http://www.bndestem.nl/al(...)and-zien-vaak-af.ecequote:Op dinsdag 28 april 2009 17:58 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Chinezen maken vooral elkaar het leven zuur. Maar er is veel armoede, nauwelijks integratie en onderling vrij veel criminaliteit bij mijn weten.
In A'dam althans.
Wat zijn ze dan wel? Christenen? (Overigens kookt mijn bloed niet zo gauw hoor)quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:55 schreef Klopkoek het volgende:
Overigens blijf ik herhalen, ik weet dat je bloed daar weer van gaat koken, dat de Marokkaanse crimineeltjes hier geen moslims zijn.
Natuurlijk gaat daar de vergelijking compleet mank. Maar vind je los daarvan de ideologie van de NSB gewoon acceptabel? In het kort gezegd komt het neer op joden mogen hier best zijn, maar ze moeten niet denken dat ze hun opvattingen publiekelijk kunnen gaan propageren. Daar zie ik zeker wel een parallel met Wilders.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:12 schreef Elfletterig het volgende:
Wat ik compleet mis in alle vergelijkingen tussen de PVV en de NSB, is het achterliggende doel. De NSB, als verlengstuk van de nazi's in Duitsland, is uit geweest op het verdrijven en uitroeien van Joden. De gevolgen, waarvoor de NSB mede-verantwoordelijk is, zijn dat 6 miljoen Joden omkwamen.
Je gaat er nu wel erg gemakkelijk aan voorbij dat de AIVD enkele duizenden extremistische moslims in Nederland in de gaten houdt, dat er verschillende lessen zijn waar mensen haat tegen het westen wordt bijgebracht en dat er verschillende terroristen (of althans mensen met die bedoelingen) zijn opgepakt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:57 schreef Pool het volgende:
Het andere probleem, dat van de terroristische Islamstromingen, heeft tot nu toe één dode opgeleverd in Nederland, door een gefrustreerde jongen die na een overleden moeder en wat liefdesverdriet is doorgeslagen en een filmmaker heeft vermoord. Vergelijkbaar type dus met een autochtone vader die doorslaat en zijn familie uitmoordt of een gekke Amerikaan die met een bijl op een onschuldige treinreiziger inhakt vanwege het systeem.
Het is pas écht wegkijken als je die totaal verschillende issues op één hoop gooit en denkt dat je dan nog een effectieve oplossing daarvoor kunt verzinnen.
Ja, ik vind het gek dat het resultaat is dat Marokkaanse jeugdbendes supermarkten beroven en buurtbewoners intimideren. Dat zie ik in autochtone achterstandswijken namelijk stukken minder gebeuren. Je voert hun positie in een achterstandswijk op als een soort excuus om het gedrag goed te praten, krijg ik de indruk. We hebben inderdaad in het verleden te weinig eisen gesteld aan inburgering, dus wordt het hoog tijd om dat alsnog te doen; ook voor oudkomers. En wat het aanpassen betreft: het lijkt me stug dat het in het Marokkaanse Rif-gebergte normaal is dat jongeren supermarkten plunderen of vrouwen belagen. Dat is kennelijk toch echt iets wat ze hier is aangeleerd, door oudere groepsgenoten. Bij gebrek aan voldoende correctie. Als gevolg van een fluwelen handschoen-aanpak.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:59 schreef gelly het volgende:
Het gaat niet om buurman Jansen maar om de bestuurders van partijen die vroeger hele volksstammen hierheen haalden en nu veelal roepen dat mensen zich niet "aangepast" hebben. Ja, enorm gek dat dit het resultaat is. Schop die mensen in een achterstandswijk, geef ze een lekker laag loon en verder zoeken ze het maar uit. Integreren ? Nee, geen belang bij. Straks worden ze mondig.
Wie echt goed geïntegreerd is in Nederland, noemt zichzelf geen buitenlander en voelt zichzelf ook geen buitenlander. De mening van een Marokkaanse Nederlander stoort mij in de verste verte niet. Dat ze hun Suikerfeest willen vieren, vind ik ook prima. Storend is het gebrek aan integratie; een compleet eigen sub-samenleving binnen de Nederlandse samenleving, plus het gedrag dat jeugdbendes van overwegend Marokkaanse jongeren veroorzaken. Dat vraagt om een harde aanpak.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:59 schreef gelly het volgende:
Hoezo doen die het veel beter ? Ten eerste zijn het er veel minder en ten tweede zijn dat nou net groepen die niet integeren. Marokkanen zijn veel beter geintegreerd, dat stoort veel Nederlanders ook. Een "buitenlander" met een eigen mening die ook gehoord wil worden. Zeker een soort heimwee naar het kolonialisme waar de inboorling nog ja en amen tegen zijn meester zei.
Vergelijken met:quote:Wie echt goed geïntegreerd is in Nederland, noemt zichzelf geen buitenlander en voelt zichzelf ook geen buitenlander. De mening van een Marokkaanse Nederlander stoort mij in de verste verte niet. Dat ze hun Suikerfeest willen vieren, vind ik ook prima. Storend is het gebrek aan integratie; een compleet eigen sub-samenleving binnen de Nederlandse samenleving, plus het gedrag dat jeugdbendes van overwegend Marokkaanse jongeren veroorzaken. Dat vraagt om een harde aanpak.
Alleen dat vervelende woordje 'ras' vervangen door 'ideologie' en je hebt een standaard uitspraak van Wilders te pakken.quote:Deze verwerping van het z.g. rassenstandpunt mag ons echter geenszins in den onwerkelijken waan doen vervallen, dat de Nederlandsche natie als geestelijke eenheid, welke kan wonen in allen, die den staat van Nederlander of Nederlandsch onderdaan bezitten, nu ook metterdaad in allen zou wonen. Zij woont niet in dat gedeelte der Joden, dat zichzelf juist op basis van ras onderling nauw verbonden begeert te houden
Uit dat ene stukje tekst kun je echt al zoveel uithalenquote:Zoo meenden ook de Duitsche Joden in 1933, dat Duitschland uit de rij der beschaafde volken zou terugzinken (wij menen dat nog! Het Comité), toen het waagde hun bemoeiingen met het geestelijk leven verder af te wijzen. Duitschland leeft en is gezond en sterk - de Duitsche Joden zitten in de literaire café's van Parijs, Praag en Amsterdam en spelen verder ‘Duitsche cultuur’. En zoo ligt de zaak ook met onze Nederlandsche zgn. intellectueelen
Volgens mij heeft de meeuw van Wilders in je oog gescheten. Wat een oerlelijke zin.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:41 schreef Klopkoek het volgende:
En over 'intellectuelen die wegkijken' zei de NSB:
[..]
Uit dat ene stukje tekst kun je echt al zoveel uithalen
quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ah daar hebben we Elfletterig weer![]()
Newsflash: de NSB ging pas na 1940 het uitroeien van Joden propageren.
Dan dat woordje 'verdrijven'. Inderdaad, dat wilde de NSB. Maar Wilders wilt dat ook. Hij wil immers geen vluchtelingen en geen migranten meer toelaten uit moslimlanden, vertrekpremies uitdelen aan moslims, moslims uitzetten bij een 'overtreding' (later gecorrigeerd naar misdrijf), moslims zwaarder straffen dan niet-moslims (zie speech Sietse Fritsma), moslims uit overheidsdienst weren, moslims die te vaak op vakantie naar hun geboorteland gaan uizetten.... het houdt maar niet op.
Ik noem dat: verdrijven. Deporteren.
Kortom, je kiest voor de struisvogeltaktiek? Het maakt dus niet uit hoeveel parallellen er zijn met de NSB, het vormt voor jou gewoon geen probleem?quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:20 schreef Martinovibes het volgende:
Men kan hoog of laag springen en van alles over Wilders , de NSB , de SS, de grune polizei of whatever opzoeken, be my guest , daamee onderstreep je alleen maar je kortzichtige linkse tunnelvisie.
Verschrikkelijke anti-academische loser die je er bent.quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:55 schreef easyphp het volgende:
Zoek een vriendin of een leven zeg. De bibliotheek in duiekn en het internet ondersteboven zoeken om te kijken of de PVV op de NSb lijkt.![]()
![]()
Wat is nu je punt? Wil je nu mij met een NSB'er vergelijken? Of wil je soms bestrijden dat er in Nederland sub-samenlevingen bestaan?quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:38 schreef Klopkoek het volgende:
Alleen dat vervelende woordje 'ras' vervangen door 'ideologie' en je hebt een standaard uitspraak van Wilders te pakken.
Niemand zal dat bestrijden. Maar dat is de vraag ook niet die onder onze ogen moet komen. Een vraag is eerder waar je nadruk op moet leggen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat is nu je punt? Wil je nu mij met een NSB'er vergelijken? Of wil je soms bestrijden dat er in Nederland sub-samenlevingen bestaan?
Ook al zouden er tig overeenkomsten met de NSB te vinden zijn. Het feit dat de samenleving verloederd en er geen politieke partij is die eens man en paard wil benoemen is reden genoeg om de PVV te laten bestaan. Ik vind sommige zaken van de PVV ook wel dubieus en (net als bij zoveel politieke partijen) ben ik het niet met alle punten eens maar men is wel bereid om de zaken te benoemen en ook flink aan te pakken. Dat daar rigoureuze veranderingen voor moeten worden gedaan is een vervelende bijkomstigheid maar geen reden om maar niets te gaan doen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:30 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Kortom, je kiest voor de struisvogeltaktiek? Het maakt dus niet uit hoeveel parallellen er zijn met de NSB, het vormt voor jou gewoon geen probleem?
Lekker nuchter weer.
quote:Op woensdag 29 april 2009 09:03 schreef Dr.Nikita het volgende:
Begint aardig ziekelijke lachwekkende vormen aan te nemen die hetse.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 19:20 schreef Martinovibes het volgende:
[..]
Eigenlijk willen jullie Wilders gewoon vergelijken met Adolf.
Dat geeft het zieke fanatisme van wereldvreemde linkse mensen aan .
Ik ben het met Wilders eens dat we genoeg moslims in dit land hebben .
Ik geloof niet in de moslim multikul en zal dat ook nooit doen .
Na 3 generaties zijn de meesten NIET geintegreerd , dat geeft al genoeg stof tot nadenken.
Maar neeeeeee, ho ho.dat is de schuld van de Nederlanders zelf natuurlijk.
Want zelf je verantwoording nemen is iets dat de zogenaamde nieuwe nederlanders niet hoeven te doen natuurlijk
Overal waar je de natuurlijke balans verstoort krijg je heibel en dat is nou precies wat er in west europa aan het gebeuren is .
De mensen hebben daar genoeg van en als je dat uitspreekt dan ben je een racist.
Ik ben blij dat ik zeker weet dat ik geen racist ben want ik heb zat vrienden met een kleurtje of andere afkomst maar die doen gewoon lekker mee hierzo!
En Guess what, die mensen gaan ook Wilders stemmen!
Men kan hoog of laag springen en van alles over Wilders , de NSB , de SS, de grune polizei of whatever opzoeken, be my guest , daamee onderstreep je alleen maar je kortzichtige linkse tunnelvisie.
Hetze bedoel je?quote:Op woensdag 29 april 2009 09:03 schreef Dr.Nikita het volgende:
Mijngod, Klopkoek is zelf een kruistocht begonnen tegen wilders, in zijn directe kielzog mekkertje, Ongeluks_Koekje, stuiterballetje, gemuteerde en als klap op de vuurpijl geilertje meetrekkend.
Begint aardig ziekelijke vormen aan te nemen die hetse.
Welke argumenten? O die, waarvan elke ruft die wilders laat gewogen wordt op een goudschaaltje terwijl hij niets heeft in te brengen.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:47 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Hetze bedoel je?
Het is toch godsgeklaagd dat onze dappere voorvechters van de oranje blanje bleu cultuur de eigen taal niet eens beheersen?
Hoe dan ook: spreek de argumenten eens tegen die gegeven zijn. Maarja, daar heeft niemand jou ooit op kunnen betrappen
Nee, die anderequote:Op woensdag 29 april 2009 10:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Welke argumenten? O die, waarvan elke ruft die wilders laat gewogen wordt op een goudschaaltje terwijl hij niets heeft in te brengen.
Dat zeg jij. Maar ik kots ook op deze regering.quote:Man, kijk eens naar de zttende regering, daar wordt je pas besodemieterd waar je bij staat maar dat wil je niet zien.
Wie kijkt er anno 2009 nog weg dan? Je doet in ieder topic voorkomen of de PVV de enige is die hierop wijst. We leven niet meer in de jaren 80 en zo ongeveer iedere partij heeft het erover. Misschien niet in de makkelijke stoere taal van Geert maar er wordt wel degelijk over gesproken (veelal ook in lokale programma's waar dit eigenlijk thuis hoort). Op een of andere manier lijkt je ook niet te willen horen wat andere partijen hierover te melden hebben.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:49 schreef Elfletterig het volgende:
Overal voor wegkijken en net doen alsof er niks aan de hand is, is in elk geval ook geen manier om een leefbaar Nederland te bereiken.
..... om de wet vervolgens niet te handhaven.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:53 schreef Klopkoek het volgende:
Dat er in Paars werd weggekeken is ook een rechts fabeltje. Paars maakte bijvoorbeeld de illegalen het leven zuur en voerde de taaleis in. Plus de nieuwe migrantenwet van Cohen.
Wet werd medio 2001 aangenomen...quote:Op woensdag 29 april 2009 11:05 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
..... om de wet vervolgens niet te handhaven.
Wat vooral te wijten is aan de daadkrachtigheid van mevrouw Verdonk die meer geinteresseerd was in publiciteitsstunts dan in het netjes op tijd regelen van zaken.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:05 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
..... om de wet vervolgens niet te handhaven.
Verdonk als minister was idd een schande.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat vooral te wijten is aan de daadkrachtigheid van mevrouw Verdonk die meer geinteresseerd was in publiciteitsstunts dan in het netjes op tijd regelen van zaken.
Overigens is de wet pas in 2001 ingevoerd en zat het CDA er sinds 2002 voortdurend bij.
Ik vraag me nu al jaren af waarom Nederlanders de NSB verguizen, is dit vanwege hun gedachtegoed, of vanwege hun collaboratie met de bezetter? Wat weet de gemiddelde überhaupt van de NSB af, behalve dat het landverraders waren en Joden verklikten. Hoeveel huidige Nederlanders zouden zich in aspecten van hun gedachtegoed kunnen vinden?quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:21 schreef Klopkoek het volgende:
Met die hele discussie of de PVV op de NSB lijkt heb ik besloten om vandaag in de bibliotheek naar boeken te gaan zoeken en ook op internet alles ondersteboven te halen. Treffend vond ik het volgende:
Zoals bekend walgt Wilders van het Suikerfeest. Het mag ten eerste nooit een nationale feestdag worden en ten tweede mag er ook geen vrij voor worden gegeven.
[..]
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1267
[..]
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1298&Itemid=12
[..]
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1288
[..]
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1279&Itemid=11
[..]
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1261
(ik maak het even uitgebreid, om mijn punt helder te maken, dat men niet gaat zeggen 'ja maar dat is maar één berichtje!!!!')
Een dergelijke moeite had de NSB destijds ook met verenigingen (waaronder de AVRO) die vrijaf gaven voor de Sabbat en ondertussen feesten organiseerden op Zondag waar de christenen uit geloofsovertuiging niet aan mee konden doen.
[..]
http://www.dbnl.org/tekst(...)02anti01_01_0002.htm
Ik vond het een treffende overeenkomst![]()
Ik heb nog veel meer gelezen ondertussen en de parallelen tussen de PVV en NSB vallen me steeds meer op. Grenzen dicht voor Joden, geen quota-beleid voor Joden in het ambtenarenapparaat, geen subsidies voor Joden, Joodse criminaliteit anders aanpakken dan criminaliteit door Nederlanders.... Je moet haast wel bijziend zijn om de overeenkomsten niet op te merken.
Het enige grote verschil dat ikzelf zie is dat de NSB toentertijd overduidelijk het geweld verheerlijkte tegen het traditionele gezag (wat wel wat verder ging dan kogelbrieven naar Melkert sturen), zij het dat de NSB voor het uitbreken van de WOII niet pleitte het vernietigen van de Joden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |