abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 3 mei 2009 @ 21:16:06 #1
78498 classpc
I don't like change
pi_68634415


Transport Tycoon Het beste spel ooit gemaakt
Nu met eigen FOK! multiplayer-server op lingen.nu:3984 (wachtwoord: fokyou)

Wat is het?
Transport Tycoon is een Tycoon spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen. In de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, daarna diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail.

Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD.

Maar wil ik nu OpenTTD of TTDPatch?
Er zijn een aantal verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch. Hieronder de belangrijkste vernieuwingen op een rij:

Belangrijkste verbeteringen OpenTTD t.o.v. TTD for Windows:
  • grotere maps
  • meer en grotere vliegvelden
  • newgrf ondersteuning (nieuwe graphics)
  • newindustries (nieuwe industriën)
  • kanalen
  • elektrisch spoor
  • realistische acceleratie
  • open source (zelf patches programmeren en compilen)
  • mammoet treinen
  • vrij gevormde stations
  • vensters vergroten en verkleinen
  • spelen in een window
  • resolutie aanpassen
  • nieuwe route-vind-algoritmes
  • nieuwe AI (in ontwikkeling)
  • multiplayer via internet
  • nieuwe map-generator met realistische heuvels e.d.
  • mogelijkheid om heightmaps in te laden om zo echte landen zelf na te maken in OpenTTD
  • PBS is nog in ontwikkeling
  • nieuwe map-array in ontwikkeling die seinen op bruggen en in tunnels e.d. mogelijk maakt
  • volledig nieuw gerenderde hi-res sprites in ontwikkeling voor de nieuwe map-array
  • bruggen over schuine sporen en sporen met seinen
  • trams
  • extra zoomlevels
  • 32 bits kleuren versie
  • realistische vliegtuigsnelheid
  • drive-through bushaltes
  • timetables om treinen op vaste afstanden te laten rijden

    Belangrijkste verbeteringen TTDpatch t.o.v. TTD for Windows:
  • newgrf ondersteuning (nieuwe graphics)
  • newindustries (nieuwe industriën)
  • pbs (path-based signalling)
  • elektrisch spoor
  • kanalen
  • drive-through bushaltes
  • realistische acceleratie
  • mammoet treinen
  • resolutie aanpassen
  • realistische vliegtuigsnelheid
  • vrij gevormde stations
  • trams
  • programmeerbare seinen

    Voor een mooi overzicht van de belangrijkste verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch kun je hier kijken.

    Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
    Installeren van OpenTTD:
    Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Dit is nodig omdat OpenTTD bronbestanden van de originele Transport Tycoon nodig heeft. Download hierna het installatie-programma van OpenTTD. De installatie vraagt waar je TTD for Windows hebt geinstalleerd, dit wijst zichzelf. Ook het wijzigen van patches zit in de grafische interface van OpenTTD verwerkt, in het spel zelf. Voor de officiële installatiehandleiding, klik hier.

    Installeren van TTDPatch:
    Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Unzip de bestanden van TTDPatch in je TTD-map. Klik hier voor een FAQ over de installatie. Om het spel te spelen moet je ttdpacthW.exe starten. Om patches te wijzigen moet je ttdpatch.cfg openen in kladblok, je kunt dan wijzigen wat je wil.

    Ik snap er helemaal niets van!
    Oke, dan volgt hier een korte tutorial.

    Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen!

    De basis is voor alle voertuigen hetzelfde. Je hebt minimaal 2 stations/docks/vliegvelden/bushaltes (vanaf nu allemaal stations) nodig. Verder heb je natuurlijk een voertuig nodig, die bouw je in een depot. Je geeft een voertuig een order om naar het ene station te gaan, en een order om naar het andere station te gaan. Als de stations verbonden zijn met elkaar (door respectievelijk rails/water/lucht/weg) kan het voertuig zijn orders gaan uitvoeren. Dit houdt natuurlijk niet gelijk winst in! Hiervoor moeten goederen vervoerd worden. Je zet dus 1 station bij een kolenmijn, een andere bij een energiecentrale, je verbindt ze met elkaar en je laat er vervolgens een trein tussen rijden met orders om van het ene station naar het andere te rijden. Et voila, du profit!

    Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:

    1. Bouw een depot in de juiste richting.
    2. Klik op nieuwe voertuigen.
    3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
    4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
    5. Klik op de Ga naar-knop.
    6. Klik op een station.
    7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
    8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

    Ik wil meer winst!
    Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen. Om botsingen te voorkomen maak je seinen (signals).


    Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers.


    Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen.


    Oke, wat zien we hier? Weer een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is er zo gemaakt dan aankomende treinen naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, en tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden.

    Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter


    Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen).


    Wat is het verschil tussen een one-way en een two-way op een splitsing? Bij een splitsing met one-way signals (onderste situatie) zal een trein de korste route kiezen. De route is in dit geval bezet, voor de trein maakt dit echter niet uit, hij zal net zo lang wachten tot de route vrij is. Bij een two-way signal splitsing zal de trein niet de kortste route pakken, maar de vrije. Zie de bovenste situatie. Hieronder zie je een plaatje waarin het verschil tussen pre-signals en gewone signals wordt weergegeven:


    Voor een nog veel uitgebreidere sein-uitleg verwijs ik naar deze site.

    Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.

    Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje.


    Zo maak je een kruising van een lijn naar een andere lijn.

    Hieruit kun je ook een soort van klaverblad afleiden:


    Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt.

    Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
    Jazeker!
  • Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld.
  • Hier is een scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD.
  • Er zijn ook nightlies (soort van Beta-versie) te downloaden voor OpenTTD. Deze hebben vaak net iets meer "neat features" dan de officiële versie. Downloaden kan hier.
  • Tot slot zijn er ook nieuwe graphics en voertuigen te downloaden voor zowel TTDPatch als OpenTTD. Deze dingen heten newgrf's. Op deze site zijn er een hoop te vinden.

    Handige links
    OpenTTD
  • Officiële website: http://www.openttd.org
  • Laatste versie: http://www.openttd.org/en/download-stable
  • SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/
  • Nightlies: http://www.openttd.org/en/download-trunk
  • Server browser: http://www.openttd.org/en/servers
  • OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/index.php/Main_Page
  • Lijst met nieuwe features in de nightlies: http://wiki.openttd.org/index.php/Recent_and_Current_Developments

    TTDPatch
  • Officiële website: http://www.ttdpatch.net
  • Development versie (alpha's): http://www.ttdpatch.net/src/

    Informatie
  • Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net
  • Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net
  • Signal Guide: http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal/index.php?lang=en

    Vorige delen:
    Transport Tycoon en OpenTTD - Deel 25
    Transport Tycoon - Deel 24
    Transport Tycoon - Deel 23
    Transport Tycoon - Deel 22
    Transport Tycoon - Deel 21
    Transport Tycoon - Deel 20
    Transport Tycoon - Deel 19
    Transport Tycoon - Deel 18
    Transport Tycoon - Deel 17
    Transport Tycoon - Deel 16
    Transport Tycoon - Deel 15
    Transport Tycoon - Deel 14
    Transport Tycoon - Deel 13
    Transport Tycoon - Deel 12
    Transport Tycoon deeltje 11
    Transport Tycoon deel 10
    Transport Tycoon Deel 9
    Transport Tycoon Deel 8
    Transport Tycoon Deel 7
    Transport Tycoon Deel 6
    Transport Tycoon Deel 5
    Transport Tycoon Deel 4
    Transport Tycoon Deel 3
    Transport Tycoon Deel 2
    Transport Tycoon

    Servers van Fok!Users

  • FOK! Server (85.144.78.174:3984) gehost door Bart. Speciaal voor FOK!-users en nieuwe spelers! Wachtwoord: fokyou
  • Barts Server en Big Endless (85.144.78.174:3979 en 85.144.78.174:3980) gehost door Bart
  • Maarten 1t/m5 (nl.mine.nu:3977 t/m nl.mine.nu:3981) gehost door Maartena

    Hoe krijg ik ook 32bpp graphics?
    Als je nightly versie r11119 of later, of 0.6.0 Beta-1 of later hebt, kun je in openttd.cfg onder [misc] de volgende regel toevoegen om 32bpp te activeren:
    1blitter = 32bpp-simple

    Er zijn ook andere blitters mogelijk, voor meer mogelijkheden moet je op deze pagina kijken.

    Nu heb je 32bpp aan staan, maar nog geen 32bpp graphics. Je ziet er dus niets van. Op tt-forums.net in het graphics-subforum kun je een hoop 32bpp graphics vinden, maar voor een overzichtje kun je het beste op deze site kijken. De TAR-files moet je in je data-folder plaatsen. Hierna worden deze automatisch gebruikt in OpenTTD.

    De OP
    Deze OP is gemaakt door Bart, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.
  • Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
      zondag 3 mei 2009 @ 21:17:55 #2
    78498 classpc
    I don't like change
    pi_68634493
    What the hell

    Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
      zondag 3 mei 2009 @ 21:18:32 #3
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_68634517
    had em al gezien idd, hilarisch!
    tvp
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
      zondag 3 mei 2009 @ 21:22:28 #4
    165780 Luctor.et.Emergo
    Fremantle Dockers FC
    pi_68634704
    ook een tvp
    Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
    Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
    Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
      zondag 3 mei 2009 @ 21:34:11 #6
    78498 classpc
    I don't like change
    pi_68635247
    Hoe kan ik m'n electrische spoor eigenlijk omzetten naar Maglev?
    Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
      zondag 3 mei 2009 @ 21:52:18 #7
    78498 classpc
    I don't like change
    pi_68635973
    No comment

    Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
      zondag 3 mei 2009 @ 21:54:23 #8
    207403 First
    overal, altijd de eerste
    pi_68636064
    Tvp. (speel op de server onder de naam: Voxyn)
      zondag 3 mei 2009 @ 21:58:24 #9
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_68636224
    quote:
    Op zondag 3 mei 2009 21:17 schreef classpc het volgende:
    What the hell

    [ afbeelding ]
    Ik plaatste dat eerst bordje maar had de reactie nog niet gezien

    Nog schokkender (en dan bedoel ik niet het label ):

    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      zondag 3 mei 2009 @ 22:19:15 #10
    201952 lezut
    et rezut
    pi_68637108
    quote:
    Op zondag 3 mei 2009 21:17 schreef classpc het volgende:
    What the hell

    [ afbeelding ]


    Ik zit graag te kloten in de map, hehe. Maar is er geen makkelijke manier om de elektrische baan om te zetten naar Maglev?
      zondag 3 mei 2009 @ 22:28:25 #11
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_68637451
    Ik dacht dat Bart weken geleden al een nieuwe OP ging maken? Langetermijns project?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 3 mei 2009 @ 22:37:33 #12
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_68637789
    teeveepee
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
      zondag 3 mei 2009 @ 22:50:39 #13
    78498 classpc
    I don't like change
    pi_68638274
    quote:
    Op zondag 3 mei 2009 21:58 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Ik plaatste dat eerst bordje maar had de reactie nog niet gezien

    Nog schokkender (en dan bedoel ik niet het label ):

    [ afbeelding ]
    Wat kan hier aan verbeterd worden dan?
    Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
      zondag 3 mei 2009 @ 22:58:33 #14
    201952 lezut
    et rezut
    pi_68638578
    De buitenbocht is te scherp, die gaat nu in 1x, maar die kan in 2x. Dan hoeven de treinen een stuk minder af te remmen.
      zondag 3 mei 2009 @ 23:57:17 #15
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_68640933
    quote:
    Op zondag 3 mei 2009 22:58 schreef lezut het volgende:
    De buitenbocht is te scherp, die gaat nu in 1x, maar die kan in 2x. Dan hoeven de treinen een stuk minder af te remmen.
    Yup, kan gewoon parallel aan het binnenste spoor worden gelegd. Dat is ook meer esthetisch verantwoord
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      maandag 4 mei 2009 @ 01:06:59 #16
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_68643104
    Hoe lang blijft een bedrijf trouwens actief als je er niets mee doet, hier zat toch een limiet aan?
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      maandag 4 mei 2009 @ 01:11:38 #17
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_68643194
    fuckerdefuck! iemand heeft de dijken doorgeprikt en het gebied waar ik actief ben is grotendeels ondergelopen kutstreek
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      maandag 4 mei 2009 @ 02:18:19 #18
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_68644134
    ja, ze verwijderen ook stukken spoor en plaatsen seinen waar t niet hoort als jeje bedrijf niet met een WW beveiligd..
    of ze halen hele stukken spoor weg omdat je dingen bij hun weghaalt.. zoals goederen (die ze zelf niet vervoeren)
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
      maandag 4 mei 2009 @ 04:31:42 #19
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_68644594
    Als ik mensen zie flooden op mijn servers, dan gaat dat IP adres direct in mijn firewall.... geen toegang meer tot mijn computer, punt uit.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 4 mei 2009 @ 04:37:26 #20
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_68644598
    quote:
    Op zondag 3 mei 2009 22:50 schreef classpc het volgende:
    Wat kan hier aan verbeterd worden dan?
    Bochtje is te scherp.

    Je komt er met een lekkere vaart aan, met je mooie SH'40 die 177 km/u een vrachtje kan trekken.... kom je zo'n bochtje tegen. Afremmen tot 88 km/u, en vervolgens moet je weer gaan optrekken.

    Langere diagonale stukken als je bochten maakt..... kost niets meer, en scheelt een hoop.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 4 mei 2009 @ 08:34:19 #21
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68645262
    quote:
    Op zondag 3 mei 2009 21:34 schreef classpc het volgende:
    Hoe kan ik m'n electrische spoor eigenlijk omzetten naar Maglev?
    Met het omzetknopje, meest rechtse op de toolbar.
    quote:
    Op zondag 3 mei 2009 22:28 schreef maartena het volgende:
    Ik dacht dat Bart weken geleden al een nieuwe OP ging maken? Langetermijns project?
    Euh, je mag er ook zelf aan beginnen hoor
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 01:06 schreef Zero2Nine het volgende:
    Hoe lang blijft een bedrijf trouwens actief als je er niets mee doet, hier zat toch een limiet aan?
    Hangt van de serverinstellingen af. Op de FOK!server verloopt een bedrijf nooit automatisch, maar lege bedrijven zonder voertuigen verwijder ik wel handmatig.
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 04:31 schreef maartena het volgende:
    Als ik mensen zie flooden op mijn servers, dan gaat dat IP adres direct in mijn firewall.... geen toegang meer tot mijn computer, punt uit.
    Bij mij hetzelfde, maar dan moet ik ze wel betrappen, anders kan ik geen ip achterhalen...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 4 mei 2009 @ 09:19:24 #22
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_68645901
    De Fok!Server is offline?
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      maandag 4 mei 2009 @ 09:33:44 #23
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68646143
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 09:19 schreef yorP het volgende:
    De Fok!Server is offline?
    Ja. Kutlivebox van Wanadoo
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 4 mei 2009 @ 09:50:41 #24
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68646456
    Maar nu zou ie het weer moeten doen
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 4 mei 2009 @ 10:33:04 #25
    78498 classpc
    I don't like change
    pi_68647462
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 08:34 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Met het omzetknopje, meest rechtse op de toolbar.
    Meest rechtse knopje is bij mij het vraagtekentje
    Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
      maandag 4 mei 2009 @ 10:53:04 #26
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68648100
    Railway construction toolbar, en dan één na rechtse knopje met dat pijltje.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 4 mei 2009 @ 11:00:57 #27
    201952 lezut
    et rezut
    pi_68648344
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 02:18 schreef mickeyD het volgende:
    ja, ze verwijderen ook stukken spoor en plaatsen seinen waar t niet hoort als jeje bedrijf niet met een WW beveiligd..
    of ze halen hele stukken spoor weg omdat je dingen bij hun weghaalt.. zoals goederen (die ze zelf niet vervoeren)

    Ik heb nooit op jouw bedrijf zitten kloten hoor... Vond het eigenlijk helemaal niet zo erg dat jij daar goederen weg ging halen, anders gaat die fabriek failliet en had ik geen afzet meer.

    Alleen je hebt daar zo gruwelijk veel spoor liggen voor een paar treintjes, dat had makkelijker gekund denk ik
      maandag 4 mei 2009 @ 12:09:55 #28
    78498 classpc
    I don't like change
    pi_68650829
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 10:53 schreef Bart het volgende:
    Railway construction toolbar, en dan één na rechtse knopje met dat pijltje.
    Kan railtype hier niet veranderen, geen bruikbaar spoor.
    Dat is wat 'ie bij mij aangeeft.
    Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
      maandag 4 mei 2009 @ 12:13:54 #29
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68650979
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 12:09 schreef classpc het volgende:

    [..]

    Kan railtype hier niet veranderen, geen bruikbaar spoor.
    Dat is wat 'ie bij mij aangeeft.
    Als je wil wijzigen in Maglev moet je wel de maglev toolbar actief hebben.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 4 mei 2009 @ 12:16:50 #30
    78498 classpc
    I don't like change
    pi_68651091
    Oké

    @lezut: kun je dit stukje ook nog even weg halen?

    Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
      maandag 4 mei 2009 @ 12:35:20 #31
    201952 lezut
    et rezut
    pi_68651745
    Server plat?
      maandag 4 mei 2009 @ 12:51:01 #32
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_68652239
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 12:35 schreef lezut het volgende:
    Server plat?
    Sever Offline staat er nu, dus ja
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      maandag 4 mei 2009 @ 12:53:14 #33
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68652296
    Alweer, teringkutkankerhoerenlivebox
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 4 mei 2009 @ 12:53:49 #34
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68652317
    Echt, zodra UPC fiber power abo's in Alkmaar beschikbaar zijn ben ik weg bij Online
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 4 mei 2009 @ 12:57:09 #35
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68652459
    En hij doet het weer...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 4 mei 2009 @ 13:01:12 #36
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_68652613
    1.25 MB alweer trouwens. De boompjes hebben ook een comeback gemaakt.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      maandag 4 mei 2009 @ 13:13:21 #37
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68653006
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 13:01 schreef Zero2Nine het volgende:
    1.25 MB alweer trouwens. De boompjes hebben ook een comeback gemaakt.
    Ja het schijnt dat die dingen groeien...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 4 mei 2009 @ 13:30:06 #38
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_68653553
    LOL
    @lezut: dat ging dus juist niet over jou!
    daar gaat het idd redelijk, tot jij overging op maglev.. LOL (geen zin in)
    maar t is een kwestie van bijbouwen geweest..
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
      maandag 4 mei 2009 @ 13:44:25 #39
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_68653944
    lol op de server chraste nog een maglev ik wou ook beginnen ik kon geen vliegtuigen geen bussen en geen treinen bouwen alt+f4
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
      maandag 4 mei 2009 @ 13:48:16 #40
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_68654035
    die dingen crashen alleen als je je ermee bemoeid, knoppies drukken waar je af moet blijven
    en ik heb geen problemen met bouwen hoor, vliegvelden treinen enz...
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
      maandag 4 mei 2009 @ 13:53:18 #41
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_68654161
    tvp
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      maandag 4 mei 2009 @ 16:07:40 #42
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_68658628
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 13:13 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Ja het schijnt dat die dingen groeien...
    Point taken Maar vraag me wel af hoe ze allemaal kunnen verdwijnen. Ze waren echt weg volgens mij, was niet grafisch. Het scheelde aanzienlijk in grootte en niemand mist ze.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      maandag 4 mei 2009 @ 16:26:23 #43
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68659483
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 16:07 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Point taken Maar vraag me wel af hoe ze allemaal kunnen verdwijnen. Ze waren echt weg volgens mij, was niet grafisch. Het scheelde aanzienlijk in grootte en niemand mist ze.
    Dat kan alleen doordat iemand ze verwijderd heeft
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 4 mei 2009 @ 16:53:35 #44
    207403 First
    overal, altijd de eerste
    pi_68660717
    Licht de server eruit?
    pi_68661132
    Ik kan de dutch trains set niet meer vinden! Heeft iemand een link voor mij?
    Dank!
    If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
      maandag 4 mei 2009 @ 17:05:27 #46
    207403 First
    overal, altijd de eerste
    pi_68661231
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 17:03 schreef Mr.Jorn. het volgende:
    Ik kan de dutch trains set niet meer vinden! Heeft iemand een link voor mij?
    Dank!
    Google?


    http://users.tt-forums.net/dutchset/downloads.php
      maandag 4 mei 2009 @ 17:21:27 #47
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_68661856
    Server ligt er weer uit
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      maandag 4 mei 2009 @ 18:02:35 #48
    78498 classpc
    I don't like change
    pi_68662970
    quote:
    Cool. En die vervangen dan de standaard trainsets?

    En werkt dat dan ook als ik op de FOK!Server speel?
    Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
      maandag 4 mei 2009 @ 18:04:49 #49
    207403 First
    overal, altijd de eerste
    pi_68663023
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 18:02 schreef classpc het volgende:

    [..]

    Cool. En die vervangen dan de standaard trainsets?

    En werkt dat dan ook als ik op de FOK!Server speel?
    die vervangen de standaart trainsets idd en werkt niet als je op de fok! server speelt.
      maandag 4 mei 2009 @ 18:05:12 #50
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_68663035
    Dat werkt niet op de server, tenzij Bart de dutch trainset toevoegt aan de newgrfs van de server.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      maandag 4 mei 2009 @ 18:05:38 #51
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68663042
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 16:53 schreef First het volgende:
    Licht de server eruit?
    Het licht bleef gewoon aan, maar internet niet
    Maar nu wel weer!
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 4 mei 2009 @ 18:05:45 #52
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_68663045
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 18:04 schreef First het volgende:

    [..]

    die vervangen de standaart trainsets idd en werkt niet als je op de fok! server speelt.
    Je kunt tegenwoordig meerdere trainsets naast elkaar gebruiken geloof ik.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_68663312
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 18:05 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Je kunt tegenwoordig meerdere trainsets naast elkaar gebruiken geloof ik.
    Ja, klopt, maar de server moet wel dezelfde treinsets gebruiken.
      maandag 4 mei 2009 @ 18:53:22 #54
    201952 lezut
    et rezut
    pi_68664379
    En dat gebeurde niet omdat de NL treinen te traag waren ofzo..
      maandag 4 mei 2009 @ 19:19:45 #55
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_68665226
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 18:05 schreef Bart het volgende:
    Het licht bleef gewoon aan, maar internet niet
    Wat heb je voor kut-ISP dat het er elke keer uitligt?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 4 mei 2009 @ 19:22:50 #56
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_68665326
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 18:53 schreef lezut het volgende:
    En dat gebeurde niet omdat de NL treinen te traag waren ofzo..
    De meeste trein sets hebben ook locomotieven met specifieke doeleinden. Zo kun je met o.a. de NL set niet met een Thalys kolen gaan vervoeren, maar zijn die alleen voor passagiers. Met de orginele treintjes kun je nog wel met een Asiastar en 260 km/u kolen transporteren, en dat is wel zo handig natuurlijk.

    De NL treinsets en andere treinsets hebben wel veel meer realisme, maar voor iemand die grote netwerken opzet met vooral goederen is het minder interessant.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 4 mei 2009 @ 19:25:31 #57
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68665420
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 19:19 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Wat heb je voor kut-ISP dat het er elke keer uitligt?
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 12:53 schreef Bart het volgende:
    Echt, zodra UPC fiber power abo's in Alkmaar beschikbaar zijn ben ik weg bij Online
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 4 mei 2009 @ 19:27:36 #58
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_68665506
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 08:34 schreef Bart het volgende:
    Euh, je mag er ook zelf aan beginnen hoor
    Hey, Jij was degene die zei dat je nog wel een nieuwe op zou maken.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 4 mei 2009 @ 19:28:17 #59
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_68665525
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 19:25 schreef Bart het volgende:
    Tja.... soms is snelheid niet alles, en moet je kiezen voor stabiliteit.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 4 mei 2009 @ 21:04:32 #60
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68669229
    quote:
    Op maandag 4 mei 2009 19:28 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Tja.... soms is snelheid niet alles, en moet je kiezen voor stabiliteit.
    UPC is stabieler én sneller dan Online
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 4 mei 2009 @ 22:51:48 #61
    207403 First
    overal, altijd de eerste
    pi_68674165
    Server is offline .
      dinsdag 5 mei 2009 @ 00:06:28 #62
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_68677439
    nog steeds idd..
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
      dinsdag 5 mei 2009 @ 00:29:02 #63
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_68678091
    Toch tijd om UPC aan te schaffen Bart....

    Mijn servers zijn als het goed is nog gewoon online. Als ik thuis ben ga ik trouwens een NL server inrichten, met bedrijven die niet worden verwijderd etc..... Wellicht ook wel handig.

    Ik moet sowieso mijn openttd.cfg's weer eens doornemen, er zijn sinds 0.7.0 ook wat nieuwe opties bij gekomen. Had ze al grotendeels opnieuw ingericht toen 0.7.0 uitkwam trouwens.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 5 mei 2009 @ 02:38:38 #64
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_68680188
    ik heb jouw servers gezien idd, heb je dr ook 1 draaien zoals de fok server? dus geen tropische bananen republiek?
    edit: al gevonden, ik zit in 3 geloof ik

    [ Bericht 38% gewijzigd door mickeyD op 05-05-2009 03:04:42 ]
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
      dinsdag 5 mei 2009 @ 07:35:40 #65
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68681032
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 00:29 schreef maartena het volgende:
    Toch tijd om UPC aan te schaffen Bart....
    Ah gisteren was het ook wel echt rampzalig Normaal is het een stuk minder erg...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 5 mei 2009 @ 10:04:02 #66
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_68683171
    Fok!Server gisteren gereset trouwens We zitten nu met zn allen in een bedrijf
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      dinsdag 5 mei 2009 @ 10:45:01 #67
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_68684167
    En hij ligt er weer uit
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      dinsdag 5 mei 2009 @ 10:45:30 #68
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_68684180
    was ik net begonnen knalt de server er weer uit
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
      dinsdag 5 mei 2009 @ 10:46:16 #69
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_68684201
    Ik ga weer naar Maarten 1, verder met ProFail
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      dinsdag 5 mei 2009 @ 10:47:06 #70
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_68684218
    ik ben een dikke noob hoor yorick
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
      dinsdag 5 mei 2009 @ 10:59:16 #71
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68684640
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 10:45 schreef cherrycoke het volgende:
    was ik net begonnen knalt de server er weer uit
    Oke nu ga ik echt UPC aanvragen
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 5 mei 2009 @ 11:10:52 #72
    207403 First
    overal, altijd de eerste
    pi_68685092
    Server licht er nog steeds uit
      dinsdag 5 mei 2009 @ 11:12:08 #73
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68685129
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 11:10 schreef First het volgende:
    Server licht er nog steeds uit
    Ja ik kan op mijn werk niet even mijn modem thuis resetten
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 5 mei 2009 @ 11:13:18 #74
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_68685174
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 11:12 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Ja ik kan op mijn werk niet even mijn modem thuis resetten
    bel je buren effe
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
      dinsdag 5 mei 2009 @ 11:13:42 #75
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_68685185
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 11:10 schreef First het volgende:
    Server licht er nog steeds uit
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      dinsdag 5 mei 2009 @ 11:14:51 #76
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_68685238
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 11:13 schreef cherrycoke het volgende:

    [..]

    bel je buren effe
    Kom anders naar maarten1
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      dinsdag 5 mei 2009 @ 11:18:31 #77
    207403 First
    overal, altijd de eerste
    pi_68685369
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 11:12 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Ja ik kan op mijn werk niet even mijn modem thuis resetten
    Hoe laat ben je vrij, kan je niet even in de pause naar je huis gaan?
      dinsdag 5 mei 2009 @ 11:19:08 #78
    207403 First
    overal, altijd de eerste
    pi_68685393
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 11:13 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]


    Sorry, kan niet goed nadenken als ik geen openttd kan spelen op de Fok!server .
      dinsdag 5 mei 2009 @ 11:59:15 #79
    207403 First
    overal, altijd de eerste
    pi_68687045
    Yay hij doet het weer.
      dinsdag 5 mei 2009 @ 13:49:52 #80
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_68690754
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
    pi_68692364
    Hey gasten, ik zag net dit topic dus ik doe ook even mee met de Fok! Server.
    pi_68692658
    Te lang geleden, maar weer eens beginnen
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
    pi_68693337
    Hoe kun je chatten op de server?
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
      dinsdag 5 mei 2009 @ 14:54:57 #84
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68693380
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 14:53 schreef Harmen1984 het volgende:
    Hoe kun je chatten op de server?
    enter
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 5 mei 2009 @ 17:30:47 #85
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_68699188
    Zo, ik heb een autosave teruggezet...
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      dinsdag 5 mei 2009 @ 20:03:42 #86
    207403 First
    overal, altijd de eerste
    pi_68704432
    Server is offline...
      dinsdag 5 mei 2009 @ 20:10:57 #87
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68704698
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 20:03 schreef First het volgende:
    Server is offline...
    Nietus!
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 5 mei 2009 @ 22:43:05 #88
    201952 lezut
    et rezut
    pi_68711151
    Hmm, mijn kolenmijnen zijn een beetje lui.. Goed veel treinen op het station neerzetten helpt?
    pi_68711929
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 22:43 schreef lezut het volgende:
    Hmm, mijn kolenmijnen zijn een beetje lui.. Goed veel treinen op het station neerzetten helpt?
    Als je een vloeiende economie hebt ingeschakeld, is het een kwestie van ervoor zorgen dat de rating op het station zo boven de 70, 75% ligt. Dan verhoogt de productie meestal. Bij minder dan dit percentage verlaagt het.
      dinsdag 5 mei 2009 @ 23:03:33 #90
    134716 Schotse_Hooglander
    Koeien, bedaard in de wei
    pi_68712076
    weinig succesvolle eerste poging vanavond.
    Mijn seintjes werkte niet en toen was het snel over met mijn treintjes.
    Binnenkort maar is even in verdiepen misschien.
    En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
    pi_68712326
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 23:03 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
    weinig succesvolle eerste poging vanavond.
    Mijn seintjes werkte niet en toen was het snel over met mijn treintjes.
    Binnenkort maar is even in verdiepen misschien.
    Met een hele basische kennis van seinen kun je al een vrij goed (en ingewikkeld) netwerkje bouwen hoor. Alleen even de beginselen doorhebben
      dinsdag 5 mei 2009 @ 23:20:15 #92
    207403 First
    overal, altijd de eerste
    pi_68712800
    Server is offline?
      dinsdag 5 mei 2009 @ 23:20:24 #93
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_68712809
    En weer down.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      dinsdag 5 mei 2009 @ 23:25:43 #94
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_68713035
    balen!
    net thuis van mn werk, dan is dit altijd ff welkome afleiding..
    wilde trouwens wel eens weten hoe t gevorderd was na vanmiddag.. met iedereen in 1 bedrijf
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
      dinsdag 5 mei 2009 @ 23:29:10 #95
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_68713193
    Er is niet zo veel meer gebeurd eigenlijk met het grote bedrijf. Veel mensen zijn toch weer hun eigen bedrijfje gaan starten.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      dinsdag 5 mei 2009 @ 23:38:27 #96
    201952 lezut
    et rezut
    pi_68713562
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 23:29 schreef Zero2Nine het volgende:
    Er is niet zo veel meer gebeurd eigenlijk met het grote bedrijf. Veel mensen zijn toch weer hun eigen bedrijfje gaan starten.
    Ik had niet meegekregen dat jullie coöp speelden.. Maar iedereen die coöp wil spelen kan toch in het grote bedrijf gaan zitten?
      dinsdag 5 mei 2009 @ 23:45:31 #97
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_68713844
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 23:38 schreef lezut het volgende:

    [..]

    Ik had niet meegekregen dat jullie coöp speelden.. Maar iedereen die coöp wil spelen kan toch in het grote bedrijf gaan zitten?
    Ja maar dat wil dus niet iedereen, of sommigen zijn uit het bedrijf gestapt. Het is ook best lastig hoor, zeker als je met zijn allen tegelijk aan 1 station aan het werken bent. Iedereen heeft wel andere ideeën over hoe het zou moeten.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      dinsdag 5 mei 2009 @ 23:52:41 #98
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_68714110
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 23:45 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]
    zeker als je met zijn allen tegelijk aan 1 station aan het werken bent. Iedereen heeft wel andere ideeën over hoe het zou moeten.
    ja dat was te merken, je kon nog niets neerzetten, of er stond een afkeurend bordje bij..
    ga zinnige dingen bouwen ipv op iemand zn vingers te kijken die nog bezig is vind ik..
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
      woensdag 6 mei 2009 @ 00:54:01 #99
    78498 classpc
    I don't like change
    pi_68715877
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 23:25 schreef mickeyD het volgende:
    balen!
    net thuis van mn werk, dan is dit altijd ff welkome afleiding..
    wilde trouwens wel eens weten hoe t gevorderd was na vanmiddag.. met iedereen in 1 bedrijf
    O ik had niet meegekregen dat jullie allemaal samen speelden
    Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
      woensdag 6 mei 2009 @ 12:56:50 #100
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_68726403
    ehh ja... iedereen was "blauw"
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
      woensdag 6 mei 2009 @ 14:58:39 #101
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_68731198
    Wat zijn we goed
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      woensdag 6 mei 2009 @ 15:50:10 #102
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_68733254
    Zelfs in ottd gaat de bekende discussie door...

    Het is natuurlijk Friet, maar dat geheel terzijde
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      woensdag 6 mei 2009 @ 16:52:52 #103
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68735996
    quote:
    Op woensdag 6 mei 2009 15:50 schreef Zero2Nine het volgende:
    Zelfs in ottd gaat de bekende discussie door...
    [ afbeelding ]
    Het is natuurlijk Friet, maar dat geheel terzijde
    Op mijn server is het patat!
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      woensdag 6 mei 2009 @ 16:55:27 #104
    207403 First
    overal, altijd de eerste
    pi_68736111
    Ik heb bijgehouden op papier de groei van de steden die ik heb laten "groeien" dus dacht post ik hier even


      woensdag 6 mei 2009 @ 17:57:20 #105
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_68738591
    En down
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      woensdag 6 mei 2009 @ 17:57:31 #106
    207403 First
    overal, altijd de eerste
    pi_68738593
    server is offline...
      woensdag 6 mei 2009 @ 17:58:04 #107
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_68738621
    jup, balen!
    zo maar es wat eten..
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
      woensdag 6 mei 2009 @ 17:59:59 #108
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_68738696
    Dacht ff dat ik gekickt was
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      woensdag 6 mei 2009 @ 18:00:35 #109
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_68738723
    quote:
    Op woensdag 6 mei 2009 17:59 schreef Zero2Nine het volgende:
    Dacht ff dat ik gekickt was
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_68738953
    quote:
    Op woensdag 6 mei 2009 16:55 schreef First het volgende:
    Ik heb bijgehouden op papier de groei van de steden die ik heb laten "groeien" dus dacht post ik hier even


    [ link | afbeelding ]
    Hehe, dat doe ik ook weleens. Alleen houd ik het dan bij dmv. bordjes bij de steden te plaatsen. Scheelt papier
      woensdag 6 mei 2009 @ 18:20:59 #111
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_68739465
    Even wat screenshotjes:
    Stad:

    Spoortje:

    Station uitgezoomd:

    Minimap
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      woensdag 6 mei 2009 @ 18:25:43 #112
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_68739646
    quote:
    Op woensdag 6 mei 2009 16:52 schreef Bart het volgende:
    Op mijn server is het patat!
    Eensch.

    Bans voor iedereen die Friet bordjes plaats.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_68740136
    Even stukje discussie he: Wat is het meest efficiënte wegenraster om te hebben?
    Zelf dacht ik eerst dat 2x2 het best was, omdat huizen alleen aan wegen worden gebouwd en zodoende dus geen enkel hokje in de catchment area van een station leegbleef. Nu viel het me op dat bij 3x3 ook gewoon in het hokje in het midden gebouwd wordt. Dus met 3x3 heb je minder weg en meer huizerij voor je catchment area. Klopt of niet?
    Wat er bij 4x4 gebeurt weet ik niet, ik neem aan dat daar in ieder geval dan wel 4 hokjes in het midden leegblijven (tenzij er een gebouw van 2x2 bijstaat).
      woensdag 6 mei 2009 @ 18:56:51 #114
    207403 First
    overal, altijd de eerste
    pi_68740880
    quote:
    Op woensdag 6 mei 2009 18:06 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Hehe, dat doe ik ook weleens. Alleen houd ik het dan bij dmv. bordjes bij de steden te plaatsen. Scheelt papier
    Ik ga morgen de broncode van openttd doorkijken om te zien of ik er een applicatie voor kan maken die dat automatisch bijhoudt .
      woensdag 6 mei 2009 @ 19:04:40 #115
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_68741271
    quote:
    Op woensdag 6 mei 2009 18:56 schreef First het volgende:

    [..]

    Ik ga morgen de broncode van openttd doorkijken om te zien of ik er een applicatie voor kan maken die dat automatisch bijhoudt .
    Ik denk dat je beter een noai ai kan schrijven die dat doet
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      woensdag 6 mei 2009 @ 19:20:33 #116
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68741932
    quote:
    Op woensdag 6 mei 2009 18:39 schreef MaxMark het volgende:
    Even stukje discussie he: Wat is het meest efficiënte wegenraster om te hebben?
    Zelf dacht ik eerst dat 2x2 het best was, omdat huizen alleen aan wegen worden gebouwd en zodoende dus geen enkel hokje in de catchment area van een station leegbleef. Nu viel het me op dat bij 3x3 ook gewoon in het hokje in het midden gebouwd wordt. Dus met 3x3 heb je minder weg en meer huizerij voor je catchment area. Klopt of niet?
    Wat er bij 4x4 gebeurt weet ik niet, ik neem aan dat daar in ieder geval dan wel 4 hokjes in het midden leegblijven (tenzij er een gebouw van 2x2 bijstaat).
    3x3 is het meest efficiënt. Sinds ze die optie hebben ingebouwd, worden er ook huizen in het "middelste" vakje gebouwd, dus inderdaad meer huizen en minder wegen op dezelfde oppervlakte, dus meer inwoners.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      woensdag 6 mei 2009 @ 19:27:59 #117
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_68742267
    quote:
    Op woensdag 6 mei 2009 18:39 schreef MaxMark het volgende:
    Even stukje discussie he: Wat is het meest efficiënte wegenraster om te hebben?
    Zelf dacht ik eerst dat 2x2 het best was, omdat huizen alleen aan wegen worden gebouwd en zodoende dus geen enkel hokje in de catchment area van een station leegbleef. Nu viel het me op dat bij 3x3 ook gewoon in het hokje in het midden gebouwd wordt. Dus met 3x3 heb je minder weg en meer huizerij voor je catchment area. Klopt of niet?
    Wat er bij 4x4 gebeurt weet ik niet, ik neem aan dat daar in ieder geval dan wel 4 hokjes in het midden leegblijven (tenzij er een gebouw van 2x2 bijstaat).
    3 x 3 is beter wat betreft catchment inderdaad. Heb net even geteld en als je een bushalte optimaal neerzet haal je 30 vakjes waar huizen zouden kunnen staan. dat haal je nooit met 2 x 2.

    edit: 36 kan zelfs met een terminushalte precies in het midden. vraag me dan alleen af of je de passagiers wel wegkrijgt als er grote gebouwen komen te staan.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      woensdag 6 mei 2009 @ 21:58:04 #118
    207403 First
    overal, altijd de eerste
    pi_68749333
    server is down .
    pi_68750095
    quote:
    Op woensdag 6 mei 2009 21:58 schreef First het volgende:
    server is down .
    Kom liever vertellen wanneer 'ie up is, dat scheelt posts
      donderdag 7 mei 2009 @ 08:43:43 #120
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68760390
    quote:
    Op woensdag 6 mei 2009 22:10 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Kom liever vertellen wanneer 'ie up is, dat scheelt posts
    Zou in principe evenvaak moeten zijn
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 7 mei 2009 @ 08:50:03 #121
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_68760506
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 08:43 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Zou in principe evenvaak moeten zijn
    Over de server gesproken, is ie nu up? Ik kan m niet vinden in het lijstje.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      donderdag 7 mei 2009 @ 08:53:38 #122
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68760581
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 08:50 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Over de server gesproken, is ie nu up? Ik kan m niet vinden in het lijstje.
    Nee
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 7 mei 2009 @ 10:21:39 #123
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_68763175
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 08:53 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Nee
    Kan de server niet meer online?
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      donderdag 7 mei 2009 @ 10:24:07 #124
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68763258
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 10:21 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Kan de server niet meer online?
    Jawel, als ik vanavond weer thuis kom
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 7 mei 2009 @ 10:34:53 #125
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_68763561
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 10:24 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Jawel, als ik vanavond weer thuis kom
    Dat werken zou verboden moeten worden.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      donderdag 7 mei 2009 @ 10:44:34 #126
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68763891
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 10:34 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Dat werken zou verboden moeten worden.
    Inderdaad En het vervelendste is nog dat ik veel verdien maar slechts weinig krijg
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 7 mei 2009 @ 10:45:40 #127
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_68763922
    hoe kan ik een vliegveld snel vervangen
    ik heb namelijk nog een stad vliegveld terwijl er soms 20 vliegtuigen tegelijk aan komen en er staan ong 5000 mensen in de wacht
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
      donderdag 7 mei 2009 @ 10:49:02 #128
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68764032
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 10:45 schreef cherrycoke het volgende:
    hoe kan ik een vliegveld snel vervangen
    ik heb namelijk nog een stad vliegveld terwijl er soms 20 vliegtuigen tegelijk aan komen en er staan ong 5000 mensen in de wacht
    Offline: als er een vliegtuig aan komt vliegen, spel pauzeren en om laten draaien naar ander vliegveld. Dit net zo lang doen tot alle vliegtuigen van het vliegveld weg zijn.
    Online: aangezien je niet kan pauzeren is eigenlijk de enige mogelijkheid al je vliegtuigen naar een depot sturen.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 7 mei 2009 @ 11:09:03 #129
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_68764732
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 10:49 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Offline: als er een vliegtuig aan komt vliegen, spel pauzeren en om laten draaien naar ander vliegveld. Dit net zo lang doen tot alle vliegtuigen van het vliegveld weg zijn..
    dat gaat niet lukken al komen ze dichtbij dan stuur ik ze weg maar dan landen ze nog
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
      donderdag 7 mei 2009 @ 11:12:53 #130
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_68764860


    moet je kijken wat een rotzooi
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
      donderdag 7 mei 2009 @ 11:14:54 #131
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68764922
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 11:09 schreef cherrycoke het volgende:

    [..]

    dat gaat niet lukken al komen ze dichtbij dan stuur ik ze weg maar dan landen ze nog
    Hoezo landen ze dan alsnog? Als je toch ziet dat ze aan komen vliegen, dan druk je snel op F1, vervolgens zet je in het orderscherm dat ze naar het volgende vliegveld moeten vliegen. Dan landen ze echt niet hoor...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 7 mei 2009 @ 11:18:14 #132
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_68765043
    en nog een BUG als ik een vliegtuig wil ''vervangen'' neemt ie de orders niet over van het oude vliegtuig
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
    pi_68765558
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 11:18 schreef cherrycoke het volgende:
    en nog een BUG als ik een vliegtuig wil ''vervangen'' neemt ie de orders niet over van het oude vliegtuig
    Zorg dat je ze één voor één vervangt, niet bijvoorbeeld twee weggooien en dan twee nieuwen kopen. Weet niet of je het zo al doet, maar je moet dus eerst één vliegtuig vervangen, dan meteen een nieuwe kopen. Neemt altijd de orders over van het vliegtuig dat je hebt verwijderd.
      donderdag 7 mei 2009 @ 11:35:12 #134
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_68765584
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 11:34 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Zorg dat je ze één voor één vervangt, niet bijvoorbeeld twee weggooien en dan twee nieuwen kopen. Weet niet of je het zo al doet, maar je moet dus eerst één vliegtuig vervangen, dan meteen een nieuwe kopen. Neemt altijd de orders over van het vliegtuig dat je hebt verwijderd.
    dus ik kan ze maar een voor een vervangen nou das mooi kut
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
    pi_68765618
    Ik las trouwens ooit over een nightly/patch/whatever waarin je een vliegveld echt kon sluiten, zodat je ongestoord het ding kon slopen en een nieuwe bouwen. Niks meer van gekomen, blijkbaar
      donderdag 7 mei 2009 @ 11:36:11 #136
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68765619
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 11:35 schreef cherrycoke het volgende:

    [..]

    dus ik kan ze maar een voor een vervangen nou das mooi kut
    Ja. Of je moet dus alle vliegtuigen naar een depot sturen en dan als je vliegtuigen verkopen. Maar dan moet je dus weer alle vliegtuigen opnieuw bouwen.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 7 mei 2009 @ 11:36:58 #137
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68765644
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 11:36 schreef MaxMark het volgende:
    Ik las trouwens ooit over een nightly/patch/whatever waarin je een vliegveld echt kon sluiten, zodat je ongestoord het ding kon slopen en een nieuwe bouwen. Niks meer van gekomen, blijkbaar
    Klopt, die patch was er inderdaad. Maar hij is niet in de officiële versie gekomen helaas...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 7 mei 2009 @ 11:37:22 #138
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_68765660
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 11:35 schreef cherrycoke het volgende:

    [..]

    dus ik kan ze maar een voor een vervangen nou das mooi kut
    Ja, het leven van een Tycoon gaat niet over rozen
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_68765661
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 11:35 schreef cherrycoke het volgende:

    [..]

    dus ik kan ze maar een voor een vervangen nou das mooi kut
    Als ze te oud zijn, kun je ze automatisch laten vervangen. Ook wanneer er nieuwere en betere versies zijn, kun je dit automatisch laten doen. Verder zal het bijna nooit voorkomen dat je een vliegtuig laat vervangen, toch? Die spaarzame gevallen kun je wel één voor één met de hand doen.
      donderdag 7 mei 2009 @ 11:42:25 #140
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_68765870
    Je kan ook een treinstation aan het vliegveld vastmaken en daarmee een deel van de passagiers vervoeren., hoe je ook minder vliegtuigen te laten vliegen. Sowieso vliegtuigen zijn toch helemaal niet leuk? alleen in het begin even als cashcows.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_68765944
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 11:36 schreef Bart het volgende:
    Klopt, die patch was er inderdaad. Maar hij is niet in de officiële versie gekomen helaas...
    Als je snel genoeg bent en ruimte hebt, kun je toch een vliegveld slopen en er een grotere voor in de plaats bouwen die dan dezelfde naam krijgt toch? .
    FOK! verstandig, lees een P.I.
    pi_68765994
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 11:42 schreef Zero2Nine het volgende:
    Je kan ook een treinstation aan het vliegveld vastmaken en daarmee een deel van de passagiers vervoeren., hoe je ook minder vliegtuigen te laten vliegen. Sowieso vliegtuigen zijn toch helemaal niet leuk? alleen in het begin even als cashcows.
    Ik vind het wel leuk om een huge airport te hebben waar 40 vliegtuigen op aanvliegen. Pure eyecandy
      donderdag 7 mei 2009 @ 11:46:58 #143
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68766051
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 11:37 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Als ze te oud zijn, kun je ze automatisch laten vervangen. Ook wanneer er nieuwere en betere versies zijn, kun je dit automatisch laten doen. Verder zal het bijna nooit voorkomen dat je een vliegtuig laat vervangen, toch? Die spaarzame gevallen kun je wel één voor één met de hand doen.
    Volgens mij heeft ie het over al zijn vliegvelden één voor één vervangen op mijn manier
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 7 mei 2009 @ 11:47:28 #144
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68766067
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 11:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

    [..]

    Als je snel genoeg bent en ruimte hebt, kun je toch een vliegveld slopen en er een grotere voor in de plaats bouwen die dan dezelfde naam krijgt toch? .
    En hoe wou jij dat doen als er continu vliegtuigen staan te laden op je vliegveld?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 7 mei 2009 @ 11:47:45 #145
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_68766076
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 11:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

    [..]

    Als je snel genoeg bent en ruimte hebt, kun je toch een vliegveld slopen en er een grotere voor in de plaats bouwen die dan dezelfde naam krijgt toch? .
    Ja maar met veel vliegtuigen op 1 vliegveld staat er altijd wel eentje aan de grond en kun je dus het vliegveld niet weghalen om te vervangen door een grotere.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_68766324
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 11:46 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Volgens mij heeft ie het over al zijn vliegvelden één voor één vervangen op mijn manier
    Dan snap ik zijn vraag niet
    Alsof je meerdere stations (vliegveld is ook een station) tegelijk kunt vervangen, zonder gevolgen. Denk alleen al aan de gebouwen die eromheen staan en gesloopt moeten worden...
    pi_68766436
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 11:47 schreef Bart het volgende:
    En hoe wou jij dat doen als er continu vliegtuigen staan te laden op je vliegveld?
    Soms moet je dan een beetje geduld hebben.
    Wordt lastig inderdaad als er 25 vliegtuigen in de wachtrij staan, dat geef ik toe.
    FOK! verstandig, lees een P.I.
      donderdag 7 mei 2009 @ 11:59:31 #148
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68766472
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 11:54 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Dan snap ik zijn vraag niet
    Alsof je meerdere stations (vliegveld is ook een station) tegelijk kunt vervangen, zonder gevolgen. Denk alleen al aan de gebouwen die eromheen staan en gesloopt moeten worden...
    Nou, je moet één voor één al je vliegvelden af om alle vliegtuigen daar tegen te houden. Ik denk dat ie dat kut vindt.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_68766524
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 11:59 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Nou, je moet één voor één al je vliegvelden af om alle vliegtuigen daar tegen te houden. Ik denk dat ie dat kut vindt.
    Stukje ervaring he
      donderdag 7 mei 2009 @ 12:17:43 #150
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_68767005
    wat gebeurt er als ik treinen laat rijden?
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
      donderdag 7 mei 2009 @ 12:20:07 #151
    207403 First
    overal, altijd de eerste
    pi_68767088
    Nog steeds down
    pi_68767091
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 12:17 schreef cherrycoke het volgende:
    wat gebeurt er als ik treinen laat rijden?
    Dan gaan die ook mensen vervoeren.
    Als je dat te lang doet, dan is op een gegeven moment je vliegveld bijna leeg en staan je vliegtuigen lang te laden.
    FOK! verstandig, lees een P.I.
      donderdag 7 mei 2009 @ 12:20:50 #153
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68767114
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 12:17 schreef cherrycoke het volgende:
    wat gebeurt er als ik treinen laat rijden?
    Wat is dat nou weer voor vraag
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 7 mei 2009 @ 12:21:15 #154
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68767132
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 12:20 schreef First het volgende:
    Nog steeds down
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 10:24 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Jawel, als ik vanavond weer thuis kom
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_68767140
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 12:20 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Wat is dat nou weer voor vraag
    Zie je wel, het ligt niet aan mij
      donderdag 7 mei 2009 @ 12:22:15 #156
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_68767164
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 12:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

    [..]

    Dan gaan die ook mensen vervoeren.
    Als je dat te lang doet, dan is op een gegeven moment je vliegveld bijna leeg en staan je vliegtuigen lang te laden.
    Ze jij de vliegtuigen op full load?
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_68767208
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 12:22 schreef Zero2Nine het volgende:
    Ze jij de vliegtuigen op full load?
    Ik bouw bijna nooit vliegvelden, treinen vind ik interessanter.
    FOK! verstandig, lees een P.I.
      donderdag 7 mei 2009 @ 13:02:49 #158
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_68768591
    heb alles naar depot gestuurd vliegtuigen verwijdert (waren toch aan vervanging toe) grote vliegveld neergedropt
    vliegtuigen laten gaan er rijden nu ook twee treinen AsiaStar trienen en de stad zit aan de 9k mensen
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
      donderdag 7 mei 2009 @ 13:32:12 #159
    171807 sir_DERFEL
    Everybody needs to get a blimp
    pi_68769586
    k heb een probleem , op m'n laptop krijg ik, na het patchen naar 0.70, steeds de volgnde melding bij het opslaan:
    "Opslaan spel mislukt, bestand is niet schrijfbaar."

    Iemand een oplossing?
    Blimps are pretty pimp!
      donderdag 7 mei 2009 @ 13:44:25 #160
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_68770014
    uitvoeren als administrator?
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
      donderdag 7 mei 2009 @ 14:00:58 #161
    171807 sir_DERFEL
    Everybody needs to get a blimp
    pi_68770559
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 13:44 schreef cherrycoke het volgende:
    uitvoeren als administrator?
    Het werkt weer!
    Inderdaad uitvoeren als admnistrator. dankje!
    Blimps are pretty pimp!
      donderdag 7 mei 2009 @ 15:11:41 #162
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_68773362
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 14:00 schreef sir_DERFEL het volgende:

    [..]

    Het werkt weer!
    foeii, valse hoop wekken he?
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
      donderdag 7 mei 2009 @ 15:27:38 #163
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_68774063


    GROTER GROTER GROOOOOTER
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
      donderdag 7 mei 2009 @ 15:52:35 #164
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_68775177
    t kan nog een stuk groter..
    je bent wel crea met namen verzinnen
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
      donderdag 7 mei 2009 @ 15:57:05 #165
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_68775351
    kan ik kut stad en gouda niet laten mergen?

    [ Bericht 1% gewijzigd door cherrycoke op 07-05-2009 16:09:51 ]
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
      donderdag 7 mei 2009 @ 16:19:02 #166
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_68776311
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 12:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
    Ik bouw bijna nooit vliegvelden, treinen vind ik interessanter.
    Mijn servers zijn ook allemaal ZONDER vliegtuigen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 7 mei 2009 @ 16:21:44 #167
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_68776421
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 10:24 schreef Bart het volgende:
    Jawel, als ik vanavond weer thuis kom
    De aanvraag voor een andere ISP is ook al de deur uit neem ik aan?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 7 mei 2009 @ 16:39:02 #168
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68777051
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 16:21 schreef maartena het volgende:

    [..]

    De aanvraag voor een andere ISP is ook al de deur uit neem ik aan?
    Nou ik moet eerst eens uitzoeken per wanneer ik mijn huidige abo op kan zeggen, ik heb geen zin om 10 maanden te betalen voor iets wat ik niet gebruik

    Maar de server is weer online
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 7 mei 2009 @ 16:41:22 #169
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_68777145
    Jaarcontracten
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 7 mei 2009 @ 16:49:53 #170
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68777495
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 16:41 schreef maartena het volgende:
    Jaarcontracten
    Ja Ik ben allang blij dat Online niet op "Koop exclusieve transportrechten" heeft geklikt
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 7 mei 2009 @ 18:22:04 #171
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_68780303
    er draait nu in iedergeval een "reserve FOK server" voor als jij offline bent..
    zelfde ww , zelfde savegame..
    tenminste.. zal hem proberen minimaal 1x daags te updaten.
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
      donderdag 7 mei 2009 @ 19:08:47 #172
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_68781765
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 18:22 schreef mickeyD het volgende:
    er draait nu in iedergeval een "reserve FOK server" voor als jij offline bent..
    zelfde ww , zelfde savegame..
    tenminste.. zal hem proberen minimaal 1x daags te updaten.
    Neuh, we houden hem zo met die grfs
    Grfs: TTRS, Industrial Stations Renewal 0.8.0
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      donderdag 7 mei 2009 @ 19:23:35 #173
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_68782300
    ik bedoel een savegame laden van het "originele" spel...
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
      donderdag 7 mei 2009 @ 23:19:43 #174
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_68792512
    2100 werd natuurlijk gevierd.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      vrijdag 8 mei 2009 @ 00:11:59 #176
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_68794521

    hahaha
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
      vrijdag 8 mei 2009 @ 11:24:35 #177
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_68803191
    2100
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
      vrijdag 8 mei 2009 @ 12:14:20 #178
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_68805069
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 00:02 schreef MaxMark het volgende:
    Freaks
    Eigenlijk wel, maar in speltijd waren we al sinds 1970 bezig met dat bedrijf. 2100 is toch wel een mijlpaal
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      vrijdag 8 mei 2009 @ 13:14:43 #179
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_68807002
    Ik ben benieuwd wat de volgende mijlpaal is
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
      vrijdag 8 mei 2009 @ 13:22:41 #180
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_68807260
    100.000 inwoners in 1 stad *edit* hebben we al
    1 miljoen inwoners op het land *edit* hebben we al
    of het jaar 2200 (dat wordt wachten..)
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
      vrijdag 8 mei 2009 @ 13:26:50 #181
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_68807416
    Mickey zit nu op pda op fok hoeveel inwoners heeft cherrycoke?
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
      vrijdag 8 mei 2009 @ 14:29:28 #182
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_68809597
    35,592
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      vrijdag 8 mei 2009 @ 14:42:07 #183
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_68810061
    33,789
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
      vrijdag 8 mei 2009 @ 15:25:33 #184
    233102 cherrycoke
    Burdened with glorious purpose
    pi_68811524
    Lekker aan het groeien dus
    "Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
      vrijdag 8 mei 2009 @ 16:56:03 #185
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_68814839
    Voor OpenTTD geldt wat ook voor Nederland geldt:

    Alle plaatsen onder de 100.000 inwoners zijn gewoon veredelde dorpen, of je nu in de middeleeuwen ooit "stadsrechten" kreeg of niet.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_68815000
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 16:56 schreef maartena het volgende:
    Voor OpenTTD geldt wat ook voor Nederland geldt:

    Alle plaatsen onder de 100.000 inwoners zijn gewoon veredelde dorpen, of je nu in de middeleeuwen ooit "stadsrechten" kreeg of niet.
    Waar staat die regel?
      vrijdag 8 mei 2009 @ 20:30:38 #187
    212185 Palmboom313
    Hilary Duff
    pi_68822157
    Mijne



    Grootste station







    Totaal 206 treinen die allemaal winst maken

    Zo begon het



    Jah ik ben al 900 jaar bezig
      vrijdag 8 mei 2009 @ 23:28:39 #189
    212185 Palmboom313
    Hilary Duff
    pi_68828493
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 22:56 schreef MaxMark het volgende:
    Vet, een map van 16x16
    Jah i know Was eigenlijk alleen bedoeld om een beetje te testen maar nooit mee gestopt
      zaterdag 9 mei 2009 @ 01:31:33 #190
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_68832359
    quote:
    Op vrijdag 8 mei 2009 17:00 schreef MaxMark het volgende:
    Waar staat die regel?
    hier.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_68838054
    quote:
    Op zaterdag 9 mei 2009 01:31 schreef maartena het volgende:

    [..]

    hier.
    Ik doelde eigenlijk meer op waar die regel in de Nederlandse wet staat
      zaterdag 9 mei 2009 @ 16:10:17 #192
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_68843952
    quote:
    Op zaterdag 9 mei 2009 11:59 schreef MaxMark het volgende:
    Ik doelde eigenlijk meer op waar die regel in de Nederlandse wet staat
    Er zijn geschreven regels en ongeschreven regels. Overigens zegt het Nederlands wetboek niets over stadsrechten. Dat is een weggevalllen 17e eeuws fabeltje.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_68846085
    Is-ie down?
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
      zaterdag 9 mei 2009 @ 17:45:31 #194
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_68846333
    quote:
    Op zaterdag 9 mei 2009 17:34 schreef Harmen1984 het volgende:
    Is-ie down?
    Bedoel je de server van Bart of die van MickeyD? De laatste daar werd ik net ook uit gegooid. De game (met o.a.a Fokse Spoorwegen) is wel zwaar geworden >2,2 MB om het spel te laden. Ging redelijk snel maar toch, het loopt ook niet meer allemaal even soepel.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_68848878
    Die van Bart bedoelde ik.
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
      zaterdag 9 mei 2009 @ 20:31:59 #196
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_68851557
    Niemand op de server van mickey'd?
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      zondag 10 mei 2009 @ 23:30:15 #197
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_68889800
    gaat best goed toch?
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
    pi_68890242
    Kan iemand voor mij een kruispunt ontwerpen met PBS:
    Van 4 kanten een enkel spoor in beide richtingen die alle 4 de kanten op moet kunnen.
    Dus van A -> B A -> C A->D B->C B->D C->D en vice versa

    Alvast veel dank
    If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
      maandag 11 mei 2009 @ 00:38:00 #199
    78498 classpc
    I don't like change
    pi_68891663
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 23:43 schreef Mr.Jorn. het volgende:
    Kan iemand voor mij een kruispunt ontwerpen met PBS:
    Van 4 kanten een enkel spoor in beide richtingen die alle 4 de kanten op moet kunnen.
    Dus van A -> B A -> C A->D B->C B->D C->D en vice versa

    Alvast veel dank
    Dan zou ik denken aan een rotonde of zoiets
    Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
      maandag 11 mei 2009 @ 00:39:55 #200
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_68891722
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 23:30 schreef mickeyD het volgende:
    gaat best goed toch?
    Nu niet meer, kom niet meer op je server. Volgens de info ben ik al client maar als ik dan weer wil joinen (of spectaten) staat er "waiting 1 client in front of you". Nou ja het is ook laat zat dus eigenlijk ook niet zo erg dat ik er niet bij kan
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      maandag 11 mei 2009 @ 08:22:20 #201
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68894335
    quote:
    Op zaterdag 9 mei 2009 19:15 schreef Harmen1984 het volgende:
    Die van Bart bedoelde ik.
    Die van mij is er al weer 2 dagen niet uitgeweest...
    quote:
    Op zaterdag 9 mei 2009 20:31 schreef yorP het volgende:
    Niemand op de server van mickey'd?
    Tuurlijk niet, die van mij doet het weer
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 11 mei 2009 @ 09:19:02 #202
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_68895261
    mooizo, die van mij is ff uit, ivm een verbouwing hier in huis.
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
      maandag 11 mei 2009 @ 12:50:31 #203
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_68901420
    en we zijn weer live..
    heb maar meteen ff mn cooler van mn processor schoongemaakt, plaggen stof dr tussenuit, verse koelpasta dr op, en draait weer als een zonnetje.
    onderhoud = behoud zullen we maar zeggen

    tijd voor
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
    pi_68904696
    quote:
    Op maandag 11 mei 2009 00:38 schreef classpc het volgende:

    [..]

    Dan zou ik denken aan een rotonde of zoiets
    het is ook een rotonde geworden, zal straks wel even een screenshot posten. Hij is namelijk nog wat te klein
    If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
    pi_68909169
    hier is mijn rotonde:
    hij is niet helemaal perfect
    If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
    pi_68909374
    Hm, ik heb nog nooit iets met PBS gedaan, maar ik had wel begrepen dat voor elk PBS-signaal een trein in zijn geheel stil moet kunnen staan.
    Volgens mij heb je veel te veel signalen op je rotonde staan dus.
    (en bovendien rijden je Nederlandse treinen aan de verkeerde kant ).
    FOK! verstandig, lees een P.I.
      maandag 11 mei 2009 @ 17:16:53 #207
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68910881
    quote:
    Op maandag 11 mei 2009 16:31 schreef Mr.Jorn. het volgende:
    hier is mijn rotonde:
    hij is niet helemaal perfect
    [ afbeelding ]
    Rotondes zijn per definitie niet perfect
    En ctrl-s voor screenshots wel
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_68930793
    Hoe werkt dat AutoRenew eigenlijk? Ik heb het aangezet, maar mijn 2 eeuwen oude treinen rijden vrolijk de depots voorbij...
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
      dinsdag 12 mei 2009 @ 10:04:54 #209
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68930810
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 10:04 schreef Harmen1984 het volgende:
    Hoe werkt dat AutoRenew eigenlijk? Ik heb het aangezet, maar mijn 2 eeuwen oude treinen rijden vrolijk de depots voorbij...
    Moet je natuurlijk wel zorgen dat ze de depots inrijden
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_68931348
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 10:04 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Moet je natuurlijk wel zorgen dat ze de depots inrijden
    OK. Ik dacht dat ze vanzelf de depots zouden opzoeken, maar blijkbaar niet dus.
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
      dinsdag 12 mei 2009 @ 13:06:54 #211
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_68936664
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 10:26 schreef Harmen1984 het volgende:

    [..]

    OK. Ik dacht dat ze vanzelf de depots zouden opzoeken, maar blijkbaar niet dus.
    Niet als jij dat hebt uitgeschakeld... Makkelijkste is als je de optie "Geen onderhoud indien breakdowns uitgeschakeld staat" weer uitschakelt, ik denk dat die aan staat.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      woensdag 13 mei 2009 @ 11:35:16 #212
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_68972669
    watskebeurt?
    alle treinen raken spontaan de weg kwijt..
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
      donderdag 14 mei 2009 @ 08:57:38 #213
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_69004650
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 11:35 schreef mickeyD het volgende:
    watskebeurt?
    alle treinen raken spontaan de weg kwijt..
    Je server is ook de weg kwijt, nergens meer te bekennen.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_69009343
    Ik heb op tt-forums een .zip gevonden met alle scenarios van het originele spel:

    http://www.tt-forums.net/download/file.php?id=49989

    Ze werken inderdaad in OTTD . Eén probleempje: het "Scotland 1956"-scenario is als enige niet te openen (of uberhaupt te vinden) in OpenTTD. En dat was nou net het scenario waar het mij om ging

    Weet iemand een manier om dit scenario alsnog te openen?
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
      donderdag 14 mei 2009 @ 13:19:50 #215
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_69013028
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 08:57 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Je server is ook de weg kwijt, nergens meer te bekennen.
    klopt, ben niet de enige hier, mn vriendin ging wat series downloaden, en daarom kon niemand meer inloggen op de server.. helaas!
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
      donderdag 14 mei 2009 @ 13:25:33 #216
    56621 Houzer
    Vuyge pusherman
    pi_69013245
    Ah kewl TTT ff tvp plaatsen.
    ik ben de jager met de pet.
      donderdag 14 mei 2009 @ 13:27:00 #217
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_69013295
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 13:19 schreef mickeyD het volgende:

    [..]

    klopt, ben niet de enige hier, mn vriendin ging wat series downloaden, en daarom kon niemand meer inloggen op de server.. helaas!
    Laat zien wie er de baas in huis is!
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      donderdag 14 mei 2009 @ 13:51:47 #218
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_69014283
    hahaha, als ik op zn tijd nog verwent wil worden met een bakkie koffie en een broodje op bed als ik net wakker ben, dan mag ze van mij downloaden!
    maargoed, hij's weer up
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
      donderdag 14 mei 2009 @ 15:05:54 #219
    56621 Houzer
    Vuyge pusherman
    pi_69016937
    Wat is het nu van een bank, je kan er kostbaarheden heen brengen.
    Waar haal ik die vandaan?
    ik ben de jager met de pet.
    pi_69016974
    Van een andere bank.
    FOK! verstandig, lees een P.I.
      donderdag 14 mei 2009 @ 15:09:36 #221
    56621 Houzer
    Vuyge pusherman
    pi_69017064
    danku
    ik ben de jager met de pet.
    pi_69017425
    Ik kom niet op de Fok! Server, iemand anders ook problemen?
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
      donderdag 14 mei 2009 @ 15:26:28 #223
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_69017691
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 15:19 schreef Harmen1984 het volgende:
    Ik kom niet op de Fok! Server, iemand anders ook problemen?
    Die draait gewoon hoor. Wat krijg je voor melding?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_69018147
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 15:26 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Die draait gewoon hoor. Wat krijg je voor melding?
    Ik kom er heel even in, maar dan klapt hij er weer uit:

    Xbox Live Gamertag: Harmen84
      donderdag 14 mei 2009 @ 15:41:40 #225
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_69018232
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 15:39 schreef Harmen1984 het volgende:

    [..]

    Ik kom er heel even in, maar dan klapt hij er weer uit:

    [ afbeelding ]
    Ik zal hem eens even resetten. Volgens mij is het ook al aardig volgebouwd
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 14 mei 2009 @ 15:42:56 #226
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_69018295
    Zo, fokserver is weer gereset.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_69019037
    Doet het weer
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
      donderdag 14 mei 2009 @ 21:16:23 #228
    131319 mickeyD
    lekker is maar een vinger lang
    pi_69031088
    kweenie wat ie heeft, maar mn pc'tje vind het ff niet zo leuk meer om de server te draaien.. ff nieuwe shit bestellen en vandeweek istie weer vers.. dan gaat ie weer aan!
    Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
    pi_69039984
    Heeft iemand zin om ook even met mijn bedrijf te spelen? Heel simpel, Jorn Transport. Geen wachtwoord. Geef de mooie roze kleur glans!
    If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
    pi_69059186
    Ik ben ook maar weer eens ingelogd

    edit: vanavond een verjaardag dus verder dan dit kom ik niet... heb een beginnetje gemaakt

    [ Bericht 21% gewijzigd door TheFreshPrince op 15-05-2009 19:21:32 ]
    pi_69083996
    Druk hier...
      zaterdag 16 mei 2009 @ 16:37:55 #232
    171807 sir_DERFEL
    Everybody needs to get a blimp
    pi_69089523
    M'n pc'tje kan de drukte op de server niet meer aan..
    Blimps are pretty pimp!
      zondag 17 mei 2009 @ 01:15:26 #233
    8428 Racemol
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_69106586
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 12:40 schreef MaGNeT het volgende:
    Druk hier...
    Komt omdat iedereen op de server bezig is!
    Wat een onzin, een signature..
    pi_69111504
    Als je problemen hebt op de fokserver te komen, doe dan eerst alleen joinen.
    Als je eenmaal op de server zit, join dan je company (anders lukt die niet bleek vanmorgen)
      zondag 17 mei 2009 @ 10:58:20 #235
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_69111512
    Kom niet op de server, in eerste instantie lijkt het te lukken maar dan slaat ie even vast en "connection lost".
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_69111670
    Zie wat ik net zeg

    Ik deed eerst inloggen en company joinen in een keer, toen kwam ik er niet op.
    Daarna probeerde ik alleen de server te joinen en vanuit spectator mn bedrijf in.

    Dat lukte wel
      zondag 17 mei 2009 @ 11:13:10 #237
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_69111861
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 11:05 schreef MadCatje het volgende:
    Zie wat ik net zeg

    Ik deed eerst inloggen en company joinen in een keer, toen kwam ik er niet op.
    Daarna probeerde ik alleen de server te joinen en vanuit spectator mn bedrijf in.

    Dat lukte wel
    Dat heb ik, na de eerste mislukte poging om direct te joinen, al twee keer geprobeerd.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_69111882
    Crap we zien je proberen te joinen (en disconnecten) ....
    pi_69112349
    Ik kom er ook niet in
      zondag 17 mei 2009 @ 12:34:31 #240
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_69113803
    Dan wordt het toch weer te vol op de server... Ik zal hem zo resetten.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 17 mei 2009 @ 12:39:30 #241
    8428 Racemol
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_69113954
    Jammer, het uitzicht van MadCat zijn HQ was zo geweldig dat krijgt ie nooit meer terug..

    ..Op de oliefabriek!
    Wat een onzin, een signature..
      zondag 17 mei 2009 @ 12:40:02 #242
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_69113974
    En reset, ditmaal nieuwe map van 512*2048
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_69131312
    Ja erg jammer, ik had net zo'n mooi HQ
      maandag 18 mei 2009 @ 14:30:14 #244
    8428 Racemol
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_69151058
    Ik doe dit rondje even niet actief mee. Als ik eenmaal begin dan blijf ik ook de hele avond aan het bouwen :/
    Wat een onzin, een signature..
    pi_69151088
    Map is nu alweer bijna vol Stelletje die-hards
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
      maandag 18 mei 2009 @ 14:40:30 #246
    56621 Houzer
    Vuyge pusherman
    pi_69151389
    Met welke industrie kan je btw de meeste cash binnen halen.
    Alle olie gaat nu een tijdje kapot.
    ik ben de jager met de pet.
    pi_69151427
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 14:40 schreef Houzer het volgende:
    Met welke industrie kan je btw de meeste cash binnen halen.
    Alle olie gaat nu een tijdje kapot.
    Ik begin altijd met een paar kolenlijnen over redelijk grote afstand.
    FOK! verstandig, lees een P.I.
      maandag 18 mei 2009 @ 14:46:11 #248
    56621 Houzer
    Vuyge pusherman
    pi_69151579
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 14:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

    [..]

    Ik begin altijd met een paar kolenlijnen over redelijk grote afstand.
    Ah afstand heeft er dus toch mee te maken
    ik ben de jager met de pet.
      maandag 18 mei 2009 @ 15:08:40 #249
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_69152285
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 14:46 schreef Houzer het volgende:

    [..]

    Ah afstand heeft er dus toch mee te maken
    Het is een functie van tijd en afstand inderdaad. Hoe langer onderweg (en in opslag op het station) hoe minder waard, maar grotere afstand betaalt meer. Bij sommige goederen zoals kostbaarheden zal ver weg vervoeren niet opwegen tegen de waardedaling die de lange reistijd met zich meebrengt. Bij kolen valt de waardedaling wel mee dus kun je gerust grotere afstanden nemen,
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      maandag 18 mei 2009 @ 15:17:54 #250
    56621 Houzer
    Vuyge pusherman
    pi_69152569
    Waardoor komt het dat bijv een kolenmijn ineens minder gaat produceren?
    Is dat tegen te gaan, dat de productie juist gaat stijgen?

    [ Bericht 37% gewijzigd door Houzer op 18-05-2009 15:50:56 ]
    ik ben de jager met de pet.
      maandag 18 mei 2009 @ 15:42:00 #251
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69153313
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 15:17 schreef Houzer het volgende:
    een kolenfabriek
    Interessant.... waar vind je die?

    (Antwoord is trouwens fluctuating economy = on)
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 18 mei 2009 @ 15:44:49 #252
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69153418
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 14:40 schreef Houzer het volgende:
    Met welke industrie kan je btw de meeste cash binnen halen.
    Alle olie gaat nu een tijdje kapot.
    Ik heb op mijn servers standaard de "OilGoUp" NewGRF draaien, wat oliebronnetjes gelijk maakt aan andere industrieën, en niet per definitie altijd maar minder en minder worden. Die zit gewoon in de online content downloader in het spel.

    Kolen krijg je het meest voor, gevolgd door Staal, maar daarvoor moet je eerst IJzererts vervoeren wat ook geen slecht inkomen is trouwens. Hout en Olie zijn ook goed.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_69155091
    Passagiers en post in het begin kan ook goed zijn omdat je op zowel de heenreis als de terugreis een inkomen verdient.
    (Je moet dan wel iets grotere steden hebben dan die gehuchtjes van 300 inwoners aan het begin )

    Of op andere manieren creatief zijn
      maandag 18 mei 2009 @ 16:35:24 #254
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_69155223
    post verdient nog meer dan passagiers maar op de een of andere manier vind ik dat stom om te vervoeren
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_69155311
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 16:35 schreef Zero2Nine het volgende:
    post verdient nog meer dan passagiers maar op de een of andere manier vind ik dat stom om te vervoeren
    Geen DHL bedrijfje voor jou
      maandag 18 mei 2009 @ 16:58:26 #256
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_69155982
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 16:37 schreef Moozzie het volgende:

    [..]

    Geen DHL bedrijfje voor jou
    Ach het is niet zo dat ik het helemaal niet vervoer maar ik bouw meestal ook niet van die megastations. Dus dan kom je wel snel in de knel met de capaciteit. Als er dan veel passagiers staan en je moet ook nog post gaan vervoeren dan heb je veel treinen nodig. Gaat dan vaak toch ten koste van de rating van een van de twee.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      woensdag 20 mei 2009 @ 18:53:48 #257
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_69234961
    Het is weer raak op de server, kom er niet op.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      woensdag 20 mei 2009 @ 19:02:22 #258
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_69235213
    Reset, dit keer een kleinere map, eens kijken hoe dat loopt
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_69235941
    Bah gereset

    Had ik 15 miljard op de bank staan en net heel mn treinenspul omgegooid, kan ik niet meer zien of het een verbetering is :p

    Dan sla ik deze maar over en ga ik offline maar ff verder klooien
      woensdag 20 mei 2009 @ 19:53:23 #260
    78498 classpc
    I don't like change
    pi_69237168
    Eens even kijken of er nog wat te doen is op de FOK! server
    Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
    pi_69242574
    Het is het jaar 2086... een stinkend rijke Tycoon genaamd MadCat besluit (een ietsie pietsie) van zijn fortuin te misbruiken om het landschap een beetje te bewerken ... met alle gevolgen vandien



    (en ja... had gelijk heel de kaart maar ff gedaan )
    pi_69242947
    quote:
    Op woensdag 20 mei 2009 22:12 schreef MadCatje het volgende:
    Het is het jaar 2086... een stinkend rijke Tycoon genaamd MadCat besluit (een ietsie pietsie) van zijn fortuin te misbruiken om het landschap een beetje te bewerken ... met alle gevolgen vandien

    [ afbeelding ]

    (en ja... had gelijk heel de kaart maar ff gedaan )
    Da's toch niet op de server, mag ik aannemen?
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
    pi_69243853
    Helaas(?) niet
      donderdag 21 mei 2009 @ 17:14:09 #264
    78498 classpc
    I don't like change
    pi_69265273
    Bart zou je mijn oude bedrijf (Smerige Spoorwegen) kunnen verwijderen?
    Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
      donderdag 21 mei 2009 @ 17:30:11 #265
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_69265838
    quote:
    Op donderdag 21 mei 2009 17:14 schreef classpc het volgende:
    Bart zou je mijn oude bedrijf (Smerige Spoorwegen) kunnen verwijderen?
    Daar zit speler MadCat in, kan ik dus niet verwijderen...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 21 mei 2009 @ 17:46:40 #266
    78498 classpc
    I don't like change
    pi_69266335
    quote:
    Op donderdag 21 mei 2009 17:30 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Daar zit speler MadCat in, kan ik dus niet verwijderen...
    nee die blauwe
    Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
      donderdag 21 mei 2009 @ 18:45:24 #267
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_69268126
    Mijn servers zijn down tot na het weekend. Onze logeerkamer doet dubbel dienst, het is namelijk ook mijn computerruimte waar al mijn computers staan. Als we iemand te logeren hebben, wat nu dus het geval is tot maandag, dan gaan de computers uit.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 21 mei 2009 @ 18:58:01 #268
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_69268499
    quote:
    Op donderdag 21 mei 2009 17:46 schreef classpc het volgende:

    [..]

    nee die blauwe
    Blauw is Failrail United, wil je die weg hebben?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_69270029
    quote:
    Op donderdag 21 mei 2009 17:30 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Daar zit speler MadCat in, kan ik dus niet verwijderen...
    Huh, ik ben Smerig Rose man
      donderdag 21 mei 2009 @ 19:52:31 #270
    78498 classpc
    I don't like change
    pi_69270143
    Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
    pi_69271112
    quote:
    met regelmaat nu ja
    pi_69276935
    quote:
    Op donderdag 21 mei 2009 18:58 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Blauw is Failrail United, wil je die weg hebben?
    nee, dat is de mijne!
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
      vrijdag 22 mei 2009 @ 00:40:59 #273
    78498 classpc
    I don't like change
    pi_69279320
    quote:
    Op donderdag 21 mei 2009 18:58 schreef Bart het volgende:

    [..]

    Blauw is Failrail United, wil je die weg hebben?
    Goed hij is nu al weg in ieder geval
    Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
      vrijdag 22 mei 2009 @ 08:20:02 #274
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_69282158
    Lekker duidelijk weer
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 22 mei 2009 @ 09:29:35 #275
    78498 classpc
    I don't like change
    pi_69282981
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 08:20 schreef Bart het volgende:
    Lekker duidelijk weer
    Ja ik weet niet wat jij gedaan hebt, maar ik had een Smerig Transport (SS) met donkerblauwe kleur.
    Ik heb toen een nieuw bedrijf gestart en naar verloop van tijd was dat andere bedrijf ook opeens weg.
    Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
      vrijdag 22 mei 2009 @ 09:36:31 #276
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_69283102
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 09:29 schreef classpc het volgende:

    [..]

    Ja ik weet niet wat jij gedaan hebt, maar ik had een Smerig Transport (SS) met donkerblauwe kleur.
    Ik heb toen een nieuw bedrijf gestart en naar verloop van tijd was dat andere bedrijf ook opeens weg.
    Ik heb helemaal niets gedaan...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 22 mei 2009 @ 14:54:28 #277
    212207 Jamiroquai
    ...Consumers?
    pi_69292589
    Iemand zin om bij de volgende map een gezamelijk bedrijf te maken?

    Dus maar 1 bedrijf maar met 2 tot 5 spelers?

    Is weer eens wat anders
    pi_69293534
    jaat
    pi_69295940
    Blijft het dan wel mogelijk een eigen bedrijf te starten?
      vrijdag 22 mei 2009 @ 17:56:19 #280
    212207 Jamiroquai
    ...Consumers?
    pi_69298229
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 16:32 schreef MaGNeT het volgende:
    Blijft het dan wel mogelijk een eigen bedrijf te starten?
    Als je dat zelf wilt.

    Maar het "Hoofd-bedrijf" zal zonder wachtwoord zijn, dus voor iedereen.

    (Of een wachtwoord die alleen wij weten)
    pi_69298582
    Wat is trouwens de beste manier om te beginnen? Zelf probeer ik een paar dorpen/steden bij elkaar in de buurt te verbinden (in 1920-30), dus regionaal beginnen. Komt met name ook omdat ik een game was begonnen op een veels te grote map

    Probleem hiermee is dat ik na ong. 10 ingame jaren wat problemen krijg met de funds, ik maak dan geen winst meer.
    pi_69298628
    Ik ben net gestart, dus heb nog geen verstand van al die signalen, maar is het nodig stoplichten te plaatsten bij een simpele kruising (twee sporen loodrecht op elkaar)? Ik durf het niet te testen met botsingen tot gevolg .
      vrijdag 22 mei 2009 @ 18:13:39 #283
    165780 Luctor.et.Emergo
    Fremantle Dockers FC
    pi_69298722
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 18:10 schreef Robier het volgende:
    Ik ben net gestart, dus heb nog geen verstand van al die signalen, maar is het nodig stoplichten te plaatsten bij een simpele kruising (twee sporen loodrecht op elkaar)? Ik durf het niet te testen met botsingen tot gevolg .
    Het is wel verstandig. Zeker als er ook andere signalen op die trajecten staan, anders blijven ze onnodig lang op rood staan.
    Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
    Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
    Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
    pi_69298750
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 18:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

    [..]

    Het is wel verstandig. Zeker als er ook andere signalen op die trajecten staan, anders blijven ze onnodig lang op rood staan.
    Wat voor stoplichten moet ik dan neerzetten? Het zijn als het ware 2 totaal losstaande verbindingen die van 2 verschillende beginstations naar 2 verschillende eindstations moeten.
    pi_69298837
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 18:08 schreef DjNivek het volgende:
    Wat is trouwens de beste manier om te beginnen? Zelf probeer ik een paar dorpen/steden bij elkaar in de buurt te verbinden (in 1920-30), dus regionaal beginnen. Komt met name ook omdat ik een game was begonnen op een veels te grote map

    Probleem hiermee is dat ik na ong. 10 ingame jaren wat problemen krijg met de funds, ik maak dan geen winst meer.
    Vervoer kolen per trein over een zo groot mogelijke afstand.
      vrijdag 22 mei 2009 @ 18:45:43 #286
    165780 Luctor.et.Emergo
    Fremantle Dockers FC
    pi_69299676
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 18:14 schreef Robier het volgende:

    [..]

    Wat voor stoplichten moet ik dan neerzetten? Het zijn als het ware 2 totaal losstaande verbindingen die van 2 verschillende beginstations naar 2 verschillende eindstations moeten.
    Is het spoor zowel heen als terug? Of is er een apart spoor voor heen en een apart spoor voor terug?

    In geval één: een dubbel signaal (verkeerslichtje aan beide kanten van het spoor) (één keer klikken)
    In geval twee: ee enkel signaal (verkeerslichtje aan één kant van het spoor) (twee of drie keer klikken)

    Zet de signalen dan wel op beide sporen zowel voor als na de kruising.
    Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
    Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
    Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
    pi_69299747
    Oh ja, voor ik het vergeet...

    Kan er iets gedaan worden waardoor er minder bomen groeien?
    Want zodra de kaart vol staat met bomen beginnen de inlogproblemen.
    En het begint ook wat te haperen nu...

    edit: flink wat bomen verwijder, lijkt niet echt te helpen.. misschien bouwen we te veel?

    [ Bericht 31% gewijzigd door TheFreshPrince op 22-05-2009 19:03:04 ]
      vrijdag 22 mei 2009 @ 19:34:29 #288
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_69301225
    Bomengroei kan helaas niet gestopt worden. Misschien ligt het aan de boten, dat gaf vroeger nog wel veel problemen. Ik zal boten bij de volgende reset uitschakelen, eens kijken of dat wat scheelt.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_69302672
    Kunnen AI's eigenlijk in multiplayer draaien? Misschien is het anders een idee om eens te proberen om een AI te maken die zorgt voor een kleine inkomstenbron om vervolgens met de inkomsten alleen maar automatisch bomen te verwijderen...
    pi_69303309
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 18:18 schreef vanOekelen het volgende:

    [..]

    Vervoer kolen per trein over een zo groot mogelijke afstand.
    Wordt er dan per afstand betaald?
    En geldt dit ook voor andere cargo? (ik speel in een sub-tropical area, dus geen kolen )
      vrijdag 22 mei 2009 @ 20:59:51 #291
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_69304546
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 20:29 schreef DjNivek het volgende:

    [..]

    Wordt er dan per afstand betaald?
    En geldt dit ook voor andere cargo? (ik speel in een sub-tropical area, dus geen kolen )
    Kijk anders in de cargo-payment grafiek... Hoeveel geld je krijgt wordt berekend op basis van het soort goederen, de afstand waarover het vervoerd is en de tijd dat het vervoer gekost heeft. Tijd speelt echter de kleinste rol, langere afstanden levert meer op dan dat de langere tijd je kost.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_69307448
    quote:
    Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter
    pi_69324888
    Mooi rose is niet lelijk

    Zeker niet als je er 25.000 goederen per maand mee vervoert (imho)

    pi_69325107
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 14:51 schreef MadCatje het volgende:
    Mooi rose is niet lelijk

    Zeker niet als je er 25.000 goederen per maand mee vervoert (imho)

    [ afbeelding ]
    Fraai stukje bouwwerk. Ze zouden een functie moeten inbouwen dat je een veel groter gebied kunt print screenen op maximaal ingezoomd niveau. Dan moet je wel wat meer scrollen, maar veel leuker om te zien 14.gif
    pi_69325224
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 15:01 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Fraai stukje bouwwerk. Ze zouden een functie moeten inbouwen dat je een veel groter gebied kunt print screenen op maximaal ingezoomd niveau. Dan moet je wel wat meer scrollen, maar veel leuker om te zien 14.gif
    Ik heb een screenshot van de hele kaart 32704 x 16352 pixel, 88 MB grote PNG
    pi_69326970
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 14:51 schreef MadCatje het volgende:
    Mooi rose is niet lelijk

    Zeker niet als je er 25.000 goederen per maand mee vervoert (imho)

    [ afbeelding ]
    Wtf heb jij voor een lang station daar rechts boven
    pi_69327395
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 15:08 schreef MadCatje het volgende:

    [..]

    Ik heb een screenshot van de hele kaart 32704 x 16352 pixel, 88 MB grote PNG
    Upload eens ergens
      zaterdag 23 mei 2009 @ 17:10:24 #298
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_69327730
    Kun je zelf ook maken, ctrl-g.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_69327973
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 17:10 schreef Bart het volgende:
    Kun je zelf ook maken, ctrl-g.
    Maar je kunt geen porties van de map selecteren, of wel?
      zaterdag 23 mei 2009 @ 17:26:18 #300
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_69328074
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 17:21 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Maar je kunt geen porties van de map selecteren, of wel?
    Ja, met Photoshop nadat je ctrl-g hebt gedaan
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_69328697
    Dan gaan we daar het hele topic mee volspammen, is altijd handig dunkt me.
    If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')