Laten we het hopen van niet. Wat een aanfluiting voor scheidsrechters.quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:21 schreef Sickert het volgende:
En deze meneer is er niet bij.
[ afbeelding ]
Ik ben Real Madrid én Liverpool fan. Waar moet ik dan voor zijnquote:Op donderdag 7 mei 2009 12:07 schreef Garudo het volgende:
Als Liverpool fan, hoop ik natuurlijk dat Barca wint.![]()
![]()
Dus go Barcelona!
quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:27 schreef WeebI het volgende:
[..]
Ik ben Real Madrid én Liverpool fan. Waar moet ik dan voor zijn
quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:07 schreef Garudo het volgende:
Als Liverpool fan, hoop ik natuurlijk dat Barca wint.![]()
![]()
Dus go Barcelona!
Voor de ploeg die jouw ploeg flink op z'n donder gafquote:Op donderdag 7 mei 2009 14:27 schreef WeebI het volgende:
[..]
Cáceres.quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:36 schreef buddyb het volgende:
dos, milito kun je ook doorstrepen, want die is geblesseerd.![]()
ik vraag me wel af hoe de verdediging eruit gaat zien
sylvinho in de basis? en wie speelt er dan als rb of in het centrum naast pique (ervan uitgaande dat puyol dan als rb speelt)?
Ask Jorien.quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:27 schreef WeebI het volgende:
[..]
quote:Man Utd alsnog in beroep tegen rood Fletcher
07/05/2009 19:38
Manchester United dient alsnog een beroep in tegen de rode kaart die Darren Fletcher dinsdag ontving in het tweede duel met Arsenal in de halve finale van de Champions League.
Fletcher kreeg rood van scheidsrechter Roberto Rosetti omdat hij Cesc Fabregas in het strafschopgebied onderuit had gehaald. Hierdoor mist de Schot op 27 mei de finale tegen Barcelona.
Coach Alex Ferguson sprak direct na afloop van de 3-1 overwinning al over een mogelijk beroep, maar was ook op de hoogte van de regels van de UEFA. 'Ik heb me laten vertellen dat we geen beroep kunnen aantekenen tegen deze rode kaart.' De UEFA staat alleen een beroep toe als een scheidsrechter een kaart uitdeelt aan de verkeerde speler.
Maar na uitspraken van UEFA-secretaris David Taylor besloot United alsnog beroep aan te tekenen. Taylor liet donderdagochtend weten dat de tuchtcommissie zeer waarschijnlijk toch zal bestuderen of er een aanleiding is van de normale procedure af te wijken. 'Maar ik moet benadrukken dat het normaalgesproken uitgesloten is dat deze kaart wordt geschrapt.'
Abidal zou ik logischer vinden dan Fletcher. Maargoed wie ben ikquote:Op donderdag 7 mei 2009 21:55 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Gewoon Fletcher en Abidal beiden mee laten spelen
En Ronaldo zal meer scoren dan Messi.quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:44 schreef Rikketik het volgende:
Mooie finale, op papier mooier dan die van vorig jaar. Ik hoop uiteraard dat Barcelona wint, maar ik vrees dat het nog wel eens heel moeilijk gaat worden. Het is in elk geval te hopen dat het een open wedstrijd wordt.
En Messi gaat Ronaldo dollen.
Abidal heeft toegegeven dat hij Anelka had geraakt.quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:24 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Abidal zou ik logischer vinden dan Fletcher. Maargoed wie ben ik
Abidal, heldquote:However, although the striker appeared to go down easily, Abidal has refused to blame Anelka, admitting that he sacrificed himself for the sake of his team-mates.
“I was defending against Nico [Anelka], but as I was the last defender and the referee thought I fouled him, dismissing me is normal,” Abidal said.
“If I let Nico run towards goal then he scores the second one and it is over, so we can say it is a good foul. I sacrificed myself. It is always disappointing to reach the final without being able to feature.”
Volgens mij zegt hij dat alleen maar om een "heldenrol" op zich te nemen met zijn "I sacrificed myself"quote:Op donderdag 7 mei 2009 23:45 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Abidal heeft toegegeven dat hij Anelka had geraakt.
[..]
Abidal, held
quote:Barça stoomt Henry klaar voor Champions League-finale
08/05/2009 20:29
Thierry Henry komt dit seizoen waarschijnlijk nog maar één wedstrijd in actie. Barcelona stoomt de aanvaller klaar voor de finale van de Champions League op 27 mei tegen Manchester United.
Zaterdag viel Henry geblesseerd uit tijdens de competitiewedstrijd bij Real Madrid (2-6). Woensdag kwam de Franse aanvaller ook niet in actie tijdens de halve finale van de Champions League tegen Chelsea (1-1), maar de knieblessure waar Henry mee kampt blijkt ernstiger dan verwacht.
Barcelona heeft nu besloten geen risico te nemen met Henry, die dit seizoen 26 keer scoorde namens Barça. De komende weken werkt de voormalig Arsenal-aanvaller een aangepast programma af, waardoor hij op tijd fit moet zijn voor de Champions League-finale in Rome.
quote:Barcelona hoopt op geschorst duo in finale
Barcelona gaat bij de Europese voetbalbond UEFA beroep aantekenen tegen de schorsingen van verdediger Eric Abidal en Dani Alves. Het duo mist de finale tegen Manchester United op 27 mei aanstaande, maar hun werkgever hoopt op clementie.
Abidal werd in de tweede helft van de halve finalestrijd tegen Chelsea weggestuurd door arbiter Tom Henning Øvrebø; Alves pakte geel waardoor hij de finale in Rome moet missen. Normaalgesproken maakt de UEFA geen uitzonderingen op de regel dat een speler die geschorst is voor de finale, daadwerkelijk niet in actie mag komen.
Toch waagt Barcelona een poging. “Natuurlijk gaan we de schorsingen van Abidal en Alves aankaarten, uit respect voor de spelers”, laat Barcelona-trainer Josep Guardiola zaterdag weten op de officiële website van de Catalanen. Hij vindt dat Darren Fletcher, die hetzelfde lot beschoren is, aan Manchester United-zijde gewoon mee moet kunnen doen.
The Red Devils trokken die conclusie al eerder deze week en legden een formeel verzoek neer bij de UEFA. Die buigt zich maandag over het voorstel van de Engelsen; wanneer dat van Barcelona wordt ingediend en bekeken, is nog niet bekend.
Eenschquote:Op zaterdag 9 mei 2009 19:09 schreef Klopkoek het volgende:
Abidal zou terecht zijn als het wordt teruggedraaid. Alves niet.
Inderdaad, achteraf is het daarom ook wel gemakkelijk praten. Als bijv. Chelsea door was gegaan, zou hij kunnen zeggen dat het lag aan een verkeerde beslissing van de scheids. Zo is hij altijd ''save''quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:07 schreef sjimz het volgende:
[..]
Volgens mij zegt hij dat alleen maar om een "heldenrol" op zich te nemen met zijn "I sacrificed myself"
Vind ik best redelijk klinken hoor. De voetballiefhebbers zien natuurlijk graag de beste spelers. Laat ze maar een groepswedstrijd in het nieuwe seizoen op de tribune zitten.quote:Op zondag 10 mei 2009 00:22 schreef buddyb het volgende:
zouden ze die schorsingen niet gewoon kunnen opheffen voor de finale? het zou de wedstrijd toch ten goede komen.
beide teams op volle oorlogssterkte voor zover dat kan is toch alleen maar goed voor de wedstrijd.
ze zouden die schorsingen dan kunnen laten tellen voor het volgende seizoen.
ik weet dat dit zoklinkt maar het moest er effe uit
-edit-quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:27 schreef WeebI het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:UEFA wijst protesten Barcelona en Manchester United af
11/05/2009 18:32
Darren Fletcher en Eric Abidal kunnen een optreden in de finale van de Champions League vergeten. De UEFA heeft de protesten op voorhand afgewezen.
Manchester United probeerde de straf voor Fletcher ongedaan te maken. De middenvelder zou vorige week dinsdag in de tweede wedstrijd tegen Arsenal onterecht van het veld zijn gestuurd na een overtreding op de doorgebroken Cesc Fabregas.
Barcelona ageerde tegen de schorsing voor Eric Abidal. De Franse back kreeg vorige week woensdag in de wedstrijd tegen Chelsea na ruim een uur een rode kaart. De verdediger had in de ogen van scheidsrechter Tom Henning Ovrebo de doorgebroken Nicolas Anelka onreglementair gestuit.
De tuchtcommissie van de UEFA heeft beide protesten op voorhand afgewezen, aangezien de clubs niet binnen de gestelde termijn van 24 uur na het duel hun beroep kenbaar hebben gemaakt. Bovendien zou er ook geen aanleiding zijn de zaken inhoudelijk te behandelen, omdat er geen sprake is van een persoonsverwisseling door scheidsrechters van dienst Roberto Rosetti en Ovrebo.
Fletcher en Abidal hebben nog één kans alsnog onder de straf uit te komen en op 27 mei aan de aftrap te komen in de Champions League-finale. Binnen drie dagen kunnen ze beroep aantekenen tegen het oordeel van de UEFA-tuchtcommissie.
+1quote:Op donderdag 7 mei 2009 17:18 schreef onlogisch het volgende:
OT :
Ik denk dat het een hele mooie finale gaat worden.
Tegen Chelsea hebben we uiteraard niet gezien waar Barcelona toe in staat is.
Waarom?
Tal van redenen als je het mij vraagt. Barcelona miste 2 belangrijke spelers. Puyol en natuurlijk Henry. Dus er moest nogal wat verschoven worden. Touré/Iniesta speelden niet op hun oorspronkelijke posities. Chelsea, weliswaar minder dan in Camp Nou, gooide een verdedigingsmuur op van heb ik jou daar. "Handbal ploeg Chelsea" werd er zelfs op mijn werk gezegd.
En dat is toch de zwakte van Barcelona. Ze kunnen moeilijk winnen van ploegen die zo kolossaal verdedigen. En laten we wel wezen, Chelsea heeft de kwaliteiten om op deze manier te verdedigen. Dus daar was moeilijk door te komen.
Niet dat je het Guus kwalijk kan nemen. Hij wilde niet op dezelfde manier geslacht worden zoals Bayern & Real(die wel bereid waren echt mee te voetballen) kansloos ten onder gingen. Er was simpelweg ander voetbal voor nodig. En eerlijkheid gebied te zeggen dat,gezien over 2 wedstrijden, dat Chelsea misschien had moeten winnen.
Dat is echter niet het geval en geeft voor de neutrale voetballiefhebber een droomfinale.
Bij Manchester United geloof ik niet zo zeer dat ze echt onder de indruk zijn van Barcelona. In die zin dat Sir Alex Ferguson gewoon uitgaat van de eigen kwaliteiten van zijn spelers. En daarom denk ik dat het een super mooie finale gaat worden.
2 ploegen die beide, doormiddel van aanvallend en aantrekkelijk voetbal, alles op alles gaan zetten om de Champions League te winnen
quote:Op maandag 11 mei 2009 19:23 schreef buddyb het volgende:
real is gewoon bar slecht--daarom hebben ze dik verloren. het heeft niets met de gekozen tactiek te maken. en ik denk dat united gewoon zal counteren, zoals ze tegen arsenal deden in de tweede wedstrijd. het is een goede counterploeg en dat is ook de manier waarop ze vaak spelen
counterploegen
OeiJoeijjjjjj,quote:Op 14/05/2009 18:15 schreef VI.nl het volgende:
Ferguson ruziet met Cristiano Ronaldo en Tévez
14/05/2009 18:15
Manchester United heeft zaterdag aan een punt genoeg in het thuisduel met Arsenal om de Engelse titel in de wacht te slepen. Daarnaast staat de ploeg in de finale van de Champions League op 27 mei tegen Barcelona. Het rommelt echter binnen de club.
Cristiano Ronaldo reageerde zondag woedend toen hij door coach Alex Ferguson naar de kant werd gehaald in het duel met Manchester City (2-0 winst). De Portugees keurde zijn coach geen blik waardig en beende woedend naar de reservebank waar hij mokkend de wedstrijd uitkeek.
Woensdag in het duel met Wigan Athletic (2-1 zege) schoot Ronaldo een bal in kansrijke positie hoog over en naast en dat leidde tot een boze reactie van de Schotse oefenmeester. Wederom reageerde zijn Portugese sterspeler als door een adder gebeten.
Carlos Tévez was als invaller mede verantwoordelijk dat de wedstrijd tegen Wigan niet verloren werd. Nét in het veld tekende de Argentijnse aanvaller voor de gelijkmaker. Er heerst echter forse onduidelijkheid over gemaakte afspraken die de club met Tévez heeft.
De Argentijn is door The Red Devils voor twee jaar gehuurd van West Ham United. De huurperiode is bijna aan het einde. Kia Joorabchian, zaakwaarnemer van Tévez, heeft nog niet te horen gekregen wat de club met de aanvaller van plan is. Volgens Ferguson heeft hij en de club al lang te kennen gegeven door te willen met Tévez.
'Hij weet dat ik wil dat hij blijft', meldt Ferguson. 'We hebben hem een voorstel gedaan waarvan we hopen dat hij dat accepteert.' Onzin, volgens Joorabchian: 'Het is absoluut niet de waarheid dat Manchester United Carlos een voorstel heeft gedaan of hem duidelijk heeft gemaakt dat ze met hem door willen.'
'Hij heeft genoeg gebracht om een contract af te dwingen afgelopen seizoen, maar er is hem dus niks aangeboden', vervolgt Joorabchian. 'Carlos is teleurgesteld in de manier zoals de club hem behandelt.'
Bron: Vi
quote:Arbitrage Champions League-finale in Zwitserse handen
25/05/2009 12:04
De UEFA heeft Massimo Busacca aangesteld voor de finale van de Champions League. De Zwitserse arbiter moet woensdag het duel Barcelona-Manchester United in goede banen leiden.
Busacca heeft 32 Champions League-wedstrijden gefloten, waaronder zes tijdens dit seizoen. De Zwitser was onder meer verantwoordelijk voor het ordentelijke verloop van de kwartfinale FC Porto-Manchester United (0-1).
Voor de veertigjarige Busacca wordt het zijn tweede Europese finale. Twee jaar geleden leidde hij de UEFA Cup-eindstrijd tussen Espanyol en Sevilla.
Basel < > Barcaquote:
quote:Op maandag 25 mei 2009 13:05 schreef Dj_Day-V het volgende:
[ afbeelding ]
Rood < > Manchester United
ik zie een complot
Goeie edit.quote:Op maandag 25 mei 2009 16:29 schreef WJE11 het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar de wedstrijd, of het wordt een echte droomfinale met geweldig voetbal. Of iedereen wordt teleurgesteld met een van de saaiste potten ooit.. Voorkeur naar Manchester als fan. Maar zou het Barça niet misgunnen. Vidic kick some Messi-ass!
Kicks Jamspions leaguequote:
-edit-quote:
3 dagen langquote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:31 schreef FireFox1 het volgende:
Loop al 3 dagen lang in mijn Barcelona shirt.![]()
Kan niet wachtten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
quote:
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 18:54 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
3 dagen lang
Je shirt zal wel stinken![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik kom mijn shirt wel bij jouw wassen. Na de overwinning
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:22 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
![]()
Ik kom mijn shirt wel bij jouw wassen. Na de overwinning
Boe-fucking-hoequote:Op dinsdag 26 mei 2009 19:39 schreef Spougle het volgende:
Ik hoop dat Manchester wint. Dat stomme Barcelona had niet eens in de finale mogen staan.
Dus ik zou het erg onterecht vinden als ze dan nog winnen ook.
United is niet meer zo dominant als het was. Mooiste voorbeeld van dit seizoen was toch wel de eerste helft thuis tegen Porto. Ze hadden niks in te brengen. Tuurlijk hebben ze goede ploeg maar kunnen niet zo verdedigen zoals Chelsea dat kon tegen Barca.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:39 schreef mcyodogg het volgende:
United wint. Die zijn net net als Chelsea, alleen hebben ze een luxe aan aanvallers. Barcelona heeft allerlei verdedigende problemen, en bovendien speelde Messi goed in zijn eerste wedstrijd tegen een Engelse club en daarna nooit meer.
Ik zal deze wedstrijd best opzetten, maar zonder veel emotie ondergaan. Gevoel van onrechtvaardigheid is er nog steeds.
Hoax, tong heeft vriendenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:18 schreef tong80 het volgende:
Heb er veel zin in.
Vriend komt uit Hengelo hier kijken en logeren. Witbier is al in huis.
Ik heb niks tegen Barcelona hoor. Als het andersom was geweest, en Chelsea dus on terecht had gewonnen. Had ik precies het zelfde gezegd. Ik zou het gewoon zeer onterecht vinden.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |