hehe nee daar heb je gelijk in! Maar je kent het gevoel he, met je handen in de aarde te willen :-)quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:10 schreef sigme het volgende:
Oh, geen zorgen. Als je terugkomt van wereldreis is de moestuinwereld nog niet onherkenbaar veranderd.
Eergister bed G volgezet met stamslabonen: groene sperziebonen: chinese & prelude, en droogbonen: gele citroen.
Morgen moet ik witlof zaaien. En nog wat kooltjes voorzaaien denk ik.
Hier staat een hele detedailleerde beschrijving van hoe het beste tomaatjes op te kweken:quote:Op donderdag 21 mei 2009 01:04 schreef Leonidas82 het volgende:
Mensen
Momenteel ben ik bezig met het opkweken van tomaten. Inmiddels zijn de zaadjes ontkiemd en hebben de eerste plantjes wortel geschoten. (alles zit in kleine bakken binnen een kleine kas in de huiskamer) Is het nu de tijd om de kleine jonge plantjes te verpotten naar een grotere pot of in de grond?
Iemand een idee?
Wel een beetje laat denk ik, ik heb mijn tomatenzaadjes ergens eind februari/begin maart gezaaid. Nu staan ze al een maand buiten op het plat dak. Sommigen zijn al bijna 30 cm hoog.quote:Op donderdag 21 mei 2009 01:04 schreef Leonidas82 het volgende:
Mensen
Momenteel ben ik bezig met het opkweken van tomaten. Inmiddels zijn de zaadjes ontkiemd en hebben de eerste plantjes wortel geschoten. (alles zit in kleine bakken binnen een kleine kas in de huiskamer) Is het nu de tijd om de kleine jonge plantjes te verpotten naar een grotere pot of in de grond?
Iemand een idee?
Ik moet ook nog zaaien. ik ben niet bekend met de maïsteelt, dus dat zegt niet veel verder.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:00 schreef Muzz_ het volgende:
Heeft het nut om nu te beginnen met het zaaien van mais of is het seizoen daar al te kort voor?
6 maart tomaatjes gezaaid: er zitten aan de ene plant die in leven bleef (de rest heeft het toch een keer te koud gehad) nu tomaatjes ter grootte van een stuiterbal.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 17:31 schreef sigme het volgende:
Gister alsnog zomerworteltjes gezaaid. Niet het hele bed(1) vol, de bedoeling is om in juni nog een paar rijen bij te zaaien.
Vandaag heb ik wat oude bakjes van de chinees tot voorzaaibakjes vermaakt, en daarin gezaaid:Aubergine; 'Violetta di Firenze' en Indische 'Ravayya' Tomaat; St Marzano en Lambada Paprika 'Round of Hungary'
Ik heb mijn tomaten op 21 feb ingezaaid, inmiddels staan ze in een bak op het balkon en beginnen de eerste miniknopjes zichtbaar te wordenquote:Op zondag 31 mei 2009 13:07 schreef ASSpirine het volgende:
Mijn tomaten op het platte dak beginnen nu al bloemen te krijgen
Vind het wel heel vroeg, terwijl de planten maximum 40cm hoog zijn.
Er is al een bloem aan het verwelken, dus vrucht komt eraan als het goed is
Denk het niet, maar de tomatenplanten die we vroeger in de tuin hadden staan werden wel 1,5 meter hoog. Maar die stonden dan ook beter afgeschermd van wind. Heeft er ook mee te maken denk ikquote:Op zondag 31 mei 2009 14:13 schreef Noire het volgende:
[..]
Ik heb mijn tomaten op 21 feb ingezaaid, inmiddels staan ze in een bak op het balkon en beginnen de eerste miniknopjes zichtbaar te wordenOok mijn planten zijn max 30 a 40 cm hoog.
Maar tomatenplanten hoeven toch ook niet heel groot te zijn om vruchten te kunnen krijgen?
Ik woon vrij hoog dus die van mij vangen redelijk wat wind.. Ben van de week tijdens die enorme onweersbui 's nachts nog het balkon op geweest om ze naar binnen te halenquote:Op zondag 31 mei 2009 14:39 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Denk het niet, maar de tomatenplanten die we vroeger in de tuin hadden staan werden wel 1,5 meter hoog. Maar die stonden dan ook beter afgeschermd van wind. Heeft er ook mee te maken denk ik
Met dit weer groeien ze fantastisch
quote:Op zondag 31 mei 2009 23:16 schreef ASSpirine het volgende:
Jij zal zelden groenten moeten kopen in de supermarkt denk ik
Alleen beetje jammer dat je hele tuin in beslag is genomen, ik zou eerder een grasveldje en wat bloemen, en dan moestuintje achteraan ofzo. Genieten in de tuin is ook wel leuk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |