Ik heb hem helaas nog nooit gedronken dus ik kan je niet helpenquote:Op woensdag 4 november 2009 21:04 schreef Fogel het volgende:
Weet iemand toevallig waar de Glenlivet 18 y/o te plaatsen is op de kaart van Sunnythesun? (zie post van woensdag 7 oktober 2009 @ 14:49)
Hey dat is best koddig.. alleen daar passen nooit alle 14 Classic Malts inquote:Op maandag 9 november 2009 16:59 schreef IbeBen het volgende:
Weet één van jullie trouwens of de "classics plint" nog ergens te krijgen is? Lijkt me wel leuk om zo'n ding in mn huis te hebben staan. Maar volgens mij alleen nog te krijgen via Ebay etc?
[ afbeelding ]
Zo'n soort ding dus
Ik heb de fles gekocht, maar nog niet getest (dat doe ik wel als mijn reukvermogen terug is). Heb ook een Laphroaig 10 y/o gekocht. Ben benieuwdquote:Op maandag 9 november 2009 18:00 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik heb hem helaas nog nooit gedronken dus ik kan je niet helpen![]()
Ik ben trouwens bezig met de voorbereidingen voor een Whisky diner wat ik met 2 andere ga klaarmaken ergens begin januari voor totaal 11 man/vrouw. Dat is echt leuk joh! Ik hou namelijk niet alleen van whisky drinken maar ook van lekker eten en dat combineert geweldig blijktIk heb al een leuk kookboekje gekocht waarin veel gerechten staan voor bij whisky of met whisky er in en ook op de Classic Malts site staan lekkere dingen.. Iemand anders hier die wel eens zo iets heeft georganiseerd??
quote:Op maandag 9 november 2009 18:12 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik heb de fles gekocht, maar nog niet getest (dat doe ik wel als mijn reukvermogen terug is). Heb ook een Laphroaig 10 y/o gekocht. Ben benieuwd
Nou, op zich hebben we het menu al klaar, maar tips zijn altijd leukquote:Ik zal mijn Schotse collega eens vragen om tips voor je, als ik hem weer eens een keer zie.
Het zijn er toch ook maar zesquote:Op maandag 9 november 2009 18:02 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Hey dat is best koddig.. alleen daar passen nooit alle 14 Classic Malts in![]()
Wij hebben nu trouwens 4 van de 14.. nog 10 te gaan dus (lijkt me lollig die serie compleet te hebben)
Dat waren de eerste 6, inmiddels aangevuld met:quote:Op maandag 9 november 2009 19:18 schreef IbeBen het volgende:
[..]
Het zijn er toch ook maar zes(Bij mijn weten dan...) Ik dacht de Glenkinchie, Lagavulin, Cragganmore, Talisker, Oban en Dalwhinnie. Welke andere 8 heb jij dan nog in gedachten?
Probeer het eens bij je lokale Gall en Gall, de classics malt serie gaat verdwijnen en dus zullen deze plints in de winkel niet meer nodig zijn. Diageo is druk bezig met zijn £100.000.000 "mega-distilery" in Roseisle deze distillery kan volgens Diageo makkelijk alle eigen speyside distillery's vervangen kwa volume en smaakquote:Op maandag 9 november 2009 16:59 schreef IbeBen het volgende:
Weet één van jullie trouwens of de "classics plint" nog ergens te krijgen is? Lijkt me wel leuk om zo'n ding in mn huis te hebben staan. Maar volgens mij alleen nog te krijgen via Ebay etc?
[ afbeelding ]
Zo'n soort ding dus
Dikke kudos dan van de jongens van de marketing afdeling van Diageo....quote:Op maandag 9 november 2009 18:02 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Hey dat is best koddig.. alleen daar passen nooit alle 14 Classic Malts in![]()
Wij hebben nu trouwens 4 van de 14.. nog 10 te gaan dus (lijkt me lollig die serie compleet te hebben)
Goede tips.quote:Op maandag 9 november 2009 23:01 schreef pavv het volgende:
Probeer eens een Macallan (NON Fine Oak) of een Aberlour a'Bunadh, of een Glenfarclas 21 of een Glengoyne 21 of de nieuwe Glendronach 15 of 18 (NIET DE 12!!)
Of probeer eens een goeie fles Japanse Malt Whisky ( zoals de Yoichi 12 of 15, de Yamazaki 12 of 18, of de betaalbare kleine flesjes Nikka "straigth from the barrel"
En probeer eens een fles van een goede independent bottelaar zoals Adelphi, Berry Bros, Douglas Laing, Daily Dram, etc.
Enjoy!
Bij diverse slijterijen en zeker bij de Hanos is zo'n houder nog te verkrijgen.quote:Op maandag 9 november 2009 16:59 schreef IbeBen het volgende:
[ afbeelding ]
Zo'n soort ding dus
D'oh.. De Islay whiskies zijn hier favoriet dus die hebben absoluut voorrang. Maar er zijn een paar Classic malts die ik na een tasting wellicht mee zou nemen. Enneh.. smaken verschillen (en budgetten ook vrees ikquote:Op maandag 9 november 2009 23:01 schreef pavv het volgende:
In plaats van proberen een plint of een reeks vol te krijgen met wat hele goede whiskie maar ook flink wat mindere varianten is het mijns inziens beter om te streven naar een collectie whisky met louter goede en hele goede whisky. En je daarbij dus niet blind te staren op de producten van één (grote) producent.
Want?? Wat als iemand die 'standaard whiskies' nou gewoon lekker vindt? Er zijn immers ook genoeg mensen die niet verder komen dan de alom bekende blends.. Zelf kijk ik wel verder hoor, maar hier is de 'hobby' dan ook een beetje uit de hand aan het lopenquote:Op dinsdag 10 november 2009 05:17 schreef MadMaster het volgende:
En wat Pavv zegt: Je kan je beter richten op een wat minder alledaagse whisky dan een kast vol met standaard whiskies, al dan niet van Diageo.
Rill wat een schrikbarend toekomstbeeldquote:Op maandag 9 november 2009 20:21 schreef Tahiti het volgende:
[..]
Probeer het eens bij je lokale Gall en Gall, de classics malt serie gaat verdwijnen en dus zullen deze plints in de winkel niet meer nodig zijn. Diageo is druk bezig met zijn £100.000.000 "mega-distilery" in Roseisle deze distillery kan volgens Diageo makkelijk alle eigen speyside distillery's vervangen kwa volume en smaak
Als je de standaard whiskies in orde vindt, dan vind is dat uiteraard prima.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:02 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Want?? Wat als iemand die 'standaard whiskies' nou gewoon lekker vindt? Er zijn immers ook genoeg mensen die niet verder komen dan de alom bekende blends.. Zelf kijk ik wel verder hoor, maar hier is de 'hobby' dan ook een beetje uit de hand aan het lopen
Thx voor je reactie die proefnotitie van de Glenlivet spreekt me erg aanquote:Op maandag 9 november 2009 15:41 schreef gadeweerd het volgende:
Tja, wat vind je lekker....
Hier wat makkelijk drinkbare, iets zoete, sherry whisky:
http://www.whiskyvanzuylen.nl/index.php?page=whiskys&bottelaar=Signatory&id=1753
of
http://www.whiskyvanzuylen.nl/index.php?page=whiskys&streek=Speyside&id=15
of
http://www.whiskyvanzuylen.nl/index.php?page=whiskys&streek=Speyside&id=962
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |