Hoe groot is een normaal bed en hoe groot is een klein bed bij je?quote:Op donderdag 15 april 2010 18:19 schreef sigme het volgende:
En er zitten inmiddels Surprises in bed C, Nicola's in G, peultjes in een van de kleine bedden en ik heb ook nog een klein bed vol uien gezet.
Tuinbonen komen al op en gister zag ik ook een groene spruit van de peultjes.
Eerste spinazie uit de kas aten we inderdaad op 2e paasdag en vorige zondag hebben we de eerste asperges gegeten (die ik dan wel deels ondergronds heb afgesneden).
In de kas staat ook oogstbare snijsla (een mengsel) en oogstbare snijbiet. Ik denk dat ik dit weekend een deel van de snijbietjes naar buiten ga verzetten.
Een paar dagen geleden heb ik in de kas paksoi gezaaid, en buiten (in van die kartonnen wortelbakjes) rode & witte kool, spitskool, koolrabi.
De aubergines die in de kas staan hebben het blijkbaar moeilijk; ik ga ook dit weekend bijzaaien. Van de tomaatjes is de helft dood, ik heb de rest van het zaad weggegeven dus dit moet wezen. Ik wil nog wel ándere tomatenrassen erbij.
De moestuin in verdeeld in twee delen; beide ongeveer 80m2.quote:Op vrijdag 16 april 2010 08:24 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Hoe groot is een normaal bed en hoe groot is een klein bed bij je?
En brede strook goed losgeschoffelde grond eromheen; 50cm. En probeer vogels en egels te lokken. Hier zitten veel spreeuwen en weinig slakkenquote:Op dinsdag 20 april 2010 17:14 schreef Glesse het volgende:
En heeft er iemand anders nog succesvolle tips over het bestrijden of uit de buurt houden van slakken?
quote:Op maandag 15 februari 2010 20:43 schreef AnusSoft het volgende:
Hier een miele (1600 toeren) ook best stil.
mja je betaalt er een voortuin voor.
quote:Op maandag 15 februari 2010 22:52 schreef citywok het volgende:
Dan heb je niet zo'n grote tuin zeker.
Mijn vader had een goede methode, maar dan moet je wel een sterke maag hebben.quote:Op dinsdag 20 april 2010 17:14 schreef Glesse het volgende:
Ik heb een dringende hulpvraag sinds hedenmorgen!
Bij het openen van mijn koude bak (zo'n kunststof ding van het tuincentrum) vanochtend, zag ik tot mijn schrik dat iets zich tegoed had gedaan aan mijn zorgvuldig uit zaad opgekweekte tijm, basilicum en sla!!!
De dader identificeren was niet zo ontzettend moeilijk, hij had namelijk letterlijk een spoor achter gelaten, een slijmerig spoor.
Mijn ecologische boeken geven me 2 opties; ze als het donker is met een zaklamp opsporen en vangen, en dit enkele dagen achter elkaar.
De tweede optie is de welbekende bierval; potje ingraven tot de rand gelijk komt met de aarde, en half vullen met bier. Hiervan vraag ik me wel af, moe tik deze bievral in mijn kasje zetten, of juist er buiten? Want de gistgeur kan natuurlijk ook slakken van buiten mijn kasje in lokken.
En heeft er iemand anders nog succesvolle tips over het bestrijden of uit de buurt houden van slakken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Ja hallo, dan moet je het ook maar niet stiekem lezen!Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
Whehequote:Op dinsdag 20 april 2010 20:08 schreef Kees22 het volgende:
Kan het niet laten om deze hier te citeren:
[..]
[..]
Hebben ze de ruimte om uit te groeien? Als dat niet het geval zal je moeten uitdunnen. De volgende keer iets dunner zaaien.quote:Op dinsdag 20 april 2010 23:09 schreef Burdie het volgende:
[..]
Whehe.
Ik heb trouwens ook een vraagje; de radijsjes komen op, maar het zijn er nogal veel... moet ik ze uitdunnen?
Nee, ze staan redelijk op een kluitje.quote:Op woensdag 21 april 2010 09:22 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Hebben ze de ruimte om uit te groeien? Als dat niet het geval zal je moeten uitdunnen. De volgende keer iets dunner zaaien.
Mijn radijzen worden door de mieren belaagd.
Tja bonen hebben nu eenmaal erg veel warmte nodig. Hier zijn de meeste ook al weggerot, en wat stinkt dat zeg, rotte bonenquote:Op zondag 25 april 2010 11:04 schreef merry77 het volgende:
he bah, de lage slabonen willen maar niet opkomen. Heb ze nu al twee keer gezaaid.
De broccoli, boerenkool, spruitjes en winterwortelen komen mooi op.
Een aantal van de vorig jaar gezaaide en niet uitgeplante preiplantjes hebben de winter in hun kleine vorm overleefd en heb ik een tijdje terug uitgeplant. Doen het nu prima. Dat was wel handig, hoefde ik niet te zaaien en heb al wat grotere plantjes.
Boontjes mogen geen mei zien..quote:Op zondag 25 april 2010 11:04 schreef merry77 het volgende:
he bah, de lage slabonen willen maar niet opkomen. Heb ze nu al twee keer gezaaid.
Soort van bieslook, maar dan met knoflooksmaak. Afgaande op het plaatje op het pakje.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |