Ik citeer: "Gelukkig hebben we een rechtvaardige God die het verder wel afhandelt."quote:
Ah. Gaan we het weer zo spelen. De grootste massamoordenaars in de geschiedenis waren allemaal atheïsten.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 15:01 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Nog steeds oorzaak nummer 1 wat betreft 90 % van alle oorlogen en conflicten op deze aardkloot.
Mensenkinderen... wat een woede.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 15:28 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
GRRRRISTEN!!!!
MET JE ROGGEBROOD!!!
IK SPUUG OP JE ROKKENHOER!!!
VUIL GRISTENTUIG, MARIA IS EEN HOER, JE VADER IS JE BROER, EN NEUKEN IN NAAM VAN JEZUS IS EEN ZONDE!!!
Mensen hebben een vrije wil en God beslist wanneer we doodgaan ("God heeft het zo gewild" is een bekende uitspraak in jullie kringen), is dat wat je probeert te zeggen?quote:[b]Op vrijdag 1 mei 2009 17:10 schreef Ik zeg toch niet dat God alles hier op aarde rechtvaardig afhandelt? Je verdraait mijn woorden vriend.
Mensen hebben de vrije wil om goed of kwaad te doen. Helaas kiest de mens, zoals die idioot gisteren, er maar al te vaak voor om kwaad te doen. Als God dat telkens zou voorkomen zou de mens geen vrije wil meer hebben en zijn wij niets meer dan robotten, of marionettepoppen in Gods handen. Zo zijn wij niet geschapen.
En wat bedoel ik daarmee?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:13 schreef Zuunigerd het volgende:
[..]
Ik citeer: "Gelukkig hebben we een rechtvaardige God die het verder wel afhandelt."
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:14 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ah. Gaan we het weer zo spelen. De grootste massamoordenaars in de geschiedenis waren allemaal atheïsten.![]()
Dit is een zinloze discussie. Bovendien wil je hem niet met mij aangaan want je verliest geheid.
Dat beweer ik niet. Ik geloof ook niet dat als jij nu een pistool tegen je slaap zou zetten en hem zou overhalen dat dit de wil van God is. Dat is jouw wil, niet de wil van God.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:18 schreef Houdnini het volgende:
[..]
Mensen hebben een vrije wil en God beslist wanneer we doodgaan ("God heeft het zo gewild" is een bekende uitspraak in jullie kringen), is dat wat je probeert te zeggen?
Dus eigenlijk werd de auto van de idioot van gisteren gedreven door de hand van God? Die beslist tenslotte over leven en dood, toch?
\quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:13 schreef koningdavid het volgende:
[..]!!!
Dit geeft alweer aan wat voor leek je bent met je antitheïstische propaganda. De bijbel die we vandaag de dag hebben komt minstens 99,5% overeen met de originele schrijfsels. Alle veranderingen zijn er allang uitgefilterd.
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:21 schreef koningdavid het volgende:
[..]
En wat bedoel ik daarmee?
Dat topic ging erover dat die Kart. T. overleden was en hij dus niet meer gestraft kon worden voor zijn daden. Toen zei ik, gelukkig hebben we een rechtvaardige God die het verder wel afhandelt. Waarmee ik bedoel: gelukkig hebben we een God die hem wel zal straffen.
En dat geloof ik.
Daar is een wetenschap voor genaamd tekstkritiek.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:23 schreef M4a1 het volgende:
[..]
\
Staat dat in die bijbel? Dan is dat misschien ook veranderd
Staat het er niet in? Sja dan staat het niet geschreven hè
En de geschriften van Judas Iscariot, en naar mijn weten Thomas dan?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:13 schreef koningdavid het volgende:
[..]!!!
Dit geeft alweer aan wat voor leek je bent met je antitheïstische propaganda. De bijbel die we vandaag de dag hebben komt minstens 99,5% overeen met de originele schrijfsels. Alle veranderingen zijn er allang uitgefilterd.
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:25 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
En de geschriften van Judas Iscariot, en naar mijn weten Thomas dan?
Die worden door de kerk verborgen gehouden omdat ze de hele kerkelijke orde zo om zeep kunnen helpen.
Het is ook wel schokkend natuurlijk, zo'n christen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:28 schreef FunkyHomosapien het volgende:
toch denk ik nog steeds dat koningdavid de grootste troll van heel fok! is.
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:30 schreef Mr-Coffee het volgende:
Als men Zeitgeist bekijkt, kan men zien dat het christelijke geloof niets meer is dan een samenraapsel van onderdelen in andere, nog oudere religies.
Religies die de christenen of wilden vernietigen of wilden omturnen naar het christendom.
- Veel later geschreven dan de canonieke evangeliën (meestal paar eeuwen later)quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:29 schreef koningdavid het volgende:
[..]!
Je weet dat de Da Vinci Code non-fictie is he? En dan zeggen dat ik in sprookjesboeken geloof.
De Evangeliën van Judas en Thomas hebben nooit in de bijbel gezeten. Ze zijn nooit gecanoniseerd omdat ze niet betrouwbaar genoeg zijn, zeker in vergelijking met de evangeliën van Markus, Matteus, Lukas en Johannes.
Waarom zijn ze minder betrouwbaar?
- Veel later geschreven dan de canonieke evangeliën (meestal paar eeuwen later)
- Onbekend auteurschap + afkomst.
- Qua inhoud staat het duidelijk ver af van de historische Jezus en de apostolische traditie.
- Ze spreken de oudere en betrouwbaardere bronnen tegen.
Zeitgeist is allang weerlegd johquote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:30 schreef Mr-Coffee het volgende:
Als men Zeitgeist bekijkt, kan men zien dat het christelijke geloof niets meer is dan een samenraapsel van onderdelen in andere, nog oudere religies.
Religies die de christenen of wilden vernietigen of wilden omturnen naar het christendom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |