Raarquote:Op maandag 4 mei 2009 17:12 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ook dat is een moeilijke. Bijvoorbeeld die HIV-zaak tegen een vrouw die (onbeschermd) sex had met haar vriend terwijl ze wist dat ze HIV had. Die is niet schuldig bevonden aan poging tot doodslag omdat de kans bij op het overlijden van de bedrogen partner door 1 x onbeschermd sex hebben zo klein was dat het niet als poging to doodslag gezien kon worden. De aanklacht mocht verder niet gestapeld worden. (Dus als je 100 x sex hebt gehad mag je de totale kans op het krijgen van HIV niet vergroten omdat elke keer sex als afzonderlijke 'poging tot doodslag moest worden gezien.) En er volgde vrijspraak. Ondanks dat haar vriend wel met HIV besmet was.
Andere zaak, zelfde uitspraak. PDFquote:Op maandag 4 mei 2009 17:14 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Raar![]()
Dus als ik ieder keer een heel klein beetje polonium in mijn vriendin haar eten doe..
Dat is niet echt analoog aan de beschreven situatie aangezien het daar maar om 1x seks ging. Het is eerder te vergelijken met wanneer ik met een handboog op iemand mik die 50 meter verderop staat en hem dan recht in zijn hoofd schiet. Hoewel de a priori kans dat ik de betreffende persoon zou raken vrij klein was (laat staan dodelijk zou verwonden), is het toch gebeurd en mikte ik daadwerkelijk op de betreffende persoon. Intentie en gevolg lijken mij de relevante factoren, niet de a priori kans op succes van het handelen.quote:Op maandag 4 mei 2009 17:14 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Raar![]()
Dus als ik ieder keer een heel klein beetje polonium in mijn vriendin haar eten doe..
Ja, nou ja.. ik vind op zich dat je mensen de keus moet laten of ze zich wel of niet willen laten behandelen. Niet dat ze zich mogen begeven tussen allerlei andere mensen, maar dat ze gewoon thuis mogen blijven, uitzieken.. als ze dat graag willen.quote:Op maandag 4 mei 2009 17:11 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
De griep verloopt milder maar een kans op overlijden is er altijd.. zeker als je kwetsbaar voor een bepaald soort griep bent.
In het geval van Polio kan B er idd voor kiezen zijn kind te laten behandelen. dat moet via vaccinatie, een reguliere behandeling is er niet.
Probleem is als A dat vaccin niet neemt de groepsimmuniteit kleiner wordt tot op het punt waarbij polio nog steeds om zich heen kan slaan. En dan biedt een vaccin ook geen 100% bescherming. Dus B kan nog steeds de lul zijn van A's acties.
In sommige gebieden van NL is de vaccinatiegraad nog steeds te laag, mag jij raden waar.
Ga je mee naar Duindigt? Je kan doordraven als de beste, daar kan je rijk mee worden, wist je dat? Er wordt alleen nog maar gesproken over verplicht meewerken, dat van die medicatie is logischerwijs nog te verwachten als de pandemie zich uitbreidt, maar zelfs dat is al een educated guess zoals dat in het Engels heet. Verder kan jij niet weten wat de overheid over 10 jaar wel/niet doet, en wat voor wereldgebeurtenissen aan zo'n mogelijke beslissing ten grondslag zouden kunnen liggen.quote:Op maandag 4 mei 2009 16:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ga jij maar lekker gedwongen troep van de overheid slikken nu misschien onschuldige Tamiflu maar wat je over 10 jaar verplicht krijgt toegedient door onze betrouwbare overheid dat weet jij natuurlijk wel.
Slaap lekker verder. Jij verdient het niet om een vrije samenleving te leven als je zo gemakzuchtig met je vrijheden en privacy om gaat.
Dat kan je vinden. Dit zijn de mogelijke consequenties daarvan. Het hangt er maar van af waar je vindt dat een ander zijn vrijheid begint en die van jou ophoudt.quote:Op maandag 4 mei 2009 17:22 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ja, nou ja.. ik vind op zich dat je mensen de keus moet laten of ze zich wel of niet willen laten behandelen. Niet dat ze zich mogen begeven tussen allerlei andere mensen, maar dat ze gewoon thuis mogen blijven, uitzieken.. als ze dat graag willen.
WHO laat behoorlijk wat steken vallen in de communicatie. Een pandemie heeft niks met de ernst van 'n ziekte te maken maar alles met de snelheid, vorm en mate van verspreiding. Sowieso al die fases...net als met terrorisme dreiging, je kan er niks mee als burger zijnde.quote:Op maandag 4 mei 2009 18:17 schreef KoosVogels het volgende:
Samenzwering of niet; de nieuwsvoorziening over de mexicaanse griep is uiterst waardeloos. Ik weet eerlijk gezegd niet meer waar we aan te zijn. Aan de ene kant wordt geroepen dat het allemaal wel meevalt, anderzijds wil de WHO overschakelen tot alarmfase 6.
Persoonlijk doe ik er geen oog minder om dicht, maar verwarrend is het wel.
Obesitas is ook een pandemiequote:Op maandag 4 mei 2009 18:29 schreef BlueMage het volgende:
[..]
WHO laat behoorlijk wat steken vallen in de communicatie. Een pandemie heeft niks met de ernst van 'n ziekte te maken maar alles met de snelheid, vorm en mate van verspreiding. Sowieso al die fases...net als met terrorisme dreiging, je kan er niks mee als burger zijnde.
Het is niet los de griepmedicijn.quote:Op maandag 4 mei 2009 16:41 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik zou erg graag een argumentatie zien waarom een griepmedicijn ons in slaven zal veranderen..
Mja ik weet 't niet zeker, ik zou eens op Wikipedia ofzo moeten kijken, ik ben te lui.quote:Op maandag 4 mei 2009 18:45 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Volgens mij slaan woorden die eindigen op ' demie' op alle ziekten die vaak voorkomen, en niet alleen op besmettelijke. Epidemiologen houden zich met meer ziekten bezig dan alleen besmettelijke virussen.
Klopt, en huiswerk is er voor dat je de avonduren/weekend ook nog eens zo min mogelijke beschikking hebt over je eigen tijd.quote:Op maandag 4 mei 2009 16:52 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Je moet als kind ook naar school!Je mag niet weigeren!
Dat betekent dat je geen beschikking over je eigen tijd meer hebt!
Straks moet je verplicht naar labor camps!
![]()
![]()
![]()
faal..
De keus tussen thuis uit te zieken en binnen te blijven, of je laten behandelen, moet er gewoon zijn. Kans is wellicht groter om in het tweede geval anderen te besmetten, aangezien de behandeling helemaal niet waterdicht is, en het helemaal niet betekent dat je beter wordt.quote:Op maandag 4 mei 2009 18:25 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dat kan je vinden. Dit zijn de mogelijke consequenties daarvan. Het hangt er maar van af waar je vindt dat een ander zijn vrijheid begint en die van jou ophoudt.
Is iemand ook een gevaar omdat hij Pfeiffer bij zich draagt maar geen verschijnsel er van ondervind. ?!quote:Op maandag 4 mei 2009 17:10 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Maar dat is dus onduidelijk.
De vraag is of je iemand besmet (voor je beter wordt) als je het zelf hebt.
En als er dus een behandeling schijnt te zijn, wat is dan het gevaar precies?
quote:Op maandag 4 mei 2009 17:12 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ook dat is een moeilijke. Bijvoorbeeld die HIV-zaak tegen een vrouw die (onbeschermd) sex had met haar vriend terwijl ze wist dat ze HIV had. Die is niet schuldig bevonden aan poging tot doodslag omdat de kans bij op het overlijden van de bedrogen partner door 1 x onbeschermd sex hebben zo klein was dat het niet als poging to doodslag gezien kon worden. De aanklacht mocht verder niet gestapeld worden. (Dus als je 100 x sex hebt gehad mag je de totale kans op het krijgen van HIV niet vergroten omdat elke keer sex als afzonderlijke 'poging tot doodslag moest worden gezien.) En er volgde vrijspraak. Ondanks dat haar vriend wel met HIV besmet was.
Gek hè.quote:
Denk je dat echt?!quote:Op maandag 4 mei 2009 17:24 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ga je mee naar Duindigt? Je kan doordraven als de beste, daar kan je rijk mee worden, wist je dat? Er wordt alleen nog maar gesproken over verplicht meewerken, dat van die medicatie is logischerwijs nog te verwachten als de pandemie zich uitbreidt, maar zelfs dat is al een educated guess zoals dat in het Engels heet. Verder kan jij niet weten wat de overheid over 10 jaar wel/niet doet, en wat voor wereldgebeurtenissen aan zo'n mogelijke beslissing ten grondslag zouden kunnen liggen.
Stel he, de Amerikaanse overheid had in mei 2001 een regel ingevoerd, dat op elke binnenlandse vlucht minimaal 2 security officials mee moeten vliegen. Hadden alle groeperingen moord en brand geschreeuwd, inclusief die conspiracy sites die dhr. Lambiekje vaak als de verkondigers van de absolute waarheid aanhaalt, maar dan waren de aanslagen van 9/11 heel anders gegaan, en waren ze mogelijk zelfs voorkomen ook.
Tot nu toe blijft het bij 1 a 2 gevallen per land.quote:Punt is, je kan wel van alles bedenken, en achteraf is het makkelijk commentaar leveren, maar het hele punt daarvan is dat de calamiteit dan al plaats heeft gevonden. In het geval van een serieuze influenza pandemie vallen er dan tientallen doden, zoniet meer, en is er geen klap meer aan te doen.
We hebben het over 3000 mensen wereldwijd die de ziekte op dit moment hebben. Op een mensen massa van rond de 7.000.000.000 mensen kortom een hoop paniek zaaierij om niks denk ik dan. Daarnaast dat een overheid niet te vertrouwen is en geen club is die je besl;iisingen over jou lichaam moet laten nemen is denk ik ook een feit.quote:Op zondag 3 mei 2009 23:16 schreef Lundegaard het volgende:
Als je ziek wilt zijn en weigert om medicijnen in te nemen - en daarmee andere mensen mee kan besmetten-, verhuis je maar naar de maan.![]()
Zo niet? Slikken die handel!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |