Het is misschien niet allemaal even geweldig, ik weet alleen wel dat de plannen van Wilders helemaal nergens toe leiden. Dat de burger van de politiek verwacht dat ze problemen met een vingerknip oplossen is toch niet de schuld of het probleem van de politiek ?quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:22 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Stadsvernieuwing en Vogelaarwijken vind jij realistisch? Denk jij dat er voor de gevestigde orde een probleem is met het overbrengen van de goede resultaten naar de burgers?
Iets zegt mij namelijk dat een deel van het electoraat geen hoogte krijgt van dit realisme.
Idioot standpunt dat nog populistischer is dan het populisme van de PVV. De gedachte dat je automatisch tot deportatie overgaat omdat je ergens te veel van hebt, vind ik ook idioot. Je kunt ook remigratie stimuleren en criminelen met een dubbel paspoort het Nederlandse paspoort afnemen. Waar het om gaat, is dat je een leefbaar land hebt en dat mensen gelukkig zijn. Ik denk oprecht dat veel Turken en Marokkanen in Nederland gelukkiger zouden zijn in Turkije of Marokko.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:08 schreef gelly het volgende:
Teveel houdt voor mij in dat er wat weg moet. En voor Wilders is elke moslim er 1 teveel, getuige z'n mening over de islam. Ik snap ook niet dat je uberhaupt kan beweren dat Wilders, mocht hij de middelen daarvoor krijgen, niet tot deportatie zou overgaan. Dat is namelijk de key issue van z'n hele beweging, de islam hoort niet in Nederland.
De vergelijking met de NSB is wat dat betreft prima. Je hoeft ook maar enkel het woordje "moslim" in z'n meningen te vervangen door "jood" om dat in te zien.
Waar jij "minder" zegt, zeg ik "anders". Omdat de situatie ook anders is. Als we hebben te maken met een autochtone Nederlander zonder strafblad en met alleen een Nederlands paspoort, dan hebben we een andere situatie dan wanneer we het het hebben over een allochtone Nederlander met dubbel paspoort en een ellenlang strafblad. Dan kan ik me best indenken dat je in verschillende situaties verschillend handelt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:09 schreef Pool het volgende:
Die moslims zijn daarin ook fout. En het probleem is ook niet dat Wilders de ideologie fout vindt, zelf word ik er ook niet blij van, maar wel de maatregelen die hij daaraan wil verbinden. Hij stelt wel degelijk plannen voor die er in resulteren dat de overheid de ene burger als minder behandelt dan de ander.
Niet expliciet, dat moet ik toegeven. Maar ik denk dat Wilders maar wat vraag de ouders van asociale autochtone criminelen aansprakelijk stelt voor bepaalde zaken. Je kunt Nederlanders Nederland niet uitzetten. Dat zal altijd zo blijven. En zo blijft er ook altijd een verschil met mensen die twee paspoorten hebben. Het uitzetten van familie is een punt waarop Wilders doorslaat, dat ben ik zonder meer met je eens.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:09 schreef Pool het volgende:
Wilders heeft het niet alleen over het uitzetten van criminele jongeren met een dubbel paspoort, maar ook over het uitzetten van criminele moslims mét hun hele familie. En dan kom je toch al erg dicht bij het uitzetten van een moslims vanwege het moslim-zijn. Want over sancties tegen familie van criminele Nederlanders hoor je hem niet.
Islamofobie is wat anders dan kritiek hebben op de islam. Moslims rechten af willen pakken is ook iets anders dan kritiek hebben op de Islam. Dat jij nou dergelijke zaken "nog nooit hebt gehoord" zegt hoe goed je op de hoogte bent van standpunten van GW.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kritiek hebben op de islam is niet hetzelfde als moslims het leven zuur maken. Ik hoor Wilders voornamelijk over extremisten en over Marokkaans straattuig. Ik heb Wilders nog nooit zien pleiten voor het beschouwen van geïntegreerde moslims als tweederangs burgers.
En dat zijn geen vormen van deportatie ?quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Idioot standpunt dat nog populistischer is dan het populisme van de PVV. De gedachte dat je automatisch tot deportatie overgaat omdat je ergens te veel van hebt, vind ik ook idioot. Je kunt ook remigratie stimuleren en criminelen met een dubbel paspoort het Nederlandse paspoort afnemen.
Fijn dat je dat oprecht denkt. Ik zie veel Wilders stemmers ook roepen dat ze willen emigreren. Die kunnen we in dit land ook missen als kiespijn. Als je een leefbaar land wil hebben dan wil je een land waar mensen elkaar tolereren. En dan ga je dus niet elke moslim wegzetten als een in potentie moorddadige extremist die anderen zijn wil wil opleggen. Kortom, de PVV en haar aanhang zijn zeker niet de weg naar een leefbaar Nederland.quote:Waar het om gaat, is dat je een leefbaar land hebt en dat mensen gelukkig zijn. Ik denk oprecht dat veel Turken en Marokkanen in Nederland gelukkiger zouden zijn in Turkije of Marokko.
Het ontstaan van probleemwijken (waar onder andere lage opleidingsniveau, hoge werkloosheid, schooluitval en criminaliteit clusteren) is niet van recentelijk. Deze problematiek bestaat al enkele decennia.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:26 schreef gelly het volgende:
[..]
Het is misschien niet allemaal even geweldig, ik weet alleen wel dat de plannen van Wilders helemaal nergens toe leiden. Dat de burger van de politiek verwacht dat ze problemen met een vingerknip oplossen is toch niet de schuld of het probleem van de politiek ?
Ik dacht dat met het LPF debacle wel duidelijk was geworden dat partijen met een zogenaamde "ik zeg waar het op staat" politiek helemaal een ramp zijn voor dit land.
Neem alsjeblieft de grondwet eens een keer door zeg. Het is niet voor niets dat Wilders artikel 1 wil schrappen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waar jij "minder" zegt, zeg ik "anders". Omdat de situatie ook anders is. Als we hebben te maken met een autochtone Nederlander zonder strafblad en met alleen een Nederlands paspoort, dan hebben we een andere situatie dan wanneer we het het hebben over een allochtone Nederlander met dubbel paspoort en een ellenlang strafblad. Dan kan ik me best indenken dat je in verschillende situaties verschillend handelt.
Wiens schuld en probleem is het dan wél? Wiens schuld is het dat buschauffeurs in Gouda worden bedreigd? Wiens schuld is het dat homo's in Amsterdam of de transseksueel in Utrecht de wijk uit wordt gepest en geterroriseerd? Wiens schuld is het dat een meisje in Gouda onzedelijk wordt betast door vijf jongens van 7-12 jaar?quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:26 schreef gelly het volgende:
Het is misschien niet allemaal even geweldig, ik weet alleen wel dat de plannen van Wilders helemaal nergens toe leiden. Dat de burger van de politiek verwacht dat ze problemen met een vingerknip oplossen is toch niet de schuld of het probleem van de politiek ?
Uiteraad, maar misschien is het probleem niet op te lossen, een onderklasse hou je altijd. Dat is het resultaat van een kapitalistisch stelsel. Daar is voor mij niks mis mee, maar ik zeur dan ook niet over het feit dat de mensen die daar in zitten gemiddeld wat asocialer zijn en de politiek daar wat aan moet doen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het ontstaan van probleemwijken (waar onder andere lage opleidingsniveau, hoge werkloosheid, schooluitval en criminaliteit clusteren) is niet van recentelijk. Deze problematiek bestaat al enkele decennia.
Ik neig te denken dat de burger elke effectieve verbetering, hoe klein dan ook, zal toejuichen.
Wat dit betreft kun je die burgers niet verwijten dat zij ongeduldig zijn, meen ik.
Alsof dat de strafmaat moet bepalen. Gaan we de strafmaat inherent koppelen aan wat voor soort persoon schuld heeft? Je reacties zijn misselijkmakend.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wiens schuld en probleem is het dan wél? Wiens schuld is het dat buschauffeurs in Gouda worden bedreigd? Wiens schuld is het dat homo's in Amsterdam of de transseksueel in Utrecht de wijk uit wordt gepest en geterroriseerd? Wiens schuld is het dat een meisje in Gouda onzedelijk wordt betast door vijf jongens van 7-12 jaar?
Die schuld mag je leggen bij de mensen die geen enkele belangstelling hadden voor hoe er met de gastarbeiders werd omgesprongen. We hebben het nu misschien steeds over Marokkanen, over 10 jaar of meer zijn dat gewoon de Polen en andere oost-Europeanen hoor. Die zijn nu massaal de achterstandswijken aan het bevolken.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wiens schuld en probleem is het dan wél? Wiens schuld is het dat buschauffeurs in Gouda worden bedreigd? Wiens schuld is het dat homo's in Amsterdam of de transseksueel in Utrecht de wijk uit wordt gepest en geterroriseerd? Wiens schuld is het dat een meisje in Gouda onzedelijk wordt betast door vijf jongens van 7-12 jaar?
Onder deportatie versta ik dat je mensen zonder enige reden onvrijwillig het land uitzet. Bij vrijwillige remigratie is er dus geen sprake van deportatie. En bij het afnemen van een Nederlands paspoort als gevolg van een opeenstapeling van criminele activiteiten, spreken we over een ongewenste vreemdeling die geen Nederlands paspoort en om die reden wordt weg/teruggestuurd naar het land dat op zijn paspoort staat. Dat is dus ook geen deportatie. Deportatie is een veel misbruikte term om de uitzetting van bepaalde mensen (om een reden) te vergelijken met de deportatie van Joden tijdens WO2.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:37 schreef gelly het volgende:
En dat zijn geen vormen van deportatie ?
Overal voor wegkijken en net doen alsof er niks aan de hand is, is in elk geval ook geen manier om een leefbaar Nederland te bereiken. Ik zet niet elke moslim weg als moorddadige extremist. Migranten die goed in Nederland integreren, kunnen hier prima wonen en werken. Mensen van allerlei nationaliteiten bewijzen dat elke dag weer. Maar zo'n 60-jarige Marokkaanse dame die al 35 jaar in Nederland woont in een flatje in Amsterdam-West en nog steeds geen Nederlands spreekt? Die zou in Marokko een stuk gelukkiger zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:37 schreef gelly het volgende:
Ik zie veel Wilders stemmers ook roepen dat ze willen emigreren. Die kunnen we in dit land ook missen als kiespijn. Als je een leefbaar land wil hebben dan wil je een land waar mensen elkaar tolereren. En dan ga je dus niet elke moslim wegzetten als een in potentie moorddadige extremist die anderen zijn wil wil opleggen. Kortom, de PVV en haar aanhang zijn zeker niet de weg naar een leefbaar Nederland.
Ik zeur er ook niet over, maar ik kan me wel enigszins inleven in de zorgen en klachten over het woongenot van bewoners van een wijk die met dergelijke problemen te maken hebben.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:41 schreef gelly het volgende:
[..]
Uiteraad, maar misschien is het probleem niet op te lossen, een onderklasse hou je altijd. Dat is het resultaat van een kapitalistisch stelsel. Daar is voor mij niks mis mee, maar ik zeur dan ook niet over het feit dat de mensen die daar in zitten gemiddeld wat asocialer zijn en de politiek daar wat aan moet doen.
Ik zie je steeds van dit soort flauwekul posten, wie doen dat precies, dat wegkijken ?quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Overal voor wegkijken en net doen alsof er niks aan de hand is, is in elk geval ook geen manier om een leefbaar Nederland te bereiken.
Dus als Mohammed van 7 niet met z'n tengels van vrouwen af kan blijven, is dat de schuld van buurman Jansen die in 1960 nog niet inzag hoe veel problemen die migranten 50 jaar later zouden gaan veroorzaken? Hoezo vergezocht? En dan gaat Mutant01 mij nog verwijten dat ik ergens omheen lul.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:43 schreef gelly het volgende:
Die schuld mag je leggen bij de mensen die geen enkele belangstelling hadden voor hoe er met de gastarbeiders werd omgesprongen. We hebben het nu misschien steeds over Marokkanen, over 10 jaar of meer zijn dat gewoon de Polen en andere oost-Europeanen hoor. Die zijn nu massaal de achterstandswijken aan het bevolken.
Hint: Wilders kruistocht tegen het Suikerfeest niet nieuw...quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:50 schreef gelly het volgende:
Ik zie je steeds van dit soort flauwekul posten, wie doen dat precies, dat wegkijken?
Omdat Chinezen hulp krijgen vanuit het vaderland, absoluut niet terug zouden willen, van nature gezagsgetrouw zijn (en dus veel, teveel pikken), criminaliteit in de Confucianistische cultuur niet is toegestaan en niet zoals de Marokkanen massaal uit het achterlijke platteland komen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dus als Mohammed van 7 niet met z'n tengels van vrouwen af kan blijven, is dat de schuld van buurman Jansen die in 1960 nog niet inzag hoe veel problemen die migranten 50 jaar later zouden gaan veroorzaken? Hoezo vergezocht? En dan gaat Mutant01 mij nog verwijten dat ik ergens omheen lul.
En leg me eens uit waarom bijvoorbeeld Chinezen en Vietnamezen - ook als migranten naar Nederland gekomen - het zo veel beter doen?
En hoe noem je tweederangs burgerschap (immers, je hebt niet dezelfde rechten als niet-moslims in Wilders' utopia) in combinatie met vrijwillige remigratie?quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Onder deportatie versta ik dat je mensen zonder enige reden onvrijwillig het land uitzet. Bij vrijwillige remigratie is er dus geen sprake van deportatie.
Toch denk ik dat een Europees hof zich hier tegen uit zou spreken wanneer het mensen betreft die in Nederland zijn geboren en opgegroeid.quote:En bij het afnemen van een Nederlands paspoort als gevolg van een opeenstapeling van criminele activiteiten, spreken we over een ongewenste vreemdeling die geen Nederlands paspoort en om die reden wordt weg/teruggestuurd naar het land dat op zijn paspoort staat. Dat is dus ook geen deportatie.
Het EVRM bepaalt wat die eventuele redenen kunnen zijn, maar laat daarbij helaas aardig wat discussieruimte over.quote:Deportatie is een veel misbruikte term om de uitzetting van bepaalde mensen (om een reden) te vergelijken met de deportatie van Joden tijdens WO2.
Dat laatste zou ik dus echt niet te hard op rekenen als ze gewoon hier geboren zijn.quote:En ik ben het met je eens dat mensen elkaar moeten tolereren. Maar als een transseksueel in Utrecht de wijk uit wordt gepest door Marokkaanse jongens, verwacht ik daar ook maatregelen tegen. En dan heb ik het beslist niet meteen over uitzetting. Maar als de criminele, strafbare feiten zich blijven opstapelen en ze onverbeterlijk zijn in hun gedrag? Hupsakee, paspoort afnemen en op het vliegtuig naar Rabat. Wie niet horen wil, moet maar voelen.
Chinezen maken vooral elkaar het leven zuur. Maar er is veel armoede, nauwelijks integratie en onderling vrij veel criminaliteit bij mijn weten.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dus als Mohammed van 7 niet met z'n tengels van vrouwen af kan blijven, is dat de schuld van buurman Jansen die in 1960 nog niet inzag hoe veel problemen die migranten 50 jaar later zouden gaan veroorzaken? Hoezo vergezocht? En dan gaat Mutant01 mij nog verwijten dat ik ergens omheen lul.
En leg me eens uit waarom bijvoorbeeld Chinezen en Vietnamezen - ook als migranten naar Nederland gekomen - het zo veel beter doen?
Het gaat niet om buurman Jansen maar om de bestuurders van partijen die vroeger hele volksstammen hierheen haalden en nu veelal roepen dat mensen zich niet "aangepast" hebben. Ja, enorm gek dat dit het resultaat is. Schop die mensen in een achterstandswijk, geef ze een lekker laag loon en verder zoeken ze het maar uit. Integreren ? Nee, geen belang bij. Straks worden ze mondig.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hoezo doen die het veel beter ? Ten eerste zijn het er veel minder en ten tweede zijn dat nou net groepen die niet integeren. Marokkanen zijn veel beter geintegreerd, dat stoort veel Nederlanders ook. Een "buitenlander" met een eigen mening die ook gehoord wil worden. Zeker een soort heimwee naar het kolonialisme waar de inboorling nog ja en amen tegen zijn meester zei.quote:En leg me eens uit waarom bijvoorbeeld Chinezen en Vietnamezen - ook als migranten naar Nederland gekomen - het zo veel beter doen?
Sorry, waar beweer ik dat precies ?quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Maar je bent niet de enige hoor. Er zijn hele volksstammen die er als de kippen bij zijn om te melden dat het nooit aan de Marokkanen/moslims ligt. Vooral zélf zijn ze daar regelmatig ook erg goed in.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:55 schreef easyphp het volgende:
Zoek een vriendin of een leven zeg. De bibliotheek in duiekn en het internet ondersteboven zoeken om te kijken of de PVV op de NSb lijkt.![]()
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |