abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68606650
Sinds een jaar ongeveer word ik zo'n beetje gek van de geluidsoverlast van mijn bovenbuurman. Hij is iemand die volgens mij op zijn hielen loopt, want de overlast betreft voornamelijk het constante heen en weer lopen. Dit heeft tot gevolg dat ik constant een bonkend geluid boven mijn hoofd heb. Ik heb een ingebouwde kast en de glazen die daar staan, staan gewoon te trillen als hij weer eens rondloopt.

Heb het een paar keer best wel politiek aan hem gevraagd of hij er op wil letten, maar het helpt gewoon niet. De verstandhouding is overigens voor de rest prima. Ben ook niet iemand die erg snel begint te zeiken.

Ben ik nou zo'n enorme zeikerd en is dit inherent aan het wonen in een jaren 30 appartement? Hoe zijn de ervaringen van andere mensen die ook een appartement hebben? Het betreft overigens een koopwoning.

[ Bericht 0% gewijzigd door J_CDA op 02-05-2009 23:24:02 ]
  zaterdag 2 mei 2009 @ 23:17:02 #2
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_68606770
Dat kan werkelijk de horror zijn als je bovenburen hebt die je (storend) hoort lopen. Vaak omdat je dan juist op een gegeven moment bij elk klein geluidje gaat denken :" Oh, niet weer he? "

Heeft de beste man laminaat liggen? In dat geval is het al kut wanneer er met schoenen op gelopen wordt. Hoeft niet eens gestamp te zijn.
pi_68606897
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 23:17 schreef Lundegaard het volgende:
Dat kan werkelijk de horror zijn als je bovenburen hebt die je (storend) hoort lopen. Vaak omdat je dan juist op een gegeven moment bij elk klein geluidje gaat denken :" Oh, niet weer he? "

Heeft de beste man laminaat liggen? In dat geval is het al kut wanneer er met schoenen op gelopen wordt. Hoeft niet eens gestamp te zijn.
Yep, hij heeft laminaat. Maar als hij met schoenen loopt, dan is het juist iets minder gehorig. De beste man zei nog wel toen ik hem erop aansprak dat die toch altijd netjes z'n schoenen uitdoet voor het geluid

Het klinkt echt absoluut als gestamp, en ik ben niet de enige die dit zo constateert. Als ik bezoek heb dan horen mensen het ook. Hij zal niet stampen, maar het dreunt wel dus zo door. En ik focus met er inderdaad op, dat is ook erg vervelend. Als ik hem hoor thuiskomen (gedeelde opgang) heb ik zoiets van kut. Dat ik dit alleen al denk hindert me gewoon erg in m'n woongenot.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 23:22:36 #4
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_68606952
heb je een huurwoning? neem dan contact op met de woningbouw, daar zijn vaak regels voor.

ik woon boven een eengezinswoning, en ik kreeg op papier dat laminaat wel mocht (eigenl;ijk niet, maar...), maar op eigen risico, als de onderburen zouden gaan klagen, moest je het direct er zelf uit halen, op eigen kosten.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_68607018
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 23:22 schreef Mirjam het volgende:
heb je een huurwoning? neem dan contact op met de woningbouw, daar zijn vaak regels voor.

ik woon boven een eengezinswoning, en ik kreeg op papier dat laminaat wel mocht (eigenl;ijk niet, maar...), maar op eigen risico, als de onderburen zouden gaan klagen, moest je het direct er zelf uit halen, op eigen kosten.
Nope koopwoning.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 23:25:49 #6
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_68607046
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 23:24 schreef J_CDA het volgende:

[..]

Nope koopwoning.
ook dan zouden daar toch regels voor moeten zijn?
heb je geen belangenvereniging of zoiets?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_68607187
Ik zou persoonlijk toch zeggen dat dit bij leefgeluiden hoort en dat je dan gewooweg pech hebt.
Ik lees ook maar een ding waar hij echt wat aan kan doen en dat is het laminaat, voor de rest dat het bonkt en jouw glazen staan te trillen in jouw inbouwkast dat is niet echt zijn probleem.

Ik vind het sowieso wel erg ver gaan om iemand te vragen op te letten op de manier waarop hij loopt in zijn eigen woning.
  zondag 3 mei 2009 @ 00:03:45 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_68608078
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 23:31 schreef Vitalogy het volgende:
Ik vind het sowieso wel erg ver gaan om iemand te vragen op te letten op de manier waarop hij loopt in zijn eigen woning.
Klopt. 't Is een beetje het nadeel van overbevolking gecombineerd met een zo-krap-mogelijk-wonen beleid. 80% van de Nederlanders heeft "wel eens" last van geluid van de buren...
censuur :O
  zondag 3 mei 2009 @ 00:11:58 #9
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_68608276
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 23:20 schreef J_CDA het volgende:

[..]

Het klinkt echt absoluut als gestamp, en ik ben niet de enige die dit zo constateert. Als ik bezoek heb dan horen mensen het ook. Hij zal niet stampen, maar het dreunt wel dus zo door.
Ja, zo`n holbewoner dus, die zijn voeten niet normaal neer kan zetten maar een ze met een dreun op de grond laat komen.
Mijn jongere broer heeft daar ook last van. Nou ja, ik had daar dus last van.

Eigen woning zonder bovenburen, FTW.
pi_68608296
Heb je 'm er echt daadwerkelijk op aangesproken?
X
X
X
  zondag 3 mei 2009 @ 00:17:42 #11
108299 De_Melkboer
Higrigrops
pi_68608398
Ik vrees ook dat je niet zo heel veel kan doen. Sommige mensen stampen wat harder als ze lopen, al is het op sokken. Misschien een kwestie van de hak erg stevig neerzetten. Je plafond isoleren zal niet veel uithalen het zijn laagfrequent geluiden. Hooguit zou je eens kunnen voorstellen dat als je buurman nog eens met zijn vloer bezig gaat, dat je hem graag helpt een goede zwevende vloer te maken.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_68609031
Je moet hem grote pantoffels cadeau doen of leren rolschaatsen
pi_68610189
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:12 schreef Frasier het volgende:
Heb je 'm er echt daadwerkelijk op aangesproken?
yep, heb hem gemeld dat ik nogal een bonkend geluid ervaar als hij rondloopt in zijn huis. Overigens snap ik niet dat iemand constant kan rond blijven lopen in zijn huis.
pi_68610192
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:17 schreef De_Melkboer het volgende:
Ik vrees ook dat je niet zo heel veel kan doen. Sommige mensen stampen wat harder als ze lopen, al is het op sokken. Misschien een kwestie van de hak erg stevig neerzetten. Je plafond isoleren zal niet veel uithalen het zijn laagfrequent geluiden. Hooguit zou je eens kunnen voorstellen dat als je buurman nog eens met zijn vloer bezig gaat, dat je hem graag helpt een goede zwevende vloer te maken.
Zwevende vloer?
pi_68610208
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:03 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Klopt. 't Is een beetje het nadeel van overbevolking gecombineerd met een zo-krap-mogelijk-wonen beleid. 80% van de Nederlanders heeft "wel eens" last van geluid van de buren...
Het is dus niet 'wel eens'. Het is dus altijd als hij thuis is en rondloopt in zijn appartement. Ik kan dus exact volgen waar hij loopt. Ook springt hij nogal eens van z'n trap af, wat dus een megadreun bij mij verooorzaakt.
  zondag 3 mei 2009 @ 02:58:31 #16
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_68610230
Google eens op fermacell

Aanstaande donderdag wordt er in mijn appartement zo'n vloer gelegd. Ik heb er veel goeds over gehoord.
Desgewenst kan ik je op de hoogte houden
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  zondag 3 mei 2009 @ 03:08:38 #17
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_68610300
Afhankelijk van hoe vaak je hem al hebt aangesproken, zou je hem eens kunnen uitnodigen bij jou thuis om te laten horen hoe hard e.e.a. doordreunt op het moment dat iemand anders er boven loopt. Wellicht is er in goed overleg een oplossing mogelijk?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_68612489
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 23:20 schreef J_CDA het volgende:

[..]

Yep, hij heeft laminaat. Maar als hij met schoenen loopt, dan is het juist iets minder gehorig. De beste man zei nog wel toen ik hem erop aansprak dat die toch altijd netjes z'n schoenen uitdoet voor het geluid

Het klinkt echt absoluut als gestamp, en ik ben niet de enige die dit zo constateert. Als ik bezoek heb dan horen mensen het ook. Hij zal niet stampen, maar het dreunt wel dus zo door. En ik focus met er inderdaad op, dat is ook erg vervelend. Als ik hem hoor thuiskomen (gedeelde opgang) heb ik zoiets van kut. Dat ik dit alleen al denk hindert me gewoon erg in m'n woongenot.
Kan ook aan zijn manier van lopen liggen. Daar kan die misschien helemaal niets aan doen. Onze zoon loopt heel houterig. Hierdoor bonkt het ook heel erg als hij loopt. Wij hebben dan wel geen benedenburen maar onze huizen zijn voor dit soort geluiiden erg gevoelig. Dus ik weet zeker dat onze buren en waarschijnlijk de buren van de buren dit ook nog horen.

Wat ik probeer te zeggen is. Misschien kan hij er wel helemaal niets aan doen. Je geeft aan dat het als hij met schoenen loopt het minder dreunt, vraag hem of dat geen optie voor hem is en misschien wordt het dan dragelijk voor jouw.
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
pi_68617331
quote:
Op zondag 3 mei 2009 10:46 schreef FrankV34 het volgende:

[..]

Kan ook aan zijn manier van lopen liggen. Daar kan die misschien helemaal niets aan doen. Onze zoon loopt heel houterig. Hierdoor bonkt het ook heel erg als hij loopt. Wij hebben dan wel geen benedenburen maar onze huizen zijn voor dit soort geluiiden erg gevoelig. Dus ik weet zeker dat onze buren en waarschijnlijk de buren van de buren dit ook nog horen.

Wat ik probeer te zeggen is. Misschien kan hij er wel helemaal niets aan doen. Je geeft aan dat het als hij met schoenen loopt het minder dreunt, vraag hem of dat geen optie voor hem is en misschien wordt het dan dragelijk voor jouw.
Ik zou zeggen, dan ligt hier jouw taak in de opvoeding om hem te leren normaal te lopen, anders is hij later ook één van die mensen die anderen horensdol maakt met zijn gebonk.
  zondag 3 mei 2009 @ 16:07:17 #20
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_68622452
quote:
Op zondag 3 mei 2009 13:58 schreef r3gi3boy het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, dan ligt hier jouw taak in de opvoeding om hem te leren normaal te lopen, anders is hij later ook één van die mensen die anderen horensdol maakt met zijn gebonk.
Euh, voordat je mensen bij voorbaat gaat veroordelen...

Dat is lang niet altijd mogelijk. Mijn zusje is licht verstandelijk gehandicapt en heeft ook nogal wat problemen met haar motoriek en loopt dus nogal 'enthousiast'. Met alle liefde en geduld kunnen wij er toch echt niets aan doen dat zij op een normale manier loopt. Ze wil wel, maar ze kán het gewoonweg niet. Maar goed, mijn ouders hebben geen benedenburen.
pi_68622623
Misschien is het idee om je glazen ergens anders neer zetten? Scheelt iig weer trillingen binnen jou eigen huisje.

En voor dat gebonk.. zijn eigenlijk weinig oplossingen voor.. of er moet een andere vloer in, of hij moet op pantoffels lopen *moet je ook maar van houden* en dat "speciaal" doen voor de onderbuurman..
pi_68628664
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:07 schreef Ludootje het volgende:

[..]

Euh, voordat je mensen bij voorbaat gaat veroordelen...

Dat is lang niet altijd mogelijk. Mijn zusje is licht verstandelijk gehandicapt en heeft ook nogal wat problemen met haar motoriek en loopt dus nogal 'enthousiast'. Met alle liefde en geduld kunnen wij er toch echt niets aan doen dat zij op een normale manier loopt. Ze wil wel, maar ze kán het gewoonweg niet. Maar goed, mijn ouders hebben geen benedenburen.
Van het zelfde hier. Zoon is autistisch. Motoriek is ook niet je van het. Heeft daar helaas al meer dan 3 jaar begeleiding voor.

Dus nee niet iedereen kan er iets aan doen.
pi_68628780
quote:
Op zondag 3 mei 2009 13:58 schreef r3gi3boy het volgende:

[..]

Je bent wel erg snel met je oordeel he.

En wat dat horensdol maken betreft. Is ook wat je zelf er van maakt. Ik heb 10 jaar in verschillende appartementen gewoont en ja soms is het vervelend als je een luidruchtige bovenbuurman/vrouw hebt. Maar als je er op gaat letten wordt het alleen maar erger.

Over erger gesproken. In mijn eerste appartement was het zo gehorig dat ik tot de laatste druppel het plassen van mijn bovenbuurvrouw hoorde (nu plaste zij volgens mij ook wel met een enorme straal als ik het af en toe zo hoorde). Dat is volgens mij toch echt wel een graatje erger. Zit je gezellig met je vriendin op de bank gezellig te wezen gaat de bovenbuurvrouw plassen... daar gaat je zin
  zondag 3 mei 2009 @ 21:23:42 #24
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_68634775
staat er niets in het (huishoudelijk) reglement van de Vereniging van Eigenaars over de vloerbedekking. Dus dat bijvoorbeeld laminaat niet mag ofzo? Misschien kan je daar wat mee.
klerkje
pi_68636402
quote:
Op zondag 3 mei 2009 18:43 schreef FrankV34 het volgende:

[..]

Je bent wel erg snel met je oordeel he.

En wat dat horensdol maken betreft. Is ook wat je zelf er van maakt. Ik heb 10 jaar in verschillende appartementen gewoont en ja soms is het vervelend als je een luidruchtige bovenbuurman/vrouw hebt. Maar als je er op gaat letten wordt het alleen maar erger.

Over erger gesproken. In mijn eerste appartement was het zo gehorig dat ik tot de laatste druppel het plassen van mijn bovenbuurvrouw hoorde (nu plaste zij volgens mij ook wel met een enorme straal als ik het af en toe zo hoorde). Dat is volgens mij toch echt wel een graatje erger. Zit je gezellig met je vriendin op de bank gezellig te wezen gaat de bovenbuurvrouw plassen... daar gaat je zin
Zo erg is het niet dat ik hem naar het toilet hoor gaan, godzijdank.
Het klopt dat ik me er inderdaad ook op focus, maar het geluid is zo hard dat het ook niet te negeren is.
En het is geen gehandicapte kerel ofzo, dus hij kan er wel degelijk iets aan doen. Maar ja als jij al 35 jaar zo loopt is het natuurlijk lastig te veranderen.
pi_68636453
dubbel
pi_68636531
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:23 schreef Spiegelei het volgende:
staat er niets in het (huishoudelijk) reglement van de Vereniging van Eigenaars over de vloerbedekking. Dus dat bijvoorbeeld laminaat niet mag ofzo? Misschien kan je daar wat mee.
Ik zal dit er eens op naslaan. Maar dan zal ik ook zelf m'n laminaat eruit moeten slopen.
pi_68637892
je hebt ook vaak dat laminaat mag maar met speciale ondervloeren, die juist extra isolerend zijn (is in ieder geval wel de verplichting in onze flat)
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_68639858
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:23 schreef Spiegelei het volgende:
idd, in mijn (huur)contract staat volgens mij ook zoiets. Of dat je iig een geluiddempende laag moet hebben van xx millimeter.

Overigens kan ik me de ergernis van de TS wel voorstellen. Heb beetje hetzelfde met een huisgenoot. Woon in een huis met dunne muren en het is idd altijd weer balen als ie thuiskomt of thuis blijkt te zijn als ik thuis kom. Gast is de hele dag aan het praten met zn harde stem. Heb me er al bij neergelegd dat je daar gewoon niks aan kunt doen, ook al heb ik er vaak wat van gezegd. Je kunt niet iemand opleggen om overdag altijd zachtjes te praten, of in jouw geval op zn tenen te lopen. Alleen als het ook 's nachts gebeurt zou je verdere maatregelen kunnen nemen.

Enige structurele oplossing is verhuizen....
  Redactie Frontpage maandag 4 mei 2009 @ 09:34:18 #30
38148 crew  Innisdemon
pi_68646163
ALs je de ruimte er voor hebt, zou je kunnen overwegen een verlaagd plafond in te bouwen, en daar geluidsisolatie tussen te plaatsen.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 4 mei 2009 @ 12:35:34 #31
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68651757
Is lastig inderdaad, een houten vloer geleidt het geluid behoorlijk. Ik heb ook op een bovenhuis gewoond uit de jaren '30. Mijn benedenbuurvrouw gaf aan dat ze mij nooit hoorde lopen, mijn zoontje af en toe wel als hij aan het hollen was, maar als qltel bij mij was, hoorde ze hèm wel lopen. Dat ligt dus aan de persoon.

Omgekeerd hoorde ik van mijn buurvrouw alleen de piano (op afgesproken tijden en ik stoorde me er niet aan). Maar van de buurman die er voor haar woonde had ik wel veel last. Altijd harde muziek - vooral harde bas - en dan stond bij mij ook alles te trillen. Die was totaal niet voor rede vatbaar dus toen er een Te Koop-bord in zijn tuin verscheen ging bij mij de vlag uit
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_68652662
quote:
Op zondag 3 mei 2009 22:05 schreef J_CDA het volgende:

[..]

Ik zal dit er eens op naslaan. Maar dan zal ik ook zelf m'n laminaat eruit moeten slopen.
In mijn VVE meuk staat dat je wel laminaat mag leggen, maar wel verplicht een geluiddempende ondervloer van 10Db erbij moet hebben. Wanneer je als onderbuur het niet vertrouwd kun je dan eerst de bovenbuur erop aan spreken, en deze zou het moeten kunnen aantonen. Kan deze dat niet kan er een onderzoek door een accoustisch bureau gedaan worden.
  Moderator maandag 4 mei 2009 @ 13:34:24 #33
9859 crew  Karina
Woman
pi_68653665
Helaas ben ik ook bekend met het probleem, mijn bovenburen hebben een hond die snurkt Klinkt stom, maar dat beest maakt zo'n lawaai, ik word er niet goed van.

De buurvrouw heb ik er al op aangesproken, maar dat hielp niet. Daarna de Woningbouwvereniging ingelicht, die hebben een brief gestuurd. Heeft niet geholpen, behalve dan dat de buurvrouw nu niet meer met mij spreekt

Misschien kun je je plafond isoleren?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')