abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 augustus 2009 @ 20:36:56 #176
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_72291458
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 20:27 schreef Elefes het volgende:

[..]

Inderdaad, helemaal gelijk! Heb je al iets van een singel of een zadel om gehad? Of is hij nog geen 3 jaar oud?
(En bij sommige paarden lijkt het net of ze zadelmak geboren zijn, maar er staat bij ons ook een 3-jarige op stal die alleen nog maar met 2 mensen aan een halster gelongeerd kan worden na maanden werk.. Het verschilt zo erg per paard.)
Hij is 4 Maar we hebben gewacht to hij zelf aangaf dat hij wel wilde werken. singeltje hebben we nog niet om gehad, zadel ook nog niet, maar heb wel al min of meer spelenderwijs gehangen, ga altijd, als ik naast hem sta, met mn armen en mn hoofd op zn rug liggen, vanaf daar zijn we gaan uitbouwen. Nou stond hij ergens, en ik moest iets pakken, kon er net niet bij, dus heb hem even als een soort van opstapje gebruikt, gewoon opdrukken op z'n rug, hij vind alles best.
Aan de longe is hij niet echt de makkelijkste, los in de roundpen doet ie stukken beter, dan issie gewoon braaf, aan de longe probeert ie je omver te trekken. Klein etterbakje

Overigens, wat jij zegt over paarden die zadelmak geboren lijken te zijn. Ons hengstje (2 weken jonger dan Wiseguy) is dr zo een. Die kwam helemaal groen uit de wei, en na een week lag er een zadel op. Zijn reactie: hij keek een keer om, tilde 1 oor op, en deed daarna gewoon weer wat ie altijd doet, gewoon braaf zijn.
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_72303333
Hi,

Ik ben afgelopen Zaterdag met de 7-jarige hengst (Osmium x Houston) Kring kampioen geworden in Kring 5 (Zuid-Holland). Zodra ik foto's heb, zal ik ze plaatsen! Was voor deze hengst (die pas 6 maanden onder het zadel is) pas zijn 3e wedstrijd!
pi_72304336
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:20 schreef Xs2Shanna het volgende:
Hi,

Ik ben afgelopen Zaterdag met de 7-jarige hengst (Osmium x Houston) Kring kampioen geworden in Kring 5 (Zuid-Holland). Zodra ik foto's heb, zal ik ze plaatsen! Was voor deze hengst (die pas 6 maanden onder het zadel is) pas zijn 3e wedstrijd!
Netjes, gefeliciteerd!
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_72308570
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 20:36 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Overigens, wat jij zegt over paarden die zadelmak geboren lijken te zijn. Ons hengstje (2 weken jonger dan Wiseguy) is dr zo een. Die kwam helemaal groen uit de wei, en na een week lag er een zadel op. Zijn reactie: hij keek een keer om, tilde 1 oor op, en deed daarna gewoon weer wat ie altijd doet, gewoon braaf zijn.
Mijn vorige paard was ook zo makkelijk zadelmak. Ze hadden er een paar keer op gezeten en toen kon ik (onervaren in die tijd met jonge paarden) er al op.

Mijn paardje nu is wel wat anders, maar dat is ook weer leuk. Vandaag was ik in galop even mijn rechterbeugel kwijt, en daar ging hij.. In volle galop de bak door (hij vind het erg eng als hij zoiets tegen zijn lichaam voelt gaan). Gelukkig kon ik hem op een volte rijden en toen na een paar rondjes mijn beugel weer vinden. Was weer even spannend
We zijn al wat aan het oefenen voor de L1, maar wijken is toch nog moeilijk..
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:20 schreef Xs2Shanna het volgende:
Hi,

Gefeliciteerd!
Welke discipline rijd je, en mag je door naar de regiokampioenschappen?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_72308873
Nee Regio is al geweest in het hele land. De hippide is volgens mij volgende week al.
Ik had helaas mijn eerste wedstrijd gestart, tijdens de laatste selectie, en bij ons moet je er twee rijden, om geselecteerd te worden, dus helaas (ik had wel de hoogste punten van mijn klasse). Dit was onze tweede wedstrijd.

Ik start B, dit paard is pas sinds een half jaar onder het zadel.

pi_72309110
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:17 schreef Xs2Shanna het volgende:
Nee Regio is al geweest in het hele land. De hippide is volgens mij volgende week al.
Ik had helaas mijn eerste wedstrijd gestart, tijdens de laatste selectie, en bij ons moet je er twee rijden, om geselecteerd te worden, dus helaas (ik had wel de hoogste punten van mijn klasse). Dit was onze tweede wedstrijd.

Ik start B, dit paard is pas sinds een half jaar onder het zadel.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ja ik dacht ook al, dat zal wel krap worden als de regio nog is .
Hippiade is inderdaad aankomend weekend (vrijdag en zaterdag).

Ziet er verder erg mooi uit, mooi paard! Is er een reden dat hij nog hengst is?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_72309795
Nee, niet specifiek. Ik rijd hem voor mensen waar hij aan huis staat. En daar staat hij al van veulen af aan. Hij stond niet in de weg, hij is niet vervelend, hij is goed handelbaar, dus we hebben er absoluut geen last van. Mocht ik er met rijden en concoursen problemen mee krijgen gaan ze eraf.

Maar we kunnen hem thuis gewoon houden, dus in principe staat hij niet in de weg met zijn balletjes.
pi_72371140
En dit is de 2.5 jarige. Foto gisteren gemaakt.

Een Santano x Mermus R.

Het vosje is een Osmium x Houston, en mijn oudste is papierloos.
  vrijdag 11 december 2009 @ 20:09:12 #184
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_75529164
Ik heb twee nieuwe paarden Ik ga zondag even goede foto's maken.

Het gaat om een zwarte ruin van Florestan en een bruine ruin van Rockwell. Ze zijn respectievelijk 3 en 7 jaar oud En enorm lief
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  FOK!fotograaf vrijdag 11 december 2009 @ 21:38:59 #185
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_75532749
nieuwe ponies in dit topic
Ik was hem al kwijt
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  maandag 4 januari 2010 @ 21:13:03 #186
285992 Heidebewoonster
Net nieuw hier !
pi_76414801
Ik heb ze ongeveer zelf... ze zijn van mijn oom
.
pi_76984211
Wauw, mooie paarden
Liefde is niet te koop, maar toch het kostbaarste wat er is...
  maandag 22 februari 2010 @ 20:48:46 #188
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_78318855
Ik heb jullie hulp nodig/advies/wijze raad nodig...

Afgelopen zomer heb ik 3 maanden in het buitenland op een ranch gewerkt. 1 van de paarden op de ranch is door de stal waar ik nu werk gefokt en stond afgelopen zomer al een half jaar te koop. Het is een erg leuk, lief en vooral heel braaf quarterhorse ruintje. Hij was afgelopen zomer 100% in orde, de eerste tijd wel wat stijf, maar dat is niet zo gek, hij had een half jaar lang alleen maar op het land gelopen en was niet bereden.

Momenteel staat het ruintje in Nederland in training op een handelsstal, hij staat inmiddels al anderhalf jaar te koop en 2 weken geleden zijn we gaan kijken en hebben we hem laten keuren. Hij was absoluut niet goed, liep rechtsachter kreupel, had gigantische drukplekken op zijn schoft (op de ranch waar hij vandaan komt hebben ze een op maat gemaakt zadel, een gewoon zadel past hem niet aangezien hij een nogal rare schoft heeft, hoog en breed, dit zadel is niet mee genomen naar Nederland en hij wordt momenteel gereden met een zadel dat toevallig over is). Keuringsarts heeft ons dus aangeraden om hem niet te kopen, en zeker niet voor het bedrag dat ze voor hem vragen (¤5000).
Ik heb nog steeds redelijk goed contact met de eigenaren van het paard en zij vertelde mij dat ze een bevriende dierenarts wel naar hem wilde laten kijken, zo gezegd zo gedaan. En nu krijg ik net een mailtje dat er niets aan de hand is met het paard, zijn schoft was wel wat pijnlijk, maar volgens hen komt dat omdat hij zichzelf in zijn schoft bijt, dit lijkt mij fysiek onmogelijk. Dat hij rechtsachter niet zuiver liep lag aan ons, hij zal wel raar in de trailer hebben gestaan, of meteen uit de stal in draf gezet zijn. Dit is niet waar, hij is vanuit stal op de trailer geladen, naar de arts gereden waar we eerst ruim 20 minuten rond hebben gestapt met hem, daarna buigproeven ed, daarna is hij gelongeert, maar bleek hij niet zuiver te lopen, de arts heeft hem expres nog iets langer laten lopen om te kijken of hij niet gewoon stijf was. Dit was hij niet.
Anyway, lang verhaal, waar het op neer komt, we willen het paard nog steeds hebben, het is een braaf paard wat prima bij onze andere paarden zou passen, en we hebben toch wel behoefte aan een bomproof paard er bij. Daarnaast maken we ons gewoon zorgen om hem, ik heb hem van de zomer nog gezien en toen was het een vrolijk paard wat zich vaak jonger voor deed dan hij is. Nu is het een paardje dat alles maar over zich heen laat komen, en is hij (qua uiterlijk) 10 jaar ouder geworden. Het paard naast hem bijt hem en hij doet niets terug, en dus vinden we hem ook wel een beetje zielig.
Mochten rontgenfoto's geen artrose uitwijzen willen we dit paard toch wel hebben, we lappen hem wel op
Maar goed, de eigenaren zijn er van overtuigd dat hij nog zeker ¤5000 waard is, ondanks een negatief keuringsrapport. Iemand enig idee wat ik nog meer kan doen? Hij was zo zielig, noem me een mietje, maar ik heb de hele avond lopen janken toen we hem niet mee konden nemen na de keuring

mega schop
volgens mij is het een nogal lang en verwarrend verhaal geworden

[ Bericht 1% gewijzigd door Pien85 op 23-02-2010 18:51:58 ]
  Boks-Chick maandag 22 februari 2010 @ 20:55:46 #189
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_78319223
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:48 schreef Pien85 het volgende:
En nu krijg ik net een mailtje dat er niets aan de hand is met het paard, zijn schoft was wel wat pijnlijk, maar volgens hen komt dat omdat hij zichzelf in zijn schoft bijt, dit lijkt mij fysiek onmogelijk. Dat hij rechtsachter niet zuiver liep lag aan ons
Dit stuk moet je toch duidelijk zijn dat die 'bevriende' dierenarts voor geen meter te vertrouwen is he
lolwut
  maandag 22 februari 2010 @ 20:57:25 #190
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_78319307
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:55 schreef BrandX het volgende:

[..]

Dit stuk moet je toch duidelijk zijn dat die 'bevriende' dierenarts voor geen meter te vertrouwen is he
Ja, dat idee had ik al direct nadat ze me mailde dat ze een bevriende dierenarts gingen laten kijken Maar ja, wat doe je er aan. De prijs gaat vanaf het begin af aan al omhoog, en weer omlaag, en weer omhoog( ik heb bedragen gezien tussen de ¤3000 en ¤6000, momenteel dus op ¤5000, maar het zou me niets verbazen als ze morgen opeens meer of minder vragen ). Je zou toch verwachten dat ze na anderhalf jaar wel weten dat ze dat paard voor die prijs niet verkocht krijgen én dat hij er écht niet beter op wordt...
ik ben nog niet gewend aan jouw nieuwe UI
  Boks-Chick maandag 22 februari 2010 @ 20:59:12 #191
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_78319386
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:57 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Ja, dat idee had ik al direct nadat ze me mailde dat ze een bevriende dierenarts gingen laten kijken Maar ja, wat doe je er aan. De prijs gaat vanaf het begin af aan al omhoog, en weer omlaag, en weer omhoog. Je zou toch verwachten dat ze na anderhalf jaar wel weten dat ze dat paard voor die prijs niet verkocht krijgen én dat hij er écht niet beter op wordt...
ik ben nog niet gewend aan jouw nieuwe UI
Ik begrijp dat je het paard persée wil hebben, wat hij ook mankeert. Ik zou dan gewoon er heen gaan, trailer gelijk mee en zeggen: "ik neem hem nu mee voor 2500 en we praten niet meer over zijn kreupele achterbeen en het is een done deal en praten nergens meer over"
En dan zien wat ze zeggen.
lolwut
  maandag 22 februari 2010 @ 21:00:58 #192
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_78319479
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:59 schreef BrandX het volgende:

[..]

Ik begrijp dat je het paard persée wil hebben, wat hij ook mankeert. Ik zou dan gewoon er heen gaan, trailer gelijk mee en zeggen: "ik neem hem nu mee voor 2500 en we praten niet meer over zijn kreupele achterbeen en het is een done deal en praten nergens meer over"
En dan zien wat ze zeggen.
Eigenaren zijn niet aanwezig op de stal waar hij nu staat. En we willen hem niet persé hebben, we willen eerst röntgenfoto's, zeker weten dat het geen artrose is. Vorige keer dat we er waren hebben we 3000 geboden en dan zouden we het nergens meer over hebben, toen moesten ze "er over nadenken" en zijn we dus onverrichter zaken weer naar huis gegaan
  maandag 22 februari 2010 @ 21:03:04 #193
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_78319586
Oh, en om mijn verhaal even wat op te vrolijken een filmpje van de hengst bij ons op stal, hij kan voetballen (wel geluid aan )
pi_78319695
Leeftijd?
Met deze gezondheidsklachten zou ik er sowieso al never nooit 5000 euro voor betalen. Paardenmarkt ligt op z'n gat en voor 5000 euro kun je momenteel een heel behoorlijk en gezond paard krijgen. En die ga je uiteindelijk net zo lief en leuk als deze vinden.
Mocht je het wel doen, altijd zelf laten keuren door een zelfgekozen dierenarts.
know'm sayin?
word? word.
  maandag 22 februari 2010 @ 21:06:53 #195
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_78319767
quote:
Op maandag 22 februari 2010 21:05 schreef alors het volgende:
Leeftijd?
Met deze gezondheidsklachten zou ik er sowieso al never nooit 5000 euro voor betalen. Paardenmarkt ligt op z'n gat en voor 5000 euro kun je momenteel een heel behoorlijk en gezond paard krijgen. En die ga je uiteindelijk net zo lief en leuk als deze vinden.
Mocht je het wel doen, altijd zelf laten keuren door een zelfgekozen dierenarts.
Dat hebben we dus ook gedaan keuringsarts was door ons gekozen en die vond hem dus niet goed, dat een 'bevriende dierenarts' daar anders over denkt is dan zeker niet mijn probleem.
Ze willen eventueel nog terug naar 4250, maar dat vind ik nog steeds veel te veel, meer dan 3000 ga ik er niet aan uitgeven, en zéker niet zo. Hij wordt dit jaar 13
pi_78328068
quote:
Op maandag 22 februari 2010 21:06 schreef Pien85 het volgende:
Dat hebben we dus ook gedaan keuringsarts was door ons gekozen en die vond hem dus niet goed, dat een 'bevriende dierenarts' daar anders over denkt is dan zeker niet mijn probleem.
Ze willen eventueel nog terug naar 4250, maar dat vind ik nog steeds veel te veel, meer dan 3000 ga ik er niet aan uitgeven, en zéker niet zo. Hij wordt dit jaar 13
  • 13 jaar oud
  • Ziet eruit als 23
  • Loopt onzuiver
  • Drukplekken op schoft
  • Schommelende prijs

Mja. Ik vind dat het een vreemd luchtje heeft. Maar als je echt verliefd bent op dat beestje, zou ik toch proberen wat BrandX zegt. Met een laatste bod komen, en ook aandragen dat je echt verliefd op m bent, maar dat je geen geldboom in de achtertuin hebt en ook niet op je achterhoofd gevallen bent. 5000 euro voor een 13 jarig paard in matige (!!) toestand is héél erg veel. Vooral omdat het een ruin is en je dus van je lang zal ze leven niet kan fokken met dat beessie. Was het nou een hengst of een merrie, dan snap ik die prijs nog enigszins. Heb je geprobeerd om de eigenaren een foto te laten zien van hoe de ruin er NU aan toe is? Met drukplekken en al?
  •   dinsdag 23 februari 2010 @ 00:18:08 #197
    155016 Pien85
    Manipulatief kutwijf
    pi_78328688
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 00:00 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

• 13 jaar oud
  • Ziet eruit als 23
  • Loopt onzuiver
  • Drukplekken op schoft
  • Schommelende prijs

Mja. Ik vind dat het een vreemd luchtje heeft. Maar als je echt verliefd bent op dat beestje, zou ik toch proberen wat BrandX zegt. Met een laatste bod komen, en ook aandragen dat je echt verliefd op m bent, maar dat je geen geldboom in de achtertuin hebt en ook niet op je achterhoofd gevallen bent. 5000 euro voor een 13 jarig paard in matige (!!) toestand is héél erg veel. Vooral omdat het een ruin is en je dus van je lang zal ze leven niet kan fokken met dat beessie. Was het nou een hengst of een merrie, dan snap ik die prijs nog enigszins. Heb je geprobeerd om de eigenaren een foto te laten zien van hoe de ruin er NU aan toe is? Met drukplekken en al?
  • Jep, hebben ze gezien, maar goed, het is me inmiddels duidelijk dat het welzijn van ;t paard ze niks doet. Heb dan ook besloten dat ik voor deze prijs niets voor 't paard kan doen. Heb ze net gemail, als antwoord op een mail van hen, dat ik het paard definitief niet wil hebben voor meer dan 2500, en ze meteen even de slachtprijs vermeld, misschien onaardig, maar wel erg waar.
    Beestje mankeert niks dat niet weer is op te lappen, maar dan zou ik uiteindelijk nog meer geld kwijt zijn, dus voor die prijs zeker niet. Einde verhaal, dag Billie

Overigens hartverschuerend, in het buitenland waren Billie en ik dikke vriendjes, hij sloopte het schrikdraad van het weiland om achter me aan te kunnen lopen, begon te gillen als ik te lang niet in de buurt was, en stond zelfs een keer achter me in de keuken
    Toen ik 2 weken geleden aan kwam op de stal waar hij nu staat en hem van een afstandje riep ging hij helemaal uit z'n dak, begon te gillen, tegen z'n boxdeur aan te trappen, en kroop helemaal in me. De trailer liep hij, zoals we van hem gewend zijn zó in. De trailer uit, toen we weer terug op die stal waren was een ander verhaal, bij de dierenarts wilde hij de trailer graag uit, terug op stal wilde meneer met ons mee en besloot de trailer niet meer uit te gaan... Hij wilde mee
    Billie is overigens niet z'n echte naam, is een koosnaampje dat ik hem gegeven heb omdat hij van die dikke billen heeft (ehm... had, er is niets meer van over ) Billie klinkt fijn, bovendien wil ik niet dat de eigenaren mijn post op Fok! kunnen vinden door op zijn (stamboek)naam te googlen

[ Bericht 5% gewijzigd door Pien85 op 23-02-2010 00:24:20 ]
    pi_78378556
    Update je ons over de afloop? Of is het al afgelopen?
      woensdag 24 februari 2010 @ 08:07:53 #199
    155016 Pien85
    Manipulatief kutwijf
    pi_78381327
    quote:
    Op woensdag 24 februari 2010 00:53 schreef Leintjeuh het volgende:
    Update je ons over de afloop? Of is het al afgelopen?
    Het is wat mij betreft voorlopig afgelopen, zij willen niets van de prijs afhalen, en ik ben absoluut niet bereid om zo veel voor dat paard te betalen... Ik denk dus dat 'ie nog welen even op de stal staat waar hij nu staat en daar vermoedelijk alleen maar slechter wordt
    pi_78382766
    Pien85, heeft hij goed papier voor een quarter?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')