abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 april 2009 @ 16:44:20 #1
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_68465103
quote:
Zijderveld: 'Opkomst Wilders lijkt op die van de NSB'
27 april 2009

De Rotterdamse socioloog Anton Zijderveld ziet gelijkenissen tussen de opkomst van Geert Wilders en die van de NSB in de jaren dertig. Zijderveld zegt dat in een gesprek met RTV Rijnmond.

'De Partij voor de Vrijheid en de NSB zijn allebei geen democatische partijen, maar een beweging' en 'sympathisanten kunnen geen lid worden of invloed uitoefenen op het partijprogramma', aldus Zijderveld. Hij vindt dit 'een gevaarlijke ontwikkeling'.

Zijderveld heeft onlangs zijn lidmaatschap van het CDA opgezegd, waaraan hij sinds 1988 verbonden was. Hij doet dat, omdat de partij verkrampt zou reageren op de islam in de Nederlandse samenleving. Hij viel vooral over het feit dat de partijvoorzitter van het CDA niet uitsloot na de verkiezingen samen te willen werken met Geert Wilders.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_68465207
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:35 schreef SCH het volgende:

De hypocrisie van Wilders en de achterban over homoseksualiteit is gewoon klip en klaar. Hij moet zijn bek houden over homoseksualiteit, zolang een groot deel van zijn achterban er niks van moet hebben.
Als 19 procent van de Wilders-achterban tegen het homohuwelijk is, is 81 procent daar voorstander van. Nogal vreemd om dan de achterban van Wilders uniform af te schilderen als homofoob. Temeer omdat tegen het homohuwelijk zijn nog niet eens hetzelfde is als homofoob zijn.

Wilders heeft het volste recht om iets te vinden over homoseksualiteit, SCH. Ook als die mening jou niet welgevallig is. Wilders heeft recht op vrije meningsuiting.
  dinsdag 28 april 2009 @ 16:47:09 #4
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_68465230
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach je ziet het hier toch aan de fantatiekste PVV-ers op het forum. Stuk voor stuk homofoben.
Men zou eens dat stukje tekst moeten lezen wat ik gepost heb. Dat was toentertijd geadresseerd aan medelanders die vonden dat de NSB helemaal niet anti-Joods was.

Staan echt treffende overeenkomsten in. Nog maar eentje dan, die gaat over een man met NSB-speldje die ogenschijnlijk werd aangevallen door een groepje Joden.
quote:
9 Aug. 1935 wandelde de textielarbeider v.d. H. uit Laren (N.H.), getooid met een N.S.B.-insigne op het Waterlooplein in Amsterdam. Zijn verschijning daar wekte enige verontwaardiging en de man uit Laren gaf gehoor aan de wenk om dat dingetje maar in zijn zak te steken.

De ‘Telegraaf’ blies het gevalletje op tot een ‘ergerlijk geval van straatterreur, waarbij een 18-jarig meisje (de 21-jarige dochter van v.d. H., die in zijn gezelschap was) zou zijn mishandeld’. Een 4-tal N.S.B.-colporteurs zijn daarop in de Jodenbuurt verhaal gaan zoeken, waar zij de stilte van de Sabbath in hoge mate verstoorden. (‘Het Volk’ 10 Aug. 1935).
En ongetwijfeld zouden de rechtsen toentertijd gezegd hebben dat het dragen van een NSB-insigne in een Joodse stad als Amsterdam geen 'provocatie' maar 'vrijheid van meningsuiting is'.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_68465242
Het misleidende aan de uitspraken van Zijderveld is alleen dat PVV-stemmers worden vergeleken met Nazi's en moslims worden vergeleken met de joden. De vraag is of die vergelijking opgaat en of het, om verwarring te voorkomen, niet beter is om de moslims te vergelijken met homoseksuelen.

In het laatste geval kan de PVV worden vrijgepleit als "medewerkers aan de holocaust" en kunnen de mensen die graag hitlersnorretjes willen opplakken hun spullen weer pakken want inmiddels is aangetoond dat de PVV helemaal niet homofoob is.
  dinsdag 28 april 2009 @ 16:48:50 #6
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_68465305
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als 19 procent van de Wilders-achterban tegen het homohuwelijk is, is 81 procent daar voorstander van. Nogal vreemd om dan de achterban van Wilders uniform af te schilderen als homofoob. Temeer omdat tegen het homohuwelijk zijn nog niet eens hetzelfde is als homofoob zijn.

Wilders heeft het volste recht om iets te vinden over homoseksualiteit, SCH. Ook als die mening jou niet welgevallig is. Wilders heeft recht op vrije meningsuiting.
Dat is het hele punt niet man.

Bauchaille ging volledig over de schreef door te stellen dat je de NSB het best kunt vergelijken met de moslims want 'ze zijn beide homofoob'.

Hetgeen ik counterde door te wijzen op duidelijke cijfers en teksten waaruit in ieder geval zeker blijkt dat de PVV zelfs een homofobere achterban kent dan het CDA.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 28 april 2009 @ 16:49:32 #7
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_68465331
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als 19 procent van de Wilders-achterban tegen het homohuwelijk is, is 81 procent daar voorstander van. Nogal vreemd om dan de achterban van Wilders uniform af te schilderen als homofoob. Temeer omdat tegen het homohuwelijk zijn nog niet eens hetzelfde is als homofoob zijn.

Wilders heeft het volste recht om iets te vinden over homoseksualiteit, SCH. Ook als die mening jou niet welgevallig is. Wilders heeft recht op vrije meningsuiting.
Sowieso is het raar om te stellen dat Wilders z'n bek moet houden als z'n achterban iets anders vindt. Dat is nou precies het populisme dat tegengegaan dient te worden.


OT: Denk dat er genoeg gelijkenissen te vinden zijn tussen de twee. Maar de vergelijking is zo beladen dat je er verder geen fuck mee opschiet in een discussie.
pi_68465378
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Helaas heb je ook geen onderbouwing, dus dan zal het niet veranderen.
Gelukkig doet het er niet wat jij vindt.

De hypocrisie van Wilders en de achterban over homoseksualiteit is gewoon klip en klaar. Hij moet zijn bek houden over homoseksualiteit, zolang een groot deel van zijn achterban er niks van moet hebben.
O jawel hoor. KK heeft voor de onderbouwing van zijn opvatting gewinkeld in een opinie van Wilders over de dubbele nationaliteit voor hoogwaardigheidsbekleders/overheidspersoneel.
Daarom is het geen goed punt.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  dinsdag 28 april 2009 @ 16:52:44 #9
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_68465478
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:49 schreef Hephaistos. het volgende:
Maar de vergelijking is zo beladen dat je er verder geen fuck mee opschiet in een discussie.
QFT.

Maar dit deel 2 is uberhaupt niet geopend om te discussieren.

Dit deel 2 is geopend zodat the usual suspects aan collectieve verbale masturbatie kunnen doen: "Is het niet erg, die Wilders? Ja man, erg hey! "
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 28 april 2009 @ 16:53:00 #10
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_68465491
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:49 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Sowieso is het raar om te stellen dat Wilders z'n bek moet houden als z'n achterban iets anders vindt. Dat is nou precies het populisme dat tegengegaan dient te worden.
Dat stelt niemand hier....

Ik heb juist laten zien dat Wilders in zijn toespraken niet bepaald op de bres springt voor homo's. Hij schijnt met homodiscriminatie weinig problemen te hebben (maar is er ook geen uitgesproken voorstander van).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 28 april 2009 @ 16:54:17 #11
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_68465546
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:50 schreef damian5700 het volgende:

[..]

O jawel hoor. KK heeft voor de onderbouwing van zijn opvatting gewinkeld in een opinie van Wilders over de dubbele nationaliteit voor hoogwaardigheidsbekleders/overheidspersoneel.
Daarom is het geen goed punt.
Waar doe ik dat dan?

Ik heb quotes van Wilders erbij gepakt waar hij Marokkanen onverkort aanduidt als 'moslimkolonisten'.

Wijs die post eens voor me aan waar ik dat zeg. Ik laat me niet zomaar woorden in de mond leggen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 28 april 2009 @ 16:55:00 #12
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_68465579
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat stelt niemand hier....

Ik heb juist laten zien dat Wilders in zijn toespraken niet bepaald op de bres springt voor homo's. Hij schijnt met homodiscriminatie weinig problemen te hebben (maar is er ook geen uitgesproken voorstander van).
Dat heb je geprobeerd, maar jij faalde.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_68465598
Klopkoek: ik wil nog steeds graag van jou graag weten wat het verschil is tussen het homohuwelijk en het heterohuwelijk.
  dinsdag 28 april 2009 @ 16:56:14 #14
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_68465627
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:35 schreef SCH het volgende:

De hypocrisie van Wilders en de achterban over homoseksualiteit is gewoon klip en klaar. Hij moet zijn bek houden over homoseksualiteit, zolang een groot deel van zijn achterban er niks van moet hebben.
De PvdA en GL kunnen dus ook hun smoel houden over homo's, begrijp ik, als ik kijk hoeveel moslims er op die partijen stemmen.

En nee, ik ga de gedachte dat 'moslims totaal geen problemen hebben met homo's! ' niet entertainen.

Als je die 'drang' voelt, ga je dan even inlezen, keywords: "homo onvriendelijkheid" en "islam".
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 28 april 2009 @ 16:56:39 #15
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_68465647
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waar doe ik dat dan?

Ik heb quotes van Wilders erbij gepakt waar hij Marokkanen onverkort aanduidt als 'moslimkolonisten'.

Wijs die post eens voor me aan waar ik dat zeg. Ik laat me niet zomaar woorden in de mond leggen.
Ik zal er wat meer context bij plakken:
quote:
[...] Daarnaast rijst de legitieme vraag hoe een militair met ook een Turks paspoort zal handelen in een hypothetische oorlog tussen Nederland en Turkije. Aan welke kant staat hij? Het mag nooit zo zijn dat een militair die verplicht is Nederland te verdedigen, tevens gehouden is om voor een vreemde mogendheid oorlog tegen Nederland te voeren. Een meerderheid in de Tweede Kamer wil de Turkse regering er toe te bewegen Nederlandse Turken vrij te stellen van de militaire dienstplicht in dat land. Dit is een schijnmaatregel. Het is beter om artikel 15 van de Rijkswet op het Nederlanderschap zo aan te passen dat een iemand de Nederlandse nationaliteit verliest zodra hij in vreemde krijgsdienst treedt, vrijwillig hetzij door de dienstplicht.

Onze tegenstanders zullen met opgeheven vinger op de artikelen 1 en 3 van de Grondwet wijzen. Artikel 1 is het gelijkheids- en non-discriminatie-artikel. Artikel 3 bepaalt dat alle Nederlanders op gelijke voet in openbare dienst benoembaar zijn.

Dit Artikel 3 van de Grondwet kan gelezen worden als een inperking op artikel 1. Artikel 3 ziet immers uitsluitend op Nederlanders, terwijl artikel 1 gericht is op allen die zich in ons land bevinden.

Artikel 1 bepaalt op haar beurt dat gelijke gevallen, gelijk behandeld moeten worden. Eén nationaliteit is evident niet hetzelfde als een dubbele nationaliteit. Er is dus per definitie geen sprake van een gelijk geval.

Wat betreft artikel 3, dat kan zo gelezen worden dat het beoogt dat enkel personen van wie de loyaliteit aan alleen Nederland verondersteld mag worden, tot publieke ambten toegelaten dienen te worden. Het uitsluiten van mensen met een dubbele nationaliteit is zodoende niet in strijd met artikel 3. Blijkens de grondwetsgeschiedenis is het mogelijk dat bij benoemingen in openbare dienst rekening gehouden wordt met criteria als godsdienst en politieke gezindheid (prof. mr. C. A. J. M. Kortmann, Constitutioneel Recht, 2001). Waarom zou er dan geen rekening gehouden mogen worden met het nationaliteitscriterium?

Overigens, onderscheid maken is op zichzelf niet onrechtmatig. Het is algemeen geaccepteerd dat een persoon van 18 jaar wél actief en passief kiesrecht geniet, en iemand van 17 jaar niet. Tevens klaagt niemand over het feit dat het homohuwelijk niet exact dezelfde rechten schept als het heterohuwelijk. Bij de algehele grondwetsherziening van 1983 – toen het huidige Artikel 1 tot stand kwam – heeft de regering opgemerkt dat slechts ten aanzien van bepaalde kenmerken en eigenschappen van personen het verbod van discriminatie van toepassing is. Welke kenmerken en eigenschappen dit zullen zijn, zal door de maatschappelijke werkelijkheid worden bepaald, aldus de toenmalige regering.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_68465700
De Rotterdamse socioloog Anton Zijderveld ziet gelijkenissen tussen de opkomst van Geert Wilders en die van de NSB in de jaren dertig. Zijderveld zegt dat in een gesprek met RTV Rijnmond.

Zoiets kun je ook zeggen over de opkomst van Obama natuurlijk.
Audaces fortuna juvat
  dinsdag 28 april 2009 @ 16:59:02 #17
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_68465744
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:53 schreef Klopkoek het volgende:

Dat stelt niemand hier....

Ik zie het SCH letterlijk stellen!
pi_68465949
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:47 schreef buachaille het volgende:
Het misleidende aan de uitspraken van Zijderveld is alleen dat PVV-stemmers worden vergeleken met Nazi's en moslims worden vergeleken met de joden. De vraag is of die vergelijking opgaat en of het, om verwarring te voorkomen, niet beter is om de moslims te vergelijken met homoseksuelen.

In het laatste geval kan de PVV worden vrijgepleit als "medewerkers aan de holocaust" en kunnen de mensen die graag hitlersnorretjes willen opplakken hun spullen weer pakken want inmiddels is aangetoond dat de PVV helemaal niet homofoob is.
En daarmee dus dat de vergelijking met homo's mank loopt.

De traditionele stroman drogreden.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_68466019
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:55 schreef Diederik_Duck het volgende:
Klopkoek: ik wil nog steeds graag van jou graag weten wat het verschil is tussen het homohuwelijk en het heterohuwelijk.
Weet je het soms niet? Mag je best toegeven hoor.
pi_68466194
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:48 schreef Klopkoek het volgende:
Bauchaille ging volledig over de schreef door te stellen dat je de NSB het best kunt vergelijken met de moslims want 'ze zijn beide homofoob'.

Hetgeen ik counterde door te wijzen op duidelijke cijfers en teksten waaruit in ieder geval zeker blijkt dat de PVV zelfs een homofobere achterban kent dan het CDA.
Het verschil met het CDA is nihil. En bij de uitslag 81-19 zou ik niet van homofoob willen spreken.

Ik vind dat er nogal gekunsteld wordt gezocht naar allerlei vergelijkingen tussen de PVV en de NSB, om de PVV in een zo kwaad mogelijk daglicht te stellen. Ik ontkom ook niet aan de indruk dat de naderende Europese verkiezingen daar een rol in spelen.

Herinner je je al die doemscenario's nog die over ons werden uitgestort kort voor het referendum over de EU-Grondwet? Een soort bangmakerij, om er vooral maar voor te zorgen dat kiezers op andere gedachten worden gebracht.
pi_68466388
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:53 schreef Klopkoek het volgende:
Ik heb juist laten zien dat Wilders in zijn toespraken niet bepaald op de bres springt voor homo's. Hij schijnt met homodiscriminatie weinig problemen te hebben (maar is er ook geen uitgesproken voorstander van).
Ik heb Wilders anders toch meerdere keren gehoord over het feit dat homo's worden weggepest of aangevallen. Ook heb ik Wilders nooit iets goedkeurends over discriminatie van homo's horen zeggen.

Verder breng ik even in de herinnering dat Wilders jarenlang VVD-kamerlid geweest is; ook toen die partij samen met D66 en de PvdA het Paarse Kabinet vormde en Nederland het huwelijk openstelde voor paren van hetzelfde geslacht (homohuwelijk). Ik kan me niet herinneren dat Wilders destijds als enige VVD-lid tegen stemde. Wie dat trouwens wél deed en daar jaren later in Indonesië als premier zelfs nog trots op was, is Balkenende.
pi_68466467
grappig om wilders met nazisme/facisme te vergelijken.

ff oud een oud schoolboek:
quote:
§ 1.1

Fascisme ontstond na de 1ste wereldoorlog. De 1ste fascistische leider was Benito Mussolini. Het ontstond in Italië.

Kenmerken van fascisme:

* Het fascisme legt vooral de nadruk op waar men tegen is (parlementaire democratie, mensen van andere culturen, alles wat vreemd was)

wilders is tegen de islam maar niet tegen het ras zelf, wilders maakt ook geen punt van bijvoorbeeld chinezen. zolang de mensen maar integeren en geen overlast veroorzaken. wilders neukt zelf iets uit een andere cultuur
de islamitische wereld is vaak tegen een democratie, andere culturen en wat vreemd is. als christen of vrouw in een islamtisch land ben je de lul.


* Het fascisme is nationalistisch (eigen groep en eigen volk boven anderen)

zoals maxima al zei: "de nederlander bestaat niet echt meer, westerse wereld word meer een.
echter welke groep zegt dat de eigen club beter is en boven anderen komt....juist moslims. in veel islamitische landen hebben niet moslims minder rechten en kansen


* Het fascisme gaat uit van ongelijkheid van de mensen (sommige mensen zijn hoger ontwikkeld, andere zijn zwak)

en weer geld dat voor de islamitische wereld, vrome mannelijke moslims staan boven al het andere. bepaalde groepen worden als inferieur gezien en zo behandeld... de anus van homo's dichtlijmen,..


* Het fascisme kent leiderbeginsel (aan het hoofd staat 1 leider, die neemt alle besluiten. Hij is de beste en weet daarom wat goed is)

profeet mohammed... khomeinie....adjemedan (of hoe die aap ook heet)...geestelijk leiders in islamitische landen maken de dienst uit...


* Het fascisme is totalitair (bepaalt je denken en doen)

ja, moslims moeten zich aan de koran houden, anders word er flink gestrafd. iets anders doen of denken kan de dood beteken...

* Het fascisme gaat meer uit van gevoel dan van verstand.

idd, moslims denken niet echt na, daarom zijn ze ook moslim en niet atheist.
wilders basseerd zijn mening op data (kijk naar criminaliteitscijfers van marokkanen en de totale mislukte integratie van moslims)


* Het fascisme verheerlijkt vooral de daad van geweld ( geen woorden maar daden, vooral waarbij kracht en geweld worden hoog aangeschreven)

zelfmoordaanslagen, meisjes stenigen, homo's stenigen, andere gelovigen doden, vliegtuigje ergens inboren, aanslagje op een trein, etc. volgensmij waren dat geen pvv aanhangers...


* Het fascisme geeft de vrouw een ondergeschikte plaats (kinderen krijgen en voor t gezin zorgen is t enige)

volgensmij zitten er in de pvv fractie nog aardig wat vrouwen.
welk geloof/cultuur behandelde de vrouw ook al weer als minderwaardig?
moslims?
waar moeten vrouwen achter in de moskee plaats nemen of mogen niet het huis uit...


Kenmerken van Duits fascisme:

* Raszuiver:
Hoogwaardig: Ariërs of Germanen

hoeveel moslims trouwen met anders gelovigen? hoeveel moslima's hebben met een kaaskop?
waarom is er zoveel inteelt binnen de islam?


Minderwaardig:
Slavisch en kleurlingen
hoe denken moslims over niet gelovigen, joden, westerlingen?
Verderfelijk:
Joden, zigeuners, homo's en gehandicapten

wat doen moslims met hun geestelijk gehandicapte inteelt kind...juist op de zolder opsluiten. voor de rest weten we wel hoe moslims met de andere catagorien omgaan...

* Levensruimte nodig:

complete wijken die worden ingepikt waar de politie niet meer durft te komen...
de 5e colonne?
israel-palestina conflict..

Duitsers hadden t recht nieuw grondgebied te veroveren in Oost-Europa.

de moslims mogen liegen tegen ongelovigen en moeten de islam verspreiden...
* Antisemitisme.

goh, wilders of de moslims?
http://samenvattingen.sne(...)-sect1-tm-sect5.html

ja, als je iets met de nsb/facisme/nazisme kunt vergelijken dan is het de islam wel ....
pi_68466750
De overeenkomsten tussen facisme/nazisme en de islam zijn vele malen groter dan de overeenkomsten tussen de PVV en dergelijk gedachtegoed.
  dinsdag 28 april 2009 @ 17:29:39 #24
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_68466848
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:18 schreef hverburg84 het volgende:
grappig om wilders met nazisme/facisme te vergelijken.

ff oud een oud schoolboek:
[..]

http://samenvattingen.sne(...)-sect1-tm-sect5.html

ja, als je iets met de nsb/facisme/nazisme kunt vergelijken dan is het de islam wel ....
De spijker op zijn kop
pi_68467033
Kenmerken van fascisme:

* Het fascisme legt vooral de nadruk op waar men tegen is (parlementaire democratie, mensen van andere culturen, alles wat vreemd was)

- Wilders zet zich vooral tegen moslims af, met name tegen Marokkanen.
- Hij vindt het onwenselijk dat Amsterdam 177 nationaliteiten kent.
- Hij wil artikel 1 van de grondwet schrappen en discrimineren. (De rechtsstaat onderuit halen)


* Het fascisme is nationalistisch (eigen groep en eigen volk boven anderen)

- Wilders wil mensen zonder een dubbel paspoort (Nederlanders) harder straffen dan mensen met een dubbel paspoort. (het liefst met familie en al het land uitzetten)
- Wilders zegt dat zijn utopie een Nederland zonder migranten is


* Het fascisme gaat uit van ongelijkheid van de mensen (sommige mensen zijn hoger ontwikkeld, andere zijn zwak)

- Wilders heeft meerdere malen geroepen dat de islamitische cultuur inferieur is.
- Wilders vindt dat allochtonen een assimilatiecontract moeten aangaan en als ze zich daar niet aan houden moeten ze het land uitgezet worden.

* Het fascisme kent leiderbeginsel (aan het hoofd staat 1 leider, die neemt alle besluiten. Hij is de beste en weet daarom wat goed is)

- Hij is de enige leider van de PVV, hij accepteert geen leden. De PVV draait om hem.

* Het fascisme is totalitair (bepaalt je denken en doen)

- Het assimilatiecontract wat ik al heb genoemd.
- Hij wil islamitisch onderwijs verbieden.

* Het fascisme gaat meer uit van gevoel dan van verstand.

- Hij spreekt inderdaad de onderbuik van het volk aan.
http://www.volkskrant.nl/(...)stemmers_144056a.jpg

* Het fascisme verheerlijkt vooral de daad van geweld ( geen woorden maar daden, vooral waarbij kracht en geweld worden hoog aangeschreven)

- Hij vindt het gepast om met scherp te schieten op voetbalhooligans.
- Hij vindt dat rassenrellen ook voordelen kunnen hebben.

Bron: www.pvv.nl www.watwilwilders.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')