Hij is 4quote:Op zondag 30 augustus 2009 20:27 schreef Elefes het volgende:
[..]
Inderdaad, helemaal gelijk! Heb je al iets van een singel of een zadel om gehad? Of is hij nog geen 3 jaar oud?
(En bij sommige paarden lijkt het net of ze zadelmak geboren zijn, maar er staat bij ons ook een 3-jarige op stal die alleen nog maar met 2 mensen aan een halster gelongeerd kan worden na maanden werk.. Het verschilt zo erg per paard.)
Netjes, gefeliciteerd!quote:Op maandag 31 augustus 2009 10:20 schreef Xs2Shanna het volgende:
Hi,
Ik ben afgelopen Zaterdag met de 7-jarige hengst (Osmium x Houston) Kring kampioen geworden in Kring 5 (Zuid-Holland). Zodra ik foto's heb, zal ik ze plaatsen! Was voor deze hengst (die pas 6 maanden onder het zadel is) pas zijn 3e wedstrijd!
Mijn vorige paard was ook zo makkelijk zadelmak. Ze hadden er een paar keer op gezeten en toen kon ik (onervaren in die tijd met jonge paarden) er al op.quote:Op zondag 30 augustus 2009 20:36 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Overigens, wat jij zegt over paarden die zadelmak geboren lijken te zijn. Ons hengstje (2 weken jonger dan Wiseguy) is dr zo een. Die kwam helemaal groen uit de wei, en na een week lag er een zadel op. Zijn reactie: hij keek een keer om, tilde 1 oor op, en deed daarna gewoon weer wat ie altijd doet, gewoon braaf zijn.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 31 augustus 2009 10:20 schreef Xs2Shanna het volgende:
Hi,
Ik ben afgelopen Zaterdag met de 7-jarige hengst (Osmium x Houston) Kring kampioen geworden in Kring 5 (Zuid-Holland). Zodra ik foto's heb, zal ik ze plaatsen! Was voor deze hengst (die pas 6 maanden onder het zadel is) pas zijn 3e wedstrijd!
Ja ik dacht ook al, dat zal wel krap worden als de regio nog isquote:Op maandag 31 augustus 2009 14:17 schreef Xs2Shanna het volgende:
Nee Regio is al geweest in het hele land. De hippide is volgens mij volgende week al.
Ik had helaas mijn eerste wedstrijd gestart, tijdens de laatste selectie, en bij ons moet je er twee rijden, om geselecteerd te worden, dus helaas (ik had wel de hoogste punten van mijn klasse). Dit was onze tweede wedstrijd.
Ik start B, dit paard is pas sinds een half jaar onder het zadel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit stuk moet je toch duidelijk zijn dat die 'bevriende' dierenarts voor geen meter te vertrouwen is hequote:Op maandag 22 februari 2010 20:48 schreef Pien85 het volgende:
En nu krijg ik net een mailtje dat er niets aan de hand is met het paard, zijn schoft was wel wat pijnlijk, maar volgens hen komt dat omdat hij zichzelf in zijn schoft bijt, dit lijkt mij fysiek onmogelijk. Dat hij rechtsachter niet zuiver liep lag aan ons
Ja, dat idee had ik al direct nadat ze me mailde dat ze een bevriende dierenarts gingen laten kijkenquote:Op maandag 22 februari 2010 20:55 schreef BrandX het volgende:
[..]
Dit stuk moet je toch duidelijk zijn dat die 'bevriende' dierenarts voor geen meter te vertrouwen is he
Ik begrijp dat je het paard persée wil hebben, wat hij ook mankeert. Ik zou dan gewoon er heen gaan, trailer gelijk mee en zeggen: "ik neem hem nu mee voor 2500 en we praten niet meer over zijn kreupele achterbeen en het is een done deal en praten nergens meer over"quote:Op maandag 22 februari 2010 20:57 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Ja, dat idee had ik al direct nadat ze me mailde dat ze een bevriende dierenarts gingen laten kijkenMaar ja, wat doe je er aan. De prijs gaat vanaf het begin af aan al omhoog, en weer omlaag, en weer omhoog. Je zou toch verwachten dat ze na anderhalf jaar wel weten dat ze dat paard voor die prijs niet verkocht krijgen én dat hij er écht niet beter op wordt...
ik ben nog niet gewend aan jouw nieuwe UI![]()
Eigenaren zijn niet aanwezig op de stal waar hij nu staat. En we willen hem niet persé hebben, we willen eerst röntgenfoto's, zeker weten dat het geen artrose is. Vorige keer dat we er waren hebben we 3000 geboden en dan zouden we het nergens meer over hebben, toen moesten ze "er over nadenken" en zijn we dus onverrichter zaken weer naar huis gegaanquote:Op maandag 22 februari 2010 20:59 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je het paard persée wil hebben, wat hij ook mankeert. Ik zou dan gewoon er heen gaan, trailer gelijk mee en zeggen: "ik neem hem nu mee voor 2500 en we praten niet meer over zijn kreupele achterbeen en het is een done deal en praten nergens meer over"
En dan zien wat ze zeggen.
Dat hebben we dus ook gedaanquote:Op maandag 22 februari 2010 21:05 schreef alors het volgende:
Leeftijd?
Met deze gezondheidsklachten zou ik er sowieso al never nooit 5000 euro voor betalen. Paardenmarkt ligt op z'n gat en voor 5000 euro kun je momenteel een heel behoorlijk en gezond paard krijgen. En die ga je uiteindelijk net zo lief en leuk als deze vinden.
Mocht je het wel doen, altijd zelf laten keuren door een zelfgekozen dierenarts.
quote:Op maandag 22 februari 2010 21:06 schreef Pien85 het volgende:
Dat hebben we dus ook gedaankeuringsarts was door ons gekozen en die vond hem dus niet goed, dat een 'bevriende dierenarts' daar anders over denkt is dan zeker niet mijn probleem.
Ze willen eventueel nog terug naar 4250, maar dat vind ik nog steeds veel te veel, meer dan 3000 ga ik er niet aan uitgeven, en zéker niet zo. Hij wordt dit jaar 13
Jep, hebben ze gezien, maar goed, het is me inmiddels duidelijk dat het welzijn van ;t paard ze niks doet. Heb dan ook besloten dat ik voor deze prijs niets voor 't paard kan doen. Heb ze net gemail, als antwoord op een mail van hen, dat ik het paard definitief niet wil hebben voor meer dan 2500, en ze meteen even de slachtprijs vermeld, misschien onaardig, maar wel erg waar.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 00:00 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]13 jaar oud Ziet eruit als 23 Loopt onzuiver Drukplekken op schoft Schommelende prijs
Mja. Ik vind dat het een vreemd luchtje heeft. Maar als je echt verliefd bent op dat beestje, zou ik toch proberen wat BrandX zegt. Met een laatste bod komen, en ook aandragen dat je echt verliefd op m bent, maar dat je geen geldboom in de achtertuin hebt en ook niet op je achterhoofd gevallen bent. 5000 euro voor een 13 jarig paard in matige (!!) toestand is héél erg veel. Vooral omdat het een ruin is en je dus van je lang zal ze leven niet kan fokken met dat beessie. Was het nou een hengst of een merrie, dan snap ik die prijs nog enigszins. Heb je geprobeerd om de eigenaren een foto te laten zien van hoe de ruin er NU aan toe is? Met drukplekken en al?
Het is wat mij betreft voorlopig afgelopen, zij willen niets van de prijs afhalen, en ik ben absoluut niet bereid om zo veel voor dat paard te betalen... Ik denk dus dat 'ie nog welen even op de stal staat waar hij nu staat en daar vermoedelijk alleen maar slechter wordtquote:Op woensdag 24 februari 2010 00:53 schreef Leintjeuh het volgende:
Update je ons over de afloop? Of is het al afgelopen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |