Dan verlaag ik me tot mijn zus haar niveau. Dat wil ik niet. Met Pasen wou zij dat ik er niet bij was, ze zei 'of hij gaat weg of ik ga weg met mijn vriendje'. Aangezien ik toch al met vrienden wegging en geen zin had in ruzie voor mijn ouders ging ik weg. Achteraf kreeg ik op mijn kop van oma dat ik gewoon koppig had moeten komen, wat ik eigenlijk ook had moeten doen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:16 schreef 49euro het volgende:
Je ouders dwingen tot een optreden? Desnoods zeg je hij eruit of ik eruit.
Lijkt mij dat jouw ouders in zo'n situatie toch jouw kant kiezen?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:18 schreef kloon88 het volgende:
[..]
Dan verlaag ik me tot mijn zus haar niveau. Dat wil ik niet. Met Pasen wou zij dat ik er niet bij was, ze zei 'of hij gaat weg of ik ga weg met mijn vriendje'. Aangezien ik toch al met vrienden wegging en geen zin had in ruzie voor mijn ouders ging ik weg. Achteraf kreeg ik op mijn kop van oma dat ik gewoon koppig had moeten komen, wat ik eigenlijk ook had moeten doen.
En ik kan moeilijk ergens heen als 17jarige.
Al paar keer gehad, en mijn zus gaat 't echt niet goed oppikken als ik zeg dat hij weg moet. Tevens gedraagt ze zich echt als een onvolwassen en laag iemand. Ze haalt hele lage streken uit., ik moet mijn eigen was doen enzo.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:18 schreef DragonFire het volgende:
Wow kut situatie...
Ik denk toch echt dat er weinig op zit dan een goed gesprek met jouw zus.
Ze konden geen kant kiezen. Ze waren bang dat mijn zus zou weglopen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:20 schreef DragonFire het volgende:
[..]
Lijkt mij dat jouw ouders in zo'n situatie toch jouw kant kiezen?
Uhu, ik heb 't er al over gehad met mijn vriendje dat we na vwo gaan samenwonen. Hij vond het oké. Maar dit hield in dat ik nog wel 1 jaar moet wachten.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:20 schreef L3IPO het volgende:
Wat voor opleiding doe je? Als je kans hebt om ergens in een andere stad te gaan studeren en op kamers te gaan zou ik dat doen. Als je ouders het niet op willen lossen kan je daar weinig aan doen, beter ervoor zorgen dat je niet je eigen jeugd verneukt dan...
Kan je niet naar je oma? Zij zal jou wel begrijpen toch?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:18 schreef kloon88 het volgende:
[..]
Dan verlaag ik me tot mijn zus haar niveau. Dat wil ik niet. Met Pasen wou zij dat ik er niet bij was, ze zei 'of hij gaat weg of ik ga weg met mijn vriendje'. Aangezien ik toch al met vrienden wegging en geen zin had in ruzie voor mijn ouders ging ik weg. Achteraf kreeg ik op mijn kop van oma dat ik gewoon koppig had moeten komen, wat ik eigenlijk ook had moeten doen.
Ook zij wilt geen partij kiezen eigenlijk. Niemand wilt iemand verliezen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:24 schreef -SG- het volgende:
[..]
Kan je niet naar je oma? Zij zal jou wel begrijpen toch?
Ik vind het vreemd dat er inderdaad geld word gejat. Maar dat het een loverboy is denk ik niet, ze krijgt ook niet keer op keer kado's etc.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:24 schreef winkelhaak2002 het volgende:
Klinkt bijna als een loverboy-actie... Alleen dan in je ouderlijk huis![]()
Ik zou proberen even apart te gaan zitten met je zus (eventueel samen wat gaan eten omdat je iets wilt bespreken) en dan vragen of er echt niets is. Als het een loverboy is, dan speelt er misschien erg veel wat ze met niemand durft te bespreken, en familieband is dan nog de enige redding. Hij heeft haar zo te zien helemaal in zijn macht, dus schrik niet als er hele hele foute dingen naar boven komen in dit gesprek.
Anders even via 0900-8844 een vermoeden van een loverboy melden.. het is zo te horen al een bekende. Zij kunnen dan ook meedenken met de situatie, en hebben ervaring met dit soort dingen...
Succes ermee!
Ja nooit meer boven water gekomen. Ouders willen er niet meer over beginnen.quote:
Verlagen is niet het juiste woord. Wat je nu doet is over je heen laten lopen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:18 schreef kloon88 het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Als zuslief zonodig haar leven wil verneuken moet ze dat zelf weten. Daar komt ze vanzelf wel achter. Als je daar in gaat zitten stoken dan is straks alles jouw schuld. Maar los daarvan moet je dus wel voor jezelf opkomen. En je grenzen stellen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:39 schreef Perenijsje het volgende:
Ingrijpen zolang het nog kan. Je moet er niet aan denken dat de betreffende vriend jouw zus overhaalt om bijvoorbeeld een lening of hypotheek op haar naam af te sluiten, zodat hij wat ruimer kan gaan leven. Is er iemand die invloed heeft op die kerel. Heeft hij contact met zijn eigen ouders en indien dat het geval is, hoe denken zij over hun zoon?
Je begrijpt zelf wel dat je als ouder ook problemen kunt ondervinden van de foutieve keuzes van jouw kinderen. Stel dat ze inderdaad in de financiële problemen komt en ze heeft geen droog brood te eten, dan wil je (ook al zou je het eigenlijk niet moeten doen) haar helpen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:44 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Als zuslief zonodig haar leven wil verneuken moet ze dat zelf weten. Daar komt ze vanzelf wel achter. Als je daar in gaat zitten stoken dan is straks alles jouw schuld. Maar los daarvan moet je dus wel voor jezelf opkomen. En je grenzen stellen.
Dat doe jij dus niet. En wanneer die grens overschreden is, dan moet je daar een conclusie aan verbinden. Dus weggaan.
17 is sowieso wel mooie leeftijd om te leren voor jezelf te zorgen.
Je zal de zaak op het spits moeten drijven. Je ouders zijn nu bang om je zus te verliezen, je zal ze duidelijk moeten maken dat ze op deze manier jou verliezen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:29 schreef kloon88 het volgende:
[..]
Ook zij wilt geen partij kiezen eigenlijk. Niemand wilt iemand verliezen.
Heb je een vriendje, of éen vriendje..?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:21 schreef kloon88 het volgende:
[..]
Uhu, ik heb 't er al over gehad met mijn vriendje dat we na vwo gaan samenwonen. Hij vond het oké. Maar dit hield in dat ik nog wel 1 jaar moet wachten.
Dat komt vanzelf als ze als 35-jarige verslaafde mishandelde prostituee met 3 kinderen aan de grond zitquote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:43 schreef maok het volgende:
Helaas kun jij ook niet veel doen, je zus zal zelf moeten beseffen dat het niet goed gaat.
Jawel, maar ons kloontje is geen ouder.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:48 schreef Perenijsje het volgende:
[..]
Je begrijpt zelf wel dat je als ouder ook problemen kunt ondervinden van de foutieve keuzes van jouw kinderen. Stel dat ze inderdaad in de financiële problemen komt en ze heeft geen droog brood te eten, dan wil je (ook al zou je het eigenlijk niet moeten doen) haar helpen.
Hij heeft heel slecht contact met zijn moeder zover ik weet.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:39 schreef Perenijsje het volgende:
Ingrijpen zolang het nog kan. Je moet er niet aan denken dat de betreffende vriend jouw zus overhaalt om bijvoorbeeld een lening of hypotheek op haar naam af te sluiten, zodat hij wat ruimer kan gaan leven. Is er iemand die invloed heeft op die kerel. Heeft hij contact met zijn eigen ouders en indien dat het geval is, hoe denken zij over hun zoon?
En hier de reden waarom je altijd een faalhaas zal blijven. Zolang jij niet op je strepen staat, niet aangeeft dat er acties komen: Zullen ze altijd voor je zus kiezen. Want jou raken ze niet kwijt, en haar wel. Helaas voor jou is degene met de grootste mond degene die aan het langste eind trekt in deze samenleving.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:18 schreef kloon88 het volgende:
[..]
Bij oma is intrekken is geen optie. Wilt zij niet, want ze wilt geen kant kiezen. Ook zij is bang om een kleindochter te verliezen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 14:06 schreef Aneurism het volgende:
[..]
En hier de reden waarom je altijd een faalhaas zal blijven. Zolang jij niet op je strepen staat, niet aangeeft dat er acties komen: Zullen ze altijd voor je zus kiezen. Want jou raken ze niet kwijt, en haar wel.
Kan je anders niet bij je Oma intrekken? Of?
Wat hij zegt. Ga toch opnieuw een gesprek aan met je ouders en geef aan dat JIJ het niet meer trekt op deze manier. Zeg dat je studie er bijvoorbeeld er onder te lijden heeft (ook al zou dit niet zo zijn).quote:Op vrijdag 1 mei 2009 13:16 schreef 49euro het volgende:
Je ouders dwingen tot een optreden? Desnoods zeg je hij eruit of ik eruit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |