quote:Op woensdag 6 mei 2009 02:54 schreef Wappie78 het volgende:
[..]
te makkelijk maar:Gelukkig maarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moet er niet aan denken om voor een hongerloontje ergens naar een of andere woestijn gestuurd te worden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
Ik snap nooit dat ze niet zeer snel kunnen opschalen qua mankracht. Zolang er geen rellen zijn of aanwijzingen daarvoor zijn is het logisch dat je met niet al te veel agenten/ME aanwezig wil zijn, alleen al vanwege het kostenaspect. Maar zodra het mis gaat moet het toch mogelijk zijn massaal alle agenten uit de stad op te roepen, als je met 500 agenten naar zo'n groep gaat moet de klus toch eenvoudig te klaren zijn. Omsingelen, insluiten en allemaal arresteren, inladen die hap.quote:Op woensdag 6 mei 2009 01:58 schreef Pacmaniac het volgende:
0:45 moet je even kijken.
Ze moeten gewoon niet met 8 man willen ingrijpen maar wachten op versterking of de ME!
Ik heb niks tegen de hardcore muziek of feesten met dat genre, maar het valt gewoon op dat al die hooligans altijd hardcore luisteren, zie ook dat filmpje van Pacmaniac.quote:Op woensdag 6 mei 2009 01:01 schreef RemcoW85 het volgende:
Nounou, fijn vooroordeel. Op die feesten gaat het er gemoedelijker aan toe dan hier iig.
Hebben ze een keer eerder gedaan, werden er 700 supporters ingesloten en aangehouden op de brug bij de Stadionweg terwijl er maar een mannetje of 50 aan het rellen was (waarvan het merendeel allang niet meer op de brug stond)quote:Op woensdag 6 mei 2009 02:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik snap nooit dat ze niet zeer snel kunnen opschalen qua mankracht. Zolang er geen rellen zijn of aanwijzingen daarvoor zijn is het logisch dat je met niet al te veel agenten* Bolkesteijn aanwezig wil zijn, alleen al vanwege het kostenaspect. Maar zodra het mis gaat moet het toch mogelijk zijn massaal alle agenten uit de stad op te roepen, als je met 500 agenten naar zo'n groep gaat moet de klus toch eenvoudig te klaren zijn. Omsingelen, insluiten en allemaal arresteren, inladen die hap.
quote:Op woensdag 6 mei 2009 02:55 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Gelukkig maarMoet er niet aan denken om voor een hongerloontje ergens naar een of andere woestijn gestuurd te worden
Het spijt me, mijn vrouwtje eindigt haar schrijfsels met Prof. Drs. Ik denk dus niet dat het realistisch is om te denken dat ze jou voor die taak zou uitkiezen. Van de andere kant is ze natuurlijk wel afgestudeerd in de psychiatrie. Wie weet kan ze nog een keer op je promoveren. Maar tot nu toe heeft ze meer interesse in mensen waarbij er nog hoop is. Hoewel ze gedragsproblemen ook erg interessant vind. Dus helemaal afschrijven doe ik je nog nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Die groep gaat snel hoor. Die hoeven zich niet meer te verzamelen, die hebben geen organisatie en ze zijn al op de plek. Voor de agenten ligt dat anders. Gewoon een simpele rij vormen kost tijd. Tijd die je niet hebt als zo een groep charges gaat uitvoeren zoals je op die eerste video ziet.quote:Op woensdag 6 mei 2009 02:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik snap nooit dat ze niet zeer snel kunnen opschalen qua mankracht. Zolang er geen rellen zijn of aanwijzingen daarvoor zijn is het logisch dat je met niet al te veel agenten* Bolkesteijn aanwezig wil zijn, alleen al vanwege het kostenaspect. Maar zodra het mis gaat moet het toch mogelijk zijn massaal alle agenten uit de stad op te roepen, als je met 500 agenten naar zo'n groep gaat moet de klus toch eenvoudig te klaren zijn. Omsingelen, insluiten en allemaal arresteren, inladen die hap.
[..]
Ik heb niks tegen de hardcore muziek of feesten met dat genre, maar het valt gewoon op dat al die hooligans altijd hardcore luisteren, zie ook dat filmpje van Pacmaniac.
dat niet alleen, maar vlakbij hebben we een mariniers kazerne staan... wel zo makkelijk om die ff uit hun bed op te trommelen om zo'n plein schoon te vegen van het tuigquote:Op woensdag 6 mei 2009 02:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
[..]
Ik heb niks tegen de hardcore muziek of feesten met dat genre, maar het valt gewoon op dat al die hooligans altijd hardcore luisteren, zie ook dat filmpje van Pacmaniac.
Maar die rellen in dat filmpje 27 mensen aangehouden. Ik tel toch echt minstens 100 man die met bivakmutsen, sjaals over het gezicht en petjes, stenen loopt te gooien. Je zou toch zeggen dat het wel mogelijk moet zijn die lui van de echte supporters te onderscheiden. Ik ga nooit naar voetbal, maar ik ga er vanuit dat er toch ook vaders met kinderen zijn, jongeren die gewoon met voetbalsjaal om de nek een leuke middag gehad hebben, ouderen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 02:58 schreef Pacmaniac het volgende:
Hebben ze een keer eerder gedaan, werden er 700 supporters ingesloten en aangehouden op de brug bij de Stadionweg terwijl er maar een mannetje of 50 aan het rellen was (waarvan het merendeel allang niet meer op de brug stond)
Wel praktisch mocht je een keertje getraumatiseerd terugkeren van een "vredesmissie"quote:Op woensdag 6 mei 2009 03:01 schreef Wappie78 het volgende:
[..]
Het spijt me, mijn vrouwtje eindigt haar schrijfsels met Prof. Drs. Ik denk dus niet dat het realistisch is om te denken dat ze jou voor die taak zou uitkiezen. Van de andere kant is ze natuurlijk wel afgestudeerd in de psychiatrie. Wie weet kan ze nog een keer op je promoveren. Maar tot nu toe heeft ze meer interesse in mensen waarbij er nog hoop is. Hoewel ze gedragsproblemen ook erg interessant vind. Dus helemaal afschrijven doe ik je nog niet
Nouja de drs mocht ze gebruiken nadat ze iets had geschreven ooit. En de prof nadat ze iets had uitgelegt aan een boel mensenquote:
Tuurlijk niet man , er zijn 127 vrouwen in Nederland met een dergelijke titel . Waarvan allen 50 jaar en ouder. Waarschijnlijk bedoelt tie zn oma ofzoquote:
Ik bedoel meer dat de meeste professoren (iig in de biologie) Dr. zijn, en geen Drs.quote:Op woensdag 6 mei 2009 03:06 schreef Wappie78 het volgende:
[..]
Nouja de drs mocht ze gebruiken nadat ze iets had geschreven ooit. En de prof nadat ze iets had uitgelegt aan een boel mensen![]()
Heej, ik ben zo slim ook niet hoor. Ik zie er gewoon verdomd goet uit. Vandaar.
Die zitten volgens mij aan de overkant hoor, maar ik ben voor, eens kijken hoe stoer de hooligans dan nog zijn.quote:Op woensdag 6 mei 2009 03:04 schreef ebeaydojraes het volgende:
dat niet alleen, maar vlakbij hebben we een mariniers kazerne staan... wel zo makkelijk om die ff uit hun bed op te trommelen om zo'n plein schoon te vegen van het tuig
Dat blijktquote:Op woensdag 6 mei 2009 03:06 schreef Wappie78 het volgende:
[..]
Nouja de drs mocht ze gebruiken nadat ze iets had geschreven ooit. En de prof nadat ze iets had uitgelegt uitgelegd aan een boel mensen![]()
Heej, ik ben zo slim ook niet hoor . Ik zie er gewoon verdomd goet uit. Vandaar.
Dat zou ik bij god niet weten!quote:Op woensdag 6 mei 2009 03:08 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat de meeste professoren (iig in de biologie) Dr. zijn, en geen Drs.
Moet gewoon een voetbalwet komen, we hebben een nieuwe evenementen-wet ja dat weer wel. Nee in Nederland doen ze het weer anders. Geen publiek uitspelende team mee naar Rotterdam <==> Amsterdam. Iets dat in Engeland ondenkbaar zou zijn , terwijl ze daar de laatste jaren de zaken wél op orde hebben. Zelfs een simpel concept overnemen in Den haag is teveel gevraagdquote:Op woensdag 6 mei 2009 03:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar die rellen in dat filmpje 27 mensen aangehouden. Ik tel toch echt minstens 100 man die met bivakmutsen, sjaals over het gezicht en petjes, stenen loopt te gooien. Je zou toch zeggen dat het wel mogelijk moet zijn die lui van de echte supporters te onderscheiden. Ik ga nooit naar voetbal, maar ik ga er vanuit dat er toch ook vaders met kinderen zijn, jongeren die gewoon met voetbalsjaal om de nek een leuke middag gehad hebben, ouderen.
Ik heb wel eens een prof. ir. gehad, maar dat is de enige die ik ooit ben tegengekomen. Het komt, zeker bij de jongere professoren, echt heel heel zelden voor.quote:Op woensdag 6 mei 2009 03:08 schreef Neuroscience het volgende:
Ik bedoel meer dat de meeste professoren (iig in de biologie) Dr. zijn, en geen Drs.
Ik hoop dat je er begrip voor hebt dat ik toch niet onze doopnamen ga vertellen hier. Zo gek jong zijn we ook niet meer trouwens. Als we naar een discotheek gaan vallen we opquote:Op woensdag 6 mei 2009 03:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een prof. ir. gehad, maar dat is de enige die ik ooit ben tegengekomen. Het komt, zeker bij de jongere professoren, echt heel zelden voor.
Hoe doen ze het daar dan? Ik dacht altijd dat de voetbalhooligans een soort onuitroeibaar probleem waren, tenminste als je het spelletje voor de supporters leuk wil houden.quote:Op woensdag 6 mei 2009 03:12 schreef Pacmaniac het volgende:
Nee in Nederland doen ze het weer anders. Geen publiek uitspelende team mee naar Rotterdam <==> Amsterdam. Iets dat in Engeland ondenkbaar zou zijn , terwijl ze daar de laatste jaren de zaken wél op orde hebben.
Met een poging om op normale toon verder te gaan:quote:Op woensdag 6 mei 2009 03:12 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Moet gewoon een voetbalwet komen, we hebben een nieuwe evenementen-wet ja dat weer wel. Nee in Nederland doen ze het weer anders. Geen publiek uitspelende team mee naar Rotterdam <==> Amsterdam. Iets dat in Engeland ondenkbaar zou zijn , terwijl ze daar de laatste jaren de zaken wél op orde hebben. Zelfs een simpel concept overnemen in Den haag is teveel gevraagd
Na de ramp in engeland hebben ze daar de hekken weg gedaan. Maar wel de regel gezet:quote:Op woensdag 6 mei 2009 03:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hoe doen ze het daar dan? Ik dacht altijd dat de voetbalhooligans een soort onuitroeibaar probleem waren, tenminste als je het spelletje voor de supporters leuk wil houden.
Klinkt goed, waar wachten ze in Nederland op? Die drie keer per jaar dat ik voetbal kijk valt het mij ook altijd op dat in Engeland de tribunes veel dichter op het veld staan, en dan ook nog zonder hekken, dat is voor de toeschouwers en voetballers ook veel leuker.quote:Op woensdag 6 mei 2009 03:19 schreef Wappie78 het volgende:
Na de ramp in engeland hebben ze daar de hekken weg gedaan. Maar wel de regel gezet:
iedereen die op het veld komt of relt: levenslang stadiumverbod.
Dat werkt. In engeland zijn de hekken niet meer nodig en dat is eigenlijk toch wel het land met hele heftige 'fans'....
Het komt erop neer dat mensen die lopen te rellen en gepakt worden een levenslang stadionverbod krijgen , en zich daarnaast op wedstrijddagen van hun team (ook uitwedstrijden) zich verplicht moeten melden bij de politie óf d.m.v. het dragen van een elektronische enkelband gedwongen de deur niet uit kunnen.(banning order)quote:Op woensdag 6 mei 2009 03:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hoe doen ze het daar dan? Ik dacht altijd dat de voetbalhooligans een soort onuitroeibaar probleem waren, tenminste als je het spelletje voor de supporters leuk wil houden.
Je moet je dan wel bedenken waarom engeland dit kan doen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 03:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Klinkt goed, waar wachten ze in Nederland op? Die drie keer per jaar dat ik voetbal kijk valt het mij ook altijd op dat in Engeland de tribunes veel dichter op het veld staan, en dan ook nog zonder hekken, dat is voor de toeschouwers en voetballers ook veel leuker.
Aha, ik ben zelf ook zeer gesteld op privacy, zelfs in Nederland vind ik dat er veel te weinig aandacht is voor de inmenging van de overheid op het gebied van privacy in ons dagelijk leven. Als het met cameratoezicht moet dan hoeft het van mij niet, maar ze zouden op z'n minst wel kunnen beginnen om het systeem uit Engeland op de reguliere arrestanten toe te gaan passen, ik denk dat dat ook wel enige preventieve werking gaat hebben.quote:Op woensdag 6 mei 2009 03:29 schreef Wappie78 het volgende:In Engeland is het zo dat er op dit moment enkele miljoenen (!) camera's hangen. Met gezichtsherkenningsoftware daar weer achter en een enorme database. Als burger heb je in Engeland nog minder privacy dan hier of zelfs China. Ik denk dat dit hele systeem van hun alleen daardoor haalbaar is. Persoonlijk vind ik het dat niet waard. Ik vind vrijheid van gaan en staan zonder dat de overheid elke meter weet waar je bent veel belangrijker dan het inperken van voetbalrellen. Omdat daar iedereen het slachtoffer van is, terwijl dat bij voetbalrellen toch een stuk minder mensen zijn.
Gedeeltelijk is dat er ook al geloof ik Notoire rellers moeten zich als hun clubje een wedstrijd heeft melden op het politiebureau in hun stadje. Clubs en de KNVB en de strafrechter geven harde straffen aan mensen die gepakt worden. De geldboetes vind ik zelf wel een een beetje absurd. 10.000 euro is niet ongewoon. Maar dat word dan door clubs opgelegd. Ik begrijp die constructie zelf ook niet. Voor mij lijkt het alsof daar geen rechter aan te pas komt. Terwijl er in mijn ogen toch wel ergere dingen nog gebeuren waarbij slachtoffers blij mogen zijn als ze een bedrag met 4 cijfers krijgen. En dan praat ik over verkrachting en zelfs moord. Maar ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik ook geen die-hard voetballer ben ofzo, dus of dit ook echt zo is weet ik nieteens. Dat wil zeggen, ik heb het nooit opgezocht.quote:Op woensdag 6 mei 2009 03:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Aha, ik ben zelf ook zeer gesteld op privacy, zelfs in Nederland vind ik dat er veel te weinig aandacht is voor de inmenging van de overheid op het gebied van privacy in ons dagelijk leven. Als het met cameratoezicht moet dan hoeft het van mij niet, maar ze zouden op z'n minst wel kunnen beginnen om het systeem uit Engeland op de reguliere arrestanten toe te gaan passen, ik denk dat dat ook wel enige preventieve werking gaat hebben.
Nederland is wereldwijd toonaangevend als het gaat om laf beleid voeren. Of het nu gaat om rellende supporters of de aanpak van criminele Marokkanen constant lopen ze achter de feiten aan.quote:Op woensdag 6 mei 2009 03:39 schreef Wappie78 het volgende:
[..]
Gedeeltelijk is dat er ook al geloof ik Notoire rellers moeten zich als hun clubje een wedstrijd heeft melden op het politiebureau in hun stadje. Clubs en de KNVB en de strafrechter geven harde straffen aan mensen die gepakt worden. De geldboetes vind ik zelf wel een een beetje absurd. 10.000 euro is niet ongewoon. Maar dat word dan door clubs opgelegd. Ik begrijp die constructie zelf ook niet. Voor mij lijkt het alsof daar geen rechter aan te pas komt. Terwijl er in mijn ogen toch wel ergere dingen nog gebeuren waarbij slachtoffers blij mogen zijn als ze een bedrag met 4 cijfers krijgen. En dan praat ik over verkrachting en zelfs moord. Maar ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik ook geen die-hard voetballer ben ofzo, dus of dit ook echt zo is weet ik nieteens. Dat wil zeggen, ik heb het nooit opgezocht.
(offtopic: ik mis BOF echt... en Nederland heeft BOF nu harder nodig dan ooit.)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |