Ik ben te goed voor deze wereldquote:Bedankt voor uw tijd, dankzij u is er nu hoop dat mijn klasgenoten iets zullen leren.
Een tweeling of na elkaar geboren? In het tweede geval: wisten je ouders van het risico?quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:02 schreef Laurensius het volgende:
heb zelf 2 zusjes met het down-syndroom.. zijn echt geweldige kinderen / mensen!
een eeneiige tweeling.. komt niet zo heel vaak voor.. ik meen dat er nu 6 van zijn in NL..quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:07 schreef Illyria het volgende:
[..]
Een tweeling of na elkaar geboren? In het tweede geval: wisten je ouders van het risico?
Niet het zand uit de zandbak gooien jantje, anders moet je in de hoek!quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:11 schreef beelz het volgende:
SPW is toch een opleiding voor mensen met syndroom van Down?
Eindelijk een moderator die toegeeft hoe het achter de schermen van Fok eruit ziet.quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:19 schreef Klonk het volgende:
maar ik moet wel zeggen dat ik in mijn werk (en ik werk veel met mensen met down)
flikker ff een eind op met je pogingen tot grappig zijnquote:Op donderdag 7 mei 2009 14:20 schreef Glasrasp het volgende:
[..]
Eindelijk een moderator die toegeeft hoe het achter de schermen van Fok eruit ziet.
quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:20 schreef Glasrasp het volgende:
[..]
Eindelijk een moderator die toegeeft hoe het achter de schermen van Fok eruit ziet.
[..]
Och ik vond hem heel geslaagd hoorquote:Op donderdag 7 mei 2009 14:20 schreef Klonk het volgende:
[..]
flikker ff een eind op met je pogingen tot grappig zijn
We zijn down met het syndroom idd. Dus ook met jou.quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:20 schreef Glasrasp het volgende:
[..]
[..]
Ehm.. gokje.. ik wordt met DT? Of bedoel je dat niet?quote:Op donderdag 7 mei 2009 15:33 schreef BlueMage het volgende:
Ik wordt 'n beetje down van al die kromme werkwoordsvervoegingen.
Wie heeft 'm door?
quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:54 schreef Biancavia het volgende:
Wat een oppervlakkige en tevens suggestieve vragen.
Jah bingoquote:Op donderdag 7 mei 2009 15:41 schreef Griebus het volgende:
[..]
Ehm.. gokje.. ik wordt met DT? Of bedoel je dat niet?
Had ik ook graag gedaan alleen doen we deze vragenlijst ook op straat ( behalve vraag 3) dus zijn we bang dat we mensen afschrikken.quote:Op donderdag 7 mei 2009 15:55 schreef motorbloempje het volgende:
ingevuld
maar vind 't wel vrij suggestieve vragen die niet veel ruimte open laten voor nuance, behalve bij de vraag waar om toelichting wordt gevraagd: dat had wat mij betreft bij elke vraag wel gemogen.
idd zeg, ik ben halfweg gestopt met antwoorden geven.quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:54 schreef Biancavia het volgende:
Wat een oppervlakkige en tevens suggestieve vragen.
[..]
ohh boohoooquote:Op donderdag 7 mei 2009 14:20 schreef Klonk het volgende:
[..]
Gompie.quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:20 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik vind dat je jezelf wel erg beperkt als je alleen naar de materiele opbrengst kijkt. Alsof dat de enige maatstaf is die je kunt hanteren...quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:45 schreef aaipod het volgende:
Vrij logisch ook allemaal. Het is wel duidelijk hoeveel die mensen bijdragen aan de maatschappij. Er gaat meer belastinggeld naartoe dan er vandaan komt.
hey, fuck ik probeerde te voorkomen dat het topic vol werd gebaggerd met onzinquote:
Waar moet ik nog meer aan denken? De geringe maatschappelijk functie die ze vervullen door het vangen van vliegen met hun tong die 24/7 buitenboord hangt? Wat dragen die mensen volgens jou precies bij?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:51 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik vind dat je jezelf wel erg beperkt als je alleen naar de materiele opbrengst kijkt. Alsof dat de enige maatstaf is die je kunt hanteren...
ze maken toffe koffiekopjesquote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:56 schreef aaipod het volgende:
[..]
Waar moet ik nog meer aan denken? De geringe maatschappelijk functie die ze vervullen door het vangen van vliegen met hun tong die 24/7 buitenboord hangt? Wat dragen die mensen volgens jou precies bij?
Hallo we hebben het wel over mensen. Die hebben net zo veel recht van leven als jij. Dus alleen mensen die wat bijdragen aan de maatschappij hebben recht op leven?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:56 schreef aaipod het volgende:
[..]
Waar moet ik nog meer aan denken? De geringe maatschappelijk functie die ze vervullen door het vangen van vliegen met hun tong die 24/7 buitenboord hangt? Wat dragen die mensen volgens jou precies bij?
Waarom is dat schokkend? (eerlijke vraag)quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:05 schreef Griebus het volgende:
ingevuld, ben erachter dat mensen met down bij mij lager in rangorde staan dan buitenlanders. Schokkend!
Mensen met het downsyndroom hebben ook een sociale waarde. Gezien je toon heb je wrs nog nooit serieus contact gehad met deze mensen. Misschien is het wel een idee om eens naar een gelegenheid te gaan die vrijwel uitsluitend gerund wordt door mensen met een verstandelijke handicap (waaronder het down syndroom) om je sociale vaardigheden te verfijnen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:56 schreef aaipod het volgende:
[..]
My mistake..quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:24 schreef Klonk het volgende:
als dat zo is dan is deze vragenlijst een epische faal, want het echtpaar in kwestie is zwakbegaafd en geen downers...
Dat zeg ik toch helemaal niet? Knap dat je dat daar uithaalt. De vraag in de enquete is letterlijk: "Ziet u mensen met het down syndroom als: even waardevol, minder waardevol of waardevoller voor de maatschappij als 'normale' mensen?"quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:02 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Hallo we hebben het wel over mensen. Die hebben net zo veel recht van leven als jij. Dus alleen mensen die wat bijdragen aan de maatschappij hebben recht op leven?
Die gedachte heb ik dus ook. Misschien zijn ze waardevoller omdat er minder van zijn, collector's items ofzoquote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:44 schreef aaipod het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch helemaal niet? Knap dat je dat daar uithaalt. De vraag in de enquete is letterlijk: "Ziet u mensen met het down syndroom als: even waardevol, minder waardevol of waardevoller voor de maatschappij als 'normale' mensen?"
Nou ik zie ze als een stuk minder waardevol dus en vraag me af waarom iemand ze als even waardevol of zelfs waardevoller zou zien.
quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:55 schreef aaipod het volgende:
Van een bos bloemen, een krat bier, of een Nintendo Wii wordt je ook vrolijk en die kosten een stuk minder in het onderhoud. Ik vind het maar een slap argument.
Ik heb het juist omgekeerd neergezet. Minder waardevol voor de maatschappij (want minder capaciteiten), maar daarom niet minderwaardig.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:08 schreef svefn het volgende:
Ik heb, hoe wrang het ook klinkt, ingevuld dat ze voor de maatschappij minderwaardig zijn.
Als persoon vind ik ze echter even waardevol, zo niet waardevoller. Mooi dat ik dat er even bij kon zetten, anders kan het heel verkeerd overkomen.
Ik merk wel dat er bij heel veel mensen (en dat is niet persoonlijk) misverstanden zijn over wat down is, iemand met het syndroom van down zit niet in een rolstoel vliegen te vangen, veel mensen met down gaan gewoon naar het werk, op al dan niet aangepaste plekken en doen daar dingen die voor het bedrijf gewoon bij het proces horen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:08 schreef svefn het volgende:
Ik heb, hoe wrang het ook klinkt, ingevuld dat ze voor de maatschappij minderwaardig zijn.
Als persoon vind ik ze echter even waardevol, zo niet waardevoller. Mooi dat ik dat er even bij kon zetten, anders kan het heel verkeerd overkomen.
Ik dacht dat die mensen uberhaupt niet werkten. Nog nooit 1 aan het werk gezien of hier over gehoord. I stand corrected dusquote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:17 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik merk wel dat er bij heel veel mensen (en dat is niet persoonlijk) misverstanden zijn over wat down is, iemand met het syndroom van down zit niet in een rolstoel vliegen te vangen, veel mensen met down gaan gewoon naar het werk, op al dan niet aangepaste plekken en doen daar dingen die voor het bedrijf gewoon bij het proces horen.
Bij een groentekweker bijvoorbeeld, of een bedrijf wat foto albums maakt, goed het is niet het moeilijkste werk, maar ze doen het wel
Als ik hierop reageer krijg ik weer de MBOquote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:13 schreef KomtdiedanHe het volgende:
[ afbeelding ]
ik zeg , het Had beter gekund
die onderzoek erg plat allemaal ..
dat wordt vast een voldoende ....voor de moeite die je heb gedaan![]()
vrouw met ambitiequote:
Dubbelquote:Op vrijdag 8 mei 2009 19:56 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
vrouw met ambitie
zeker doen SPH is super interessant!
Het gaat over doorstuderen an sich, knuppel.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 20:15 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dubbel.
Ambitie als je SPH doet? Als dat al een ambitie is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |