abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf maandag 15 juni 2009 @ 21:57:57 #101
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_70041631
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:38 schreef Nies het volgende:

[..]

Ik heb letterlijk hier neergezet dat ik geen ervaring met een eigen paard heb, niet met paarden in het algmeen. Daarbij ben ik inderdaad gezegend met een fiks aantal mensen in mijn omgeving die daar wel ervaring mee hebben.

En mij bovendien gratis en voor niks hun hulp (ook met doorrijden jah, dus ook dat kost me geen kwartje) en steun aan te bieden ipv mij op alle mogelijke manieren over mij heen te vallen.

Dat was het wel zo'n beetje. Heb helemaal geen zin om zoveel energie te steken in een stel mensen die hun oordeel al vellen zonder dat ze ook maar enig idee hebben waar ze het over hebben.
je bent wel erg snel op je tenen getrapt he Heb je toevallig ook een account op bokt?

We zijn hier allemaal mensen die jarenlange ervaring met paarden hebben. Sommigen van ons hebben 100den paarden onder hun kont gehad van groen tot hoogopgeleid. Geloof me nou maar dat we weten wat we zeggen. Ja uit ervaring ja.
Ik heb mensen zoals jij moeten helpen, die een jong paard kochten zodat ze "naar elkaar konden groeien". Tegen de tijd dat de paarden 3,5 / 4 jaar waren konden ze verkocht worden omdat men er niet mee om kon gaan. Hoeveel hulp je ook krijgt JIJ bent degene die met het paard overweg moet kunnen. En geloof me, dat zal niet meevallen met 600 kilo puberaal geweld. En al je paardenvrienden zullen ook niet elke keer kunnen om je te helpen.
Het lijkt zo makkelijk bij iemand anders.. een paard leert snel, zodra ie doorheeft dat jij er niet mee om kan gaan...

ah veel succes met al je vrienden die zeggen wat je wilt horen
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  maandag 15 juni 2009 @ 22:30:39 #102
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_70043095
Zijn dr hier eigenlijk ook westernruiters, of alleen engels?
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_70043225
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:30 schreef Pien85 het volgende:
Zijn dr hier eigenlijk ook westernruiters, of alleen engels?
Ik rijd alleen Engels. Lijkt me wel leuk om een keer western te proberen trouwens. Rijd jij wel western?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  maandag 15 juni 2009 @ 22:36:05 #104
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_70043349
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:33 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ik rijd alleen Engels. Lijkt me wel leuk om een keer western te proberen trouwens. Rijd jij wel western?
Jep Heb jaren engels gereden, toen een tijd gestopt omdat mijn paard was overleden, en uiteindelijk min of meer perongeluk in de western terecht gekomen
  maandag 15 juni 2009 @ 23:52:03 #105
123170 alors
zlata1234
pi_70046464
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:52 schreef Elefes het volgende:

[..]

Dat is het hele punt niet, er wordt geen oordeel geveld. Alleen gewaarschuwd, denk er goed over na. Ik heb al genoeg mensen figuurlijk én letterlijk op hun bek zien gaan met een jong paard.
Als jij mensen hebt die je helpen en die ervaring hebben met jonge paarden hoeft het zeker geen probleem te zijn, maar overweeg gewoon goed wat je wilt en kunt.
Idd, ik las dat je vanwege je onervarenheid met eigen paarden een rustig paard wilde, zelfs een koudbloed. Terwijl er zat warmbloeden met een doodbraaf karakter zijn natuurlijk. Dan klinkt mij een jaarling Fries, die best pittig kunnen zijn, zo op het eerste gezicht niet logisch in de oren. Dus zet ik daar vraagtekens bij en advies. Maar ik kan verder niet ruiken in wat voor omgeving je zit, wat je ervaring nu wél is.
know'm sayin?
word? word.
pi_70051574
Zie het als behulpzaam advies niet als aanval dat mensen zeggen dat je moet oppassen met een jong paard. Elk paard voelt per ruiter precies of je bang bent of zenuwachtig bent en zal bij jou waarschijnlijk andere dingen doen als bij een ander. Hulp is nooit mis natuurlijk, maar je moet er niet van uitgaan dat dan jou problemen met hulp van een ander zijn opgelost.

Het kan zo uitpakken dat ie met een ander geen problemen vertoont, maar als jij niet zeker bent van je zaak zal het paard dat voelen en misschien/wellicht bij jou wel zich misdragen. Een jong paard zal vrijwel altijd de limiet opzoeken.

Ik heb ik-weet-niet-hoeveel paarden ingereden en geholpen bij mensen die een jong paard wilden, maar ik heb het daarom ook vaak genoeg fout zien gaan. En dan komt het er inderdaad vaak op neer dat ze het beestje uiteindelijk verkopen tegen hun zin in omdat het niet gaat. En dat is gewoon sonde nietwaar?
Een gewaarschuwd mens telt voor twee, en zeker met een belangrijke keuze voor aanschaf van een paard zeker iets wat je erg goed moet doordenken.

Zie het alsjeblieft niet als aanval, maar ik vind het altijd zo hartverscheurend als mensen dan hun paard moeten weg doen waar ze wel veel om geven, maar niets mee kunnen

En we hebben ons hele leven friezen/kruising friezen gehad. En ze kunnen veel pittiger zijn dan mensen ervan verwachten vaak, zeker als ze jong zijn. Men ziet ze altijd als hele rustige kalme paarden, maar onderschatten ze daarom vaak in de pit en kracht die ze kunnen hebben. En dan werkt hun formaat/gewicht je niet bepaald in het voordeel
  FOK!fotograaf dinsdag 16 juni 2009 @ 12:03:05 #107
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_70055389
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 09:52 schreef vahmpcat het volgende:
Zie het als behulpzaam advies niet als aanval dat mensen zeggen dat je moet oppassen met een jong paard. Elk paard voelt per ruiter precies of je bang bent of zenuwachtig bent en zal bij jou waarschijnlijk andere dingen doen als bij een ander. Hulp is nooit mis natuurlijk, maar je moet er niet van uitgaan dat dan jou problemen met hulp van een ander zijn opgelost.

Het kan zo uitpakken dat ie met een ander geen problemen vertoont, maar als jij niet zeker bent van je zaak zal het paard dat voelen en misschien/wellicht bij jou wel zich misdragen. Een jong paard zal vrijwel altijd de limiet opzoeken.

Ik heb ik-weet-niet-hoeveel paarden ingereden en geholpen bij mensen die een jong paard wilden, maar ik heb het daarom ook vaak genoeg fout zien gaan. En dan komt het er inderdaad vaak op neer dat ze het beestje uiteindelijk verkopen tegen hun zin in omdat het niet gaat. En dat is gewoon sonde nietwaar?
Een gewaarschuwd mens telt voor twee, en zeker met een belangrijke keuze voor aanschaf van een paard zeker iets wat je erg goed moet doordenken.

Zie het alsjeblieft niet als aanval, maar ik vind het altijd zo hartverscheurend als mensen dan hun paard moeten weg doen waar ze wel veel om geven, maar niets mee kunnen

En we hebben ons hele leven friezen/kruising friezen gehad. En ze kunnen veel pittiger zijn dan mensen ervan verwachten vaak, zeker als ze jong zijn. Men ziet ze altijd als hele rustige kalme paarden, maar onderschatten ze daarom vaak in de pit en kracht die ze kunnen hebben. En dan werkt hun formaat/gewicht je niet bepaald in het voordeel
jij zegt wat ik zeg, alleen dan iets vriendelijker

Friezen zijn warmbloed paarden, daarbij worden ze steeds meer gefokt voor de sport ipv om de ploeg te trekken. Ik heb jarenlang friezen gereden. En daar zaten er genoeg bij die mij alle hoeken van de bak hebben laten zien. Met name toen ze jong waren en toen ze 5 jaar waren (pubertijd). terwijl ze aan de hand zo mak als een lammetje waren!

Een paard is een paard blijft een paard, of het nou een koudbloed of een volbloed is.
pi_70056669
Och er zit natuurlijk wel verschil tussen warm of koudbloed. Een arabier zal altijd anders reageren dan een fries. Maar het blijft erbij dat het slimme dieren zijn die echt wel doorhebben wat voor iemand er op hun rug zit.

Hoe dan ook is een paard blijft een vluchtdier, warm of koudbloed. Enige verschil wat ik echt ooit daadwerkelijk heb gemerkt is dat in sommige situaties mijn fries/shire kruising. Als deze ergens van schrikt zal vooral zijn Shirebloed waarschijnlijk aangeven eerst stil te staan voor hij besluit wat te doen. Sommige stellen dat een fries "de warmbloed onder de koudbloeden" is maar dat zegt in wezen ook wel genoeg over mensen die het wel een koudbloed vinden "maar dan anders"

En in zo'n geval zal het op je ervaring e.d komen, want als zo'n soort paard ervoor kiest met je te sollen of het hazenpad te nemen, is er soms heel wat meer voor nodig
(de herinneringen alleen al soms De menig geschrokken jogger die toevallig op mijn pad kwam in een worsteling met een jonge fries die weigerde zal dit kunnen beamen)

Dus ik vraag me ook af waarom je eigenlijk voor een fries kiest om mee te beginnen?

[ Bericht 4% gewijzigd door vahmpcat op 16-06-2009 12:55:40 ]
pi_70065169
Of t nu om een Arabier, Kwpner, Haflinger of Fries gaat, als je ze teveel ruimte geeft, zeker als ze nog jong zijn zullen ze 'over je heen lopen'.
quote:
En in zo'n geval zal het op je ervaring e.d komen, want als zo'n soort paard ervoor kiest met je te sollen of het hazenpad te nemen, is er soms heel wat meer voor nodig
Mee eens. En ik kan me echt niet voorstellen dat men het slecht met je voorheeft hier Nies. Ik denk dat iedereen hier wel eens of misschien meerdere malen getuige is geweest van mensen met een jong paard wat fout ging. Ik heb een ex stalgenootje die met een 2 jarige Friese ruin bij ons kwam staan. Ze was gewoon bang voor hem, en het paard speelde daar handig op in, had totaal géén respect voor haar.
  woensdag 17 juni 2009 @ 19:47:50 #110
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_70107322
Officieel, om maar even wat mensen uit de droom te helpen, zijn alle paarden met vreemd bloed warmbloeden. Daar bedoel ik mee, alle paarden waaraan orientaals bloed is toegevoegd. Dit houd in dat de echte koudbloeden (Fjorden, Ijslanders en nog wat Amerikaanse inheemse rassen) behoorlijk zeldzaam zijn.

Want ja, zelfs de grote en logge Percheron is officieel een warmbloed Arabische voorouders he.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_70161978
Zondag hoop ik mijn laatste puntje te halen voor de M. Als dat lukt heb ik over twee weken mijn debuut al....
  woensdag 24 juni 2009 @ 16:56:38 #112
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_70329817
Zooo... de Duitsers zijn echt bezig met een klopjacht
pi_70330939
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:56 schreef Samzz het volgende:
Zooo... de Duitsers zijn echt bezig met een klopjacht
Hoezo?
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_70334074
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 17:28 schreef buitenbeentje het volgende:
Hoezo?
Dopingonderzoek bij paarden misschien? Of anders een gestolen paard ofzo?
  woensdag 24 juni 2009 @ 20:20:23 #115
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_70336084
Whisper van Isabell Werth zou positief getest zijn op fluphenazine volgens NOS teletekst. Er wordt een contra-expertise gedaan maar volgens de (aangescherpte) regels wordt er meteen geschorst bij een positieve A-staal (eerste onderzoek).

Isabell mag in ieder geval niet meedoen in Aken volgende week. Morgen is er een hoorzitting bij de FEI hierover.

Zou dit Anky een duwtje geven in de "goede" richting? Begreep dat ze wat problemen had met motivatie. Misschien dat het tijdelijk wegvallen van Isabell haar honger naar het winnen weer terug laat komen of zou juist het tegenovergestelde gebeuren nu?
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  donderdag 25 juni 2009 @ 12:49:33 #116
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_70355687
Dat doping. Overigens ben ik een fervent voorstander van het zero tolerance beleid.

De FN maakt schoon schip lijkt wel En ik ben helemaal klaar met Anky's gezeik over motivatie problemen, ze HOEFT het niet te doen. Schiet op zeg.
  FOK!fotograaf donderdag 25 juni 2009 @ 17:00:46 #117
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_70364662
Ik niet. Dat houdt in dat je je paard geen pijnstiller mag geven, of een spierverslapper/ontspanner. Het zijn topsporters. Topsporters nemen soms ook een aspirientje tegen de hoofdpijn. Zoiets is na 2 dagen volledig uitgewerkt maar blijft wel nog weken in je bloed zitten.

Ik ben het qua dat met de ruiters eens, er moet een opschrijfsysteem komen waar ze neer kunnen zetten wat, wanneer, hoeveel, waar en waarom ze iets aan hun paard gegeven hebben.
pi_70364822
quote:
De FN heeft mij gisteren laten weten dat mijn paard Whisper tijdens een dopingcontrole positief is getest op Fluphenazine. Ik wil hier graag ook zelf op reageren en bezorgde mensen meer laten weten over de achtergrond van deze zaak.

Whisper lijdt aan het zogenaamde Shivering Syndroom, ook wel de trilziekte of in het Duits "Zitterkrankheit" genoemd. Dit is een aandoening in het centrale zenuwstelsel waarbij evenwichtsstoornissen op kunnen treden, zoals wanneer het paard bijvoorbeeld bij de hoefsmid staat, gebandageerd moet worden of de hoeven worden uitgekrabt. In principe kan het paard dus omvallen zodra het op drie benen moet staan.
Het paard begint dan uit nervositeit te trillen en maakt ongecontroleerde stappen omdat het denkt het evenwicht te verliezen en om te vallen.

Deze ziekte is niet pijnlijk en beperkt ook de mogelijkheden in de sport niet, maar de mensen die met het paard omgaan lopen wel een verhoogd veiligheidsrisico.

Daarom heb ik mijn dierenarts Hans Stihl gevraagd of deze ziekte behandeld zou kunnen worden. Dokter Stihl vertelde mij dat er nog geen geneesmiddelen zijn die de ziekte volledig kunnen genezen, maar dat een aantal behandelde paarden goed op een bepaald medicijn reageren, genaamd Modecate. Dit medicijn bevat de werkzame stof Fluphenazine.
We hebben Whisper op 16 mei 2009 met dit medicijn behandeld om te kijken of hij zou reageren. Dit was inderdaad het geval, aangezien de evenwichtsstoornissen minder werden en er daardoor ook minder ongecontroleerde bewegingen volgden.

Ik heb mijn dierenarts tevens gevraagd wanneer dit middel weer uit zijn bloed verdwenen zou zijn. Dokter Stihl vertelde mij dat zijn ervaringen uitwezen dat dit meestal na zes dagen zou gebeuren, maar dat we hier nooit helemaal zeker van konden zijn.
Daarom hebben we uit veiligheidsoverwegingen besloten om Whisper pas weer op 30 mei 2009 te laten starten tijdens de wedstrijd in Wiesbaden.
Dit besluit heb ik met een zuiver geweten genomen, in volledige overtuiging van mijn gelijk.
Toch werd tijdens een dopingcontrole van de FEI nog resterende sporen van deze stof gevonden.
De reden hiertoe zou kunnen zijn dat het laboratorium een nieuwe analyse-methode heeft toegepast.

De FEI heeft mij onmiddellijk een startverbod opgelegd omdat dit nou eenmaal de regels zijn bij dergelijke gevallen. Dat de restsporen op dit moment niet meer werkzaam zijn bij mijn paard, maakt volgens de voorschriften niet uit.

Ik betreur dit incident ten zeerste en ik hoop dat alle veroordelingen jegens mij worden herzien, en ik ben er volledig van overtuigd dat ik wel degelijk juist gehandeld heb. Ik wil dat het reglement zo wordt aangepast dat een zinvolle behandeling van sportpaarden gewoon mogelijk wordt zonder gevaar te lopen dat je voor lange tijd geschorst kunt worden.
De middelen die worden gebruikt bij de analyses veranderen steeds en dat geeft wel een hele dubbele betekenis aan het woord "onvoorspelbaar".

Ik ben mij er van bewust dat mensen nu twijfelen aan mijn eerlijkheid en correctheid en aan de manier waarop wij met onze sport omgaan.
Ik wil mij via deze weg verontschuldigen bij hen die aan de paardensport en aan mij verbonden zijn.
Uiteraard zal ik er alles aan doen om mensen met meer vragen van antwoorden te zien, en zonodig nog meer opheldering omtrent deze kwestie te verschaffen.

Isabell Werth
Je kan je afvragen of een paard met die 'aandoening' in de ring thuishoort...
pi_70364932
+ Over Anky...ik denk dat Anky Isabell er liever in de ring van langs geeft dan dat ze op deze manier van een concurrent af is!
pi_70364963
Oh, en ik heb mn laatste punt niet kunnen rijden zondag. GRRR.
Maar, wel heerlijk gereden en voor t eerst zonder zweep. Ging super en had geen enkel inzakmoment in de ring dus ik ben niet zo bang meer voor de M
pi_70370211
Hebben jullie ook dat als je mest opruimt in de wei/ paddock, een paard naast je komt staan om vervolgens een grote hoop mest te deponeren...

Ik vind het wel frappant en ze doen het alle drie...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  donderdag 25 juni 2009 @ 23:42:10 #122
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_70377816
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 20:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hebben jullie ook dat als je mest opruimt in de wei/ paddock, een paard naast je komt staan om vervolgens een grote hoop mest te deponeren...

Ik vind het wel frappant en ze doen het alle drie...

Die heb ik nog nooit meegemaakt.
Wel vind de Shetlander het een sport om de kruiwagen om te mieteren.
Dat is altijd leuk met nieuwelingen.

Leuke dieren paardjes.
Heb er zelf geen, maar ik verzorg die van mn tante en help gewoon een handje in de stal. Prachtige dingen meegemaakt met die monsters.
pi_70377910
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 23:42 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Die heb ik nog nooit meegemaakt.
Wel vind de Shetlander het een sport om de kruiwagen om te mieteren.
Dat is altijd leuk met nieuwelingen.

Leuke dieren paardjes.
Heb er zelf geen, maar ik verzorg die van mn tante en help gewoon een handje in de stal. Prachtige dingen meegemaakt met die monsters.
Ja ze vinden de kruiwagen met mest machtig interessant, snif snif

Omduwen doen ze niet, want dan gebeuren er minder leuke dingen...
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  donderdag 25 juni 2009 @ 23:59:08 #124
151344 Queen_Minny
pi_70378552
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 23:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ja ze vinden de kruiwagen met mest machtig interessant, snif snif

Omduwen doen ze niet, want dan gebeuren er minder leuke dingen...
Kahn weet bij wie hij het kan proberen. We hebben al menig nieuweling luid vloekend de kruiwagen zien optillen en weer alles erin zien scheppen, met een vrolijk kijkende Shetlander op veilige afstand.

De aantrekkingskracht van een kruiwagen vol met hun eigen mest moet onweerstaanbaar zijn.
pi_70378705
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 23:59 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Kahn weet bij wie hij het kan proberen. We hebben al menig nieuweling luid vloekend de kruiwagen zien optillen en weer alles erin zien scheppen, met een vrolijk kijkende Shetlander op veilige afstand.

De aantrekkingskracht van een kruiwagen vol met hun eigen mest moet onweerstaanbaar zijn.
Ja dat voelen ze haarfijn aan
Ze vinden het handvat van de mestschep ook al zo ontzettend interessant.
Als ik ze nou maar kon trainen om de schep te gebruiken
  vrijdag 26 juni 2009 @ 00:08:55 #126
151344 Queen_Minny
pi_70379003
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 00:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ja dat voelen ze haarfijn aan
Ze vinden het handvat van de mestschep ook al zo ontzettend interessant.
Als ik ze nou maar kon trainen om de schep te gebruiken

Paarden die hun eigen mest opruimen... ideaal!

De schep is hier minder interessant. Maar de zakken van het opruimmens zijn altijd de moeite waard.
pi_70379061
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 00:08 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Paarden die hun eigen mest opruimen... ideaal!

De schep is hier minder interessant. Maar de zakken van het opruimmens zijn altijd de moeite waard.
Als ze nou net als cavia's de helft opeten, zou dat stukken schelen

Maar goed, ik doe het met liefde hoor
pi_70386625
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 00:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Als ze nou net als cavia's de helft opeten, zou dat stukken schelen

Maar goed, ik doe het met liefde hoor
Haha, fraai
Een van onze paarden heeft wel een apart hoekje ervoor in de stal zeg maar, dus dat is wel makkelijk. De rest is minder netjes
  vrijdag 26 juni 2009 @ 11:53:33 #129
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_70390844
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 17:00 schreef fraubitch het volgende:
Ik niet. Dat houdt in dat je je paard geen pijnstiller mag geven, of een spierverslapper/ontspanner. Het zijn topsporters. Topsporters nemen soms ook een aspirientje tegen de hoofdpijn. Zoiets is na 2 dagen volledig uitgewerkt maar blijft wel nog weken in je bloed zitten.

Ik ben het qua dat met de ruiters eens, er moet een opschrijfsysteem komen waar ze neer kunnen zetten wat, wanneer, hoeveel, waar en waarom ze iets aan hun paard gegeven hebben.
Dan is de vraag: Zou je een dier dat aan de pijnstillers zit wel moeten starten? Die heeft niet voor niks pijn. En dat is absoluut niet te vergelijken met een topsporter, die beslist over zijn eigen lichaam.

Overigens is het met een verklaring van de FEI arts heel goed mogelijk met paarden te starten die sporen van geneesmiddelen in hun bloed hebben. Als je maar vooraf aan kan tonen waar dat vandaan komt en waarvoor het is gebruikt
pi_70398284
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 09:44 schreef vahmpcat het volgende:

[..]

Haha, fraai
Een van onze paarden heeft wel een apart hoekje ervoor in de stal zeg maar, dus dat is wel makkelijk. De rest is minder netjes
Handig

Ik heb ooit een keer op een pensionstal stage gelopen en daar zat me toch een vies paard bij

Alle mest compleet over de hele stal uitgesmeerd en het viel me nog mee dat ze er niet in ging liggen.
Lijkt me trouwens niet zo tof als je een schimmel hebt met die gewoonte.
  FOK!fotograaf vrijdag 26 juni 2009 @ 17:13:40 #131
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_70401725
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 11:53 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dan is de vraag: Zou je een dier dat aan de pijnstillers zit wel moeten starten? Die heeft niet voor niks pijn. En dat is absoluut niet te vergelijken met een topsporter, die beslist over zijn eigen lichaam.

Overigens is het met een verklaring van de FEI arts heel goed mogelijk met paarden te starten die sporen van geneesmiddelen in hun bloed hebben. Als je maar vooraf aan kan tonen waar dat vandaan komt en waarvoor het is gebruikt
Hmm ik zeg niet dat je met een ziek paard moet starten ik zeg dat elk gezonde topsporter wel eens een medijcijn nodig heeft.
pi_70409693
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 15:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

Lijkt me trouwens niet zo tof als je een schimmel hebt met die gewoonte.
Ik kende een héle vieze schimmel. Elke dag een grote mestvlek op zijn wang en hals en op nog een andere plaats op zijn lichaam. Ook als hij net gewassen was.

Mijn paardje is vrij schoon. Mest keurig achterin de stal, en de stal blijft mooi droog. Alleen stinkt het de laatste tijd wel ongelofelijk naar ammoniak als ik uitmest (terwijl hij toch niet heel nat is).
Maar goed ik mag niet klagen wat dat betreft, er staan bij ons toch smeerlappen op stal

Juweel: jammer dat je geen winstpunt had. Volgende wedstrijd beter En gewoon nog even verder oefenen, dat kan nooit kwaad

En tja Werth... Ik denk dat je inderdaad in overleg met de nationale bond/FEI wel bepaalde dingen moet kunnen gebruiken voor je paard, als er reden voor is (en het uitbrengen in de sport niet bezwaarlijk).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_70413479
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 22:04 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ik kende een héle vieze schimmel. Elke dag een grote mestvlek op zijn wang en hals en op nog een andere plaats op zijn lichaam. Ook als hij net gewassen was.

Mijn paardje is vrij schoon. Mest keurig achterin de stal, en de stal blijft mooi droog. Alleen stinkt het de laatste tijd wel ongelofelijk naar ammoniak als ik uitmest (terwijl hij toch niet heel nat is).
Maar goed ik mag niet klagen wat dat betreft, er staan bij ons toch smeerlappen op stal
Ik ben blij dat die van ons nu 24/7 in de wei staan, dan hoef ik alleen maar buiten even te scheppen.
En idd in de winter hangt er zo'n vreselijke ammoniak-stank
Plus het feit dat ik helemaal naar stal stink als ik thuis kom
pi_70430542
Mijn paard heeft waarschijnlijk wat last van doorkomende wolfstandjes
Hij is al een paar weken met rijden erg snel met zijn hoofd in de lucht en dan best "taai", om het minste geringste of om de kleinste verandering van de teugel/bit heb ik het idee.
Nu zag ik van de week dat hij tandjes begon te krijgen, dus het kan erg goed daar aan liggen. Volgende week komt de veearts en dan worden ze er als het goed is uit gehaald.
Iemand hier ervaring mee? Hoe geneest dat, hebben ze er daarna nog lang last van, zijn er risico's aan verbonden, of gewoon lekker laten zitten die tandjes?

Mooi jammer (nu we het toch over doping hebben ) dat ik over 2 maanden de kampioenschappen heb hopen maar dat het dan helemaal opgelost is (nu rijden is ook niet altijd even prettig).
pi_70519961
Zielig Elefes! Is de VA er al geweest? Volgens mij hebben ze er er geen last meer van als ze er eenmaal uit zijn hoor
Misschien ook even goed kijken of het bit niet te groot is voor zijn mond?

Verder is het afgelopen zondag gelukt. Eerste met 191 en tweede met 189. Dus nu M startgerechtigd Blijft raar dat het de week ervoor 10x zo goed ging en de punten dan 20 punten lager uitvallen. Maar de juries waren deze keer erg enthousiast over ons. De eerste kwam zelfs haar auto uit om ons tips en complimenten te geven, echt heel leuk!
pi_70521726
De ene jury is de andere niet blijkt maar weer. Gefeliciteerd Juweel, en succes in de M!
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_70608945
De veearts komt als het goed is maandag (pas).. Ik had hem bijna niet meer gereden omdat hij de hele tijd met zijn hoofd in de lucht loopt als ik ook maar vraag. Vandaag toch eens even doorgezet en goed in de buiging rond gereden, en waarachtig ging het al een stuk beter (wel nog gevoelig in zijn mond, maar niet meer de hele tijd zijn hoofd in de lucht).
Het bit is niet te groot.. Ik denk dat hij ook gewoon een beetje kleinzerig is Ze zijn ook nog maar net door aan het komen, maar maandag zijn ze er als het goed is uit .

Hartstikke goed die punten Juweel! Gefeliciteerd, op naar de M1! Ooit vallen de punten ontzettend tegen, ooit ontzettend mee.. Is toch altijd een beetje afwachten.
Wanneer ga je M1 starten?
pi_70696538
Sinds afgelopen vrijdag een nieuwe aanwinst, Tinker Douval een zes jarige ruin. Vrijdag uit Belgie gehaald en staat nu lekker bij te komen op de wei. Ik ga hier binnenkort op rijden, samen met mijn vriendin oefenen en het onder de knie krijgen.

-
pi_70702274
Hoe was t vandaag met de VA, Elefes? Tandjes eruit?

Wat een onwijs leuke tinker Gijsje! En ga maar aan de oefen want een vriendin van mij heeft bijna hetzelfde type Tinker en start momenteel M2 met winst

Zondag ga ik over, ik ben er nu al zenuwachtig voor.. Ook omdat meneer een nieuw kunstje heeft. Bij E of B aangalopperen op de linkerhand springt hij in contra aan, en waar dat nu opeens weer vandaan komt? Dus daar moeten we even hard aan gaan werken deze week, verder vond de juf het proefjes oefenen erg goed gaan.
pi_70728495
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:18 schreef Juweel het volgende:
Hoe was t vandaag met de VA, Elefes? Tandjes eruit?

Wat een onwijs leuke tinker Gijsje! En ga maar aan de oefen want een vriendin van mij heeft bijna hetzelfde type Tinker en start momenteel M2 met winst

Zondag ga ik over, ik ben er nu al zenuwachtig voor.. Ook omdat meneer een nieuw kunstje heeft. Bij E of B aangalopperen op de linkerhand springt hij in contra aan, en waar dat nu opeens weer vandaan komt? Dus daar moeten we even hard aan gaan werken deze week, verder vond de juf het proefjes oefenen erg goed gaan.
Ik kon er helaas niet bij zijn want ik moest gaan werken voor de veearts er was... Dus dadelijk naar stal! Met rijden had ik hem er toch maar doorheen gereden, en toen ging het eigenlijk wel weer redelijk goed. Alleen een beetje taai.

Oeh spannend naar de M Juweel! Heel veel succes alvast, gaat zeker goedkomen. Bij verkeerd aangalopperen moet je misschien iets meer schoudervoor denken en goed de buitenkant begrensd houden, dan wordt het moeilijk voor het paard om verkeerd aan te springen.
Leuk hoor, de M. Ik rijd altijd graag in de M-dressuur (we zijn al hard aan het oefenen ).

Gijsje: inderdaad een leuke tinker! Heb je er al op gezeten? Of gaat dat binnenkort gebeuren? Is hij/zij wel al beleerd?
pi_70770055
Nou Douval is weer terug naar de eigenaar helaas, hij had botsplinters in zijn rechter achterbeen waar ook een bult zat. De dierenarts die Douval keurde vond dit geen probleem dus toch maar besloten onder voorbehoud Douval te kopen. Echter vertrouwde we het niet en foto's laten maken. Bleek dus mis te zijn.

Heel avontuur geweest om hem terug te brengen, verkoper nam zijn telefoon niet meer op. Speurtocht gehad naar een collega die belde hem en we werden daarna door de verkoper gebeld. Kreeg de smoes dat hij in Florida zat, we geloofde het niet en zijn er gisteravond met paard heen gereden. Bleek de verkoper gewoon thuis te zijn.

Uiteindelijk goed gekomen en geld terug gekregen, maar heel jammer het was zo'n mooi paard. Maar omdat dit al het tweede paard met problemen zou worden wilde we toch niet verder gaan. Dus we kunnen weer op zoek naar een gezond paard.
-
pi_70772849
Wat jammer Gijsje!! Wat een teleurstelling....
pi_70774868
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 10:04 schreef Gijsje het volgende:
Nou Douval is weer terug naar de eigenaar helaas, hij had botsplinters in zijn rechter achterbeen waar ook een bult zat. De dierenarts die Douval keurde vond dit geen probleem dus toch maar besloten onder voorbehoud Douval te kopen. Echter vertrouwde we het niet en foto's laten maken. Bleek dus mis te zijn.

Heel avontuur geweest om hem terug te brengen, verkoper nam zijn telefoon niet meer op. Speurtocht gehad naar een collega die belde hem en we werden daarna door de verkoper gebeld. Kreeg de smoes dat hij in Florida zat, we geloofde het niet en zijn er gisteravond met paard heen gereden. Bleek de verkoper gewoon thuis te zijn.

Uiteindelijk goed gekomen en geld terug gekregen, maar heel jammer het was zo'n mooi paard. Maar omdat dit al het tweede paard met problemen zou worden wilde we toch niet verder gaan. Dus we kunnen weer op zoek naar een gezond paard.
Was dat iets wat de verkoper al wist?

Iig succes met de zoektocht naar een nieuw paard.
pi_70777840
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Was dat iets wat de verkoper al wist?

Iig succes met de zoektocht naar een nieuw paard.
Tja dat weten we dus niet, ik heb zelf nu zoiets van wel zeker gezien zijn laconieke reactie op het hele gebeuren. We hebben Douval wel laten keuren maar die dierenarts vond ik ook maar behoorlijk vaag over alles. Heel vervelend allemaal, zeker omdat het voor ons echt een perfect paard was. Qua grote, omgang, uiterlijk enz.

Gelukkig gister meteen actie ondernomen, we waren al aardig aan hem gehecht. Voordat we er nog meer aan hechten. We gaan nu weer opzoek, maar zoeken het nu meer in de buurt.
-
pi_70808118
Gaan jullie weer op zoek naar een Tinker?

Rijden ging erg goed gisteren. We hebben een nieuwe spiegel in de buitenbaan dus ik kan mooi zien dat hij prachtig op 3 sporen sbw loopt! Verder galoppeerde hij alles goed aan, alsof hij nooit anders had gedaan. Vanavond aan de slag met middendraf doorzitten, gaat steeds beter maar zit níet makkelijk
pi_70817813
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:06 schreef Juweel het volgende:
Gaan jullie weer op zoek naar een Tinker?
Ja we willen zeker weer voor een Tinker gaan. Spreekt mij toch het meeste aan qua uiterlijk, gedrag en ook wel de hoogte van de meeste tinkers.
-
pi_70920040
Zal ik eens voor je vragen of mijn vriendin met de Tinker misschien een leuk, gezond beestje te koop weet staan?

Vandaag was het zo ver op de Gooische in Huizen; voor het eerst met knappe Xander in de M! Met losrijden was ik vrij gespannen, maar al gauw bleek dat dat nergens voor nodig was. Hij bleef rustig en toch heel fijn te rijden dus het ging eigenlijk vanzelf.
Proefjes gingen netjes, alsof we nooit anders hadden gedaan (dwz, het voelde bijna natuurlijker dan de L2) en het was eigenlijk gewoon heel leuk!
Punten waren 180 en 186, en in de tweede proef waren we ook nog eens eerste! Ik ben bang dat die grijns de eerstvolgende dagen niet van mijn gezicht afgaat!
pi_70924435
Gefeliciteerd Juweel, dat is een waardig debut met een schitterend resultaat!
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_70936586
Dankje! Ik lig echt nog steeds in een deuk
pi_70936613
En helemaal nu ik de uitslagen online zie....in de proef waar ik eerste was hebben er van de 9 slechts 3 een wp. Ongelooflijk. Die lijst hang ik boven mijn bureau hier
pi_71292179
Gefeliciteerd Juweel! Erg netjes gedaan Leuk hoor, M rijden

Gijsje, al een nieuw paard op het oog? Wel vervelend om hem zo terug te moeten brengen.. Maar jullie gaan vast weer een heel fijn paard vinden!

De veearts heeft de tanden van mijn paard gevijld een paar weken geleden, hij bleek haken op zijn kiezen te hebben. Meteen het hele probleem met rijden opgelost, het ging meteen weer een heel stuk beter met de aanleuning, buiging, en alles waarvoor ik ook maar een beetje contact met zijn mond moest hebben eigenlijk .
Al weer bijna twee weken geleden de laatste selectiewedstrijd gehad. Hij deed echt zo zijn best, was zo fijn! De proef kon me al niet meer zo veel schelen want bij het losrijden was hij er hélemaal, zo heerlijk gereden! Beetje jammer was dat het vrij veel uitliep (uiteindelijk een half uur, waarvan ik met een kwartier rekening had gehouden) en dat het toen net begon te regenen toen ik moest starten. Hij zakte iets diep in het begin, en ik had de pech dat er net een paraplu voorbij kwam wat hij heel eng vindt, dus even hoofd omhoog en een stukje galop waar het niet hoorde. Nog een dribbeltje in de middenstap (ik wilde iets teveel) maar verder liep hij een hele fijne en nette proef, mijn beste tot nu toe vind ik zelf. Ik merk dat het rijden tussen de bordjes steeds beter gaat.
Ik was 2e met 205 punten! En uiteindelijk zelfs kringkampioen van onze kring in de B

Nog een foto die gemaakt is op onze laatste wedstrijd (hij was zo fijn dat de regen me niets kon schelen en ik een big smile had ):

En nog een foto van een wedstrijd een paar maanden geleden:

maandag 27 juli 2009 @ 20:45:38 #152
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_71376217
Weet niet of er hier mensen geïnteresseerd zijn, maar 6 september is er Natural Horsemanship dag op stal Mansour in Arnhem http://www.nharnhem.nl/
pi_71381479
Wow Elefes, wat een prachtige foto's! Jullie zijn een mooie combinatie

6 September heb ik wedstrijd, Pien.
pi_71396230
Goedemiddag,

Na de problemen hebben we nu eindelijk een paard gevonden waar we goed mee aan de slag kunnen en ook goed bij ons past. Valentino hebben we sinds afgelopen donderdag bij ons op stal staan, hij staat al in de kudde en dan gaat redelijk, redelijk omdat hij nogal dominant is tegenover andere paarden. Het eerste gevecht met de kuddeleider heeft hij dan ook meteen gewonnen en nu is hij geloof ik aardig het baasje. De rest komt niet bij hem in de beurt dus ik weet niet of dat wel zo goed is. Maar goed het gaat geloof ik wel steeds beter.

Qua rijden is hij heel makkelijk, gister voor het eerst in de bak gereden en dat ging goed. Samen met mijn vriendin op haar paard wat gestapt. Reageerde goed, we rijden zonder bit wat hij niet gewend is maar ook dat ging goed. Valentino vermaakt zich goed met zijn nieuwe maatje Diesel het paard van mijn vriendin. Even nog wat foto's...

Foto Valentino

Valentino en zijn maatje Diesel
-
pi_71568312
Leuk Gijsje! En deze is helemaal goedgekeurd neem ik aan?

Ik ben blij. Daisy is weer lekker losgemaakt door de VA/osteopaat, hij gaf ons weer een mooi compliment dat ze zo fijn liep en er zo goed uitziet voor haar leeftijd. Die kunnen we in onze zak steken, samen met de rekening
Verder ben ik gisteren voor de tweede keer M1 gestart met mijn lieve Friese vriend. Het ging niet zo goed als de vorige keer maar toch best heel netjes. Iedereen van stal verwachtte winst, uiteindelijk had ik 175 en een tweede prijs en 176 en de derde prijs. Er waren 10 deelnemers en slechts één had er winst. Ik ben dus erg tevreden dat ik twee keer in de top 3 heb kunnen rijden. De winstpunten komen wel weer

zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:40:53 #156
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_71899689
Right... Ik heb jullie hulp nodig...

Ik ben opzoek naar iets onmogelijks
Ik heb eindelijk besloten wat voor kleur de spullen van Wiseguy gaan worden, knal roze... Ik had een ander besluit moeten nemen want: Ik zoek een KNALroze halster mét touw in de maat cob... Ze zijn er wel in de maat Shetland en in veulen maatje... Maar daar past Wiseguy z'n hoofd natuurlijk niet in
Heb de ruitersportzaken hier in de buurt al afgebeld en niemand die iets heeft, hoogstens in het babyroze, maar dat wil ik dus niet. Iemand enig idee waar ik zoiets kan vinden? Ik wil niet via internet bestellen omdat ik dan de kleur niet live kan zien en bovendien niet zo makkelijk kan passen, het ene cob-halster is het andere niet, helaas ook niet qua maat... Dus iemand enig idee?
pi_71899936
Hmm nouja als je in de buurt niets kan vinden is online eventueel toch enige oplossing?
Ben er ook geen tegen gekomen laatste tijd eigenlijk....

Vond wel toch op internet deze kleur:

Of bedoel je nog feller?
pi_71903281
Ik heb laatst voor het eerst in 5 jaar weer paardgereden. Het was echt supervet. En het ging ook nog best goed. Mijn houding viel me echt mee. Alleen draf was hel Het was een Fries en de bak eigenlijk iets te mul. Ik kan niet zo goed stazitten omdat ik dat nooit deed, kon het ritme nu ook niet lekker pakken. En doorzitten op een paard (ipv mijn vroegere pony arabiertje die als een stoeltje doorzat) is echt pittig. Bovendien had ze geen zin om een lekker door te blijven draven, dus echt tijd om mijn ritme te vinden kreeg ik ook niet. Galop ging wel helemaal super, echt boven verwachting
Sommige dingen ging ook nog automatisch, dan dacht ik: huh wat doe ik nou, ohja dat moet zo Ik had mijn handen er wel vol aan, als je niet goed oplette en niet bleef sturen ging ze lekker dr eigen gang. Maar daar hou ik wel van

omg laat me de staatsloterij winnen, dan koop ik er meteen een
know'm sayin?
word? word.
pi_71921555
@ alors, had je na die 5 jaar geen spierpijn?

Sinds twee weken ben ik er ook maar weer opgeklommen, paard had een week stil gestaan (wegens vakantie en onverwachte omstandigheden) en had verwacht dat ze alle kanten op zou stuiteren (met dr 20 jaar), maar alles ging echt soepeltjes. Ze deed heel braaf wat ik vroeg en was erg beleefd, op het tapdansen voor het rijden na.
  zondag 16 augustus 2009 @ 14:26:51 #160
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_71922192
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:53 schreef vahmpcat het volgende:

Hmm nouja als je in de buurt niets kan vinden is online eventueel toch enige oplossing?
Ben er ook geen tegen gekomen laatste tijd eigenlijk....

Vond wel toch op internet deze kleur:
[ afbeelding ]
Of bedoel je nog feller?
Ik denk dat ie t fleece gaat slopen Meneer is in staat om ergens naar te kijken en 't daarmee kapot te maken Bovendien is het net een ander kleurtje dan ik zoek Ik blijf gewoon nog even zoeken
pi_71922239
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 14:26 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Ik denk dat ie t fleece gaat slopen Meneer is in staat om ergens naar te kijken en 't daarmee kapot te maken Bovendien is het net een ander kleurtje dan ik zoek Ik blijf gewoon nog even zoeken
En bijvoorbeeld een wit halster met textielverf?
Ik weet niet in hoeverre dat giftig is voor paarden..
  zondag 16 augustus 2009 @ 14:34:09 #162
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_71922475
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 14:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

En bijvoorbeeld een wit halster met textielverf?
Ik weet niet in hoeverre dat giftig is voor paarden..
Dat word licht roze, en ik wil echt heel fel, donker, hard roze begin nu toch medeleiden te krijgen met Wiseguy
  zondag 16 augustus 2009 @ 15:18:16 #163
123170 alors
zlata1234
pi_71923784
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 14:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
@ alors, had je na die 5 jaar geen spierpijn?

Sinds twee weken ben ik er ook maar weer opgeklommen, paard had een week stil gestaan (wegens vakantie en onverwachte omstandigheden) en had verwacht dat ze alle kanten op zou stuiteren (met dr 20 jaar), maar alles ging echt soepeltjes. Ze deed heel braaf wat ik vroeg en was erg beleefd, op het tapdansen voor het rijden na.
Ja, maar niet heel erg, maar wel een paar dagen lang ja Maar goed, dat was te verwachten en dat heb ik er graag voor over.
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:29:42 #164
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_71996356
Ik heb hét halster gevonden hoor
Iets anders dan ik van te voren wilde, maar hij is perfect

Binnenkort foto's van Wiseguy met het halster

Oh en ik heb sinds vandaag babyfoto's van hem

het spijt me voor het overmatig hartjes gebruik
pi_72006770
Haha, je hebt het onmogelijke toch gevonden

Veulenfoto's zijn leuk !
Jammer genoeg heb ik geen veulenfoto's van Fury, al is ze nu met haar 20 jaar nog net een veulen
  woensdag 19 augustus 2009 @ 17:46:34 #166
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_72015398
Fotospampost
't Was net een shetlander als veulen

Maar, met 3 weken was hij zo:

En met 1 jaar was hij zo:

En nu issie zo:

het is een beetje jammer dat ie net op t moment van de foto een raar hoofd trekt

Foto's met halstertje heb ik nog niet, was mijn camera vergeten vandaag
pi_72033475
Pien: Check ook de Endurance winkels (online) ff, daar hebben ze volgens mij een enorm fluoriserend assortiment.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 10:59:11 #168
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_72033647
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:53 schreef Juweel het volgende:
Pien: Check ook de Endurance winkels (online) ff, daar hebben ze volgens mij een enorm fluoriserend assortiment.
Halstertje heb ik hoor Ze hadden alleen geen roze touwtjes Maar goed, daar ga ik binnenkort wel even naar zoeken
pi_72034736
Ow sorry, overheen gelezen
pi_72067712
Leuk, wist niet dat er hier ook paarden eigenaren zaten!

Ik heb 3 paarden!

Een ruin van 16 jaar, die staat met pensioen!
Een 2,5 jarige hengst (kwpn).
En een 7-jarige hengst (kwpn)
pi_72290604
We zijn vorige week 5e geworden op de Brabantse Kampioenschappen!
Het ging erg goed, er had ws nog meer in gezeten als ik iets actiever had gereden... Toch is 5e een erg mooi resultaat en het geeft me zeker vertrouwen voor de toekomst.

De eerste dag een goede proef gereden, eigenlijk geen fouten. Ik had zelfs voor het eerst ooit een 9 op mijn puntenlijst! Ik werd 2e met 208 en 197 punten. Door naar de tweede dag dus, mijn paardje vond het niets die dag zo lang op de trailer (hij is helemaal niet van die lange wedstrijden gewend).. De tweede dag weer op pad, 's ochtends gereden en het ging goed maar een fout in de proef (verkeerde galop aangesprongen) die ik wel snel kon herstellen. Ik was er niet zeker van of ik door zou zijn naar de finale: er mochten 6 van de 21 combinaties door en dat is op zo'n wedstrijd moeilijk om te halen, vooral als je een fout maakt..
De lijst voor de finale 's middags werd bekend gemaakt en ik mocht starten! Achteraf was ik in de ochtendproef nog 2e ook, met 207 en 192 punten (commentaar van een van de juryleden: super gereden, jullie zijn al echt een combinatie , daarbij stond ik dan ook ruim 1e). De finale gereden, het ging goed zonder fouten, alleen had het allemaal iets actiever gemogen.. Maar toch was ik erg tevreden, het was een vermoeiend weekend voor mijn paard (hij is nog zo jong) en hij liep echt nog heel fijn die middag, hij was er helemaal. Ik was in de middagproef 6e van de 12, en uiteindelijk dus 5e van Brabant!
Ik ben helemaal blij met mijn paardje, hij heeft het echt goed gedaan en liep superfijn.
Mijn instructeur zei zelfs, dat als ik iets flitsender zou rijden er niemand van me kan winnen. Erg mooi commentaar, en veel geleerd waar we nu na een week vakantie weer lekker mee aan de slag gaan!

Xs2Shanna, klinkt mooi je paarden, wat is de afstamming en heb je foto's? Rijd je ze ook, en zo ja welke discipline?

Pien85: Hoe gaat het met Wiseguy, is hij al beleerd ondertussen? Heb je al een foto met zijn nieuwe halster?

Juweel: Vooral de tweede foto is erg mooi, ziet er goed uit! Winst komt inderdaad wel weer, je kunt niet altijd dikke punten rijden (van een keer een wat mindere score leer je minstens zoveel!). Heb je ondertussen nog wedstrijd gehad?
  zondag 30 augustus 2009 @ 20:13:33 #172
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_72290711
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 20:10 schreef Elefes het volgende:
We zijn vorige week 5e geworden op de Brabantse Kampioenschappen!
Het ging erg goed, er had ws nog meer in gezeten als ik iets actiever had gereden... Toch is 5e een erg mooi resultaat en het geeft me zeker vertrouwen voor de toekomst.

De eerste dag een goede proef gereden, eigenlijk geen fouten. Ik had zelfs voor het eerst ooit een 9 op mijn puntenlijst! Ik werd 2e met 208 en 197 punten. Door naar de tweede dag dus, mijn paardje vond het niets die dag zo lang op de trailer (hij is helemaal niet van die lange wedstrijden gewend).. De tweede dag weer op pad, 's ochtends gereden en het ging goed maar een fout in de proef (verkeerde galop aangesprongen) die ik wel snel kon herstellen. Ik was er niet zeker van of ik door zou zijn naar de finale: er mochten 6 van de 21 combinaties door en dat is op zo'n wedstrijd moeilijk om te halen, vooral als je een fout maakt..
De lijst voor de finale 's middags werd bekend gemaakt en ik mocht starten! Achteraf was ik in de ochtendproef nog 2e ook, met 207 en 192 punten (commentaar van een van de juryleden: super gereden, jullie zijn al echt een combinatie , daarbij stond ik dan ook ruim 1e). De finale gereden, het ging goed zonder fouten, alleen had het allemaal iets actiever gemogen.. Maar toch was ik erg tevreden, het was een vermoeiend weekend voor mijn paard (hij is nog zo jong) en hij liep echt nog heel fijn die middag, hij was er helemaal. Ik was in de middagproef 6e van de 12, en uiteindelijk dus 5e van Brabant!
Ik ben helemaal blij met mijn paardje, hij heeft het echt goed gedaan en liep superfijn.
Mijn instructeur zei zelfs, dat als ik iets flitsender zou rijden er niemand van me kan winnen. Erg mooi commentaar, en veel geleerd waar we nu na een week vakantie weer lekker mee aan de slag gaan!

Xs2Shanna, klinkt mooi je paarden, wat is de afstamming en heb je foto's? Rijd je ze ook, en zo ja welke discipline?

Pien85: Hoe gaat het met Wiseguy, is hij al beleerd ondertussen? Heb je al een foto met zijn nieuwe halster?
Rustig aan met beleren We zijn nu lekker een beetje aan het longeren, en hij doet het echt heel goed, ben blij met hem. Foto heb ik nog steeds niet omdat ik met m'n stomme kop m'n geheugenkaartje heb uitgeleend
En gefeliciteerd
pi_72290963
Mijn verzorgpwny is tijdens een buitenrit in een puntige steen gestapt.
Ze had sinds een week geen hoefijzers meer.
Het steentje zat er zo diep in dat er een tang aan te pas moest komen om het eruit te halen.
Hopelijk zijn er geen ernstige gevolgen, want de hoef bloedde wel wat.

Nadat het steentje eruit was, liep ze gelijk weer goed op 4 benen.
Het was wel een sneu gezicht: ze stond namelijk op 3 beentjes.
pi_72291187
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 20:13 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Rustig aan met beleren We zijn nu lekker een beetje aan het longeren, en hij doet het echt heel goed, ben blij met hem. Foto heb ik nog steeds niet omdat ik met m'n stomme kop m'n geheugenkaartje heb uitgeleend
En gefeliciteerd
Inderdaad, helemaal gelijk! Heb je al iets van een singel of een zadel om gehad? Of is hij nog geen 3 jaar oud?
(En bij sommige paarden lijkt het net of ze zadelmak geboren zijn, maar er staat bij ons ook een 3-jarige op stal die alleen nog maar met 2 mensen aan een halster gelongeerd kan worden na maanden werk.. Het verschilt zo erg per paard.)
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 20:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mijn verzorgpwny is tijdens een buitenrit in een puntige steen gestapt.
Ze had sinds een week geen hoefijzers meer.
Het steentje zat er zo diep in dat er een tang aan te pas moest komen om het eruit te halen.
Hopelijk zijn er geen ernstige gevolgen, want de hoef bloedde wel wat.

Nadat het steentje eruit was, liep ze gelijk weer goed op 4 benen.
Het was wel een sneu gezicht: ze stond namelijk op 3 beentjes.
Ah dat is wel zielig.. Hopen maar dat het goed komt, ik heb er eigenlijk niet zo veel verstand van. Op zich moet het niet zo heel veel kwaad kunnen, maar als het bloedde...
pi_72291397
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 20:27 schreef Elefes het volgende:

Ah dat is wel zielig.. Hopen maar dat het goed komt, ik heb er eigenlijk niet zo veel verstand van. Op zich moet het niet zo heel veel kwaad kunnen, maar als het bloedde...
Thx!

Ze hadden de dierenarts ook even geraadpleegd en we moeten nu de hoef en het been in de gaten houden. Er was wel kans op een hoefzweer.

Zolang ze niet kreupelt, de hoef en het been niet warm is, dan is er niets aan de hand. Voorlopig was dat niet aan de orde, dus ik hoop er het beste van.
  zondag 30 augustus 2009 @ 20:36:56 #176
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_72291458
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 20:27 schreef Elefes het volgende:

[..]

Inderdaad, helemaal gelijk! Heb je al iets van een singel of een zadel om gehad? Of is hij nog geen 3 jaar oud?
(En bij sommige paarden lijkt het net of ze zadelmak geboren zijn, maar er staat bij ons ook een 3-jarige op stal die alleen nog maar met 2 mensen aan een halster gelongeerd kan worden na maanden werk.. Het verschilt zo erg per paard.)
Hij is 4 Maar we hebben gewacht to hij zelf aangaf dat hij wel wilde werken. singeltje hebben we nog niet om gehad, zadel ook nog niet, maar heb wel al min of meer spelenderwijs gehangen, ga altijd, als ik naast hem sta, met mn armen en mn hoofd op zn rug liggen, vanaf daar zijn we gaan uitbouwen. Nou stond hij ergens, en ik moest iets pakken, kon er net niet bij, dus heb hem even als een soort van opstapje gebruikt, gewoon opdrukken op z'n rug, hij vind alles best.
Aan de longe is hij niet echt de makkelijkste, los in de roundpen doet ie stukken beter, dan issie gewoon braaf, aan de longe probeert ie je omver te trekken. Klein etterbakje

Overigens, wat jij zegt over paarden die zadelmak geboren lijken te zijn. Ons hengstje (2 weken jonger dan Wiseguy) is dr zo een. Die kwam helemaal groen uit de wei, en na een week lag er een zadel op. Zijn reactie: hij keek een keer om, tilde 1 oor op, en deed daarna gewoon weer wat ie altijd doet, gewoon braaf zijn.
pi_72303333
Hi,

Ik ben afgelopen Zaterdag met de 7-jarige hengst (Osmium x Houston) Kring kampioen geworden in Kring 5 (Zuid-Holland). Zodra ik foto's heb, zal ik ze plaatsen! Was voor deze hengst (die pas 6 maanden onder het zadel is) pas zijn 3e wedstrijd!
pi_72304336
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:20 schreef Xs2Shanna het volgende:
Hi,

Ik ben afgelopen Zaterdag met de 7-jarige hengst (Osmium x Houston) Kring kampioen geworden in Kring 5 (Zuid-Holland). Zodra ik foto's heb, zal ik ze plaatsen! Was voor deze hengst (die pas 6 maanden onder het zadel is) pas zijn 3e wedstrijd!
Netjes, gefeliciteerd!
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_72308570
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 20:36 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Overigens, wat jij zegt over paarden die zadelmak geboren lijken te zijn. Ons hengstje (2 weken jonger dan Wiseguy) is dr zo een. Die kwam helemaal groen uit de wei, en na een week lag er een zadel op. Zijn reactie: hij keek een keer om, tilde 1 oor op, en deed daarna gewoon weer wat ie altijd doet, gewoon braaf zijn.
Mijn vorige paard was ook zo makkelijk zadelmak. Ze hadden er een paar keer op gezeten en toen kon ik (onervaren in die tijd met jonge paarden) er al op.

Mijn paardje nu is wel wat anders, maar dat is ook weer leuk. Vandaag was ik in galop even mijn rechterbeugel kwijt, en daar ging hij.. In volle galop de bak door (hij vind het erg eng als hij zoiets tegen zijn lichaam voelt gaan). Gelukkig kon ik hem op een volte rijden en toen na een paar rondjes mijn beugel weer vinden. Was weer even spannend
We zijn al wat aan het oefenen voor de L1, maar wijken is toch nog moeilijk..
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:20 schreef Xs2Shanna het volgende:
Hi,

Gefeliciteerd!
Welke discipline rijd je, en mag je door naar de regiokampioenschappen?
pi_72308873
Nee Regio is al geweest in het hele land. De hippide is volgens mij volgende week al.
Ik had helaas mijn eerste wedstrijd gestart, tijdens de laatste selectie, en bij ons moet je er twee rijden, om geselecteerd te worden, dus helaas (ik had wel de hoogste punten van mijn klasse). Dit was onze tweede wedstrijd.

Ik start B, dit paard is pas sinds een half jaar onder het zadel.

pi_72309110
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:17 schreef Xs2Shanna het volgende:
Nee Regio is al geweest in het hele land. De hippide is volgens mij volgende week al.
Ik had helaas mijn eerste wedstrijd gestart, tijdens de laatste selectie, en bij ons moet je er twee rijden, om geselecteerd te worden, dus helaas (ik had wel de hoogste punten van mijn klasse). Dit was onze tweede wedstrijd.

Ik start B, dit paard is pas sinds een half jaar onder het zadel.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ja ik dacht ook al, dat zal wel krap worden als de regio nog is .
Hippiade is inderdaad aankomend weekend (vrijdag en zaterdag).

Ziet er verder erg mooi uit, mooi paard! Is er een reden dat hij nog hengst is?
pi_72309795
Nee, niet specifiek. Ik rijd hem voor mensen waar hij aan huis staat. En daar staat hij al van veulen af aan. Hij stond niet in de weg, hij is niet vervelend, hij is goed handelbaar, dus we hebben er absoluut geen last van. Mocht ik er met rijden en concoursen problemen mee krijgen gaan ze eraf.

Maar we kunnen hem thuis gewoon houden, dus in principe staat hij niet in de weg met zijn balletjes.
pi_72371140
En dit is de 2.5 jarige. Foto gisteren gemaakt.

Een Santano x Mermus R.

Het vosje is een Osmium x Houston, en mijn oudste is papierloos.
  vrijdag 11 december 2009 @ 20:09:12 #184
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_75529164
Ik heb twee nieuwe paarden Ik ga zondag even goede foto's maken.

Het gaat om een zwarte ruin van Florestan en een bruine ruin van Rockwell. Ze zijn respectievelijk 3 en 7 jaar oud En enorm lief
  FOK!fotograaf vrijdag 11 december 2009 @ 21:38:59 #185
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_75532749
nieuwe ponies in dit topic
Ik was hem al kwijt
  maandag 4 januari 2010 @ 21:13:03 #186
285992 Heidebewoonster
Net nieuw hier !
pi_76414801
Ik heb ze ongeveer zelf... ze zijn van mijn oom
.
pi_76984211
Wauw, mooie paarden
Liefde is niet te koop, maar toch het kostbaarste wat er is...
  maandag 22 februari 2010 @ 20:48:46 #188
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_78318855
Ik heb jullie hulp nodig/advies/wijze raad nodig...

Afgelopen zomer heb ik 3 maanden in het buitenland op een ranch gewerkt. 1 van de paarden op de ranch is door de stal waar ik nu werk gefokt en stond afgelopen zomer al een half jaar te koop. Het is een erg leuk, lief en vooral heel braaf quarterhorse ruintje. Hij was afgelopen zomer 100% in orde, de eerste tijd wel wat stijf, maar dat is niet zo gek, hij had een half jaar lang alleen maar op het land gelopen en was niet bereden.

Momenteel staat het ruintje in Nederland in training op een handelsstal, hij staat inmiddels al anderhalf jaar te koop en 2 weken geleden zijn we gaan kijken en hebben we hem laten keuren. Hij was absoluut niet goed, liep rechtsachter kreupel, had gigantische drukplekken op zijn schoft (op de ranch waar hij vandaan komt hebben ze een op maat gemaakt zadel, een gewoon zadel past hem niet aangezien hij een nogal rare schoft heeft, hoog en breed, dit zadel is niet mee genomen naar Nederland en hij wordt momenteel gereden met een zadel dat toevallig over is). Keuringsarts heeft ons dus aangeraden om hem niet te kopen, en zeker niet voor het bedrag dat ze voor hem vragen (¤5000).
Ik heb nog steeds redelijk goed contact met de eigenaren van het paard en zij vertelde mij dat ze een bevriende dierenarts wel naar hem wilde laten kijken, zo gezegd zo gedaan. En nu krijg ik net een mailtje dat er niets aan de hand is met het paard, zijn schoft was wel wat pijnlijk, maar volgens hen komt dat omdat hij zichzelf in zijn schoft bijt, dit lijkt mij fysiek onmogelijk. Dat hij rechtsachter niet zuiver liep lag aan ons, hij zal wel raar in de trailer hebben gestaan, of meteen uit de stal in draf gezet zijn. Dit is niet waar, hij is vanuit stal op de trailer geladen, naar de arts gereden waar we eerst ruim 20 minuten rond hebben gestapt met hem, daarna buigproeven ed, daarna is hij gelongeert, maar bleek hij niet zuiver te lopen, de arts heeft hem expres nog iets langer laten lopen om te kijken of hij niet gewoon stijf was. Dit was hij niet.
Anyway, lang verhaal, waar het op neer komt, we willen het paard nog steeds hebben, het is een braaf paard wat prima bij onze andere paarden zou passen, en we hebben toch wel behoefte aan een bomproof paard er bij. Daarnaast maken we ons gewoon zorgen om hem, ik heb hem van de zomer nog gezien en toen was het een vrolijk paard wat zich vaak jonger voor deed dan hij is. Nu is het een paardje dat alles maar over zich heen laat komen, en is hij (qua uiterlijk) 10 jaar ouder geworden. Het paard naast hem bijt hem en hij doet niets terug, en dus vinden we hem ook wel een beetje zielig.
Mochten rontgenfoto's geen artrose uitwijzen willen we dit paard toch wel hebben, we lappen hem wel op
Maar goed, de eigenaren zijn er van overtuigd dat hij nog zeker ¤5000 waard is, ondanks een negatief keuringsrapport. Iemand enig idee wat ik nog meer kan doen? Hij was zo zielig, noem me een mietje, maar ik heb de hele avond lopen janken toen we hem niet mee konden nemen na de keuring

mega schop
volgens mij is het een nogal lang en verwarrend verhaal geworden

[ Bericht 1% gewijzigd door Pien85 op 23-02-2010 18:51:58 ]
  Boks-Chick maandag 22 februari 2010 @ 20:55:46 #189
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_78319223
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:48 schreef Pien85 het volgende:
En nu krijg ik net een mailtje dat er niets aan de hand is met het paard, zijn schoft was wel wat pijnlijk, maar volgens hen komt dat omdat hij zichzelf in zijn schoft bijt, dit lijkt mij fysiek onmogelijk. Dat hij rechtsachter niet zuiver liep lag aan ons
Dit stuk moet je toch duidelijk zijn dat die 'bevriende' dierenarts voor geen meter te vertrouwen is he
lolwut
  maandag 22 februari 2010 @ 20:57:25 #190
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_78319307
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:55 schreef BrandX het volgende:

[..]

Dit stuk moet je toch duidelijk zijn dat die 'bevriende' dierenarts voor geen meter te vertrouwen is he
Ja, dat idee had ik al direct nadat ze me mailde dat ze een bevriende dierenarts gingen laten kijken Maar ja, wat doe je er aan. De prijs gaat vanaf het begin af aan al omhoog, en weer omlaag, en weer omhoog( ik heb bedragen gezien tussen de ¤3000 en ¤6000, momenteel dus op ¤5000, maar het zou me niets verbazen als ze morgen opeens meer of minder vragen ). Je zou toch verwachten dat ze na anderhalf jaar wel weten dat ze dat paard voor die prijs niet verkocht krijgen én dat hij er écht niet beter op wordt...
ik ben nog niet gewend aan jouw nieuwe UI
  Boks-Chick maandag 22 februari 2010 @ 20:59:12 #191
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_78319386
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:57 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Ja, dat idee had ik al direct nadat ze me mailde dat ze een bevriende dierenarts gingen laten kijken Maar ja, wat doe je er aan. De prijs gaat vanaf het begin af aan al omhoog, en weer omlaag, en weer omhoog. Je zou toch verwachten dat ze na anderhalf jaar wel weten dat ze dat paard voor die prijs niet verkocht krijgen én dat hij er écht niet beter op wordt...
ik ben nog niet gewend aan jouw nieuwe UI
Ik begrijp dat je het paard persée wil hebben, wat hij ook mankeert. Ik zou dan gewoon er heen gaan, trailer gelijk mee en zeggen: "ik neem hem nu mee voor 2500 en we praten niet meer over zijn kreupele achterbeen en het is een done deal en praten nergens meer over"
En dan zien wat ze zeggen.
lolwut
  maandag 22 februari 2010 @ 21:00:58 #192
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_78319479
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:59 schreef BrandX het volgende:

[..]

Ik begrijp dat je het paard persée wil hebben, wat hij ook mankeert. Ik zou dan gewoon er heen gaan, trailer gelijk mee en zeggen: "ik neem hem nu mee voor 2500 en we praten niet meer over zijn kreupele achterbeen en het is een done deal en praten nergens meer over"
En dan zien wat ze zeggen.
Eigenaren zijn niet aanwezig op de stal waar hij nu staat. En we willen hem niet persé hebben, we willen eerst röntgenfoto's, zeker weten dat het geen artrose is. Vorige keer dat we er waren hebben we 3000 geboden en dan zouden we het nergens meer over hebben, toen moesten ze "er over nadenken" en zijn we dus onverrichter zaken weer naar huis gegaan
  maandag 22 februari 2010 @ 21:03:04 #193
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_78319586
Oh, en om mijn verhaal even wat op te vrolijken een filmpje van de hengst bij ons op stal, hij kan voetballen (wel geluid aan )
pi_78319695
Leeftijd?
Met deze gezondheidsklachten zou ik er sowieso al never nooit 5000 euro voor betalen. Paardenmarkt ligt op z'n gat en voor 5000 euro kun je momenteel een heel behoorlijk en gezond paard krijgen. En die ga je uiteindelijk net zo lief en leuk als deze vinden.
Mocht je het wel doen, altijd zelf laten keuren door een zelfgekozen dierenarts.
know'm sayin?
word? word.
  maandag 22 februari 2010 @ 21:06:53 #195
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_78319767
quote:
Op maandag 22 februari 2010 21:05 schreef alors het volgende:
Leeftijd?
Met deze gezondheidsklachten zou ik er sowieso al never nooit 5000 euro voor betalen. Paardenmarkt ligt op z'n gat en voor 5000 euro kun je momenteel een heel behoorlijk en gezond paard krijgen. En die ga je uiteindelijk net zo lief en leuk als deze vinden.
Mocht je het wel doen, altijd zelf laten keuren door een zelfgekozen dierenarts.
Dat hebben we dus ook gedaan keuringsarts was door ons gekozen en die vond hem dus niet goed, dat een 'bevriende dierenarts' daar anders over denkt is dan zeker niet mijn probleem.
Ze willen eventueel nog terug naar 4250, maar dat vind ik nog steeds veel te veel, meer dan 3000 ga ik er niet aan uitgeven, en zéker niet zo. Hij wordt dit jaar 13
pi_78328068
quote:
Op maandag 22 februari 2010 21:06 schreef Pien85 het volgende:
Dat hebben we dus ook gedaan keuringsarts was door ons gekozen en die vond hem dus niet goed, dat een 'bevriende dierenarts' daar anders over denkt is dan zeker niet mijn probleem.
Ze willen eventueel nog terug naar 4250, maar dat vind ik nog steeds veel te veel, meer dan 3000 ga ik er niet aan uitgeven, en zéker niet zo. Hij wordt dit jaar 13
  • 13 jaar oud
  • Ziet eruit als 23
  • Loopt onzuiver
  • Drukplekken op schoft
  • Schommelende prijs

Mja. Ik vind dat het een vreemd luchtje heeft. Maar als je echt verliefd bent op dat beestje, zou ik toch proberen wat BrandX zegt. Met een laatste bod komen, en ook aandragen dat je echt verliefd op m bent, maar dat je geen geldboom in de achtertuin hebt en ook niet op je achterhoofd gevallen bent. 5000 euro voor een 13 jarig paard in matige (!!) toestand is héél erg veel. Vooral omdat het een ruin is en je dus van je lang zal ze leven niet kan fokken met dat beessie. Was het nou een hengst of een merrie, dan snap ik die prijs nog enigszins. Heb je geprobeerd om de eigenaren een foto te laten zien van hoe de ruin er NU aan toe is? Met drukplekken en al?
  •   dinsdag 23 februari 2010 @ 00:18:08 #197
    155016 Pien85
    Manipulatief kutwijf
    pi_78328688
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 00:00 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

• 13 jaar oud
  • Ziet eruit als 23
  • Loopt onzuiver
  • Drukplekken op schoft
  • Schommelende prijs

Mja. Ik vind dat het een vreemd luchtje heeft. Maar als je echt verliefd bent op dat beestje, zou ik toch proberen wat BrandX zegt. Met een laatste bod komen, en ook aandragen dat je echt verliefd op m bent, maar dat je geen geldboom in de achtertuin hebt en ook niet op je achterhoofd gevallen bent. 5000 euro voor een 13 jarig paard in matige (!!) toestand is héél erg veel. Vooral omdat het een ruin is en je dus van je lang zal ze leven niet kan fokken met dat beessie. Was het nou een hengst of een merrie, dan snap ik die prijs nog enigszins. Heb je geprobeerd om de eigenaren een foto te laten zien van hoe de ruin er NU aan toe is? Met drukplekken en al?
  • Jep, hebben ze gezien, maar goed, het is me inmiddels duidelijk dat het welzijn van ;t paard ze niks doet. Heb dan ook besloten dat ik voor deze prijs niets voor 't paard kan doen. Heb ze net gemail, als antwoord op een mail van hen, dat ik het paard definitief niet wil hebben voor meer dan 2500, en ze meteen even de slachtprijs vermeld, misschien onaardig, maar wel erg waar.
    Beestje mankeert niks dat niet weer is op te lappen, maar dan zou ik uiteindelijk nog meer geld kwijt zijn, dus voor die prijs zeker niet. Einde verhaal, dag Billie

Overigens hartverschuerend, in het buitenland waren Billie en ik dikke vriendjes, hij sloopte het schrikdraad van het weiland om achter me aan te kunnen lopen, begon te gillen als ik te lang niet in de buurt was, en stond zelfs een keer achter me in de keuken
    Toen ik 2 weken geleden aan kwam op de stal waar hij nu staat en hem van een afstandje riep ging hij helemaal uit z'n dak, begon te gillen, tegen z'n boxdeur aan te trappen, en kroop helemaal in me. De trailer liep hij, zoals we van hem gewend zijn zó in. De trailer uit, toen we weer terug op die stal waren was een ander verhaal, bij de dierenarts wilde hij de trailer graag uit, terug op stal wilde meneer met ons mee en besloot de trailer niet meer uit te gaan... Hij wilde mee
    Billie is overigens niet z'n echte naam, is een koosnaampje dat ik hem gegeven heb omdat hij van die dikke billen heeft (ehm... had, er is niets meer van over ) Billie klinkt fijn, bovendien wil ik niet dat de eigenaren mijn post op Fok! kunnen vinden door op zijn (stamboek)naam te googlen

[ Bericht 5% gewijzigd door Pien85 op 23-02-2010 00:24:20 ]
    pi_78378556
    Update je ons over de afloop? Of is het al afgelopen?
      woensdag 24 februari 2010 @ 08:07:53 #199
    155016 Pien85
    Manipulatief kutwijf
    pi_78381327
    quote:
    Op woensdag 24 februari 2010 00:53 schreef Leintjeuh het volgende:
    Update je ons over de afloop? Of is het al afgelopen?
    Het is wat mij betreft voorlopig afgelopen, zij willen niets van de prijs afhalen, en ik ben absoluut niet bereid om zo veel voor dat paard te betalen... Ik denk dus dat 'ie nog welen even op de stal staat waar hij nu staat en daar vermoedelijk alleen maar slechter wordt
    pi_78382766
    Pien85, heeft hij goed papier voor een quarter?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')