quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:57 schreef Karammel het volgende:
Wat is in godsnaam een korte oe? En waarom kijk je in godsnaam reclames?
Jawel, maar voorheen werd er altijd Oetker gezegt in die reclame. Nooit Utkr, watskeburt?quote:
Jij snapt het!quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:58 schreef RickoKun het volgende:
ik zeg ook altijd OEtker, geen Utker, wtf is dat nou weer? We zijn toch geen Denen?
Viel mij ook al opquote:Op dinsdag 28 april 2009 19:59 schreef STRAWxBARRY het volgende:
[..]
Jawel, maar voorheen werd er altijd Oetker gezegt in die reclame. Nooit Utkr, watskeburt?![]()
En ja, een korte oe bestaat natuurlijk niet. Ik wou een beeld geven van de klank. Het klinkt zoals 'muts 'put', etc.
Is niet om aan te horen!
Het viel me gelijk op inderdaad! Dat die koters in die reclame voor het toetje het nou verkeerd zeggen, ok.quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:10 schreef BobbyB het volgende:
Ah ben dus niet de enige. Dacht al dat ik gek werd.
Ik was er ook zeker van dat het altijd OEtker was, geen Utker.De Nederlandse marketingafdeling heeft zeker op z'n donder gehad van de moedermaatschappij dat wij het verkeerd uitspraken... al tientallen jaren.
Natuurlijk. Gewoon voet bij stuk houden. Net als dat ik nog gewoon negerzoenen zeg. Kom nou, wat een onzin om te denken dat je bepaalde dingen ineens zou moeten veranderen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:14 schreef STRAWxBARRY het volgende:
[..]
Het viel me gelijk op inderdaad! Dat die koters in die reclame voor het toetje het nou verkeerd zeggen, ok.
Maar alsof ze er dan nu nog wat mee kunnen veranderen? Weet wel zeker dat iedereen die het Oetker noemt, dat toch wel blijft doen, ipv niet aan te horen Utker
Is het serieus in het begin Utker genoemd?quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:16 schreef waxywaxy het volgende:
Vroeger zei men inderdaad "Utker".
Iedereen.![]()
Totdat de paupers de overhand kregen en alles fout begonnen te zeggen.
'n Stukje Nederlandse geschiedenis.
En dan moet het nu ineens weer terug? Dadelijk gaan we M&M's weer Treets noemen en Twix weer Raider.quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:16 schreef waxywaxy het volgende:
Vroeger zei men inderdaad "Utker".
Iedereen.![]()
Totdat de paupers de overhand kregen en alles fout begonnen te zeggen.
'n Stukje Nederlandse geschiedenis.
u zoals in kutquote:Op dinsdag 28 april 2009 21:14 schreef NDAsilenced het volgende:
Utker? korte oe?? Spreek je nou die U uit als de u in put, kut, lul, gulp, nut, slurp, etc etc, zoals je de u hebt leren uitspreken in groep 3?
Voorheen bekend als Mora, voorheen bekend als igloquote:Op dinsdag 28 april 2009 20:25 schreef Joooo-pi het volgende:
Het kk merk dat de pizza crossa Tonno () heeft weggesaneerd.
stelletjes mongolen
Ik ben voor.quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:26 schreef BobbyB het volgende:
[..]
En dan moet het nu ineens weer terug? Dadelijk gaan we M&M's weer Treets noemen en Twix weer Raider.
En dit is dus de waarheid. Denk b.v. ook aan de spelling van Goethe, dat je niet met een oe als 'koe' uitspreekt, of Goebbels. Zo spreek je Oetker ook op z’n Duits uit, ofwel als Ötker.quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:53 schreef waxywaxy het volgende:
Zie het als: Dr Ötker alias Dr Oetker; als je typemachine geen Umlaut had, typte je een "e" achter een een "O" of "U", zoals in: ueberhaupt. Echt !![]()
Waar maak ik me druk over......
Maar het IS WEL zo !
Maar waarom nu pas/weer?quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:45 schreef cerror het volgende:
Als de Amerikanen de moeite nemen om Heineken goed uit te spreken vind ik dat we Utker een kans moeten geven.
Tjah, ik begrijp het op zich ook wel. Maar in de reclames word er ook zelf duidelijk Oetker gezegd. Tot voor kort danquote:Op dinsdag 28 april 2009 23:48 schreef Iblis het volgende:
[..]
En dit is dus de waarheid. Denk b.v. ook aan de spelling van Goethe, dat je niet met een oe als 'koe' uitspreekt, of Goebbels. Zo spreek je Oetker ook op z’n Duits uit, ofwel als Ötker.
Gelukkig is er geen wet die zegt dat je precies moet doen wat de reclame zegt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:51 schreef STRAWxBARRY het volgende:
[..]
Tjah, ik begrijp het op zich ook wel. Maar in de reclames word er ook zelf duidelijk Oetker gezegd. Tot voor kort dan
Daar heb je een punt. Maar het is toch vreemd dat een bedrijf in hun eigen commercials de naam verkeerd uitspreekt, of door anderen verkeerd laat uitspreken. Maar dat zal wel aan mij liggenquote:Op dinsdag 28 april 2009 23:53 schreef Iblis het volgende:
[..]
Gelukkig is er geen wet die zegt dat je precies moet doen wat de reclame zegt.
ik kan er niks aan doen maar ik moest echt vet hard hardop lachen om die kutgrapquote:
Jeuh wat een goede grap, ik lig even helemaal dubbel hier.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:35 schreef bchicano het volgende:
Als slap lullen pudding was, heette jij Dr Oetker..
De hele Nederlandse tak heeft het toch ook over "Andie", bedoelende het schoonmaakmiddel Andy, wat uitgeproken hoort te worden als "Endie".quote:Op woensdag 29 april 2009 13:51 schreef STRAWxBARRY het volgende:
Tjah leuk hoor, dat de oprichter Duits is en je het dus uitspreekt als Utker.
Maar dan wel een enorme blunder van de Nederlandse tak om het in alle commercials luid en duidelijk OEtker te noemen. Maar goed, goed om te weten dat ik niet de enige ben die me hier aan ergert
Ja, prima allemaal, maar je moet dan niet gaan verwachten dat men ineens je naam goed uit gaat spreken.quote:Op woensdag 29 april 2009 17:43 schreef waxywaxy het volgende:
[..]
De hele Nederlandse tak heeft het toch ook over "Andie", bedoelende het schoonmaakmiddel Andy, wat uitgeproken hoort te worden als "Endie".
Om maar te zwijgen over het onsje "Kornet" of zelfs: "Knet" waar men om vraagt bij de slager, terwijl men het eigenlijk heeft over "Corned Beef" ! Maar dat klinkt zeker te bekakt om naar te vragen ?
"Doet U ook nog maar een onsje Ros bij, slager !"
Roastbeef is het, en niks anders !!!
Maar ik maar me weer veel te druk.
Maar echt, soms.......
ik ZOU ze !!!![]()
![]()
Ik zeg altijd Rick = Baas!quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:58 schreef RickoKun het volgende:
ik zeg ook altijd OEtker, geen Utker, wtf is dat nou weer? We zijn toch geen Denen?
Jij bent dom, natuurlijk vanwege dat dit Topic #856365372 is en er een paar minuten geleden nog een is gesloten.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:35 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Het is gewoon een terechte klacht, jankbal.
Heul nie, zo af en toe alleen.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:00 schreef RickoKun het volgende:
[..]Die lamlul post dat in elk topic waarin ik heb gepost
Als je zijn foto nou had kon je die kop op zo'n linedance-cowboynicht plakkenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 20:00 schreef RickoKun het volgende:
[..]Die lamlul post dat in elk topic waarin ik heb gepost
Nee, hoor. Ik ergerde mij aan Oetker, op zijn Nederlands uitgesproken (of Utker maar dan op zijn Duits uitgesproken). Maar dat lijkt me geen blunder. Het gaat hier nou alweer meer dan 1 pagina over die naam. Net zoals het in vele huishoudens over de uitsrpaak van die naam gaat, en mensen er even stil bij staan en het hun opvalt.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:51 schreef STRAWxBARRY het volgende:
Tjah leuk hoor, dat de oprichter Duits is en je het dus uitspreekt als Utker.
Maar dan wel een enorme blunder van de Nederlandse tak om het in alle commercials luid en duidelijk OEtker te noemen. Maar goed, goed om te weten dat ik niet de enige ben die me hier aan ergert
Die gast heeft anders wel mooi een titel in de geneeskunte hoor, dus maak er maar Dr. Utker vanquote:
Ben je in de war met België? Die spreken woorden altijd uit zoals ze het lezen.quote:Op donderdag 30 april 2009 10:15 schreef Scootmobiel het volgende:
Op zich heeft ze gelijk natuurlijk, maar we leven hier nu eenmaal in Nederland en spreken zo'n naam dus ook gewoon uit zoals wij het lezen. Voor mij blijft het dus 'Oetker'.
Echt niet!quote:Op zondag 24 mei 2009 10:41 schreef quirina het volgende:
Ja maar je moet het dan op zijn Duits uitspreken.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:10 schreef BobbyB het volgende:
Ah ben dus niet de enige. Dacht al dat ik gek werd.
Idd.quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:05 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Viel mij ook al opEcht... waarom
Reclame is exact hetzelfde maar alleen de voice over is ineens veranderd
![]()
Vast een goedkope manier om weer aandacht te trekken naar 't merk...
Ga toch naar Duitsland, NSB'erquote:Op zondag 24 mei 2009 16:03 schreef Ofyles2 het volgende:
Stelletje idioten. Jullie moeten Oetker uitspreken als UTker.
Je moeder met een snor!quote:
Dat is dan toch 'Oitker'quote:Op maandag 1 juni 2009 18:43 schreef quirina het volgende:
Eutker?
Bij die andere reclame is het weer Utker
Dat kan niet, want Dr. Oetker is begin 2007 overleden.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:10 schreef MamsX het volgende:
hihi ik heb een brief gestuurd naar DR. OEtker himself!! dat het maar homofiel is deze verandering
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:12 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat kan niet, want Dr. Oetker is begin 2007 overleden.
Joh meen je dat nou??!???quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Oe = Ö
Dus Oetker spreek je uit als Utker
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.looooooooooooooooool lol
quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:38 schreef MrKawada het volgende:
[..]
Joh meen je dat nou??!???Joh meen je dat nou????SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
GRMBL!!! ik krijg geen brief terugquote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:10 schreef MamsX het volgende:
hihi ik heb een brief gestuurd naar DR. OEtker himself!! dat het maar homofiel is deze verandering
quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Joh meen je dat nou????De wijsneus proberen uit te hangen, maar in werkelijkheid gewoon spuit 11 zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.looooooooooooooooool lol
Kornetbief mag ook. Net als pizza's, taal is namelijk levend. Eigennamen niet, die man heet nog steeds Oetker op zijn Duits.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is ook Corned Beef, dat spreek je uit als Kornd Bief, niet Kornetbief
Nee, want Corned Beef is een productbeschrijving, geen productnaam.quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kornetbief mag ook. Net als pizza's, taal is namelijk levend. Eigennamen niet, die man heet nog steeds Oetker op zijn Duits.
Hangt ervan af of je het lang of kort uitspreekt. Hölle is kort Höhle is lang.quote:
Het is wel echt Oetker, naar Dr. August Oetker, dus geen Ötker. Utker is volgens mij verengelst, volgens mij spreken Duitsers het uit als Ujtker?quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:53 schreef waxywaxy het volgende:
Zie het als: Dr Ötker alias Dr Oetker; als je typemachine geen Umlaut had, typte je een "e" achter een een "O" of "U", zoals in: ueberhaupt. Echt !![]()
Waar maak ik me druk over......
Maar het IS WEL zo !
ö=oequote:Op maandag 22 juni 2009 13:57 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Het is wel echt Oetker, naar Dr. August Oetker, dus geen Ötker. Utker is volgens mij verengelst, volgens mij spreken Duitsers het uit als Eujtker?
Ja, thanksquote:
Klopt ook weer, niemand in Duitsland stoort het overginds dat je oetker zegt, een Nederlands accent wordt als bijzonder schattig en charmant gezien.quote:Op maandag 22 juni 2009 14:03 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Ja, thanksMaar dat zegt weer weinig over de uitspraak. Het is trouwens U, uitgesproken als iets tussen de U en EU. (naar het dialect)
Ja, dat heb ik ondervonden.quote:Op maandag 22 juni 2009 15:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klopt ook weer, niemand in Duitsland stoort het overginds dat je oetker zegt, een Nederlands accent wordt als bijzonder schattig en charmant gezien.
Dus daarmee hosselde ik altijd Duitse chicka's op vakantiequote:Op maandag 22 juni 2009 15:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klopt ook weer, niemand in Duitsland stoort het overginds dat je oetker zegt, een Nederlands accent wordt als bijzonder schattig en charmant gezien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |