Dat is weer een ander discussiepunt denk ik. Ik zou niet willen ruilen met het amerikaanse systeem bijvoorbeeld. 3 strikes is out. Na 2 keer heb je geen zak meer te verliezen. En dat zie je dan ook terug in de cijfers van de misdaad. Onmenselijk straffen is ook niet de oplossing. Maar in het geval van spelletjes vind ik wel: rellen? Tot nooit meerquote:Op woensdag 6 mei 2009 03:42 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Nederland is wereldwijd toonaangevend als het gaat om laf beleid voeren. Of het nu gaat om rellende supporters of de aanpak van criminele Marokkanen constant lopen ze achter de feiten aan.
Volgens mij kan dat niet. De club kan helemaal geen boete opleggen aan een supporter, want de club heeft geen machtsmiddelen om dat af te dwingen. Misschien dat er een schadevergoeding aan de club toegewezen wordt door de rechter, dan staan de club namelijk wel machtsmiddelen tot zijn beschikking om tot betaling te dwingen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 03:39 schreef Wappie78 het volgende:
De geldboetes vind ik zelf wel een een beetje absurd. 10.000 euro is niet ongewoon. Maar dat word dan door clubs opgelegd. Ik begrijp die constructie zelf ook niet. Voor mij lijkt het alsof daar geen rechter aan te pas komt.
Thnx voor de info iig.quote:Maar ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik ook geen die-hard voetballer ben ofzo, dus of dit ook echt zo is weet ik nieteens. Dat wil zeggen, ik heb het nooit opgezocht.
Ik ga dat eens even uitzoeken. Want ik vermoed dat de mensen met een seizoenskaart wel degelijk akkoord gaan met die geldboetes bij wangedrag.quote:Op woensdag 6 mei 2009 03:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat niet. De club kan helemaal geen boete opleggen aan een supporter, want de club heeft geen machtsmiddelen om dat af te dwingen. Misschien dat er een schadevergoeding aan de club toegewezen wordt door de rechter, dan staan de club namelijk wel machtsmiddelen tot zijn beschikking om tot betaling te dwingen.
[..]
Thnx voor de info iig.
Mja, je hebt de beelden gezien?quote:Op woensdag 6 mei 2009 04:06 schreef tong80 het volgende:
In Rotterdam heeft de politie bij een
bevrijdingsfeest op een terrein aan de
Zalmhaven waarschuwingsschoten gelost.
Twee groepen jongeren waren daar met
elkaar slaags geraakt.Zij keerden zich
tegen agenten die op de ongeregeldheden
waren afgekomen.De agenten losten
waarschuwingsschoten en het feest werd
afgebrokenNiemand is gearresteerd.
Niet iedereen die vecht met een petje van een club is gelijk een hooliganquote:Op woensdag 6 mei 2009 01:04 schreef QFX23 het volgende:
[..]
Tja, en terwijl het op de meeste hardcore-feestjes ook best gezellig en gemoedelijk zijn. Voetbalshirtjes zijn daar dan ook verboden.
Voetbalhooligans zijn gewoon nog minder leuke feestgangers dan de gemiddelde relallochtoon.
Volgens mij staan de harde kernen van Feijenoord niet echt op hele goede voet met elkaar?quote:Op woensdag 6 mei 2009 02:18 schreef theyshootingtupac het volgende:
[..]
Wat een gelul![]()
RJK is harde kern van Feyenoord
net als SCF en F3R
Die gaan niet tegen mekaar!! En lopen gasten van elke nationaliteit rond bij harde kern Feyenoord.
Zo zie je maar gaat prima een multiculturele samenleving.
Voetbalwet heeft geen kont zin.quote:Op woensdag 6 mei 2009 03:12 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Moet gewoon een voetbalwet komen, we hebben een nieuwe evenementen-wet ja dat weer wel. Nee in Nederland doen ze het weer anders. Geen publiek uitspelende team mee naar Rotterdam <==> Amsterdam. Iets dat in Engeland ondenkbaar zou zijn , terwijl ze daar de laatste jaren de zaken wél op orde hebben. Zelfs een simpel concept overnemen in Den haag is teveel gevraagd
Is het ook.quote:Op woensdag 6 mei 2009 03:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hoe doen ze het daar dan? Ik dacht altijd dat de voetbalhooligans een soort onuitroeibaar probleem waren, tenminste als je het spelletje voor de supporters leuk wil houden.
Als ik bij ADO of Utrecht op een bord lees dat het veld betreden of achter een bepaald hek zo'n 15 jaar stadion verbod en een boete van ¤10.000 is, vind ik dat toch ook wel zatquote:Op woensdag 6 mei 2009 03:19 schreef Wappie78 het volgende:
[..]
Na de ramp in engeland hebben ze daar de hekken weg gedaan. Maar wel de regel gezet:
iedereen die op het veld komt of relt: levenslang stadiumverbod.
Dat werkt. In engeland zijn de hekken niet meer nodig en dat is eigenlijk toch wel het land met hele heftige 'fans'....
Wel dus, je bent slecht geïnformeerdquote:Op woensdag 6 mei 2009 06:53 schreef Keltie het volgende:
[..]
Voetbalwet heeft geen kont zin.
In Engeland werkt'ie ook voor geen reet.
Euh nee.quote:Op woensdag 6 mei 2009 07:00 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Wel dus, je bent slecht geïnformeerd![]()
Natuurlijk rellen ze nog in Engeland, alleen veel minder dan in de jaren 80/90 niet meer in en om de stadions. Houdt in dat je gerust naar een wedstrijd kunt gaan kijken met je kind , zonder je druk te hoeven maken over je veiligheid.Op euro 2000 en 2006 nauwelijks rellen gehad Werkt dus wel.degelijkquote:Op woensdag 6 mei 2009 07:05 schreef Keltie het volgende:
[..]
Euh nee.
Zijn er nog rellen in Engeland? Jah, genoeg.
Conclusie? Voetbalwet helpt geen reet.
Inderdaad, nu pleuren ze de biervaten door de straten van de pubsquote:Op woensdag 6 mei 2009 07:11 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Natuurlijk rellen ze nog in Engeland, alleen veel minder dan in de jaren 80/90 niet meer in en om de stadions.
Kan nu, hier in Nederland, ook zonder problemenquote:Houdt in dat je gerust naar een wedstrijd kunt gaan kijken met je kind
Euro 2000 nauwelijks rellen gehad? In België waar de Engelsen zaten was het behoorlijk feest.quote:, zonder je druk te hoeven maken over je veiligheid.Op euro 2000 en 2006 nauwelijks rellen gehad
quote:Werkt dus wel.degelijk
Het is onderdeel van een breder pakket aan maatregelen , en de wet is ingevoerd in 2000 , dat op Euro 2000 er nog wat rellen waren (al is dat niets vergeleken met het WK in Frankrijk) valt te begrijpen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 07:26 schreef Keltie het volgende:
[..]
Inderdaad, nu pleuren ze de biervaten door de straten van de pubs
Enneuh minder? Denk het niet
[..]
Kan nu, hier in Nederland, ook zonder problemen
[..]
Euro 2000 nauwelijks rellen gehad? In België waar de Engelsen zaten was het behoorlijk feest.
Zodra de politie traangas een kroeg in pleurt....
[..]
Ook daar is het nog behoorlijk los gegaan.quote:Op woensdag 6 mei 2009 07:31 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Het is onderdeel van een breder pakket aan maatregelen , en de wet is ingevoerd in 2000 , dat op Euro 2000 er nog wat rellen waren (al is dat niets vergeleken met het WK in Frankrijk) valt te begrijpen.
Duitsland 2006 waren zowel Engeland als Duitsland van de partij , perfecte plaats voor rellen zou je denken maar viel uitermate mee.
Je zal een leuk avondje uit hebben gepland en daar een biertje aan het drinken zijn. Lijkt me wel dat de politie dan moet ingrijpen. Al is het maar om de onschuldige burgers te beschermen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 07:50 schreef Lod het volgende:
Ik zou willen voorstellen dat de politie zich niet meer in zo'n vechtpartij mengt maar de betrokken groepen omsluit en ze het gewoon laten uitvechten.
En dan de laatste overlevende arresteren wegens ordeverstoring.
`quote:Op woensdag 6 mei 2009 08:07 schreef Isegrim het volgende:
Het imago van mijn mooie stad, wat doe je?
je bent knettergek!quote:Op woensdag 6 mei 2009 08:11 schreef Chadi het volgende:
[..]
`
Deze gasten rellen elk weekend bij voetbalwedstrijden. Niks nieuws alleen nu is er geen voetbalwedstrijd en rellen ze onderling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |