1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | Date Group Match Location Kick-off Wed 6 May A ESP v ITA Dessau-Rosslau 11.00 (live op Eurosport) Wed 6 May A FRA v SUI Markranstadt 11.00 Wed 6 May B ENG v NED Gera 11.00 Wed 6 May B GER v TUR Erfurt 18.15 (live op Eurosport) Sat 9 May A ESP v FRA Grimma 12.00 (live op Eurosport) Sat 9 May A ITA v SUI Torgau 14.00 Sat 9 May B TUR v NED Meuselwitz 14.00 Sat 9 May B GER v ENG Jena 14.00 (live op Eurosport) Tue 12 May A SUI v ESP Sandersdorf 11.00 (live op Eurosport) Tue 12 May A ITA v FRA Taucha 11.00 Tue 12 May B NED v GER Jena 17.45 (live op Eurosport) Tue 12 May B TUR v ENG Gotha 17.45 Fri 15 May Semi-final Grimma 11.00 (live op Eurosport) Fri 15 May Semi-final Dessau-Rosslau 17.45 (live op Eurosport) Mon 18 May Final Magdeburg 11.00 (live op Eurosport) |
quote:De EK-selectie bestaat uit de volgende achttien spelers:
Ruben Ligeon, Warner Hahn, Dico Koppers, Joël Veltman (allen Ajax), Oguzhan Özyakup (Arsenal), Mohamed Madmar (AZ), Bob Schepers (sc Cambuur Leeuwarden), Martijn de Vries, Rangelo Janga (beiden Excelsior R.), Shabir Isoufi, Osama Rashid, Stefan de Vrij, Luc Castaignos, Mats van Huijgevoort, Nigel Velder, Ryan Bouwmeester (allen Feyenoord), Jerry van Ewijk en Patrick ter Mate (beiden Vitesse/AGOVV).
Stukje geschiedenis: spelers van het toernooi voorgaande jaren.quote:Op de stand-bylijst staan de volgende veertien spelers:
Tom Boere, Stan Berrevoets, Fabian Sporkslede, Ricardo Kip, Joeri de Kamps (allen Ajax) Johan Kulhan, Hobie Verhulst, Sead Mazreku, Giliano Wijnaldum (allen AZ), Tim Schoonheijm (Feyenoord), Jorn Sweres (NAC Breda), Robert Oepkes (PSV), Ola John en Renze Fij (FC Twente/Heracles).
Niet als we de poule doorkomen.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 17:08 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Jammer dat er maar ééntje live is.
Ben verder uiteraard benieuwd naar de verrichtingen van de Feyenoorders.
quote:EK onder 17: Europese dromen in Rotterdam-Zuid
Na de doorbraak van Georginio Wijnaldum, Leroy Fer, Diego Biseswar en Kelvin Leerdam, dient een volgende lichting Feyenoord-talenten zich alweer aan. Liefst zeven uitnodigingen vielen er op de mat voor het Europees kampioenschap voor spelers onder 17 jaar. Tijd voor een nadere kennismaking.
Even voorstellen: Shabir Isoufi (17), Osama Rashid (17), Stefan de Vrij (17), Luc Castaignos (16), Mats van Huijgevoort (16), Nygel Velder (17) en Ryan Bouwmeester (17). Eind april stond dit zevental nog feestend op het veld na de landstitel van Feyenoord B1. De herinneringen zijn vers, maar het is alweer tijd om vooruit te kijken. Het EK voor spelers onder 17 jaar (6-18 mei in Duitsland) wacht. Een podium waar de talentvolle spelers maar al te graag willen stralen.
Kleedkamer
De Europese eindstrijd leeft in de kleedkamer van Feyenoord. Onderling delen ze hun verwachtingen, maar ook Rotterdamse EK-gangers van vorig seizoen worden gepolst. "Ik zit in de klas bij Ricky van Haaren", vertelt Van Huijgevoort. "Hij zat vorig jaar in de EK-selectie en hij heeft alleen maar mooie verhalen. Bijvoorbeeld dat sommige wedstrijden live worden uitgezonden op televisie. Fantastisch natuurlijk." Handige tips en adviezen zijn er ook, zo vertelt Castaignos. "Ik heb met veel spelers gesproken over hoe het is om in grote stadions te spelen en hoe je om gaat met de druk. Ik heb er zeker wat aan gehad."
Feyenoord is met zeven spelers hofleverancier in de selectie van KNVB-coach Albert Stuivenberg. Ajax is met vier genodigden ook sterk vertegenwoordigd. Op 25 april kwamen ze elkaar tegen, toen Feyenoord uitgerekend tegen de Amsterdammers (2-1 zege) kampioen werd. "Die dag kon eigenlijk niet stuk", jubelt De Vrij, die zelf de beslissende goal maakte. Bouwmeester: "Na afloop hebben we de spelers van Ajax nog gesproken. We kunnen het gewoon goed vinden met die jongens. Dat moet ook, want op het veld moeten we het samen doen."
‘Zeker kansen’
Het Nederlands elftal voor spelers onder 17 jaar opent het Europees kampioenschap op woensdag 6 mei tegen Engeland (11.00 uur). Het treffen met de leeftijdsgenoten uit Turkije begint zaterdag 9 mei om 14.00 uur. Het slotduel met gastland Duitsland staat dinsdag 12 mei (17.45 uur) op het programma en wordt live uitgezonden op Eurosport. Een plaats bij de eerste twee in de groep volstaat voor een plek in de halve eindstrijd.
Volgens Bouwmeester kennen de tegenstanders weinig geheimen voor de Nederlandse talenten. "We kennen ze allemaal", zo stelt hij. "Vorig seizoen hebben we met Onder 16 tegen Engeland gespeeld en dit jaar zijn we Duitsland en Turkije tegengekomen op een internationaal jeugdtoernooi. Ik zie zeker kansen op het bereiken van de halve finale." Spits Castaignos durft zelfs een stapje verder te gaan. "Winnen? Waarom zou het niet kunnen? We gaan in ieder geval alles geven."
quote:'EK is mooie uitdaging voor Nederland onder 17'
Het grote aftellen is begonnen voor het Nederlands elftal voor spelers onder 17 jaar. De ploeg opent woensdag het Europees kampioenschap in Duitsland tegen de leeftijdsgenoten uit Engeland. KNVB-coach Albert Stuivenberg en aanvoerder Oguzhan Özyakup blikken vooruit. "Als we iets willen bereiken moeten we boven onszelf uitstijgen."
Hij weet het nog precies. Het was op een vrijdagmiddag in april en Özyakup (16) lag op zijn kamer in Londen televisie te kijken. Plotseling dook opeens zijn Engelse huisgenoot Emmanuel Frimpong lachend op in de deuropening. "Waarom lach je zo?", keek hij zijn teammaatje bij Arsenal vragend aan. "Heb je het nog niet gehoord”, antwoordde deze. "We zitten bij elkaar in de poule." Sindsdien praten de twee nergens anders meer over.
Ook in de kleedkamer van Arsenal is het EK al weken onderwerp van gesprek. Met nóg drie geselecteerde Engelsen, waarvan Jack Wilshere zelfs al zijn debuut maakte in de hoofdmacht, moest Özyakup zich regelmatig kranig verdedigen. "Ze hebben me bijna elke dag verteld dat Nederland geen kans heeft", vertelt hij met een knipoog. "Maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Dat heb ik ze ook wel duidelijk gemaakt. We hebben twee kwalificatietoernooien gewonnen en gaan niet voor niets naar het EK."
Toplanden
Voor Stuivenberg is het zijn derde Europees kampioenschap op rij. "Als je kijkt naar de landen die zich hebben gekwalificeerd, is dit waarschijnlijk het meest sterk bezette toernooi van de afgelopen jaren", aldus de oefenmeester. "We hebben dit seizoen bewezen dat we tegen sterke landen goed kunnen voetballen in de ruimte die ontstaat. Dat geeft vertrouwen. Maar prestaties uit het verleden zijn net als beleggingen, ze geven geen garanties. Bij het Europees kampioenschap start iedereen weer vanaf nul. Als we iets willen bereiken moeten we boven onszelf uitstijgen."
Na de openingswedstrijd van woensdag tegen Engeland, aftrap 11.00 uur, wacht op zaterdag 9 mei de ontmoeting met Turkije (14.00 uur). Het slotduel met Duitsland begint op dinsdag 12 mei om 17.45 uur en wordt live uitgezonden op Eurosport. Een plaats bij de eerste twee in de groep volstaat voor een plek in de halve eindstrijd.
Ontwikkeling
Onder 17 was bij de laatste editie van het EK dicht bij een finaleplek. De latere kampioen Spanje bleek in de verlenging van de halve eindstrijd te sterk. Özyakup was erbij, al speelde hij geen minuut. "Het was jammer dat ik niet in actie kwam, maar ik heb het toernooi wel van dichtbij kunnen meemaken. Die ervaring deel ik nu met de andere jongens. Dit is misschien wel het grootste toernooi dat je op deze leeftijd kan spelen en daarvan moet je elke minuut genieten. Dat vertel ik ze ook." Het beeld dat hij de beker omhoog tilt, probeert hij uit zijn gedachten te wissen. "Dat moet een onvoorstelbaar gevoel zijn, maar daar wil ik liever niet aan denken. Ons eerste doel is de wedstrijd van woensdag tegen Engeland."
Naast de prestatie is ook de ontwikkeling van spelers een belangrijk aspect voor Stuivenberg. "Op dit niveau speel je tegen de beste spelers van Europa. Daar kun je als jonge voetballer alleen maar beter van worden. De prestatie kan je echter hier niet los van zien. Een belangrijk ontwikkelingsdoel in deze leeftijdscategorie is dan ook het leren winnen van een wedstrijd." Se eerste strijd tussen Özyakup en zijn kamergenoot is gewonnen door de aanvoerder van Oranje. "Op de Playstation hebben we één keer Nederland tegen Engeland gespeeld. Ik won met 3-1. Voor die uitslag teken ik direct."
11 uur 's-ochtends...quote:
Nu kunnen de schoolkinderen ook naar het voetballenquote:Op dinsdag 5 mei 2009 20:06 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
11 uur 's-ochtends...![]()
Wie verzint die speeltijden?
Nope, alleen het duel op dinsdag tegen de moffen wordt live uitgezonden.quote:
Jaap Uilenberg is de Referee Observer bij die wedstrijdquote:Op woensdag 6 mei 2009 10:16 schreef SC-Heerenveen01 het volgende:
Spanje-Italie is minstens zo leuk.
Op Eurosport wordt nu Spanje - Italie uitgezonden. Alleen NL - Duitsland wordt live uitgezonden op Eurosport as. dinsdag. We moeten het doen met de livescore sites van de uefa en de commentator van Eurosport die alle tussenstanden doorgeeft.quote:
quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:18 schreef borisz het volgende:
[..]
Op Eurosport wordt nu Spanje - Italie uitgezonden. Alleen NL - Duitsland wordt live uitgezonden op Eurosport as. dinsdag. We moeten het doen met de livescore sites van de uefa en de commentator van Eurosport die alle tussenstanden doorgeeft.
Das Italië-Spanje, is ook op Eurosportquote:Op woensdag 6 mei 2009 11:29 schreef WeebI het volgende:
Dit of dit niet iets? Kan zelf niet kijken hier op school.
ok, myp2p zei dat het Engeland-Nederland wasquote:Op woensdag 6 mei 2009 11:31 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Das Italië-Spanje, is ook op Eurosport
quote:The Netherlands ran the game for long period after taking the early lead through Oguzhan Özyakup, but late in the half England began to push forward and another Arsenal FC player, Jack Wilshere, rattled the crossbar with a chipped free-kick.
Is altijd zo geweest op het EK onder 17. Waarom geen idee, ik denk om de inspanning iets minder te maken. Al zit er nu tussen ieder duel twee rustdagen, dat is voorgaande jaren wel eens anders geweest. Dan was er maar 1 rustdag.quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:44 schreef Frankz0rz het volgende:
Waarom maar 40 minuten per helft? Beetje vreemd imo
Klopt. 40 minuten bij deze leeftijd is gewoon normaal.quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:47 schreef Kopbal het volgende:
In de B speel je toch ook maar 40 minuten? dacht ik
[..]
Espanyolquote:Op woensdag 6 mei 2009 12:00 schreef Garudo het volgende:
Die Keeper van Spanje (Edgar)...waar speelt hij? Maakt een goede indruk op mij.!
quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:54 schreef pekel het volgende:
[..]
Klopt. 40 minuten bij deze leeftijd is gewoon normaal.
Das toch die van Arsenal, niet?quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:43 schreef Kopbal het volgende:
37 Wilshere (England) hits the crossbar on free-kick.
Komen we daar even goed weg.
quote:
Klopt ja, 3 Arsenal spelers op het veld dus.quote:4 Özyakup (Netherlands) scores! The perfect start for the Netherlands. In their first attack, Shabir Isoufi gets to the byline to the left of goal and cuts back for captain Oguzhan Özyakup to strike in a game where he is facing Arsenal FC team-mates Jack Wilshere and Luke Freeman.
Opmerkelijk. Spanje staat toch altijd bekend om z'n uitstekende jeugdelftallenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:50 schreef WeebI het volgende:
Spanje eruit
Drie keer 0-0 gespeeld, wat enorm matig is met deze spelers.
Ze zijn er wel bij op het WKquote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:50 schreef WeebI het volgende:
Spanje eruit
Drie keer 0-0 gespeeld, wat enorm matig is met deze spelers.
Naam zegt niks he. De jeugd is niet gelijk aan het eerste elftal en volgens mij is de Zwitserse jeugd helemaal niet minder dan Italiëquote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:38 schreef Mr-Sander het volgende:
Doe maar een gelijkspelletje...dan mogen we tegen Zwitserland. Die sla ik toch nog altijd minder hoog aan dan Italië, al is het alleen maar vanwege de naam
I know, maar van Italianen krijg ik een slechter gevoelquote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:40 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Naam zegt niks he. De jeugd is niet gelijk aan het eerste elftal en volgens mij is de Zwitserse jeugd helemaal niet minder dan Italië
2 Anderen stonden buitenspel, hij stond gewoon voor zijn manquote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:30 schreef Zjakkie het volgende:
Maar was die eerste (verre) bal niet al buitenspel?
Als je met een aantal wisselspelers nog zo boven andere landen uitkomt (wat het geval is als je tegen NL al 2-0 voorstaat) denk ik het ookquote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:40 schreef Heerlijkheid het volgende:
Duitsland wordt Europameister als ik dit zo zie
quote:
Je had hem dus niet eens zien spelenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:53 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Valt de wedstrijd nog ergens terug te zien?
Ik heb niet de hele wedstrijd gezien. Wel die briljante actie van hem.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:14 schreef neilpad het volgende:
[..]
[..]
Je had hem dus niet eens zien spelen?
Hij miste een paar aardige kansen.
Via de torrentboer misschien ?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:53 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Valt de wedstrijd nog ergens terug te zien?
Hij had een paar leuke dingen, maar goed was ie niet.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:23 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik heb niet de hele wedstrijd gezien. Wel die briljante actie van hem.
Paar verrassende namen, ook al is het de jeugd. New Zeeland, Verenigde Arabische Emiraten, Gambia, Burkina Fasoquote:Op woensdag 13 mei 2009 17:32 schreef borisz het volgende:
Toch wel een grappig lijstje landen voor het WK onder 17.
Qualifiers
AFC: Iran, Japan, South Korea, United Arab Emirates
CAF: Nigeria (hosts), Algeria, Burkina Faso, Gambia, Niger
CONCACAF: Costa Rica, Honduras, Mexico, United States
CONMEBOL: Argentina, Bolivia, Brazil, Colombia, Ecuador, Uruguay
OFC: New Zealand
UEFA: Germany, Italy, Netherlands, Spain, Switzerland, Turkey
Kwartfinale moet mogelijk zijn.
Nieuw Zeeland is niet verassend, nu de Aussies bij Azië horen. Het land was eeuwig tweede was en is nu eerste. Afrika is wel redelijk verassend ja. Geen standaard namen als Marokko, Ghana enz.quote:Op woensdag 13 mei 2009 17:44 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Paar verrassende namen, ook al is het de jeugd. New Zeeland, Verenigde Arabische Emiraten, Gambia, Burkina Faso
Oh, wist het niet van Australië vandaarquote:Op woensdag 13 mei 2009 18:12 schreef borisz het volgende:
[..]
Nieuw Zeeland is niet verassend, nu de Aussies bij Azië horen. Het land was eeuwig tweede was en is nu eerste. Afrika is wel redelijk verassend ja. Geen standaard namen als Marokko, Ghana enz.
Twee jaar geleden gingen
Ghana
Nigeria(Won het WK)
Togo
Tunesië
voor Afrika naar het WK-17
Azie stuurde twee jaar geleden
Japan
Noord-Korea
Syrië
Tadzjikistan
Oh mooiquote:Op vrijdag 15 mei 2009 00:00 schreef borisz het volgende:
Eurosport zendt de halve finales gewoon live uit.
Als je via internet wilt kijken moet je naar www.myp2p.eu of atdhe.net
Hoop schoolkinderen, finale is niet voor niets maandag om 11.00.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:00 schreef Heerlijkheid het volgende:
waar halen ze die 23000 in de finale vandaan als dit maar +/- 2000 mensen trekt
daarvoor ja..quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:17 schreef Frankz0rz het volgende:
Was dat Madmar nou die zich zo de bal liet afsnoepen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
Vooral Bobquote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:21 schreef SphronX het volgende:
Wat mij opvalt is dat die gasten knappe voorzetten geven.
Vanmiddag @ 17:45quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:22 schreef Robinhoo het volgende:
wanneer is die andere halve finale? of is die al geweest.
oke, en die gaat tussen?quote:
Ja, Bob Schepersquote:
Ik vind Schepers echt dramatisch.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:30 schreef Kopbal het volgende:
Die Schepers doet het ook wel aardig, beter dan Velder die er de vorige wedstrijd in stond.
Schepers speelt toch redelijk nu hoor.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:36 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Ik vind Schepers echt dramatisch.
Verdediging is echt top muv rechtsback. Middenveld zie je weinig.
Eurosportquote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:39 schreef Robinhoo het volgende:
"Is toch mooi als zo'n speler zo hard in komt lopen, kan je hem lekker uitkappen, dan heb je een mooi en rijk leven"
Is dat die linksback?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:40 schreef Kopbal het volgende:
Van Huijgevoort staat ook wel lekker te ballen.
Mooi om dan in de finale nog een keer tegen ze te spelen en dan wel goed.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:32 schreef Frankz0rz het volgende:
Nederland speelt goed hoor, veel beter als tegen Duitsland
quote:Op maandag 4 mei 2009 14:21 schreef Kopbal het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Benieuwd naar de Feyenoorders inderdaad, en dan vooral naar de 2 bovenstaande bazen.
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:43 schreef Kopbal het volgende:
Een Nederlands team dat in de finale komt, dat heb ik nog nooit meegemaakt.
EK<21?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:43 schreef Kopbal het volgende:
Nog 40 minuten....quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:43 schreef Kopbal het volgende:
EK 1988quote:
Het commentaar is geniaal inderdaad.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:49 schreef Kopbal het volgende:
Doet het toch bewustHij raakt die bal compleet verkeerd.
De bal komt niet eens op de lijn lijkt het, dat zijn toch de mooiste goals, lekker demoraliserend voor de tegenstander :pquote:
Was zo bedoeld hoor, met effect, net als die vrije trap.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:52 schreef neilpad het volgende:
Hij was er niet in zijn geheel over heen lijkt me. Die grens stond ook echt 3 meter van de achterlijn toen Castaignos zijn mislukt schot afleverde.
Ja of het motiveert ze juist extraquote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:51 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
De bal komt niet eens op de lijn lijkt het, dat zijn toch de mooiste goals, lekker demoraliserend voor de tegenstander :p
Later ook nog scout geweest van Feyenoord, zo onbekend is hij dus niet.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:59 schreef Robinhoo het volgende:
Bouwmeester een beroemde naam, moeten we wel terug naar de jaren 60
Alsof ik Evert ten Napel hoorquote:Op vrijdag 15 mei 2009 12:02 schreef pfaf het volgende:
Dat was een flinke kans hoor. De jongens moeten wel even hun kop er bij houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |