abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78011752
Aangezien hier natuurlijk al mensen zijn met een wasmachine, zoeken we hier ook maar de info

Ik ben op zoek naar stil witgoed.
Zelf loop ik de hele dag buiten in het lawaai op de bouw (opmerking moet je ander werk zoeken zal ik vast maken) en heb het daarom thuis graag wat stiller.

Ik ben daarbij ook lawaaidoof en daarom heb ik geen zin om thuis dan last te hebben van een wasmachine/droger of koelkast.
Al deze spullen komen in de bijkeuken te staan op de beganegrond, dus als er geluid is zal je dit gelijk kunnen horen denk ik.

In de zoektocht naar de wasmachine ben ik op het merk "Hoover" met "SilentCare" uitgekomen.
De reviews die ik heb gelezen, zijn allemaal positief en iedereen verbaast zich over het geluidsniveau.
Het merk zegt me niets, maar doet me alleen aan die oude rechte stofzuigers denken.

Voor een merk wat ik niet ken ben ik niet gelijk bang (als er niet al te veel slechte reviews te vinden zijn) want standaard 2 jaar garantie en daarna is het toch zoals bij elke machine een getrek tussen winkelier en consument.

Mochten jullie ervaring hebben met een stille wasmachine, droger of koel/vrieskast hoor ik het graag
If I don't make it in heaven I'll run shit in Hades
pi_78012164
Bosch wint al jaren prijzen voor hun stille vaatwassers. Maar of dat nog steeds zo is weet ik niet.
Voor je PC, geen witgoed maar ik geef de tip toch, kijk een naar de Dell met hun silentcase. Die zijn écht stil.

Ik erger me echt aan geluid, en ik kan niet tegen ruisen, zoemen, piepen, you name it, dus ik kijk daar ook altijd goed naar.
pi_78013779
Als je een stille wasmachine wil moet je een nemen met een niet te hoog toerental. Al gaat het energieverbruik van je droger daardoor wel omhoog. Mijn moeder heeft een Siemens wasmachine, daar hoor je praktisch niets van.

Drogers maken altijd kabaal, daar ontkom je denk ik niet aan.

En wat koelkasten betreft: als je er niet naast slaapt kan je daar weinig last van hebben.
  maandag 15 februari 2010 @ 12:20:55 #4
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_78014316
Een koelkast kan ook irritant zijn... heb er eentje gekocht 5 jaar terug die je echt vaak hoort. In de winkel kan je dat niet echt testen. Volgende keer toch echt een via test bewezen stille koelkast kopen of gewoon een nieuwe keuken met ingebouwde koelkast. Ik sliep naast de keuken in mn oude huis, maar als ik goed luisterde kon ik de koelkast horen werken door een dun gasbetonwandje heen. Nu geen last meer van, slaap nu ver van de koelkast vandaan.

Maar op een gegeven moment hoor je bepaalde geluiden niet meer.. net als bijv. een tikkende klok. Maar af en toe stoor ik me nog wel aan die koelkast, maar hij doet het verder nog prima dus ik koop nu geen nieuwe.
pi_78014389
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:20 schreef JK het volgende:
Een koelkast kan ook irritant zijn... heb er eentje gekocht 5 jaar terug die je echt vaak hoort. In de winkel kan je dat niet echt testen. Volgende keer toch echt een via test bewezen stille koelkast kopen of gewoon een nieuwe keuken met ingebouwde koelkast. Ik sliep naast de keuken in mn oude huis, maar als ik goed luisterde kon ik de koelkast horen werken door een dun gasbetonwandje heen. Nu geen last meer van, slaap nu ver van de koelkast vandaan.

Maar op een gegeven moment hoor je bepaalde geluiden niet meer.. net als bijv. een tikkende klok. Maar af en toe stoor ik me nog wel aan die koelkast, maar hij doet het verder nog prima dus ik koop nu geen nieuwe.
Tuurlijk, iedereen heeft zo even geld over om gewoon een compleet nieuwe keuken te halen!
Iedereen zijn wat mij betreft christelijk gereformeerde binnenbroekse rukkertjes.
pi_78015160
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:23 schreef ossenstront het volgende:

[..]

Tuurlijk, iedereen heeft zo even geld over om gewoon een compleet nieuwe keuken te halen!
Wat een rare opmerking
Als je er maar gek genoeg van wordt, dan heb je het er wel voor over hoor.
Ik heb mijn halogeenverlichting in de keuken eruit gehaald omdat ik gek werd van het geluid van de dimmer.
pi_78030889
Hier een miele (1600 toeren) ook best stil.
mja je betaalt er een voortuin voor.
pi_78037769
Dan heb je niet zo'n grote tuin zeker.
pi_80518430
-spam- mocht je willen adverteren kun je contact opnemen met pr@fok.nl

[ Bericht 31% gewijzigd door Ml-etje op 20-04-2010 19:44:32 ]
pi_80519665
Ik heb een asko wasmachine, niet goedkoop, maar wel erg stil
pi_80520436
Koop geen wasmachine, droger, koel en vrieskast...

De was laat je doen bij de wasserij en eten haal je elke dag vers, zodat je niks hoeft te bewaren.
So we just called him Fred too
pi_80528151
Miele= Duur, Onendige levensduur [Bijna dan, Meestal stoppen ze bij iets rond de 45/50 jaar, Wat wel HEEL lang is], Stil.
Asko=Ook duur, Gaat niet zo lang mee als Miele [Voorspelbaar ], Zeer stil [4 schokdempers en 4 veren, Miele heeft er maar 2 schokdempers en 4 veren]
Hoover=Plastic kuip en andere meuk, Lagers kapot=Nieuwe machine.
pi_80528198
Btw voor die Miele, Ik beveel je eens een 2dehans W715 of een andere W700 serie, Die worden makkelijk 60/70 jaar [Sterker dan die nieuwe machines!]
pi_80536206
Uit mijn ervaring dan , Heb zelf 2 van die 700's gehad [1x w752 en dei w715] Gingen beiden 35 jaar mee.
pi_80538484
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 20:55 schreef Wasmachinemann het volgende:
Uit mijn ervaring dan , Heb zelf 2 van die 700's gehad [1x w752 en dei w715] Gingen beiden 35 jaar mee.
Zo Wasmachinemann al ruim 70+ en nog op FOK .
pi_80561459
Nee joh, Die machine stamt uit iets van 1980?, Ze waren eerst lang van me vader dus?
pi_80564449
heb hier een aeg santo a++ koelkast, exacte type weet ik niet, maar zelfs al ga ik met mijn oren in de koelkast hangen, dan hoor ik nog niks.... misschien een tip
pi_99809981
@TS wat heb je inmiddels staan?

Zoek namelijk ook een stille wasmachine, wel een die betaalbaar is. Had al van die trillingsdempers gehaald voor onder de poten maar dat helpt echt helemaal niks.
pi_99824593
Qua koelkasten behoren Liebherr's zo'n beetje tot de stilste die er zijn.
pi_99829368
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 00:47 schreef tjoptjop het volgende:
Qua koelkasten behoren Liebherr's zo'n beetje tot de stilste die er zijn.
Dat kan ik bevestigen :) Ik heb een Liebherr koelkast en ik ben heel tevreden over het geluid dat hij niet maakt :)
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:22:17 #21
351294 exit885
Linuxfreak
pi_99830721
En Miele en Atag betrekken hun koelkasten van Liebherr.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:27:14 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99830786
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 19:55 schreef pepetje het volgende:
@TS wat heb je inmiddels staan?

Zoek namelijk ook een stille wasmachine, wel een die betaalbaar is. Had al van die trillingsdempers gehaald voor onder de poten maar dat helpt echt helemaal niks.
Dat ligt mogelijk meer aan de ondergrond dan aan de machine.
The love you take is equal to the love you make.
pi_99845264
Ik dacht toevallig gisteren aan dit topic :p

De wasmachine is een AEG Electrolux Silent System Plus 76659.
Echt heel stil!
Hij staat in de bijkeuken, en die zit op 5mtr van onze zithoek.
Wel met een gipsmuurtje er tussen, en zelfs bij 1600 toeren geen last van het geluid.
Is iedereen verbaast over die komt :)

Vrieskast is een Bosch GSN28A21, staat ook in de bijkeuken en die hoor je ook niet!

Kleine Etna koelkastje staat er naast als extra die hoor je heel zacht als je in de bijkeuken sta.

Stofzuiger is een Siemens waar ik het modelnummer biet van kan vinden.
Zat een 66 in, meer weet ik niet meer.
En die is ook verbazingwekkend stil :)

Zoals je kan zien zijn er genoeg stille apparaten :)
If I don't make it in heaven I'll run shit in Hades
pi_99892277
Mijn tips:
Wasmachine: een direct drive aandrijving is een stuk stiller.
Afwasmachine: bij inbouw: achter de plint isoleren met geluidsisolatie (noppenschuim en geluidsdempend wol).
twijfelgeval?
pi_99892728
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2010 10:38 schreef ik_jij_en_jou het volgende:

Al deze spullen komen in de bijkeuken te staan op de beganegrond, dus als er geluid is zal je dit gelijk kunnen horen denk ik.
Kan je niet de bijkeuken iets isoleren om hier minder last van te hebben? Weet niet hoe je huis verder in elkaar zit..
Klussen deel 1 en 2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')