEDERLAND, IB4TL, Stormlooptopique, bazen topic, goed topiqueeeeeeeeeee, terug vind kanker GEWOON OMDAT HET KAN, DAT DAT KAN IN NEDERLAND, IB4TL, Stormlooptopique, bazen topic, goed topiqueeeeeeeeeee, terug vind kanker GEWOON OMDAT HET KAN, DAT DAT KAN IN NEDERLAND, IB4TL, Stormlooptopique, bazen topic, goed topiqueeeeeeeeeee, terug vind kanker GEWOON OMDAT HET KAN, DAT DAT KAN IN NEDERLAND, IB4TL, Stormlooptopique, bazen topic, goed topiqueeeeeeeeeee, terug vind kanker GEWOON OMDAT HET KAN, DAT DAT KAN IN NEDERLAND, IB4TL, Stormlooptopique, bazen topic, goed topiqueeeeeeeeeee, terug vind kanker GEWOON OMDAT HET KAN, DAT DAT KAN IN NEDERLAND, IB4TL, Stormlooptopique, bazen topic, goed topiqueeeeeeeeeee, terug vind kanker GEWOON OMDAT HET KAN, DAT DAT KAN IN NEDERLAND, IB4TL, Stormlooptopique, bazen topic, goed topiqueeeeeeeeeee, terug vind kanker GEWOON OMDAT HET KAN, DAT DAT KAN IN NEDERLAND, IB4TL, Stormlooptopique, bazen topic, goed topiqueeeeeeeeeee, terug vind kanker GEWOON OMDAT HET KAN, DAT DAT KAN IN NEDERLAND, IB4TL, Stormlooptopique, bazen topic, goed topiqueeeeeeeeeee, terug vind kanker GEWOON OMDAT HET KAN, DAT DAT KAN IN NEDERLAND, IB4TL, Stormlooptopique, bazen topic, goed topiqueeeeeeeeeee, terug vind kanker GEWOON OMDAT HET KAN, DAT DAT KAN IN NEDERLAND, IB4TL, Stormlooptopique, bazen topic, goed topiqueeeeeeeeeee, terug vind kanker GEWOON OMDAT HET KAN, DAT DAT KAN IN NEDERLAND, IB4TL, Stormlooptopique, bazen topic, goed topiqueeeeeeeeeee, terug vind kanker GEWOON OMDAT HET KAN, DAT DAT KAN IN NEDERLAND, IB4TL, Stormlooptopique, bazen topic, goed topiqueeeeeeeeeee, terug vind kanker GEWOON OMDAT HET KAN, DAT DAT KAN IN NEDERLAND, IB4TL, Stormlooptopique, bazen topic, goed topiqueeeeeeeeeee, terug vind kanker GEWOON OMDAT HET KAN, DAT DAT KAN IN NEDERLAND, IB4TL, Stormlooptopique, bazen topic, goed topiqueeeeeeeeeee, terug vind kanker GEWOON OMDAT HET KAN, DAT DAT KAN IN NEDERLAND, IB4TL, Stormlooptopique, bazen topic, goed topiqueeeeeeeeeee, terug vind kanker GEWOON OMDAT HET KAN, DAT DAT KAN IN NEDERLAND, IB4TL, Stormlooptopique, bazen topic, goed topiqueeeeeeeeeee, terug vind kanker GEWOON OMDAT HET KAN, DAT DAT KAN IN NEDERLAND, IB4TL, Stormlooptopique, bazen topic, goed topiqueeeeeeeeeee, terug vind kanker
Klacht zonder bier en tieten is altijd een kut klacht!quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:52 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De klacht is dat dat kutusers nooit dat of zij gebruiken in zij post!
Kutklacht dus.
pauperquote:
AMENquote:Op donderdag 7 mei 2009 20:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
pauper![]()
ja, zeker als het gesproken wordt. ik verbeter altijd, tijdens een gesprek, teksten bij mensen waar ik veel mee om ga. anders weet ik zeker dat ik me kapot ga ergeren.
Ze leren er van en na een tijdje maken ze gewoon die fout niet meer. eng he? iets leren. correct nederlands praten is niet stoer he?
Die ben ik met je eens!quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:54 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Klacht zonder bier en tieten is altijd een kut klacht!
je bent een beetje misplaatst in dit topic, geloof ik.quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:54 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Klacht zonder bier en tieten is altijd een kut klacht!
quote:
Dus omdat ik zeg dat ik taalpuristen niks vind ben ik een pauper?quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
pauper![]()
ja, zeker als het gesproken wordt. ik verbeter altijd, tijdens een gesprek, teksten bij mensen waar ik veel mee om ga. anders weet ik zeker dat ik me kapot ga ergeren.
Ze leren er van en na een tijdje maken ze gewoon die fout niet meer. eng he? iets leren. correct nederlands praten is niet stoer he?
Toch weet ik waar ik post.quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je bent een beetje misplaatst in dit topic, geloof ik.
Alleen met het beginnen van nieuwe zinnen met een hoofdletter heb je wel een beetje moeite hè?quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
pauper![]()
Laat hem daar maar is uitlullen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:04 schreef Mr.Talisker het volgende:
[..]
Alleen met het beginnen van nieuwe zinnen met een hoofdletter heb je wel een beetje moeite hè?
Ik begrijp wel wat er bedoelt word, maar dat wil niet zeggen dat het goed nederlands is, of dat ik me er niet aan erger. Men kan in Nederland ook enkel engels spreken, en dan begrijp ik ook wat er bedoeld word. Maar dat betekent niet dat het wenselijk is.quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:01 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Dus omdat ik zeg dat ik taalpuristen niks vind ben ik een pauper?
Ik wil wedden dat de meeste paupers dat woord niet eens kennen.
Zelf praat ik gewoon normaal Nederlands, en zo je ziet schrijf ik dat ook. Maar om nou te gaan mierenneuken omdat iemand iets niet helemaal goed schrijft.. Met dat éne taalfoutje kan je toch wel begrijpen wat er bedoeld wordt? Anders ben je wel erg triest.
Hij had het over gesproken taal. Ik wist niet dat jij kan horen of hij met een hoofdletter begint of nietquote:Op donderdag 7 mei 2009 21:04 schreef Mr.Talisker het volgende:
[..]
Alleen met het beginnen van nieuwe zinnen met een hoofdletter heb je wel een beetje moeite hè?
Taalpurist is taalpurist. Dan behoor je ook met hoofdletters te schrijven.quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hij had het over gesproken taal. Ik wist niet dat jij kan horen of hij met een hoofdletter begint of niet
ik heb het niet over schrijven. ik heb het over praten.quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:01 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Dus omdat ik zeg dat ik taalpuristen niks vind ben ik een pauper?
Ik wil wedden dat de meeste paupers dat woord niet eens kennen.
Zelf praat ik gewoon normaal Nederlands, en zo je ziet schrijf ik dat ook. Maar om nou te gaan mierenneuken omdat iemand iets niet helemaal goed schrijft.. Met dat éne taalfoutje kan je toch wel begrijpen wat er bedoeld wordt? Anders ben je wel erg triest.
quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:36 schreef LethalNinja het volgende:
Sommigen begrijpen gewoon niet dat er het woord "dat" is. Het verhaal "dat" ...., niet het verhaal "die". Oh en dan zijn er ook nog mensen met regelmatig gebruik van het woord "hun". "ipv zij komen steeds te laat" grebruiken ze " hun komen steeds te laat"
Klacht: Hun ipv zij & die ipv dat
[ afbeelding ]Eens met de klacht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mensen gebruiken alleen nog maar het woord die als betrekkelijk voonaamwoord.![]()
![]()
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
Maakt het veel verschil? Iedereen maakt fouten.quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb het niet over schrijven. ik heb het over praten.
nou eigenlijk heb ik daar geen moeite mee, het staat duidelijk in mijn profiel, dacht ik zo. al zolang ik fok!quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:04 schreef Mr.Talisker het volgende:
[..]
ok, sorry intelligentie kent natuurlijk een grens.quote:
Mooie uitleg. Jammer alleen van het woord moverende in de laatste zin; volgens mij kan dat gewoon weg.quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nou eigenlijk heb ik daar geen moeite mee, het staat duidelijk in mijn profiel, dacht ik zo. al zolang ik fok!
het is meer een combinatie van luiheid, intelligentie en vooruitgang. zal ik het even voor altijd uitleggen?
- luiheid. omdat ik te lui ben om twee knoppen tegelijk in te drukken voor een hoofdletter. ik typ er liever één.
zonder onnodige dubbelhandelingen.
- intelligentie. omdat ik denk dat iedereen met een goed visueel vermogen kan lezen wat ik schrijf. daarnaast
ben ik niet zuinig met leestekens. alleen de hoofdletter ontbreekt.
- vooruitgang. de hoofdletter is ontstaan door het feit dat ongeveer 95% van de mensen analafbeet was. de
overige 5% kon wel lezen, maar ik verdenk zo'n 60% daarvan ook redelijk gebrekkig. priester die bijbels
schreven waren niet voor niks zo behendig met de kapitale hoofdletter. die zag er prachtig uit. for dummies
dus. zodat iedereen godswoord kon horen en de vertellers het wat makkelijker hadden met de adempauzes
en leesvaardigheid. dit zijn de middeleeuwen niet meer.
ik hoop dat ik zo voldoende en afdoende heb uitgelegd wat mijn moverende redenen zijn om geen hoofdletters te gebruiken.
ik vond het juist wel geestig. beetje reclamisch.quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:29 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Mooie uitleg. Jammer alleen van het woord moverende in de laatste zin; volgens mij kan dat gewoon weg.
Reclamisch?quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vond het juist wel geestig. beetje reclamisch.
niet mooi gezegd?quote:
Oh erudiete grandeur, verlicht me!quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ok, sorry intelligentie kent natuurlijk een grens.
Dat is gewoon normaal Brabants hoorquote:Op donderdag 7 mei 2009 23:21 schreef LethalNinja het volgende:
Mijn topique is een feest topique.
Leuke foute zinnen:
" Ga jij ook naar die feestje, wordt wel leuk met die chicks. Oh en mijn scooter, die wilt maar niet sneller. Hun daar in de verte, hun moeten meer gaan doen voor het project (etc) "
quote:Op donderdag 7 mei 2009 23:32 schreef Zaith het volgende:
Waarom praten dat mensen nou zo stom. Moet je naar zij kijken, die stelletje foute users die geen 'dat' en 'zij' CORRECT kunnen gebruiken!
Ik was sarcastisch...quote:Op donderdag 7 mei 2009 23:50 schreef tijger74 het volgende:
[..]
Taal is leuk, en handig.
Het is bedoelt om mensen elkaar begrijpen.
Toen mensen net leerden praten hadden zij ook geen correcte spelling, maar begrepen elkaar meestal wel.
Foute users zijn volgens jouw fout omdat zij geen correct nederlamds schrijven of spreken.
Maar je begrijpt ze wel.
Dus doe wat nuttigs in je leven, en help een ander i.p.v ze af te zeiken, of hun fouten te negeren.
Die negeer ik.quote:Op donderdag 7 mei 2009 23:51 schreef Zaith het volgende:
[..]
Ik was sarcastisch...
Zie je de overdreven spellingsfouten in mijn post niet?
Neen. Dat is ofwel boers, ofwel allochtoons. Branbanders praten zo niet, tenzij het dus boeren zijn.quote:
Windows kent een functionaliteit als sticky keys.....quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:41 schreef zoalshetis het volgende:
- luiheid. omdat ik te lui ben om twee knoppen tegelijk in te drukken voor een hoofdletter. ik typ er liever één.
De braderie.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 07:47 schreef JJ.Johnson het volgende:
Dingen als hun ipv. hen, of hun ipv. zij, dat is idd erg. Die braderie ipv. dat braderie vind ik dan weer een minder grote ramp. Ik wist niet eens dat het eigenlijk 'dat' braderie was, en ik vind 'die' ook veel logischer klinken
Het gaat er vaak om waar het eerste woord van zo'n woordgroep bij hoort.quote:Op donderdag 7 mei 2009 23:23 schreef LoggedIn het volgende:
Wat ik trouwens soms wel lastig vind is waar je bij gecombineerde woorden wel en niet een spatie moet zetten
Die kan ook, dan is het alleen verwijzend. Zo van 'toen, die braderie'.quote:
Treurige dwangmatige aandachttrekkerij, meer is het niet. Luiheid, laat me niet lachen, wel de moeite nemen om er een volledige uitleg over te schrijven.quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nou eigenlijk heb ik daar geen moeite mee, het staat duidelijk in mijn profiel, dacht ik zo. al zolang ik fok!
het is meer een combinatie van luiheid, intelligentie en vooruitgang. zal ik het even voor altijd uitleggen?
- intelligentie. omdat ik denk dat iedereen met een goed visueel vermogen kan lezen wat ik schrijf. daarnaast
ben ik niet zuinig met leestekens. alleen de hoofdletter ontbreekt.
- vooruitgang. de hoofdletter is ontstaan door het feit dat ongeveer 95% van de mensen analafbeet was. de
overige 5% kon wel lezen, maar ik verdenk zo'n 60% daarvan ook redelijk gebrekkig. priester die bijbels
schreven waren niet voor niks zo behendig met de kapitale hoofdletter. die zag er prachtig uit. for dummies
dus. zodat iedereen godswoord kon horen en de vertellers het wat makkelijker hadden met de adempauzes
en leesvaardigheid. dit zijn de middeleeuwen niet meer.
ik hoop dat ik zo voldoende en afdoende heb uitgelegd wat mijn moverende redenen zijn om geen hoofdletters te gebruiken.
Anaal afbeet....ik wil het niet weten....quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:03 schreef Mr.Talisker het volgende:
[..]
Treurige dwangmatige aandachttrekkerij, meer is het niet. Luiheid, laat me niet lachen, wel de moeite nemen om er een volledige uitleg over te schrijven.
Intelligentie? Het komt inderdaad héél intelligent over.![]()
Wat is trouwens een "analafbeet"?
Ik las alfalfabeet.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:03 schreef Mr.Talisker het volgende:
[..]
Treurige dwangmatige aandachttrekkerij, meer is het niet. Luiheid, laat me niet lachen, wel de moeite nemen om er een volledige uitleg over te schrijven.
ik las falafelbeetquote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:03 schreef Mr.Talisker het volgende:
[..]
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |