abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68556138
Ik heb even voor dit topic een kloon account aangemaakt, leek mij wel zo verstandig. Ikzelf ben 17 en heb geen flauw idee te doen in deze situatie en besloot daarom maar eens een topic te maken.

Mijn zus is ondertussen 20 maar alles behalve volwassen (in mijn ogen). Ze heeft een vriendje waar ze 'volledig verliefd' op is. Deze gozer is 30 á 31 (relatie begon overigens toen ze 17/18 en 27 waren). Opzich boeide mij het leeftijdsverschil niet, ik bedoel, liefde kent geen grenzen toch? Dat dacht ik ja...

Ondertussen zijn ze al drie jaar samen. De eerste paar maanden leek alles goed te gaan, gozer kwam af en toe langs. Scheen werk te hebben en een opleiding achter de rug te hebben. Zus ging nog braaf naar school enzo. Niks mis mee. Maar langzamerhand kwam die gozer steeds en steeds vaker langs. Inmiddels zijn we in het stadium beland dat hij gemiddeld 6 dagen per week bij ons slaapt. Ons thuis is zijn thuis geworden blijkbaar.

Langzamerhand werd het steeds vager en vager rondom deze persoon. Hij blijkt zwart te werken, oké dat hebben we allemaal eens gedaan. Maar toen stopte hij opeens met werken om een 'opleiding te volgen'. Fijn kan ook gebeuren. Paar maanden later vonden mijn ouders het ook verdacht te vinden. De 10.000 euro op mijn zus de spaarrekening was foetsie. Waar? Geen flauw idee. Na wat acceptgiro's openen ipv door te geven kwamen mijn ouders erachter dat er doodleuk bedragen werden overgezet en gepind in de buurt van mijn zus haar vriendje oude woning. 'Ja zo kunnen we het sparen in de kluis' klonk het antwoord na 1 hele dag ruzie. Sparen zonder rente, yeah right . Meneertje was ook ondertussen een uitkeringstrekker geworden.

Nog meer nieuws toen bleek dat zijn rijbewijs voor ruim 10 jaar was ingetrokken. Geweldig nieuws. En meneertje had ook een paar strafbladen op zijn naam staan. Zuslief 'Ja waren om kleine dingen' (vmbo-tokkie). Ik zo 'strafblad krijg je niet zo maar' en nog een hoop onzin. Na paar weken floepte ze er per ongeluk uit dat 1 ervan was voor het mishandelen van zijn ex en haar auto in brand steken, 'maar ze was heel gemeen en geniepig' was het antwoord van mijn zus...

Mijn ouders vonden het ook totaal niet fijn, alle portomonee's een accepgiro's liggen nu achter slot en grendel. Toen ik daar achter kwam werd ik razend, 'heb de ballen om hem eruit te schoppen!' luidde velen ruzie's met mijn ouders. Ik bedoel, het is godverdomme ONS huis, wij passen ons NIET aan die kut crimineel. Maar veel kwam er niet van. Ze zijn bang dat mijn zus wegloopt en haar nooit meer zien. *zucht*

Ondertussen heb ik mijn Oma ingelicht en zij was ondertussen ook van mening (door haar eigen ervaringen) dat die gozer van geen kant deugt. Mijn zus begint ondertussen ook steeds meer de baas over mij spelen. Laatst was er een laptop in haar kledingkast verstopt 'als straf omdat ik niet goed luisterde naar mijn zus'. Ik ging totaal over de rode, wie is immers de baas in huis? Mijn ouders alles proberen te sussen.

Iedereen dagelijks leven lijd eronder. Die 'aardige jongen' gebruikt 's ochtends uur lang de douche. Laat mijn moeder nota bene al zijn was doen. Laat mijn ouders voor alle kosten opdraaien, hij leeft godverdomme op de zak van mijn ouders .

Nou is dit een eenzijdige verhaal van mijn kant. Maar ik denk dat ik het bij het rechte einde heb aangezien mijn Oma er net zo over denkt. Tevens hoor ik mijn ouders soms zeggen dat ze liever hem het huis uithebben, maar het blijf altijd bij woorden. En soms doen ze net alsof er niks aan de hand is, of dat ik voor stress zorg in het huis (omdat ik de enige ben die altijd boos word op mijn zus als ze de regels overtrad van dit huis, die bijna niet meer te lijken bestaan.

Mijn vraag is, wat moet ik doen? Zou ik gewoon me er niet mee mogen bemoeien en het hele gezin eronder laten lijden en me gewoon aanpassen en niet zeiken. Of zelf iets ondernemen om hem eruit te werken? Wat kan ik? Ik ben slechts 17...

Tips als 'begin een goed gesprek met je ouders/iedereen' helpt niet, want dat is al vele malen geprobeerd.
pi_68556196
Je ouders dwingen tot een optreden? Desnoods zeg je hij eruit of ik eruit.
Je haat niemand zolang je hem nog geringschat, maar pas als je hem gelijk of hoger schat
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:18:31 #3
96981 DragonFire
Ik wil alleen maar zwemmen
pi_68556241
Wow kut situatie...

Ik denk toch echt dat er weinig op zit dan een goed gesprek met jouw zus.
Even voor de duidelijkheid Fok! is geen datingsite!
pi_68556243
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 13:16 schreef 49euro het volgende:
Dan verlaag ik me tot mijn zus haar niveau. Dat wil ik niet. Met Pasen wou zij dat ik er niet bij was, ze zei 'of hij gaat weg of ik ga weg met mijn vriendje'. Aangezien ik toch al met vrienden wegging en geen zin had in ruzie voor mijn ouders ging ik weg. Achteraf kreeg ik op mijn kop van oma dat ik gewoon koppig had moeten komen, wat ik eigenlijk ook had moeten doen.

En ik kan moeilijk ergens heen als 17jarige.
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:20:22 #5
96981 DragonFire
Ik wil alleen maar zwemmen
pi_68556299
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 13:18 schreef kloon88 het volgende:

[..]

Dan verlaag ik me tot mijn zus haar niveau. Dat wil ik niet. Met Pasen wou zij dat ik er niet bij was, ze zei 'of hij gaat weg of ik ga weg met mijn vriendje'. Aangezien ik toch al met vrienden wegging en geen zin had in ruzie voor mijn ouders ging ik weg. Achteraf kreeg ik op mijn kop van oma dat ik gewoon koppig had moeten komen, wat ik eigenlijk ook had moeten doen.

Lijkt mij dat jouw ouders in zo'n situatie toch jouw kant kiezen?
Even voor de duidelijkheid Fok! is geen datingsite!
pi_68556305
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 13:18 schreef DragonFire het volgende:
Wow kut situatie...

Ik denk toch echt dat er weinig op zit dan een goed gesprek met jouw zus.
Al paar keer gehad, en mijn zus gaat 't echt niet goed oppikken als ik zeg dat hij weg moet. Tevens gedraagt ze zich echt als een onvolwassen en laag iemand. Ze haalt hele lage streken uit., ik moet mijn eigen was doen enzo.

Ze vind me lui terwijl zij op haar 17de niet hoefde te koken, strijken en wassen. Deze taken doe ik allemaal wel op mijn 17de en toch vind ze me hartstikke lui.

Ook noemt ze me een grote spijbelaar als ik 1 dag school spijbel terwijl zij gewoon weken niet naar school gaat en soms kapt. Tevens heb ik er zelf voor gekozen om na mijn havo vwo te gaan doen, dus ik denk niet dat ik laks ben maar me degelijk wel inzet voor school.
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:20:39 #7
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_68556306
Wat voor opleiding doe je? Als je kans hebt om ergens in een andere stad te gaan studeren en op kamers te gaan zou ik dat doen. Als je ouders het niet op willen lossen kan je daar weinig aan doen, beter ervoor zorgen dat je niet je eigen jeugd verneukt dan...
Humans dont deserve to live...
pi_68556315
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 13:20 schreef DragonFire het volgende:

[..]

Lijkt mij dat jouw ouders in zo'n situatie toch jouw kant kiezen?
Ze konden geen kant kiezen. Ze waren bang dat mijn zus zou weglopen.
pi_68556337
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 13:20 schreef L3IPO het volgende:
Wat voor opleiding doe je? Als je kans hebt om ergens in een andere stad te gaan studeren en op kamers te gaan zou ik dat doen. Als je ouders het niet op willen lossen kan je daar weinig aan doen, beter ervoor zorgen dat je niet je eigen jeugd verneukt dan...
Uhu, ik heb 't er al over gehad met mijn vriendje dat we na vwo gaan samenwonen. Hij vond het oké. Maar dit hield in dat ik nog wel 1 jaar moet wachten.
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:22:08 #10
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_68556343
Op kamers gaan
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:22:41 #11
181657 LordNemephis
computer says no
pi_68556363
Misschien moeten je ouders eens een ruggegraat kopen
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_68556405
Sorry hoor... Maar dit verhaal is echt te belachelijk voor woorden? Heb jij geitenwollensokken ouders ofzo?
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:24:30 #13
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_68556407
quote:

[..]

Kan je niet naar je oma? Zij zal jou wel begrijpen toch?
A little knowledge is a dangerous thing.
pi_68556421
Klinkt bijna als een loverboy-actie... Alleen dan in je ouderlijk huis

Ik zou proberen even apart te gaan zitten met je zus (eventueel samen wat gaan eten omdat je iets wilt bespreken) en dan vragen of er echt niets is. Als het een loverboy is, dan speelt er misschien erg veel wat ze met niemand durft te bespreken, en familieband is dan nog de enige redding. Hij heeft haar zo te zien helemaal in zijn macht, dus schrik niet als er hele hele foute dingen naar boven komen in dit gesprek.

Anders even via 0900-8844 een vermoeden van een loverboy melden.. het is zo te horen al een bekende. Zij kunnen dan ook meedenken met de situatie, en hebben ervaring met dit soort dingen...

Succes ermee!
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:25:43 #15
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_68556447
@TS: jij kunt niets doen. Jouw ouders zijn volwassen, je zus is volwassen en jij bent het kind van de rekening. Het enige wat jij kunt doen is bij je oma gaan wonen ofzo
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_68556549
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 13:24 schreef -SG- het volgende:

[..]

Kan je niet naar je oma? Zij zal jou wel begrijpen toch?
Ook zij wilt geen partij kiezen eigenlijk. Niemand wilt iemand verliezen.
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:30:40 #17
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_68556570
Is die 10000 nog steeds pleite?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_68556598
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 13:24 schreef winkelhaak2002 het volgende:
Klinkt bijna als een loverboy-actie... Alleen dan in je ouderlijk huis

Ik zou proberen even apart te gaan zitten met je zus (eventueel samen wat gaan eten omdat je iets wilt bespreken) en dan vragen of er echt niets is. Als het een loverboy is, dan speelt er misschien erg veel wat ze met niemand durft te bespreken, en familieband is dan nog de enige redding. Hij heeft haar zo te zien helemaal in zijn macht, dus schrik niet als er hele hele foute dingen naar boven komen in dit gesprek.

Anders even via 0900-8844 een vermoeden van een loverboy melden.. het is zo te horen al een bekende. Zij kunnen dan ook meedenken met de situatie, en hebben ervaring met dit soort dingen...

Succes ermee!
Ik vind het vreemd dat er inderdaad geld word gejat. Maar dat het een loverboy is denk ik niet, ze krijgt ook niet keer op keer kado's etc.
pi_68556649
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 13:30 schreef Hyperdude het volgende:
Is die 10000 nog steeds pleite?
Ja nooit meer boven water gekomen. Ouders willen er niet meer over beginnen.

Tevens was er vorig jaar zomervakantie weer haarfijn een vakantie geboekt van 2.200 euro voor Frankrijk. Zus smsde dat het heel mooi weer was, ik vertrouwde het niet. Ik liet mijn ma een sms sturen en die bleek slechts 0,09 cent te kosten, bleek dus in NL te zitten. Reis is wel echt geboekt aangezien we van ANWB te horen kregen dat er geanuleerd was bij een ANWB in een andere stad in de hoop om geld terug te krijgen.

De reden dat ze niet gingen was omdat ze geen auto van een vriend konden lenen...
pi_68556671
Als je ouders niet meewerken doet buro jeugdzorg dat wel. Geestelijke mishandeling is ook mishandeling.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:35:45 #21
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_68556699
Ik weet wel dat ik allang vertrokken was.
A little knowledge is a dangerous thing.
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:37:26 #22
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_68556747
Cadeau's geven als loverboy is niet meer nodig omdat ze al ingepalmd is. Maar persoonlijk denk ik gewoon dat hij het blijkbaar heel gewoon vindt om op andermans zak te teren. Jou zus ziet dat niet of vind het niet erg omdat ze verliefd is of gewoon niet meer anders kan na zoveel jaar.
En sms naar iemand in het buitenland kost niet meer geld dan naar Nederland, degene in het buitenland betaald dan zelf voor ontvangenberichtjes.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_68556756
FOK!knokploeg topic

OT: wat een kut situatie, ik zou met je ouders gaan praten.. dat ze of op moeten treden of dat jij vertrekt.
No Guts, No Glory
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:38:34 #24
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_68556780
Doe mij zulke ouders. Christus zeg.
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:39:03 #25
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_68556787
Jij moet gewoon lekker een kamer ergens zoeken.

Ben je helemaal maf.

Voordat je definitief ja zegt tegen kamer. Zeg je tegen je ouders hij eruit of ik eruit.
pi_68556802
Ingrijpen zolang het nog kan. Je moet er niet aan denken dat de betreffende vriend jouw zus overhaalt om bijvoorbeeld een lening of hypotheek op haar naam af te sluiten, zodat hij wat ruimer kan gaan leven. Is er iemand die invloed heeft op die kerel. Heeft hij contact met zijn eigen ouders en indien dat het geval is, hoe denken zij over hun zoon?
Je kunt zeggen wat je wilt.
pi_68556817
Trieste zaak.

ik zou op mn strepen gaan staan. Stel een ultimatum, dan maar verlagen naar haar niveau, blijkbaar begrijpen ze niets anders.
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:41:05 #28
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_68556859
Je volgens mij zorgen dat iemand anders zijn probleem niet jouw probleem wordt. Die gast moet weg, met of zonder je zus,
Als je zus labiel is komt ze toch in de problemen, nu of over een paar jaar, met of zonder kids (Wet van behoud van ellende ). Dan kan je beter nu de boel laten klappen dan over een paar jaar.

Kunnen je ouders geen aangifte doen van diefstal van die ¤10000; zij zijn toch de wettelijke vertegenwoordigers van je zus tot haar 21-ste? Maar dat is voer voor juristen; ik heb daar verder geen benul van.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:41:24 #29
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_68556867
-edit- het mag best serieus hoor

[ Bericht 80% gewijzigd door Re op 01-05-2009 13:48:42 ]
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:42:25 #30
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_68556891
quote:

[..]

Verlagen is niet het juiste woord. Wat je nu doet is over je heen laten lopen.
Wat jij verlagen noemt zou ik voor mezelf opkomen noemen.

Je bent toch geen jesus? Soms moet je kwaad met wat minder mooie middelen bestrijden.

Dus hij eruit of ik eruit.

Maar vertel verder eens. Ga je naar school? hoe lang nog tot je 18e verjaardag. Het is mogelijk voor een 17 jarige om in bepaalde gevallen een uitkering te krijgen van 800 euro ofzo.
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:43:00 #31
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_68556917
Ik snap je ouders trouwens wel. Die zijn natuurlijk veel te bang dat zus het huis uit gaat en dat ze er dan helemaal geen zicht meer op hebben.

Helaas kun jij ook niet veel doen, je zus zal zelf moeten beseffen dat het niet goed gaat.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_68556928
Stel een ultimatum, hij of ik. Krijg je geen antwoord na een bepaalde tijd, gooi je al zijn spullen op straat.
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:44:46 #33
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_68556959
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 13:39 schreef Perenijsje het volgende:
Ingrijpen zolang het nog kan. Je moet er niet aan denken dat de betreffende vriend jouw zus overhaalt om bijvoorbeeld een lening of hypotheek op haar naam af te sluiten, zodat hij wat ruimer kan gaan leven. Is er iemand die invloed heeft op die kerel. Heeft hij contact met zijn eigen ouders en indien dat het geval is, hoe denken zij over hun zoon?
Daar ben ik het niet mee eens. Als zuslief zonodig haar leven wil verneuken moet ze dat zelf weten. Daar komt ze vanzelf wel achter. Als je daar in gaat zitten stoken dan is straks alles jouw schuld. Maar los daarvan moet je dus wel voor jezelf opkomen. En je grenzen stellen.

Dat doe jij dus niet. En wanneer die grens overschreden is, dan moet je daar een conclusie aan verbinden. Dus weggaan.

17 is sowieso wel mooie leeftijd om te leren voor jezelf te zorgen.
pi_68557065
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 13:44 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Als zuslief zonodig haar leven wil verneuken moet ze dat zelf weten. Daar komt ze vanzelf wel achter. Als je daar in gaat zitten stoken dan is straks alles jouw schuld. Maar los daarvan moet je dus wel voor jezelf opkomen. En je grenzen stellen.

Dat doe jij dus niet. En wanneer die grens overschreden is, dan moet je daar een conclusie aan verbinden. Dus weggaan.

17 is sowieso wel mooie leeftijd om te leren voor jezelf te zorgen.
Je begrijpt zelf wel dat je als ouder ook problemen kunt ondervinden van de foutieve keuzes van jouw kinderen. Stel dat ze inderdaad in de financiële problemen komt en ze heeft geen droog brood te eten, dan wil je (ook al zou je het eigenlijk niet moeten doen) haar helpen.
Je kunt zeggen wat je wilt.
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:50:10 #35
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_68557111
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 13:29 schreef kloon88 het volgende:

[..]

Ook zij wilt geen partij kiezen eigenlijk. Niemand wilt iemand verliezen.
Je zal de zaak op het spits moeten drijven. Je ouders zijn nu bang om je zus te verliezen, je zal ze duidelijk moeten maken dat ze op deze manier jou verliezen.

Als hij het slim aanpakt kan hij alles maken. Als hij je verkracht kan je niks. Je ouders zullen je verhaal niet accepteren: "Jij zegt ook alles om je zin te krijgen, foei!!"
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:51:02 #36
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_68557135
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 13:21 schreef kloon88 het volgende:

[..]

Uhu, ik heb 't er al over gehad met mijn vriendje dat we na vwo gaan samenwonen. Hij vond het oké. Maar dit hield in dat ik nog wel 1 jaar moet wachten.
Heb je een vriendje, of éen vriendje..?

Verder zou ik proberen om een gesprek aan te gaan met jouw ouders en je oma..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:53:22 #37
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_68557207
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 13:43 schreef maok het volgende:

Helaas kun jij ook niet veel doen, je zus zal zelf moeten beseffen dat het niet goed gaat.
Dat komt vanzelf als ze als 35-jarige verslaafde mishandelde prostituee met 3 kinderen aan de grond zit
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:54:20 #38
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_68557240
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 13:48 schreef Perenijsje het volgende:

[..]

Je begrijpt zelf wel dat je als ouder ook problemen kunt ondervinden van de foutieve keuzes van jouw kinderen. Stel dat ze inderdaad in de financiële problemen komt en ze heeft geen droog brood te eten, dan wil je (ook al zou je het eigenlijk niet moeten doen) haar helpen.
Jawel, maar ons kloontje is geen ouder.
En ouders hebben verantwoordelijkheid. Die zouden beter moeten weten. Maar dat doen ze nu niet. Dat is de situatie nu eenmaal.

Kloontje kan 2 dingen doen: De situatie aanpassen of eigen plan trekken (dus kamer gaan zoeken baantje en toedeloe ermee). Als je iets niet kunt veranderen dan moet je ook stoppen met energie er insteken. Je kunt je energie beter op andere dingen richten.
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:54:20 #39
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68557241
TS, al gedacht aan hij eruit of ik eruit?

Gewoon dreigen, en zonodig lekker de benen nemen voor een paar dagen.
Intelligent, but fucked up.
pi_68557255
Ouders zijn net thuisgekomen van een week vakantie waarin ik helemaal werd getreiterd door die twee. Zus werd kwaad en agressief begon te slaan en dingen te gooien naar mijn ouders toen ze erachterkwam dat ik een gesprek met hun 2 wou beginnen over de loop v/d week. Ik denk dat hun nu wel duidelijk is wie hier zo driftig is.
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:55:21 #41
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68557279
Wat mankeert dat kind precies?
Intelligent, but fucked up.
pi_68557297
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 13:39 schreef Perenijsje het volgende:
Hij heeft heel slecht contact met zijn moeder zover ik weet.
pi_68557322
Ergens denk ik dat je zus en je ouders al zo ver in de manipulaties van deze jongen zijn meegegaan dat ze niet meer op hun strepen durven staan.

Ik weet niet hoe sterk je bent, maar als ik in jou schoenen stond zou ik alle instanties afgaan voor hulp en waar mogelijk een uithuisplaatsing (tijdelijk). Flink drammen bij Jeugdzorg, Politie, Riagg etc. Jij kan in ieder geval je verhaal kwijt en zorgt dat je los van hun verder kan met je leven. Natuurlijk zou het anders moeten gaan, maar met het verhaal dat je hier verteld kan je beter realistisch zijn en zo snel mogelijk ingrijpen.

Sterkte.
  vrijdag 1 mei 2009 @ 14:02:57 #44
174520 BreakSpear
Sociaal & Liberaal
pi_68557497
Negeren is geen optie zeker?
Als God het kwaad wil voorkomen maar daar niet toe in staat is, dan is hij machteloos. Als hij dat kan, maar het niet wil is hij kwaadwillend. Als hij daartoe in staat is en het ook wil, waar komt dan het kwaad vandaan?
pi_68557529
Klinkt als de ideale schoonzoon Geef je ouders een assertiviteitstraining voor hun verjaardag.
pi_68557532
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door Mordreth op 01-05-2009 16:36:04 (normaal doen) ]
pi_68557581
quote:

[..]

En hier de reden waarom je altijd een faalhaas zal blijven. Zolang jij niet op je strepen staat, niet aangeeft dat er acties komen: Zullen ze altijd voor je zus kiezen. Want jou raken ze niet kwijt, en haar wel. Helaas voor jou is degene met de grootste mond degene die aan het langste eind trekt in deze samenleving.

Kan je anders niet bij je Oma intrekken? Of?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2009 14:07:24 ]
pi_68557599
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 14:06 schreef Aneurism het volgende:

[..]

En hier de reden waarom je altijd een faalhaas zal blijven. Zolang jij niet op je strepen staat, niet aangeeft dat er acties komen: Zullen ze altijd voor je zus kiezen. Want jou raken ze niet kwijt, en haar wel.

Kan je anders niet bij je Oma intrekken? Of?
Bij oma is intrekken is geen optie. Wilt zij niet, want ze wilt geen kant kiezen. Ook zij is bang om een kleindochter te verliezen.
pi_68557601
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 13:16 schreef 49euro het volgende:
Wat hij zegt. Ga toch opnieuw een gesprek aan met je ouders en geef aan dat JIJ het niet meer trekt op deze manier. Zeg dat je studie er bijvoorbeeld er onder te lijden heeft (ook al zou dit niet zo zijn).

En zijn ze daar neit gevoelig voor, geef dan aan dat je zo snel mogelijk een kamer zoekt en dat je op deze manier je rust zoekt.

En praat met je zus onder vier ogen. En geef hetzelfde aan zoals hierboven.

Misschien kun je een tijd bij een vriend, kennis of familie slapen? En op deze manier laten zien aan je ouders dat het niet kan (nadat je het gesrpek hebt gehad natuurlijk).

Opkomen (bonzen op de douchedeur, IK MOET OOK NOG GODVERDOMME!) voor jullie zelf ipv een hand boven het hoofd houden van die loser. Wat een figuur. Je zus komt er ook nog wel achter...

Hou ons op de hoogte van de ontwikkleingen.
  vrijdag 1 mei 2009 @ 14:08:01 #50
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_68557618
Als mijn dochter straks 20 is en die heeft zo'n lapswans aan de haak geslagen dan timmer ik hem toch echt het huis uit en leg m'n dochter aan de ketting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')