OT :
Ik denk dat het een hele mooie finale gaat worden.
Tegen Chelsea hebben we uiteraard niet gezien waar Barcelona toe in staat is.
Waarom?
Tal van redenen als je het mij vraagt. Barcelona miste 2 belangrijke spelers. Puyol en natuurlijk Henry. Dus er moest nogal wat verschoven worden. Touré/Iniesta speelden niet op hun oorspronkelijke posities. Chelsea, weliswaar minder dan in Camp Nou, gooide een verdedigingsmuur op van heb ik jou daar. "Handbal ploeg Chelsea" werd er zelfs op mijn werk gezegd.
En dat is toch de zwakte van Barcelona. Ze kunnen moeilijk winnen van ploegen die zo kolossaal verdedigen. En laten we wel wezen, Chelsea heeft de kwaliteiten om op deze manier te verdedigen. Dus daar was moeilijk door te komen.
Niet dat je het Guus kwalijk kan nemen. Hij wilde niet op dezelfde manier geslacht worden zoals Bayern & Real(die wel bereid waren echt mee te voetballen)
kansloos ten onder gingen. Er was simpelweg ander voetbal voor nodig. En eerlijkheid gebied te zeggen dat,gezien over 2 wedstrijden, dat Chelsea misschien had moeten winnen.
Dat is echter niet het geval en geeft voor de neutrale voetballiefhebber een
droomfinale.
Bij Manchester United geloof ik niet zo zeer dat ze echt onder de indruk zijn van Barcelona. In die zin dat Sir Alex Ferguson gewoon uitgaat van de eigen kwaliteiten van zijn spelers. En daarom denk ik dat het een super mooie finale gaat worden.
2 ploegen die beide, doormiddel van aanvallend en aantrekkelijk voetbal, alles op alles gaan zetten om de Champions League te winnen