quote:Op dinsdag 27 april 2010 09:03 schreef Oceanonix het volgende:
Je kunt ook de stengels van de knoflook eten. Een paar tenen de grond in en zodra het groen boven de grodn komt kan je beginnen met knippen. Er lekker in salades.
Gewoon nog even wachten tot ze wat groter zijn. Dan gaat het een stuk makkelijker.quote:Op dinsdag 27 april 2010 13:06 schreef Burdie het volgende:
Even een kort vraagje; ik heb vingerhoedskruid en karpatenklokjes gezaaid in kweekbakjes maar ze komen nu op en zijn echt mini! 1 a 2 mm zal geen overdrijving zijn. Hoe kan ik die het beste verspenen?
I knowquote:Op dinsdag 27 april 2010 13:15 schreef sigme het volgende:
Vingerhoedskruid & karpatenklokjes verspenen: geen idee. Mogelijk weten ze daar hier meer van: Het grote bloemen en planten topic # Nazomeren!. Vingerhoedskruid is erg giftig.
deze staat bij mij op het balkon net als de kruiden. En daar is niets meerjarig.quote:Op dinsdag 27 april 2010 13:15 schreef sigme het volgende:
[..]. Voordeel van die snijknoflook zou moeten zijn dat het meerjarig is.
Yep, zo'n moestuintje heb ik hier ook staanquote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:41 schreef BuupWerk het volgende:
Zit ff in me pauze mee te kijken...maarre ik wil ook een MOESTUIN...in ons nieuwe huis (duurt nog ff)
alleen kwam ik op:
sqaure foot gardening
leek me wel leuk om mee te beginnen...iemand ervaring ??
Is dat hetzelfde als makkelijke moestuin? Een moestuin van 1 x 1 verdeeld in vakjes. Alleen zaaien wat je nodig hebt en niet hoeven uitdunnen?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:41 schreef BuupWerk het volgende:
Zit ff in me pauze mee te kijken...maarre ik wil ook een MOESTUIN...in ons nieuwe huis (duurt nog ff)
alleen kwam ik op:
sqaure foot gardening
leek me wel leuk om mee te beginnen...iemand ervaring ??
Ja dus, zie mijn post hier bovenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 14:27 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Is dat hetzelfde als makkelijke moestuin? Een moestuin van 1 x 1 verdeeld in vakjes. Alleen zaaien wat je nodig hebt en niet hoeven uitdunnen?
hoe moet ik me dat voorstellen ??quote:Overigens heb ik mijn 'velden' nog weer met een kunststof randje van elkaar gescheiden, vorig jaar gingen de gewassen nog wel eens door elkaar lopen, omdat ik niet secuur genoeg had gezaaid.
ik heb de 'velden' onderling van elkaar gescheiden door stukjes borderbandquote:
Dat kan ik ook nog doen, de broccoli gewoon afdekkenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:11 schreef merry77 het volgende:
je kan ook lupine neerzetten. De slakken zitten daar bij mij continu tussen. Ik haal er regelmatig een flink aantal grote weg.
De broccoli staat nog binnen in de kas in het zaaipotje.
Waarom niet? Volgens mij had die jongen van de makkelijkemoestuin dat ook gedaan. Hij gebruikt trouwens ook een of ander speciaal spul om door de grond te mengen, isolatiekorrel. Wil je dat ook erdoor gaan doen? Ik moet ergens een internetadresje hebben waar het te koop is, geef even een gil als ik de url voor je moet opscharrelen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 17:01 schreef BuupWerk het volgende:
oke ik ben alvast een lijstje aan het maken net als op de site die ik gaf zodat ik weet wat ik wil en hoeveel zaadjes per vierkant kunnen...nu vraag ik me af of de klimmers (bonen+tomaten) tegen de achterkant kunnen klimmen...
dan maak ik een bak met tegen de achterkant wapeningsnetten...(past leuk in bij de tuin)...waartegen die groenten dan kunnen klimmen...
of zou dat niet lukken ??
Wat een variatie! Leuk!quote:Op woensdag 5 mei 2010 18:16 schreef sigme het volgende:
Vandaag bonendag
Bed D: droogbonen
Ik had nog wat verschillende restjes droogbonen staan. Omdat ik vorige jaren het opvallend vond hoe slecht al die droogbonen kiemen, heb ik dit jaar de bonen voorgeweekt.
In het bed staan nu van voor naar achter, in rijen met elke 5 cm een boontje1 rij Bruine kogel 2 rijen Gele citroen 3 rijen Friese woud 1 rij vanalles, waaronder een aantal in de kas voorgekweekte Friese woudjes
Daarachter heb ik twee rijen stokbonen gezet, 7 staken op een rij, 6 boontje/staak1 rij Goldelfe (gele slabonen) 1 rij Neckarköningin (snijboon)
Bed H: stamslabonen1 rij in de kas voorgekweekte preludes (zijn al hele mooie plantjes) 2 rijen prelude 2 rijen diasy 1 rij in de kas voorgekweekte chineesjes (iets minder mooie plantjes dan de preludes) 4 rijen chinese boontjes
Min of meer dezelfde variatie als vorig jaar, maar nu anders gerangschikt. Vorige jaar had ik rijtjes droogbonen tussen de slabonen staan. Maar dat blijkt uiterst onpraktisch bij het plukken van de slabonen. Zeker als er mensen komen "helpen".quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |