abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 mei 2009 @ 10:31:24 #251
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_68836294
Geloof alleen onze aanvoerder
  zaterdag 9 mei 2009 @ 11:25:45 #252
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_68837325
Even iets anders trouwens.
Dat begrotingstekort voor volgend seizoen, hoe hoog is dat precies?
Een aantal miljoen ga ik in ieder geval van uit.

Dit huidige seizoen hebben we een aantal miljoen moeten uitgeven aan de belastingdienst, zijn er de nodige miljoenen uitgegeven om de schulden te verlagen en heeft de club het nodige geld apart gezet (zaak Jorien bijv.) voor het moment dat het nodig is.
Buiten dat missen we nog dat zakgeld uit Spanje vanwege Smolarek, hebben we de nodige duren krachten uit te zwaaien morgen en hebben we een gratis TD (nouja, zoiets) en geen dure Wim meer die geen verantwoordelijkheid wilde dragen en ook niets kon bijdragen.

In hoeverre staat de begroting van de club in dezelfde lijn met de schulden, of moet je dit gewoon los zien van elkaar?
Werkt het bijvoorbeeld hetzelfde als bij een begrotingstekort van de overheid waarbij je de inkomsten hebt, de uitgave zonder aflossingen, de aflossingen los en dan een financieringstekort én/of een begrotingstekort?

Ik hoorde destijds dat Feyenoord een begrotingstekort had van zo'n 3 miljoen en zodoende de boel niet sluitend kon krijgen.
Heel simpel gezegd (lijkt me?) moet je dan meer inkomsten genereren en/of minder uitgaven hebben en ik snap dat dit op vele fronten behaald kan worden.

Maar gewoon even een fictief voorbeeldje ..
Feyenoord moet 3 miljoen krijgen om de begroting sluitend te krijgen.
Ze doen dit door spelers op straat te zetten, dit bespaard op de salarissen een kleine 4 miljoen en het levert nog 2 miljoen op aan transfers.
Moet je dan beiden bedragen meetellen in de begroting (dus van -3 naar +2) of werkt dit zo simpel niet?

En mocht dit wel zo simpel werken en investeerders geven (noem maar wat) 20 miljoen euro voor nieuwe spelers, moet de begroting dan omhoog (alle tijdelijke inkomsten gaan omhoog en tegelijkertijd weer naar beneden doordat het geïnvesteerd wordt) doordat je weer hogere/meer salarissen op de lijst krijgt of blijft deze gelijk?

Klinkt heerlijk simplistisch, maar ik heb werkelijk geen flauw idee.
pi_68838902
Ik geloof dat de waarde van spelers niet meetelt in de begroting toch? Ik snap overigens niet dat ze niet eens maatregelen nemen wat betreft Smolarek, het is geen zakgeld waar we over praten.
-
  zaterdag 9 mei 2009 @ 16:30:16 #254
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_68844461
quote:
Oranje onder 17 wint tweede duel op EK
Geschreven op zaterdag, 9 mei om 16:07

Het Nederlands elftal voor spelers tot 17 jaar heeft de eerste overwinning op het EK in Duitsland behaald. Na de 1-1 remise tegen Engeland in de eerste wedstrijd werd zaterdag Turkije met 2-1 verslagen.

Nederland kwam al vroeg op 1-0 dankzij een treffer van Luc Castaignos in de vierde minuut. Het breidde na een uur de voorsprong uit via Ruben Ligeon. Turkije verkleinde acht minuten daarna de achterstand dankzij Muhammet Demir nog tot 2-1, maar het wist niet op gelijke hoogte te komen. Sterker nog; Nederland behield het overwicht en dacht zelfs nog op 3-1 te komen, maar de intikker van Shabir Isoufi na een kopbal van Castaignos op de paal werd afgekeurd.

Door de zege op de Turken is Nederland dicht bij plaatsing voor de halve eindstrijd van het toernooi. Mede dankzij de ruime nederlaag die Engeland zaterdag leed Duitsland (4-0) heeft Nederland in de slotwedstrijd tegen Duitsland namelijk aan één punt voldoende om zich bij de laatste vier te scharen. Onze oosterburen wonnen de eerste twee duels en zijn zelf al zeker van plaatsing voor de volgende ronde. Het slotduel in de groep begint op dinsdag 12 mei om 17.45 uur.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 16:31:00 #255
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_68844484
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 12:40 schreef Ritmo het volgende:
Ik geloof dat de waarde van spelers niet meetelt in de begroting toch? Ik snap overigens niet dat ze niet eens maatregelen nemen wat betreft Smolarek, het is geen zakgeld waar we over praten.
Ze zijn toch naar de UEFA gestapt? Voor de rest is er niet meer wat je kan doen in zaken als deze.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_68844637
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 16:31 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ze zijn toch naar de UEFA gestapt? Voor de rest is er niet meer wat je kan doen in zaken als deze.
Dat is al maanden geleden, je hoort er verder niets over. Heb ook het idee dat het ergens onder op de stapel bij de UEFA ligt, het is die relclub uit dat miezerige landje maar.
-
  zaterdag 9 mei 2009 @ 16:41:06 #257
53267 TC03
pi_68844724
quote:
Feyenoord neemt geen risico met Tomasson

09/05/2009 16:24

Jon Dahl Tomasson zal zondag niet met Feyenoord aantreden tegen Roda JC. De medische staf van de Rotterdamse club velde zaterdag een negatief oordeel over de inzetbaarheid van de Deen.

Tomasson liep vorige zondag tegen FC Utrecht een blessure op aan zijn linkerenkel. 'Jon Dahl wil er heel graag bij zijn tegen Roda', vertelde trainer Leon Vlemmings vrijdag nog. De coach legde uit dat de 32-jarige aanvaller zaterdag een nog een test zou ondergaan.

'Als het risico groot is dat door zijn meespelen zijn blessure verergert, dan doen we het uiteraard niet', verklaarde Vlemmings. Dat door de trainer geschetste scenario treedt nu in werking.

Feyenoord zal zich zonder Tomasson moeten zien te plaatsen voor de play-offs. De Deen is waarschijnlijk wel in staat weer aan te treden als de Rotterdammers na afloop van de competitie strijden om een ticket voor de Europa League.
Jammer.
pi_68844765
Idd. Maar wel verstandig.
-
  zaterdag 9 mei 2009 @ 16:47:51 #259
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68844861
Met het oog op de playoffs een goede beslissing natuurlijk. Lijkt me dat het huidige Feyenoord ook wel zonder Tomasson van Roda kan winnen.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 16:49:05 #260
53267 TC03
pi_68844897
Ik voorzie eigenlijk een scenario met een gelijkspel tegen Roda en verlies van Volendam tegen De Graafschap.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 17:33:17 #261
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68846049
Indien zich een gelijkspel scenario gaat ontwikkelen bij Roda, zal men daar bij Volendam en de Graafschap ook snel achter zijn en ook gelijk spelen
pi_68846130
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:33 schreef Prosac het volgende:
Indien zich een gelijkspel scenario gaat ontwikkelen bij Roda, zal men daar bij Volendam en de Graafschap ook snel achter zijn en ook gelijk spelen
Salon remise.
-
  zaterdag 9 mei 2009 @ 17:41:50 #263
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_68846247
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:33 schreef Prosac het volgende:
dacht ik ook aan ja. Dus Roda moet gewoon winnen
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
  zaterdag 9 mei 2009 @ 17:44:11 #264
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_68846296
Denk 't niet. Bij winst kunnen ze zich waarschijnlijk nog veilig spelen...

Feyenoord moet gewoon winnen. Punt. 7e worden is wel gunstig lijkt me... Huidige nummer 8 (NAC) is wel te doen lijkt me... Groningen lijkt me 't meest gevaarlijk.
You know, I've learned something today
pi_68854808
quote:
VERDIENDE WINST B2 BIJ LEEFTIJDSGENOTEN AJAX

Feyenoord B2 heeft zaterdag een oefenwedstrijd met 1-2 van Ajax B2 gewonnen. Het is voor de tweede keer dit seizoen dat B2 daarin slaagt, één keer ging de winst naar de Amsterdammers. Matthew Steenvoorden en Kay Blokland maakten de doelpunten.

Ajax had in de eerste helft het betere van het spel, maar de beste kansen waren voor Feyenoord. Toch kwamen de Amsterdammers op een 1-0 voorsprong. De ploeg van trainer Jan Gösgens verzuimde in het vervolg van de eerste helft langszij te komen of zelfs naar een flinke voorsprong uit te lopen, de kansen werden niet benut en de achterstand bleef staan tot aan de rust. Ook vielen enkele twijfelachtige buitenspelsituaties in het nadeel van Feyenoord uit, waardoor de aanvallers een paar keer onterecht werden teruggefloten.

Om Ajax in de tweede helft beter te bestrijden besloot Gösgens het systeem om te gooien en terug te grijpen op 4-3-3. Dat sorteerde effect. Het vermoeid ogende Ajax, dat het komende week in de bekerfinale opneemt tegen PSV B1, kwam er nauwelijks meer aan te pas. Feyenoord creëerde vooral via Elvis Manu erg veel kansen, maar de treffers bleven lang uit.

Toch bleven de Rotterdammers aanzetten en met succes. Eerst scoorde Matthew Steenvoorden knap met een schot van twintig meter en het mooiste werd voor het laatst bewaard. In de laatste minuut volleyde Kay Blokland vanaf 25 meter de bal prachtig in de kruising.

‘We hadden de wedstrijd veel eerder moeten beslissen, maar ik ben blij dat we uiteindelijk dik verdiend hebben gewonnen’, blikte Gösgens na afloop terug. Volgens de trainer was de winst mede te danken aan de omzetting die hij in de rust deed, maar ook aan de conditionele gesteldheid van zijn ploeg. ‘Ik vond ons er conditioneel beter uitzien dan Ajax, zij leken er doorheen te zitten in de tweede helft’, aldus de trainer. B2 wordt morgen in de Kuip gehuldigd naar aanleiding van het kampioenschap in de 2e divisie B.

Opstelling Feyenoord B2: Van Putten; J. van Deelen (40’ Y. van Deelen), Van Oosten, M. Steenvoorden, De Rooij; Agatowski (60’ Blokland), Van der Velden (40’ Cornelissens), Van der Laan, Manu; Velder (60’ J. Steenvoorden) en Latuheru (40’ Bilem).
  zaterdag 9 mei 2009 @ 23:00:04 #266
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_68857551
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:44 schreef ImMaxa het volgende:
Denk 't niet. Bij winst kunnen ze zich waarschijnlijk nog veilig spelen...

Feyenoord moet gewoon winnen. Punt. 7e worden is wel gunstig lijkt me... Huidige nummer 8 (NAC) is wel te doen lijkt me... Groningen lijkt me 't meest gevaarlijk.
Als je van NAC wint moet je daarna ws nog tegen FCG, dusja t maakt nie uit wie je treft je moet gewoon van iedereen kunnen winnen.
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
pi_68863836
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 21:56 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Mooi dat we definitief de beste jeugd van NL hebben.
-
  zondag 10 mei 2009 @ 08:11:20 #268
121310 venomsnake
El Saltador
pi_68864064
quote:
Gentenaar op lijst Feyenoord

AMSTERDAM - Ajacied Dennis Gentenaar is één van de voornaamste kandidaten om Henk Timmer op te volgen als keeper van Feyenoord. "Ik weet dat Feyenoord een lijstje heeft en dat ik daarop sta", aldus de doelman. "Dat heeft de club mijn zaakwaarnemer Rodger Linse kenbaar gemaakt."

Hoewel het hardnekkige gerucht gaat dat Gentenaar al rond zou zijn met de Rotterdammers, weet hijzelf niet wat de huidige status is. "Ik besef alleen dat ik een goedkope optie ben vanwege mijn transfervrije status." De doelman heeft meer ijzers in het vuur. "VVV heeft mij een aanbieding gedaan en die heb ik in beraad."

Gentenaar - bij Ajax derde keeper achter Kenneth Vermeer en Maarten Stekelenburg - is inmiddels hersteld van een knieblessure die hem parten speelde. "Ik ben topfit, maar train voorlopig nog op De Toekomst met de andere spelers die terugkomen van een blessure."

Telegraaf
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zondag 10 mei 2009 @ 08:13:24 #269
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_68864070
Jesus, dat zou toch wel een absoluut dieptepunt zijn.
Zie ik nog liever Van Dijk nog een jaartje als eerste keeper, snap de haast ook niet omtrent een nieuwe keepert.

Of zijn ze er al zeker van dat het met die investeerders echt niets gaat worden?
  zondag 10 mei 2009 @ 08:28:14 #270
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_68864117
quote:
Op zondag 10 mei 2009 08:11 schreef venomsnake het volgende:

[..]

rot op met die neus, na nec was die hier welkom nu niet meer. Zet dan Darley of Mulder onder de lat.
pi_68864262
quote:
Op zondag 10 mei 2009 08:11 schreef venomsnake het volgende:

[..]
Prima optie! Is transfervrij en heeft bij zijn clubs altijd goede dingen laten zien.
  zondag 10 mei 2009 @ 08:58:05 #272
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_68864270
quote:
Op zondag 10 mei 2009 08:56 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Prima optie! Is transfervrij en heeft bij zijn clubs altijd goede dingen laten zien.
wat had jij in je koffie vanmorgen? Dit kan je niet menen
  zondag 10 mei 2009 @ 09:00:58 #273
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_68864287
quote:
Op zondag 10 mei 2009 08:58 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

wat had jij in je koffie vanmorgen? Dit kan je niet menen
Inderdaad, zelfs als ik z'n huidige club buiten beschouwing laat vind ik het niet eens het overwegen waard om deze gozer te halen voor de positie als eerste (!) keeper van onze club.
Dan had je echt nog een betere keeper aan Timmer.
pi_68864523
Gentenaar

Ze hebben ook echt niets geleerd van de transfer van die Griek hè
Een 3e keus van Ajax is echt niet Feyenoord-waardig
  zondag 10 mei 2009 @ 09:39:45 #275
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_68864565
quote:
Op zondag 10 mei 2009 09:34 schreef Ruud het volgende:
Gentenaar

Ze hebben ook echt niets geleerd van de transfer van die Griek hè
Een 3e keus van Ajax is echt niet Feyenoord-waardig
Al was die eerste keus het is en blijft een neus!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')