Nee, maar als het 24 mei is, lijkt juni ineens wel snelquote:Op zondag 24 mei 2009 18:29 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik zit al sinds 21 april te wachten, dan is juni niet zo snel. Helaas weet ik verder weinig meer. Ik heb gemaild met mijn cardioloog. Als ik eind deze maand geen afspraak heb moet ik bellen. Er is nog steeds geen datum bekend, maar waarschijnlijk wordt het juni.
Lol! Dat is epic failure dat je dat nog niet weet als je het mij vraagt. Keep us updated 2cv!quote:Op maandag 25 mei 2009 17:09 schreef 2cv het volgende:
Vandaag eens gebeld met het ziekenhuis om te vragen of het al bekend is wanneer ik geopereerd word. Die blijkt gepland te staan voor a.s. vrijdag.
Bedoel je hier mee een suprapubische katheter? ( katheter via buikwand )quote:Op maandag 25 mei 2009 17:09 schreef 2cv het volgende:
Dat kreeg ik ook toen ik een catheterisatie (sneetje in de lies, slang er in en in het hart wat meten enzo) kreeg en dat is een vrij lichte ingreep.
Topic ff lezen?quote:Op maandag 25 mei 2009 17:57 schreef hipy123 het volgende:
[..]
Bedoel je hier mee een suprapubische katheter? ( katheter via buikwand )
Als dat zo is zal ik ff ten aller zeerste gaan overwegen of je dit wilt. Gaat het fout( en ze prikken in je darm ) Onder ga je de zwaarste operatie die er maar is. je komt aan de beademing en duurt laaange tijd voor je herstelt bent. een doorboorde darm geneest Heeel soms uit zichzelf.
als ik zo lees is jou hart al slecht dus lijkt me dit niet verstandig.
ja ik spreek uit ervaring. mijn moeder had de ziekte MS ( spierziekte ) en heeft z'n kathether gekregen. ze prikte mis in de darm en is 1 week later gestorven aan infectie in haar buikwand/darm etc omdat ze niet geopereerd kon worden...
That's the spiritquote:Op maandag 25 mei 2009 19:48 schreef 2cv het volgende:
Ik heb besloten dat de operatie niet doorgaat tenzij al mijn vragen beantwoord zijn.
Jawel, maar nu kom je weer onderaan de wachtlijst te staan, wat weer maaaanden kan gaan duren. Wil je dat wel c.q. kan je hart wel zo lang wachten?quote:Op maandag 25 mei 2009 19:48 schreef 2cv het volgende:
Ik heb besloten dat de operatie niet doorgaat tenzij al mijn vragen beantwoord zijn.
Het is (nog) niet acuut, dus dat risico neem ik. Daarbij denk ik dat het voor hun een goede motivatie is om er voor te zorgen dat al mijn vragen beantwoord wordenquote:Op maandag 25 mei 2009 20:59 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Jawel, maar nu kom je weer onderaan de wachtlijst te staan, wat weer maaaanden kan gaan duren. Wil je dat wel c.q. kan je hart wel zo lang wachten?
Al eens gekeken naar het overlijdensrisico bij deze operatie? Dan wil je echt wel vantevoren antwoorden. En genoeg tijd om sommige mensen voor die tijd nog te zien en/of spreken. Stelletje malloten in het UMCGquote:Op maandag 25 mei 2009 22:22 schreef Osramp het volgende:
Ik begrijp best dat je alle procedures, vooruitzichten en risico`s vooraf wil weten. Maar dat je van het niet tijdig krijgen van antwoorden het plaatsvinden van de operatie durft te laten afhangen vind ik wel een kwestie van lef. De doktoren weten toch wel hoe ze het het beste kunnen aanpakken? Dat jij pas later antwoord krijgt, daarvoor hoeft de operatie toch niet verplaatst te worden?
Uiteraard ken ik niet elk feit in je situatie, maar i zou het erg vinden als een eventuele vertraging extra complicaties oplevert.
De doktoren zullen alles prima weten. Maar het gaat om mij en ik wil het ook weten. Ik ga echt niet zo ver dat ik wil weten wat voor toetje ik op welke dag krijg, maar ik wil wel weten hoe ik er na de operatie bij lig. Ben ik dan aanspreekbaar ? Houden ze me 3 dagen kunstmatig in coma ? Enzovoorts, enzovoorts. Dat is ook wel handig bij bezoek. Leuk als er 20 man om je heen staan terwijl je al moe wordt van een rondzoemende vlieg (dit is natuurlijk zwaar overdreven).quote:Op maandag 25 mei 2009 22:22 schreef Osramp het volgende:
Ik begrijp best dat je alle procedures, vooruitzichten en risico`s vooraf wil weten. Maar dat je van het niet tijdig krijgen van antwoorden het plaatsvinden van de operatie durft te laten afhangen vind ik wel een kwestie van lef. De doktoren weten toch wel hoe ze het het beste kunnen aanpakken? Dat jij pas later antwoord krijgt, daarvoor hoeft de operatie toch niet verplaatst te worden?
Uiteraard ken ik niet elk feit in je situatie, maar i zou het erg vinden als een eventuele vertraging extra complicaties oplevert.
Dat was (gelukkig) 1 van de eerste vragen die ik stelde. Het is dus ook niet dat ik totaal niets weet. Het risico van overlijden tijdens de operatie is 5%, het risico van overlijden tijdens OF na de operatie (in de herstelperiode dus) is 12%.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:33 schreef LoudGirl het volgende:
[..]
Al eens gekeken naar het overlijdensrisico bij deze operatie? Dan wil je echt wel vantevoren antwoorden. En genoeg tijd om sommige mensen voor die tijd nog te zien en/of spreken. Stelletje malloten in het UMCG
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |