abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68443615
quote:
Zijderveld: 'Opkomst Wilders lijkt op die van de NSB'
27 april 2009

De Rotterdamse socioloog Anton Zijderveld ziet gelijkenissen tussen de opkomst van Geert Wilders en die van de NSB in de jaren dertig. Zijderveld zegt dat in een gesprek met RTV Rijnmond.

'De Partij voor de Vrijheid en de NSB zijn allebei geen democatische partijen, maar een beweging' en 'sympathisanten kunnen geen lid worden of invloed uitoefenen op het partijprogramma', aldus Zijderveld. Hij vindt dit 'een gevaarlijke ontwikkeling'.

Zijderveld heeft onlangs zijn lidmaatschap van het CDA opgezegd, waaraan hij sinds 1988 verbonden was. Hij doet dat, omdat de partij verkrampt zou reageren op de islam in de Nederlandse samenleving. Hij viel vooral over het feit dat de partijvoorzitter van het CDA niet uitsloot na de verkiezingen samen te willen werken met Geert Wilders.

Bron: http://www.rijnmond.nl/Ho(...)die%20van%20de%20NSB
Lijkt mij toch een zorgwekkende constatering. Je zou denken dat de man die "spreekt namens het volk", het volk af en toe ook een zegje laat doen.
  maandag 27 april 2009 @ 23:32:51 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_68443644
Wilders is toch zo gek op de vrijheid van meningsuiting?
pi_68443655
Ach een man met een buitenlandse vrouw als partner zal het vast niet zo slecht bedoelen als men wil doen geloven....
demonisering remember
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  maandag 27 april 2009 @ 23:33:50 #4
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_68443674
Ja, en je zou ook zeggen dat een volwassen man, die zijn haar laat blonderen, die in zijn partijnaam het woordje 'vrijheid' stopt, toch iets meer op zou komen voor vrijheden. Helaas wil hij alleen maar mensen dingen verbieden, tot en met boeken aan toe.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  maandag 27 april 2009 @ 23:34:24 #5
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_68443687
Zolang het volk kiest, is het democratisch lijkt me al vind ik het wel typisch dat de overige 8 pvv'ers geen lid zijn.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  maandag 27 april 2009 @ 23:34:41 #6
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_68443692
Deze beste man doet alleen wat de fascistische zionisten hem opdragen
Schijt aan iedereen
pi_68443694
quote:
Op maandag 27 april 2009 23:33 schreef zhe-devilll het volgende:
Ach een man met een buitenlandse vrouw als partner zal het vast niet zo slecht bedoelen als men wil doen geloven....
demonisering remember
Voor alle (semi-)blanke niet-moslims zal het wel meevallen ja, maar ik wil over 10 jaar niet hoeven antwoorden 'Ik wist het niet'.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 27 april 2009 @ 23:41:52 #8
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_68443955
quote:
Op maandag 27 april 2009 23:34 schreef waht het volgende:

[..]

Voor alle (semi-)blanke niet-moslims zal het wel meevallen ja, maar ik wil over 10 jaar niet hoeven antwoorden 'Ik wist het niet'.
pff, dramaqueen
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  maandag 27 april 2009 @ 23:42:13 #9
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_68443968
Ah, een "gevaarlijke" ontwikkeling. Bijzonder is ook de vergelijking met de NSB. Ik weet niet of die hoogleraar in de gaten heeft dat bv. godsdiensten ook zijn begonnen als "bewegingen" of beter gezegd, het nog zijn. Waarom worden die dan niet vergeleken met de NSB.

Ach, als Wilders iets roept is het demoniseren, andersom is het natuurlijk geen probleem.
  maandag 27 april 2009 @ 23:42:51 #10
248844 Bowlingbal
pi_68443995
quote:
Op maandag 27 april 2009 23:42 schreef AchJa het volgende:
Ah, een "gevaarlijke" ontwikkeling. Bijzonder is ook de vergelijking met de NSB. Ik weet niet of die hoogleraar in de gaten heeft dat bv. godsdiensten ook zijn begonnen als "bewegingen" of beter gezegd, het nog zijn. Waarom worden die dan niet vergeleken met de NSB.

Ach, als Wilders iets roept is het demoniseren, andersom is het natuurlijk geen probleem.
. Demoniseren is wel populair he?

Ik zou ook kunnen zeggen:
Kritiek op Wilders heet demoniseren.
Bang zijn, bibberen en gal spuwen op de Islam heet 'kritisch zijn'.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_68444012
Demonisering is alleen toegestaan als het om Wilders gaat.

Zodra de Islam en de Islam worden gedemoniseerd heb je poppen pas echt aan het dansen.
  maandag 27 april 2009 @ 23:44:03 #12
248844 Bowlingbal
pi_68444040
quote:
Op maandag 27 april 2009 23:43 schreef Mylene het volgende:

Zodra de Islam en de Islam worden gedemoniseerd heb je poppen pas echt aan het dansen.
Nou. Inderdaad. Ik kan niet veilig over de straat tegenwoordig, de raketten vliegen je om de oren en Den Haag ligt in puin.
- Donald Love
pi_68444058
In feite vertel mij nu eens wat Wilders fout doet????

Hij zegt lastige mensen wegwezen..nou wat is daar dan mis mee?
Hij leuterd niet over allemaal!
De goeden mogen blijven prima toch?
Niks mis mee...wat denk je wat ze in het buitenland doen met aso neerlands tuig?
Gewoon lekker laten zitten? Nee die worden keihard aangepakt maar hier is het een wassen neus!
Kom op als er tokkies in dat land verkeren krijgen ze de doodstraf bwvs....
dus hier is het nogal tam! Zijn ze ook niet gewend van oorsprong dus logisch je moet ze iets harder aanpakken dan doorsnee so what?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_68444076
quote:
Op maandag 27 april 2009 23:33 schreef Bowlingbal het volgende:
Ja, en je zou ook zeggen dat een volwassen man, die zijn haar laat blonderen, die in zijn partijnaam het woordje 'vrijheid' stopt, toch iets meer op zou komen voor vrijheden. Helaas wil hij alleen maar mensen dingen verbieden, tot en met boeken aan toe.
Dat komt omdat 'ie bedoelt, "wij meer vrijheid ten koste van de vrijheid van anderen". Dat soort vrijheid is een illusie.
pi_68444104
De enige die verkrampt reageert is dat fossiel zelf. Hij zal wel denken 'racisme' en 'discriminatie' roepen helpt niet meer, laat ik het nu maar eens zo proberen.
  maandag 27 april 2009 @ 23:46:34 #16
248844 Bowlingbal
pi_68444120
quote:
Op maandag 27 april 2009 23:44 schreef zhe-devilll het volgende:
In feite vertel mij nu eens wat Wilders fout doet????

Hij zegt lastige mensen wegwezen..nou wat is daar dan mis mee?
Hij leuterd niet over allemaal!
De goeden mogen blijven prima toch?
Niks mis mee...wat denk je wat ze in het buitenland doen met aso neerlands tuig?
Gewoon lekker laten zitten? Nee die worden keihard aangepakt maar hier is het een wassen neus!
Kom op als er tokkies in dat land verkeren krijgen ze de doodstraf bwvs....
dus hier is het nogal tam! Zijn ze ook niet gewend van oorsprong dus logisch je moet ze iets harder aanpakken dan doorsnee so what?
Volgen mij moet je wat beter luisteren .
www.watwilwilders.nl
- Donald Love
pi_68444146
quote:
Op maandag 27 april 2009 23:43 schreef Mylene het volgende:

Zoals de user boven je al schreef, als Wilders de islam en moslims demoniseert spreekt men over kritiek uiten en gebruik maken van de vrijheid van meningsuiting. Kritiek op Wilders wordt door een bepaalde groep echter al heel snel als demoniserend ervaren.
pi_68444173
Ach gut, weer een WOII-vergelijking.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_68444177
De socioloog. Dan word je opgeleid tot linksdragend.
  maandag 27 april 2009 @ 23:49:40 #20
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_68444245
quote:
Op maandag 27 april 2009 23:42 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

. Demoniseren is wel populair he?

Ik zou ook kunnen zeggen:
Kritiek op Wilders heet demoniseren.
Bang zijn, bibberen en gal spuwen op de Islam heet 'kritisch zijn'.
Ach schei toch uit man. Elke Wilders aanhanger wordt zo'n beetje afgeschilderd als een herrezen Rost van Tonningen.
pi_68444292
quote:
Op maandag 27 april 2009 23:48 schreef tho_Omas het volgende:
De socioloog. Dan word je opgeleid tot linksdragend.
Vroeger was dat ongeveer synoniem voor 'marxist' ja.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 27 april 2009 @ 23:51:10 #22
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_68444325
HAHA over populisme gesproken dit hebben we nog niet eerder gehoord hoor .
Links NL is niet alleen dom maar ook erg saai aan het worden.
pi_68444360
Het heeft iets wanhopigs die eeuwige WOII (gerelateerde) vergelijkingen. Ik heb geen inhoudelijke argumenten dus ik gooi er een WOII vergelijking tegen aan .

Hij heeft het recht om het te zeggen maar wat je ermee opschiet is een tweede. Zolang Wilders geen dictator is en mensen de dood in jaagt zijn dit soort vergelijkingen zinloos. Misschien zo'n topic over 5 jaar terughalen om te kijken of het grote gevaar van Wilders daadwerkelijk zo groot is als sommigen nu willen doen geloven.
pi_68444397
quote:
Op maandag 27 april 2009 23:51 schreef Martinovibes het volgende:
HAHA over populisme gesproken dit hebben we nog niet eerder gehoord hoor .
Links NL is niet alleen dom maar ook erg saai aan het worden.
Je vergeet "aandoenlijk", "zielig" of "pathetisch".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')