abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68702904
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 18:49 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

nee na dat ze hem al eerder hadden aangehouden. De mat neerleggen daar hadden de Sjaken minstens een halfuur de tijd voor.

Liever save than sorry. Als een agent logisch had nagedacht tenminste. Maar met het bonnetjescultuur worden ze numb van.
Als we voor iedereen spijkermatten gaan neerleggen die weggestuurd wordt bij een afzetting, dan kom je matten tekort. Het zal ook op die dag meerdere malen voorgekomen zijn dat mensen er nog door wilden omdat ze ergens moesten zijn. Dat is een normale situatie. Ook Karst zal zich de eerste keer niet verdachter dan normaal gedragen hebben en was er geen reden voor extra aandacht.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_68705496
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 18:49 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

nee na dat ze hem al eerder hadden aangehouden. De mat neerleggen daar hadden de Sjaken minstens een halfuur de tijd voor.

Liever save than sorry. Als een agent logisch had nagedacht tenminste. Maar met het bonnetjescultuur worden ze numb van.
safe.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 21:24:15 #203
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68707569
quote:
Máxima en PWA bij Naald
dinsdag 05 mei 2009 | 20:03 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 05 mei 2009 | 20:09

Tekstgrootte
APELDOORN - Prins Willem-Alexander en Máxima hebben vanmiddag rond vijf uur een bezoek gebracht aan het bloemenmunoment tegenover de Naald.

Ook legde het paar een bezoek af aan vier families van slachtoffers en nabestaanden van het drama op Koninginnedag.
pi_68708618
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 21:24 schreef ASroma het volgende:

[..]

Hulde.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Redactie Sport dinsdag 5 mei 2009 @ 21:56:28 #205
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68708937
quote:
ENSCHEDE – Prins Willem Alexander en prinses Maxima bezochten dinsdag in het volstrekte geheim nabestaanden van de aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn. In Enschede belde het Koninklijke paar aan bij de 89-jarige moeder van slachtoffer Netty Martens uit Zutphen om hun medeleven te betuigen. Woensdag een exclusief verslag in onze krant.

http://www.tctubantia.nl/(...)aan-nabestaanden.ece
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 5 mei 2009 @ 22:01:45 #206
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_68709144
En het is goed om Hare Majesteit te zien tijdens het bevrijdingsdag concert te Amsterdam.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 5 mei 2009 @ 22:07:11 #207
246677 Flat----
Doet 't niet meer
pi_68709365
quote:
In Enschede belde het Koninklijke paar aan bij de 89-jarige moeder van slachtoffer
Gevaarlijk om de Kroonprins & prinses onaangekondigd bij een 89-jarige vrouw wiens dochter nog geen week geleden haar op een aller-akeligste manier is omgekomen ineens op de stoep te krijgen ...

zie usericon
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 5 mei 2009 @ 22:07:59 #208
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_68709392
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 22:07 schreef Flat---- het volgende:

[..]

Gevaarlijk om de Kroonprins & prinses onaangekondigd bij een 89-jarige vrouw wiens dochter nog geen week geleden haar op een aller-akeligste manier is omgekomen ineens op de stoep te krijgen ...
Lijkt mij alleen een schitterend blijk van medeleven.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 5 mei 2009 @ 22:09:03 #209
246677 Flat----
Doet 't niet meer
pi_68709432
Tuurlijk wel
... editje geplaatst
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 5 mei 2009 @ 22:09:57 #210
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_68709473
Prachtig applaus voor Hare Majesteit nu ze weg vaart bij het concert.

Wat een schat van een vrouw is het toch.
pi_68710468
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 22:09 schreef Cobra4 het volgende:

Dat was gisteren ook heel indrukwekkend te noemen, bij de herdenking op de dam. Kreeg er een brok van in mijn keel, dan zie je hoe menselijk ze toch wel zijn
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 5 mei 2009 @ 22:31:42 #212
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_68710570
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 22:29 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Dat was gisteren ook heel indrukwekkend te noemen, bij de herdenking op de dam. Kreeg er een brok van in mijn keel, dan zie je hoe menselijk ze toch wel zijn
  dinsdag 5 mei 2009 @ 23:26:44 #213
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_68713097
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 17:38 schreef Dichtpiet. het volgende:
hoe vindt de familie van het meisje het dat hier hun huisadres rondzwerft over het forum?
Wat Greys zegt dus, ik heb het eerst netjes gevraagd en wie mij pbt krijgt het ziekenhuisadres .
Ik heb een update, maar helaas niet zo goed als ik gehoopt had.
Haar hersenkneuzing is nog niet aan de beterende hand, en ze eet heel slecht, als ze morgen te veel afgevallen is gaat ze sondevoeding krijgen, en ze is zit nog zwaar onder de pijnstilling.
Haar broertje is 11 jaar en heeft het er heel erg zwaar mee, maar ze worden heel goed begeleid door slachtofferhulp en psychologen en daar zijn ze heel blij mee!
Greys, wil jij de update doorspelen naar het andere topic ook?
Thnx!
En dank jullie wel allemaal , heel fijn dat er zo veel mensen zijn die haar een kaartje gaan sturen!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 5 mei 2009 @ 23:31:07 #214
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_68713296
Is het eigenlijk al bekend of dit het laatste jaar is van Beatrix in de selectie? Zouden deze gebeurtenissen wellicht daar invloed op kunnen uitoefenen?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 5 mei 2009 @ 23:32:31 #215
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_68713355
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 23:26 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Wat Greys zegt dus, ik heb het eerst netjes gevraagd en wie mij pbt krijgt het ziekenhuisadres .
Ik heb een update, maar helaas niet zo goed als ik gehoopt had.
Haar hersenkneuzing is nog niet aan de beterende hand, en ze eet heel slecht, als ze morgen te veel afgevallen is gaat ze sondevoeding krijgen, en ze is zit nog zwaar onder de pijnstilling.
Haar broertje is 11 jaar en heeft het er heel erg zwaar mee, maar ze worden heel goed begeleid door slachtofferhulp en psychologen en daar zijn ze heel blij mee!
Greys, wil jij de update doorspelen naar het andere topic ook?
Thnx!
Wat een klote nieuws
pi_68717895
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 15:12 schreef oh-oh het volgende:
Dank je Greys , adres via mijn pm dus !
En ook alvast bedankt aan de mensen die al een kaartje onderweg hebben.
Ik weet zeker dat ze er heel blij mee gaat zijn.
Ik ga je nu berichtje sturen! Heb hier nog een hele leuke dierenkart liggen, die ik graag zou sturen!
pi_68717979
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 23:32 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Wat een klote nieuws
Bedankt Karst..
  Admin woensdag 6 mei 2009 @ 08:54:44 #218
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_68719184
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 22:07 schreef Flat---- het volgende:

[..]

zie usericon

En verder hoeft er niet zo erg juichend gedaan te worden over het betrokken Koningshuis, het is hun werk en het zou wel erg vreemd zijn als ze zo'n gebeurtenis niet zouden afhandelen.
Het is toch volslagen ridicuul dat alle aandacht uitgaat naar die familie, en hoe menselijk ze zijn, ja hallo, hun onderdanen's hersens en andere lichaamsdelen lagen uitgesmeerd over het asfalt.
Sorry hoor, maar ik kan erg slecht tegen dit ophemelende gedoe.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 6 mei 2009 @ 08:58:49 #219
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68719259
Als nu wiet in Nederland verboden gaat worden kunnen we nog altijd naar de VS. Zijn de zaken omgedraaid .
quote:
Schwarzenegger wil debat over legaliseren wiet

Los Angeles, 6 mei. Arnold Schwarzenegger, de gouverneur van de Amerikaanse staat Californië, is voorstander van een maatschappelijke discussie over het legaliseren van marihuana. De republikeinse politicus zei dat gisteren

„Ik denk dat we heel zorgvuldig moeten bestuderen wat er is gebeurd in landen die marihuana en andere drugs al gelegaliseerd hebben, welke effecten het had in die landen en of ze tevreden zijn met het besluit”, aldus Schwarzenegger. Hij deed zijn uitlatingen enkele dagen nadat opinieonderzoek had uitgewezen dat 56 procent van de inwoners van zijn staat voorstander is van het legaliseren van consumptief wietgebruik.

Californië was in 1996 de eerste staat in de VS die marihuanagebruik in beperkte mate toestond voor medische doeleinden. Een parlementariër in de staat kwam recent met een voorstel voor het legaal maken van wietconsumptie voor mensen ouder dan 21 jaar. Dat zou de schatkist van Californië jaarlijks 1,3 miljard dollar (bijna een miljard euro) aan belastinginkomsten opleveren.
Bron:NRC
quote:
„Ik denk dat we heel zorgvuldig moeten bestuderen wat er is gebeurd in landen die marihuana en andere drugs al gelegaliseerd hebben, welke effecten het had in die landen
Hmmm.. als ze dát nou eens niet doen .
Huilen dan.
  Moderator woensdag 6 mei 2009 @ 09:03:32 #220
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_68719351
Verkeerde topic Isdatzo?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 6 mei 2009 @ 09:18:01 #221
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68719644
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 09:03 schreef senesta het volgende:
Verkeerde topic Isdatzo?
.

Zie de gewijzigde TT en eerdere discussie over wiet .

Ontopic:
quote:
De agressie van Karst T. roept vragen op over zijn geestesgesteldheid die misschien nooit worden beantwoord. Psychiater À Campo ziet mogelijke trekjes van een psychose.
Eenzaamheid en raar haar als alarmsignalen.
Huilen dan.
pi_68720130
quote:
Eenzaamheid en raar haar als alarmsignalen
  woensdag 6 mei 2009 @ 09:42:48 #223
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68720177
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 09:40 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Mwhehe

Maar 't kan altijd erger:
Huilen dan.
pi_68722160
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 08:54 schreef yvonne het volgende:

[..]

En verder hoeft er niet zo erg juichend gedaan te worden over het betrokken Koningshuis, het is hun werk en het zou wel erg vreemd zijn als ze zo'n gebeurtenis niet zouden afhandelen.
Het is toch volslagen ridicuul dat alle aandacht uitgaat naar die familie, en hoe menselijk ze zijn, ja hallo, hun onderdanen's hersens en andere lichaamsdelen lagen uitgesmeerd over het asfalt.
Jij ziet liever dat de media de nabestaanden bestoken en volop in de aandacht zetten?

Als het koningshuis geen aandacht zou besteden aan de slachtoffers en nabestaanden, zou daar weer kritiek opkomen. Daarbij hebben bij eerdere gelegenheden slachtoffes en nabestaanden laten weten dat ze de aandacht van het koningshuis zeer op prijs stellen.
pi_68722251
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 22:09 schreef Cobra4 het volgende:

Toen ze van Carre wegliep ook al veel applaus.

Bewaking was trouwens wel nadrukkelijk aanwezig. Elke straat die naar Carre ging was afgezet met een dikke politie auto die pas aan de kant ging als bleek dat de auto die erdoor wilde oke was.
  woensdag 6 mei 2009 @ 11:15:27 #226
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68722983
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 09:42 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Mwhehe

Maar 't kan altijd erger:
[ afbeelding ]
  woensdag 6 mei 2009 @ 16:56:20 #227
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68736155
quote:
Dader aanslag Koninginnedag begraven
ZEVENAAR - De dader van de aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, Karst T., is woensdag aan het begin van de middag begraven op begraafplaats Rosorum in Zevenaar. De begrafenis werd bijgewoond door zijn familie.

De teraardebestelling had plaats rond twee uur 's middags op de algemene begraafplaats. Voorafgaande aan de begrafenis kwam de familie bijeen in de aula. Het gezelschap bestond uit tien personen.
Daarna werd de rietenkist met daarop witte bloemen in alle stilte en soberheid naar de begraafplaats gedragen. Tijdens de teraardebestellig was de begraafplaats afgesloten voor het publiek. Achteraf waren er bij het graf geen kransen en geen gedenksteen te zien.
pi_68744587
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 08:54 schreef yvonne het volgende:

[..]

Als er een aanslag gepleegd wordt op jouw leven, laten we jou wel links liggen. Oké? Naar mijn inziens bespeur ik hier toch wel een vleugje jaloezie, yvonne. Als admin van een grote site zou je natuurlijk liever hebben dat we staan te applaudisseren bij de fok-poorten, en alle aandacht naar jou gaat?

Kom op zeg. Er wordt helemaal niemand opgehemeld, en de mensen die met haar meeleven leven net zoveel met de slachtoffers mee. Als dat medeleven al niet groter is. Maar als de koningin langs komt is een applaus als erkenning en als een hart onder de riem zijnde meer dan op zijn plaats. Op die momenten ben ik iig blij Nederlander te zijn.

En hun werk? Hebben ze gesolliciteerd dan? Koningin zijn is geen baan, dat ben je gewoon. Had je anders willen solliciteren
  woensdag 6 mei 2009 @ 21:16:08 #229
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_68747265
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 20:22 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Als er een aanslag gepleegd wordt op jouw leven, laten we jou wel links liggen. Oké? Naar mijn inziens bespeur ik hier toch wel een vleugje jaloezie, yvonne. Als admin van een grote site zou je natuurlijk liever hebben dat we staan te applaudisseren bij de fok-poorten, en alle aandacht naar jou gaat?

Kom op zeg. Er wordt helemaal niemand opgehemeld, en de mensen die met haar meeleven leven net zoveel met de slachtoffers mee. Als dat medeleven al niet groter is. Maar als de koningin langs komt is een applaus als erkenning en als een hart onder de riem zijnde meer dan op zijn plaats. Op die momenten ben ik iig blij Nederlander te zijn.

En hun werk? Hebben ze gesolliciteerd dan? Koningin zijn is geen baan, dat ben je gewoon. Had je anders willen solliciteren
Niet waar je kunt echt wel afstand doen van de troon.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_68748998
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:16 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Niet waar je kunt echt wel afstand doen van de troon.
Waar zeg ik dat je dat niet kan doen? En wat ben je dan als je dat doet?
  woensdag 6 mei 2009 @ 22:51:59 #231
246677 Flat----
Doet 't niet meer
pi_68752717
Graaf/Gravin (en de kinderen weet ik niet zeker?) jonkheer/jonkvrouw.
quote:
Bij Koninklijk Besluit van 19 maart 2004, nr. 126, is bepaald dat Johan Friso het gebruik van de titel 'Prins van Oranje-Nassau' als persoonsgebonden en niet erfelijke titel mag voortzetten, eveneens het predicaat 'Koninklijke Hoogheid'. Voorts is besloten om prins Johan Friso en zijn afstammelingen, voor zover zij daarvoor volgens de bestaande wettelijke regelingen in aanmerking komen, zowel in mannelijke als in vrouwelijke lijn, te verlenen de adellijke titel van graaf of gravin van Oranje-Nassau en het adellijk predicaat jonkheer of jonkvrouw van Amsberg, met als geslachtsnaam "Van Oranje-Nassau van Amsberg".
  Admin woensdag 6 mei 2009 @ 23:35:15 #232
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_68754944
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 20:22 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Right
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_68756431
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 23:35 schreef yvonne het volgende:

[..]

Right
Tarabass heeft wel gelijk, het is weliswaar mislukt, maar we hebben het wel over mensen op wie een moordaanslag is gepleegd. Jij gaat dan zitten blaten 'het is toch hun werk', maar in dit land is het heel erg gebruikelijk dat mensen die geconfronteerd zijn met zulk een extreem geweld een paar weken niet naar hun werk gaan.

Maar kennelijk kun je over de Oranjes alles zeggen, dat zijn namelijk geen mensen, die moeten ook na een moordaanslag hun kunstje blijven doen. En anders gaan we zeiken over die paar stuivers er aan ze worden uitgegeven.
  Admin donderdag 7 mei 2009 @ 00:28:43 #234
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_68757132
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 00:07 schreef HiZ het volgende:

[..]

Tarabass heeft wel gelijk, het is weliswaar mislukt, maar we hebben het wel over mensen op wie een moordaanslag is gepleegd. Jij gaat dan zitten blaten 'het is toch hun werk', maar in dit land is het heel erg gebruikelijk dat mensen die geconfronteerd zijn met zulk een extreem geweld een paar weken niet naar hun werk gaan.

Maar kennelijk kun je over de Oranjes alles zeggen, dat zijn namelijk geen mensen, die moeten ook na een moordaanslag hun kunstje blijven doen. En anders gaan we zeiken over die paar stuivers er aan ze worden uitgegeven.
Oeps! Sorry hoor Oranjes!!!
Geweldig!

Hulde
Prachtig meegeleefd!
Jullie lijken net mensen!!

Gaat toch heen, jij jouw mening,ik de mijne.
Het is vrij normaal dat ze deze mensen bezoeken! Niet exeptioneel, maar heel doodnormaal!
Koningshuis of geen Koningshuis.

pi_68760930
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 23:35 schreef yvonne het volgende:
Right
Inhoudelijke reactie hoor. Hulde!
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 00:28 schreef yvonne het volgende:
Geweldig!

Hulde
Prachtig meegeleefd!

Het is vrij normaal dat ze deze mensen bezoeken! Niet exeptioneel, maar heel doodnormaal!
Is alles wat je hierop kan zeggen; "Ik mijn mening, jij de jouwe"? Sterk hoor. En jij zou natuurlijk, als je zou werken, gelijk weer aan het werk gaan. Even een bezoekje doen aan de mensen die omver gereden zijn, en de nabestaanden een hart onder de riem steken. Geen probleem. Het is enkel een aanslag die op jouw leven is gepleegd. waar hebben we het over. Niets aan de hand mensen, gewoon doorlopen. Gebeurd dagelijks

Ik zou haast denken dat je ongesteld bent, zo fel reageer je. Dacht dat we hier niet zo met elkaar omgingen, maar dat heb ik natuurlijk ook helemaal mis
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:46:13 #236
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68766022
quote:
Bloemblaadjes voor José
woensdag 06 mei 2009 | 19:40 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 07 mei 2009 | 10:05

De familie van José van den Berg strooit bloemblaadjes uit op de rampplek bij De Naald. foto Cees Baars

APELDOORN - Heel even stond het verkeer vandaag weer stil op de kruising bij de Naald. Aansluitend aan de afscheidsdienst voor José van den Berg (55), een van de drie Apeldoorners die door de Koninginnedag-aanslag omkwam, werden voor haar bloemblaadjes over het asfalt gestrooid.

overigens was de zoon van de familie van den berg op stage in suriname, deze is onder begeleiding terug gereisd naar Nederland omdat beidden zijn ouders in het ziekenhuis lagen. Helaas is Jose aan haar verwondingen overleden, rip. Sterkte met het verwerken nabestaanden.....
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:51:15 #237
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68766214
quote:
Crematie slachtoffer aanslag
woensdag 06 mei 2009 | 18:40 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 06 mei 2009 | 19:20

APELDOORN - Onder grote belangstelling vond vanmiddag op Heidehof in Ugchelen de crematie plaats van Addy Teunissen (52), een van de drie dodelijke slachtoffers van de aanslag in Apeldoorn.

Er waren zoveel belangstellenden dat de zaal van het crematorium vol zat en een vijftigtal mensen de plechtigheid via een televisie moesten volgen in een ander vertrek. Onder de aanwezigen bevond zich burgemeester Fred de Graaf die maar net op tijd was omdat de begrafenis van Jose van den Berg was uitgelopen. Ook wethouder Paul Blokhuis en Simon Boon, voorzitter van de Stichting Oranjefeesten Apeldoorn, woonden de crematie bij.
quote:
Herdenking marechaussee
donderdag 07 mei 2009 | 10:35 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 07 mei 2009 | 11:38

APELDOORN - Op de Willem III-kazerne van de Koninklijke Marechaussee in Apeldoorn wordt vanochtend een herdenkingsbijeenkomst gehouden voor Roel Nijenhuis. De 55-jarige Apeldoorner kwam vorige week om bij de aanslag op Koninginnedag. Nijenhuis was burgermedewerker van de Marechaussee.
Hij werkte als chauffeur bij de transportgroep van het Landelijk Opleidings- en Kenniscentrum Koninklijke Marechaussee in Apeldoorn. De herdenking is daarom omgeven met de nodige ceremoniële eer.

[ Bericht 34% gewijzigd door ASroma op 07-05-2009 12:04:34 ]
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:51:57 #238
176471 oh-oh
pi_68766242
Beide ouders? Hoe is de vader er aan toe?
Wat erg toch he, bah.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:57:22 #239
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68766411
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:51 schreef oh-oh het volgende:
Beide ouders? Hoe is de vader er aan toe?
Wat erg toch he, bah.
de vader is al ontslagen uit het ziekenhuis, was licht verletst. Het is verschrikkelijk dit is geen manier om te gaan, het acceptatie proces zal wel even duren.
  donderdag 7 mei 2009 @ 11:59:05 #240
176471 oh-oh
pi_68766464
Sta je daar samen te kijken gebeurt er zo iets, moet je toch echt niet aan denken he?
( Groucho Marx )
  donderdag 7 mei 2009 @ 12:03:28 #241
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68766577
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 11:59 schreef oh-oh het volgende:
Sta je daar samen te kijken gebeurt er zo iets, moet je toch echt niet aan denken he?
hoe cru het ook klinkt, als je dood bent ben je dood. Het is alleen verschrikkelijk voor de nabestaanden natuurlijk, gelukkig hebben de kinderen hun vader nog en hebben ze een hechte familie, de roes zal nog wel even duren hopelijk heeft het niet teveel gevolgen op de langere termijn.
  donderdag 7 mei 2009 @ 12:06:45 #242
176471 oh-oh
pi_68766676
Nou, ik bedoel het ook meer voor die vader die er toch naast gestaan heeft hoor.
Je vrouw verliezen door een ongeval is al niet leuk, maar er naast staan als het gebeurt lijkt me echt afschuwelijk.
Ik weet dat het oudere broertje van het meisje van 9 er ook echt vreselijk mee zit, hij zag alles voor zijn ogen gebeuren.
( Groucho Marx )
pi_68766735
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 00:28 schreef yvonne het volgende:

[..]

Geweldig!

Hulde
Prachtig meegeleefd!

Nee, normaal is om slachtoffers van geweld te zien als slachtoffers van geweld. Het is niet normaal om slachtoffers van geweld te zien als betaalde krachten die niet moeten zeuren.
  donderdag 7 mei 2009 @ 12:36:34 #244
44885 Metatron
THE VOICE
pi_68767666
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 12:08 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee, normaal is om slachtoffers van geweld te zien als slachtoffers van geweld. Het is niet normaal om slachtoffers van geweld te zien als betaalde krachten die niet moeten zeuren.
Precies van welk geweld zijn ze slachtoffer? NIemand van de koninklijke familie heeft ook maar een gescheurde nagel opgelopen, en op de bus staat nog geen krasje.

Is het ZIEN van zoiets al genoeg om slachtoffer te worden? Laten we dan maar snel het journaal afschaffen, voordat heel Nederland bij slachtofferhulp aanklopt.

Sowieso, dat gedweep met hulpverlening neemt m.i. absurdistische vormen aan. Je gaat je gewoonweg afvragen hoe het mogelijk is dat er na WO-II in Nederland nog iemand normaal heeft kunnen functioneren als je kijkt wat voor knuffelteam er tegenwoordig aanrukt als iemand z'n teen stoot.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  donderdag 7 mei 2009 @ 12:53:20 #245
246116 Gootsteen
en weg ...
pi_68768259
Mijn beste maat ook maar even gecondoleerd net, die kende die Marechaussee pief, hij werkt er zelf ook. Ik dacht er net pas aan toen ik het stukje las, de laatste keer dat ik die maat sprak vocht zijn collega nog voor zijn leven.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
pi_68768741
Qua het koningshuis en de hele blaathysterie van de media denk ik niet dat iemand het beter verwoord heeft dat Rob Wijnberg:
quote:
"Is dat even balen: een niet-religieuze, niet-allochtone, niet aan Al-Qaeda gelieerde man rijdt, zonder bom in de kofferbak, zonder Koran in het dashboard en zonder afscheidsfilmpje op YouTube, een feestende mensenmassa omver en jaagt zichzelf de dood in tegen een monument. Fuck-a-duck: ’t is een van ons! Plots is Maurice de Hond op vakantie. Dit drama valt blijkbaar niet te peilen: welke cultuur moet hier de schuld worden gegeven? De eigen zeker? Vraag 1: ‘Bent u ook van mening dat ons land onveiliger is geworden sinds Gelderland bij Nederland hoort?’ Ook Gekke Geert geeft niet thuis. Hij moet zich bezinnen op een plotwending in Fitna 2. Nieuwe voorlopige werktitel:

Anonieme Islam – Handlangers in Huissen.

Geen motief, geen strafblad, geen plattegronden van Paleis het Loo, geen verdacht lidmaatschap van het Republikeinse Genootschap, geen buren die iets ‘vreemds’ hadden gezien – en een dader die praktisch hersendood op het stuur lag. Tja, daar sta je dan als journalist: de krant moet vol en je hebt alleen nog maar ‘paniek’ op je blocnootje staan. Wat dan? Dan verzin je wat. Wat zegt u? De dader murmelde, al doodbloedend, iets over het koningshuis? Enough said. ‘Aanslag op de Oranjes’ kopte het AD. ‘Aanslag op Beatrix’ kwakte De Telegraaf op de voorpagina.

Ho ho, wacht eens even, rewind: aanslag op zeventien onschuldige burgers zal je bedoelen. Het enige koninklijke dat op deze dramatische Koninginnedag daadwerkelijk in gevaar is geweest, was het linkerknipperlicht van de tourbus. Had Karst T. koers gehouden, dan waren op z’n hoogst de koninklijke hoedjes afgevallen. Maar nee, dan de media: is de beveiliging van de monarchen wel streng genoeg? Je zult net je vader of echtgenoot twintig meter door de lucht hebben zien vliegen en dan in de kiosk van het ziekenhuis, door je nog niet opgedroogde tranen heen, de krant onder ogen krijgen:

‘Knap hè, hoe de koningin zich staande hield?’

Als er dus één les is die we zouden moeten trekken uit deze tragedie, is het wel deze: geweld heeft zelden een rationele verklaring. Iedereen is er toe in staat en alles kan een reden zijn. Het journaille doet er goed aan zich voortaan bij de feiten te houden.

Die waren al erg genoeg. "

Rob Wijnberg, NRC Handelsblad 5 mei 2009
pi_68768816
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 12:36 schreef Metatron het volgende:

[..]

Precies van welk geweld zijn ze slachtoffer? NIemand van de koninklijke familie heeft ook maar een gescheurde nagel opgelopen, en op de bus staat nog geen krasje.

Is het ZIEN van zoiets al genoeg om slachtoffer te worden? Laten we dan maar snel het journaal afschaffen, voordat heel Nederland bij slachtofferhulp aanklopt.

Sowieso, dat gedweep met hulpverlening neemt m.i. absurdistische vormen aan. Je gaat je gewoonweg afvragen hoe het mogelijk is dat er na WO-II in Nederland nog iemand normaal heeft kunnen functioneren als je kijkt wat voor knuffelteam er tegenwoordig aanrukt als iemand z'n teen stoot.
Ze waren het doel van de aanslag, dat maakt ze gelet op de gebeurtenissen automatisch tot slachtoffer. Je hoeft geen krasje op je huid te hebben om toch slachtoffer te zijn.

Je moet wel halfgaar te zijn om de Oranjes in deze zaak als gewone toeschouwers te bestempelen.
  donderdag 7 mei 2009 @ 13:10:23 #248
44885 Metatron
THE VOICE
pi_68768864
Goed stukje van Wijnberg inderdaad .
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  donderdag 7 mei 2009 @ 13:13:10 #249
246116 Gootsteen
en weg ...
pi_68768940
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 13:06 schreef anneja het volgende:
Qua het koningshuis en de hele blaathysterie van de media denk ik niet dat iemand het beter verwoord heeft dat Rob Wijnberg:
Leuk stuk, wat mij opvalt is dat iedereen weer een hoop over andermans mening/inleving heeft te melden.
pi_68769049
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 13:13 schreef Gootsteen het volgende:

[..]

Leuk stuk, wat mij opvalt is dat iedereen weer een hoop over andermans mening/inleving heeft te melden.
Zoals meneer Wijnberg bijvoorbeeld, die kennelijk regelmatig auto's op zich afgestuurd krijgt. En die dan ook altijd rotsvast zeker is in zijn overtuiging dat ze wel op het laatste moment zullen afbuigen en niet vol explosieven zitten.

Dat geeft meneer Wijnbergen het recht om wat de Oranjes aan gevoelens mogen hebben gehad af te doen als onbetekenend.

Right.
  donderdag 7 mei 2009 @ 13:18:39 #251
44885 Metatron
THE VOICE
pi_68769135
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 13:08 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ze waren het doel van de aanslag, dat maakt ze gelet op de gebeurtenissen automatisch tot slachtoffer. Je hoeft geen krasje op je huid te hebben om toch slachtoffer te zijn.

Je moet wel halfgaar te zijn om de Oranjes in deze zaak als gewone toeschouwers te bestempelen.
Het enige wat zou kunnen wijzen op een 'aanslag op de Oranjes' zijn de vermeende laatste woorden van de dader. Voor de rest vooralsnog niets serieus, of je moet via-via meldingen van dronken kroegpraat als een serieuze aanwijzing zien. Ik niet in ieder geval.

En op het moment van het gebeuren was het al helemaal voor niemand duidelijk of het een doelbewuste aanslag was, of een ongeval. Practisch bekeken waren ze dan ook gewoon toeschouwer, zoals ieder ander. Nee, sorry. Een beter dan wie ook beveiligde toeschouwer.

Doet het wat met je als je voor je ogen ruim 20 mensen platgereden ziet worden? Natuurlijk. Zou gek zijn als dat niet zo was. Maar het gemak waarmee iedereen die ook maar een druppeltje bloed gezien, of een schreeuw gehoord heeft de slachtofferrol in gekletst wordt vind ik echt absurd.
Meh.
pi_68769237
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 12:36 schreef Metatron het volgende:

[..]

Ik denk dat je slachtoffer genoeg bent als je weet dat er zeven mensen dood zijn omdat jij op die plek was. Een bepaald schuldgevoel heb je dan toch, ook al kon je er niets aan doen.
  donderdag 7 mei 2009 @ 13:30:08 #253
44885 Metatron
THE VOICE
pi_68769502
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 13:21 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Ik denk dat je slachtoffer genoeg bent als je weet dat er zeven mensen dood zijn omdat jij op die plek was. Een bepaald schuldgevoel heb je dan toch, ook al kon je er niets aan doen.
En ik denk dat iemand dat prima zelf kan bepalen, en dat niet half Nederland ze hoeft te vertellen dat ze slachtoffer zijn.

Daarnaast ging mijn initele opmerking niet zozeer over de koninklijke familie per sé, maar in z'n algemeenheid. De knuffelbrigade buitelde over elkaar heen om vooral maar vooraan te staan. Als je aan zoiets geen problemen overhoudt, dan worden ze je wel aangeluld.
Meh.
pi_68770585
Deze vraag zal wel eerder gesteld zijn, maar 28 x 300 berichten wordt me wat al te veel..: Als ik de foto zie van de Swift die net via de Jachtlaan dwars door de mensenmassa het kruispunt opgereden is, lijkt het erop dat hij vanwege de afzettingen net een snel bochtje heeft moeten nemen om op het kruispunt te komen, terwijl je daar normaliter gewoon in een rechte lijn door kunt rijden. Dat suggereert dat Tates misschien geen flauw idee had dat daar publiek op de weg zou staan, en dat hij dus niet doelbewust op ze ingereden is.

Kan dat het geval zijn, of moet al van ver op de Jachtlaan duidelijk zijn geweest dat er op de overgang Jachtlaan-kruispunt mensen stonden?
pi_68773615
En in vervolg daarop: op diezelfde foto zie je dat de dranghekken van de Jachtlaan naar het kruispunt als een soort verkeerssluis lijken te zijn opgesteld, m.a.w. dat het lijkt alsof ze juist opgesteld zijn, om op de overgang tussen Jachtlaan en kruispunt een rijstrook vrij te houden van publiek. Voor aankomend verkeer (zoals Tates) zou dat de indruk wekken dat je via die sluis ongestoord door kon rijden. Ik vraag me dus af of het wel de bedoeling was dat er aan het eind van die sluis mensen stonden, want dat zou nogal een gevaarlijke opstelling zijn, vooral als die strook niet daadwerkelijk was afgezet maar er alleen een paar agenten stonden om 'ho' te roepen. Is er ergens een duidelijkere foto van dat punt op dat moment?
  donderdag 7 mei 2009 @ 15:25:45 #256
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68773978
interessante theorie dvr, maar had hij dan niet op de rem kunnen trappen?
pi_68775154
Geen idee, misschien niet als het een grote verrassing was dat er ineens mensen op de weg stonden, dan zul je eerder de neiging hebben om uit te wijken (en ergens tegenaan te knallen zoals Tates blijkbaar deed). Als hij stoned was zal dat zijn reactievermogen ook niet ten goede zijn gekomen. Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand doelbewust op een mensenmassa inrijdt, inclusief vrouwen en heel veel kinderen. Het lijkt veel waarschijnlijker dat hij een domme stunt wilde uithalen om een punt te maken - voor het oog van de camera's langs die bus racen bijvoorbeeld, of desnoods ertegenaan knallen.
  donderdag 7 mei 2009 @ 16:36:06 #258
246677 Flat----
Doet 't niet meer
pi_68776963
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:01 schreef dvr het volgende:
Deze vraag zal wel eerder gesteld zijn, maar 28 x 300 berichten wordt me wat al te veel..: Als ik de foto zie van de Swift die net via de Jachtlaan dwars door de mensenmassa het kruispunt opgereden is, lijkt het erop dat hij vanwege de afzettingen net een snel bochtje heeft moeten nemen om op het kruispunt te komen, terwijl je daar normaliter gewoon in een rechte lijn door kunt rijden. Dat suggereert dat Tates misschien geen flauw idee had dat daar publiek op de weg zou staan, en dat hij dus niet doelbewust op ze ingereden is.

Kan dat het geval zijn, of moet al van ver op de Jachtlaan duidelijk zijn geweest dat er op de overgang Jachtlaan-kruispunt mensen stonden?
Allereerst denk ik wel dat Karst de mensen-massa gezien moet hebben. Echter, deze stonden nog een x-aantal meters voor de dranghekken. Misschien hoopte Karst dat men nog zou wegspringen ....

Dat bochtje wat je suggereert reken ik eerder toe aan de gebroken voorruit/ het buiten kennis zijn.
  donderdag 7 mei 2009 @ 16:39:28 #259
246677 Flat----
Doet 't niet meer
pi_68777068
Die 'sluis' vind ik ook wel raar... waarom ze de vrachtwagen nog binnen de afzetting wilden hebben?
pi_68777555
Ik suggereer geen bochtje, het is er gewoon - zie de foto waar ik in mijn bericht van 14:01 naar linkte. Er lijkt met dranghekken een bochtige corridor in de mensenmassa afgebakend te zijn, waarlangs verkeer van de Jachtlaan het kruispunt op kan rijden.

Als dat zo is, hadden er m.i. geen mensen aan het eind van die corridor moeten staan. Ik zou er zelf in ieder geval nooit zijn gaan staan, want zelfs als het niet de bedoeling was dat er die dag mensen op de Jachtlaan reden, heb je altijd kans dat een eikel dat toch doet.
  Admin donderdag 7 mei 2009 @ 16:59:42 #261
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_68777861
quote:
[..]

donderdag 7 mei 2009 @ 17:01:05 #262
246677 Flat----
Doet 't niet meer
pi_68777912
Jij zegt 'bochtige corridor' - maar het is op je foto niet duidelijk te zien of die dranghekken achter de vrachtwagen openstaan. Volgens dit plaatje staat die vrachtwagen gewoon ingebouwd alsof er nog regelmatig van de vrachtwagen naar het parkour gelopen zou moeten.
pi_68778164
Ik denk dat hij al buiten bewust zijn was toen hij bij de mensenmassa arriveerde, daardoor kon hij niet meer remmen. Noem me naief, maar ik vermoed dat het een ongeluk was al die slachtoffers die hij meenam de dood in.

Wat zijn bedoeling was met leden van het koninklijk huis kunnen we nu alleen maar naar speculeren.
Misschien dat hij idd op ze in wilde rijden toen ze nog lopend waren, maar omdat hij bij het eerste hek is weggestuurd ging dit plan niet door.
Dus moest hij heel snel en ondoordacht iets anders bedenken om zijn plan toch te kunnen uitvoeren.
pi_68778196
Dank, dat is interessant. Als iemand een foto tegenkomt van de situatie rond die vrachtwagen houd ik me aanbevolen (d.w.z. of de weg daar duidelijk is afgezet, zodat Tates geweten moet hebben dat hij een enorm risico nam door daar doorheen te rijden).
pi_68778579
Morgen is een flink deel van Apeldoorn ook behoorlijk afgezet, mensen mogen in het afgezette gebied zelfs hun auto meer voor de deur of op hun eigen oprit of in een carpoort hebben staan.

http://www.destentor.nl/r(...)n-morgen-op-slot.ece
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  donderdag 7 mei 2009 @ 17:20:56 #266
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_68778594
Wat mij betreft stoppen ze niet te veel energie dus geld in de onderzoeken. Het is de daad van één popuul, één gek. Hij is dood. We kunnen de "real truth" niet meer achterhalen. Nee.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_68778726
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 17:08 schreef leukerdje het volgende:
Ik denk dat hij al buiten bewust zijn was toen hij bij de mensenmassa arriveerde, daardoor kon hij niet meer remmen. Noem me naief, maar ik vermoed dat het een ongeluk was al die slachtoffers die hij meenam de dood in.

Wat zijn bedoeling was met leden van het koninklijk huis kunnen we nu alleen maar naar speculeren.
Misschien dat hij idd op ze in wilde rijden toen ze nog lopend waren, maar omdat hij bij het eerste hek is weggestuurd ging dit plan niet door.
Dus moest hij heel snel en ondoordacht iets anders bedenken om zijn plan toch te kunnen uitvoeren.
Dus dan ging hij er van uit dat er geen publiek was / een open doorgang die hij wel even snel zou vinden terwijl hij 100km p /u of harder reed?
En heeft hij het in zijn woorden alleen over dat hij het koninklijkhuis wilde aanpakken maar had hij even gemist 23 mensen ofzo vol aangereden te hebben

Lijkt me totaal onlogisch en vergezocht. Dat hij een paar van het koninklijkhuis kapot wilde rijden en graag 30 omstanders dood wilde hebben is echt veel en veel logischer
pi_68778744
edit
pi_68780253
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 17:20 schreef barthol het volgende:
Morgen is een flink deel van Apeldoorn ook behoorlijk afgezet, mensen mogen in het afgezette gebied zelfs hun auto meer voor de deur of op hun eigen oprit of in een carpoort hebben staan.

Een eventuele volgende gek die verzint wel weer wat anders.
pi_68780573
Wat een achterlijke regels zeg, morgen in Apeldoorn. Alsof het hier niet om 1 enkele zaak gaat....
  donderdag 7 mei 2009 @ 18:35:50 #271
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68780725
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 17:20 schreef barthol het volgende:

je eigen auto niet op je eigen oprit mogen hebben..........lol das wel erg overdreven
pi_68780800
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 18:30 schreef bloodymary het volgende:
Wat een achterlijke regels zeg, morgen in Apeldoorn. Alsof het hier niet om 1 enkele zaak gaat....
Tja ik heb ze niet verzonnen, maar ik moest ze wel even bekijken omdat ik morgen daar wel wat op en neer moet rijden en dat elke keer langs de Naald.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  donderdag 7 mei 2009 @ 18:57:17 #273
202348 Susi
Temple of Love
pi_68781376
http://www.rtl.nl/compone(...)ie_NL_07-05-2009.xml

Rond de 8:30 Beelden van FOK! (thanks D.)
pi_68781410
quote:
[..]
Keer op keer is het weer niet 'één van ons', als het dan een keer wel 'één van ons' is grijpen die boomknuffelaars altijd dat moment om te bewijzen dat het niet cultuurgebonden is of whatever. Bijna dagelijks worden er mensen gestenigd, worden er vrouwen onderdrukt, worden er homo's het leven zuur gemaakt door Marokkanen. Wekelijks zit opsporing gezocht vol met getinte mannen met donkere krulletjes en een noord-afrikaans accent. Nee, de ene keer dat het 'één van ons' is gelijk aangrijpen en daarmee alle problemen die bijvoorbeeld een multiculturele samenleving met zich meebrengt af doen lopen met een sisser. Weet je waarom? Omdat ze geen gelijk hebben, maar zo denken hun gelijk te kunnen halen. Want nu moet natuurlijk iedereen zeggen dat daar wel wat in zit. Er is een aanslag gepleegd op de koningin. Jouw koningin, zijn koningin, onze koningin. Daardoor zijn alle andere problemen niet opgelost, en daarmee kunnen ze ook niet worden gebagataliseerd.
  donderdag 7 mei 2009 @ 19:02:51 #275
246677 Flat----
Doet 't niet meer
pi_68781556
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 18:57 schreef Susi het volgende:

pi_68781731
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 18:58 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Keer op keer is het weer niet 'één van ons', als het dan een keer wel 'één van ons' is grijpen die boomknuffelaars altijd dat moment om te bewijzen dat het niet cultuurgebonden is of whatever. Bijna dagelijks worden er mensen gestenigd, worden er vrouwen onderdrukt, worden er homo's het leven zuur gemaakt door Marokkanen. Wekelijks zit opsporing gezocht vol met getinte mannen met donkere krulletjes en een noord-afrikaans accent. Nee, de ene keer dat het 'één van ons' is gelijk aangrijpen en daarmee alle problemen die bijvoorbeeld een multiculturele samenleving met zich meebrengt af doen lopen met een sisser. Weet je waarom? Omdat ze geen gelijk hebben, maar zo denken hun gelijk te kunnen halen. Want nu moet natuurlijk iedereen zeggen dat daar wel wat in zit. Er is een aanslag gepleegd op de koningin. Jouw koningin, zijn koningin, onze koningin. Daardoor zijn alle andere problemen niet opgelost, en daarmee kunnen ze ook niet worden gebagataliseerd.
Niemand doet het multiculturele probleem nu af als een sisser. Maar het is wel opvallend dat type's die altijd vooraan staan te schreeuwen als het iets met allochtonen te maken heeft nu doodstil zijn.
En zullen we er eens niet een marokkanen-topic van maken?
  Admin donderdag 7 mei 2009 @ 19:33:45 #277
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_68782751
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 18:58 schreef Tarabass het volgende:

[..]
. Er is een aanslag gepleegd op de koningin. Jouw koningin, zijn koningin, onze koningin.
Schei nou toch eens uit met dat "aanslag op de koningin!"
quote:
Wat dan? Dan verzin je wat. Wat zegt u? De dader murmelde, al doodbloedend, iets over het koningshuis? Enough said. ‘Aanslag op de Oranjes’ kopte het AD. ‘Aanslag op Beatrix’ kwakte De Telegraaf op de voorpagina.

Ho ho, wacht eens even, rewind: aanslag op zeventien onschuldige burgers zal je bedoelen. Het enige koninklijke dat op deze dramatische Koninginnedag daadwerkelijk in gevaar is geweest, was het linkerknipperlicht van de tourbus. Had Karst T. koers gehouden, dan waren op z’n hoogst de koninklijke hoedjes afgevallen

donderdag 7 mei 2009 @ 19:42:45 #278
262 Re
Kiss & Swallow
pi_68783110
de intentie kan best een aanslag op de koningin zijn geweest denk ik, of het al dan niet succesvol is maakt het daarmee nog geen aanslag op de koningin
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_68783734
Ik vind het ook de slachtoffers zeeeer tekort doen door telkens over de 'aanslag op de Oranjes' te praten. Ms wel zo bedoeld, alhoewel erg twijfelachtig gezien de toestand van de heer K. toen hij deze uitspraak deed, opgevangen door 1 dienstdoender, maar ze zijn geen seconde in gevaar geweest.
pi_68786518
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 19:33 schreef yvonne het volgende:

[..]

Schei nou toch eens uit met dat "aanslag op de koningin!"
[..]
Dus omdat de pleger incompetent was veranderd dat de intentie van het hele verhaal?

Dat de Afghanen niet in staat zijn fatsoenlijke raketten te bouwen, betekent niet dat kamp holland niet keer op keer wordt aangevallen. Dat iemand van drie hoog probeert zelfmoord te plegen maar enkel zijn enkels breekt, betekent niet dat diegene niet dood wilde.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 7 mei 2009 @ 21:14:28 #281
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_68786819
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 21:06 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Dus omdat de pleger incompetent was veranderd dat de intentie van het hele verhaal?

Dat de Afghanen niet in staat zijn fatsoenlijke raketten te bouwen, betekent niet dat kamp holland niet keer op keer wordt aangevallen. Dat iemand van drie hoog probeert zelfmoord te plegen maar enkel zijn enkels breekt, betekent niet dat diegene niet dood wilde.
  Admin donderdag 7 mei 2009 @ 21:29:41 #282
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_68787438
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 21:06 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Zie boven je:
quote:
k vind het ook de slachtoffers zeeeer tekort doen door telkens over de 'aanslag op de Oranjes' te praten. Ms wel zo bedoeld, alhoewel erg twijfelachtig gezien de toestand van de heer K. toen hij deze uitspraak deed, opgevangen door 1 dienstdoender, maar ze zijn geen seconde in gevaar geweest.
quote:
de intentie kan best een aanslag op de koningin zijn geweest denk ik, of het al dan niet succesvol is maakt het daarmee nog geen aanslag op de koningin
En zo nog meer soortgelijke posts, die kun je ook best quoten zonder mij te stalken.

pi_68787987
En het gaat ook niet eens zozeer om het woordje aanslag alswel om het constant de nadruk leggen op de Oranjes. Zeggen dat ze een bijrol hebben gespeeld bij dit incident is al overdreven eik.

Als er een raket 100m naast kamp Holland terechtkomt die een inheemse wigwam treft met lokale burgers, ga je zo'n incident ook niet constant als aanslag op het NL leger benoemen.
  Admin donderdag 7 mei 2009 @ 21:45:00 #284
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_68788084
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 21:42 schreef Modus het volgende:

Als er een raket 100m naast kamp Holland terechtkomt die een inheemse wigwam treft met lokale burgers, ga je zo'n incident ook niet constant als aanslag op het NL leger benoemen.
Nouuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

pi_68788826
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 21:42 schreef Modus het volgende:
En het gaat ook niet eens zozeer om het woordje aanslag alswel om het constant de nadruk leggen op de Oranjes. Zeggen dat ze een bijrol hebben gespeeld bij dit incident is al overdreven eik.

Wel als daar doden bij vallen, want dan zijn er bij een mislukte aanslag op kamp holland namelijk onschuldige burgerslachtoffers gevallen
pi_68788937
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 21:29 schreef yvonne het volgende:
En zo nog meer soortgelijke posts, die kun je ook best quoten zonder mij te stalken.
Het is inderdaad te gemakkelijk, ik zal stoppen met stalken zoals jij het graag zou willen benoemen

met iemand een discussie voeren is tegenwoordig al stalken, vooral als de argumenten op zijn
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 7 mei 2009 @ 22:08:58 #287
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_68789128
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 22:04 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Het is inderdaad te gemakkelijk, ik zal stoppen met stalken zoals jij het graag zou willen benoemen

met iemand een discussie voeren is tegenwoordig al stalken, vooral als de argumenten op zijn
Het gaat me een note opleveren, maar ik ben het met je eens.
  Admin donderdag 7 mei 2009 @ 22:13:42 #288
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_68789329
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 22:08 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Het gaat me een note opleveren, maar ik ben het met je eens.
Waar haal jij nou weer vandaan dat dat je een note oplevert

Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 7 mei 2009 @ 22:17:22 #289
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_68789529
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 22:13 schreef yvonne het volgende:

[..]

Waar haal jij nou weer vandaan dat dat je een note oplevert
Vanwege de manier dat jij met commentaar over een opmerking van jou omgaat.

Alles is goed, behalve een opmerking over een posting van jou.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 7 mei 2009 @ 22:37:12 #290
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_68790525
Geen reply? Mooi dan ga ik slapen. Weltruste yvonne
  vrijdag 8 mei 2009 @ 09:45:54 #291
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68799730
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 18:57 schreef Susi het volgende:

Ik heb hier geen geluid maar aan de beelden te zien pakken ze er wel de meest debiele posts uit .
Huilen dan.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 09:49:24 #292
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68799842
Dat dit nog niet voorbij gekomen is hier..
quote:
Ouders: daad Karst T. onbegrijpelijk

Voor zover de ouders weten, had T. niets tegen de koninklijke familie. „Hij vond Beatrix een stabiele factor.”

Vader en moeder T., die niet met voornaam in de publiciteit willen, hoorden zelf voor het eerst van de aanslag toen ze over een rommelmarkt liepen. Iets later belde hun andere zoon: „Pa, het lijkt erop alsof Karst degene was die die aanslag gedaan heeft.”

T. had de dag ervoor zijn moeder nog gesproken, vertelden ze. Hij belde, zoals altijd als eerste van de vier kinderen, om haar te feliciteren met haar verjaardag. Hij klonk opgewekt.

Attent

Het echtpaar beschrijft T. als een attent, lief persoon. Vrienden had hij niet, maar met zijn ouders, broer en twee zussen had hij volgens hen goed contact. Op school deed hij het aanvankelijk goed, al ging zijn havo-examen moeizaam. Met de hotelschool in Apeldoorn stopte hij na anderhalf jaar, waarna militaire dienst en baantjes volgden.

Daarna volgde een slechte periode. T. had schulden, raakte zijn huis kwijt en zwierf een paar maanden rond met een tentje. „We vermoeden dat hij toen dronk en joints rookte.” Hier kwam een eind aan toen T. een zolderkamer in Apeldoorn betrok en een baan kreeg bij een benzinestation. Vader: „Hij heeft al zijn schulden afbetaald. Toen dat klaar was, hebben we samen die prestatie gevierd.”

Opnieuw slecht

Sinds herfst 2008 ging het opnieuw slecht. T. vond dat hij in de fabriek in Apeldoorn waar hij een aantal jaar werkte, onrechtvaardig werd behandeld. Hij bleef weg en raakte in een dip, volgens de ouders. Maar de laatste maand ging het beter. „Hij was weer vrolijk, kwam weer op verjaardagen.” Waarom hij dan vorige week een aanslag op het koningshuis probeerde te plegen, is hun volstrekt onduidelijk. „Hij moet op dat moment gek zijn geweest”, denkt zijn vader. „Ik herken in deze daad niets van het jong dat het ooit was.”

De aanslag wordt morgen en zaterdag in Apeldoorn herdacht.
Bron: NRC

't Zal je kind maar zijn, sneu voor de ouders .
Huilen dan.
pi_68799986
Klinken als zeer vriendelijke ouders zo op het eerste gezicht.
pi_68800339
Is er nou al bekend wat Karst nog precies tegen de agent heeft gezegd toen hij nog praatte na het ongeluk?
I had a signature once. It was awful.
pi_68800530
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 09:54 schreef Dichtpiet. het volgende:
Klinken als zeer vriendelijke ouders zo op het eerste gezicht.
Het zal je kind maar wezen.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 10:34:04 #296
176471 oh-oh
pi_68801354
Voor die ouders is het even erg als voor de andere mensen die erbij betrokken zijn.
Vreselijk.
( Groucho Marx )
pi_68801536
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 10:34 schreef oh-oh het volgende:
Voor die ouders is het even erg als voor de andere mensen die erbij betrokken zijn.
Vreselijk.
Het klinkt als vloeken maar denk 't wel.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:29:10 #298
176471 oh-oh
pi_68811650
Ik heb heel goed nieuws!
Senna mag vandaag naar huis
Ze moet wel heel rustig aan doen. Veel rusten.
Maar dat mag thuis gebeuren.
Ze is vandaag jarig, en ze is echt heel erg blij met alle kaarten die ze heeft gekregen, vreemde mensen hebben haar zelfs kadootjes gestuurd, zo lief
Vanochtend kreeg ze nog een hele leuke BN-er aan haar bed als verjaardagsverrassing.
( ik vind het niet gepast om hier zo te zeggen wie dat is, wie het wil weten weet mn pm box wel te vinden )
Nu mag ze thuis aansterken. Alle kaarten gaan mee en als er nog wat aankomt wordt het nog opgehaald door haar vader. En ik moest van haar vader iedereen hier bedanken voor de kaartjes, hij was er helemaal emotioneel van dat iedereen zo meeleeft.
Vanavond gaat hij met het broertje naar de herdenkingsbijeenkomst in Apeldoorn.
Dat zal heel zwaar zijn maar wel heel goed voor zijn verwerking.
Dank jullie wel allemaal, namens Senna en haar familie

[ Bericht 0% gewijzigd door oh-oh op 08-05-2009 15:42:36 ]
( Groucho Marx )
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:35:58 #299
246116 Gootsteen
en weg ...
pi_68811892
Tof !
Jij bedankt voor het updaten !
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 8 mei 2009 @ 15:47:08 #300
163650 Greys
pi_68812270
Hier ook even jubelen voor Senna! Op haar verjaardag naar huis en dan ook nog zulk leuk bezoek.
Wat fijn!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')