De 'correcte dame' haar tekst:quote:mn afspraak is al 6 minuten te laat, maar om nu te gaan lopen kankeren is ook weer zoiets
kan·ke·ren kankerde, h gekankerd voortdurend mopperenquote:Moet dat nou zulk taalgebruik
quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:41 schreef BELASTING het volgende:
Eensch met de klacht. Dat gekanker moet maar is ophouden.
voorspelbaarheidquote:
quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:44 schreef geelkuikentje het volgende:
Ik vind deze klacht erg onterecht. Het woord is geen normaal woord. Zeg gewoon zeiken of zo ipv dat rot woord
koop een dagboek en ga daar lopen kankeren over een compleet normaal werkwoordquote:Op woensdag 6 mei 2009 11:44 schreef geelkuikentje het volgende:
Ik vind deze klacht erg onterecht. Het woord is geen normaal woord. Zeg gewoon zeiken of zo ipv dat rot woord
Wat? Kankeren is gewoon een bestaand woord.quote:
quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:44 schreef wise het volgende:
en dan die huillies die dan zeggen dat een familielid er aan overleden is.
Idd. Je kunt mensen kwetsen met dat (werk)woord! Waarom gebruiken we het woord auto eigenlijk nog? Auto kan voor sommige mensen heel kwetsend zijn!quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:44 schreef geelkuikentje het volgende:
Kankeren geeft meer kracht.quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:44 schreef geelkuikentje het volgende:
Van een beetje kankeren is nog nooit iemand doodgegaan hoor!quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:44 schreef geelkuikentje het volgende:
Nee, hij wacht tot je hapte. And you did.quote:
Jij begrijpt 't.quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:51 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Nee, hij wacht tot je hapte. And you did.
ik verveel me, zeg ik net, wat denk je dat ik doequote:Op woensdag 6 mei 2009 11:51 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Nee, hij wacht tot je hapte. And you did.
Ik niet. En je bent nu in mijn district.quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:51 schreef ImTheBase het volgende:
Ohja, post verwijderen, dat werkt.Geweldig hoe fok daar ooit tegen was.
Jij bent dan ook een newbie.quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:53 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik niet. En je bent nu in mijn district.
Daarom ben je ook een held.quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:53 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik niet. En je bent nu in mijn district.
Klopt.quote:
Ik weet dat kankeren een bestaand woord is maar om het een normaal woord te vinden. Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind het een onzettend naar rot woord. Dat is mijn mening.quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:46 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Wat? Kankeren is gewoon een bestaand woord.
Oh, dat mag uiteraard.quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:55 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Ik weet dat kankeren een bestaand woord is maar om het een normaal woord te vinden. Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind het een onzettend naar rot woord. Dat is mijn mening.
Het is kennelijk normaal genoeg om in de Van Dale te staan.quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:55 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Ik weet dat kankeren een bestaand woord is maar om het een normaal woord te vinden. Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind het een onzettend naar rot woord. Dat is mijn mening.
Ik vind pollepel, rollator en theezakje ook kutwoorden, maar die worden ook gewoon gebruiktquote:Op woensdag 6 mei 2009 11:55 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
alvast gecondoleerd dat je tante aan de ZIEKTE kanker overlijdt, maar niet aan mopperenquote:Op woensdag 6 mei 2009 12:04 schreef Krogzar het volgende:
dank je, m'n tante is nu bezig met overlijden aan die ontzettende KUT ziekte....
(gister ingeslapen, wordt nooit meer wakker, gister een verwachting van 0 tot 2 dagen...)
rot toch ff heel snel op met je ge"kanker".... werkwoord laat me niet lachen
oftewel
Klacht: "mensen die denken dat kanker als scheldwoord moet kunnen"
bedankt voor je condeleance, hoeft verder niet van mij.quote:Op woensdag 6 mei 2009 12:06 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
alvast gecondoleerd dat je tante aan de ZIEKTE kanker overlijdt, maar niet aan mopperen
quote:Op woensdag 6 mei 2009 12:06 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
alvast gecondoleerd dat je tante aan de ZIEKTE kanker overlijdt, maar niet aan mopperen
wat loop je dan te kankeren?quote:Op woensdag 6 mei 2009 12:07 schreef Krogzar het volgende:
[..]
bedankt voor je condeleance, hoeft verder niet van mij.
Kanker is ook een bestaand woord. Toch vind ik het niet altijd tof. Ik zal dat of 'kankeren' niet snel gebruiken.quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:46 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Wat? Kankeren is gewoon een bestaand woord.
Als je nou wat te kankeren hebt, doe dat dan met gepaste taal.quote:
Dit vind ik heel kwetsend voor mensen met vaginisme.quote:Op woensdag 6 mei 2009 12:04 schreef Krogzar het volgende:
dank je, m'n tante is nu bezig met overlijden aan die ontzettende KUT ziekte....
Iemand die het gebruikt daalt in mijn achting.quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:55 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Iedereen van 10 jaar of ouder kent wel iemand die aan de ziekte is overleden. Het maakt je niet speciaal, als je je stoort aan 'kankeren' maakt je dat een huilie en een aansteller.quote:Op woensdag 6 mei 2009 12:04 schreef Krogzar het volgende:
(gister ingeslapen, wordt nooit meer wakker, gister een verwachting van 0 tot 2 dagen...)
oftewel
Wegwezen met je offtopic gekanker..quote:Op woensdag 6 mei 2009 12:04 schreef Krogzar het volgende:
oftewel
Over 'kankeren' hoorde je pak 'm even beet 10 jaar geleden ook niemand.quote:Op woensdag 6 mei 2009 14:53 schreef motorbloempje het volgende:
tering, tyfus en cholera hoor je nooit iemand over kankeren
maar kanker(en) is ineens een stuk erger omdat dat recent 'heerst'
De post van Krogzar was om iedereen te vertellen dat kanker HEEL ERG is. Dat weten de meesten namelijk niet...quote:Op woensdag 6 mei 2009 14:52 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Wegwezen met je offtopic gekanker..
Het werkwoord "kankeren" stond al 50 jaar in het woordeboek voordat iemand een ander letterlijk de kanker toewenste.. (hetgeen ook gewoon moet kunnen imo, als scheldwoorden al niet meer mogen kwetsen, wat heb je er dan nog aan?)
Na de hele dag met het "gekanker" in m'n hoofd te hebben rondgelopen vind ik dat ik nog 1 post hieraan moet wijden...quote:Op woensdag 6 mei 2009 15:18 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
De post van Krogzar was om iedereen te vertellen dat kanker HEEL ERG is. Dat weten de meesten namelijk niet...
Volgens mij moet je de definitie van gekanker nog even opzoeken. Het is namelijk geen ziekte wat je iemand toewenst maar een werkwoord om aan te duiden dat iemand loopt te zeiken (mopperen).quote:Op woensdag 6 mei 2009 18:31 schreef Krogzar het volgende:
[..]
Na de hele dag met het "gekanker" in m'n hoofd te hebben rondgelopen vind ik dat ik nog 1 post hieraan moet wijden...
Ik vind het van erg weinig respect getuigen als je heel de tijd met deze vreselijke ziekte in de ronde wil gaan gooien. Dat mijn tante eraan overlijd is natuurlijk mijn probleem, maar los daarvan is het gewoon niet iets wat je iemand toewenst en wat bijna iedereen op den duur krijgt.
Wat mij irriteerd aan dit topic is het feit dat iemand gaat klagen over het feit dat hij aangesproken is op het feit dat hij het woord kanker gebruikt. Omdat iemand daar last van had.
Los van 't feit van hoe kanker mij laat voelen, vind ik het aanmaken van een klaagtopic over het feit dat jij aangeproken wordt op jou gekanker, echt compleet respectloos en dat vind ik uitermate storend.
maarja mijn mening.
ow en mijn dank naar iedereen die mijn posts gebruikt om ff goedkoop proberen grappig te zijn....
/Krogzar
Kanker is gewoon in.quote:Op woensdag 6 mei 2009 14:53 schreef motorbloempje het volgende:
tering, tyfus en cholera hoor je nooit iemand over kankeren
maar kanker(en) is ineens een stuk erger omdat dat recent 'heerst'
Volgens is de Nederlandse taal 1 van de weinige talen waarin ziektes als scheldwoorden gebruikt hoor?quote:Op woensdag 6 mei 2009 18:45 schreef cultheld het volgende:
Ik begrijp sowieso de ophef rondom het woord 'kanker' niet. In het buitenland is dat een volstrekt normaal woord, waar niemand zich druk om maakt. Alleen in het calvinistische - overal aanstoot aan nemende - Nederland is het not done om dat woord anders dan zuiver medisch bedoeld toe te passen.
quote:Op woensdag 6 mei 2009 18:45 schreef cultheld het volgende:
Ik begrijp sowieso de ophef rondom het woord 'kanker' niet. In het buitenland is dat een volstrekt normaal woord, waar niemand zich druk om maakt. Alleen in het calvinistische - overal aanstoot aan nemende - Nederland is het not done om dat woord anders dan zuiver medisch bedoeld toe te passen.
Niet helemaal waar. In Nederland worden ziektes als 'gewone' scheldwoorden gebruikt; in het buitenland enkel als serieuze verwensingen (tot aan keurige politici in maatpakken die hun opponenten met een kankergezwel vergelijken).quote:Op woensdag 6 mei 2009 18:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Volgens is de Nederlandse taal 1 van de weinige talen waarin ziektes als scheldwoorden gebruikt hoor?
Appels en peren. Overigens zullen Surinamers en Antillianen het ook niet accepteren als een blanke 'nigger' tegen ze zegt.quote:Op woensdag 6 mei 2009 18:48 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Zeg jij eens nigger in Amerika en in Nederland?
Geen appels en peren. Jij hebt het over een woord dat over 'normaal' is, behalve in Nederland. Ik heb het over een woord dat 'normaal' is in Nederland, maar niet in andere delen van de wereld.quote:Op woensdag 6 mei 2009 18:52 schreef cultheld het volgende:
[..]
Appels en peren. Overigens zullen Surinamers en Antillianen het ook niet accepteren als een blanke 'nigger' tegen ze zegt.
Zo nu en dan iemand vergelijken met een kankergezwel of stelselmatig mensen kankerlijer noemen of simpel woord het kanker roepen, is nogal een verschil. In het buitenland wordt er niet of nauwelijks met kanker zelf gescholden (hoe vaak hoor jij een Engelstalig iemand 'cancer' roepen, of 'cancer off'?quote:Op woensdag 6 mei 2009 18:51 schreef cultheld het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. In Nederland worden ziektes als 'gewone' scheldwoorden gebruikt; in het buitenland enkel als serieuze verwensingen (tot aan keurige politici in maatpakken die hun opponenten met een kankergezwel vergelijken).
Nigger is even 'normaal' in Nederland als in Amerika. Hoe denk je dat dat woord überhaupt in Nederland terecht is gekomenquote:Op woensdag 6 mei 2009 18:55 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Geen appels en peren. Jij hebt het over een woord dat over 'normaal' is, behalve in Nederland. Ik heb het over een woord dat 'normaal' is in Nederland, maar niet in andere delen van de wereld.
En denk jij dat een kankerpatiënt in Amerika het wel accepteert als je de hele tijd scheldt met kanker terwijl hij in z'n bed naast je ligt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |