10 wordt 1quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:27 schreef One_conundrum het volgende:
inderdaad ja, wat is daar gebeurd en wie zag het aankomen?
of zijn daar gewoon aandelen samengevoegd?
hier zit er nog een hoor, zat flink short had dit serieus niet gedacht, ik wacht nou ook effe een weekje voor ik weer wat ga doen, eerst effe wachten tot de koers uit het trend kanaal knikkert.quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:53 schreef lammegiraf het volgende:
pff...kan toch wel tot de sombere conclusie komen de boot volledig gemist te hebben. Inmiddels zitten we weer op het niveau waar ik ben afgestapt. denk dat ik het een tijdje voor gezien hou met aandelen. waar mogelijk een keer met een turbotje spelen ofzo maar dat ik deze hele up-rally gemist heb neem ik mezelf toch wel kwalijk.
Ik denk dat de meesten dat hebben, inclusief grotendeels ik hoor. Deze rally komt voor velen als een total suprise en de enige manier om er geld mee te verdienen is om mee te doen met deze gekte. Echter blijft dat zeer gevaarlijk. Ergens ligt een (tijdelijke?) top. Op het huidige niveau ben ik totaal niet geneigd om nog even lekker in te stappen. Boven de 250 punten AEX moet je imho nooit aandelen kopen, of het moet voor een kort ritje zijn.quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:53 schreef lammegiraf het volgende:
pff...kan toch wel tot de sombere conclusie komen de boot volledig gemist te hebben. Inmiddels zitten we weer op het niveau waar ik ben afgestapt. denk dat ik het een tijdje voor gezien hou met aandelen. waar mogelijk een keer met een turbotje spelen ofzo maar dat ik deze hele up-rally gemist heb neem ik mezelf toch wel kwalijk.
Beetje vreemd om te shorten wanneer het bullish sentiment onder de 20 zat. Onder de 30 moet je eigenlijk al je shorts sluiten voor de zekerheid.quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:56 schreef edwinh het volgende:
[..]
hier zit er nog een hoor, zat flink short had dit serieus niet gedacht, ik wacht nou ook effe een weekje voor ik weer wat ga doen, eerst effe wachten tot de koers uit het trend kanaal knikkert.
Interessant. Het kan weer een sell the fact worden.quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:32 schreef edwinh het volgende:
http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=41980
Ik zie het ook niet als een trading methode maar als een hulpmiddel op te beleggen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
De waarderings methode die je gebruikt blijf ik een verrassend goede vinden al blijft het erg op safe spelen. Het aantal trades in zo'n methode ligt dan ook niet erg hoog lijkt me. En om dan juist op die momenten toe te slaan, sja mag je dan spreken van lucky treffers als je op dat moment weet in te kopen? Een ander probleem van het waarderings principe is dat je je inwezen buitenspel zet ten tijde van 'bubble-achtige' groei.
Dat weet je dus niet. De laatste maanden heeft iedereen voorraden afgebouwd en weinig meer gemaakt. Nu die voorraden bijna op zijn moeten die worden aangevuld en krijg je logischerwijze een stijging van manufacturing en vraag naar grondstoffen. Maar of dat een definitieve draai is dat zul je pas achteraf kunnen zeggen.quote:Het feit dat we nu misschien een nieuwe bubble creeeren vind ik ook wel een, aan de ene kant gewaagde uitspraak al zijn er een aantal treffende punten die je noemt. Er zullen een aantal basis situaties veranderen. Maar als je bijv. nu kijkt naar de vroeg - cyclische sectoren bij de S&P500 die het hardst stijgen van iedereen, dit duidt toch op een herstel volgens 'het boekje' ?
Ik weet het maar voor deze rally had je inderdaad een met alle respect No Nuts moeten zijn en al je informatie en verstand opzij zetten om gewoon in te springen. Ik had nooit verwacht dat we nu al op de 265 zouden komen,quote:Op donderdag 7 mei 2009 15:00 schreef pberends het volgende:
[..]
Beetje vreemd om te shorten wanneer het bullish sentiment onder de 20 zat. Onder de 30 moet je eigenlijk al je shorts sluiten voor de zekerheid.
Faber had al weken gewaarschuwd om niet te shorten half februari/maart. M'n bearmarket rally topic legde alles goed uitquote:Op donderdag 7 mei 2009 15:07 schreef edwinh het volgende:
[..]
Ik weet het maar voor deze rally had je inderdaad een met alle respect No Nuts moeten zijn en al je informatie en verstand opzij zetten om gewoon in te springen. Ik had nooit verwacht dat we nu al op de 265 zouden komen,
Dit stond gisteren op de frontpage.quote:Na twee maanden van een wereldwijde rally in aandelenmarkten verkopen insiders (topmedewerkers van banken en bedrijven) op het moment als een gek aandelen. De verkoop van aandelen door deze insiders is sinds de piek van de beurzen in oktober 2007 nog niet eerder zo massaal geweest, en neemt nog steeds toe.
Alex hier ook extreem traag! En ik wil wat winstnemen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 15:03 schreef Mortaxx het volgende:
Alex bij andere ook down? Of heeft iedereen hier binck
Waarom? Er zijn er wel meer die die rally hebben gemistquote:Op donderdag 7 mei 2009 14:53 schreef lammegiraf het volgende:
maar dat ik deze hele up-rally gemist heb neem ik mezelf toch wel kwalijk.
Voorzie je weer een huizencrisis in de US?quote:Op donderdag 7 mei 2009 15:14 schreef pberends het volgende:
10y bond op 3,23%. Daar gaan de hypotheekbezitters.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |