Yep, hij heeft laminaat. Maar als hij met schoenen loopt, dan is het juist iets minder gehorig. De beste man zei nog wel toen ik hem erop aansprak dat die toch altijd netjes z'n schoenen uitdoet voor het geluidquote:Op zaterdag 2 mei 2009 23:17 schreef Lundegaard het volgende:
Dat kan werkelijk de horror zijn als je bovenburen hebt die je (storend) hoort lopen. Vaak omdat je dan juist op een gegeven moment bij elk klein geluidje gaat denken :" Oh, niet weer he? "![]()
Heeft de beste man laminaat liggen? In dat geval is het al kut wanneer er met schoenen op gelopen wordt. Hoeft niet eens gestamp te zijn.
Nope koopwoning.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 23:22 schreef Mirjam het volgende:
heb je een huurwoning? neem dan contact op met de woningbouw, daar zijn vaak regels voor.
ik woon boven een eengezinswoning, en ik kreeg op papier dat laminaat wel mocht (eigenl;ijk niet, maar...), maar op eigen risico, als de onderburen zouden gaan klagen, moest je het direct er zelf uit halen, op eigen kosten.
Klopt. 't Is een beetje het nadeel van overbevolking gecombineerd met een zo-krap-mogelijk-wonen beleid. 80% van de Nederlanders heeft "wel eens" last van geluid van de buren...quote:Op zaterdag 2 mei 2009 23:31 schreef Vitalogy het volgende:
Ik vind het sowieso wel erg ver gaan om iemand te vragen op te letten op de manier waarop hij loopt in zijn eigen woning.
Ja, zo`n holbewoner dus, die zijn voeten niet normaal neer kan zetten maar een ze met een dreun op de grond laat komen.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 23:20 schreef J_CDA het volgende:
[..]
Het klinkt echt absoluut als gestamp, en ik ben niet de enige die dit zo constateert. Als ik bezoek heb dan horen mensen het ook. Hij zal niet stampen, maar het dreunt wel dus zo door.
yep, heb hem gemeld dat ik nogal een bonkend geluid ervaar als hij rondloopt in zijn huis. Overigens snap ik niet dat iemand constant kan rond blijven lopen in zijn huis.quote:Op zondag 3 mei 2009 00:12 schreef Frasier het volgende:
Heb je 'm er echt daadwerkelijk op aangesproken?
Zwevende vloer?quote:Op zondag 3 mei 2009 00:17 schreef De_Melkboer het volgende:
Ik vrees ook dat je niet zo heel veel kan doen. Sommige mensen stampen wat harder als ze lopen, al is het op sokken. Misschien een kwestie van de hak erg stevig neerzetten. Je plafond isoleren zal niet veel uithalen het zijn laagfrequent geluiden. Hooguit zou je eens kunnen voorstellen dat als je buurman nog eens met zijn vloer bezig gaat, dat je hem graag helpt een goede zwevende vloer te maken.
Het is dus niet 'wel eens'. Het is dus altijd als hij thuis is en rondloopt in zijn appartement. Ik kan dus exact volgen waar hij loopt. Ook springt hij nogal eens van z'n trap af, wat dus een megadreun bij mij verooorzaakt.quote:Op zondag 3 mei 2009 00:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Klopt. 't Is een beetje het nadeel van overbevolking gecombineerd met een zo-krap-mogelijk-wonen beleid. 80% van de Nederlanders heeft "wel eens" last van geluid van de buren...
Kan ook aan zijn manier van lopen liggen. Daar kan die misschien helemaal niets aan doen. Onze zoon loopt heel houterig. Hierdoor bonkt het ook heel erg als hij loopt. Wij hebben dan wel geen benedenburen maar onze huizen zijn voor dit soort geluiiden erg gevoelig. Dus ik weet zeker dat onze buren en waarschijnlijk de buren van de buren dit ook nog horen.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 23:20 schreef J_CDA het volgende:
[..]
Yep, hij heeft laminaat. Maar als hij met schoenen loopt, dan is het juist iets minder gehorig. De beste man zei nog wel toen ik hem erop aansprak dat die toch altijd netjes z'n schoenen uitdoet voor het geluid
Het klinkt echt absoluut als gestamp, en ik ben niet de enige die dit zo constateert. Als ik bezoek heb dan horen mensen het ook. Hij zal niet stampen, maar het dreunt wel dus zo door. En ik focus met er inderdaad op, dat is ook erg vervelend. Als ik hem hoor thuiskomen (gedeelde opgang) heb ik zoiets van kut. Dat ik dit alleen al denk hindert me gewoon erg in m'n woongenot.
Ik zou zeggen, dan ligt hier jouw taak in de opvoeding om hem te leren normaal te lopen, anders is hij later ook één van die mensen die anderen horensdol maakt met zijn gebonk.quote:Op zondag 3 mei 2009 10:46 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Kan ook aan zijn manier van lopen liggen. Daar kan die misschien helemaal niets aan doen. Onze zoon loopt heel houterig. Hierdoor bonkt het ook heel erg als hij loopt. Wij hebben dan wel geen benedenburen maar onze huizen zijn voor dit soort geluiiden erg gevoelig. Dus ik weet zeker dat onze buren en waarschijnlijk de buren van de buren dit ook nog horen.
Wat ik probeer te zeggen is. Misschien kan hij er wel helemaal niets aan doen. Je geeft aan dat het als hij met schoenen loopt het minder dreunt, vraag hem of dat geen optie voor hem is en misschien wordt het dan dragelijk voor jouw.
Euh, voordat je mensen bij voorbaat gaat veroordelen...quote:Op zondag 3 mei 2009 13:58 schreef r3gi3boy het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, dan ligt hier jouw taak in de opvoeding om hem te leren normaal te lopen, anders is hij later ook één van die mensen die anderen horensdol maakt met zijn gebonk.
Van het zelfde hier. Zoon is autistisch. Motoriek is ook niet je van het. Heeft daar helaas al meer dan 3 jaar begeleiding voor.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:07 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Euh, voordat je mensen bij voorbaat gaat veroordelen...
Dat is lang niet altijd mogelijk. Mijn zusje is licht verstandelijk gehandicapt en heeft ook nogal wat problemen met haar motoriek en loopt dus nogal 'enthousiast'. Met alle liefde en geduld kunnen wij er toch echt niets aan doen dat zij op een normale manier loopt. Ze wil wel, maar ze kán het gewoonweg niet. Maar goed, mijn ouders hebben geen benedenburen.
Je bent wel erg snel met je oordeel he.quote:Op zondag 3 mei 2009 13:58 schreef r3gi3boy het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, dan ligt hier jouw taak in de opvoeding om hem te leren normaal te lopen, anders is hij later ook één van die mensen die anderen horensdol maakt met zijn gebonk.
Zo erg is het niet dat ik hem naar het toilet hoor gaan, godzijdank.quote:Op zondag 3 mei 2009 18:43 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Je bent wel erg snel met je oordeel he.
En wat dat horensdol maken betreft. Is ook wat je zelf er van maakt. Ik heb 10 jaar in verschillende appartementen gewoont en ja soms is het vervelend als je een luidruchtige bovenbuurman/vrouw hebt. Maar als je er op gaat letten wordt het alleen maar erger.
Over erger gesproken. In mijn eerste appartement was het zo gehorig dat ik tot de laatste druppel het plassen van mijn bovenbuurvrouw hoorde (nu plaste zij volgens mij ook wel met een enorme straal als ik het af en toe zo hoorde). Dat is volgens mij toch echt wel een graatje erger. Zit je gezellig met je vriendin op de bank gezellig te wezen gaat de bovenbuurvrouw plassen... daar gaat je zin
Ik zal dit er eens op naslaan. Maar dan zal ik ook zelf m'n laminaat eruit moeten slopen.quote:Op zondag 3 mei 2009 21:23 schreef Spiegelei het volgende:
staat er niets in het (huishoudelijk) reglement van de Vereniging van Eigenaars over de vloerbedekking. Dus dat bijvoorbeeld laminaat niet mag ofzo? Misschien kan je daar wat mee.
idd, in mijn (huur)contract staat volgens mij ook zoiets. Of dat je iig een geluiddempende laag moet hebben van xx millimeter.quote:Op zondag 3 mei 2009 21:23 schreef Spiegelei het volgende:
staat er niets in het (huishoudelijk) reglement van de Vereniging van Eigenaars over de vloerbedekking. Dus dat bijvoorbeeld laminaat niet mag ofzo? Misschien kan je daar wat mee.
In mijn VVE meuk staat dat je wel laminaat mag leggen, maar wel verplicht een geluiddempende ondervloer van 10Db erbij moet hebben. Wanneer je als onderbuur het niet vertrouwd kun je dan eerst de bovenbuur erop aan spreken, en deze zou het moeten kunnen aantonen. Kan deze dat niet kan er een onderzoek door een accoustisch bureau gedaan worden.quote:Op zondag 3 mei 2009 22:05 schreef J_CDA het volgende:
[..]
Ik zal dit er eens op naslaan. Maar dan zal ik ook zelf m'n laminaat eruit moeten slopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |