Ook niet als ze moeten kiezen voor 1 nationaliteit?quote:Op woensdag 6 mei 2009 01:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Welnee joh, het moraliserende gepreek van onze kosmopoliet is helemaal niet relevant.
Het probleem is niet dat in een bepaald type taalgebruik een buitenlander (want ik ken zat mensen die ze gewoon zo noemen) een allochtoon heet, het probleem is dat als je aan bepaalde allochtonen vraagt wat ze zijn, ze vol trots "marokkaan!" of "turk!
" antwoorden.
En dat zullen die mensen zelf moeten veranderen, dat kan de overheid niet voor ze doen.
Dat heb ik niet gezegd. Ik waarschuwde mensen al voor 9/11 en de moord op Theo voor de gevaren van de islam. In die periode zaten veel mensen te slapen m.b.t de islam. Alleen ik schreeuw niet meteen "moslims komen het land niet meer in" etc. Want ik weet dat zulke maatregelen voor enorm veel spanningen in de samenleving zullen zorgen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 00:55 schreef revange2008 het volgende:
[..]
Dus wil jij zwichten?? en niks doen
Dus weer zwichten uit angst??
Fout. Het maakt geen moer uit of ze thuis of buiten islamitisch onderwijs krijgen. De oorzaak ligt em in de intolerante en gewelddadige verzen in de Koran zelf, of die nou thuis of buitenshuis worden gelezen, ze worden gelezen. Dat is het probleem. Die verzen intepreteren sommige moslims op een niet zo tolerante wijze.quote:Wat ouders doen in hun eigen tijd is hun zaak, daar gaat het ook een beetje over, religie belijdt je thuis(alle religies)
Ja, en die partij van 1 miljoen moslims + de moslimverdedigende Nederlanders zal alle maatregelen van Wilders weer terugdraaien, dus dan ben je weer in anno 2009.quote:Protesteren is geen enkel probleem, ze kunnen zelfs een eigen politieke partij oprichten en met 1 miljoen moslims kan dat een hele grote worden
Hier ben ik het wel mee eens. Ik heb steeds vaker het gevoel dat Marokkanen met de nek aan worden gekeken als tweederangs burgers, en als er iets aan de hand is dan is het eerste wat men denk "zal wel weer een Marokkaan zijn geweest".quote:Op woensdag 6 mei 2009 01:00 schreef Wappie78 het volgende:
Ze zonderen zich af? Ik betwist dat. Ze worden afgestoten.
En als je een Amerikaan vraagt waar ie vandaan komt, zal ie ook met volle trots: "I am Italian", of "I am Greek", en "I am Irish" verkondigen, alhoewel meestal met "Greek-American" of "Italian-American".quote:Op woensdag 6 mei 2009 01:15 schreef ExTec het volgende:
Het probleem is niet dat in een bepaald type taalgebruik een buitenlander (want ik ken zat mensen die ze gewoon zo noemen) een allochtoon heet, het probleem is dat als je aan bepaalde allochtonen vraagt wat ze zijn, ze vol trots "marokkaan!" of "turk!
" antwoorden.
Het is niet echt zinvol.quote:Op woensdag 6 mei 2009 01:18 schreef Colnago het volgende:
[..]
Ook niet als ze moeten kiezen voor 1 nationaliteit?
recent was er een interview met een aantal pvv stemmers. Wat wilders precies wilde met de islam vonden ze niet zo boeiend, maar zijn plannen voor hervorming van de belasting (totaal onhaalbaar overigens), aanpak van de openbare orde etc etc hechten ze wel waarde aan. Die gaven ook aan dat misschien niet alles kon worden waargemaakt maar dat maakte ze niet zoveel uit, "nu word er helemaal niets waargemaakt".quote:Op dinsdag 5 mei 2009 22:47 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik denk helemaal niet dat de kiezers van Wilders dat doorhebben. Mocht Wilders in een coalitie belanden zullen die mensen ontgoocheld zijn, als blijkt dat Wilders geen reet kan waarmaken van zijn beloften.
En aangezien wij hier in Nederland geen enkele invloed hebben op de Marokkaanse nationaliteit, krijg je dus weer het vraagstuk of we het Nederlanderschap moeten afpakken etc. Gaat ook niet echt werken....quote:Op woensdag 6 mei 2009 01:11 schreef Colnago het volgende:
Als je van het woord allochtoon af wilt dan moeten we naar ene paspoort toe en daar ben ik voor.
Deze act begint een beetje oudbakken te wordenquote:Op woensdag 6 mei 2009 01:27 schreef maartena het volgende:
<Het bekende moraliserende geblaat, gelardeerd met "JA, MAAR IN AMERIKA......!!!!!!!!!>
vrijdag 9 mei 2008 18:56quote:Op woensdag 6 mei 2009 01:16 schreef Wappie78 het volgende:
[..]
De jonge generatie marocs spreekt prima nederlands. Sommige met zo een kek accentje, maar dat is 'stoer' bij de jeugd.
Ik vrees dat het bij de Marokkanen al en en is.quote:Chinezen mengen zich totaal niet met blanke hier. Hun isolatie is vele malen groter dan de marocs.
Je hebt gelijk dat het geen straatdealers zijn, dat is precies wat ik in een eerdere post hier al zei.
De Chinezen zijn in de misdaad zeer bedreven en georganiseerd. Die doen geen zaken met 15-jarige voor een grammetje wiet. Die importeren gewoon heroine en coke in grote ladingen en verkopen het aan 1 of 2 afnemers door. Daar hebben jij en ik inderdaad geen last van. Houden zo. Nu moeten we de marocs nog zover krijgen zich te gaan organiseren en voor het echte geld gaan in plaats van die 150 euro die zo een laptop doet.
Ik ben het met je eens dat mensen grof zijn maar dat zijn ze ook bij een onderwerp over een pedofiel of als het over die man gaat die een aanslag pleegde op de koningin.quote:Heej misschien vind jij dat niet, maar kijk eens om je heen wat mensen roepen... Ik weet zeker dat er hier op fok genoeg uitspraken staan die de SS nooit had durven gebruiken. Dat als puntje bij paaltje komt deze mensen vaak de trekker niet zouden afhalen weet ik ook wel. Maar als je maroc bent en je leest dat ze al die kut marocs gewoon moeten kapotschieten... Dat is best lullig als je net terugkomt van je werk als schoonmaker waar alles wat blank is zich te goed voor voelt. Het was dan ook niet bedoeld als weerwoord op de kritiek. Het was bedoeld als (sterke) illustratie. Verder wou ik net zeggen dat ik het leuk vind eens keer hierover te praten zonder te schelden enzo. Zonder dat de andere kant voor achterlijk word uitgemaakt, dus ik zou zeggen, praat alsjeblieft verder want het gesprek loopt toch best prettig zo?
De grote vraag is dan of men zo graag in Nederland wil wonen dat men de keuze kan maken om te kiezen voor 1 nationaliteit.quote:Op woensdag 6 mei 2009 01:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is niet echt zinvol.
De hele dubbele nationaliteit problematiek wordt in de beeldvorming compleet vergald door het megalomane gedrag van de marokkaanse overheid, en de toegeeflijkheid van de NL overheid.
Als jij met een buitenlander trouwt, kunne jou kinderen een dubbele nationaliteit krijgen. Maar je kinderen settlen waarschijnlijk in het land waar ze geboren zijn, en hun kinderen krijgen niet de dubbele nationaliteit.
Maar niet voor marokko. Die redeneren in hun megalomanie dat iedereen die ooit een marokkaanse voorouder(!) heeft gehad, marokkaan is.
Anderzijds is voor onze turkse medemens een uitzondering gemaakt, die melden de fijne ambtenaren ook fijn aan, maar turken kunnen van hun nationaliteit af. Uitzondering afschaffen dus.
Dan heb je de marokkanen over. Maar wel alleen hun. Bij alle andere 1000en nationaliteiten speelt dit. Dit is dus niet een "dubbele nationaliteiten probleem", maar een "marokkaanse dubbele nationaliteiten probleem".
De overheid ziet de moord op Theo als een incident. Ik zelf vind van niet. Mohammed doodde Theo omdat hij zich gerechtvaardigd voelde dit te doen aan de hand van islam. In het midden-oosten worden tig islamcritici vervolgd, vermoord of krijgen een fatwa waarin wordt opgeroepen om ze te doden, tegen zich aan. Turkije, gematigd land, kent ook moorden op islamcritici.quote:Op woensdag 6 mei 2009 00:40 schreef Wappie78 het volgende:
Ik zie jullie allemaal praten nu over het probleem de Islam. Ik vraag mij af of die probleemstelling in Nederland wel echt correct is. So bear with me
Als we kijken naar het echte Islam gerelateerd geweld in Nederland. Wanneer zijn jullie daar dan ech mee geconfronteerd? Ik zelf met de moord op Van Gogh, maar ik weet ook dat zo een man precies hetzelfde is als zo een idioot in apeldoorn. Dit zijn oprecht incidenten. Zelf zie ik het probleem op dit moment dan ook niet zozeer in de Islam (tuurlijk er zijn genoeg extremen moslims, maar de moslims die ik zelf ken horen daar in elk geval niet bij). Wat ik wel herken zijn groepjes jonge gasten met een verdacht marokkaans uiterlijk.
Dat ligt em meer in dat ze geen manieren kennen en onbeschoft zijn. Stelen mag trouwens niet volgens de islam dus..quote:Dat zijn de gasten waar ik last van heb. Die hoer roepen in een groepje naar mijn vriendin, mits ik er niet bij ben. En als de groep groot genoeg is, vast ook als ik er wel bij ben. Misschien wel juist dan. De gastjes die op scooters tasjes jatten. Dat is wat ik zie op straat. Ik zie geen moslims op straat vrouwen stenigen. Ik zie wel een klein groepje marocs dat soort dingen wel eens roepen als zijnde 'excuus'. Zo heb ik zelf ook weleens een meisje genaaid, gedumpt en gezegt: ja ze vroeg er toch om. Dus zelfs dat ik kan ik nog terugbrengen naar hormonen. Wat ik zelden zie (en natuurlijk is het er) is echt grote criminaliteit door oudere marocs. En om eerlijk te zijn, als je geen crimineel bent heb je ook geen last van echte zware criminaliteit. Die jongens weten ook wel dat als ze teveel onrust veroorzaken de politie ze met prio gaat opsporen.
Waarom marokkanen zich afzetten?quote:Ik zie dus eigenlijk vooral een probleem in de groepen marokkaanse jongeren die zich afzetten tegen alles en iedereen. Wellicht daarbij nog gestookt door figuren als Wilders... What you see is what you get. Hoort men weleens zeggen. Daarom vind ik de reacties ook vaak overdreven. Want we doen net alsof er op elke hoek van de straat hele families moslims staan die vrouwen stenigen, homo's vermoorden etc etc. Maar in de praktijk heb je een boel jonge gastjes die de kern van het probleem vormen waar de niet-criminele burger echt last van heeft.
Haatzaaiende imams, moord op Theo, mensen die kritiek uiten op de islam worden met de dood bedreigd, schilderijen moeten voor moslims worden weggehaald, invloed v/d islam neemt steeds meer toe in nederland en europa.quote:Samenvatting:
Ik vraag me af of jullie probleemstelling klopt, want ik zie vooral jongeren zeik uithalen maar ik zie geen Islamprobleem op dit moment. Wel vind ik dat echte haatzaaiers goed in de gaten moeten worden gehouden. Maar er was vandaag ook nog een christelijke priester die de holocaust vergeleek met euthanasie... domme gedachten zijn niet voorbehouden aan moslims alleen. Vergeet dat niet. Ook is het niet de Islam geweest die al die privacybrekende wetten hebben doorgedrukt. Dat waren toch echt de Christenen.
Jij woont dan ook niet in Nederland dus dat maakt verder niet uit.quote:Op woensdag 6 mei 2009 01:30 schreef maartena het volgende:
[..]
En aangezien wij hier in Nederland geen enkele invloed hebben op de Marokkaanse nationaliteit, krijg je dus weer het vraagstuk of we het Nederlanderschap moeten afpakken etc. Gaat ook niet echt werken....
Bovendien, knappe gozer die aan mijn twee paspoorten komt.
Ik zie juist dat mensen zich steeds meer onderwerpen aan de terreur van de Marokkaanse aso's.quote:Op woensdag 6 mei 2009 01:37 schreef Zienswijze het volgende:
Waarom marokkanen zich afzetten?
Omdat er een marokkanenprobleem is in nederland dat niet goed wordt aangepakt. Gevolg: de rest v/d bevolking gaat steeds harder tekeer tegen marokkanen (omdat het marokkanen probleem niet goed wordt aangepakt en zelfs groter wordt) Gevolg daarvan: marokkanen voelen zich aangevallen en gaan zich afzetten tegen de maatschappij.
Kan ik mezelf ook mee vinden. Ik denk dat het gros van de mensen dat wel denkt. Ook de mensen die nooit op Wilders zouden stemmen, zoals ik.quote:Oplossing? Vis die rotte etterbakken eruit en pak ze goed aan. Pak jonge marokkanen al op jonge leeftijd aan zodat ze niet dat apengedrag van ze gaan vertonen als ze de pubertijd ingaan. En dat doe je niet met fluwelen handschoentjes, maar dat is mijn mening.
Da's buitenlandertjes pesten.quote:Op woensdag 6 mei 2009 01:36 schreef Colnago het volgende:
[..]
De grote vraag is dan of men zo graag in Nederland wil wonen dat men de keuze kan maken om te kiezen voor 1 nationaliteit.
Jezus dudequote:Op woensdag 6 mei 2009 01:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens. Ik heb steeds vaker het gevoel dat Marokkanen met de nek aan worden gekeken als tweederangs burgers, en als er iets aan de hand is dan is het eerste wat men denk "zal wel weer een Marokkaan zijn geweest".
quote:.. maar ik denk dat de perceptie dat Marokkanen altijd crimineel zijn veel hoger ligt.
quote:Ook hier is de perceptie dat het "allemaal uitkeringstrekkers" zijn verkeerd.
quote:Bij voorbaat is de Marokkaan al de zondebok.
Ja, waarom niet, die hadden we nog niet gehadquote:hooligans...
Pertinente bull shit. Waar haal jij dat vandaan, dat buitenlanders hogere straffen krijgen? Verwar je NL met de VS? In de VS is dat namelijk wel redelijk gedocumenteerd, ja.quote:Een Marokkaan die iets fout doet, krijgt bij voorbaat al een tien keer zo zware straf als een Nederlander. En dat zie je in de media ook,
Klopt.quote:Op woensdag 6 mei 2009 01:42 schreef Colnago het volgende:
[..]
Ik zie juist dat mensen zich steeds meer onderwerpen aan de terreur van de Marokkaanse aso's.
Ze vluchten en iedereen staat erbij en kijkt ernaar en de terreur wordt groter en groter.
Valt best mee. je hoort alleen over de probleemjeugd en daarom lijkt dat zo. Over de goeien hoor je nooit wat.quote:Op woensdag 6 mei 2009 01:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Klopt.
Hoofdprobleem is dat er relatief veel marokkaanse jongens aso's en criminelen zijn.
Je hebt al aardig wat oplossingen en volgens mij zou het niet zo moeilijk moeten zijn om die ten uitvoer te brengen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 01:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Klopt.
Hoofdprobleem is dat er relatief veel marokkaanse jongens aso's en criminelen zijn. Veel mensen uit de marokkaanse gemeenschaap lopen die kutjongens alleen maar te verdedigen en lopen dingen de bagataliseren. De rest v/d bevolking zit achter z'n pc te kankeren op die jongens. Politiek doet geen moer dat goed is --> terreur wordt steeds groter.
Bovendien weten die marokkaanse jongens dat ze toch niet hard worden aangepakt, dus ze gaan lekker vrolijk verder met brutale gedrag van ze. Ze voelen zich onaantastbaar, niemand kan ze wat maken.
Oplossingen:
- Niet naar die zielige verhalen uit marokkaanse gemeenschap luisteren dat die jongens allemaal zielig zijn. En al helemaal niet die zielige verhalen van ze meenemen in je politieke besluiten en beslissingen.
- Straatcultuur aanpakken (want veel marokkkanse en antiliaanse jongens zitten in die subcultuur). Dat aanpakken doe je niet met fluwelen handschoentjes. Pak ze in hun eigen taal aan. Overheid moet laten zien dat zij de baas zijn op straat en niet die brutale jongens. Politie moet laten zien dat de politie te baas is. Jongens met een brutaal en asociaal gedrag meteen keihard afstraffen.
- Ouders aanpakken en wijzen op hun verantwoordelijkheid om hun kinderen op te voeden. Harde sancties geven als ze dit weigeren of nalaten
- Jongeren bij 12 jaar de keus geven: Of je gedraagt je en je gaat naar school. Of je tyft op. (elke randmongool krijgt 10duizend kansen hier om wat van z'n leven te maken dus dan moet je die vele kansen oko gebruiken)
- Normen en waarden handhaven. Dus geen grote bek tegen leraar, niet asociaal doen op straat of in de winkel, opstaan voor oudere en zwangere mensen in bus en tram etc. Dit moet door de autoritetien (politie, leraren e.d.) gecorrigeerd worden als ze zien dat jongeren zich hier niet aanhouden. Daar begint het allemaal mee. Opvoeden is ook buitenshuis nodig.
En er zijn er nog meer oplossingen maar ik heb geen zin in om dat nu helemaal te typen
Dat zou je ook kunnen zeggen over voetbal hoologans, daar is het ook de minderheid maar toch is er daardoor heel veel politie nodig om de overlast binnen te perken te houden.quote:Op woensdag 6 mei 2009 10:50 schreef Jamang het volgende:
[..]
Valt best mee. je hoort alleen over de probleemjeugd en daarom lijkt dat zo. Over de goeien hoor je nooit wat.
Je oplossingen ben ik het trouwens volledig mee eens.
Wat is Extec weer sterk.quote:Op woensdag 6 mei 2009 01:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jezus dude
Reality check: je bent geen marokkaan, je woont in amerika.
Maar 'je hebt het 'gevoel' dat marokkanen met de nek aangekeken worden?
Misschien wat minder de Fok hobby; kankeren op Marocs voor normatief aannemen?
[..]
[..]
[..]
[..]
Ja, waarom niet, die hadden we nog niet gehad
[..]
Pertinente bull shit. Waar haal jij dat vandaan, dat buitenlanders hogere straffen krijgen? Verwar je NL met de VS? In de VS is dat namelijk wel redelijk gedocumenteerd, ja.
Drama.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Klopt, maar die worden ook afgestempeld als hooligans, terwijl de menigte gewoon voetbalsupporters genoemd worden. Hier is het altijd maar Marokkanen. Er is genoeg andere probleemjeugd, ook Nederlanders, kijk maar naar de Erasmusbrug gisteren.quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:11 schreef Colnago het volgende:
[..]
Dat zou je ook kunnen zeggen over voetbal hoologans, daar is het ook de minderheid maar toch is er daardoor heel veel politie nodig om de overlast binnen te perken te houden.
No shit Sherlockquote:(...) een zwarte lijst van mensen die recentelijk de toegang tot het land is geweigerd. Een deel van die lijst is geheim maar volgens het ANP staat Wilders op de lijst.
Het gaat om de overlast die een kleine groep kan veroorzaken.quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:14 schreef Jamang het volgende:
[..]
Klopt, maar die worden ook afgestempeld als hooligans, terwijl de menigte gewoon voetbalsupporters genoemd worden. Hier is het altijd maar Marokkanen. Er is genoeg andere probleemjeugd, ook Nederlanders, kijk maar naar de Erasmusbrug gisteren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |