Het is pas illegaal op het moment dat wij de stream versleutelen en zij hem alsnog doorlinken.quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee, ze plaatsen de actuele stream op hun pagina... En da's inbreuk op het auteursrecht.
Voor de duidelijkheid, de manier waarop ze het hier aanbieden is illegaal: http://home.nowlive.eu/thebunker_stream1.html
Ik heb het over dat mensen het toch al gratis kunnen kijken. En niet illegaal zegt Dementor net.quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:23 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
nemen mensen geen abbo's meer Stefan? het valt mij op dat je altijd zoveel weet over het reilen en zeilen hier bij the Bunker.
Deze toch?quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:24 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik neem Stefan altijd mee in mijn tas ...
Pardon? We BANNEN hier mensen die de linkjes plaatsen. Op NL is de gratis stream ge-embed en roept men iedereen op vooral gratis te kijken en NOG worden ze in de watten gelegd. Dat snap ik dus echt niet he. Ik zou bijna denken dat ze toestemming hebben gekregen de stream te embedden. En ik vraag me steeds meer af waarom wij 'm nog verbieden. kennelijk hebben jullie er niet echt een probleem mee...quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:04 schreef Dementor het volgende:
[..]
Net alsof iedere Fokker netjes betaald voor de streams.
Ik begrijp dat jullie dat kunnen, maar niet doen omdat jullie bang zijn kijkers te verliezen?quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:25 schreef Dementor het volgende:
[..]
Het is pas illegaal op het moment dat wij de stream versleutelen en zij hem alsnog doorlinken.
We kunnen er niets tegen doen zolang er geen DRM op zit, dat weten ze op NL ook en dus gaan ze er mee door.quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:26 schreef Danny het volgende:
[..]
Pardon? We BANNEN hier mensen die de linkjes plaatsen. Op NL is de gratis stream ge-embed en roept men iedereen op vooral gratis te kijken en NOG worden ze in de watten gelegd. Dat snap ik dus echt niet he. Ik zou bijna denken dat ze toestemming hebben gekregen de stream te embedden. En ik vraag me steeds meer af waarom wij 'm nog verbieden. kennelijk hebben jullie er niet echt een probleem mee...
Een DRM licentie systeem kost veel geld.quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:28 schreef D. het volgende:
[..]
Ik begrijp dat jullie dat kunnen, maar niet doen omdat jullie bang zijn kijkers te verliezen?
Dan is het idd pas illegaal om te kijken.quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:25 schreef Dementor het volgende:
[..]
Het is pas illegaal op het moment dat wij de stream versleutelen en zij hem alsnog doorlinken.
Maar echt erg lijken jullie het ook niet te vinden. Jullie sturen immers wel de fanmail met namen van de fora gewoon doorquote:Op donderdag 7 mei 2009 12:28 schreef Dementor het volgende:
[..]
We kunnen er niets tegen doen zolang er geen DRM op zit, dat weten ze op NL ook en dus gaan ze er mee door.
Het is inderdaad of free for all of DRM erop.
Doe dan wat je wel kan. Negeren die zooi!quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:28 schreef Dementor het volgende:
[..]
We kunnen er niets tegen doen zolang er geen DRM op zit, dat weten ze op NL ook en dus gaan ze er mee door.
Nee, ze linken door i.p.v het opnieuw te plaatsen en dus zijn ze niet strafbaar.quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan is het idd illegaal om te kijken.
Op de manier waarop het nu staat is het echter wel illegaal om het te plaatsen, en is nowlive verantwoordelijk voor eventuele geleden schade.
Even heel kort een uitleg over de auteurswet:
Als jij iets maakt heb jij op dat moment direct het auteursrecht. Als anderen dat item willen plaatsen of kopieren of ter beschikking stellen hebben ze daarvoor toestemming van jou nodig. Hebben ze die toestemming niet en stellen ze het toch ter beschikking dan maken ze inbreuk op jouw auteursrecht en kun je ze op laten draaien voor de geleden schade.
Een uitzondering hierop zijn bijv. nieuwsberichten, die vallen hier niet onder ivm vrije nieuwsgaring.
Ok, dus het staat ons vrij de streams gewoon in de OP van elke COS te flikkeren en te embedden met wat banners ernaast? Dat we niet boze telefoontjes van Bram krijgen. Het interesseert jullie dus niet?quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:28 schreef Dementor het volgende:
[..]
Dus embedded YouTube is ook illegaal?quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:30 schreef Maanvis het volgende:
Als jij iets maakt heb jij op dat moment direct het auteursrecht. Als anderen dat item willen plaatsen of kopieren of ter beschikking stellen hebben ze daarvoor toestemming van jou nodig. Hebben ze die toestemming niet en stellen ze het toch ter beschikking dan maken ze inbreuk op jouw auteursrecht en kun je ze op laten draaien voor de geleden schade.
Een uitzondering hierop zijn bijv. nieuwsberichten, die vallen hier niet onder ivm vrije nieuwsgaring.
Hebben jullie ook inzicht in hoeveel mensen er gratis streamen?quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:30 schreef Dementor het volgende:
[..]
Een DRM licentie systeem kost veel geld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |