Ik heb even voor dit topic een kloon account aangemaakt, leek mij wel zo verstandig. Ikzelf ben 17 en heb geen flauw idee te doen in deze situatie en besloot daarom maar eens een topic te maken.
Mijn zus is ondertussen 20 maar alles behalve volwassen (in mijn ogen). Ze heeft een vriendje waar ze 'volledig verliefd' op is. Deze gozer is 30 á 31 (relatie begon overigens toen ze 17/18 en 27 waren). Opzich boeide mij het leeftijdsverschil niet, ik bedoel, liefde kent geen grenzen toch? Dat dacht ik ja...
Ondertussen zijn ze al drie jaar samen. De eerste paar maanden leek alles goed te gaan, gozer kwam af en toe langs. Scheen werk te hebben en een opleiding achter de rug te hebben. Zus ging nog braaf naar school enzo. Niks mis mee. Maar langzamerhand kwam die gozer steeds en steeds vaker langs. Inmiddels zijn we in het stadium beland dat hij gemiddeld 6 dagen per week bij ons slaapt. Ons thuis is zijn thuis geworden blijkbaar.
Langzamerhand werd het steeds vager en vager rondom deze persoon. Hij blijkt zwart te werken, oké dat hebben we allemaal eens gedaan. Maar toen stopte hij opeens met werken om een 'opleiding te volgen'. Fijn kan ook gebeuren. Paar maanden later vonden mijn ouders het ook verdacht te vinden. De 10.000 euro op mijn zus de spaarrekening was foetsie. Waar? Geen flauw idee. Na wat acceptgiro's openen ipv door te geven kwamen mijn ouders erachter dat er doodleuk bedragen werden overgezet en gepind in de buurt van mijn zus haar vriendje oude woning. 'Ja zo kunnen we het sparen in de kluis' klonk het antwoord na 1 hele dag ruzie. Sparen zonder rente, yeah right

. Meneertje was ook ondertussen een uitkeringstrekker geworden.
Nog meer nieuws toen bleek dat zijn rijbewijs voor ruim 10 jaar was ingetrokken. Geweldig nieuws. En meneertje had ook een paar strafbladen op zijn naam staan. Zuslief 'Ja waren om kleine dingen' (vmbo-tokkie). Ik zo 'strafblad krijg je niet zo maar' en nog een hoop onzin. Na paar weken floepte ze er per ongeluk uit dat 1 ervan was voor het mishandelen van zijn ex en haar auto in brand steken, 'maar ze was heel gemeen en geniepig' was het antwoord van mijn zus...

Mijn ouders vonden het ook totaal niet fijn, alle portomonee's een accepgiro's liggen nu achter slot en grendel. Toen ik daar achter kwam werd ik razend, 'heb de ballen om hem eruit te schoppen!' luidde velen ruzie's met mijn ouders. Ik bedoel, het is godverdomme ONS huis, wij passen ons NIET aan die kut crimineel. Maar veel kwam er niet van. Ze zijn bang dat mijn zus wegloopt en haar nooit meer zien. *zucht*
Ondertussen heb ik mijn Oma ingelicht en zij was ondertussen ook van mening (door haar eigen ervaringen) dat die gozer van geen kant deugt. Mijn zus begint ondertussen ook steeds meer de baas over mij spelen. Laatst was er een laptop in haar kledingkast verstopt 'als straf omdat ik niet goed luisterde naar mijn zus'. Ik ging totaal over de rode, wie is immers de baas in huis? Mijn ouders alles proberen te sussen.
Iedereen dagelijks leven lijd eronder. Die 'aardige jongen' gebruikt 's ochtends uur lang de douche. Laat mijn moeder nota bene al zijn was doen. Laat mijn ouders voor alle kosten opdraaien, hij leeft godverdomme op de zak van mijn ouders

.
Nou is dit een eenzijdige verhaal van mijn kant. Maar ik denk dat ik het bij het rechte einde heb aangezien mijn Oma er net zo over denkt. Tevens hoor ik mijn ouders soms zeggen dat ze liever hem het huis uithebben, maar het blijf altijd bij woorden. En soms doen ze net alsof er niks aan de hand is, of dat ik voor stress zorg in het huis (omdat ik de enige ben die altijd boos word op mijn zus als ze de regels overtrad van dit huis, die bijna niet meer te lijken bestaan.
Mijn vraag is, wat moet ik doen? Zou ik gewoon me er niet mee mogen bemoeien en het hele gezin eronder laten lijden en me gewoon aanpassen en niet zeiken. Of zelf iets ondernemen om hem eruit te werken? Wat kan ik? Ik ben slechts 17...
Tips als 'begin een goed gesprek met je ouders/iedereen' helpt niet, want dat is al vele malen geprobeerd.