Ongeveer 4 jaar geleden heb ik ergens gesolliciteerd bij een bedrijf waar ik tot op de dag van vandaag nog werk. Toen ik daar werd uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek, maakte ik voor het eerst kennis met een jongedame die daar werkt genaamd M., ik was eigenlijk op slag al verliefd en bovendien was ik single toendertijd.. Overigens is zij ouder dan ik, zij is 31 en ik 25, toen ik haar voor het eerst zag was zij 27 en ik 21. Op het werk zat ik altijd een beetje flirterig te doen en zij ook, maar we hadden nooit echt diepgaande gesprekken. Ik probeerde stap voor stap wat meer te weten te komen over haar persoonlijke leven, zonder daar hunkerend nieuwsgierig te doen, maar meer op een smooth manier. Toen begon ze over haar vriendje, en dat voelde als een mokerslag, want de manier waarop ze flirtte gaf me hoop voor iets dat tussen ons mogelijk zou kunnen groeien. Toen ik dat hoorde werd ik eigenlijk steeds meer afstandelijker en werd ik meer zakelijk tegenover haar.
Zo een 3 jaar geleden leerde ik mijn huidige vriendin kennen, ze is mooi, ze is slim (studie/werk), lief, aardig, gezellig, alles wat je maar kan bedenken. Toen ik haar voor het eerst leerde kennen, ging ik altijd vrolijk met een big smile naar mijn werk, dat mensen altijd afvroegen of ik geen drugs had gebruikt, maar ik vertelde ze over mijn mooie vriendin en hoe gelukkig ik was. Als ik dat vertelde kijk ik ook altijd naar de gezichten van mijn collegas om een indruk te krijgen van hoe ze reageerden en of ze het mij wel of niet gunden. Ik kon aan het gezicht van collega M. zien dat zij een soort van afgunst had.
Sinds een jaar woon ik samen met mijn vriendin in hetzelfde huis. Ze is bij mij ingetrokken, en we verwachten over ongeveer 3 maanden een kindje, ze is 6 maanden zwanger.
Terug naar collega M. Vanaf ongeveer de periode dat ik mijn collegas vertelde dat mijn vriendin zwanger is, zag ik M. steeds meer bij mij blijven plakken en flirten op de manier als in het begin dat ik daar kwam werken. Ze trok steeds meer naar mij toe, en als ik bijvoorbeeld alleen in de lift stond, sprong ze plotseling naar binnen net voordat de deur dicht ging, het werd een beetje obvious dat zij wat van mij wilde verlangde. Ondertussen is mijn vriendin sinds ze zwanger is, wat rustiger/saaier/heeft geen zin geworden, en dan met name de sex is tussen ons bekoeld, niet dat het slecht tussen ons gaat, maar ze heeft altijd geen zin, ze wil meteen slapen enz, ze wil nergens naartoe gaan drinken/uit eten/uitgaan enz. Dus als ik van iemand aandacht krijg voelt dat extra goed aan.
Op een dag hadden we dus savonds een vergadering op kantoor en collega M. was verantwoordelijk om alles na afloop af te sluiten, ze had de sleutels van de deuren van het gebouw. Omdat ze bang was om alleen te blijven vroeg ze of ik even kon blijven totdat ze alles afgesloten had. Dus ik zo van OK dat is prima. Vervolgens alles afgesloten en wij naar buiten, zij ging richting de bushalte lopen en ik zei van ik kan je wel een stukje een lift geven en zei vond het goed. Toen we in de auto zaten, vertelde ze dat ze mij leuk vond en al die tijd verliefd op me is geweest, ik vertelde de waarheid en zei dat ik dat ook was geweest maar dat ik nu een vriendin heb die bovendien ook nog zwanger is. Toen de auto bij de plek was gekomen waar ik haar af zou zetten en zei de bus zou pakken, begon ze me te zoenen, ik heb haar toen teruggezoend, en we wouden bijna elkaars kleding van de lijf rukken. Ze vertelde me of we naar haar huis konden rijden. Dus zo gezegd zo gedaan. Eenmaal aangekomen bij haar thuis zijn we gelijk het bed in gedoken en hebben sex gehad. Bij elkaar zat ik ongeveer 2 uur bij haar thuis. Vervolgens afscheid genomen en elkaar beloofd dat we dit niemand zouden vertellen en dat het tussen ons zou blijven. Toen ik thuis arriveerde was mijn vriendin al gaan slapen en ben ik ook gelijk het bed ingedoken om te slapen.
Sinds dit incident lijkt het alsof M. steeds vrolijker op het werk verschijnt, ze flirt nog vaker en dan nu ook waar andere collegas bij zijn, en ze is behoorlijk touchy, ze zit steeds aan me. Ik heb het idee dat ze het een aantal collegas heeft verteld, ik zit er bijhoorlijk mee.. Eigenlijk vanaf de ochtend na de sex, voel ik me eigenlijk ziek van wat er is gebeurd. Ik ben bang om het op te biechten aan mijn vriendin, ze zal superverdrietig zijn en straks krijgt ze nog een miskraam ofzo. Dus voorlopig heb ik nog niets gezegd over dat incident.
Wat moet ik doen?