abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68671534
Vorige deel: Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat deel 57

Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

basimah
PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.

CrazyPrincess
PCOS. Maart 2008 begonnen met Clomid. Na drie keer (1x50, 2x50, 3x50) proberen zonder resultaat in juli een LEO gehad die uiteindelijk ook geen resultaat bleek te hebben. In december weer een poging met Clomid gedaan (1x50, weer zonder resultaat). Eind januari begonnen met injecties Gonal-f en dit heeft wel resultaat. 4 maart: start ronde 2.

Leonieke
PCOS - bezig sinds februari 2008 met clomid en menopur/pregnyl (Aalst) - 16/05: start 2e IUI met menopur en pregnyl (UZ Jette)

NieTTus
Gestopt met de pil in 2002... 2004: eileiders verwijderd. 2 ivf-en gehad. Helaas beide mislukt. 6 cryo's over 2 rietjes verdeeld. Al 4 cancels voor een cryo terugplaatsing gehad, omdat er geen plek was in zkh. Ondertussen 2 teruggeplaatst en nu wachten of er ook een tweede streepje verschijnt.

Saffier
Na Tobias (2005) niet meer aan de anticonceptie gegaan. In oktober 2008 naar de gyn wegens uitblijvende zwangerschap. Lichte PCOS geconstateerd (maar geen belemmering voor zwangerschap) en zeer eigenwijze zwemmers. Maart kijkbuikoperatie gehad en daar was alles gelukkig goed. Per eind maart M. aan de hormonen, hij over 3 maanden controle (juni) en ik over 1 maand controle. In de tussentijd samen veel feestjes bouwen

prinseszondererwt
In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. April 2009: 4e ronde met 100 mg alweer...

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 16-05-2009 19:29:02 ]
pi_68671630
De laatste posts:
quote:
Op maandag 4 mei 2009 21:41 schreef Troel het volgende:
leonieke, misschien een rare vraag hoor (en hij komt misschien vervelend over, zo is hij zeker niet bedoeld, ik hoop op het andere scenario):

mocht de inseminatie nou niet lukken, word je dan gewoon ongesteld? Want ik neem aan dat je nu de hormonen niet neemt om ongesteld te worden enzo? Ik heb geen flauw idee hoe dat in zijn werk gaat, vroeg het me af.
quote:
Op maandag 4 mei 2009 21:55 schreef leonieke het volgende:
Zeker niet vervelend

Normaalgezien word ik gewoon ongesteld. Dat is de vorige keren toch gebeurd toen ik Menopur en Pregnyl moest spuiten. Menopur zorgt ervoor dat de follikels groeien, pregnyl zorgt voor de eisprong. Dus als de hormonen goed hun werk doen, heb ik gewoon een eisprong en word ik dus ongesteld. Moest ik niet ongesteld worden, betekent dit volgens mij dat ik geen eisprong heb gehad en dan moeten ze het toch iets grondiger opnieuw bekijken, denk ik.

Op dag 3 van mijn nieuwe cyclus doen ze zowieso een bloedprik om de hormonenspiegel te bekijken. Ik veronderstel ook deels om na te gaan of er effectief een eisprong heeft plaatsgevonden.

En uiteraard (want als ik het teruglees, lijkt het niet zo) wil ik heel graag dat het lukt (ik wil voor de moment echt niets liever) maar heb zo'n schrik dat als ik er te veel op hoop ik in een diepe put zal geraken.
We zijn begonnen aan maand 16. In vergelijking met velen die hier posten is dat natuurlijk niets, maar het voelt tegenwoordig als "zo lang" en "zo zwaar" aan. Zeker omdat de babyboom weer begonnen is. En damn, wat zijn al die baby's zo schattig
pi_68672298
Leonieke, oke, 15 mei dus... En ik heb niet het idee dat het je niet uitmaakt hoor, ik had al het idee dat je je hoop niet te hoog wil hebben... en ik kan me dat voorstellen, dat heb ik maandelijks, dat gevoel
maar ik ga zeker voor je duimen meid! (deed ik al, maar ga ik mee door...)
pi_68682085
Leonieke, ik hoop zo dat je zwanger bent! Ik zal ook voor je duimen!

Ik mag wel uit het lijstje trouwens
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_68682267
Ow ja... domme ik natuurlijk. Helemaal niet op gelet Wat is het toch fijn om iemand uit de OP te mogen halen
pi_68682438
Dank je
pi_68682684
Lieve Leonieke,

Ik wil je er graag even op wijzen dat 'leed' niet meetbaar is aan een aantal maanden, of jaren, maar aan hoe je er zelf mee omgaat. Een vriendin van me heeft bijna 10 jaar moeten wachten op haar dochter. Zij wilde het traject niet in, en uiteindelijk werd haar geduld beloond met een mooie meid van inmiddels 5.

Ook de vriendin heeft dalen gekend, en pieken, maar heeft een bijzonder talent voor berusting. Ik daarentegen niet. Het is dus maar net hoe je ergens mee omgaat, en daaraan kun je de impact van iets beter meten dan aan tijd.

16 maanden kan voor jou een eeuwigheid zijn, en 3 jaar voor de ander een 'tijdje'.

Wij hebben er 3 jaar over gedaan voordat we zwanger werden, en ik heb een kloten3jaar gehad. Hoop, twijfel, teleurstelling, wanhoop..... Nu denk ik wel eens 'wow, die 3 jaar lijken wel verdwenen'. Mede daardoor ben ik bang dat ik extra vatbaar ben voor een postpartum depressie. Die drie jaar kunnen nu verdwenen lijken, maar er komt een moment dat ik dat moet verwerken.

Gelukkig kennen mijn man en vriendinnen de symptomen van een ppd, en ben ik zelf ook niet bang om dan direct aan de bel te trekken.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_68682964
Mooi verhaal McLaura. Berusting, wauw...
  dinsdag 5 mei 2009 @ 10:21:33 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_68683531
Dank je voor je antwoord leonieke.

En ik hoop gewoon op 2 streepjes op 16 mei, want dat is een heel mooie dag
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 5 mei 2009 @ 10:39:41 #10
61183 leonieke
Dan toch?
pi_68684017
Hey, jullie maken het allemaal nog wat erger Bloedprik op 13 mei (volgende week woensdag) en dan in de namiddag resultaat

En McLaura ik kan eigenlijk enkel op dezelfde manier als PZE reageren: wauw hoor. En berusting zou fijn zijn, al is het maar om het allemaal wat relaxter te kunnen bekijken. Maar zo zit ik jammergenoeg niet in elkaar
pi_68684027
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 10:21 schreef Troel het volgende:
Dank je voor je antwoord leonieke.

En ik hoop gewoon op 2 streepjes op 16 mei, want dat is een heel mooie dag
17 mei is nog mooier!

*Edit, krijg je dan al de uitslag?! Oh, dat scheelt stressen zeg! Dan wéét je het gewoon! Mocht het negatief zijn is het natuurlijk klote, maar daar gaan we voor het gemak maar even niet vanuit!
  dinsdag 5 mei 2009 @ 10:49:57 #12
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_68684294
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 09:39 schreef McLaura het volgende:
Lieve Leonieke,

Ik wil je er graag even op wijzen dat 'leed' niet meetbaar is aan een aantal maanden, of jaren, maar aan hoe je er zelf mee omgaat. Een vriendin van me heeft bijna 10 jaar moeten wachten op haar dochter. Zij wilde het traject niet in, en uiteindelijk werd haar geduld beloond met een mooie meid van inmiddels 5.

Ook de vriendin heeft dalen gekend, en pieken, maar heeft een bijzonder talent voor berusting. Ik daarentegen niet. Het is dus maar net hoe je ergens mee omgaat, en daaraan kun je de impact van iets beter meten dan aan tijd.
* Ireth meldt zich! (8 jaren waren het trouwens Lau, 8 heule lange jaren... )

Heb er onlangs nog iets over geschreven in het estafette topic... ff zoeken... gevonden!
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_68684466
quote:
Hierna volgde wat normalere relaties tot ik in 1994 Willem leerde kennen. Het gevoel van thuiskomen was daar. Het gevoel van veiligheid en geborgenheid. Het gevoel van er gewoon mogen 'zijn'. Omdat ik, ik was. In 1995 zijn we gaan samenwonen en hebben we de pil de deur uit gegooid. Met als gevolg dat dat samenwonen perfect ging.. en die pil weinig veranderde. Het eerste jaar ben je nog laconiek. Het lukt toch vaak nooit in het eerste jaar. Het tweede jaar vraag je je af hoe lang het gaat duren. Het derde jaar voel je je hoop beetje bij beetje afbrokkelen. Het vierde jaar komt er de woede. Waarom niet? Het vijfde jaar is er intens verdriet.. het mag schijnbaar niet. Het zesde jaar is er berusting, dan maar niet. Het zevende jaar is er rust, soort enge rust. Niet over praten, dan bestaat het niet. En het achtste jaar is er ongeloof. En een tweede streepje. Hoelang ik over tijd ben? Geen idee? We waren er niet mee bezig? Ik kan toch niet zwanger worden? Maar toch issie er.. een dikke vette streep.
En toen had Ireth stoere Laura aan het huilen.....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:03:08 #14
240439 samsuus
Twijfelgeval
pi_68684799
Ik wist wel dat het 8 jaar heeft geduurd maar verder niet het verhaal erom...

Hier ook traantjes
Count your smiles instead of your tears & count your courage instead of your fears...
Don't be afraid of letting go, you may lose out on something good, but you might gain something even better.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 12:02:03 #15
61183 leonieke
Dan toch?
pi_68687135
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 10:39 schreef Vlindur het volgende:

[..]

17 mei is nog mooier!

*Edit, krijg je dan al de uitslag?! Oh, dat scheelt stressen zeg! Dan wéét je het gewoon! Mocht het negatief zijn is het natuurlijk klote, maar daar gaan we voor het gemak maar even niet vanuit!
Om 8u bloedprik en tussen 15u en 18u bellen ze op met het resultaat. Dan wéét ik het idd gewoon (13 mei = 15 dagen na inseminatie)

Ik denk trouwens niet dat ik mijn gsm zal opnemen, kwestie van mezelf in de waan te laten
pi_68687466
Ireth... Wauwie, wat een verhaal.
pi_68693867
je houdt van de spanning Leonieke?

wow Ireth, wat een verhaal... heel goed ook dat je zegt dat dit je heeft gemaakt wat je nu bent... zo voel ik me ook nu...
  dinsdag 5 mei 2009 @ 19:24:50 #18
61183 leonieke
Dan toch?
pi_68702984
Ik wil liever geen slecht nieuws hoor Ik ben een beetje een kop-in-'tzand-type eigenlijk

Ireth ik was eigenlijk nogal sprakeloos na het lezen van jouw verhaal... De manier waarop je die acht jaar beschreef is zo maar wat een einde
pi_68703228
Snap ik heel goed Leonieke. Ik weet het ook liever niet en vergeet dat dan als ik met een negatieve test op de wc zit.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 20:05:18 #20
61183 leonieke
Dan toch?
pi_68704488
Ik heb nog maar één keer een negatieve test in mijn handen gehad (en ik zat op dag in de 80 ofzo van mijn cyclus ) Om maar te zeggen hoe ik tegenover testen sta
disclaimer: ik was wel 100% zeker dat de test negatief ging zijn, maar ja... anders geen afspraak bij de gyn
  dinsdag 5 mei 2009 @ 21:15:14 #21
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_68707263
Leonieke; ook hier blijven de duimen draaien..!

Tjezus Ireth... 8 jaar... ppfff... en ik vond ruim 2 jaar al lang...
**Life is e@sier with your eyes closed**
  dinsdag 5 mei 2009 @ 21:30:22 #22
61183 leonieke
Dan toch?
pi_68707812
Thx hoor allemaal voor het duimen
Ik hoop zo hard dat het allemaal helpt
  woensdag 6 mei 2009 @ 06:44:42 #23
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_68718139
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 21:30 schreef leonieke het volgende:
Thx hoor allemaal voor het duimen
Ik hoop zo hard dat het allemaal helpt
Nog eentje die zit te duimen ...
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_68719507
ik ook Leonieke, je verdient het zo om nu aan de beurt te zijn!
pi_68719523
Ik sluit me graag bij Mijsje aan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')