abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 mei 2009 @ 13:02:05 #76
10881 Gwunnik
TIM the enchanter...
pi_68652645
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:59 schreef Barca het volgende:
Begin maar vast heel hard te lachen. Dan hoef je niet zo te huilen om onderstaande namen:

Technisch manager: Co Adriaanse (alleen mogelijk als Van Gaal niet naar Bayern gaat), anders Cruijff. Desnoods onder de noemer adviseur op afstand. Al lijkt het me dat er de eerste maanden (jaren?) fulltime gewerkt zal moeten worden.

Hoofdcoach: Frank Rijkaard (kandidaat met meeste voetbalintelligentie). Desnoods Ronald Koeman (laatste trainer die kampioen werd).

Assistent-coaches: Gertjan Verbeek (eentje die spelers wil laten werken), Frank de Boer (clubman, op basis van de media zeg ik trainer met potentie), Dennis Bergkamp (zie De Boer, denk een goede spitsentrainer), Winston Bogarde (lijkt me een nuttige trainer voor de verdedigers).

Belangrijke kandidaat-aankopen: Seedorf (met Rijkaard als coach is die kans er misschien wel, met Bassie zeker niet), Heitinga, Van der Vaart, Boulahrouz, Babel. En als een soort van Jan Wouters misschien toch Gregoor van Dijk?
Gregoor van Dijk

Daarmee diskwalificeer je zo'n beetje de rest van je post...

Op wat voor manier passen van Dijk en Ajax bij elkaar???
-- There are some who call me...... ... ... 'Tim' ... (!)
pi_68652695
quote:
En bijna failliet
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_68652708
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:00 schreef behangplakker het volgende:

[..]

Maar schreeuwt iedereen hier moord en brand dat MvB op moet rotten? We kunnen ook met een Raymond Atteveld beginnen volgend seizoen, want op korte termijn denk ik niet dat er een veel betere trainer haalbaar is
Klopt, ik moet toegeven mijn vertrouwen is ook minder in MvB dan aan het begin van het seizoen, maar toch denk dat hij beter volgend seizoen trainer is. Anders haal je weer onrust in huis en moeten spelers weer wennen aan trainer etc. Ook de selectie niet teveel veranderen als je weer 6 nieuwe spelers gaat halen moet je daar ook weer aan wennen en kan je nog niet bouwen aan een team.
AJAX AMSTERDAM!
  maandag 4 mei 2009 @ 13:04:20 #79
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_68652709
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:52 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Ben ik hier overigens de enige die vind dat Cvitanich totaal niets toevoegt. Heeft alleen nog maar gescoord tegen de kleine teams en is telkens in de grote wedstrijden onzichtbaar. Geef hem voorlopig nog wel een kans voor volgend seizoen maar er moet IMO zeker een ervaren spits bij.
Nee, heb ik maanden geleden al gezegd. Er werd hard om gelachen.
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:02 schreef Gwunnik het volgende:

[..]

Gregoor van Dijk

Daarmee diskwalificeer je zo'n beetje de rest van je post...

Is een type Wouters. Eentje die wel onverzettelijk is. Niet zo'n slappe zak als waar we er nu 13 van in een dozijn hebben.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  maandag 4 mei 2009 @ 13:04:26 #80
52871 Blight
Supersized.
pi_68652715
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:59 schreef koningdavid het volgende:
Maar Bliksem, jij bent duidelijk pro-Van Basten. Waar baseer jij dat vertrouwen op? Waar zie jij positieve aanknopingspunten voor volgend seizoen?
Ik denk dat BS er hetzelfde over denkt als dat ik doe: niet pro-Van Basten, maar anti-'weer opnieuw met een andere trainer'.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
  maandag 4 mei 2009 @ 13:04:44 #81
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68652726
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:02 schreef Gwunnik het volgende:
Qua mentaliteit kan vrijwel de gehele selectie nog iets leren van van Dijk.
pi_68652742
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:04 schreef Blight het volgende:

[..]

Ik denk dat BS er hetzelfde over denkt als dat ik doe: niet pro-Van Basten, maar anti-'weer opnieuw met een andere trainer'.
Dus volgend jaar nog een jaar ellende en het jaar daarop pas opnieuw?
  maandag 4 mei 2009 @ 13:05:14 #83
51286 w00h00
Digital man!
pi_68652746
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:58 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Hallo, ik ben echt anti-Kennedy en Leonardo hoor , dus ik vond het prima. Maar wat ik er mee aan wil geven, als je een stok wil om mee te slaan, vind je die altijd.
Snap ik, maar ik neem het Van Basten wel kwalijk dat hij nooit eenduidig is geweest in zijn keuzes. Op die manier wordt er nergens aangebouwd, en is het allemaal korte termijn visie met noodoplossingen. Dit jaar was er snel genoeg duidelijk dat dit wederom een tussen jaar zou worden, maar was dan begonnen met het bouwen aan een team, maar dat is ook totaal niet gebeurd met al die wisselingen en onduidelijkheden.
pi_68652762
Als ik het zo lees hier kan je beter 23 nieuwe spelers kopen en de huidige selectie op straat zetten
AJAX AMSTERDAM!
pi_68652767
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:55 schreef HeatWave het volgende:
Natuurlijk ligt het aan de instelling van de spelers, maar ook dat komt natuurlijk (zeker deels) door de trainer.

Ik blijf herhalen, als je je ploeg op scherp wil zetten en ze behoeden voor onderschatting, dan moet je NIET NIET NIET!!!!! een jeugdspeler laten debuteren tegen Volendam voor de beker. Dat is zo verschrikkelijk het verkeerde signaal afgeven naar de basisspelers.

Dat soort domme dingen. Natuurlijk leert ie er wel van, maar daar is het trainer van Ajax1 zijn niet voor.... Wie weet is het over een paar jaar een betere trainer, hij kan beter nu een stapje terug doen vind ik.
Zola heeft bij West Ham dit jaar heel veel jeugd spelers laten debuteren in dat soort wedstrijden. Leverde amper problemen op.
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_68652815
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:04 schreef Blight het volgende:

[..]

Jup, van Basten heeft rare beslissingen genomen dit seizoen waardoor ik ben gaan twijfelen, maar om nu weer met een nieuwe te beginnen gaat te ver.
AJAX AMSTERDAM!
  maandag 4 mei 2009 @ 13:07:17 #87
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_68652817
Wat al eerder in dit topic werd gezegd is indd het meest schrijnende, namelijk dat Marco geen enkel idee heeft wat hij komend seizoen anders moet doen. Dan faal je dus gewoon kneiterhard.
Geef mij maar Amsterdam
  maandag 4 mei 2009 @ 13:08:16 #88
52871 Blight
Supersized.
pi_68652836
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:05 schreef TIM-846 het volgende:

[..]

Dus volgend jaar nog een jaar ellende en het jaar daarop pas opnieuw?
Als je denkt dat het vervangen van de trainer een oplossing is, heb je het toch mis dunkt mij. Er is meer voor nodig dan dat. Bepaalde spelers kunnen verkassen en er zijn een aantal nieuwe namen nodig. Van Basten zou ik wel voor de groep houden omdat hij wel bekend is met de jongens die over zullen blijven. Wel vind ik dat er een ervaren man naast Van Basten gezet moet worden om hem aan te vullen waar hij te kort komt.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_68652855
Het probleem is wie wil je gaan halen als vervanger? Laat MvB maar trainen met sterk toezicht en hier en daar een wijziging in de technische staf, hopelijk gaat het dan beter dan dit seizoen.
AJAX AMSTERDAM!
  maandag 4 mei 2009 @ 13:09:09 #90
10881 Gwunnik
TIM the enchanter...
pi_68652875
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:04 schreef Prosac het volgende:

[..]

Qua mentaliteit kan vrijwel de gehele selectie nog iets leren van van Dijk.
Daar heb je gelijk in, maar heb niet het idee dat van Dijk met veel liefde naar Ajax kijkt... volgens mij vindt hij het een beetje een 'kut-club'... zeg maar...

Verder ben ik het eens met Blight... niet pro-Marco maar meer anti-weer-opnieuw-beginnen

Hoewel het seizoen verloren is kunnen veel mensen bij Ajax er wel een hoop van leren...
-- There are some who call me...... ... ... 'Tim' ... (!)
  maandag 4 mei 2009 @ 13:10:14 #91
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_68652905
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:44 schreef koningdavid het volgende:
Marco maakt ook gewoon een fout door sommige spelers structureel op te stellen terwijl ze tekort komen:

Vermeer: Dat hij op een gegeven moment koos voor Vermeer was best te begrijpen, ik was het er zelf ook niet mee oneens. Maar nu heeft Vermeer laten zien dat hij niet goed genoeg is en moet Marco gewoon Steek weer de voorkeur geven.

Enoh: Is te druistig en komt voetbalinzicht tekort. Nog niet het niveau van een basisspeler.

Anita: Heeft niet de voetballende kwaliteiten om zijn gebrekkige fysiek te compenseren. Tegen zowel AZ als PSV werd hij totaal overlopen.

Cvitanich: Lijkt een miskoop. Al heeft Van Basten daarvoor ook niet veel alternatieven.

Het is toch zachtgezegd nogal vreemd dat Vertonghen op de bank zit en Enoh en Anita onbetwiste basisspelers zijn?
Je vergeet de grootste dweil van het seizoen; Van der Wiel.
-
pi_68652947
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:08 schreef Blight het volgende:

[..]

Wel vind ik dat er een ervaren man naast Van Basten gezet moet worden om hem aan te vullen waar hij te kort komt.
Dat wil Van Basten niet. Als hij met dat voorstel geconfronteerd wordt zegt hij altijd dat Van het Schip ook ervaren is omdat hij Twente een paar weken heeft gecoacht.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_68652969
Volgend seizoen dan maar, Silva - Alderweireld - Oleguer - ?
AJAX AMSTERDAM!
  maandag 4 mei 2009 @ 13:12:19 #94
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_68652976
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:05 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Snap ik, maar ik neem het Van Basten wel kwalijk dat hij nooit eenduidig is geweest in zijn keuzes. Op die manier wordt er nergens aangebouwd, en is het allemaal korte termijn visie met noodoplossingen. Dit jaar was er snel genoeg duidelijk dat dit wederom een tussen jaar zou worden, maar was dan begonnen met het bouwen aan een team, maar dat is ook totaal niet gebeurd met al die wisselingen en onduidelijkheden.
Dat vind ik onzin. Sulejmani is blijven staan ondanks z'n slechte vorm, Anita en Enoh zijn degenen die het vertrouwen hebben gekregen op het middenveld, Vermaelen is definitief naar linksback gestopt, Van der Wiel naar rechtsback. Aissati zal de creatieve man zijn.

De keuzes voor de spelers kun je aanvallen, maar het is toch zeer duidelijk dat Bruno Silva, Gabri, Leonardo, Kennedy, Rommedahl, Lindgren, in mindere mate Stekeenburg en nog een aantal andere spelers zich tevreden hebben moeten stellen op het tweede plan.

En met de gemaakte keuzes kun je ook totaal niet zeggen dat het korte termijn visie is, maar grotendeels gebaseerd op de toekomst.
pi_68652977
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:10 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Je vergeet de grootste dweil van het seizoen; Van der Wiel.
Vind ik niet de grootste dweil van het seizoen. Al maakt hij nog teveel fouten om basisspeler van Ajax te zijn, dat ben ik met je eens.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
  maandag 4 mei 2009 @ 13:14:17 #96
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_68653030
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:12 schreef bloodysunday het volgende:
Volgend seizoen dan maar, Silva - Alderweireld - Oleguer - ?
Van der Wiel - Oleguer - Wielaert - Vermaelen is gewoon met wat vertrouwen en als ze hun taken uitvoeren een prima achterhoede. Zet Vertonghen en Gabri ervoor en er moeten toch minder dan 41 tegengoals mogelijk zijn?
  maandag 4 mei 2009 @ 13:15:33 #97
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68653074
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:12 schreef twi het volgende:

[..]

Dat vind ik onzin. Sulejmani is blijven staan ondanks z'n slechte vorm, Anita en Enoh zijn degenen die het vertrouwen hebben gekregen op het middenveld, Vermaelen is definitief naar linksback gestopt, Van der Wiel naar rechtsback. Aissati zal de creatieve man zijn.

De keuzes voor de spelers kun je aanvallen, maar het is toch zeer duidelijk dat Bruno Silva, Gabri, Leonardo, Kennedy, Rommedahl, Lindgren, in mindere mate Stekeenburg en nog een aantal andere spelers zich tevreden hebben moeten stellen op het tweede plan.

En met de gemaakte keuzes kun je ook totaal niet zeggen dat het korte termijn visie is, maar grotendeels gebaseerd op de toekomst.
een middenveld met gabri en lindgren staat gewoon, aisatti als creatieve man. lijkt me een veel betere optie maar jah.....
pi_68653080
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:59 schreef koningdavid het volgende:
Maar Bliksem, jij bent duidelijk pro-Van Basten. Waar baseer jij dat vertrouwen op? Waar zie jij positieve aanknopingspunten voor volgend seizoen?
Ik zie niets in de oplossing om weer een nieuwe trainer aan te stellen en weer opnieuw te bouwen. Helemaal niets. De enige die momenteel de club direct verder brengen zouden Hiddink en Rijkaard zijn, en die komen niet. Punt. Ajax is een weg ingeslagen en die moet je nu afmaken. In de laatste 5 jaar is er geen vooruitgang geboekt, en dat kan je gewoon weg niet afschuiven op Van Basten, wat door veel mensen, puur door begrijpelijke frustratie, wel gedaan wordt. Dat is niet eerlijk ten opzichte van hem. Daar hoort dan gewoon nog bij dat je nog minimaal een halfjaar lang na een jaar bouwen, processen doorgaan, veranderingen doorvoeren de tijd krijgt om de vruchten te plukken van wat je hebt geprobeerd te ontwikkelen.

Volgend seizoen weet iedereen waar hij aan toe is, wat hem te doen staat en waar de eisen liggen. Ook Van Basten zelf. We hebben het over een beginnend trainer (fout van Ajax, niet van Marco), een extreem jonge ploeg en een druk van hier tot Tokio. Daar ga je niet altijd even constant mee om. Volgend jaar is die basis alweer groter, is er hopelijk een constante periode met een reeks van zelfde basisspelers en resultaat, zoals AZ dit seizoen heeft gehad. Dan kom je ook gewoon op 1-0 en kan je die wedstrijden uitspelen.

Van alles wat ik mee krijg uit de media, je bent er immers niet bij op de trainingen en in de kleedkamer, lijkt er vertrouwen te zijn in de capaciteiten van Van Basten, heeft hij een enorme ontwikkeling doorgemaakt tov het begin van het seizoen en is hij nu al een betere clubcoach dan in de zomer. Waarom zou je dat weggooien om weer helemaal opnieuw te beginnen met een andere trainer die ook weer alles vanaf 0 moet opbouwen? Dan krijg je precies hetzelfde als dit seizoen. Exact hetzelfde.

De kwaliteiten zijn er genoeg met Suarez, Aissati, Enoh, Vertonghen, Van Der Wiel, Anita (ja, ook hij), Wielaert (inprincipe), Vermaelen, Sulejmani, Gabri en Emanuelson. Met gerichte aankopen zou je gewoon een goede basis moeten hebben staan die klaar is voor het seizoen, zonder al te veel aanpassingen. Als er dan ook nog een coach die ouder is met ervaring er bij komt, en De Boer en Bergkamp gaan zich ook gerichter met de selectie bemoeien, dan moet het wel goed komen.

Niet in de laatste plaats omdat je ook een echte Ajacied daar hebt zitten. Dat mag niet meetellen misschien, maar het is wel Van Basten. Van Basten wil Ajax echt beter maken en terug naar de top brengen, het niveau waar hij alles vanaf weet. Daar kan je komen, als je maar als een geheel naar toe werkt.

Ik denk dat het kan onder Van Basten.
  maandag 4 mei 2009 @ 13:16:14 #99
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_68653094
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:12 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Vind ik niet de grootste dweil van het seizoen. Al maakt hij nog teveel fouten om basisspeler van Ajax te zijn, dat ben ik met je eens.
De tweede seizoenshelflt is van hem gewoon slecht ja. Alsof hij het wel eventjes op de automatische piloot doet.

Maargoed, Anita frustreert me veel meer, geen enkele voorwaardse pass van hem komt aan. En Enoh heeft zichzelfl ook verloren door in plaats van intuitief te spelen, steeds vaker de verkeerde keuzes te maken.
  maandag 4 mei 2009 @ 13:17:24 #100
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_68653133
Spitsen die geen goede ballen krijgen zullen altijd kut spelen. Zelfs Suarez speelde gisteren dramatisch. maar hoeveel lekkere ballen heeft die jongen gehad? 1, 2 in een hele wedstrijd? De ene lekkere bal die Cvitanich kreeg was wel meteen gevaarlijk. Cvitanich afschrijven vind ik echt veel te gemakkelijk.

En er werd naar oplossingen gevraagd: Ik ben er nog steeds heilig van overtuigd dat Marco een coach moet krijgen. Een zeer ervaren trainer die zijn waarde bewezen heeft en waar Marco naar luistert. Eentje die de spelers ook met de harde hand kan aanpakken.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_68653139
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:14 schreef twi het volgende:

[..]

Van der Wiel - Oleguer - Wielaert - Vermaelen is gewoon met wat vertrouwen en als ze hun taken uitvoeren een prima achterhoede. Zet Vertonghen en Gabri ervoor en er moeten toch minder dan 41 tegengoals mogelijk zijn?

Ik zie dan liever Silva rechtsback, als Ajax aanvallend voetbal wil spelen (en dat willen we) kan je beter Silva daar hebben staan dan vdWiel
AJAX AMSTERDAM!
  maandag 4 mei 2009 @ 13:18:53 #102
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_68653177
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:15 schreef ASroma het volgende:

[..]

een middenveld met gabri en lindgren staat gewoon, aisatti als creatieve man. lijkt me een veel betere optie maar jah.....
Dat ben ik met je eens. Ik ben het alleen niet eens met de argumentatie dat Van Basten tevee wisseingen doorvoert en zijn keuzes laat bepalen door naar de korte termijn te kijken. In mijn ogen is het juist z'n fout om teveel te hangen aan jongens die fouten blijven maken, zoals Anita, Enoh, Van der Wiel en zeker ook Sulejmani. En ook in Stekelenburg, door hem veel te vroeg weer op te stellen. Wacht hij daar een paar wedstrijden mee, voorkom je ook die hele keeperssoap en had Stekelenburg nu gewoon weer twee a drie maanden puik gekeept.
  maandag 4 mei 2009 @ 13:20:06 #103
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_68653226
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:17 schreef bloodysunday het volgende:

[..]

Ik zie dan liever Silva rechtsback, als Ajax aanvallend voetbal wil spelen (en dat willen we) kan je beter Silva daar hebben staan dan vdWiel
Vind ik niet, Silva heb ik gedurende zijn Ajax tijd nog nooit een succesvolle aanvallende actie zien maken. Geen goede voorzetten, geen gevaarlijke schoten. Dan kies ik liever voor een jonge speler uit de eigen jeugd, die die bijdrage regelmatig wel levert.
pi_68653235
Er moet aardig wat versterkt worden volgend seizoen trouwens.

Keeper:
Van Vermeer, Stekelenburg en Gentenaar gaan er misschien wel twee keepers weg. Steek mag w.m.b. eerste keeper worden. Als Vermeer en Steek blijfven kan wellicht er een talentvolle keeper doorstromen als derde keeper.

Een linksback:
Vermaelen mag van mij naar terug naar het centrum (Wielaert en Oleguer is een slap duo, ze vullen elkaar absoluut niet aan).

Centrale verdediger:
Oleguer en Wielaert zijn redelijk maar toch niet echt Ajaxmateriaal.

Een rechtsaback:
Aangezien Van Basten niet verder wil met Silva zal er toch iemand moeten komen die de concurrentie aan kan met Van der Wiel. Gregory heeft het nu te makkelijk.

Verdedigende middenvelder:
Anita is niet goed genoeg, verhuur hem maar. Van Enoh en Lindgren ben ik ook niet kapot. Gabri is bij vlagen redelijk maar ook niet echt top. Graag 1 of 2 verdedigende middenvelders aankopen s.v.p.

Aanvallende middenvelders:
We hebben eigenlijk alleen Aissati en Emanuelson eventueel. Siem de Jong mag verhuurd worden.

Linksbuiten:
Sulejmani en Emanuelson mogen w.m.b. wel nog een jaar de kans krijgen. Een talentvolle speler als Sarpong daar eventueel nog achter de hand.

Spits:
Cvitanich lijkt tekort te komen. Alles op Bodul gooien lijkt me ook riskant. Er moet kortom gewoon echt een goede spits komen, niet een Ricky van Wolfswinkel ofzo.

Rechtsbuiten:
Allemaal maar bidden dat Suarez blijft. Daarachter is bijna niks. Moet dus ook versterkt worden.

Poeh... de selectie heeft aardig wat versterking nodig als je dit ziet.
pi_68653242
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:18 schreef twi het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Ik ben het alleen niet eens met de argumentatie dat Van Basten tevee wisseingen doorvoert en zijn keuzes laat bepalen door naar de korte termijn te kijken. In mijn ogen is het juist z'n fout om teveel te hangen aan jongens die fouten blijven maken, zoals Anita, Enoh, Van der Wiel en zeker ook Sulejmani. En ook in Stekelenburg, door hem veel te vroeg weer op te stellen. Wacht hij daar een paar wedstrijden mee, voorkom je ook die hele keeperssoap en had Stekelenburg nu gewoon weer twee a drie maanden puik gekeept.
Als Stekelenburg na zn blessure een aantal wedstrijden gekeept had bij het 2e was er niks aan de hand geweest.
AJAX AMSTERDAM!
  maandag 4 mei 2009 @ 13:20:48 #106
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_68653249
Elke zomer is het belangrijk dat er beleid word gemaakt en ook uitgevoerd over een langere periode en nu komen we weer tot de conclusie dat alles anders moet.......het lijkt een eindeloos probleem te worden
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
pi_68653326
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:20 schreef twi het volgende:

[..]

Vind ik niet, Silva heb ik gedurende zijn Ajax tijd nog nooit een succesvolle aanvallende actie zien maken. Geen goede voorzetten, geen gevaarlijke schoten. Dan kies ik liever voor een jonge speler uit de eigen jeugd, die die bijdrage regelmatig wel levert.
vdWiel vind ik nou niet altijd goed mee naar voren gaan.. dan was Silva aanvallender
AJAX AMSTERDAM!
pi_68653334
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:14 schreef twi het volgende:

[..]

Zoals ik in voorgaande post al zei 'Oleguer en Wielaert' vind ik een dramatisch duo. Ze voegen niks aan elkaar toe. Ze zijn beiden niet groot en echt kopsterk, ze zijn allebei traag, hebben allebei geen geweldige opbouwende kwaliteiten... kortom, eenheidsworsten.
Dan zie ik meer in een Vermaelen met een Wielaert ernaast. Vermaelen heeft het toch nooit zo heel slecht gedaan in het centrum?
pi_68653376
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:20 schreef koningdavid het volgende:
Er moet aardig wat versterkt worden volgend seizoen trouwens.

Keeper:
Van Vermeer, Stekelenburg en Gentenaar gaan er misschien wel drie keepers weg. Steek mag w.m.b. eerste keeper worden. Als Vermeer en Steek blijfven kan wellicht er een talentvolle keeper doorstromen als derde keeper.

Een linksback:
Vermaelen mag van mij naar terug naar het centrum (Wielaert en Oleguer is een slap duo, ze vullen elkaar absoluut niet aan).

Centrale verdediger:
Oleguer en Wielaert zijn redelijk maar toch niet echt Ajaxmateriaal.

Een rechtsaback:
Aangezien Van Basten niet verder wil met Silva zal er toch iemand moeten komen die de concurrentie aan kan met Van der Wiel. Gregory heeft het nu te makkelijk.

Verdedigende middenvelder:
Anita is niet goed genoeg, verhuur hem maar. Van Enoh en Lindgren ben ik ook niet kapot. Gabri is bij vlagen redelijk maar ook niet echt top. Graag 1 of 2 verdedigende middenvelders aankopen s.v.p.

Aanvallende middenvelders:
We hebben eigenlijk alleen Aissati en Emanuelson eventueel. Siem de Jong mag verhuurd worden.

Linksbuiten:
Sulejmani en Emanuelson mogen w.m.b. wel nog een jaar de kans krijgen. Een talentvolle speler als Sarpong daar eventueel nog achter de hand.

Spits:
Cvitanich lijkt tekort te komen. Alles op Bodul gooien lijkt me ook riskant. Er moet kortom gewoon echt een goede spits komen, niet een Ricky van Wolfswinkel ofzo.

Rechtsbuiten:
Allemaal maar bidden dat Suarez blijft. Daarachter is bijna niks. Moet dus ook versterkt worden.

Poeh... de selectie heeft aardig wat versterking nodig als je dit ziet.
Je slaat door.

Als je de spelers van Ajax afzet tegen die van AZ, PSV of Twente dan heeft Ajax op bijna elke positie kwalitatief gezien een betere speler. Maar er zit geen samenhang tussen deze spelers.

Er moet een team komen dat voor elkaar door het vuur gaat. Dat iedere wedstrijd 120% geeft. En dat niet slap uit de kleedkamer komt omdat het wel denkt te gaan winnen.
  maandag 4 mei 2009 @ 13:25:16 #110
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_68653383
Met Vermaelen en Vertonghen en het optioneel in het centrum zetten van een van die twee krijg je de keuze tussen Wielaert en Oleguer. Mijn voorkeur gaat dan toch uit naar Wielaert, gezien de taal en het feit dat die in tegenstelling tot Oleguer toch wat lijkt te sturen. Minder dan verwacht, maar hij lijkt de enige speler in het veld die zo nu en dan communiceert.

Missschien dat een volledig Nederlands sprekende achterhoede z'n voordelen heeft...
  maandag 4 mei 2009 @ 13:25:40 #111
52871 Blight
Supersized.
pi_68653399
Zou Van Der Heijden eventueel een geblesseerde Aissati kunnen vervangen, komend seizoen? Of is zijn rol daar niet aanvallend genoeg voor?
pi_68653489
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:15 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Ik zie niets in de oplossing om weer een nieuwe trainer aan te stellen en weer opnieuw te bouwen. Helemaal niets. De enige die momenteel de club direct verder brengen zouden Hiddink en Rijkaard zijn, en die komen niet. Punt. Ajax is een weg ingeslagen en die moet je nu afmaken. In de laatste 5 jaar is er geen vooruitgang geboekt, en dat kan je gewoon weg niet afschuiven op Van Basten, wat door veel mensen, puur door begrijpelijke frustratie, wel gedaan wordt. Dat is niet eerlijk ten opzichte van hem. Daar hoort dan gewoon nog bij dat je nog minimaal een halfjaar lang na een jaar bouwen, processen doorgaan, veranderingen doorvoeren de tijd krijgt om de vruchten te plukken van wat je hebt geprobeerd te ontwikkelen.

Volgend seizoen weet iedereen waar hij aan toe is, wat hem te doen staat en waar de eisen liggen. Ook Van Basten zelf. We hebben het over een beginnend trainer (fout van Ajax, niet van Marco), een extreem jonge ploeg en een druk van hier tot Tokio. Daar ga je niet altijd even constant mee om. Volgend jaar is die basis alweer groter, is er hopelijk een constante periode met een reeks van zelfde basisspelers en resultaat, zoals AZ dit seizoen heeft gehad. Dan kom je ook gewoon op 1-0 en kan je die wedstrijden uitspelen.

Van alles wat ik mee krijg uit de media, je bent er immers niet bij op de trainingen en in de kleedkamer, lijkt er vertrouwen te zijn in de capaciteiten van Van Basten, heeft hij een enorme ontwikkeling doorgemaakt tov het begin van het seizoen en is hij nu al een betere clubcoach dan in de zomer. Waarom zou je dat weggooien om weer helemaal opnieuw te beginnen met een andere trainer die ook weer alles vanaf 0 moet opbouwen? Dan krijg je precies hetzelfde als dit seizoen. Exact hetzelfde.

De kwaliteiten zijn er genoeg met Suarez, Aissati, Enoh, Vertonghen, Van Der Wiel, Anita (ja, ook hij), Wielaert (inprincipe), Vermaelen, Sulejmani, Gabri en Emanuelson. Met gerichte aankopen zou je gewoon een goede basis moeten hebben staan die klaar is voor het seizoen, zonder al te veel aanpassingen. Als er dan ook nog een coach die ouder is met ervaring er bij komt, en De Boer en Bergkamp gaan zich ook gerichter met de selectie bemoeien, dan moet het wel goed komen.

Niet in de laatste plaats omdat je ook een echte Ajacied daar hebt zitten. Dat mag niet meetellen misschien, maar het is wel Van Basten. Van Basten wil Ajax echt beter maken en terug naar de top brengen, het niveau waar hij alles vanaf weet. Daar kan je komen, als je maar als een geheel naar toe werkt.

Ik denk dat het kan onder Van Basten.
Je hebt wel een punt. Alleen Hiddink, Van Gaal of Rijkaard zouden echt goede opties zijn maar die zie ik geen van allen komen. Echt veel andere goede opties liggen ook niet voor het oprapen helaas.

Maar dat neemt niet weg ik mijn vertrouwen in Van Bastens tactische capaciteiten zero blijft. Ik blijf hem een matige trainer vinden, hoe dan ook.
  maandag 4 mei 2009 @ 13:30:09 #113
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_68653554
Ik denk dat het probleem vooral het middenveld is.
De verdediging draait niet en de aanval draait niet. Als er tussenin wat beter gespeeld wordt, of iig wat beter in de omschakeling gereageerd wordt, haal je al een hoop problemen weg voor de verdedigers.
Vertonghen, Pranjic met daarvoor Aissati is prima. Met Pranjic heb je ook een prima vervanger mocht Aissati geblesseerd raken.
-
pi_68653582
Alhoewel ik niet zo van de trainerswissels ben denk ik dat er geen andere oplossing is. Marco krijgt deze groep niet aan de praat en ik zie niet in waarom dat volgend seizoen wel zou lukken.
Danny Blind maar weer terug samen met Frank de Boer.
pi_68653621
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:25 schreef twi het volgende:
Met Vermaelen en Vertonghen en het optioneel in het centrum zetten van een van die twee krijg je de keuze tussen Wielaert en Oleguer. Mijn voorkeur gaat dan toch uit naar Wielaert, gezien de taal en het feit dat die in tegenstelling tot Oleguer toch wat lijkt te sturen. Minder dan verwacht, maar hij lijkt de enige speler in het veld die zo nu en dan communiceert.

Missschien dat een volledig Nederlands sprekende achterhoede z'n voordelen heeft...
De Belgen overtuigen ook al weken niet meer en Wielaert is een miskoop.
pi_68653670
Ik snap dat vertrouwen in Rijkaard totaal niet.
pi_68653700
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik denk dat het probleem vooral het middenveld is.
De verdediging draait niet en de aanval draait niet. Als er tussenin wat beter gespeeld wordt, of iig wat beter in de omschakeling gereageerd wordt, haal je al een hoop problemen weg voor de verdedigers.
Vertonghen, Pranjic met daarvoor Aissati is prima. Met Pranjic heb je ook een prima vervanger mocht Aissati geblesseerd raken.
Tja Anita is natuurlijk veel te licht. Er moet gewoon een bikkel bij op het middenveld.
  maandag 4 mei 2009 @ 13:36:21 #118
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_68653718
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:24 schreef toma het volgende:
Als je de spelers van Ajax afzet tegen die van AZ, PSV of Twente dan heeft Ajax op bijna elke positie kwalitatief gezien een betere speler.
Dat er nog steeds mensen zijn die hierin geloven.
pi_68653721
quote:

[..]

Je slaat door.

Als je de spelers van Ajax afzet tegen die van AZ, PSV of Twente dan heeft Ajax op bijna elke positie kwalitatief gezien een betere speler. Maar er zit geen samenhang tussen deze spelers.
Mwah.

AZ heeft een drie keer zo goed middenveld als wij. Mendes da Silva, Schaars en De Zeeuw. Dat is wel wat anders dan Enoh, Anita en Lindgren. Dat is echt een gigantisch klasseverschil. Dat was vorige week ook goed te zien.

Twente heeft op veel plekken inderdaad mindere spelers dan wij. Alleen Braafheid en Elia zijn beter dan de Ajacieden op dezelfde posities. Het grote verschil met Twente is echter dat het daar tactisch gezien allemaal briljant klopt.

De selectie van PSV ontloopt Ajax niet veel, dat klopt. Afellay en Suarez zijn ongeveer even goed en voor de rest hebben wij denk ik inderdaad betere spelers.

Hoe dan ook... de tijden dat Ajax zomaar van iedereen won is natuurlijk voorbij. Met 'redelijke spelers' gaat dat ook niet meer lukken. Misschien is het de waan van de dag en de teleurstelling van gisteren maar ik denk dat we het met de Enohs, Lindgrens, Cvitanichen en Oleguers van deze wereld niet gaan redden om kampioen te worden. Helemaal niet zolang we een coach hebben die niet uitblinkt in tactisch inzicht.
quote:
Er moet een team komen dat voor elkaar door het vuur gaat. Dat iedere wedstrijd 120% geeft. En dat niet slap uit de kleedkamer komt omdat het wel denkt te gaan winnen.
Ik vind dat altijd zo makkelijk. Elke Ajacied wil denk ik wel graag winnen. Maar als ze geen zelfvertrouwen hebben en de tactiek klopt niet, dan kom je overal te laat en lijkt het alsof het niet wil.
Zou nog echt de mentaliteit beter zijn van de spelers van Twente en AZ? Ik geloof dat niet hoor.
pi_68653724
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:35 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Tja Anita is natuurlijk veel te licht. Er moet gewoon een bikkel bij op het middenveld.
Tsjah we hadden er 1 genaamd Perez die nu wel voorronde Champions League speelt.
AJAX AMSTERDAM!
pi_68653764
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:36 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Hoe dan ook... de tijden dat Ajax zomaar van iedereen won is natuurlijk voorbij. Met 'redelijke spelers' gaat dat ook niet meer lukken. Misschien is het de waan van de dag en de teleurstelling van gisteren maar ik denk dat we het met de Enohs, Lindgrens, Cvitanichen en Oleguers van deze wereld nog gaan redden om kampioen te worden. Helemaal niet zolang we een coach hebben die niet uitblinkt in tactisch inzicht.
[..]
Spijker op z'n kop
pi_68653790
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:36 schreef bloodysunday het volgende:

[..]

Tsjah we hadden er 1 genaamd Perez die nu wel voorronde Champions League speelt.
Aan de andere kant hadden we een paar jaar terug een elftal vol bikkels: Stam, Heitinga, Sneijder, Perez, Davids, Huntelaar...en nog geen kampioen.
pi_68653837
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:38 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Aan de andere kant hadden we een paar jaar terug een elftal vol bikkels: Stam, Heitinga, Sneijder, Perez, Davids, Huntelaar...en nog geen kampioen.
Al 5 jaar geen kampioen, terwijl Adrie het vorig jaar niet slecht deed. Misschien had die beter aangesteld kunnen blijven als coach van het 1e?
AJAX AMSTERDAM!
pi_68653878
Wat gaat er gebeuren met George Ogăraru, Albert Luque en Dennis Rommedahl? George Ogăraru zie ik wel terug komen meer concurrentie op de rechts back positie.
AJAX AMSTERDAM!
pi_68653888
quote:

[..]

Dat elftal onder Ten Cate, daarvan had ik echt wel het gevoel dat ze kwalitatief goed genoeg waren. Dat was het beste elftal in jaren. Ook had ik een goed gevoel bij het tactisch inzicht van Ten Cate. Dat we toen (op 1 doelpunt na) niet kampioen zijn geworden kwam vooral omdat PSV en AZ dat jaar ook verschrikkelijk goed waren. De competitie was toen gewoon echt heel sterk.
pi_68653929
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:42 schreef bloodysunday het volgende:
Wat gaat er gebeuren met George Ogăraru, Albert Luque en Dennis Rommedahl? George Ogăraru zie ik wel terug komen meer concurrentie op de rechts back positie.
Onder Marco komen die allemaal niet terug.
  maandag 4 mei 2009 @ 13:44:25 #127
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_68653943
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:36 schreef koningdavid het volgende:

Mwah.

AZ heeft een drie keer zo goed middenveld als wij. Mendes da Silva, Schaars en De Zeeuw. Dat is wel wat anders dan Enoh, Anita en Lindgren. Dat is echt een gigantisch klasseverschil. Dat was vorige week ook goed te zien.

Mendes Da Silva en de Zeeuw waren vorig jaar bagger.
pi_68653985
quote:

[..]

Een team koop je niet, die bouw je.

az en chelsea zijn mooie voorbeelden.
pi_68654009
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:44 schreef Cavalier1 het volgende:

[..]

Mendes Da Silva en de Zeeuw waren vorig jaar bagger.
Kan een keer gebeuren. Maar beide spelers hebben zichzelf genoeg bewezen inmiddels.
pi_68654060
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:46 schreef Nashje het volgende:

[..]

Daarom volgend jaar zelfde selectie behouden, team bouwen en kei hard werken alleen op zo'n manier kan je een topclub en vooral topteam blijven.
AJAX AMSTERDAM!
pi_68654149
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:49 schreef bloodysunday het volgende:

[..]

Daarom volgend jaar zelfde selectie behouden, team bouwen en kei hard werken alleen op zo'n manier kan je een topclub en vooral topteam blijven.
Precies. Ik heb er wel vertrouwen in, alleen moet er wel even aan de spelers worden duidelijk gemaakt dat er gewoon geknokt moet worden. Elke wedstrijd, tegen toppers én tegen tobbers. En als Marco dat niet doet, dan maar door de supporters?
pi_68654208
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:52 schreef Nashje het volgende:

[..]

Precies. Ik heb er wel vertrouwen in, alleen moet er wel even aan de spelers worden duidelijk gemaakt dat er gewoon geknokt moet worden. Elke wedstrijd, tegen toppers én tegen tobbers.
Jij denkt dat de spelers dat niet weten?

Knokken vind ik zo overschat. Als de tactiek niet klopt en er geen zelfvertrouwen is, komen spelers altijd te laat en lijkt het altijd alszof ze niet knokken. Reken maar dat de spelers het niet leuk vinden om 4-0 te verliezen van Sparta hoor.
pi_68654220
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:46 schreef Nashje het volgende:

[..]

Ik twijfel aan de capaciteiten van Van Basten om dat te bereiken, en overigens vereist deze selectie gewoon enkele versterkingen om uberhaupt een goed team te kunnen vormen.
pi_68654288
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:54 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Jij denkt dat de spelers dat niet weten?
Dat denk ik niet nee. Zeker niet als ik Anita hoor roepen over een 'Willem II-tje".
quote:
Knokken vind ik zo overschat. Als de tactiek niet klopt en er geen zelfvertrouwen is, komen spelers altijd te laat en lijkt het altijd alszof ze niet knokken. Reken maar dat de spelers het niet leuk vinden om 4-0 te verliezen van Sparta hoor.
Dat vindt niemand leuk nee, maar er zijn spelers die zich daardoor kut voelen, maar er zijn ook spelers die het niet leuk vinden maar na een paar keer zuchten alweer zijn vergeten. Maar met knokken bedoel ik ook voor je medespelers opkomen, je aan afspraken houden etc.
pi_68654318
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:52 schreef Nashje het volgende:

[..]

Precies. Ik heb er wel vertrouwen in, alleen moet er wel even aan de spelers worden duidelijk gemaakt dat er gewoon geknokt moet worden. Elke wedstrijd, tegen toppers én tegen tobbers. En als Marco dat niet doet, dan maar door de supporters?
Gewoon kei hard trainen, ik denk dat sommige spelers vergeten dat ze bij Ajax spelen. Ajax is niet zomaar een club. Bij Manchester of wat dan ook zullen ze ook kei hard moeten bikkelen om een van de beste van de wereld te worden/blijven en dat moet bij Ajax ook gebeuren. En ja ik weet bij Manchester blijven spelers langer verbonden aan de club maar Ajax moet het tegendeel bewijzen dat je met wat je nu hebt ook resultaten neer kan zetten.
AJAX AMSTERDAM!
pi_68654412
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:57 schreef Nashje het volgende:

[..]

Dat denk ik niet nee. Zeker niet als ik Anita hoor roepen over een 'Willem II-tje".
Heb ik gemist. Ach ja, Maarssense bluf he, ik weet hoe hij zich voelt.
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:57 schreef Nashje het volgende:
Dat vindt niemand leuk nee, maar er zijn spelers die zich daardoor kut voelen, maar er zijn ook spelers die het niet leuk vinden maar na een paar keer zuchten alweer zijn vergeten. Maar met knokken bedoel ik ook voor je medespelers opkomen, je aan afspraken houden etc.
Maar knokken is altijd makkelijker als er zelfvertrouwen is en het team vastigheid heeft. Ik geloof echt niet dat Twente per se meer knokt dan wij, maar zij staan gewoon beter. AZ idem dito.
  maandag 4 mei 2009 @ 14:02:41 #137
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_68654426
Hoe doet Ogararu het eigenlijk bij *waarhijookspeelt*?
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_68654744
Mensen die schreeuwen om Hiddink
pi_68654767
quote:
Op maandag 4 mei 2009 14:14 schreef Cyberia18 het volgende:
Mensen die schreeuwen om Hiddink
Wie schreeuwt er om Hiddink?
  maandag 4 mei 2009 @ 14:16:36 #140
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_68654802
quote:
Op maandag 4 mei 2009 14:15 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ik.
#FreeHat
  maandag 4 mei 2009 @ 14:17:20 #141
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_68654827
Hiddink gaat nee zeggen tegen Chelsea, en komt vervolgens gewoon naar Ajax inderdaad.
pi_68654829
quote:
Op maandag 4 mei 2009 14:16 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Ik.
Niet realistisch.
pi_68654892
quote:
Op maandag 4 mei 2009 14:15 schreef koningdavid het volgende:

[..]

quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:16 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Hiddink
  maandag 4 mei 2009 @ 14:24:57 #144
166976 DuvelDuvel
pi_68655025
quote:
Op maandag 4 mei 2009 14:17 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Niet realistisch.
Misschien als we hard schreeuwen
#FreeHat
pi_68655076
quote:
Op maandag 4 mei 2009 09:51 schreef kevin6188 het volgende:
'Ajacieden raden Elia transfer naar Ajax af'. Staat in De Telegraaf vandaag.

Kunnen die spelers even lekker een eind opbokken? Zullen Van der Wiel, Urby en meer van dat soort figuren wel zijn. Wegwezen!
Hopelijk komt het artikel straks ook online te staan.
pi_68655137
quote:
Op maandag 4 mei 2009 14:17 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Niet realistisch.
Waarom niet? Hij heeft toch ook 4 jaar PSV getraind?
  maandag 4 mei 2009 @ 14:28:53 #147
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_68655138
Ik denk niet dat je dat Elia hoeft af te raden hoor . Waarom je van in godsnaam van twente naar Ajax gaan volgend seizoen?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 4 mei 2009 @ 14:30:44 #148
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_68655182
quote:
Op maandag 4 mei 2009 14:28 schreef toma het volgende:
Hij heeft toch ook 4 jaar PSV getraind?
Eerder nog een extra reden waarom hij nooit naar Ajax zal gaan.
  maandag 4 mei 2009 @ 14:30:47 #149
166976 DuvelDuvel
pi_68655186
quote:
Op maandag 4 mei 2009 14:27 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Hopelijk komt het artikel straks ook online te staan.
Heeft blijkbaar iets te maken met de tweede plek van Twente ipv van Ajax. Elia heeft blijkbaar in de winterstop toen hij zijn contract verlengde de afspraak gemaakt met Twente weg te mogen in de zomer naar een club als hij zich echt kan verbeteren daar. Hij heeft toen voor zichzelf besloten alleen naar Ajax te gaan indien Ajax 1e of 2e zou worden. Gaat nu in de zomer waarschijnlijk naar het buitenland(niet op vakantie dan he)
#FreeHat
pi_68655193
elia naar psv ipv ajax zou vrij logisch zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')